Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Da Vinci kétszázmilliós titka

Géniusz

2010. március 05. 09:29 szabóZ 169 komment

És azt a viccet ismerik, hogy az Európa Kulturális Fővárosa projekt találkozik a kocsmában az MTV-vel, és azt mondja, hogy „Szevasz, rég láttalak, csináljunk már egy minisorozatot 250 millió forintból”? Most nekem sem jut eszembe, hogy van tovább, de az biztos, hogy a csattanó az az, hogy „Akkor nyúljuk le inkább csak a negyvenöt százalékát”.

Az EKF és az MTV az állami pazarlás betűszavaivá váltak a sajtóban, éppen ezért akkor lenne már csak gyanúsabb ez a minisorozat, ha a történet csúcspontján Stohl András egy BKV-busszal szántaná fel a sávolyi MotoGP-pálya tervezett nyomvonalát. A Géniuszt nézve nem lehet nem az adóforintokat keresni minden jelenetben, akaratlanul is beárazzuk Alföldi Róbert szigorú tekintetét, meg Tenki Réka fenekét, hogy akkor most mégis pazaroltak-e vagy sem.

Hát, hogy ha azt vesszük, hogy a Tűzvonalban egyetlen epizódját körülbelül 15,5 millióból hozták ki, akkor lehet, hogy a Géniuszban uszkve kétszázmilliót rejtettek el kis címletű bankjegyekben a díszletek között, esetleg tényleg ilyen drágák Erdélyi Tímea tízpercenként kivillanó mellei. Merthogy gyanús, hogy pár kellékfegyverért, néhány pirotechnikai pukkanásért, meg egy pohárnyi számítógéppel animált féregért még Hollywoodban sem kérnek 1,1 millió dollárt.

Persze, ha a Géniusz igazán jó lenne, akkor hamar túllépnénk a könyveléstechnikai kérdéseken, csak sajnos a pécsi Da-Vinci kódként beharangozott sorozat legfeljebb nézhető. Kizárólag hétköznap este, Barátok közt után, Helyszínelők helyett. De azért a telefont ne némítsuk le inkább.

A színészek ugye az ország legjobbjai, csak hát hiába próbálkoznak, ha a párbeszédek még a Bonux-reklámok színvonalát sem mindig érik el, és a forgatókönyv ígéretes pillanatait is hazacsapja, hogy a nagy nyomozás végén ránk váró rejtély legfeljebb annyi izgalmat rejt, mint a Magyar Turizmus Zrt. éves beszámolója.

Merthogy itt nyomozás van, meg titok, Stohl András beszívott rendőrként keresi apja gyilkosait, miközben Alföldi Róbert történész professzornak öltözve kavar az alkímia iránt érdeklődő Tenki Rékával, László Zsolt és Erdélyi Tímea pedig egy Zsolnay-vázát akarnak megszerezni, mert ugyebár azon a rejtjeles térkép, ami elvezet az örök élethez, meg a templomosok törzshelyére. Stohl karaktere a második részben meg is jegyzi, hogy elege van az egészből, ő nem Tom Hanks a Da Vinci-kódból, és igaza is van, mert inkább Nicolas Cage a Nemzet aranyából.

A Géniusz az összes idegesítő hibát kényszeresen kipipálta, ami csak egy ilyen zsánerfilmben előfordulhat: a Legyen Ön is milliomosban beugró kérdésnek is könnyű rejtélyeket erőlködve megoldó professzortól, a számítógép előtt hülyén hadonászó hackeren át, a magyarul folyékonyan beszélő osztrák főgonoszig. És akkor már arról ne is beszéljünk, hogy mint sok hasonló történetben, itt is teljesen feleslegesen lopják el az értékes műkincset, mert ugye az is elég lenne, ha lefotóznák.

A Da Vinci-kód óta terjed a mindenhol szabadkőműves rejtjeleket találó, puha fedeles baromság, de a Géniusz nem azért idegesítő, amiért Dan Brown. Hanem mert olyan, mint a Magyar Turizmus Zrt. reklámfilmjei a frissen locsolt macskaköves utcákon naplementében fagylaltot nyalva sétáló turistákkal. A lézercélzófénnyel szerelt pisztollyal hadonászó Stohl, meg a nagyon rejtélyes Alföldi is csak statiszták a Pécs desztinációs marketingkampányához készült kisfilmben.

Ha azonban túllépünk a kliséken és a hibákon, meg persze, ha direkt nem halljuk meg, amikor nagyot döccennek a párbeszédek, akkor a Géniusz legjobb pillanataiban akár még izgalmas is lehet. Bónusz az alkotók a magyar sorozatokhoz képest meglepően sokat mutogatnak csöcsöket, meg bugyikat, ráadásul nem abban a külvárosi peep show-stílusban, ahogy mondjuk az Angyalbőrben, vagy a Kisváros csinálta. Hétköznap este azért ennél többet sajnos nem nagyon kívánhatunk a távvezérlővel, csak hát azt a kétszázmilliót sehogy nem tudom kiverni a fejemből. Azért ennyit még Erdélyi Tímea és Tenki Réka közös ágyjelenete sem érne.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pikk Dáma ♠ 2010.03.05. 09:51:31

azért én megnézném, csak most lemaradtam róla. remélem, ismétlik majd.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2010.03.05. 10:06:50

A tegnap este legnagyobb mondata Stohl Bucitól :
"Nem azért jöttem ide hogy Tom Hanks-et játsszam a pécsi DaVinci kódban."

kapasz 2010.03.05. 10:07:02

Ahhoz képest, hogy HD-ban forgatták, elég homályos volt a kép. Poszterizálódott képek, valami vacak tömörítés hazavágta.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2010.03.05. 10:09:24

Tenki Rékának és Erdélyi Tímeának a színésznőket nem tudom miért lett belőle Tenki Tímea az első bekezdésben.

huncut_kata 2010.03.05. 10:13:59

Én eddig nem láttam egy Erdélyi Tímea mellet sem. A tegnapelőtt berakott képen több látszódott belőle, mint ebben a két részben.

atko 2010.03.05. 10:14:19

@Pikk Dáma ♠: Abban biztos lehetsz. Az MTV abban a legjobb.

hex.kelly 2010.03.05. 10:25:59

@spamdog: Azért volt még egy jó dumája, mikor mondta, hogy ő rendőr: Szolgálunk, te meg félsz. :-DDDDDDDD
Egyébként én is csak a vége felé kapcsoltam tegnap oda, de elhatároztam, hogy megnézem majd az egészet egyben, talán még jó is lehet. Kellemes meglepetés volt Erdélyi Tímea, nem tudtam, mire számítsak tőle, de úgy tűnik, színész lett Tildából, örülök neki.

kamarti 2010.03.05. 10:29:39

@huncut_kata: hát, például ott volt az újságban, amit a biztonsági őr nézegetett...

sztem a pénz nagy részét nem a színészek vagy a technika nyelte el, hanem Pécs: ötezer helyen forgattak és azt nyilván mind bérelni kellett (épületet a tulajtól, utcát-teret a várostól stb.), plusz fizetni a stáb szállásköltségét, utazását stb., meg persze lépten-nyomon nevesíteni a helyszíneket a párbeszédekben + hozzányomni egy kis várostörténetet, ez azért eléggé megköti a forgatókönyvíró kezét asszem. De hát ez már azért nem az az idő, amikor például Szegednek nagy megtiszteltetés volt, hogy ott forgatják a Szerelem első vériget és vágóképként bekerül a kőoroszlán a múzeum elől... kápitálizmus van, ugyebár, az EKF pár százezer forintnyi támogatásért is olyan megjelenítést vár el, hogy csodálkoztam, miért nem jelent meg itt vágásonként 1-2 EKF molinó is...

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2010.03.05. 10:30:13

Rendkívüli módon idevág az alábbra linkelt bejegyzés a jelenlegi magyar kulturális állapotok - film, irodalom, zene - totális csődjéről, amelynek ez a tévés izé csak egy újabb lecsapódása lehet. A bejegyzés itt olvasható: kavezacc.blog.hu/2010/02/12/se_film_se_zene_se_irodalom

képzelt beteg 2010.03.05. 10:36:06

Így lettem László Zsolt szeretője

Reggelizni sem engedek magamnak, úgy ég a mondani való az ujjaim alatt.

Tegnap este beburkolództam a pihe-puha paplanom alá és a televízió távirányító gombjához nyúltam. Abban a szent minutumban kezdődött, a briliáns szereposztással induló Géniusz, az alkimista című krimisorozat.

Végre! Laza testtel és merev tekintettel kezdtem bele e misztikus történet figyelésébe. Egyszerű szórakozásnak szántam, de altatás lett a vége….és kikívánkozott belőlem, hogy monitorra vessem primitív gondolataim.

Hihetetlen, hogy a misztikum és a félelem eljátszásához egy-egy zseniális színművész miként nyúl. Sokuknál megfigyeltem a merev nyak és feszes test, mint személyiség szerepel színészi tárházukban. De könyörgöm, ez nem egy táncszínház. Véleményem szerint félkezű, kigyúrt, csinos, helyes férfi is lehet gonosz, hiszen ez belülről fakad. Bár lehet, hogy a következő részben kiderül, hogy mindenki ufó és nem tudnak emberesen járni.

Nem mondhatnám, hogy nem kerültem László Zsolt hatása alá, hiszen egész éjszaka álmomban, mint szeretőm jelent meg. A tudatalattim szerint, így ő nimfománnak és nem szürreálisnak tűnő figurája eme sorozatnak.

Erdélyi Timi szintúgy. Igazán dögös csaj lett belőle, de attól, hogy saját magától „elélvez” a filmvásznon, még nem egy gonosz karakter, inkább pornófilmbe illő fruska. Kérdem én? Ehhez kell a Színművészeti Egyetem elvégzése?

A halott, Oscar díjat érdemelne, főleg amikor egy hatalmas terem üvegkupolája alatt azonosítja a fia, Stohl András. Minek tologatják szegények a hullát ide-oda? Már rég a fagyasztócellájában kéne pihenni vagy a boncasztalon. Persze, persze szép a kép. Nyugodt szívvel csinálhattak volna egy Pécsről szóló dokumentumfilmet. (nyilván így többet lehetett kaszálni)

Egy kis pozitívum. Mint ahogy Pécs, a Zsolnay váza is gyönyörűséges eleme a kriminek. Lehetek nagyon rosszindulatú, de egy valakit nem tudok szidalmazni és ő Stohl András, pedig nem szívlelem. Hihetetlen hitelességgel és természetességgel mozog karakterében. Itt látszik, hogy ki az aki lehetőséget kap a filmbéli szereplésekre a magyar színésztársadalomban. Bucinak, mint az autóvezetésben, a rengeteg rutin ad kiválóságot.

Alföldi Róbertről nem hiszem el, hogy szerelmes lesz az egyetemista okos tojás lányba. Inkább magáért rajong és hunyorgással fejez ki szerelmet vagy gyűlöletet. A Nemzeti Színházba ez való, a filmre sokk.

…És jöjjenek az István a király „szupersztárjai”. Ők azok akiknek, még a rutin sem adna tehetséget.

Sajnos, hogy mi lett a vége az első résznek, arra már nem emlékszem. A nyomasztó képi világ és a dünnyögő titokzatos hangfoszlányok álomba ringattak.

…ahol sokkal kellemesebben éreztem magam!

ellenszenvesfigura 2010.03.05. 10:43:54

@képzelt beteg: "inkább pornófilmbe illő fruska"

úgy legyen!!

Káder János 2010.03.05. 10:51:19

És most már az is láthatja, hogy Alföldi mennyire tehetségtelen, aki eddig nem látta...

ZWS 2010.03.05. 10:54:31

Az író, Fonyódi Tibor már nem keveset tett le az asztalra, de neki is a lehetőségekhez kell igazodni színészek, költségvetés, minden más terén. Addig, amíg jogos kritikának érzi bárki, hogy a költségvetést egy TV-filmsorozat részenkénti árával összehasonlítja és beleköt, amíg a dialógusokat fikázza (amik nagyon jók), csodálom, hogy belevág egyáltalán bármibe.
Itt, ebben a rohadt országban a pozitívumokat senki nem képes meglátni, nem képes a jót elismerni, csak fikázni tud mindent és a legújabb divat szerint mindenkit korrupcióval vádolni (meg persze nem észrevenni, hogy az egész hacacáréban a kishalak száját tépi a horog, a cápák meg szélesen mosolyognak).
Nem az a baj, hogy itt élünk, hanem hogy ilyen az általános mentalitás.

yerico1 2010.03.05. 10:58:49

Szerintem meg Alföldi egy nagy színész. Semmibe sem vettem addig, amíg nem láttam a Nemzeti nyitó előadásában, de ott megváltozott a véleményem. Azt is meg merem kockáztatni, hogy benne van a 10 legjobb mostani színészeink között.

Egzaktix 2010.03.05. 11:04:18

Én forgatókönyvként azt a történetet filmesíteném meg,hogy kicsodák és mennyit kaptak a pécsi EKF pénzekből! :) A zseniális Stohl nyomozó fordulatos cselekményben lakat alá tenné a pécsi elit prominens tagjait, akik politikai alkuk közepette lenyúltak pár milliárd forintot.Lenne benne akció jelenet, a mesebeli paloták folyosóin, autós üldözések,ahol X6-ossal menekülnek a politikusok, és csatlósaik.Szerintem nem is kellene nagyon kiszínezni a történetet,csak kinyomozni a valóságot.

Közöd?? (törölt) 2010.03.05. 11:05:18

Erdélyi Timikét tényleg megtekinteném egy pornófilmben, édes is suna

huncut_kata 2010.03.05. 11:05:50

@kamarti: azt nem láttam, hogy az is ő volt (bár nem hiszem, hogy azok a saját mellei lettek vvolna. Ha mutogatná, már láttuk volna)

Társulatosok szerepeltetése miért probléma? Most nem mindegy, hogy Kovács II János pécsi segédszínész mondja az egy mondatos statisztaszerepet vagy az ott feltűntek?

Luca Badoer 2010.03.05. 11:08:58

fuh de rossz volt, de inkább Erdélyi Tímea 200 millióért, mint sohanemleszkész 4-es metró csilliárdokért.

Boz Cordolla 2010.03.05. 11:12:27

Stohl Bucitól jó volt a "Szabin vagyok." mondat is. Inkább még egy évad Tűzvonalban.

TantóNéni 2010.03.05. 11:17:21

Én elámultam,hogy milyen ügyesen mutatták be Pécset, köszönhetően a vágásoknak-tükeként én kedvet kaptam,hogy amint jó idő lesz bejárjam az egészet és ámuljak. Szerintem nem volt rossz, nézhető kategória, csak a Tenki lány idegesített. A tildának meg nagyon jó alakja van, elkezdek én is jógázni rögtön.

Grafithuszar 2010.03.05. 11:17:47

Háát szerintem meg nem olyan rossz. Nem érzem, hogy egy Pécs EKF reklám lenne. Csak annyira Nem mutatják benne többet Pécset, mint a tűzvonalban ban Budapestet.
A színészek jók, egyedül Buci Bauert nem tudom megszokni, nem áll neki jól ez a laza drogos rendőr.
A párbeszédek meg szerintem jól vannak megírva. Minden részben van egy két jó bezsólás pl: "Rendőr vagyok Szolgálunk te meg félsz" :)
Ja, és az első magyar sorozat, amiben a lövéseknek normális hangja van, és nem olyan mintha csak a szomszéd Pistike durrogtatná a petárdát az udvaron.
A 200 millát én is sokallom, de csak azért, mert a tűzvonalbanhoz képest nem sokkal több, nem értem mi került ennyibe...

kamarti 2010.03.05. 11:18:21

@huncut_kata: azért Pécsett se csak Kovács II. Jánosok (segédszínészek) vannak, és ha minden színész - még a pesti vezető színészek is - arra panaszkodnak, miylen ritkán jutnak tévés szereplési lehetőséghez, akkor elképzelhető, hogy egy vidéki színésznek mekkora az esélye.
de inkább az a baj velük, hogy kilóg a lóláb: nem azért kapták a szerepet, mert a castingon ők voltak a legjobbak... ha például csak énekelnének, az nem zavarna (és ugyanígy zavar, amikor egy kercsatorna minden műsorát vetélkedők "sztárjaival" töltenek fel)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.05. 11:19:56

Szerintem nem annyira szar, mint amilyennek a kritika írja. Sőt, hosszú idő óta ez az a valami, amit megnéztem az MTV-n, és meg is beszéltük az asszonnyal, hogy van egy magyar sorozat, ami nézhető.

A képi világa nekem kifejezetten tetszik, és sokkal inkább így nézek meg egy Pécs reklámot, mint bárhogyan másként. Amúgy a kispált, a kosárlabdásokat és vjtytrvtkot leszámítva Pécs jó hely.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 11:21:32

@yerico1: benne van, de tenyleg. meg akkor is ha ebben a filmben stohl sokkal jobb.

huncut_kata 2010.03.05. 11:21:33

@kamarti: minden szentnek (prodecernek) mege felé hajlik a keze. Sas Tamás Kovács Patrícia nélkül nem csinál filmet, Herendi Pindroch Csabát foglalkoztatja mindig, stb, hát ez van. Rosta Mária is a saját embereinek ad munkát.

huncut_kata 2010.03.05. 11:24:19

@kamarti: amúgy az egymondatos szerepekre gondoltam főleg, rajtuk kívül 3-an játszanak nagyobbat, Feke Pál meg már előtte is színész volt, nem abban a műsorban tűnt fel (bár gondolom azért castingon neki sem kellett résztvennie)

Pikk Dáma ♠ 2010.03.05. 11:25:11

na, arra kiváncsi vagyok. már épp kérdezni akartam, hogy csak azért kiáltasz-e lopást, mert sokallod a pénzt, vagy van valami konkrét oka is?

gyz 2010.03.05. 11:28:08

én a közös ágyjelenet esetén nem firtatnám a pénzt.
Magából a sorozatból fél órát láttam tegnap, az ijesztően szar volt.

Jöjjön inkább a Tűzvonalban.

páter Bundagh 2010.03.05. 11:29:00

---Pikk Dáma azért én megnézném, csak most lemaradtam róla. remélem, ismétlik majd.---

Én is lemaradtam az első rész első feléről, de itt pótoltam: videotar.mtv.hu/Videok/2010/03/04/09/Geniusz_az_alkimista_1_resz__A_halott.aspx

Mivel egyaránt kedvelem Alföldit filmes színészként, és Fonyódit íróként, ezért nekem kihagyhatatlan. És nem is csalódtam.

A kommentkom viszont hivatalból mindig csalódik, bár most nem is inkább a produkcióban, hanem annak árában.

parttalan 2010.03.05. 11:32:14

Én csak az első részt láttam - a másodikat elfelejtettem megnézni (ebből is látszik, mennyire kötött le) - de ennek elllenére sztem ez végre minden tekintetben egy kitörés jellegű próbálkozás az mtv-s szürkezónából. Már a Tűzvonalról is ez volt elmondható, szóval látszik, hogy azért próbálkoznak a tv-s berkekben.

paperboy 2010.03.05. 11:49:25

hol vannak a mellek?

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2010.03.05. 11:50:23

Gondolom, hárombetűs kommentelő arra próbált rámutatni posztjában, h a teljes sorozat árából kifizethetnénk csárlisínt egy epizódnyi két pasi meg egy kicsire, és még pont maradna pénzünk hogy egy állcastingot szervezve rárántsunk az összesszabad sunára, aki LA-ben lődörög.

Az a gond van ezzel az okfejtéssel - több is van ám -hogy:

- Az a sorozat nem 10milliós piacra készül - ha beleszámítjuk a csecsemőket is.

- Nem is a köztévé készítteti el - tehát nem adóforintokból -adollárból (:)) készül

- hasznot fog hajtani, vagy valakit fenéken billentenek.

Szóval a nagy kedvencem, mikor itthon nyilvánvaló lopással elkészítenek egy kalap f..st. aztán meg még valaki meg is védi őket :)

Lásd: Kisvuk, Macskafogó 2 stb

Ezeket úgy bevarrnám, mint a pánikbaesett kormánypárt a BKV-seket

ZWS 2010.03.05. 11:58:56

@szabóZ: Több évadot leforgatni, sok azonos belső jelenettel, tucatnyi résszel, alig tucatnyi szereplővel biztos jól mutatja, mennyibe kerül egy mozifilm (hogy aztán miért vágták szét sorozattá, senki sem érti). Produceri oldalról is ugyanaz, maximum mindenki elvonatozik Kecskemétre csoportos kedvezménnyel, amikor helyben mégsem forgathatnak a színházban. Szerintem szervezz pénzt egy görbelábú Tilda pornóra és addig nézd a szuper-szuper Szinglik éjszakáját, ami kétszer ennyibe került. Gondolom az jobban megérte.
Szemét dolognak tartom, hogy csak a budget nagysága miatt azonnal kijelented, csak hatalmas lopás lehetett. Még szerencse, hogy akiket esetleg megsérthetnél a rágalmaiddal, minden bizonnyal magasról tesznek arra, hogy címlapon vádoltad meg őket 200 milliós sikkasztással.

ZWS 2010.03.05. 12:03:27

@Wywern: Érdekes érvelés ezt a filmet a Kisvukkal meg a Macskafogó 2-vel együtt emlegetni, gondolom te csak ezeket láttad. Tetszett, ugye?
Semmi közöm a produkcióhoz, egyszerűen csak kedvelem az írója műveit. Lehet, hogy ennél a filmnél esetleg (nem szokványos módon) a készítők rendesen meg- és kifizetése miatt van problémátok?

Böbsi 2010.03.05. 12:05:48

Fú de okos mindenki. Kis hazánkban lehetetlen olyat az asztalra tenni ami nagyobb százalékban tetszik, mint nem tetszik. Lássuk be, fikázni divat.
Nekem igenis tetszett. Már keresem, hol lehet azt a vázát valahogy megszerezni. HIHETETLENÜL GYÖNYÖRŰ. Remélem egynél(+másolat) többet is gyártanak belőle.
Én is megyek Pécsre, ahogy jobb idő lesz.
Nagyon jók a képek, a színészeknek is elhiszem amit el kell hinnem. Várom az utolsó részt!

sporttárs 2010.03.05. 12:12:38

@szabóZ: Ez nem változtat azon, hogy ti speciel a jót nem keresitek és nem is szeretitek, gondolom, nincs piaca. Merő fikaáradat a blog, sokáig szórakoztató, idő után fárasztó.
A cikk megírva pedig semmivel nem volt jobban mint az amúgy tényleg elég középszerű sorozat dialógusai. Ja, nem közpénzen, az igaz, de a gyengére én sajnálom az alkotótól, akkor is.

De szabózéék beszólásaitól és a sorozat színvonalától függetlenül: nagyjából ezt kellene csinálnia az mtv-nek, persze jól: tévéfilmeket, sorozatokat, akár irodalmi alapanyagból. Régen remekművek születtek így, Mikszáth vagy Szabó Magda műveiből, lehet, hogy akkoriban is súlyos közpénzeken, de ma is élvezhető minőségben, jó színészekkel.

Ez a Barátok közt-ország megérdemelne egy esélyt a nívós szórakoztatásra is, leszarom, milyen pénzen.

sporttárs 2010.03.05. 12:14:57

@ZWS: Peresze, hogy szemét dolog, de szerinted ennél összetetteb gondolkodásra képes az átlagmagyar, benne szabózé is?
Itt sok pénz volt, ergo loptak. Sajna megtámogatták már párszor ezt a logikát a gyakorlatban, kár lenne tagadni.

De ez aligha tárgya egy kritikának, ha a darabtól akar szólni. Nem akar.

reccs 2010.03.05. 12:22:36

@Wywern: Az a baj, hogy ha az a cél, hogy csak olyasmi készüljön (és állami pénz nélkül), ami hasznot is hajt ezen a kis piacon, akkor tényleg csak a Maunika marad meg a Győzike.
Azt meg hogy loptak-e, nem tudom megítélni, de akkor mennit lopnak egy átlag mozifiilmnél? Mert szerintem kb. mind többe kerül ennél.

@Böbsi: nem tudom, a váza egyáltalán létezik-e, Stohl azt mondta, hogy a forgatáson egy sima egyszínű vázával dolgoztak, utána számítógéppel varázsolták oda a mintát.

ZWS 2010.03.05. 12:23:39

@sporttárs: Tényleg, hasonlíthatta volna a Barátok közt-höz is, vagy esetleg a Misi mókus kalandjaihoz. Ha olvasott volna bármit Fonyóditól, és látta is a filmet, akkor többet értett volna belőle. Lehet, hogy még szórakoztatta is volna annyira, hogy ne fájjon neki a tény, hogy nem ő rendelkezett ekkora pénz fölött, amiből kimentett volna jócskán magának.

Netuddki. 2010.03.05. 12:25:15

Kis pénz, kis foci.

Nagy pénz + kis foci = tuti lenyúlás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 12:26:38

Egy fokkal jobbat vártam a Tűzvonalban után (ha már a gárda jórészt ugyanaz). Nagyon látszik, hogy zsánerfilmet akartak csinálni, csak épp néhány klisé nekem egy kissé életszerűtlen. Azért persze nem olyan rossz, a második rész már jobban bejött, mint az első, és remélem ez a tendencia csak folytatódni fog :-)

Kérdés: Tenki Rékának nincs valami köze Báfalvy Ágihoz? Amikor feltűnik a képernyőn, mindig Torma Piroska ugrik be az Abigélből...

magyarfilm.tvn.hu/images/abigel.jpg

adam_545 2010.03.05. 12:27:30

egy kis technikai közlemény: a nod32 minden oldalletöltéskor a
yourfilehost-com.megavideo.com.adserverplus-com.thewestrim.ru:8/imgur.com/imgur.com/58.com/163.com/google.com.php
JS/TrojanDownloader.Iframe.NHE trójaira rinyál.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 12:30:14

@adam_545: Nálam is, csak nem tudtam eddig, hogy melyik fülhöz tartozik a sok közül, ami meg van nyitva nálam...

k.o.d.i. 2010.03.05. 12:31:14

sztem a tűzvonalban kifejezetten jó lett, a hülye zenétől és a hülye lövöldözős jelenetektől eltekintve...vagyis én bírom!

páter Bundagh 2010.03.05. 12:34:41

@ZWS: Igen, egy kicsit brettsós lett Brunner alakja, még a stukker is emlékeztetett nyomokban az Art of Laser-re, de
ha mégis olvasták volna (ezt tételezzük csak fel!) a Korona hatalmát, vagy az Isten ostorait, és ez a film inkább ezen művekre hajazna akkor méginkább megszólalna a kommentkom-ármány éneke.
De mit kezdjenek az Illuminatival, a Katedrálissal, meg Herr Steinerrel, és nem utolsósorban professzor Késmárkival?!

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.05. 12:35:05

Ne haragudj, leforgatnak egy háromrésztes sorozatot vidéki helyszíneken, az ország legismertebb színészeivel, ezért 200 millió nemhogy nem sok, de kifejezetten zéró.
Nézd meg a filmet, döntsd el, hogy tetszik vagy nem, írj róla kritikát - de ez, hogy egyedül az öszegbe tudsz igazán belekötni, ez szerintem elég gyenge.

ZWS 2010.03.05. 12:44:47

@páter Bundagh: Volt már említve a Katedrális, volt megálló idő ("Most még korai lenne beavatkozni.") és ki tudja, hová jutunk el ha folytatódik a történet. :-)
Egyébként pedig a film eddig is tele van olyan apró nüanszokkal, amin nagyon jókat lehet mulatni, látszik, hogy rendes stáb csinálta szakértelemmel és odafigyeléssel. Nagyon jó gegek is vannak benne. Néha én is kuncogtam nézés közben a sutaságokon, de ha minden magyar film ilyen színvonalú lenne legalább...

namnam 2010.03.05. 12:49:49

Hogy a költségvetésből mennyi ment a filmre és mennyi máshová, nem tudom. Biztos volt, aki jól járt... mindig van... sajnos.

De azért a filmen látszik, hogy bele is tettek a pénzből, nem is olyan keveset.
Szerintem (az összes hibájával, kliséjével, sutaságával együtt) sikerült az utóbbi évek egyik legjobb magyar szórakoztató filmjét megcsinálni (tévé- és mozifilmeket is beleszámítva). Mind kiállításában, mind szereplőgárdájával. Nekem Stohl nagyon tetszik ebben a szerepben. László Zsolt is remek, sőt, Alföldi is kifejezetten jónak tűnik (főleg úgy, hogy nem emlékszem, láttam-e már jónak magyar filmben őt).

Szóval jó a kezdet. Lehetne a folytatás még jobb.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.03.05. 12:50:28

Ennek az Erdélyi Tímeának akkora lenne az ár/érték/tehetség aránya hogy egy szóra is érdemes.?.?.?

domiNick (törölt) 2010.03.05. 12:51:08

nem lehet követelni részletes költségvetést?
ha már állami?

kiváncsi lennék....

páter Bundagh 2010.03.05. 12:53:07

@ZWS: Ahogy mondod, (be)avatott szemmel egészen más nézni...

Ez a körülmény alaposan megnehezítette a filmkészítők dolgát.

vargacsabi · https://photovargacsabi.hu/ 2010.03.05. 12:57:57

tyüüüüüüüüüüüüüü,ez a Timi....mindig is fincsi suna volt!

páter Bundagh 2010.03.05. 12:58:04

@namnam: --sőt, Alföldi is kifejezetten jónak tűnik (főleg úgy, hogy nem emlékszem, láttam-e már jónak magyar filmben őt).--

Mea culpa, amíg politikai színszűrőn keresztül láttam Alföldit, addig szinte ösztönösen taszított. Aztán láttam a Lumnitzer nővérekben.. és megfogott. Késmárki szerepében pedig kifejezetten élvezettel néztem.

ZWS 2010.03.05. 12:59:43

@domiNick: Szerintem nézz bele egy-két werkbe, ami van róla neten, elég lesz.

ZWS 2010.03.05. 13:09:20

@páter Bundagh: Alföldi eltúlzott sminkje is jelentést kapott számomra a második részre, pedig lehet, hogy csak így szereti. :-)
Nem (be)avatottnak mondanám, inkább előismerettel súlyosbítottan más az egészet nézni, jóval élvezetesebb, többet ad.

winerprince 2010.03.05. 13:11:22

Én csak az előzetest láttam,de rögtön az Argo jutott eszembe:jó kis nevetgélős film,másnaposság ellen.Nem értem hogy miért kell erőltetni olyat ami nem megy.Továbbra is csináljanak kutyakomédiákat jó csajokkal,szar poénokkal,30000-40000 nézőszámmal,ez legalább megy.Bizony a rendszerváltás nem tett jót a magyar filmnek,az elmúlt 20 év alatt jó ha 4-5 film készült amire azt mondtam hogy WOW...Kiváncsi leszek az új Tenkes kapitány-ra,vajon az is olyan sikeres lesz mint az elődje,vagy mint évek óta az M1,M2 műsoráról levehetetlen Benyovszky?

fran7 2010.03.05. 13:17:47

Ez kicsit olyan, mint a magyar foci. Sikerült tönkrevágni néhány tehetségesnek induló játékost azzal, hogy a szurkolók folyton az árát emlegették. Ez annyira sikerült, hogy volt olyan átigazolási időszak, ahol névlegesen csak egy játékosért adtak ki pénzt. Most meg talán rájöttek, hogy annak a játékosnak van értéke, akiért hajlandó valakinek pénzt adni. Ahhoz, hogy jó magyar filmek legyenek kell a pénz. A rosszhoz is, de anélkül sincs jó film.
Filmből tíz percet láttam, de nem fogott meg, attól még lehet jó. Igazi misztikus filmet nehéz csinálni.
Tenki Ritát nézve mindig az jut az eszembe, hogy a magyarság tényleg keletről jött.

just-ice 2010.03.05. 13:49:32

én csak úgy hívom: a pénznyelő!
xerintem qrva jól megy az országnak.. mennyi xar adó is van adófizetők pénzéből?
m1 m2( van amikor tök egyforma műsor megy) dunatv, duna2.

biu 2010.03.05. 13:56:32

Erdélyi Timi melleit bármikor megnézném... :)

a kis herceg 2010.03.05. 14:06:05

Valamelyik nap odakapcsoltam a királyihoz. Láttam az Alföldi Róbertet egy színpad előtt magyarázva. Azt hittem valami sz@r színházi darabról készült sz@r áldokumentumfilmet láttam. Továbbkapcsoltam, mert elég sz@rnak tűnt.

Viszont ezt elolvasva már egészen kíváncsi lettem, legközelebb kitartok és megnézem.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.05. 14:13:16

200 millió... Mondjuk vesd össze ezzel:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/05/nyolc_percert_137_milliard_forint/
Szerintem ez a film, minden kritika ellenére, nem ér kevesebbet, mint ez a vasút. Akkor meg miről beszélünk?

apeszos 2010.03.05. 14:13:18

Tízmillió (már annyi sem) politikus országa....Nem lehetne úgy nézni a dolgot: Jé, egy magyar film, nézzük már meg, oszt vagy tetszik, vagy nem. A francot se érdekel mennyibe került.

kamarti 2010.03.05. 14:21:40

@Böbsi: nem akarlak elkeseríteni, de a teadélutánban épp azt kaptam el, amikor a Stohl arról beszélt, hogy ilyen váza nincs egyáltalán, valami olyan formájút raktak oda, de a díszítést valahogy ráapplikálták utólag digitálisan vagy nemtom (nem vagyok műszaki, tehát nem tudom reprodukálni az elbeszélését, de a lényeg: nemhogy másolat nincs ilyen, hanem eredeti sem...)

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 14:36:49

@Pikk Dáma ♠: nem kialtottam lopast, ezt tisztazzuk :))) ez fontos ilyenkor. annyit mondtam, hogy gyanus, es utana a lopasrol altalanossagban irtam egy kommentelonek.
amirol irtam, az csak az, hogy nem mindenki dolgozik megfeleloen.

kamarti 2010.03.05. 14:37:38

@apeszos: nem tízmillió politikus, inkább tízmillió adóellenőr és tízmillió adóelkerülő országa...
szóval tényleg vicces, hogy miközben alig vannak (vagyunk) már adófizetők a tízmillióból, mindenki a más szebében kotorászik leginkább, és mindenki hápog, hogy az adófizetők pénzéből. Nem tudom, hogy ha például domiNick megkapná a kimutatásokat, mihez kezdene vele. Ahhoz viszont elég lenne a józan paraszti ész, hogy az ember belássa: ennek a 200 milliónak nagyrésze visszament az adófizetőkhöz (hiszen a szolgáltatásokért - kaja, szállás stb.) nyilván fizetett a produkció, gondolom, kifizették a stábot is, meg a várost a bérleti díjak formájában. A többi adófizető állampolgár meg ingyér élvezheti a tévében, ha akarja, nem kell érte még fizetni, mint a moziért.
Az megint más kérdés, hány közszolgálati csatornát tartunk fenn közpénzből, és hogy azok általában mit szolgáltatnak. De a magam részéről épp nem ezt vagy a Tűzvonalbant vetném a szemükre.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 14:38:29

@ZWS: mar bocs, de nem mondtam hogy barki is lopna. annyit mondtam, hogy
1. az mtv a penzpazarlas szinonimaja
2. nem latszik, hogy megis mire koltottek a tobbletpenzt.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 14:51:38

@adam_545: megkaptuk, dolgozunk rajta, valami hiba lehet az, nem virus.

puszedliツ 2010.03.05. 14:54:16

Kb. 10 éve nem néztem meg semmit a MTV-n, álltalában el sem jutok odáig, de ha mégis, simán átlapozok rajta. Ezt a filmet is így találtam meg, aztán valahogy mégis megnéztem. Nem mondom, hogy ez volt a legnagyobb filmélményem, de azt sem, hogy nézhetetlen. Szakmai szemmel tele van hibákkal , mint minden magyar "nyomozós" film, de, ha ettől elvonatkoztatunk, kifejezetten szórakoztató. Amúgy meg azon töprengeni, hogy ki mennyit lopott, teljesen felesleges ebben az országban! Ebből a pénzből legalább fel lehet mutatni valamit, ami sokaknak tetszik, nem pedig egy megfoghatatlan TANÁCSADÓI SZERZŐDÉS az egész!!!!! közepes.

puszedliツ 2010.03.05. 14:57:31

- közepes. - ezt nem ide akartam!

mista · http://langologitarok.blog.hu 2010.03.05. 15:03:27

"Ja, és az első magyar sorozat, amiben a lövéseknek normális hangja van, és nem olyan mintha csak a szomszéd Pistike durrogtatná a petárdát az udvaron."

miután teljesen véletlenül odakapcsoltam, nagyjából 5 percen belül lelőttek egy biztonsági őrt. abban az 5 percben még nem jöttek elő a reflex-szerű előítéleteim a magyar produkciókkal szemben, de az a lövés olyan volt, hogy annál még az említett szomszéd pisti is különbet produkálna bármikor.

egyébként nézhető, de csak gyenge közepes.

ZWS 2010.03.05. 15:04:58

@szabóZ:
1. A cím: DaVinci 200 milliós titka. Azt boncolgatod, hogy 3 Tűzvonalban rész x 15M Ft levonva a 250M költségvetésből: HOVÁ TŰNT 200M Ft? Ezt nem túl körmönfontan körülírva egyértelműen leírod.
2. Neked is ajánlom, hogy csak egy kicsit nézz utána egy filmforgatás költségeinek (persze tudom, hogy a szemetek biztos szuper büféasztalról zabálnak egész nap és több általad sosem hallott feladatkörben rohangáló ember van ott mint egy állami cégnél, ami mind fölösleges) és talán meggondolod a dolgot.

Az MTV nem a pénzpazarlás szinonímája, hanem az egyik hárombetűs hely, ahonnan pártállástól és etnikai hovatartozástól függetlenül talicskázzák ki egyesek az állam (az adófizetők) pénzét, mindegy ki van hatalmon a nyilvános politikában és játssza az eszét a Parlamentben.

Az, hogy te nem látod, divatos médiageci fordulattal élve, hogy mi került ezen a filmen percenként kb. 1,5 millió forintba, sőt másodpercenként 25 ezer, képkockánként ezer Ft-ba, még nem jelenti azt, hogy ugyanezt az ötödéből kellett volna megcsinálni. A többit meg lenyúlták.

ZWS 2010.03.05. 15:10:18

@mista: A nagyköltségvetésű szuperprodukciók közül egy kezemen meg tudom számolni, hol vannak az átlagnál hitelesebb hanghatások, ilyen például a Heat (szemtől szemben). Viszont ha már ilyesmiről beszélünk, akkor inkább díjazom, hogy amikor elhangzott a kérdés: - Miért nem használsz hangtompítót? - akkor nem kezdett akkurátusan egy dezodorosflakont a revolver csövére csavarni, hanem kivett a kesztyűtartóból egy kis automatát és arra tette rá. Sok apró nüansz, de értékelendő. Aztán fergeteg poén volt, amikor elfelejtett csőre tölteni, és utána a szöveg.

tintatartó 2010.03.05. 15:13:19

Én már rédesrég (úgy 20 éve) immunis vagyok a magyar filmekre, magyar "sztár"-okra.
Sajnos régóta igaz az a régi mondás a magyar viszonylatban, hogy a színész és a filmes olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
Ha ilyen "remekművek" mennek a közröhely TV-ben akkor általában beteszek a videóba egy régi kazettát, vagy DVD-t a lejátszóba és megnézem immáron 101-szer Latabárt, Kabos Gyulát, csortost, Bástit, stb.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 15:19:12

@ZWS: Figyelj, lehet hogy te azt hiszed, hogy nagyon ertesz hozza, es biztos igy is van. es biztos en annyira huje vagyok hogy azt hiszem hogy ott az emberek csak rohangalnak, de konyorgom azt nem mondd, hogy ha 3 reszt gyartasz egy filmbol, akkor az ugyanannyibol jon ki mintha 24 reszt gyartanal. Mert igy aranlik egymashoz a Tuzvonalban es a Geniusz egymashoz. Es ez meg akkor is aranytalan, ha a Tuzvonalbanban van egyetlen egy berendezett, allando helyszin. En csak ennyit mondtam, minden mast te ertezs bele.

reccs 2010.03.05. 15:19:15

@tintatartó: Hát azért az abban az időben készült filmek nagy része nem jobb, mint ez, csak nem egy film készült egy évben, hanem sok, így volt benne jobb is, rosszabb is, most meg az évi egy tv-filmen vitatkozunk.

Pikk Dáma ♠ 2010.03.05. 15:26:46

@szabóZ: nono. olvasd újra a saját első bekezdésed, ok?:) te mit vennél le ebből, mint index-olvasó? vagy mire akartál utalni?

páter Bundagh 2010.03.05. 15:28:44

@ZWS: Igen, és a kesztyűtartó zsúfolva volt fegyverekkel, úgy kellett beszuszakolni az ajtaját.. ez is apróságnak tűnhet, de mégis életszerűvé teszi a filmet - el lehet felejteni hogy film, hogy tévé.
Vagy egy másik nüansz, amikor Júlia lelkendezve felfut a dombon a házhoz, snitt, majd benn folytatódika jelenet, és Júlia zihálva mondja a szövegét, tehát a snitt alatt -következő jelenet előtt újra megfuttatták a színésznőt, hogy immár a filmben a félperces, négyemelet szintkülönbségű futás után ne úgy mondja a mondókáját mintha most ülne fel a jógaszőnyegről légzőgyakorlat után.. és még mennyi ilyen apróságra figyeltek!

ZWS 2010.03.05. 15:30:50

@szabóZ: Szerintem ezek után nem érdemes tovább vitatkoznunk, illetve neked magyarázni a bizonyítványt. Amit leírtál, leírtad, az előző válaszom 1. pontjában összefoglaltam.
Amennyiben úgy gondolod, hogy elkészítés költsége szempontjából tartható a 3 rész Tűzvonalban = Géniusz az alkimista, akkor:

- rólad kellene Géniusz címmel filmet forgatni
- jelentkezz producernek, és a folytatások készítését te irányítsd
- a megspórolt pénz felét mint sikerdíj rakd zsebre
- a mostani producer tárgyalásán te legyél a koronatanú, hogy elítéljék sikkasztásért
- elnézést kérek, hogy azt a látszatot keltettem, mintha én nagyon értenék hozzá, én veled ellentétben nem tudnám ennyiből elkészíteni. Mea culpa.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 15:31:29

@Pikk Dáma ♠: amit a harmadik bekezdesben irok,pont azt. hogy nehez amsra gondolni.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 15:32:30

@ZWS: mennyibol elkesziteni? akkor a tuzvonalban eseteben hogy ment megis?

ZWS 2010.03.05. 15:35:12

@szabóZ: Most már sajnálom, hogy egyáltalán eszmecserébe keveredtem veled. Az információk egy része vagy elveszik a szemed és az agyad között haladva, vagy direkt csinálod. Jó éjszakát!

reccs 2010.03.05. 15:41:03

@szabóZ: Én nem értek hozzá, de valahol azt olvastam, hogy a Tűzvonalban esetén pl, az őrsöt meg, gondolom, sok mást is ingyen kaptak a rendőrségtől.

ohohohó 2010.03.05. 15:51:27

Na, a filmben hanyadik percnél vannak Erdélyi Timi-cickók? Nem fogom végigkattogni...

videotar.mtv.hu/Videok/2010/03/04/09/Geniusz_az_alkimista_1_resz__A_halott.aspx

reccs 2010.03.05. 15:58:27

sheenard.sfblogs.net/2009/06/04/tuzvonalbol-nyugdijba/

2. hozzászólás, fonyódi(gondolom, fonyódi Tibor):
"a folytatás legalább annyira múlik a rendőrségen is, ti. az általa biztosított állóeszközök (Mosoly utcai állandó forgatási helyszín, járőrkocsik, ruhák, egyéb infrastruktúra) hiányában a Tűzvonalban gyártása elképzelhetetlen."

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.03.05. 16:14:16

@ZWS:
"Fonyódi Tibor már nem keveset tett le az asztalra"

Jajjajjaj... A több másik forgatókönyvíróval együtt(!!!) jegyzett Tűzvonalban-epizódokon kívül mit csinált még ez a tehetségtelen fickó? A Harison Fawcett álnéven kiadott, science-fiction elleni merényleteit (A Katedrális harcosai, legendája, stb.), meg a gyomorforgató "itt a magyar Tolkien"-reklámkampánnyal súlyosbított, ősmagyarkodó szarságait nagyon nem kellene fényezni! Ezek miatt került vissza a hazai fatasy/scifi a kőkorszakba!

páter Bundagh 2010.03.05. 16:22:33

Kata a barátnő lesz az egyik hunyó, tud vívni - tehát fenyegethette Brunnert, bejárása van Júlia lakásába mivel ott lakik, tehát feltúrhatta a levélért. Ja meg azért az örök kliséért, miszerint keresd a nőt.

sapuh 2010.03.05. 16:28:34

@szabóZ: ZWS-nek teljesen igaza van:

"ZWS 2010.03.05. 11:58:56
@szabóZ: Több évadot leforgatni, sok azonos belső jelenettel, tucatnyi résszel, alig tucatnyi szereplővel biztos jól mutatja, mennyibe kerül egy mozifilm (hogy aztán miért vágták szét sorozattá, senki sem érti). Produceri oldalról is ugyanaz, maximum mindenki elvonatozik Kecskemétre csoportos kedvezménnyel, amikor helyben mégsem forgathatnak a színházban".

Hadd emeljem ki a lényeget: ez gyakorlatilag egy jó hosszú MOZIFILM, amit három részre vágtak, hogy a tévben lehessen adni. Ebből számolj, na az Életképek egy epizódra jutó költségeiből.

páter Bundagh 2010.03.05. 16:34:22

@Hamlet: --ez a tehetségtelen fickó? A Harison Fawcett--

Kihez-mihez képest tehetségtelen? Hozzád, vagy az irigységedhez, esetleg az iránta jelentkező piaci kereslethez képest?!

ZWS 2010.03.05. 16:38:47

@Hamlet: Beszédes neved van. Sajnálom, hogy értéknek mertem nevezni Fonyódi munkásságát, természetesen Villám Shakespeare (fonetikusan olvasandó :-) kedvenc királyfija megmondja a tutit, ki a tehetséges és ki nem. Hogy idézzek neked a topic témáját inspiráló filmből is: Legközelebb te leszel a Hamletben a koponya!

páter Bundagh 2010.03.05. 16:43:02

@ZWS: Pláne hogy a Hamletet Rákóczi mester írta, így különösen pikáns.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 16:58:31

Most töltöttem le az első részt. Pont az hiányzik belőle, amitől az egy magyar film sajátos ízt kap és pont az van benne ami az amcsi filmekben szar. A legrosszabb keverék. Túl komolyan veszi magát, viszont nevetségesen bárgyú. 200 millából szerintem 2 jobbat is csinálhattak volna. Vártam a beígért "csöcsöket", de még azok se voltak... A kritikával egyetértek...

Jajj most láttam csak a gyöngyszemet... Az informatikus (szögletes szemüveg), 3 monitoron basztat valami béna honlapot miközben "a rejtett üzenetet a program megtalálja és értelmezi" bár a "feliratot nem tudja megfejteni". Ezt a hülyeséget...

The Shapeshifter 2010.03.05. 17:07:45

@ZWS: peig már nekem is bökte a csőrömet az ami Hamletnek is. A tűzvolnalban jó volt bár azt meg nem egyedül írta, de a katedrálisos vackok kábé 16 év fölött élvezhetetlenek. Tudom mert kölyökként bejövős volt aztán elolvastam 20 fölött és csak néztem mi ez a gány. A géniuszban az tök jó h Pécsen van, szép minden, a sztorit összelopták de elmegy viszont a párbeszédek ááááá!

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:07:50

@ZWS: hat ez kurva jo szoveg! kurva jo!

ZWS 2010.03.05. 17:08:47

@Hari R. Seldon: A 3 "monitor" az 3 iMac volt... Azért nem tudta megfejteni, mert véletlenszerű karakterek, mint a második részből kiderül (direkt lelőttem neked a poént, csakazértis). Te nem vagy informatikus, ugye? :-)
A film egyáltalán nem veszi komolyan magát, sőt, még poénkodnak is az alkotók a "nagy" filmekhez (a Da Vinci kódot olvastam és láttam is, szerintem elképesztően túlértékelt) való hasonlóságokon, miközben van benne magyaros íz nem kevés. Mindenesetre csak annyi magyar rögvalóságot vittek bele, amennyi nem zavaró.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:10:30

@ZWS: nem vagy te a stab tagja? most mar gyanakszom. (Egyebkent konyorgom, a pecsi helyszineket miert nem kaptak ingyen, ha mar reklamozzak az ekf-et? hol itt a penz? a tuzvonalbanhoz kepest megis mivel tobb ez a sorozat latvanyban, trukkokben, statiszteriaban, barmiben?) a nagy hangon telekommentelek mindent trukk nem mindig eleg, azon kivul, hogy ez egy film harom reszre vagva, meg nem mondtal semmit.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:11:38

@ZWS: ja imacen huzogatja ideo-oda kezzel a hulye abrakat. ez is biztos valami nagyon vicces belso poen, nekem csak bena volt, mint a kardhalban a legbenabb jelenet. csak legalabb abban nem mindenki altal ismert imaceken hulyeskedtek.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.03.05. 17:19:33

@páter Bundagh:
nem gondoltam volna, hogy még 2010-ben is előkerül ez az internet hőskorát idéző, überszánalmas "csak akkor kritizálhatsz valamit, ha jobbat csinálsz!"-duma. Nem. Szimpla fogyasztóként is kritizálhatok, ha meg blogger vagyok akkor munkaköri kötlesség, hiszen ezért fizetnek.

Amúgy meg írtam már jobbat Fonyódi cuccainál, de ha az Anyrok alkonya-Lobogók hajnala novelláskötetek kevesebb példányban fogytak el, mint a Mysterious Universe-könyvek, akkor TÉNYLEG nagy bajban van a hazai ponyvakiadás!

@ZWS:
nem kellene nevetséges következtetéseket levonni mások nicknevéből!
Mi van, ha Garth Ennis és Alan Moore munkásságát többre tartom a Shakespeare-drámáknál? ;)

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 17:24:29

@ZWS: Még csak az első résznél tartok. Egyébként én egy fikarcnyi humort se találtam eddig benne. Nem vettem észre, hogy poénkodna a "nagyfilmekkel", sőt amikor Stólbuci feltöri a követ a kordonvassal (Indiana Jones III.) még a poént is kihagyták...
PS: Tudja valaki, mi az a "pritamin"?... ;)

Én nem tudom mi az a 3iMac, de azok a forgó akármik, amiket huzigatott a monitoron elég viccesek voltak.

kamarti 2010.03.05. 17:31:44

@szabóZ: mát miért kapták volna a pécsi helyszíneket ingyen? pénzzel támogatta a produkciót az EKF, nem? nem hiszem, hogy az önkormányzatot kötelezhették volna arra, hogy az ingatlanait-köztereit ingyen adja oda, az ekf pénz nem az ő pénzük. meg aztán nyilván nem is minden helyszín a városé, bár jobban el tudom képzelni, h mondjuk a Mecsek alja panzió örül, h benne lehet (és ezt azzal fejezi ki, hogy nem kér bérleti díjat), de ez sem igazán életszerű sztem.
ja, és nem vagyok stábtag, nem azér mondom

vmack 2010.03.05. 17:32:02

@Hari R. Seldon: A filmtárból, vagy van valahol élvezhetőbb minőségű verzió? Mert legalább a kép legyen jobb mint 512kbps :)

sapuh 2010.03.05. 17:40:30

@szabóZ: miért kell a stáb tagjának lennie annak, aki nem ért egyet a számításaiddal?

Egyébként lehet, hogy kaptak ingyen pécsi helyszíneket, lehet, hogy nem, de attól még oda kellett vinni az egész stábot és technikát. Meg ki kellett fizetni minden közreműködőt, kellettek díszletek, jelmezek, amiket nem használtak 100 részen keresztül, stb.

De ha már demagóg lúd, legyen kövér: Jancsó Miki bácsi legutóbbi közel félmilliárdjához képest szinte teszkógazdaságosan kihozák ezt a munkát. Nézőpont kérdése az egész...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 17:44:26

Szóval.

Ez a 250.000.000 Ft egy olcsóbb, másfél órás magyar mozifilm költségvetése. Mivel a Géniusz (ami egyébként kétszer olyan hosszú) hozza azt színvonalat (sőt, a legtöbbjét meg is haladja), szerintem inkább ehhez illene hasonlítani, nem a Tűzvonalbanhoz, ami azért nem etalon a költségek szempkntjából, mert bevalottan inkább szerelmből készült, mint pénzért. Amikor decemberben sixx-ékkel az RTL-ben beszélgettünk a vezetőséggel, rákérdeztem, hogy miért nem vették át ők, ha már ott van Stohl összekötő kapocsként. Azt mondták, hogy az MTV nevetségesen alacsony összegből forgatott, őnekik az a színvonal, amit annyiből ki lehene hozni, az ciki, amit viszont fel tudnának vállalni, azt meg a magyar viszonyok mellett nem tudnák kigazdálkodni.

Szóval én azt mondom, kivételesen nem érdemes az áron bíbelődni, ez a pénz max. arra volt elég, hogy kivételesen büdzsét igazítsák a forgatókönyvhöz, és ne a forgatókönyvet a büdzséhez...

ZWS 2010.03.05. 17:45:20

Nem vagyok stábtag, nem azért tudom, hogy az asztalon nem 3 monitor, hanem 3 (három) iMac volt. Csak láttam a filmet. Kedvelem Fonyódi írásait. Nem foglalkozom filmgyártással. Nem rajongok a képregényekért. Fonyódi Tibort sem ismerem személyesen. Senkit abból a körből.
Egyszerűen csak zavar, amit már leírtam, hogy ilyen széles körben tudod bemocskolni mások munkáját, mert jólesik neked.
Mert a dolog úgy működik, hogy a híreket főcímekben olvassák, és csak arra fognak emlékezni, hogy mekkora pénzt nyúltak a készítők, mindegy, hogy van-e bármilyen valóságalapja az állításnak. Amennyiben ez jobban elterjed, elég lesz ennyi, hogy keresztülhúzd sok ember tervét, miszerint valami olyannal foglalkozzon, amiben kedvét leli. Mert ezt a filmet is így készítették, nem megélhetésileg.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:45:54

@sapuh: igazad van jancso filmjei gazabbak. a geniusz stabjanak viszont peche van, mert a tuzvonalban nagyon jo osszehasonlitasi alap. Ketszazmillio lett volna a hotelszamla?

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:47:31

@ZWS: honnan tudod hogy kedvtelesbol keszitettek, ha nem ismered az alkotokat? ki gyalazkodik? ez egy kritika. aminek egyetlen allitasa, hogy nem nez ki dragabbnak mint a tuzvonalban. es iagazabol meg mindig egyetlen ervet sem mondtal arra, hogy miert is kerul otszor annyiba. otszor.

rexter 2010.03.05. 17:48:47

tenyleg kilog erdelyi timi csocse? mer akkor megnezem 1x. sunaznam nagyon.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:50:06

@kamarti: nem eletszeru, hogy egy panzio nevenek bemondasa utan megsem ker berleti dijat? muhaha. akkor miert eppen a mecsek panzioban vettek fel, miert nem egy kitalalt panzioban pesten, ahol ugye szerinted olcsobb. a hatter nem latszik ugyebar. de tenyleg ne menjunk bele, en ervet nem lattam arra, hogy miert ilyen draga, de persz ertem en, a filmes es teves produkciokban a legnehezebb megsaccolni, hogy honnatol pazarlas, honnantol a minosegi munka ara. eppen ezert csak annyit mondtam, hogy fura, hogy fel eve meg otodennyibol kijott egy ugyanilyen szinvonalu produkcio.

páter Bundagh 2010.03.05. 17:50:39

@Hamlet: Nem "überszánalmas" egyszerűen csak rém figyelmetlen voltál/ha már "blogger" vagy és beszállsz a vitába. Mégpedig;
"A kommentkom viszont hivatalból mindig csalódik, bár most nem is inkább a produkcióban, hanem annak árában." - ez volt az első kommentem.

Még azt is írtam hogy tételezzük fel a bloggerekről hogy olvasták Fonyódi egyéb műveit, s lám: "Amúgy meg írtam már jobbat Fonyódi cuccainál," Ez nagyon szubjektív, de nem vitatom, mert nem ismerem a vonatkozó írásaidat. Rákeresek.

A hazai ponyvakiadás meg nem Fawcett miatt van bajban, hanem amiért a többi írott, nyomtatott, komponált mű. A Te irásaid is azért vannak bajban. A megátkozott bolond világ miatt. Azért mert bulvárrá változott minden, még az ún igazságszolgáltatás is, lásd a Farkas körüli hercehurcát. És ebből nem az a kiút hogy szapuljuk a másikat (bár szomorú "kötelesség"), hanem bíztatunk olvasásra, és mondjuk hazai gyártású és vonatkozású tévéfilmek nézésére. És majd egyszer csak (mint a mesében) újra kedvet kap a fogyasztó mind több ponyvára, novelláskötetekre, s egyéb (megint szubjektíve) emelkedettebb alkotásokra.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:53:01

@Fedor: csak hat az mtv nem az rtl. es ezek allami penzek, ahol minimumkovetelmeny, hogy a leheto legolcsobb legyen, ami az adott minoseg megvalositasahoz elegendo. de biztos helsinkiben elek fejben.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:06:36

@The Shapeshifter: -- de a katedrálisos vackok kábé 16 év fölött élvezhetetlenek. Tudom mert kölyökként bejövős volt aztán elolvastam 20 fölött és csak néztem mi ez a gány.--

Könnyű és kiszámítható karakter vagy, egy élő sablon. Rólad mintázták "Bekúr" (Ben Stiller/Vejedre ütök) figuráját, aki majd elsüllyedt szégyenében amiért gyerek és kamaszkori énjével szembesítették.

Mért kell rögtön szégyellni, relativizálni ha valaha tetszett?!

Most a gyerekeim hallgatják Halász Jutka számait, ezért óhatatlanul én is hallom, de mégsem érzem az elmaradhatatlan kényszert hogy minnyá meg is állapíccsam hogy én ezt hejj de kinőttem! Nem, nekem most is tetszik. Elviszem a gyerekeim koncentre, és nem pironkodok álszentül hogy izé én csak kísérem őket mint a cirkuszba.

The Shapeshifter 2010.03.05. 18:11:42

@páter Bundagh: te sem vagy egy bonyolult fazon LOLLER akkor kifejtem jó: vannak dolgok amik kölyökként és felnőttként is bejövősek. mondjuk a gyűrűk ura az ilyen / ha már fentezi / vagy a star wars / imádom / Fonyódi regényei nem ilyenek,, csak akkor még nem volt viszonyítási alap amikor olvastam. Ennyi!

nabu 2010.03.05. 18:14:35

Nem tudom, 200 millió egy filmre egyáltalán nem sok pénz. Inkább az a csoda, hogy Tűzvonalbant, hogyan csinálták meg epizódonként 10 millióból, mert amennyire én tudom tisztességes felszereléssel, színészekkel egy film ennyibe kerül manapság. Ne feledd egyébként a helyszíneket sem, azért a pécsi belvárosban forgatni nem annyi, mint a pesti panelek között. Az meg, hogy szar filmek kapnak rendesebb támogatást az meg régóta probléma, de szerintem ez nézhető. Egyébként Amerikában kb egy színésznek ennyi gázsija.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:16:57

@szabóZ: Feltételezem hogy az iménti összehasonlításban nem két konkrét csatornát, hanem elviekben egy közszolgálati és egy kereskedelmi csatornát viszonyítottál egymáshoz. Ezért nem baj hogy a példám tévékettős nem ertéelklubos, mert elvileg állami pénzekről beszélsz, tehát
"200 milliós állami támogatást kap a TV2-n futó Jóban-rosszban című szappanopera, olvasható a HVG legfrissebb számában.
" index.hu/belfold/nfujoban4051/
De az RTLklub is sok-sok állami pénzt kapott már (és megrendelést), csak most hirtelen ez a fenti jutott eszembe, de nem gond mert elvileg a kereskedelmi adók üzletfilozófiájára szerettél volna célozni.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:22:44

@nabu: --Inkább az a csoda, hogy Tűzvonalbant, hogyan csinálták meg epizódonként 10 millióból,--
Nem lennék meglepve ha a Farkas Péter körüli (csak a legutóbbi) huzavona ettől többe került volna. És hol van az egy "Tűzvonalban" epizódhoz.

reccs 2010.03.05. 18:27:29

@Gerikeee: SZAR..SZAR ..SZAR az mtv...

Gondolom, ezen a részen élveztél be, te szerencsétlen.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 18:29:46

@páter Bundagh: index.hu/kultur/media/jb8121/
ez a cikk robbantotta ki anno ezt a tv2-s ugyet. ugye valakivel kozosen, de en irtam. tehat nana, hogy szerintem is ciki ez, de attol meg valami mas is rossz, az meg nem jelenti azt, hogy akkor ez mar nem az.

reccs 2010.03.05. 18:32:10

Ha már ennyire ki vagy akadva, legalább vetted volna észre, hogy koreai.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:33:50

@Gerikeee: Ne rugózz már a kínai szapanoperán!

Dél-koreai az.

reccs 2010.03.05. 18:35:28

@Gerikeee: .Ezt a pénzt a hajléktalanok munkahelyteremtésére és lakásának biztosítására kellene költeni

Ahogy elnézem, szükséged is lesz rá.

kamarti 2010.03.05. 18:39:08

@szabóZ: hogy mért volt olcsóbb? hát, például amit az előbb írt valaki (pontosabban idézett), hogy az infrastruktúrát, autókat, ruhákat a rendőrség adta, mert ők nyilván ezzel támogattak, nem pénzzel. ez sztem jelentős tétel egy költségvetésben
egyébként a hozzászólásomban nem a panziós rész volt a lényeg, mint ahogy nyilván nem a panzióért fizették a legtöbbet, ha fizettek egyáltalán
és abban ZWS-sel értek egyet, hogy a híreket főcímekben olvassuk, tehát a többséghez, ha nem is kattint, egyértelmű állásfoglalás jut el, és azért az index főcímeit elég sokan olvassák (amúgy ha igaz is, amit számon kérsz rajta, hogy nem indokolta, mitől került ez többe, mint 3 Tűzvonalban, akkor némi kritika érhet téged is, mert a "nem látszik rajta, hova ment el a pénz" sem valami ütős, racionális, alátámasztott kételkedés...)

kamarti 2010.03.05. 18:42:12

@szabóZ: hogy mért volt olcsóbb? hát, például amit az előbb írt valaki (pontosabban idézett), hogy az infrastruktúrát, autókat, ruhákat a rendőrség adta, mert ők nyilván ezzel támogattak, nem pénzzel. ez sztem jelentős tétel egy költségvetésben
egyébként a hozzászólásomban nem a panziós rész volt a lényeg, mint ahogy nyilván nem a panzióért fizették a legtöbbet, ha fizettek egyáltalán
és abban ZWS-sel értek egyet, hogy a híreket főcímekben olvassuk, tehát a többséghez, ha nem is kattint, egyértelmű állásfoglalás jut el, és azért az index főcímeit elég sokan olvassák (amúgy ha igaz is, amit számon kérsz rajta, hogy nem indokolta, mitől került ez többe, mint 3 Tűzvonalban, akkor némi kritika érhet téged is, mert a "nem látszik rajta, hova ment el a pénz" sem valami ütős, racionális, alátámasztott kételkedés...)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 18:51:52

@szabóZ: "ezek allami penzek, ahol minimumkovetelmeny, hogy a leheto legolcsobb legyen, ami az adott minoseg megvalositasahoz elegendo"

És biztos vagy benne, hogy nem ez a helyzet? A Tűzvonalban-t én nagyon szeretem, de a sztori meg a színészek, és nem a kivitel miatt. Nagyon sokszor érződött rajta az olcsójánoskodás, ezen legalább nem. Én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy inkább egy fele ilyen hosszú, de legalálább ennyibe (ha nem többe) kerülő mozifilmhez kéne hasonlítani az árát, nem a TESCO gazdaságos technikai kivitelű Tűzvonalban-hoz.

sapuh 2010.03.05. 19:04:09

@Gerikeee: miért, milyen nemzetiségű alkotók által készített alkotásoknak szabad menniük az MTV-n?
Te ránézel egy műsorra, ázsiait látsz benne, és ennyi elég, hogy üvöltve hirdesd: milyen rossz? Szerintem inkább kezeltesd a sinofóbiádat...

sapuh 2010.03.05. 19:06:17

@Fedor: ja. továbbá az is milyen nagy szerencse, hogy a kertévéknél ezek szerint nem is követelmény a költséghatékonyság.

Nagyon hasznos és értelmes vita ez.

Pikk Dáma ♠ 2010.03.05. 19:21:52

@szabóZ: az első bekezdésben egy "vicc"be burkolva azt állítod, hogy lenyúlásról van szó. aztán meg véded magad, hogy te nem is mondtál ilyet, csak annyit, hogy gyanús.
nagy hatalom egy index címlap - ezt te még jobban tudod - és nyilván ezért is írtad úgy, ahogy írtad, de akkor legalább támaszd alá valami konkréttal is, ezt mi is elvárhatjuk tőled.
az a baj a ti munkátokkal, hogy már tényleg nem tudtok másra gondolni, mint lopásra, lenyúlásra, balhéra. ami sajnos az esetek nagy többségében igaz is, de ha egyszer véletlenül nem lenne az, akkor nagyon sokat lehet ártani ezzel olyan ügyeknek, amiknek sokkal inkább drukkolnánk. az EKF és a magyar tvfilm/film ügye pont ilyen.

sapuh 2010.03.05. 19:34:31

@Pikk Dáma ♠: nem gondolatokról van itt szó, hanem kattintásszámról. Márpedig a lenyúlás szó ezt nagyban generálja, főleg, ha mellette feltűnnek "Erdélyi Tímea mellei", amelyek egyébként szintén nem láthatók a sorozatban.

Az egészhez csak ürügy ez a szerencsétlen minisorozat.

allnitelong 2010.03.05. 19:51:43

Kedves Szabó Z. ahelyett, hogy mantraként ismételgeted, hogy de a Tűzvonalban sokkal kevesebbe került, nem inkább más játékfilmekhez kellene hasonlítani a költségeket? Ha már ez a fő gondolatod a filmmel kapcsolatban, akkor annyit megtehettél volna, hogy utánanézel annak, hogy az utóbbi időben készült magyar filmek mekkora költségvetéssel dolgoztak. Gondolom ezeknek az infóknak a beszerzése nem haladta volna meg a lehetőségeidet. De MTV-be, EKF-be belerúgni nem alátámasztott indokokkal is menő dolog.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 19:52:41

Na most nézem a második részt... Szétröhögtem magam, amikor a 40 kilós Timike lebirkózza a 120 kilós biztonságiőrt, aki ahelyett, hogy bemosna a csajnak a bugyiját taperolja... ;) Kíváncsi vagyok mikor lesz szadomazo jelenete a szőke osztrák ezüstsuhogós főgonosszal...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 19:54:34

@sapuh: "továbbá az is milyen nagy szerencse, hogy a kertévéknél ezek szerint nem is követelmény a költséghatékonyság."

Hol írtam én ilyet? Sőt, ha már itt tartunk, pont az ellenkezőjét állítottam...

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 20:08:39

Hogy eltaláltam... 24. percnél megvolt a szadomazo... ;(

Tonohaver 2010.03.05. 20:13:23

Nem néztem, nem tudom minősíteni. Az viszont igaz, hogy egy minisorozatért kétszázmillió..., hát nem "olcsóért" volt. Támpontul, a Paranormal
Activity, amely hatalmas kasszasiker (is) volt 15.000 dollárból (mintegy 2.9 mFt) készült!

sapuh 2010.03.05. 20:15:33

@Fedor: tudom, szaboz állította az ellenkezőjét. Bocs, ha félreérthető voltam.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 20:16:59

Gigajoint... Hűha... egy focicsapatnak is elég lenne. Vicces... ;)

Lovastengerész 2010.03.05. 20:21:27

technikára biztos nem költöttek sokat, a kép homályos, a hang amatőr, ilyen képet / hangot utoljára a filmszemlén láttam / hallottam, a főiskolás müvészfilm blokkban.
kár érte, mert jó is lehetne

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.03.05. 21:00:25

Én meg már botor módon azt hittem, hogy lesz egy jó kis kivesézős poszt a FILMről :-(((

Nah azért le írom a véleményem:
Stohl nagyjából hozza a Bordás őrnagyot - kicsit lecsúszva bár, de az első jelenetei egyértelműen a Tűzvonalból voltak. (azért az amerikai nagy vasárt kár volt, nem illik ilyen a magyar filmbe, nyilván szponzori felajánlás volt:-)

László Zsolt is kicsit Demsából éledt újjá, igaz itt kevésbé szimpatikus.

Alföldi karaktere úgy érzem nincs eléggé kidolgozva, nem tudom eldönteni, hogy most mit is akar, miért, és hogy egyáltalán ki is ő. Alföldi alapflegmasága azt eredményezi, hogy tulajdonképpen nem is érdekel :-)

Tenki Réka, jó, lelkes. Nem azt mondom, hogy a Tűzvonalban megszerettem, de most úgy érzem, hogy lényegében a lelkes jó szándékú fruskában
ki is merül a szerepeltethetősége...

Erdélyi Timike lehet hogy jó színésznő, de erre a szerepre balul sikerült választás. Ide egyértelműbben egy idősebb színész kellett volna tenni, akiről el is hinném a gonoszságot, a csábítást, és mindentudást.

A rendőröknél, és Kolovratniknál is azt éreztem, hogy kialakulatlanok: nem igazán tudták eldönteni, hogy most komolyra, vagy viccesre formálják őket - én az utóbbira szavaztam volna, a humor, az önirónia, és a kiszólások mind egyedülállóan jellemző a magyar filmekre. Sok kihagyott poén volt, de a második részben már érezhetően kicsit magukra találtak.

Alapvetően sok Tűzvonalban utánérzést látok, igen csak nézhető!

Fedor, nálam a vírusirtó emiatt a hibajelzés miatt már törölte is a firefoxot :-((

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 21:17:01

@vadász2: Timike valószínűleg egyéb "tehetsége" miatt került be a sorozatba... ;) Valószínűleg a Klaudia a barátokköztből nem vonzott volna ennyi "néztőt"

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.03.05. 21:27:12

@Tonohaver: az ilyen kis költségvetésű filmeknél (Ideglelés, Fűrész 1) inkább az ötlet a jó, de nem hiszem hogy sorozatként müködne.

Sok kommentelő írta, hogy drága a sorozat. Mihez képest? A magyar tévések nem nagyon hozzák nyilvánosságra ezeket az adatokat, olvasnék erről egy posztot ;)

A Barátok közt heti 40 millió Ft volt majd 10(!!!) évvel ezelőtt. Gondolom azóta csak nőtt az összeg. Mondjuk ez se jó hasonlítási alap, mert az egyik napi szappan a másik heti sorozat.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.03.05. 21:32:43

@kis_kiraly: mármint heti, amit 3 nap alatt leadnak

jahaha 2010.03.05. 22:45:07

Pff, az egesz olyan izlestelen, mertektelen volt, mintha Gyozike rendezte volna. Miert kell Mo-on 'amerikai' filmet forgatni? Csak a kliseket dobaltak egymasra, es az eredmeny megmosolyogtatoan amator. A benne szereplo szineszek gondolom inkabb a gazsira fognak szivesen emlekezni, nem az alakitasaikra.
A csajokat sunaznam, csak hogy valami pozitivat is irhassak.

Pulykavirsli 2010.03.05. 23:01:21

Szabó Zé betü!

Maga a film jó megvolt csinálva.
De ebben az országban divat puffogni.

TO-MI-KA 2010.03.05. 23:23:41

Tisztelt szaboZ!
Először is szeretném megköszönni, hogy írtál a Géniuszról, mert tőled tudtam meg, hogy létezik - köszi.
Miután elolvastam az írásod, érdekesnek találtam a filmet: a szövegből ugyanis azonnal kitűnt a keserű irígység, a tipikus magyar mentalitás amivel mindent lenézünk - semmi se jó, dögöljön meg a szomszéd tehene.
Köszönöm (és az mtv videotárnak is), hogy felhívtad a figyelmem a filmre, ami így a három rész megtekintése után állíthatom, hogy remek volt.
De azt nem értem, hogy miért kellett megírni egy ilyen cikket. Jót se kellett volna, ezt meg főleg. Faszért kell ledurungolni mindent? Ehh, nem ér ez a komment se semmit. Faszomat.

mizrolist 2010.03.06. 00:07:50

A Géniusz magyar viszonylatban jó minisorozat lenne - ha nem készült volna már egy Tűzvonalban. Így viszont azt kell mondjam, nem vagyok igazán elégedett... (bár a Katedrális emlegetése reményt keltett bennem, hogy lesz még valami kapcsolódó történet egyszer még - de remélhetőleg jobb végeredménnyel)

Ami a színészeket illeti: Stohl és László simán hozta ugyanazt a magas szintet, amit korábban láttunk tőlük; Tenki Réka a végére kellemes meglepetés lett... de a többi jelentősebb szereplőtől nem voltam elájulva, hogy őszinte legyek. Alföldi Róbert karaktere egyszerűen nem volt hihető legalább a jelenetek felében. A hanghordozása, a gesztusai... nem illettek a képbe.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2010.03.06. 00:29:31

Túrista filmnek nem lett volna rossz, ha egyébként jó az alaptörténet. Ez mérték kérdése. Lehet szidni Dan Brown, de ő ezt nagyonis jól tudta. Az, hogy ez a könyv maga "utikönyvvé" vált jó kiindulás lehetett volna Pécs számára, ha betartják a Brown-féle receptet és nem akarják túlharsogni hülyeségekkel. Kevesebb amerikai krimi-blődli, több helyspecifikum - ehhez "csak" egy jó forgatókönyv kellett volna. Nem jópofi, hanem JÓ!

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.06. 02:00:01

@TO-MI-KA: . Jót se kellett volna, ezt meg főleg. Faszért kell ledurungolni mindent?

akkor megis mit lehet? irni azert szabad?

rudi zoli 2010.03.06. 03:24:08

250 milla itt, 250 ott.
Hát hova tűnt, hova tűnt????
Hát én loptam ezt is el, meg a Balázs...

A kritikusnak igaza van, lehetett volna jobb is - 250 millióból. De hát nem maradt annyi a filmre...

Nincs harag ugye?

Bob Arctor 2010.03.06. 10:54:45

Szánalmas befejezés! Sajnos pontosan, ettől tartottam. A “történetre” nem vesztegetnék sok szót mert az egyszerűen nem létezik, csak izzadságszagú erőlködés. A színészek, kevés kivételtől eltekintve feszengve kínlódnak, hiszen nagy valószínűséggel maguk is tisztában vannak a ténnyel, hogy mennyire nem íródott a karakterükre egyetlen épkézláb mondat, vagy helyzet sem. Sajnos itt kezdődik a gond, amikor már az alkotók sem hisznek abban amit csinálnak. Lásd pl. a vívó jelenetet a dolgozószobában, ami már önmagában is értelmetlen, de hogy még sisakot is vesznek hozzá, (nyilván azért hogy a kaszkadőröket ne lehessen felismerni a jelenet alatt) az már tényleg nevetséges. Tessék legalább annyira megtanulni vívni, hogy ügyes vágásokkal legalább az illúzió meglegyen. Ezzel együtt maga a jelenet is rettenetesre sikerült. Azt hittem legalább a kaszkadőrök nyomnak egy jó kis csörtét, ehelyett valami.... nem is tudom mi volt. Én szégyelltem magam. Másik humoros rész, amikor Stohlék bekéredzkednek kezet mosni. Igen ez így szokott lenni. Abba a házba ahol gépfegyveres arcok hédereznek, mellesleg ártatlan nőket tartanak fogva, gond nélkül beengednek bárkit akinek higiéniai problémája van, ráadásul olyan átlátszóak, hogy egy 80 éves nyugdíjas is simán elhajtaná őket a botjával, menjenek máshová kopogtató céduláért.
A hol van anyajegy, hol nincs, hol ez vagyok, jajj... mégse az vagyok, hopp hazudtam, izé… bocsásson meg mégsem hazudtam és más hasonló baromságokról már nem is érdemes beszélni.
Ellenben respect az operatőrnek, aki sokkal többre hivatott, pacsi a világosítóknak, és a proposoknak (kellékes, berendező), akik nélkül sokkal kínosabb lett volna ez az egész. Külön gratula a főcím animátorainak. Az ő munkájuk azért jelzi, hogy a magyar filmes szakma sokkal, de sokkal jobb valójában mint ez a “produkció”.

Herrera kapitány 2010.03.06. 11:07:42

A címe istentelenül szar, az előzetes valahogy kurvajó, bár néha olyan mintha az elnyújtott Soproni 1895 reklámot nézném. Lehet belenézek.

Bob Arctor 2010.03.06. 11:09:57

UI: A dolog pénzügyi részével nem foglalkoznék, mivel a film minőségétől függetlenül, a látottak alapján a maga a forgatás nem lehetett túl olcsó. Ráadásul egy átlag magyar produkcíóhoz képest, az utómunkára is jóval több gondot fordítottak, (pl fényelés, colorist) Én úgy kb 150 körül mondanám a költségeket, de ez persze csak egy tipp, amit kizárólag a látottakra és eddigi tapasztalataimra alapoznék, mivel természetesen a részletes költségvetést nem ismerhetem.

Bob Arctor 2010.03.06. 11:28:20

Ja Fonyódi rajongóknak! Itt látható a "mester" hatalmas munkássága:
www.fonyoditibor.hu/archives/category/irodalom

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.03.06. 13:06:26

@Herrera kapitány: "bár néha olyan mintha az elnyújtott Soproni 1895 reklámot nézném"

Hehe, a végére nekem is ez lett az érzésem :-))

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.03.06. 19:40:06

Elsőre tényleg sok az a 250 millió, de ha emlékszünk a TÉNYLEG hosszú stáblistára (komolyan, sima sorozatnál ritka az ilyen terjedelem), amihez hozzáadjuk a helyszínbiztosítást (valószínűleg ezt sem ingyen adja a város, reklám ide-vagy oda) a fizetett statisztákkal, meg az utómunkálatokra (ezen tényleg sokat dolgoztak), akkor könnyen kijön a végösszeg. Főleg, hogy a nevesebb színészek szvsz minimum az 1 %-át elkérték ennek.

Amúgy én pozitívan állok a sorozat mellett (= egyszer nézhető), de ezt így nem 3 részben kellett volna leadni, hanem minimum 5-6 epizódban. Így talán nem lett volna ennyire összecsapott. Ja, és az amerikai ízű jelenetek beleerőltetését (pl. medencés buli?!, klipszerű orgia az osztráknál) is ki lehetett volna hagyni.

UI: gondolom számodra a második kép a legemlékezetesebb az egész szériából :)
(Ennél azért többről szól...)

Leonard Zelig 2010.03.06. 22:12:11

Ez ritka nagy kalap szar volt, koszvászkoszt.

huncut_kata 2010.03.06. 23:03:56

A Budapesti Operettszínház szar fos Szentivánéji álom kortárs musicaljének CSAK a díszlete került 200 millióba. Szintén az adófgizetők pénzéből viszont esténként is csak max 600 ember láthatja, ha egyáltalán játszák még azt a borzadályt. Szóval megy a teljesen felesleges pénzköltés a kultúra egyéb területén is.

Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2010.03.06. 23:36:16

Most néztem meg a 3. részt a videótárban,mert tegnap nem láttam. Kíváncsi voltam a történet végére, bár már a 2. részben rá lehetett jönni, hogy ki a Géniusz - vagy mégse? Hehe.
Alföldi valahogy nem győzött meg arról, hogy tényleg azt gondolja, amit mond. Meg valahogy az utószinkron se jött nála mindig szájra. Stohl meg abszolúte "átjött". :)

Hattori Hanzo 2010.03.07. 01:11:47

Nekem erről a rettenetről egy név jutott eszembe; Uwe Boll.
Ezt a filmet nem rendezte senki, csak felvették és összevágták. Ráadásul olyan bakik voltak benne, hogy még vizsgafilmnek is gyenge. Stohlon és Jordánon kívül, gyakorlatilag mindenki más idétlen és eszköztelen volt.
A két rivális szerepe fordítva lett kiosztva, László Zsolton úgy állt a ruha mint tehénen a gatya, a főhősnő elviselhetetlen, a gonosz nő nem tudja, mi a szerepe, a forgatókönyv felületes, a film csúcspontja a „katakombákban”, meg egyszerűen alulmúlhatatlan. A HD meg nem a felbontástól HD, hanem a minőségtől és itt még az sem volt.

veronel 2010.03.09. 19:18:43

Alapvetően nekem tetszett, bár kétségtelenül akarni kell szeretni. Nem magas a léc, de szerintem egy RTL vagy Pro7 gyártású film színvonalát hozta. Techno blablából kellett volna bele több.

Spawn85 2010.03.10. 01:06:58

Szerintem nem volt olyan rossz, magyar viszonylatban meg kifejezetten tűrhető volt. Már-már megkockáztatom, hogy jó. Igaz, az utolsó résznél úgy éreztem, hogy eléggé összecsapták a végét, talán kevés volt a 3*50 perc játékidő. Meg persze voltak benne hibák is, de ennek ellenére én elszórakoztam
Mindenesetre örülök (már a "Tűzvonalban" óta), hogy úgymond komolyabb dolgokkal is próbálkoznak, nemcsak Barátok közt meg Jóban-Rosszban szintű szappanoperákkal.

yerico1 2010.03.10. 20:55:11

Csak hogy hozzászóljak: A Tűzvonalban kifejezetten szar film, gyenge színészek, nulla történet. Két rész után többet nem kérek belőle, ha megy, elkapcsolom. A Géniusz ellenben tetszett, megnéztem mindegyik részt, bár a barátokköztes Tilda nagyon nem illett bele, eléggé nulla volt a "színészi játéka".

yerico1 2010.03.10. 20:57:38

@Hattori Hanzo: A HD mióta nem a felbontás miatt HD? Mintha ezt jelentené az eredeti angolban is. Vagy csak azok a marhák találják ki hozzá, hogy 1024p, a képernyőfelbontáshoz meg HD ready, meg full HD, meg újabban az ultra HD?

sapuh 2010.03.13. 00:04:11

Az elmúlt napokban lement - szintén az m1-en - az Átok. És Mátyássy megmutatta, hogy kell ezt csinálni...

Hattori Hanzo 2010.03.17. 22:32:22

@sapuh: De meg ám. Na az legalább meg volt rendezve és elhittem, hogy tévéfilmet nézek, nem valami kisiskolás vizsgafilmet.
Tele volt feszültséggel, a színészek tudták, mi a dolguk és elhittem minden párbeszédet, minden rezdülést. Valóban szép munka.

Hattori Hanzo 2010.03.17. 22:41:50

@yerico1: A HD a kezdetektől fogva azért HD mert a megadott felbontásban hozza az elvárt magas minőséget. Na most, egy felkonvertált DVD is HD a felbontás szerint, de a minősége nem az. Vagy egy átkonvertált blu-ray film is lehet HD felbontású 1080p (!) vagy 720p (!), de attól még lehet szutyok a tömörítés és máris nem HD a minősége.
süti beállítások módosítása