Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Da Vinci kétszázmilliós titka

Géniusz

2010. március 05. 09:29 szabóZ 169 komment

És azt a viccet ismerik, hogy az Európa Kulturális Fővárosa projekt találkozik a kocsmában az MTV-vel, és azt mondja, hogy „Szevasz, rég láttalak, csináljunk már egy minisorozatot 250 millió forintból”? Most nekem sem jut eszembe, hogy van tovább, de az biztos, hogy a csattanó az az, hogy „Akkor nyúljuk le inkább csak a negyvenöt százalékát”.

Az EKF és az MTV az állami pazarlás betűszavaivá váltak a sajtóban, éppen ezért akkor lenne már csak gyanúsabb ez a minisorozat, ha a történet csúcspontján Stohl András egy BKV-busszal szántaná fel a sávolyi MotoGP-pálya tervezett nyomvonalát. A Géniuszt nézve nem lehet nem az adóforintokat keresni minden jelenetben, akaratlanul is beárazzuk Alföldi Róbert szigorú tekintetét, meg Tenki Réka fenekét, hogy akkor most mégis pazaroltak-e vagy sem.

Hát, hogy ha azt vesszük, hogy a Tűzvonalban egyetlen epizódját körülbelül 15,5 millióból hozták ki, akkor lehet, hogy a Géniuszban uszkve kétszázmilliót rejtettek el kis címletű bankjegyekben a díszletek között, esetleg tényleg ilyen drágák Erdélyi Tímea tízpercenként kivillanó mellei. Merthogy gyanús, hogy pár kellékfegyverért, néhány pirotechnikai pukkanásért, meg egy pohárnyi számítógéppel animált féregért még Hollywoodban sem kérnek 1,1 millió dollárt.

Persze, ha a Géniusz igazán jó lenne, akkor hamar túllépnénk a könyveléstechnikai kérdéseken, csak sajnos a pécsi Da-Vinci kódként beharangozott sorozat legfeljebb nézhető. Kizárólag hétköznap este, Barátok közt után, Helyszínelők helyett. De azért a telefont ne némítsuk le inkább.

A színészek ugye az ország legjobbjai, csak hát hiába próbálkoznak, ha a párbeszédek még a Bonux-reklámok színvonalát sem mindig érik el, és a forgatókönyv ígéretes pillanatait is hazacsapja, hogy a nagy nyomozás végén ránk váró rejtély legfeljebb annyi izgalmat rejt, mint a Magyar Turizmus Zrt. éves beszámolója.

Merthogy itt nyomozás van, meg titok, Stohl András beszívott rendőrként keresi apja gyilkosait, miközben Alföldi Róbert történész professzornak öltözve kavar az alkímia iránt érdeklődő Tenki Rékával, László Zsolt és Erdélyi Tímea pedig egy Zsolnay-vázát akarnak megszerezni, mert ugyebár azon a rejtjeles térkép, ami elvezet az örök élethez, meg a templomosok törzshelyére. Stohl karaktere a második részben meg is jegyzi, hogy elege van az egészből, ő nem Tom Hanks a Da Vinci-kódból, és igaza is van, mert inkább Nicolas Cage a Nemzet aranyából.

A Géniusz az összes idegesítő hibát kényszeresen kipipálta, ami csak egy ilyen zsánerfilmben előfordulhat: a Legyen Ön is milliomosban beugró kérdésnek is könnyű rejtélyeket erőlködve megoldó professzortól, a számítógép előtt hülyén hadonászó hackeren át, a magyarul folyékonyan beszélő osztrák főgonoszig. És akkor már arról ne is beszéljünk, hogy mint sok hasonló történetben, itt is teljesen feleslegesen lopják el az értékes műkincset, mert ugye az is elég lenne, ha lefotóznák.

A Da Vinci-kód óta terjed a mindenhol szabadkőműves rejtjeleket találó, puha fedeles baromság, de a Géniusz nem azért idegesítő, amiért Dan Brown. Hanem mert olyan, mint a Magyar Turizmus Zrt. reklámfilmjei a frissen locsolt macskaköves utcákon naplementében fagylaltot nyalva sétáló turistákkal. A lézercélzófénnyel szerelt pisztollyal hadonászó Stohl, meg a nagyon rejtélyes Alföldi is csak statiszták a Pécs desztinációs marketingkampányához készült kisfilmben.

Ha azonban túllépünk a kliséken és a hibákon, meg persze, ha direkt nem halljuk meg, amikor nagyot döccennek a párbeszédek, akkor a Géniusz legjobb pillanataiban akár még izgalmas is lehet. Bónusz az alkotók a magyar sorozatokhoz képest meglepően sokat mutogatnak csöcsöket, meg bugyikat, ráadásul nem abban a külvárosi peep show-stílusban, ahogy mondjuk az Angyalbőrben, vagy a Kisváros csinálta. Hétköznap este azért ennél többet sajnos nem nagyon kívánhatunk a távvezérlővel, csak hát azt a kétszázmilliót sehogy nem tudom kiverni a fejemből. Azért ennyit még Erdélyi Tímea és Tenki Réka közös ágyjelenete sem érne.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puszedliツ 2010.03.05. 14:57:31

- közepes. - ezt nem ide akartam!

mista · http://langologitarok.blog.hu 2010.03.05. 15:03:27

"Ja, és az első magyar sorozat, amiben a lövéseknek normális hangja van, és nem olyan mintha csak a szomszéd Pistike durrogtatná a petárdát az udvaron."

miután teljesen véletlenül odakapcsoltam, nagyjából 5 percen belül lelőttek egy biztonsági őrt. abban az 5 percben még nem jöttek elő a reflex-szerű előítéleteim a magyar produkciókkal szemben, de az a lövés olyan volt, hogy annál még az említett szomszéd pisti is különbet produkálna bármikor.

egyébként nézhető, de csak gyenge közepes.

ZWS 2010.03.05. 15:04:58

@szabóZ:
1. A cím: DaVinci 200 milliós titka. Azt boncolgatod, hogy 3 Tűzvonalban rész x 15M Ft levonva a 250M költségvetésből: HOVÁ TŰNT 200M Ft? Ezt nem túl körmönfontan körülírva egyértelműen leírod.
2. Neked is ajánlom, hogy csak egy kicsit nézz utána egy filmforgatás költségeinek (persze tudom, hogy a szemetek biztos szuper büféasztalról zabálnak egész nap és több általad sosem hallott feladatkörben rohangáló ember van ott mint egy állami cégnél, ami mind fölösleges) és talán meggondolod a dolgot.

Az MTV nem a pénzpazarlás szinonímája, hanem az egyik hárombetűs hely, ahonnan pártállástól és etnikai hovatartozástól függetlenül talicskázzák ki egyesek az állam (az adófizetők) pénzét, mindegy ki van hatalmon a nyilvános politikában és játssza az eszét a Parlamentben.

Az, hogy te nem látod, divatos médiageci fordulattal élve, hogy mi került ezen a filmen percenként kb. 1,5 millió forintba, sőt másodpercenként 25 ezer, képkockánként ezer Ft-ba, még nem jelenti azt, hogy ugyanezt az ötödéből kellett volna megcsinálni. A többit meg lenyúlták.

ZWS 2010.03.05. 15:10:18

@mista: A nagyköltségvetésű szuperprodukciók közül egy kezemen meg tudom számolni, hol vannak az átlagnál hitelesebb hanghatások, ilyen például a Heat (szemtől szemben). Viszont ha már ilyesmiről beszélünk, akkor inkább díjazom, hogy amikor elhangzott a kérdés: - Miért nem használsz hangtompítót? - akkor nem kezdett akkurátusan egy dezodorosflakont a revolver csövére csavarni, hanem kivett a kesztyűtartóból egy kis automatát és arra tette rá. Sok apró nüansz, de értékelendő. Aztán fergeteg poén volt, amikor elfelejtett csőre tölteni, és utána a szöveg.

tintatartó 2010.03.05. 15:13:19

Én már rédesrég (úgy 20 éve) immunis vagyok a magyar filmekre, magyar "sztár"-okra.
Sajnos régóta igaz az a régi mondás a magyar viszonylatban, hogy a színész és a filmes olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
Ha ilyen "remekművek" mennek a közröhely TV-ben akkor általában beteszek a videóba egy régi kazettát, vagy DVD-t a lejátszóba és megnézem immáron 101-szer Latabárt, Kabos Gyulát, csortost, Bástit, stb.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 15:19:12

@ZWS: Figyelj, lehet hogy te azt hiszed, hogy nagyon ertesz hozza, es biztos igy is van. es biztos en annyira huje vagyok hogy azt hiszem hogy ott az emberek csak rohangalnak, de konyorgom azt nem mondd, hogy ha 3 reszt gyartasz egy filmbol, akkor az ugyanannyibol jon ki mintha 24 reszt gyartanal. Mert igy aranlik egymashoz a Tuzvonalban es a Geniusz egymashoz. Es ez meg akkor is aranytalan, ha a Tuzvonalbanban van egyetlen egy berendezett, allando helyszin. En csak ennyit mondtam, minden mast te ertezs bele.

reccs 2010.03.05. 15:19:15

@tintatartó: Hát azért az abban az időben készült filmek nagy része nem jobb, mint ez, csak nem egy film készült egy évben, hanem sok, így volt benne jobb is, rosszabb is, most meg az évi egy tv-filmen vitatkozunk.

Pikk Dáma ♠ 2010.03.05. 15:26:46

@szabóZ: nono. olvasd újra a saját első bekezdésed, ok?:) te mit vennél le ebből, mint index-olvasó? vagy mire akartál utalni?

páter Bundagh 2010.03.05. 15:28:44

@ZWS: Igen, és a kesztyűtartó zsúfolva volt fegyverekkel, úgy kellett beszuszakolni az ajtaját.. ez is apróságnak tűnhet, de mégis életszerűvé teszi a filmet - el lehet felejteni hogy film, hogy tévé.
Vagy egy másik nüansz, amikor Júlia lelkendezve felfut a dombon a házhoz, snitt, majd benn folytatódika jelenet, és Júlia zihálva mondja a szövegét, tehát a snitt alatt -következő jelenet előtt újra megfuttatták a színésznőt, hogy immár a filmben a félperces, négyemelet szintkülönbségű futás után ne úgy mondja a mondókáját mintha most ülne fel a jógaszőnyegről légzőgyakorlat után.. és még mennyi ilyen apróságra figyeltek!

ZWS 2010.03.05. 15:30:50

@szabóZ: Szerintem ezek után nem érdemes tovább vitatkoznunk, illetve neked magyarázni a bizonyítványt. Amit leírtál, leírtad, az előző válaszom 1. pontjában összefoglaltam.
Amennyiben úgy gondolod, hogy elkészítés költsége szempontjából tartható a 3 rész Tűzvonalban = Géniusz az alkimista, akkor:

- rólad kellene Géniusz címmel filmet forgatni
- jelentkezz producernek, és a folytatások készítését te irányítsd
- a megspórolt pénz felét mint sikerdíj rakd zsebre
- a mostani producer tárgyalásán te legyél a koronatanú, hogy elítéljék sikkasztásért
- elnézést kérek, hogy azt a látszatot keltettem, mintha én nagyon értenék hozzá, én veled ellentétben nem tudnám ennyiből elkészíteni. Mea culpa.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 15:31:29

@Pikk Dáma ♠: amit a harmadik bekezdesben irok,pont azt. hogy nehez amsra gondolni.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 15:32:30

@ZWS: mennyibol elkesziteni? akkor a tuzvonalban eseteben hogy ment megis?

ZWS 2010.03.05. 15:35:12

@szabóZ: Most már sajnálom, hogy egyáltalán eszmecserébe keveredtem veled. Az információk egy része vagy elveszik a szemed és az agyad között haladva, vagy direkt csinálod. Jó éjszakát!

reccs 2010.03.05. 15:41:03

@szabóZ: Én nem értek hozzá, de valahol azt olvastam, hogy a Tűzvonalban esetén pl, az őrsöt meg, gondolom, sok mást is ingyen kaptak a rendőrségtől.

ohohohó 2010.03.05. 15:51:27

Na, a filmben hanyadik percnél vannak Erdélyi Timi-cickók? Nem fogom végigkattogni...

videotar.mtv.hu/Videok/2010/03/04/09/Geniusz_az_alkimista_1_resz__A_halott.aspx

reccs 2010.03.05. 15:58:27

sheenard.sfblogs.net/2009/06/04/tuzvonalbol-nyugdijba/

2. hozzászólás, fonyódi(gondolom, fonyódi Tibor):
"a folytatás legalább annyira múlik a rendőrségen is, ti. az általa biztosított állóeszközök (Mosoly utcai állandó forgatási helyszín, járőrkocsik, ruhák, egyéb infrastruktúra) hiányában a Tűzvonalban gyártása elképzelhetetlen."

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.03.05. 16:14:16

@ZWS:
"Fonyódi Tibor már nem keveset tett le az asztalra"

Jajjajjaj... A több másik forgatókönyvíróval együtt(!!!) jegyzett Tűzvonalban-epizódokon kívül mit csinált még ez a tehetségtelen fickó? A Harison Fawcett álnéven kiadott, science-fiction elleni merényleteit (A Katedrális harcosai, legendája, stb.), meg a gyomorforgató "itt a magyar Tolkien"-reklámkampánnyal súlyosbított, ősmagyarkodó szarságait nagyon nem kellene fényezni! Ezek miatt került vissza a hazai fatasy/scifi a kőkorszakba!

páter Bundagh 2010.03.05. 16:22:33

Kata a barátnő lesz az egyik hunyó, tud vívni - tehát fenyegethette Brunnert, bejárása van Júlia lakásába mivel ott lakik, tehát feltúrhatta a levélért. Ja meg azért az örök kliséért, miszerint keresd a nőt.

sapuh 2010.03.05. 16:28:34

@szabóZ: ZWS-nek teljesen igaza van:

"ZWS 2010.03.05. 11:58:56
@szabóZ: Több évadot leforgatni, sok azonos belső jelenettel, tucatnyi résszel, alig tucatnyi szereplővel biztos jól mutatja, mennyibe kerül egy mozifilm (hogy aztán miért vágták szét sorozattá, senki sem érti). Produceri oldalról is ugyanaz, maximum mindenki elvonatozik Kecskemétre csoportos kedvezménnyel, amikor helyben mégsem forgathatnak a színházban".

Hadd emeljem ki a lényeget: ez gyakorlatilag egy jó hosszú MOZIFILM, amit három részre vágtak, hogy a tévben lehessen adni. Ebből számolj, na az Életképek egy epizódra jutó költségeiből.

páter Bundagh 2010.03.05. 16:34:22

@Hamlet: --ez a tehetségtelen fickó? A Harison Fawcett--

Kihez-mihez képest tehetségtelen? Hozzád, vagy az irigységedhez, esetleg az iránta jelentkező piaci kereslethez képest?!

ZWS 2010.03.05. 16:38:47

@Hamlet: Beszédes neved van. Sajnálom, hogy értéknek mertem nevezni Fonyódi munkásságát, természetesen Villám Shakespeare (fonetikusan olvasandó :-) kedvenc királyfija megmondja a tutit, ki a tehetséges és ki nem. Hogy idézzek neked a topic témáját inspiráló filmből is: Legközelebb te leszel a Hamletben a koponya!

páter Bundagh 2010.03.05. 16:43:02

@ZWS: Pláne hogy a Hamletet Rákóczi mester írta, így különösen pikáns.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 16:58:31

Most töltöttem le az első részt. Pont az hiányzik belőle, amitől az egy magyar film sajátos ízt kap és pont az van benne ami az amcsi filmekben szar. A legrosszabb keverék. Túl komolyan veszi magát, viszont nevetségesen bárgyú. 200 millából szerintem 2 jobbat is csinálhattak volna. Vártam a beígért "csöcsöket", de még azok se voltak... A kritikával egyetértek...

Jajj most láttam csak a gyöngyszemet... Az informatikus (szögletes szemüveg), 3 monitoron basztat valami béna honlapot miközben "a rejtett üzenetet a program megtalálja és értelmezi" bár a "feliratot nem tudja megfejteni". Ezt a hülyeséget...

The Shapeshifter 2010.03.05. 17:07:45

@ZWS: peig már nekem is bökte a csőrömet az ami Hamletnek is. A tűzvolnalban jó volt bár azt meg nem egyedül írta, de a katedrálisos vackok kábé 16 év fölött élvezhetetlenek. Tudom mert kölyökként bejövős volt aztán elolvastam 20 fölött és csak néztem mi ez a gány. A géniuszban az tök jó h Pécsen van, szép minden, a sztorit összelopták de elmegy viszont a párbeszédek ááááá!

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:07:50

@ZWS: hat ez kurva jo szoveg! kurva jo!

ZWS 2010.03.05. 17:08:47

@Hari R. Seldon: A 3 "monitor" az 3 iMac volt... Azért nem tudta megfejteni, mert véletlenszerű karakterek, mint a második részből kiderül (direkt lelőttem neked a poént, csakazértis). Te nem vagy informatikus, ugye? :-)
A film egyáltalán nem veszi komolyan magát, sőt, még poénkodnak is az alkotók a "nagy" filmekhez (a Da Vinci kódot olvastam és láttam is, szerintem elképesztően túlértékelt) való hasonlóságokon, miközben van benne magyaros íz nem kevés. Mindenesetre csak annyi magyar rögvalóságot vittek bele, amennyi nem zavaró.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:10:30

@ZWS: nem vagy te a stab tagja? most mar gyanakszom. (Egyebkent konyorgom, a pecsi helyszineket miert nem kaptak ingyen, ha mar reklamozzak az ekf-et? hol itt a penz? a tuzvonalbanhoz kepest megis mivel tobb ez a sorozat latvanyban, trukkokben, statiszteriaban, barmiben?) a nagy hangon telekommentelek mindent trukk nem mindig eleg, azon kivul, hogy ez egy film harom reszre vagva, meg nem mondtal semmit.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:11:38

@ZWS: ja imacen huzogatja ideo-oda kezzel a hulye abrakat. ez is biztos valami nagyon vicces belso poen, nekem csak bena volt, mint a kardhalban a legbenabb jelenet. csak legalabb abban nem mindenki altal ismert imaceken hulyeskedtek.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.03.05. 17:19:33

@páter Bundagh:
nem gondoltam volna, hogy még 2010-ben is előkerül ez az internet hőskorát idéző, überszánalmas "csak akkor kritizálhatsz valamit, ha jobbat csinálsz!"-duma. Nem. Szimpla fogyasztóként is kritizálhatok, ha meg blogger vagyok akkor munkaköri kötlesség, hiszen ezért fizetnek.

Amúgy meg írtam már jobbat Fonyódi cuccainál, de ha az Anyrok alkonya-Lobogók hajnala novelláskötetek kevesebb példányban fogytak el, mint a Mysterious Universe-könyvek, akkor TÉNYLEG nagy bajban van a hazai ponyvakiadás!

@ZWS:
nem kellene nevetséges következtetéseket levonni mások nicknevéből!
Mi van, ha Garth Ennis és Alan Moore munkásságát többre tartom a Shakespeare-drámáknál? ;)

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 17:24:29

@ZWS: Még csak az első résznél tartok. Egyébként én egy fikarcnyi humort se találtam eddig benne. Nem vettem észre, hogy poénkodna a "nagyfilmekkel", sőt amikor Stólbuci feltöri a követ a kordonvassal (Indiana Jones III.) még a poént is kihagyták...
PS: Tudja valaki, mi az a "pritamin"?... ;)

Én nem tudom mi az a 3iMac, de azok a forgó akármik, amiket huzigatott a monitoron elég viccesek voltak.

kamarti 2010.03.05. 17:31:44

@szabóZ: mát miért kapták volna a pécsi helyszíneket ingyen? pénzzel támogatta a produkciót az EKF, nem? nem hiszem, hogy az önkormányzatot kötelezhették volna arra, hogy az ingatlanait-köztereit ingyen adja oda, az ekf pénz nem az ő pénzük. meg aztán nyilván nem is minden helyszín a városé, bár jobban el tudom képzelni, h mondjuk a Mecsek alja panzió örül, h benne lehet (és ezt azzal fejezi ki, hogy nem kér bérleti díjat), de ez sem igazán életszerű sztem.
ja, és nem vagyok stábtag, nem azér mondom

vmack 2010.03.05. 17:32:02

@Hari R. Seldon: A filmtárból, vagy van valahol élvezhetőbb minőségű verzió? Mert legalább a kép legyen jobb mint 512kbps :)

sapuh 2010.03.05. 17:40:30

@szabóZ: miért kell a stáb tagjának lennie annak, aki nem ért egyet a számításaiddal?

Egyébként lehet, hogy kaptak ingyen pécsi helyszíneket, lehet, hogy nem, de attól még oda kellett vinni az egész stábot és technikát. Meg ki kellett fizetni minden közreműködőt, kellettek díszletek, jelmezek, amiket nem használtak 100 részen keresztül, stb.

De ha már demagóg lúd, legyen kövér: Jancsó Miki bácsi legutóbbi közel félmilliárdjához képest szinte teszkógazdaságosan kihozák ezt a munkát. Nézőpont kérdése az egész...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 17:44:26

Szóval.

Ez a 250.000.000 Ft egy olcsóbb, másfél órás magyar mozifilm költségvetése. Mivel a Géniusz (ami egyébként kétszer olyan hosszú) hozza azt színvonalat (sőt, a legtöbbjét meg is haladja), szerintem inkább ehhez illene hasonlítani, nem a Tűzvonalbanhoz, ami azért nem etalon a költségek szempkntjából, mert bevalottan inkább szerelmből készült, mint pénzért. Amikor decemberben sixx-ékkel az RTL-ben beszélgettünk a vezetőséggel, rákérdeztem, hogy miért nem vették át ők, ha már ott van Stohl összekötő kapocsként. Azt mondták, hogy az MTV nevetségesen alacsony összegből forgatott, őnekik az a színvonal, amit annyiből ki lehene hozni, az ciki, amit viszont fel tudnának vállalni, azt meg a magyar viszonyok mellett nem tudnák kigazdálkodni.

Szóval én azt mondom, kivételesen nem érdemes az áron bíbelődni, ez a pénz max. arra volt elég, hogy kivételesen büdzsét igazítsák a forgatókönyvhöz, és ne a forgatókönyvet a büdzséhez...

ZWS 2010.03.05. 17:45:20

Nem vagyok stábtag, nem azért tudom, hogy az asztalon nem 3 monitor, hanem 3 (három) iMac volt. Csak láttam a filmet. Kedvelem Fonyódi írásait. Nem foglalkozom filmgyártással. Nem rajongok a képregényekért. Fonyódi Tibort sem ismerem személyesen. Senkit abból a körből.
Egyszerűen csak zavar, amit már leírtam, hogy ilyen széles körben tudod bemocskolni mások munkáját, mert jólesik neked.
Mert a dolog úgy működik, hogy a híreket főcímekben olvassák, és csak arra fognak emlékezni, hogy mekkora pénzt nyúltak a készítők, mindegy, hogy van-e bármilyen valóságalapja az állításnak. Amennyiben ez jobban elterjed, elég lesz ennyi, hogy keresztülhúzd sok ember tervét, miszerint valami olyannal foglalkozzon, amiben kedvét leli. Mert ezt a filmet is így készítették, nem megélhetésileg.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:45:54

@sapuh: igazad van jancso filmjei gazabbak. a geniusz stabjanak viszont peche van, mert a tuzvonalban nagyon jo osszehasonlitasi alap. Ketszazmillio lett volna a hotelszamla?

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:47:31

@ZWS: honnan tudod hogy kedvtelesbol keszitettek, ha nem ismered az alkotokat? ki gyalazkodik? ez egy kritika. aminek egyetlen allitasa, hogy nem nez ki dragabbnak mint a tuzvonalban. es iagazabol meg mindig egyetlen ervet sem mondtal arra, hogy miert is kerul otszor annyiba. otszor.

rexter 2010.03.05. 17:48:47

tenyleg kilog erdelyi timi csocse? mer akkor megnezem 1x. sunaznam nagyon.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:50:06

@kamarti: nem eletszeru, hogy egy panzio nevenek bemondasa utan megsem ker berleti dijat? muhaha. akkor miert eppen a mecsek panzioban vettek fel, miert nem egy kitalalt panzioban pesten, ahol ugye szerinted olcsobb. a hatter nem latszik ugyebar. de tenyleg ne menjunk bele, en ervet nem lattam arra, hogy miert ilyen draga, de persz ertem en, a filmes es teves produkciokban a legnehezebb megsaccolni, hogy honnatol pazarlas, honnantol a minosegi munka ara. eppen ezert csak annyit mondtam, hogy fura, hogy fel eve meg otodennyibol kijott egy ugyanilyen szinvonalu produkcio.

páter Bundagh 2010.03.05. 17:50:39

@Hamlet: Nem "überszánalmas" egyszerűen csak rém figyelmetlen voltál/ha már "blogger" vagy és beszállsz a vitába. Mégpedig;
"A kommentkom viszont hivatalból mindig csalódik, bár most nem is inkább a produkcióban, hanem annak árában." - ez volt az első kommentem.

Még azt is írtam hogy tételezzük fel a bloggerekről hogy olvasták Fonyódi egyéb műveit, s lám: "Amúgy meg írtam már jobbat Fonyódi cuccainál," Ez nagyon szubjektív, de nem vitatom, mert nem ismerem a vonatkozó írásaidat. Rákeresek.

A hazai ponyvakiadás meg nem Fawcett miatt van bajban, hanem amiért a többi írott, nyomtatott, komponált mű. A Te irásaid is azért vannak bajban. A megátkozott bolond világ miatt. Azért mert bulvárrá változott minden, még az ún igazságszolgáltatás is, lásd a Farkas körüli hercehurcát. És ebből nem az a kiút hogy szapuljuk a másikat (bár szomorú "kötelesség"), hanem bíztatunk olvasásra, és mondjuk hazai gyártású és vonatkozású tévéfilmek nézésére. És majd egyszer csak (mint a mesében) újra kedvet kap a fogyasztó mind több ponyvára, novelláskötetekre, s egyéb (megint szubjektíve) emelkedettebb alkotásokra.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 17:53:01

@Fedor: csak hat az mtv nem az rtl. es ezek allami penzek, ahol minimumkovetelmeny, hogy a leheto legolcsobb legyen, ami az adott minoseg megvalositasahoz elegendo. de biztos helsinkiben elek fejben.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:06:36

@The Shapeshifter: -- de a katedrálisos vackok kábé 16 év fölött élvezhetetlenek. Tudom mert kölyökként bejövős volt aztán elolvastam 20 fölött és csak néztem mi ez a gány.--

Könnyű és kiszámítható karakter vagy, egy élő sablon. Rólad mintázták "Bekúr" (Ben Stiller/Vejedre ütök) figuráját, aki majd elsüllyedt szégyenében amiért gyerek és kamaszkori énjével szembesítették.

Mért kell rögtön szégyellni, relativizálni ha valaha tetszett?!

Most a gyerekeim hallgatják Halász Jutka számait, ezért óhatatlanul én is hallom, de mégsem érzem az elmaradhatatlan kényszert hogy minnyá meg is állapíccsam hogy én ezt hejj de kinőttem! Nem, nekem most is tetszik. Elviszem a gyerekeim koncentre, és nem pironkodok álszentül hogy izé én csak kísérem őket mint a cirkuszba.

The Shapeshifter 2010.03.05. 18:11:42

@páter Bundagh: te sem vagy egy bonyolult fazon LOLLER akkor kifejtem jó: vannak dolgok amik kölyökként és felnőttként is bejövősek. mondjuk a gyűrűk ura az ilyen / ha már fentezi / vagy a star wars / imádom / Fonyódi regényei nem ilyenek,, csak akkor még nem volt viszonyítási alap amikor olvastam. Ennyi!

nabu 2010.03.05. 18:14:35

Nem tudom, 200 millió egy filmre egyáltalán nem sok pénz. Inkább az a csoda, hogy Tűzvonalbant, hogyan csinálták meg epizódonként 10 millióból, mert amennyire én tudom tisztességes felszereléssel, színészekkel egy film ennyibe kerül manapság. Ne feledd egyébként a helyszíneket sem, azért a pécsi belvárosban forgatni nem annyi, mint a pesti panelek között. Az meg, hogy szar filmek kapnak rendesebb támogatást az meg régóta probléma, de szerintem ez nézhető. Egyébként Amerikában kb egy színésznek ennyi gázsija.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:16:57

@szabóZ: Feltételezem hogy az iménti összehasonlításban nem két konkrét csatornát, hanem elviekben egy közszolgálati és egy kereskedelmi csatornát viszonyítottál egymáshoz. Ezért nem baj hogy a példám tévékettős nem ertéelklubos, mert elvileg állami pénzekről beszélsz, tehát
"200 milliós állami támogatást kap a TV2-n futó Jóban-rosszban című szappanopera, olvasható a HVG legfrissebb számában.
" index.hu/belfold/nfujoban4051/
De az RTLklub is sok-sok állami pénzt kapott már (és megrendelést), csak most hirtelen ez a fenti jutott eszembe, de nem gond mert elvileg a kereskedelmi adók üzletfilozófiájára szerettél volna célozni.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:22:44

@nabu: --Inkább az a csoda, hogy Tűzvonalbant, hogyan csinálták meg epizódonként 10 millióból,--
Nem lennék meglepve ha a Farkas Péter körüli (csak a legutóbbi) huzavona ettől többe került volna. És hol van az egy "Tűzvonalban" epizódhoz.

reccs 2010.03.05. 18:27:29

@Gerikeee: SZAR..SZAR ..SZAR az mtv...

Gondolom, ezen a részen élveztél be, te szerencsétlen.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.05. 18:29:46

@páter Bundagh: index.hu/kultur/media/jb8121/
ez a cikk robbantotta ki anno ezt a tv2-s ugyet. ugye valakivel kozosen, de en irtam. tehat nana, hogy szerintem is ciki ez, de attol meg valami mas is rossz, az meg nem jelenti azt, hogy akkor ez mar nem az.

reccs 2010.03.05. 18:32:10

Ha már ennyire ki vagy akadva, legalább vetted volna észre, hogy koreai.

páter Bundagh 2010.03.05. 18:33:50

@Gerikeee: Ne rugózz már a kínai szapanoperán!

Dél-koreai az.

reccs 2010.03.05. 18:35:28

@Gerikeee: .Ezt a pénzt a hajléktalanok munkahelyteremtésére és lakásának biztosítására kellene költeni

Ahogy elnézem, szükséged is lesz rá.

kamarti 2010.03.05. 18:39:08

@szabóZ: hogy mért volt olcsóbb? hát, például amit az előbb írt valaki (pontosabban idézett), hogy az infrastruktúrát, autókat, ruhákat a rendőrség adta, mert ők nyilván ezzel támogattak, nem pénzzel. ez sztem jelentős tétel egy költségvetésben
egyébként a hozzászólásomban nem a panziós rész volt a lényeg, mint ahogy nyilván nem a panzióért fizették a legtöbbet, ha fizettek egyáltalán
és abban ZWS-sel értek egyet, hogy a híreket főcímekben olvassuk, tehát a többséghez, ha nem is kattint, egyértelmű állásfoglalás jut el, és azért az index főcímeit elég sokan olvassák (amúgy ha igaz is, amit számon kérsz rajta, hogy nem indokolta, mitől került ez többe, mint 3 Tűzvonalban, akkor némi kritika érhet téged is, mert a "nem látszik rajta, hova ment el a pénz" sem valami ütős, racionális, alátámasztott kételkedés...)

kamarti 2010.03.05. 18:42:12

@szabóZ: hogy mért volt olcsóbb? hát, például amit az előbb írt valaki (pontosabban idézett), hogy az infrastruktúrát, autókat, ruhákat a rendőrség adta, mert ők nyilván ezzel támogattak, nem pénzzel. ez sztem jelentős tétel egy költségvetésben
egyébként a hozzászólásomban nem a panziós rész volt a lényeg, mint ahogy nyilván nem a panzióért fizették a legtöbbet, ha fizettek egyáltalán
és abban ZWS-sel értek egyet, hogy a híreket főcímekben olvassuk, tehát a többséghez, ha nem is kattint, egyértelmű állásfoglalás jut el, és azért az index főcímeit elég sokan olvassák (amúgy ha igaz is, amit számon kérsz rajta, hogy nem indokolta, mitől került ez többe, mint 3 Tűzvonalban, akkor némi kritika érhet téged is, mert a "nem látszik rajta, hova ment el a pénz" sem valami ütős, racionális, alátámasztott kételkedés...)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 18:51:52

@szabóZ: "ezek allami penzek, ahol minimumkovetelmeny, hogy a leheto legolcsobb legyen, ami az adott minoseg megvalositasahoz elegendo"

És biztos vagy benne, hogy nem ez a helyzet? A Tűzvonalban-t én nagyon szeretem, de a sztori meg a színészek, és nem a kivitel miatt. Nagyon sokszor érződött rajta az olcsójánoskodás, ezen legalább nem. Én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy inkább egy fele ilyen hosszú, de legalálább ennyibe (ha nem többe) kerülő mozifilmhez kéne hasonlítani az árát, nem a TESCO gazdaságos technikai kivitelű Tűzvonalban-hoz.

sapuh 2010.03.05. 19:04:09

@Gerikeee: miért, milyen nemzetiségű alkotók által készített alkotásoknak szabad menniük az MTV-n?
Te ránézel egy műsorra, ázsiait látsz benne, és ennyi elég, hogy üvöltve hirdesd: milyen rossz? Szerintem inkább kezeltesd a sinofóbiádat...

sapuh 2010.03.05. 19:06:17

@Fedor: ja. továbbá az is milyen nagy szerencse, hogy a kertévéknél ezek szerint nem is követelmény a költséghatékonyság.

Nagyon hasznos és értelmes vita ez.

Pikk Dáma ♠ 2010.03.05. 19:21:52

@szabóZ: az első bekezdésben egy "vicc"be burkolva azt állítod, hogy lenyúlásról van szó. aztán meg véded magad, hogy te nem is mondtál ilyet, csak annyit, hogy gyanús.
nagy hatalom egy index címlap - ezt te még jobban tudod - és nyilván ezért is írtad úgy, ahogy írtad, de akkor legalább támaszd alá valami konkréttal is, ezt mi is elvárhatjuk tőled.
az a baj a ti munkátokkal, hogy már tényleg nem tudtok másra gondolni, mint lopásra, lenyúlásra, balhéra. ami sajnos az esetek nagy többségében igaz is, de ha egyszer véletlenül nem lenne az, akkor nagyon sokat lehet ártani ezzel olyan ügyeknek, amiknek sokkal inkább drukkolnánk. az EKF és a magyar tvfilm/film ügye pont ilyen.

sapuh 2010.03.05. 19:34:31

@Pikk Dáma ♠: nem gondolatokról van itt szó, hanem kattintásszámról. Márpedig a lenyúlás szó ezt nagyban generálja, főleg, ha mellette feltűnnek "Erdélyi Tímea mellei", amelyek egyébként szintén nem láthatók a sorozatban.

Az egészhez csak ürügy ez a szerencsétlen minisorozat.

allnitelong 2010.03.05. 19:51:43

Kedves Szabó Z. ahelyett, hogy mantraként ismételgeted, hogy de a Tűzvonalban sokkal kevesebbe került, nem inkább más játékfilmekhez kellene hasonlítani a költségeket? Ha már ez a fő gondolatod a filmmel kapcsolatban, akkor annyit megtehettél volna, hogy utánanézel annak, hogy az utóbbi időben készült magyar filmek mekkora költségvetéssel dolgoztak. Gondolom ezeknek az infóknak a beszerzése nem haladta volna meg a lehetőségeidet. De MTV-be, EKF-be belerúgni nem alátámasztott indokokkal is menő dolog.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 19:52:41

Na most nézem a második részt... Szétröhögtem magam, amikor a 40 kilós Timike lebirkózza a 120 kilós biztonságiőrt, aki ahelyett, hogy bemosna a csajnak a bugyiját taperolja... ;) Kíváncsi vagyok mikor lesz szadomazo jelenete a szőke osztrák ezüstsuhogós főgonosszal...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.05. 19:54:34

@sapuh: "továbbá az is milyen nagy szerencse, hogy a kertévéknél ezek szerint nem is követelmény a költséghatékonyság."

Hol írtam én ilyet? Sőt, ha már itt tartunk, pont az ellenkezőjét állítottam...

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 20:08:39

Hogy eltaláltam... 24. percnél megvolt a szadomazo... ;(

Tonohaver 2010.03.05. 20:13:23

Nem néztem, nem tudom minősíteni. Az viszont igaz, hogy egy minisorozatért kétszázmillió..., hát nem "olcsóért" volt. Támpontul, a Paranormal
Activity, amely hatalmas kasszasiker (is) volt 15.000 dollárból (mintegy 2.9 mFt) készült!

sapuh 2010.03.05. 20:15:33

@Fedor: tudom, szaboz állította az ellenkezőjét. Bocs, ha félreérthető voltam.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 20:16:59

Gigajoint... Hűha... egy focicsapatnak is elég lenne. Vicces... ;)

Lovastengerész 2010.03.05. 20:21:27

technikára biztos nem költöttek sokat, a kép homályos, a hang amatőr, ilyen képet / hangot utoljára a filmszemlén láttam / hallottam, a főiskolás müvészfilm blokkban.
kár érte, mert jó is lehetne

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.03.05. 21:00:25

Én meg már botor módon azt hittem, hogy lesz egy jó kis kivesézős poszt a FILMről :-(((

Nah azért le írom a véleményem:
Stohl nagyjából hozza a Bordás őrnagyot - kicsit lecsúszva bár, de az első jelenetei egyértelműen a Tűzvonalból voltak. (azért az amerikai nagy vasárt kár volt, nem illik ilyen a magyar filmbe, nyilván szponzori felajánlás volt:-)

László Zsolt is kicsit Demsából éledt újjá, igaz itt kevésbé szimpatikus.

Alföldi karaktere úgy érzem nincs eléggé kidolgozva, nem tudom eldönteni, hogy most mit is akar, miért, és hogy egyáltalán ki is ő. Alföldi alapflegmasága azt eredményezi, hogy tulajdonképpen nem is érdekel :-)

Tenki Réka, jó, lelkes. Nem azt mondom, hogy a Tűzvonalban megszerettem, de most úgy érzem, hogy lényegében a lelkes jó szándékú fruskában
ki is merül a szerepeltethetősége...

Erdélyi Timike lehet hogy jó színésznő, de erre a szerepre balul sikerült választás. Ide egyértelműbben egy idősebb színész kellett volna tenni, akiről el is hinném a gonoszságot, a csábítást, és mindentudást.

A rendőröknél, és Kolovratniknál is azt éreztem, hogy kialakulatlanok: nem igazán tudták eldönteni, hogy most komolyra, vagy viccesre formálják őket - én az utóbbira szavaztam volna, a humor, az önirónia, és a kiszólások mind egyedülállóan jellemző a magyar filmekre. Sok kihagyott poén volt, de a második részben már érezhetően kicsit magukra találtak.

Alapvetően sok Tűzvonalban utánérzést látok, igen csak nézhető!

Fedor, nálam a vírusirtó emiatt a hibajelzés miatt már törölte is a firefoxot :-((

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.03.05. 21:17:01

@vadász2: Timike valószínűleg egyéb "tehetsége" miatt került be a sorozatba... ;) Valószínűleg a Klaudia a barátokköztből nem vonzott volna ennyi "néztőt"

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.03.05. 21:27:12

@Tonohaver: az ilyen kis költségvetésű filmeknél (Ideglelés, Fűrész 1) inkább az ötlet a jó, de nem hiszem hogy sorozatként müködne.

Sok kommentelő írta, hogy drága a sorozat. Mihez képest? A magyar tévések nem nagyon hozzák nyilvánosságra ezeket az adatokat, olvasnék erről egy posztot ;)

A Barátok közt heti 40 millió Ft volt majd 10(!!!) évvel ezelőtt. Gondolom azóta csak nőtt az összeg. Mondjuk ez se jó hasonlítási alap, mert az egyik napi szappan a másik heti sorozat.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.03.05. 21:32:43

@kis_kiraly: mármint heti, amit 3 nap alatt leadnak

jahaha 2010.03.05. 22:45:07

Pff, az egesz olyan izlestelen, mertektelen volt, mintha Gyozike rendezte volna. Miert kell Mo-on 'amerikai' filmet forgatni? Csak a kliseket dobaltak egymasra, es az eredmeny megmosolyogtatoan amator. A benne szereplo szineszek gondolom inkabb a gazsira fognak szivesen emlekezni, nem az alakitasaikra.
A csajokat sunaznam, csak hogy valami pozitivat is irhassak.

Pulykavirsli 2010.03.05. 23:01:21

Szabó Zé betü!

Maga a film jó megvolt csinálva.
De ebben az országban divat puffogni.

TO-MI-KA 2010.03.05. 23:23:41

Tisztelt szaboZ!
Először is szeretném megköszönni, hogy írtál a Géniuszról, mert tőled tudtam meg, hogy létezik - köszi.
Miután elolvastam az írásod, érdekesnek találtam a filmet: a szövegből ugyanis azonnal kitűnt a keserű irígység, a tipikus magyar mentalitás amivel mindent lenézünk - semmi se jó, dögöljön meg a szomszéd tehene.
Köszönöm (és az mtv videotárnak is), hogy felhívtad a figyelmem a filmre, ami így a három rész megtekintése után állíthatom, hogy remek volt.
De azt nem értem, hogy miért kellett megírni egy ilyen cikket. Jót se kellett volna, ezt meg főleg. Faszért kell ledurungolni mindent? Ehh, nem ér ez a komment se semmit. Faszomat.

mizrolist 2010.03.06. 00:07:50

A Géniusz magyar viszonylatban jó minisorozat lenne - ha nem készült volna már egy Tűzvonalban. Így viszont azt kell mondjam, nem vagyok igazán elégedett... (bár a Katedrális emlegetése reményt keltett bennem, hogy lesz még valami kapcsolódó történet egyszer még - de remélhetőleg jobb végeredménnyel)

Ami a színészeket illeti: Stohl és László simán hozta ugyanazt a magas szintet, amit korábban láttunk tőlük; Tenki Réka a végére kellemes meglepetés lett... de a többi jelentősebb szereplőtől nem voltam elájulva, hogy őszinte legyek. Alföldi Róbert karaktere egyszerűen nem volt hihető legalább a jelenetek felében. A hanghordozása, a gesztusai... nem illettek a képbe.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2010.03.06. 00:29:31

Túrista filmnek nem lett volna rossz, ha egyébként jó az alaptörténet. Ez mérték kérdése. Lehet szidni Dan Brown, de ő ezt nagyonis jól tudta. Az, hogy ez a könyv maga "utikönyvvé" vált jó kiindulás lehetett volna Pécs számára, ha betartják a Brown-féle receptet és nem akarják túlharsogni hülyeségekkel. Kevesebb amerikai krimi-blődli, több helyspecifikum - ehhez "csak" egy jó forgatókönyv kellett volna. Nem jópofi, hanem JÓ!

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.03.06. 02:00:01

@TO-MI-KA: . Jót se kellett volna, ezt meg főleg. Faszért kell ledurungolni mindent?

akkor megis mit lehet? irni azert szabad?

rudi zoli 2010.03.06. 03:24:08

250 milla itt, 250 ott.
Hát hova tűnt, hova tűnt????
Hát én loptam ezt is el, meg a Balázs...

A kritikusnak igaza van, lehetett volna jobb is - 250 millióból. De hát nem maradt annyi a filmre...

Nincs harag ugye?

Bob Arctor 2010.03.06. 10:54:45

Szánalmas befejezés! Sajnos pontosan, ettől tartottam. A “történetre” nem vesztegetnék sok szót mert az egyszerűen nem létezik, csak izzadságszagú erőlködés. A színészek, kevés kivételtől eltekintve feszengve kínlódnak, hiszen nagy valószínűséggel maguk is tisztában vannak a ténnyel, hogy mennyire nem íródott a karakterükre egyetlen épkézláb mondat, vagy helyzet sem. Sajnos itt kezdődik a gond, amikor már az alkotók sem hisznek abban amit csinálnak. Lásd pl. a vívó jelenetet a dolgozószobában, ami már önmagában is értelmetlen, de hogy még sisakot is vesznek hozzá, (nyilván azért hogy a kaszkadőröket ne lehessen felismerni a jelenet alatt) az már tényleg nevetséges. Tessék legalább annyira megtanulni vívni, hogy ügyes vágásokkal legalább az illúzió meglegyen. Ezzel együtt maga a jelenet is rettenetesre sikerült. Azt hittem legalább a kaszkadőrök nyomnak egy jó kis csörtét, ehelyett valami.... nem is tudom mi volt. Én szégyelltem magam. Másik humoros rész, amikor Stohlék bekéredzkednek kezet mosni. Igen ez így szokott lenni. Abba a házba ahol gépfegyveres arcok hédereznek, mellesleg ártatlan nőket tartanak fogva, gond nélkül beengednek bárkit akinek higiéniai problémája van, ráadásul olyan átlátszóak, hogy egy 80 éves nyugdíjas is simán elhajtaná őket a botjával, menjenek máshová kopogtató céduláért.
A hol van anyajegy, hol nincs, hol ez vagyok, jajj... mégse az vagyok, hopp hazudtam, izé… bocsásson meg mégsem hazudtam és más hasonló baromságokról már nem is érdemes beszélni.
Ellenben respect az operatőrnek, aki sokkal többre hivatott, pacsi a világosítóknak, és a proposoknak (kellékes, berendező), akik nélkül sokkal kínosabb lett volna ez az egész. Külön gratula a főcím animátorainak. Az ő munkájuk azért jelzi, hogy a magyar filmes szakma sokkal, de sokkal jobb valójában mint ez a “produkció”.

Herrera kapitány 2010.03.06. 11:07:42

A címe istentelenül szar, az előzetes valahogy kurvajó, bár néha olyan mintha az elnyújtott Soproni 1895 reklámot nézném. Lehet belenézek.

Bob Arctor 2010.03.06. 11:09:57

UI: A dolog pénzügyi részével nem foglalkoznék, mivel a film minőségétől függetlenül, a látottak alapján a maga a forgatás nem lehetett túl olcsó. Ráadásul egy átlag magyar produkcíóhoz képest, az utómunkára is jóval több gondot fordítottak, (pl fényelés, colorist) Én úgy kb 150 körül mondanám a költségeket, de ez persze csak egy tipp, amit kizárólag a látottakra és eddigi tapasztalataimra alapoznék, mivel természetesen a részletes költségvetést nem ismerhetem.

Bob Arctor 2010.03.06. 11:28:20

Ja Fonyódi rajongóknak! Itt látható a "mester" hatalmas munkássága:
www.fonyoditibor.hu/archives/category/irodalom

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.03.06. 13:06:26

@Herrera kapitány: "bár néha olyan mintha az elnyújtott Soproni 1895 reklámot nézném"

Hehe, a végére nekem is ez lett az érzésem :-))

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.03.06. 19:40:06

Elsőre tényleg sok az a 250 millió, de ha emlékszünk a TÉNYLEG hosszú stáblistára (komolyan, sima sorozatnál ritka az ilyen terjedelem), amihez hozzáadjuk a helyszínbiztosítást (valószínűleg ezt sem ingyen adja a város, reklám ide-vagy oda) a fizetett statisztákkal, meg az utómunkálatokra (ezen tényleg sokat dolgoztak), akkor könnyen kijön a végösszeg. Főleg, hogy a nevesebb színészek szvsz minimum az 1 %-át elkérték ennek.

Amúgy én pozitívan állok a sorozat mellett (= egyszer nézhető), de ezt így nem 3 részben kellett volna leadni, hanem minimum 5-6 epizódban. Így talán nem lett volna ennyire összecsapott. Ja, és az amerikai ízű jelenetek beleerőltetését (pl. medencés buli?!, klipszerű orgia az osztráknál) is ki lehetett volna hagyni.

UI: gondolom számodra a második kép a legemlékezetesebb az egész szériából :)
(Ennél azért többről szól...)

Leonard Zelig 2010.03.06. 22:12:11

Ez ritka nagy kalap szar volt, koszvászkoszt.

huncut_kata 2010.03.06. 23:03:56

A Budapesti Operettszínház szar fos Szentivánéji álom kortárs musicaljének CSAK a díszlete került 200 millióba. Szintén az adófgizetők pénzéből viszont esténként is csak max 600 ember láthatja, ha egyáltalán játszák még azt a borzadályt. Szóval megy a teljesen felesleges pénzköltés a kultúra egyéb területén is.

Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2010.03.06. 23:36:16

Most néztem meg a 3. részt a videótárban,mert tegnap nem láttam. Kíváncsi voltam a történet végére, bár már a 2. részben rá lehetett jönni, hogy ki a Géniusz - vagy mégse? Hehe.
Alföldi valahogy nem győzött meg arról, hogy tényleg azt gondolja, amit mond. Meg valahogy az utószinkron se jött nála mindig szájra. Stohl meg abszolúte "átjött". :)

Hattori Hanzo 2010.03.07. 01:11:47

Nekem erről a rettenetről egy név jutott eszembe; Uwe Boll.
Ezt a filmet nem rendezte senki, csak felvették és összevágták. Ráadásul olyan bakik voltak benne, hogy még vizsgafilmnek is gyenge. Stohlon és Jordánon kívül, gyakorlatilag mindenki más idétlen és eszköztelen volt.
A két rivális szerepe fordítva lett kiosztva, László Zsolton úgy állt a ruha mint tehénen a gatya, a főhősnő elviselhetetlen, a gonosz nő nem tudja, mi a szerepe, a forgatókönyv felületes, a film csúcspontja a „katakombákban”, meg egyszerűen alulmúlhatatlan. A HD meg nem a felbontástól HD, hanem a minőségtől és itt még az sem volt.

veronel 2010.03.09. 19:18:43

Alapvetően nekem tetszett, bár kétségtelenül akarni kell szeretni. Nem magas a léc, de szerintem egy RTL vagy Pro7 gyártású film színvonalát hozta. Techno blablából kellett volna bele több.

Spawn85 2010.03.10. 01:06:58

Szerintem nem volt olyan rossz, magyar viszonylatban meg kifejezetten tűrhető volt. Már-már megkockáztatom, hogy jó. Igaz, az utolsó résznél úgy éreztem, hogy eléggé összecsapták a végét, talán kevés volt a 3*50 perc játékidő. Meg persze voltak benne hibák is, de ennek ellenére én elszórakoztam
Mindenesetre örülök (már a "Tűzvonalban" óta), hogy úgymond komolyabb dolgokkal is próbálkoznak, nemcsak Barátok közt meg Jóban-Rosszban szintű szappanoperákkal.

yerico1 2010.03.10. 20:55:11

Csak hogy hozzászóljak: A Tűzvonalban kifejezetten szar film, gyenge színészek, nulla történet. Két rész után többet nem kérek belőle, ha megy, elkapcsolom. A Géniusz ellenben tetszett, megnéztem mindegyik részt, bár a barátokköztes Tilda nagyon nem illett bele, eléggé nulla volt a "színészi játéka".

yerico1 2010.03.10. 20:57:38

@Hattori Hanzo: A HD mióta nem a felbontás miatt HD? Mintha ezt jelentené az eredeti angolban is. Vagy csak azok a marhák találják ki hozzá, hogy 1024p, a képernyőfelbontáshoz meg HD ready, meg full HD, meg újabban az ultra HD?

sapuh 2010.03.13. 00:04:11

Az elmúlt napokban lement - szintén az m1-en - az Átok. És Mátyássy megmutatta, hogy kell ezt csinálni...

Hattori Hanzo 2010.03.17. 22:32:22

@sapuh: De meg ám. Na az legalább meg volt rendezve és elhittem, hogy tévéfilmet nézek, nem valami kisiskolás vizsgafilmet.
Tele volt feszültséggel, a színészek tudták, mi a dolguk és elhittem minden párbeszédet, minden rezdülést. Valóban szép munka.

Hattori Hanzo 2010.03.17. 22:41:50

@yerico1: A HD a kezdetektől fogva azért HD mert a megadott felbontásban hozza az elvárt magas minőséget. Na most, egy felkonvertált DVD is HD a felbontás szerint, de a minősége nem az. Vagy egy átkonvertált blu-ray film is lehet HD felbontású 1080p (!) vagy 720p (!), de attól még lehet szutyok a tömörítés és máris nem HD a minősége.
süti beállítások módosítása