A szilveszteri petárdázás, meg trombitaszó kicsit elnyomta a dolgot, de megszületett a hazai Mesterszakács széria első győztese, vagyis első amatőr-mesterszakácsa: Thurzó Gabi. Nagy meglepetés nem volt, hiszen lehetett érzékelni, ahogy a műsorvezetők epizódról epizódra készítik elő a terepet Gabi győzelméhez, egyre többször mondták, hogy ő alkalmas lenne arra, hogy egy Michelin-csillagos séf mellett kuktáskodjon, és egyre többször ismételgették, hogy az elég erősen esélyes Angéla meg nem. Ez nagyjából eddig érthető is, mondom: a zsűri elég jól előkészítette a terepet, mi meg ugye nem kóstoltuk a kajákat, csak a zsűri kommentárjaiból érzékeltük a helyzetet. Pont ezért nem értjük, hogy a Csaba nevezetű versenyző mi a fenét keresett a második helyen. Röhejes, hogy a "tehetséges, de tapasztalatlan" eposzi címkével felcédulázott srác, hogyan előzhette meg Angélát. Aki a gyömbérre meg a sóra azt mondja, hogy "mediterrán fűszer", az hogy lehet második egy ilyen vetélkedőben, még akkor is, ha "fejlődőképes"?
Azt sem értettük, hogy miért kellett ilyen gyorsan letudni az utolsó részt, annak is főleg az eredményhirdetés részét. Gianninak és Bíró Lajosnak még elköszönni sem volt ideje, nemhogy pár szót fűzni az egész versenyhez, és az sem ártott volna, ha pár szóban elmondják, melyik játékos miért azt a helyezést kapta, amit kapott.
Amúgy a sorozat nem volt rossz, a vizuális világ kicsit egyszerű volt, és a háttérzenék is ugyanazok voltak két hónapon keresztül, de az őszi szezon egyik legnézhetőbb műsora volt a Mesterszakács. Arról, hogy lesz-e második széria, még nincsenek infók, de kíváncsian várjuk a folytatást, és azt is, hogy Bíró Lajos ráér-e annyira, hogy bevállaljon még egy menetet. Vagy esetleg mást kell keresni a helyére?
húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2010.01.05. 11:35:58
Csaba pozitív.
Ennyi.
Mikor Sodrócki 2010.01.05. 11:47:12
on the other hand 2010.01.05. 11:51:50
ElPadre 2010.01.05. 12:03:18
zafír 2010.01.05. 12:38:03
koschwarz 2010.01.05. 12:50:54
biztos sok mindent nem tudunk arról, hogy mi minden történt még a háttérben, volt egy-egy utalás néha a műsorban arra, hogy voltak ott könyöklések...de abból amit láttunk, pont ugyanezt a sorrendet állítottam volna fel.
az angéla hisztijei, érzelemkitörései, kameravágya, túlzott önbizalma vezetett ahhoz, hogy még csak második sem lett.
mellesleg csaba volt az egyetlen, aki az utolsó adásban azt mondta, hogy ő a főztjével MÁSOKAT szeretne megörvendeztetni, míg angéla nyilvánvaló önző személyiségéből fakadóan arról beszélt, hogy NEKI milyen fontos ez az egész...csaba megérdemelte azt a helyezést szerintem.
kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2010.01.05. 12:59:18
@húsgombóc:
igen, ez rendben van, mármint, hogy angéla elment negatív irányba kábé a közepétől, de akkor is elmondhatták volna a végén, hogy miért így alakult a sorrend. mert egyébként ha jól tudom, különösebb tétje nem volt, hogy ki a második, vagy ki a harmadik. tehát akkor elvileg lehetett volna szempont a főzni tudás is, nem csak a személyiség :)
nadivereb 2010.01.05. 13:42:32
block50 2010.01.05. 14:07:39
Bíró Lajos sokszor genya volt, de illett a karakterhez...! :-))
gastro vazze 2010.01.05. 14:12:42
1. Tenyleg fejlodott, mig angela nem
2. Az ertekeleseknel sokkal tobbszor volt jo, mig bar angela vedett is volt vagy 3x, de utana lekotlott
3. Allandoan visszapofazott a csaj, pedig kuss a neve, amig nem az ove a konyha
Csabigyerek melyrol indult, de belejott elegge, es nekem van egy olyan erzesem, hogy a Biro Lajos maga melle fogja venni:)
gastro vazze 2010.01.05. 14:16:10
nadivereb 2010.01.05. 14:37:16
Póniló 2010.01.05. 15:02:54
Csaba tényleg fejlődött, de gyakorlatilag nulláról indult, onnan meg nem nehéz. Amúgy belevaló gyerek volt, és nagyon ügyes is, az érzéke és a tehetsége megvan hozzá, de az alapismeretek hiányoznak. De egy év múlva simán nyerné a versenyt. Angéla nem volt szimpi, és sokszor visszaszólt, amit nem kellett volna, főleg a vége felé, de amit láttunk, az alapján szerintem ő volt a legjobb és a legprofibb. És ő is nagyon fiatal. Gabi olyan semmilyen volt nekem, átlagos, jó, de semmi extra. Éva szimpi volt, meg házias, de az új dolgokat nehezen tudta befogadni.
Amúgy a műsor kellemes csalódás volt, abszolút nézhető, jó embereket választottak, a zsűri is jó volt. Jó próbálkozás.
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.05. 15:16:40
Pár gondom vele:
1.) Rövid volt egy rész, nem igazán értettem, hogy miért kellett mindennap leadni az előző ismétlést, azt lehetett volna összefoglalni, így lehetett volna hosszabb az új adás;
2.) A kívülálló keveset tudott tanulni belőle. Lehetett volna pár magyarázat a tálalástól a elkészítési módokig. A receptek sem jelentek meg az adásban, szerintem legalább röviden kellett volna.
Angéla azt kapta amit megérdemelt.
(Ja, mivel ebben a posztban még senki nem írta, így itt szeretném leszögezni, hogy nincsen tévém, és nem is nézem.)
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.05. 15:19:42
Bozdurgán 2010.01.05. 15:21:38
Nekem ennyi jött át:
-Mit fogsz főzni pista?
-jércét kolbásszal a tetején meg sárgaborsós rozmaringal
-az klassz
vágókép, majd jöttek újra:
nyam nyam,Szerintem ez a jérce sós,szerintem meg túlfőzde nyam nyam de azért nem rossz.
És ennyi, jött a következő versenyző.
Pepe135 2010.01.05. 15:23:59
A legeredetibb ételeket Ő tálalta! Neki volt a legjobb látványvilága, mert eredeti lenni!
Ha szépet akarnék enni stilusos helyen akkor Angéla. ha átlagosan jót , mint pl egy szállodai ebéd, na akkor Gabié a terep!
Úgyhogy megint 1x a középszerűség győzött!
ukjoci07 2010.01.05. 15:25:32
Amúgy a műsor nekem nagyon nem jött be, szerényebb és gyengébb, olyan keleti-európais kivitele Gordon Ramsay pokol konyhájának -amivel összeségében nem is lenne baj, már mint a lightosabb és kelet-európaisabb kivitelnek. HA! Gianni és Bíró Lajos nem akarta volna minden áron Ramsay lekezelő és undok stílusát utánozni, legalábbis nekem ez jött le. Elég sok évadot megnéztem a Hell's Kitchenből, ezért látom így a dolgot.
block50 2010.01.05. 15:33:42
Steve Chronicle 2010.01.05. 15:34:20
liliom 2010.01.05. 15:37:05
Egy gasztronómiához értő ember, aki egy pötty tálalási hiba miatt teljesen kiakad, hogy tud állva, gusztustalanul ételt kóstolni, hogy közben még az étel is kipereg a szájából? A nagyképűségéről nem is beszélve... A keze ki enm esett volna a zsebéből, folyamatosan pofákat vágott, nem is sorolom.
Nem hiszem el, hogy az országban nincs egy képernyőképes mesterszakács. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy ő csaj jófiú lehet. Lehet kemény és kritikus is, és nem is kell feltétlenül mindenben egytérteni vele. De ez egy televíziós műsor, ahol alap követlemény egy elvárható képernyős megjelenés.
Az ötlet egyébként jó volt, és szerintem a végén a sorrend is.
2010.01.05. 15:38:26
De végül is valóban jobb műsor volt, mint a többi csatornán celebes főzős műsorok, mert azokból meg csak annyit láttam, amibe egyszer-egyszer belebotlottam, mondjuk egy House epizód közben.
ursus 2010.01.05. 15:46:26
Lehet, hogy szakmailag kiválló a Bíró Lajos, de gusztustalan.
greg_garcia 2010.01.05. 15:48:00
kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2010.01.05. 15:48:01
minden ilyen posztnál elmondtuk hússzor, hogy ez nem, nem az a licenc. na mindegy :)
Dorsz 2010.01.05. 15:48:22
Csaba nagyon megérdemelte, hogy döntős lett. Ahogy a zsűri többször is mondta, az agya olyan mint a szivacs, egyszer elmondtak neki vmit és azonnal megjegyezte, alkalmazta. És ha tényleg jókat, jóízűeket főzött, akkor miért ne lehetne döntős? Lehet nem egy lexikon (még), de a vendégnek sztem nem az a fontos, hogy a szakács mekkora lexikális tudással bír, hanem hogy milyen ételt kap, és ha az jó, az már fél siker. Sztem.
Egyébként még azt is a műsor pozitívumának tekintem, hogy viszonylag sokan leültek nézni rendszeresen és szinte mindenki jó véleménnyel van róla, pedig celebeknek nyoma sem volt.
háténvagyokaz 2010.01.05. 15:51:03
Gianni nekem nem tud hiteles lenni miután háromból háromszor volt kellemetlen élményem az éttermében (hatalmas füst a kemence miatt, valami pincéri félreértés miatt nem tudtunk vacsorát rendelni és végül hideg, szenessé grillezett tenger gyümölcseit kaptam). Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy a grillezett kaját amit az ő szakácsa készített, hogyan minősítették volna...
Amúgy meg le a kalappal a versenyzők előtt, ügyesek voltak és a többségük valóban messze többet mutatott, mint amit egy amatőr szakácstól elvár az ember.
kági 2010.01.05. 15:51:19
A műsorról, illetve inkább Angéláról annyit, hogy aki tud főzni egy kicsit, az láthatta, hogy az ő főztje inkább csak az újdonságokra volt kihegyezve, és mint ilyen, gyakran az íz rovására ment az étel. Nem arra törekedett, hogy finomat főzzön, hanem, hogy kreatív legyen. Csak képzeld el azt a diós tejbegrízt, pl. A rosszindulata mondjuk amúgy is meghatározta, hogy nem nyerhet, nem mehet tanulónak egy ilyen séf mellé. Ellenben mondjuk Csabával, aki szerintem még Gabinál is többet ki tudna hozni egy ilyen lehetőségből, de persze ilyen tapasztalattal még nem Michelin csillagos séftől kell tanulnia.
Dr. Fire 2010.01.05. 15:54:17
liliom 2010.01.05. 15:55:31
Az pedig, hogy gusztustalan, szintén nem azt erősíti, hogy odaillő lett volna!
loislane21 2010.01.05. 16:01:21
Gratula mindenkinek. Néztem a műsort, jó volt....Értelmes!
koschwarz 2010.01.05. 16:05:16
húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2010.01.05. 16:08:40
Én is erre gondoltam, egyik műsorban elszólta magát . Gianni kérdezte tőle, hogy odavenné-e az éttermébe? err : tanulónak igen. Persze Csaba sem főszakács akar lenni rögtön. Szerintem tisztában van magával.
RobinGood 2010.01.05. 16:10:22
Szerintem nem nagyon gondoltak a nézőkre a készítők. Egy csomó olyan dologról volt szó amiről akkor sem tudtam, hogy mi és a műsort megnézve sem tudom, hogy mi. Be lehetett volna mutatni egy-egy nem közismert étel vagy eljárás elkészítését, alkalmazását. Akár a legjobbnak ítélt étel vagy menü elkészítését is meg lehetett volna csinálni, például a másnapi ismétlés helyett vagy a versenyző, vagy egy profi szakács megcsinálhatta volna az ételt.
Ami a versenyzőket illeti jó volt a casting. Volt igazi ellenszenves Angéla személyében (nagyon reméltem, hogy negyedik lesz csak) és volt szimpatikus is mint Csaba vagy Tibor. Bár szerintam Angéla lesz a legmaradandóbb, mert ilyen kétszínű, rosszindulatú, öntelt manírkirálynőt keveset láttam.
Nem volt rossz műsor, remélem lesz folytatása.
geris 2010.01.05. 16:13:24
Rebelde 2010.01.05. 16:17:41
bolondlány 2010.01.05. 16:19:51
Nálam Éva volt a favorit, főleg amióta láttam a röhögőgörcsös interjúját itt.
Gianni egy tenyérbemászó, beképzelt, folyton pofázó senki, de ezt a műsort első kanyarban nyilván csak egy 'éttermes' vagy 'gasztro' celebbel lehetett eladni...
Rebelde 2010.01.05. 16:20:19
Grafithuszar 2010.01.05. 16:21:13
Remélem lesz 2. évad is.
GONOSZ 2010.01.05. 16:29:34
Szerintem ekkora stábbal háromszor ilyen jót lehetne készíteni. Persze ha az operatőr ismerné a makrót, ha a hangmérnök,(vagy a mikrofonos) helyenként nem rontaná el a hangot, ha a műsorvezetők egy kicsit komolyabban vennék a munkájukat. ésatöbbi-ésatöbbi.
Azt gondolom, hogy a következő az előző hibák alapján jobb lesz!?
RobinGood 2010.01.05. 16:30:58
nálam is ott vágt el magát végleg, bár nem volt neki nehéz addigra
_csucsuka_! 2010.01.05. 16:42:39
A másik ez a műsor nem lopás volt hanem, viasat megvette a licenszet a BBC-től!
Nem tudom honnan jön ez a sok negatív ember.....
A műsorról: Szerintem is a legjobb műsor volt az egész 2009-es szezonban, csak a rövid epizódok zavartak kicsit.
A legszimpibb versenyző Évi volt, sajnáltam hogy kiesett. Angéla meg csak azt kapta ami járt neki, mikor ő előadta, hogy szerinte helyt tudna állni egy michelin csillagos chef mellett, hát azon jót nevettem pláne mikor Gianni és Bíró L. párban vissza kérdezett TESSÉK? :D
Klassz kis műsor volt
ukjoci07 2010.01.05. 16:42:51
Amúgy meg nem Gordon Ramsayt kerestem a műsorban, pont inkább, hogy kicsit a viselkedésben azt véltem felfedezni...
Amúgy lehet Ramsay idegesítő, de azért ő is tud főzni... :-) Mellesleg az ő étterméről is hallottam rosszat.
Gianni nekem is nagyon unszimpi, főleg a Lidl-s reklámokban ahogy "osztja az észt".
almodhi 2010.01.05. 16:44:46
almodhi 2010.01.05. 16:45:30
viasat3.hu/mesterszakacs
MingiMongi 2010.01.05. 16:48:33
a szakmai zsűri korrekt volt, Ganni meg gondolom a celebség miatt kellett. Olyan ember ne magyarázzon gasztronómiáról, aki a műsor utáni reklámblokkban késztortát vásárol a lidliben...
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.05. 16:57:53
Legalabb berancigalhattak volna azt a sztar szakacsot, hogy o mondja meg a frankot.
2010.01.05. 17:08:20
wsvap 2010.01.05. 17:09:56
Szerintem Csaba megérdemelten lett második, Angéla nagyon "elpicsáskodta" a végét, így otthon főzzön ne egy versenyben.
A műsorvezetőket adásról-adásra megszerettem, azért volt pár jó mondatuk. Főzni meg nagyon jól tudnak.
Ha lesz következő évad, rám számíthatnak, ilyen műsorban szívesen vagyok fogyasztó :)
Régen mondtam ilyet, de szerintem ez igényes szórakoztatás volt.
T_S 2010.01.05. 17:12:46
Főzni mind tudott..
alumi 2010.01.05. 17:14:08
tarsolya 2010.01.05. 17:14:48
Aztán a versenyzőket is max. rántotthúst sütni engedném a fritőzhöz, mert kb. ennyira hasonlítottak az elkészített kulimászok szakácsok által készített ételekre.
Hihetetlen amatőr módon lett sajnos megcsinálva ez az egész.
pesti lokista 2010.01.05. 17:16:32
nekem a végén úgy tűnt, hogy éva főzi a legízletesebbeket, de a zsüri őt nem akarta, sőt végig lehúzta. jó példa volt, hogy bíró lajos az egyik műsor után bezabálta a töltött káposztáját, de az értékelésnél lehúzta. gianni, szerintem a többi műsorában gyengébb volt ennél, de azzal a tököm tele van, hogy mindenkit a takarékosságra akar ránevelni, mondjuk ezt az éttermében a pomo doró-ban, magam is tapasztaltam! kis adag-nagy számla. ilyet mondott: minek a tányérra díszítés? milyen szokás ez? (magyar!)tudod mennyi pénzt visz ez el egy év alatt?
igen, a győztes gabi, kissé sótlan nő, viszont folyamatos színvonalat produkált. csabi sokat fejlődött, a vége felé kiszúrtam, hogy bíró lajos odavan érte, mindig el volt ájulva a főztjétől, meg erősen pislogott rá. el is gondolkoztam, hogy nem b..i ez a csávó?
alumi 2010.01.05. 17:16:42
almodhi 2010.01.05. 17:17:45
pesti lokista 2010.01.05. 17:19:43
te hülye vagy egyébként.
TGV 2010.01.05. 17:32:22
juc 2010.01.05. 17:48:24
avent 2010.01.05. 17:58:15
avent 2010.01.05. 18:01:01
avent 2010.01.05. 18:04:13
Kenneth 2010.01.05. 18:05:03
lincoln ábrahám 2010.01.05. 18:23:33
Manapság ritkaság.
Koci1981 2010.01.05. 18:57:40
o.f 2010.01.05. 19:35:20
a "hagyományos" főzőműsorok egyik jelentős taszító tényezője nálam az, hogy a főszereplők szeletelő(aprító)zsonglőrök és sistergetőbohócok meg fúdprocesszorvarázslók. leginkább azért, mert ezeket lehet mozgalmasan mutatni. a stáb idejének gazdaságos kihasználása céljából tehetségtelenségbe szorított tucatrendező-tucatoperatőr munkacsoportkák nem igazán vehetik maguknak a fáradságot, hogy megpróbáljanak eltérni ettől a sablontól.
A "mesterszakács"-nak a látványvilágában épp az volt számomra az elmozdulás az elviselhetőség irányába, hogy nem volt céltalanul mozglamas, és csak a változatosság kedvéért változatos.
tényleg. egészen, de igazán:
kizárólag csak akkor lehet a mai ember számára unalomtalan egy képi világ, ha sistereg, gőzöl, forog, száll, himbálódzik?????
mindenképpen el kell terelni a néző figyelmi kapacitásának egy részét a tartalomtól, vagy éppen a tartalom hiányától azzal, hogy ha nincs az élő szereplők kezében izgőmozgó, hangotadó, ködötszóró, fénytkibocsájtó de legalább tükröző kellék, akkor muszáj a képernyő szélére odaanimált tengeribetegségcsinálóan kóválygó sormintával meg ki-beszaladgáló raizfigurácskákkal és felvillanó szövegbaromkodásokkal kipótolni ??????
én igenis megdícsérem műsor látványvilágát azért, mert "egy kicsit egyszerű" volt.
(((( tényleg. hogy hogy elkapkodták a végét! lehet hogy elbizonytalanodott valaki, hogy mekkorra figyelem jut a szilveszteri bulirakészülődés közepette a végjátéknak? pedig jó reklámlehetőségként is ki lehetett volna használni az előre be nem harangozott különdíjakat. ha volt karácsonyi nemkiesés meglepi, lehetett volna az is, hogy különdíjként csaba sztázsolhat lajosnál egy fél évig, angéla kaphatott volna egy szív alakú késtartót éva meg egy sírózsebkendőtartós köténykészletet. híjnye de szemét vagyok )))))
mici˙ 2010.01.05. 19:37:18
és nem tudom ki hogy van vele, de kicsit árnyaltabb kritikát vártam volna, de a mesterszakács csak állandóan a rossz, nem jó, sótlan jelzőket variálta
enni szereto 2010.01.05. 19:45:22
captain morgan 2010.01.05. 20:58:13
fraulein praxa 2010.01.05. 21:08:08
gianninál én is ettem már, finom volt és valóban nem sokat bajlódnak a díszítéssel, az árát el is kérik rendesen, de aki 2 000-ért akarja halálra zabálni magát nála, hát azt bizony csalódások fogják érni.
Égbekiáltó 2010.01.05. 21:17:54
Én Évának drukkoltam, mert szimpatikus, hogy bírónő létére itt főzőcskézik, de tudni lehetett, hogy semmi esélye.
Én azért gyanítom, hogy a zsűrinek egy-egy étel megítélésénél közrejátszott az, hogy ki főzte. Úgy lett volna korrekt, ha nem tudják ki mit főzőtt, és úgy kóstolják meg a kaját.
Sank 2010.01.05. 21:23:22
csatorna kínálatát is.Végre Gianni is egy neki való műsort kapott/vállalt.Jó kis csapat maradt a végére.Szerintem mind a 4 finalista szerethető volt.
Shazzer 2010.01.05. 22:33:03
Angéla amennyire szimpatikus volt az elején (Évi mellett), annyira unszimpatikussá és elviselhetetlenné vált a végére, nyilván ez lett a veszte. Csabának szerintem sem volt semmi keresnivalója a második helyen, Éva, vagy bárki más inkább megérdemelte volna, vélhetően túl sokat nyomott a latba a végén a személyes szimpátia, ezért egyetértek azzal a javaslattal, hogy úgy kellett volna kóstolniuk, hogy nem tudják ki főzte, ettől még talán izgalmasabb is lett volna.
Én Gianni-t szavaztam volna ki rögtön az elején, semmi egyebet nem tudott felmutatni, mint elismételte, amit Bíró Lajos mondott, ráadásul hétről hétre rosszabbodó magyarsággal. Bíró Lajosnál még nem ettem, viszont Gianninál többször megfordultam üzleti ebéden, de igazán jót ott még nem ettem, pedig nem vagyok se válogatós, se túl igényes.
Ha találnak olyan embert akár a mostani zsűri helyett, akár melléjük, aki érdemben tud kritikával élni, akkor én még elnézném 2-3 évadon keresztül.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.05. 22:39:29
Btw.: Gianni éttermében ebédeltünk Karácsony előtt a feleségemmel: 10/10 pont. Családias, kedves (pedig csecsemővel voltunk), ugrásra kész személyzet, nagyon finom ételek ... tényleg, szuper volt. Nem olcsó hely, de az utolsó fillérig megéri az árát.
gastro vazze 2010.01.05. 23:28:06
Évi - nem tudott elvonatkoztatni az ázsiai konyhától, mindig azt eröltette, pedig nem tehetségtelen. Időben kiesett
Tibor - nem tehetségtelen ő sem, sokat fejlődött, reális az 5. hely
Rédei Kata - Vizilabda VB. Ezt azért emlitem meg, mert sportember ilyen hamar ne adja fel a harcot, pedig azt hittem az elején, hogy végigmegy a végső hármasig! nagy csalódás!
Berni - az a húsundor, amit a menzán előadot...:( kezét letörtem volna!
Kopasz srác (Viktor?) - mindig a vega konyhát nyomta, semmi nyitás az új fele! Az mindenestre bebizonyosodott, hogy unalmas a vega konyha. Meg különben is minek akar "mesterszakács" lenni az ilyen?
Éva - néha látszott, hogy ez nem neki való, elveszett a részletekben (minek kellett 2-3 közepes kaját csinálni, mikor egy jót kértek?), önfejű, ami nem feltétlen baj, ha saját üzletet akar nyitni, de azért nyitott szemmel kéne járnia..
Andzsela - amíg nem az övé a konyha (nem a nyeremény, hanem a munkahely), addig legyen kuss a neve. Két szót ismerhet: Igen Uram! (ahogy Ramsay is mindig beleveri a delikvensek fejébe:)) Különben ügyeske, de neki max. az otthoni konyha való. Tapasztalatból mondom, az ilyen alkalmazott az ellenség!
Csaba - ez a flegma hang! :)) de látszik, hogy ez a konyhai munka neki nagyon tetszik. Az a sok fűszer együttes használata durva volt az elején (meg egyszer-egyszer a közepén az évadnak), de látszik, hogy nem hülye gyerek, könnyen tanul, bátor, tehetséges!
Gabi - mivel szerintem a Biró Lajos (aki az első igazi bisztróvendéglőt csinálta itthon: Múzeum Kávéház a 90-es évek elején) magához fogja venni a Csabagyereket a Bockba, és az sok is lett volna, meg pedagógiailag sem tett volna jót Csabának, ha meg is nyeri mellé, így szerintem megnyerették a Gabival a versenyt. Igaz az utolsó 3 hét alapján már ő volt akit sűrűn dicsértek (Csaba mellett), egyenletesen teljesített. Tisztán, gyorsan. Ügyes! De ő igazi főnökasszony tipus, nem tudom hosszabb távon hátul a konyhában..
A többi említésre sem érdemes..
futura 2010.01.06. 00:05:25
Feleségem unszolására az egyetlen TV műsor volt tavaly, amiből néhány részt végignéztem.
A Mesterszakács-ot egy szóval tudnám jellemezni: korrekt.
A két músorvezető tökéletes választás volt. Persze hogy támadás éri őket, mert mindketten étteremvezetők. Ráadásul a magyar gasztronómia is élesen két részre vált, szokásos szurkolótáborral. Ugye ismerős?
Ami nagyon zavart, és MingiMOngi-t is, a főzés közben a nők hajának az ételbe belelógása, álandó igazgatása. Egyszerúen gusztustalan volt a látvány.
Lehet hogy a kendő,sapka nem eléggé fotogén, de valamit ki kellett volna találni.
Ebben a zsúrit is egy kissé kárhoztatom.
damogran_ 2010.01.06. 00:33:16
Gianni nem tetszett, de sajnos a magyarnak mindenhová legalább 1 "sztár" kell.
Bloodscalp 2010.01.06. 00:42:22
Shazzer 2010.01.06. 00:55:51
A videókban eddig is volt csúszás, biztosan felteszik a többi részt is. És hát a viasatot ismerve biztosan lesz még ismétlés is.
lilike13 2010.01.06. 06:51:42
Semper Fidelis 2010.01.06. 07:39:28
jackjunior 2010.01.06. 08:02:42
Nálunk a két kamasz gyerekem is nézte a műsort, igaz volt egy ismerősünk a versenyzők között.
A BBC eredeti Masterchef műsorához képest ez igen gyenge volt, ott a versenyzők magasabban képzettek voltak, nem krumplit hússal tálaltak.
Én azt nem értettem, miért utálta Évát Bíró Lajos, egy idő után rossz volt nézni?!
Várom a következő évadot! JJ
ssra 2010.01.06. 08:44:57
mikor angéla egyszerre 5féle kaját készített, amiből 3ra azt mondták ehetetlen, és ezek után védelmet kapott akkor nagyjából mindenki számára világossá válhatott volna, hogy protekciós
de mivel egy kiállhatatlan dög volt, emiatt még Lala is megutálta a felvételek végére, emiatt nem ő nyert
kovácspéterke 2010.01.06. 08:50:19
Ha tényleg igaz, hogy a kissrácnak semmi tapasztalata nem volt, akkor én megértem a második helyét, a végére már marha jókat csinált. Szegény Éva elég fura volt, nem tudom, hogy ezzel a napközis feelinggel mit csinált a döntőben. Az meg, aki azt a mondatot kiejti a száján, hogy megállná a helyét egy Michelin csillagos séf mellett az még kuktának sem való sehová. Gabi, ha nem is volt mindig izgi, állandó színvonalat hozott.
Remélem lesz belőle második széria, és marad a zsűri is!
knorbert 2010.01.06. 08:53:09
Aha, meg amikor ugyanezen reklámban vásárolnak a születésnapjára és a szakácsai után rohan egy kész tortával, hogy azt elfelejtették. Jó kis szakács lehet, ha a tortát is készen veszi.
kovácspéterke 2010.01.06. 08:54:05
Nem tudom, hogy az elején így volt-e, de a végén Csabát fúrta a három nő, ő meg nem nagyn mondott semmit rosszat senkire.
ssra 2010.01.06. 09:06:22
Az egész műsorban a fejlődést csak arra szabad érteni, hogy 1 órába bele tudták sűríteni az ételek elkészítését, mert ez otthoni főzésben nem elvárás.
SantaFe 2010.01.06. 09:07:00
No most a versenyzokrol: igazsagosnak tartom az elso ket helyezest!!! A Gabi jol fozott, legyen ove a konyhafelszereles, a Csabi pedig meg sokat tanulhat egy "sztarszakacs" mellett, remelem kifutja majd magat. Azt sajnalom, hogy a tobbieket nem jutalmaztak megfeleloen, hiszen kereskedelmi ado reven jo alkalom lett volna az egyeb dijazasokra...
A szereplok szemelyisege nem lepett meg, mindenhol vannak jo es rossz arcok...
Remelem lesz meg 2-3-sokadik fordulo! :)
mizie 2010.01.06. 09:11:59
A műsor tényleg fényévekkel volt jobb mint a többi főzős csak:
Csomó szakmázás volt benne és engem ez a része nagyon érdekelt volna. Több időt kellene az alapanyagok és az elkészítés és a tálalás bemutatására fordítani.
Pl sokkal kevésbe érdekel hogy melyik játékos mit gondol a másikról és hogy érzi magát.
De mondom ez így is eléggé rendben volt.
ssra 2010.01.06. 09:19:19
- Gianninak minden ízlett és ha "nem", akkor is csak azt mondta amit BL, nem mert ellent mondani BL-nak 1x sem
- BL-nak lövése sincs a nemzetközi konyháról, ráadásul nagyjából a sótlan volt az egyetlen dolog amit tudott mindenről mondani
Ramsay elküldené ezt a zsűrit a picsbe, már nem éreznek ízeket sem annyit cigiznek. A hiteles zsűrik a külső éttermek főnökei voltak, az alapján az első 5 helyezett kiesett volna időben. Bár akkor új forgatókönyv kellett volna ...
Nzoltan 2010.01.06. 09:21:15
brian halála 2010.01.06. 09:23:00
a műsor jó volt, de a zsűrizés ("sós, de egyébként finom"), vagy a narráció a következő részben lehetne kicsit részletesebb hátha vki tanulni is szeretne a műsorból.
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.06. 09:25:14
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.06. 09:26:54
Gabinak volt egy napja, amikor majdnem kieesett, és akkor nagyon jól teljesített, onnantól összeszedte magát. Olyan volt mint Olaszország szokott a vb-n.
nfo 2010.01.06. 09:28:26
Úgy éreztem, -valahol a közepénél-, koncepciót váltottak és az előre kiválasztott karaktert kénytelenek voltak egy eladhatóbbra cserélni. Ennek ellenére sikerült egy nézhető, mérsékelten élvezhető sorozatot készíteniük.
Gianni, mint műsorvezető nem sokat nyomott a latba. Egyre bosszantóbb volt a jelenléte. Talán a fáradtság miatt, de adásról-adásra romlott a "magyarja". Néha már könyörögtem, hogy inkább Bíró Lajos mondja el az összekötő szövegeket. Az értékelésnél is, -két alkalom kivételével-, szóról-szóra megismételte azt, amit előtte hallott. Hiteltelen volt.
Szívesen kipróbáltam voltam a recepteket, amiket a versenyzők kaptak (ha bárki számára kétséges lenne, hogy előre kiosztott szerepeket játszottak, hallgassa meg Gabi elszólását az utolsó előtti részben), de az a valami, amit ők az adás weboldalának hívnak: siralmas, értékelhetetlen, szánalmas.
Eléggé mulatságos Gabi "széljegyzete" az egyik receptnél:
"Mascarponekrém erdei gyümölcsökkel – ezt még nem". :-D
akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.06. 09:51:09
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.06. 10:43:34
Igen volt egy nagyon érthetetlen mondata Gabinak a döntő előtt valami olyasmi, hogy ha a döntőben nem lesz baj, ha "lefőzi azt, ami már a fejében van" vagy valami ilyesmi...
dave_grohl 2010.01.06. 10:45:12
Ami számomra negatívum volt, azt többen is írták, a részek rövidsége és a női loboncok (séfsapka alap lett volna). Kissé összecsapottnak tűnt miatta az egész műsor, ráadásul egy konyhában kicsit is mozgó néző szívesen vette volna min. a recepteket, ill. néhány konyhai trükk ismertetését. Ez a 10-15 plusz perc megérte volna, max. levesznek egy Gyilkos sorok ismtélést. :)
Nem értem a fikázókat, ezek az emberek mind amatőrök voltak, senki sem várta el tőlük, hogy profi mesterszakács módjára főzzenek. A karakterek jól össze voltak válogatva, jutott minden típusból: a szerethető, az ellenszenves, a kezdő, a házias, stb. A rejtett tehetség egyértelműen Csaba volt -azzal együtt, hogy 5 perc után vágtam volna szájon, számomra az a nyegleség és nagyképűség bicskanyitogató, de mindezt a ffiúi nemnek, ill. a fiatalságának tudom be.
Összehasonlítás Gordon Ramsay-vel: minek? Tök más licensz, tök más stílus. Ezzel együtt, aki a HK-t is követi, láthatta már többször, hogy olyanok jutnak el a fináléba ott is, vagy akár győznek a végén, akiket többször is ki akart dobni Gordon. És min. 100x leordította a fejüket, hogy mekkora kontár, végül mégis befutó lett.
A zsűri: Hmm, nem is tudom. Gianni nem vmi szimpatikus, de főzni sztem tud. Más kérdés, hogy amennyire töri a magyart, idegesítő volt, hogy arra kellett koncentrálnom, hogy mit makog. Bíró Lajos: életemben nem hallottam a nevét, de nem vagyok mérvadó. A kritikáitól viszont többet vártam, ez a "túl sós, de nem rossz" egy idő után már nevetséges lett.
Sztem az nyert, aki konstansan jó volt, elég öreg már, hogy legyenek alapismeretei és tapasztalata, de elég fiatal, hogy képes legyen fejlődni, új dolgokat tanulni. Ideális választás.
Kíváncsian várom a folytatást, hátha javítanak a hibákon mert megtartásra érdemes a műsor.
nfo 2010.01.06. 10:48:09
Arra gondoltam, amikor (nem tudom pontosan idézni) azt mondta:
...persze, ez függ attól is, hogy holnap milyen recepteket kapunk...
koschwarz 2010.01.06. 10:58:15
lehet hogy neked vannak gondjaid a nyelvértéssel, mert szerintem nagyon is jól beszél magyarul. kíváncsi lennék arra, hogy olyan szinten te megtanulnád-e a (sokkal könnyebb) olaszt, mint ő a (nagyon nehéz) magyart...más kérdés, hogy lehet-e műsorvezető ilyen nyelvtudással. szerintem teljesen érthetően beszél.
de persze egy főzős műsor kapcsán ezzel kapcsolatban is kell kukacoskodni...
nfo 2010.01.06. 10:59:39
"Bíró Lajos: életemben nem hallottam a nevét, de nem vagyok mérvadó."
Ősszel a londoni szerkesztésű Michelin étteremkalauz minősítői több hazai éttermet is meglátogattak, és két helyen felfedték magukat, amit csak akkor tesznek, ha jó élménnyel távoznak.
"Elképzelhető, hogy tavasszal már budapesti éttermet is jegyeznek majd a legjobbak között" - írja a Népszabadság. A pesti Tigris étterem és a körúti Bock Bistro bizakodhat a kritikusok látogatása miatt.
A londoni szerkesztésű Michelin étteremkalauz minősítője több hazai éttermet közül ebben a két étteremben szerzett pozitív tapasztalatokat.
block50 2010.01.06. 13:49:47
Azoknak ajánlom a Kossuth Rádió szombat reggeli műsorát. Háromnegyed kilenctől van benne egy negyed órás gasztro rovat, amelynek állandó szakértője Bíró Lajos. Havonta 2-3 alkalommal feltünik benne. Elég érdekesen tud beszélni a szakmájáról legyen az az ételek készítése, vagy a vendéglátás tágabb értelemben...
korcsolya 2010.01.06. 13:56:18
Tényleg, tudja esetleg valaki, hogy mi Angéla blogjának a címe? Érdekelne, megnézném, lehet, hogy ott azért szimpatikusabb stílusban adja elő magát.
Mondjuk szerintem az mindent elárult, hogy amikor egymásnak kellett meglepetésdobozt összeállítani, Éva, Gabi és Csaba igazán jóindulatúak voltak a másikhoz, egyedül Angéla vette a fejébe, hogy kiszúr a Csabával! Persze nem sikerült, mert aznap Csaba főzte a legjobbat, hehe. :)
Csabinak azt kívánom, hogy legyen jó tanulója a Bíró Lajosnak. Gabinak meg csak gratulálni tudok, Éva pedig csinálja meg az éttermét, drukkolok neki.
kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2010.01.06. 14:03:21
dave_grohl 2010.01.06. 14:52:16
Nem az én nyelvtanulási képességeim ugyan a téma, de elárulom, semennyire nem tudnám megtanulni, de nem is én vezetek idegen nyelven egy TV műsort. Én elvárom, hogy ha otthon, pl. főzés közben, fél füllel hallgatok egy műsort, akkor is gond nélkül megérthessem az elhangzottakat. Erre Gianni nem képes sajnos, és valaki mintha írta is volta, hogy szerinte elfáradt a felvételeken és egyre döcögősebben beszélt. Egyetértek, szerintem is ez lehetett a gond. Valamint azzal a kommentelővel is egyet kell értenem, aki szerint azért lett Gianni az egyik műsorvezető, mert Ő kis hazánk egyik gasztro-celebje, és ma ez kell ahhoz, hogy megnézzenek egy új, ismeretlen műsort az emberek. Végülis nem Bíró Lajossal harangozták be a műsort, ugye?
Ha már kukacoskodunk, tegyük rendesen. ;)
dave_grohl 2010.01.06. 14:55:13
ágota 2010.01.06. 15:38:10
a kezdetektol fogva olvasom a blogjat, es nekem nagyon szimpatikus, igazabol lehet, hogy a szerencsetlen vagasok miatt tunik szamotokra ellenszenvesnek. bar az teny, hogy voltak neha erdekes gondolatai...
gabi pedig szerintem nem szolta el magat, az elozo adasokban is voltak furcsa kifejezesei, ami szerintem egyreszt az izgulas miatt, masreszt o felvideki ha jol tudom..
gianni edig szerintem nem beszelt olyan rosszul magyarul, legalabbis engem nem zavart. sok magyar celeb (gyozike es meg sorolhatnam) nem beszel olyan szepen, mint o.
gastro vazze 2010.01.06. 16:39:53
Gabi ezt mondta az utolsó előtti adásban: " Már azt lefőztem a fejemben a holnapi menüt, így azt hiszem azzal nem lesz gond.." lehet nem szó szerint, de ez volt az értelme
érdekes, hogy volt ennek a huppancs blognak egy bejegyzése valami ilyen cimmel: Mesterszakács insider infok vagy mi. azóta törlődött:))) gondolom töröltették vele!
Node itt a tárolt változat :)))
http://209.85.135.132/search?q=cache:38pXU18_7WAJ:huppancs.blogspot.com/2009/12/mesterszakacs-insider-infok.html+mesterszakács+angéla+blogja&cd=6&hl=hu&ct=clnk&client=safari
Gabi01 2010.01.06. 23:02:18
Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.07. 08:52:23
Kár, hogy csak most jöttél ide a posztra, amikor kihalt, érdekes lett volna, ha végigbeszélgeted velünk.
Gratulálok!
Gabi01 2010.01.07. 09:57:27
gastro vazze 2010.01.07. 10:25:31
Mi a véleménye, azokról a "mesterszakácsjelöltekről, akik nem tudtak túllépni saját magukon ? Pl. Évi és az ázsiai izek eröltetése, Viktor vegakonyha eröltetése...
Könyvet lehetett használni a főzésekkor?
Gabi01 2010.01.07. 21:34:02
Versenytársakkal kapcsolatban: Csabi kreatív, és ha megszerzi a kellő gyakorlatot, nagyon jó eredménnyel, érzékkel fog tudni főzni.
Évi kedvence tudvalévő az ázsiai konyha volt, amit szívesen vegyített hazai ízekkel. Ebben volt gyakorlata.
Viktor - ha VEGA mesterszakácsot kerestek volna, akkor sokkal jobb helyezést ért volna el.
wsvap 2010.01.08. 10:12:36
Nagyon jó kis műsor volt! Szinte minden nap néztem a barátnőmmel, szóval amit egy tévéműsor nálam elérhet azt elérte.
Köszönjük!
eisi 2010.01.11. 20:51:12
Merc! 2010.02.25. 17:27:31