Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megvan az első hazai Mesterszakács győztese

Mesterszakács

2010. január 05. 11:00 kiricsizoltan 115 komment

A szilveszteri petárdázás, meg trombitaszó kicsit elnyomta a dolgot, de megszületett a hazai Mesterszakács széria első győztese, vagyis első amatőr-mesterszakácsa: Thurzó Gabi. Nagy meglepetés nem volt, hiszen lehetett érzékelni, ahogy a műsorvezetők epizódról epizódra készítik elő a terepet Gabi győzelméhez, egyre többször mondták, hogy ő alkalmas lenne arra, hogy egy Michelin-csillagos séf mellett kuktáskodjon, és egyre többször ismételgették, hogy az elég erősen esélyes Angéla meg nem. Ez nagyjából eddig érthető is, mondom: a zsűri elég jól előkészítette a terepet, mi meg ugye nem kóstoltuk a kajákat, csak a zsűri kommentárjaiból érzékeltük a helyzetet. Pont ezért nem értjük, hogy a Csaba nevezetű versenyző mi a fenét keresett a második helyen. Röhejes, hogy a "tehetséges, de tapasztalatlan" eposzi címkével felcédulázott srác, hogyan előzhette meg Angélát. Aki a gyömbérre meg a sóra azt mondja, hogy "mediterrán fűszer", az hogy lehet második egy ilyen vetélkedőben, még akkor is, ha "fejlődőképes"?

Azt sem értettük, hogy miért kellett ilyen gyorsan letudni az utolsó részt, annak is főleg az eredményhirdetés részét. Gianninak és Bíró Lajosnak még elköszönni sem volt ideje, nemhogy pár szót fűzni az egész versenyhez, és az sem ártott volna, ha pár szóban elmondják, melyik játékos miért azt a helyezést kapta, amit kapott. 

Amúgy a sorozat nem volt rossz, a vizuális világ kicsit egyszerű volt, és a háttérzenék is ugyanazok voltak két hónapon keresztül, de az őszi szezon egyik legnézhetőbb műsora volt a Mesterszakács. Arról, hogy lesz-e második széria, még nincsenek infók, de kíváncsian várjuk a folytatást, és azt is, hogy Bíró Lajos ráér-e annyira, hogy bevállaljon még egy menetet. Vagy esetleg mást kell keresni a helyére?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bozdurgán 2010.01.05. 15:21:38

csak én nem szerettem?, mondjuk az első pár rész után feladta a család.
Nekem ennyi jött át:
-Mit fogsz főzni pista?
-jércét kolbásszal a tetején meg sárgaborsós rozmaringal
-az klassz
vágókép, majd jöttek újra:

nyam nyam,Szerintem ez a jérce sós,szerintem meg túlfőzde nyam nyam de azért nem rossz.

És ennyi, jött a következő versenyző.

Pepe135 2010.01.05. 15:23:59

Angéla védelmében!

A legeredetibb ételeket Ő tálalta! Neki volt a legjobb látványvilága, mert eredeti lenni!
Ha szépet akarnék enni stilusos helyen akkor Angéla. ha átlagosan jót , mint pl egy szállodai ebéd, na akkor Gabié a terep!
Úgyhogy megint 1x a középszerűség győzött!

ukjoci07 2010.01.05. 15:25:32

Lehet nagyon kultúrátlan vagyok, nem vagyok otthon a magyar szakács és gasztro világban, de Bíró Lajost honnan kéne ismernem?
Amúgy a műsor nekem nagyon nem jött be, szerényebb és gyengébb, olyan keleti-európais kivitele Gordon Ramsay pokol konyhájának -amivel összeségében nem is lenne baj, már mint a lightosabb és kelet-európaisabb kivitelnek. HA! Gianni és Bíró Lajos nem akarta volna minden áron Ramsay lekezelő és undok stílusát utánozni, legalábbis nekem ez jött le. Elég sok évadot megnéztem a Hell's Kitchenből, ezért látom így a dolgot.

block50 2010.01.05. 15:33:42

@ukjoci07: Ennek semmi köze nem volt a Hell's Kitchenhez. Ha azt kerested benne tényleg csalatkoznod kellett. Teljesen más licenc.

Steve Chronicle 2010.01.05. 15:34:20

a beígért michelines májsztró, ha ugyanarról beszélünk, akit a miró hozott volna, nem jön. sokat kért. persze a győztes attól még mehet kuktáskodni.

liliom 2010.01.05. 15:37:05

Csak engem, zavart a gusztustalan kóstolás???
Egy gasztronómiához értő ember, aki egy pötty tálalási hiba miatt teljesen kiakad, hogy tud állva, gusztustalanul ételt kóstolni, hogy közben még az étel is kipereg a szájából? A nagyképűségéről nem is beszélve... A keze ki enm esett volna a zsebéből, folyamatosan pofákat vágott, nem is sorolom.
Nem hiszem el, hogy az országban nincs egy képernyőképes mesterszakács. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy ő csaj jófiú lehet. Lehet kemény és kritikus is, és nem is kell feltétlenül mindenben egytérteni vele. De ez egy televíziós műsor, ahol alap követlemény egy elvárható képernyős megjelenés.
Az ötlet egyébként jó volt, és szerintem a végén a sorrend is.

2010.01.05. 15:38:26

BBC-n a kedvenc műsorom volt az eredetije, de ebbe csak belenézni tudtam időnként, de soha nem tudtam ott ragadni egy teljes részre. Talán mert idegesített a zsűri? Pedig az angol zsűrivel sem szimpatizáltam túlzottan.
De végül is valóban jobb műsor volt, mint a többi csatornán celebes főzős műsorok, mert azokból meg csak annyit láttam, amibe egyszer-egyszer belebotlottam, mondjuk egy House epizód közben.

ursus 2010.01.05. 15:46:26

Igazad van Liliom!

Lehet, hogy szakmailag kiválló a Bíró Lajos, de gusztustalan.

greg_garcia 2010.01.05. 15:48:00

Ez a Gianni mekkora egy blöff! lufi.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2010.01.05. 15:48:01

@block50: ja igen, jönnek a ramsay-s kommentek :D
minden ilyen posztnál elmondtuk hússzor, hogy ez nem, nem az a licenc. na mindegy :)

Dorsz 2010.01.05. 15:48:22

Szerettem ezt a műsort. Lehet sokaknak kicsit "steril" volt, de nekem pont ez tetszett benne, nem volt túlerőltetett (kivéve néha a zsűri kicsit tényleg Gordon-os viselkedését, de a végére az is normalizálódott sztem). És nagyon jó aláfestő zenék voltak, ezért külön szerettem.
Csaba nagyon megérdemelte, hogy döntős lett. Ahogy a zsűri többször is mondta, az agya olyan mint a szivacs, egyszer elmondtak neki vmit és azonnal megjegyezte, alkalmazta. És ha tényleg jókat, jóízűeket főzött, akkor miért ne lehetne döntős? Lehet nem egy lexikon (még), de a vendégnek sztem nem az a fontos, hogy a szakács mekkora lexikális tudással bír, hanem hogy milyen ételt kap, és ha az jó, az már fél siker. Sztem.
Egyébként még azt is a műsor pozitívumának tekintem, hogy viszonylag sokan leültek nézni rendszeresen és szinte mindenki jó véleménnyel van róla, pedig celebeknek nyoma sem volt.

háténvagyokaz 2010.01.05. 15:51:03

Csak az utolsó pár részt láttam. A döntőn nagyon kiakadtam: igaz, én csak amolyan hobbiszakács vagyok, de egy fácánlevest + 3-4 másik ételt hogy lehet két óra alatt elkészíteni-feltálalni? Nem véletlen, hogy senki nem is lett kész időben (bár nem számított alighanem a késés, csak megjegyezték, ki mennyit késett, a sorrendet végül is a szubjektív vélemény döntötte el.
Gianni nekem nem tud hiteles lenni miután háromból háromszor volt kellemetlen élményem az éttermében (hatalmas füst a kemence miatt, valami pincéri félreértés miatt nem tudtunk vacsorát rendelni és végül hideg, szenessé grillezett tenger gyümölcseit kaptam). Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy a grillezett kaját amit az ő szakácsa készített, hogyan minősítették volna...
Amúgy meg le a kalappal a versenyzők előtt, ügyesek voltak és a többségük valóban messze többet mutatott, mint amit egy amatőr szakácstól elvár az ember.

kági 2010.01.05. 15:51:19

Bíró Lajos a Bock bisztró társtulajdonosa és Magyarország egyik, ha nem a legjobb séfje.
A műsorról, illetve inkább Angéláról annyit, hogy aki tud főzni egy kicsit, az láthatta, hogy az ő főztje inkább csak az újdonságokra volt kihegyezve, és mint ilyen, gyakran az íz rovására ment az étel. Nem arra törekedett, hogy finomat főzzön, hanem, hogy kreatív legyen. Csak képzeld el azt a diós tejbegrízt, pl. A rosszindulata mondjuk amúgy is meghatározta, hogy nem nyerhet, nem mehet tanulónak egy ilyen séf mellé. Ellenben mondjuk Csabával, aki szerintem még Gabinál is többet ki tudna hozni egy ilyen lehetőségből, de persze ilyen tapasztalattal még nem Michelin csillagos séftől kell tanulnia.

Dr. Fire 2010.01.05. 15:54:17

Valaki kérezte, ki az a Bíró Lajos. Úgy tudom, azok közé a mesterszakácsok közé tartozik, akik valóban tisztelik a magyar konyhát, és igyekeznek modernné varázsolni. Olyan ember, aki nem hisz abban, hogy magyar gasztronómia világhírű, de próbál érte tenni, hogy világszínvonalú legyen. A Bock Bisztró, amit vezet, az egyik legjobb magyar étterem. (Továbbiak esetleg a Bűvös Szakácson).

liliom 2010.01.05. 15:55:31

Lehet, hogy Bíró L. szakmai tudása nagy, ezt sem a Bisztóban, sem a műsorban nem tudta megmutatni...
Az pedig, hogy gusztustalan, szintén nem azt erősíti, hogy odaillő lett volna!

loislane21 2010.01.05. 16:01:21

Angéla nagyon el volt szállva magától egész végig, ilyen hozzáállással meg nem nagyon lehet mit kezdeni...
Gratula mindenkinek. Néztem a műsort, jó volt....Értelmes!

koschwarz 2010.01.05. 16:05:16

nekem mindkét műsorvezető szimpatikus volt. gianni éttermében én egyszer voltam, és valami eszméletlenül finom volt minden. őszintén mondom, nem sok étteremnél éreztem még azt, hogy ide még tuti visszajövök.

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2010.01.05. 16:08:40

@gastro vazze:
Én is erre gondoltam, egyik műsorban elszólta magát . Gianni kérdezte tőle, hogy odavenné-e az éttermébe? err : tanulónak igen. Persze Csaba sem főszakács akar lenni rögtön. Szerintem tisztában van magával.

RobinGood 2010.01.05. 16:10:22

Jó műsor volt, de Gianni engem idegesített, mert végig az volt az érzésem, hogy igazából nem tudja miről beszél. Persze lehet, hogy nem így van, de ez volt az érzésem. Amúgy sem szimpi :-)
Szerintem nem nagyon gondoltak a nézőkre a készítők. Egy csomó olyan dologról volt szó amiről akkor sem tudtam, hogy mi és a műsort megnézve sem tudom, hogy mi. Be lehetett volna mutatni egy-egy nem közismert étel vagy eljárás elkészítését, alkalmazását. Akár a legjobbnak ítélt étel vagy menü elkészítését is meg lehetett volna csinálni, például a másnapi ismétlés helyett vagy a versenyző, vagy egy profi szakács megcsinálhatta volna az ételt.
Ami a versenyzőket illeti jó volt a casting. Volt igazi ellenszenves Angéla személyében (nagyon reméltem, hogy negyedik lesz csak) és volt szimpatikus is mint Csaba vagy Tibor. Bár szerintam Angéla lesz a legmaradandóbb, mert ilyen kétszínű, rosszindulatú, öntelt manírkirálynőt keveset láttam.
Nem volt rossz műsor, remélem lesz folytatása.

geris 2010.01.05. 16:13:24

Hááát, nem tudom, szerintem marha fos volt az egész, pláne kontrasztban Gordon után. Gianni-t örökre eltiltanám a műsorvezetéstől. A show maga vontatott és unalmas volt. Lehet, hogy Bíró kjó szakács, de UNALMAS! Az értékelései szerintem semmitmondóak voltak, meg az egész valahogy borzasztó szinpadias és vontatott volt. Nem várom a második évadot.

Rebelde 2010.01.05. 16:17:41

jó volt a műsor, a zsűri is tetszett, a helyezés is rendben volt

bolondlány 2010.01.05. 16:19:51

Sajnos csak a felétől, sőt, bőven utána kapcsolódtam be a műsorba. Nekem tetszett, akár licenc akár lopás, nem a szenzációra hajtott, hanem valami emészthető, mégis izgalmas dologra.
Nálam Éva volt a favorit, főleg amióta láttam a röhögőgörcsös interjúját itt.
Gianni egy tenyérbemászó, beképzelt, folyton pofázó senki, de ezt a műsort első kanyarban nyilván csak egy 'éttermes' vagy 'gasztro' celebbel lehetett eladni...

Rebelde 2010.01.05. 16:20:19

gordon remszi műsora nekem már idegesítő

Grafithuszar 2010.01.05. 16:21:13

Nekem is nagyon bejött a műsor, amikor csak tehettem megnéztem. Csabin kicsit én is meglepődtem, de hát nem én döntök. Angélának viszont kifejezetten örültem. Nekem is nagyon unszimpi lett a csaj, eszméletlen beképzelt lett a végére. Jellemző jelenet volt, amikor egymásnak álítottak össze meglepetéscsomagot, Csabi direkt olyat vett Évának amiről tudta hogy be fog neki jönni, ellenben Angéla még büszkélkedett is vele hogy most milyen jól kitol a Csabival....
Remélem lesz 2. évad is.

GONOSZ 2010.01.05. 16:29:34

Nem volt rossz a műsor és néha még az ételeket is egész jól elkészítették. Amolyan kicsit magyaros, kicsit amatőr, kicsit ügyetlen.
Szerintem ekkora stábbal háromszor ilyen jót lehetne készíteni. Persze ha az operatőr ismerné a makrót, ha a hangmérnök,(vagy a mikrofonos) helyenként nem rontaná el a hangot, ha a műsorvezetők egy kicsit komolyabban vennék a munkájukat. ésatöbbi-ésatöbbi.
Azt gondolom, hogy a következő az előző hibák alapján jobb lesz!?

RobinGood 2010.01.05. 16:30:58

@Grafithuszar: ez az egymásnak bevásárlós mindent elmondott a csajról
nálam is ott vágt el magát végleg, bár nem volt neki nehéz addigra

_csucsuka_! 2010.01.05. 16:42:39

Nem is értem miért Gordon Ramsey-znek sokan, ennek a műsornak semmi köze nem volt a Hell's kitchen-hez, maximum annyi, hogy Csaba beceneve a műsorban a magyar Ramsay hehe.
A másik ez a műsor nem lopás volt hanem, viasat megvette a licenszet a BBC-től!
Nem tudom honnan jön ez a sok negatív ember.....

A műsorról: Szerintem is a legjobb műsor volt az egész 2009-es szezonban, csak a rövid epizódok zavartak kicsit.

A legszimpibb versenyző Évi volt, sajnáltam hogy kiesett. Angéla meg csak azt kapta ami járt neki, mikor ő előadta, hogy szerinte helyt tudna állni egy michelin csillagos chef mellett, hát azon jót nevettem pláne mikor Gianni és Bíró L. párban vissza kérdezett TESSÉK? :D

Klassz kis műsor volt

ukjoci07 2010.01.05. 16:42:51

@liliom: Jaja, azt én is láttam. A pofa vágásról és zsebre tett kézről nem is beszélve. Amúgy köszönöm szépen, hogy felvilágosítottatok Bíró Lajos ügyben. Ettől függetlenül nem lesz szimpi, pedig biztos jó séf...
Amúgy meg nem Gordon Ramsayt kerestem a műsorban, pont inkább, hogy kicsit a viselkedésben azt véltem felfedezni...
Amúgy lehet Ramsay idegesítő, de azért ő is tud főzni... :-) Mellesleg az ő étterméről is hallottam rosszat.
Gianni nekem is nagyon unszimpi, főleg a Lidl-s reklámokban ahogy "osztja az észt".

almodhi 2010.01.05. 16:44:46

@Füredi 2.0: Receptek megvannak mind a viasat3.hu/mesterszakacs-on. (És tévét sem kell hozzá nézned :-).

MingiMongi 2010.01.05. 16:48:33

Ami nekem az egész műsor alatt szúrta a szemem, hogy a hosszú hajú nők végig lobogó lobonccal főztek. Ilyen a világon nincs, a haja mindenkinek hullik. Szerintem elemi hiba.
a szakmai zsűri korrekt volt, Ganni meg gondolom a celebség miatt kellett. Olyan ember ne magyarázzon gasztronómiáról, aki a műsor utáni reklámblokkban késztortát vásárol a lidliben...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.05. 16:57:53

A vege tenyleg nagyon laposra sikeredett.

Legalabb berancigalhattak volna azt a sztar szakacsot, hogy o mondja meg a frankot.

2010.01.05. 17:08:20

Na, nekem meg Bíró Lajos jött be, Gianni nagyon halványnak tűnt mellette.

wsvap 2010.01.05. 17:09:56

Az elmúlt pár év egyik legnormálisabb műsora volt ez. Az egyetlen amit majd minden nap néztem és még vártam is kicsit! Hát, jaja, az utolsó adástól többet vártam és az se lett volna baj, ha mondjuk kétszer ilyen hosszú (és minden rész egy kb. 10 perccel).
Szerintem Csaba megérdemelten lett második, Angéla nagyon "elpicsáskodta" a végét, így otthon főzzön ne egy versenyben.
A műsorvezetőket adásról-adásra megszerettem, azért volt pár jó mondatuk. Főzni meg nagyon jól tudnak.
Ha lesz következő évad, rám számíthatnak, ilyen műsorban szívesen vagyok fogyasztó :)
Régen mondtam ilyet, de szerintem ez igényes szórakoztatás volt.

T_S 2010.01.05. 17:12:46

Gabi nézett ki a legjobban a "döntősök" közül. Szóval én is rá szavaztam volna. ;)
Főzni mind tudott..

alumi 2010.01.05. 17:14:08

jó volt. Csabában mondjuk szerintem több lehetőség van, mint a nyertesben.

tarsolya 2010.01.05. 17:14:48

+1 a negatív oldalra: a műsor maga végig nagyon lapos, érdektelen, vontatott szar volt. A műsorvezetés és a zsűrizés is kritikán alulian amatőr volt, értékelhetetlen.

Aztán a versenyzőket is max. rántotthúst sütni engedném a fritőzhöz, mert kb. ennyira hasonlítottak az elkészített kulimászok szakácsok által készített ételekre.

Hihetetlen amatőr módon lett sajnos megcsinálva ez az egész.

pesti lokista 2010.01.05. 17:16:32

én már az elejétől követtem a műsort, vicces próbálkozók voltak benne pl.a vegetáriánusok. hogy akartak úgy másoknak (húsos) ételeket készíteni, hogy ők maguk csak zöldséget esznek?
nekem a végén úgy tűnt, hogy éva főzi a legízletesebbeket, de a zsüri őt nem akarta, sőt végig lehúzta. jó példa volt, hogy bíró lajos az egyik műsor után bezabálta a töltött káposztáját, de az értékelésnél lehúzta. gianni, szerintem a többi műsorában gyengébb volt ennél, de azzal a tököm tele van, hogy mindenkit a takarékosságra akar ránevelni, mondjuk ezt az éttermében a pomo doró-ban, magam is tapasztaltam! kis adag-nagy számla. ilyet mondott: minek a tányérra díszítés? milyen szokás ez? (magyar!)tudod mennyi pénzt visz ez el egy év alatt?
igen, a győztes gabi, kissé sótlan nő, viszont folyamatos színvonalat produkált. csabi sokat fejlődött, a vége felé kiszúrtam, hogy bíró lajos odavan érte, mindig el volt ájulva a főztjétől, meg erősen pislogott rá. el is gondolkoztam, hogy nem b..i ez a csávó?

alumi 2010.01.05. 17:16:42

@ukjoci07: ha gordon remzisek lettek volna, akkor a zsűri vörös fejjel ugrált volna "ánhela" mellkasán, vagy ostorral ütötte volna az arcáról izzadtságcseppekkel kaját sózó Évát...

almodhi 2010.01.05. 17:17:45

@tarsolya: végre egy igazi szakember közöttünk. Még, még!

pesti lokista 2010.01.05. 17:19:43

tarsolya:
te hülye vagy egyébként.

TGV 2010.01.05. 17:32:22

en is kovettem a musort - kulfoldrol a neten keresztul. egy darabig. Volt, hogy nem tettek fel egy-egy reszt, aztan volt, hogy nem volt hangja, vagy pedig teljesen tonkrement a hangsav. Aztan pedig a 26. resz utan mar nem is raktak fel ujat. Akkor minek kellett egyaltalan elkezdeni? Pedig birtam a musort.

juc 2010.01.05. 17:48:24

@Bozdurgán: szerintem is borzalmas műsor volt, a patkányfejű műsorvezetőtől kirázott a hideg, gianni csak okoskodott, az étterme meg... ne röhögtessetek, minket egyszer 30.000 ft túlszámlázással akart átvágni, pedig ismerjük is. a műsor lapos volt, unalmas, és egy kívülálló mit tanult meg belőle? hogy takarékoskodni kell (mert a lidl a szponzor), és hogy a gyömbér nem mediterrán fűszer. vagy?... engem kiráz a hideg, hogy akárhányszor odakapcsolok, ez a műsor megy, miközben imádom a főzős műsorokat. ez még a tv paprika faarcaihoz képest is egy halovány próbálkozás volt. szerintem idén a Casting sokkal, sokkal, sokkal jobb volt.

avent 2010.01.05. 17:58:15

Csak nekem rémlik úgy, hogy Gabi az elejétől kezdve többször készített értékelhetetlen ételt, elég gyakran párbajozott és kapott kemény kritikákat? Neki mondta BL vhol a verseny közepe táján, hogy ő egy tipikus középmezőny-versenyző, de lassan elfogynak a végéről az emberek... Összességében nem értek egyet azzal, hogy egy többször kisésre jelölt nyerje meg a versenyt.

avent 2010.01.05. 18:01:01

Ami meg a negatív szereplőket illeti, az tény, hogy Angéla bicskanyitogató stílusban nyomta, de volt az elején nála is durvább csaj, aki az egyik menzán öklendezett a májgaluskától... én ott rúgtam volna pofán, amikor a csontokat dobálta a kondérba hihetetlen undorral az arcán

avent 2010.01.05. 18:04:13

lehet vmi abban, hogy fontos szempont volt a győztes kinézete - ezt vmelyik külsős helyszínen mondta az egyik chef, h. ő alkalmazná Gabit, mert jól mutat főzőkanállal a kezében (vagy vmi hasonló bókot nyomott)

Kenneth 2010.01.05. 18:05:03

Hát, nemtom, azért gabit meghegeszteném...

lincoln ábrahám 2010.01.05. 18:23:33

Azért, ha meg kellene ebédelnem, valószínűleg az Éva kosztját vállalnám... a műsor tényleg nézhető volt.
Manapság ritkaság.

Koci1981 2010.01.05. 18:57:40

Teljesen jó műsor volt. Jó lenne egy folytatás...

o.f 2010.01.05. 19:35:20

hogy ne írjak szalonképtelen szavakat, inkább csak azt írom, hogy megborzongtam a bevezetőnek attól a megállapításától, hogyaszongya "a vizuális világ egy kicsit egyszerű volt".

a "hagyományos" főzőműsorok egyik jelentős taszító tényezője nálam az, hogy a főszereplők szeletelő(aprító)zsonglőrök és sistergetőbohócok meg fúdprocesszorvarázslók. leginkább azért, mert ezeket lehet mozgalmasan mutatni. a stáb idejének gazdaságos kihasználása céljából tehetségtelenségbe szorított tucatrendező-tucatoperatőr munkacsoportkák nem igazán vehetik maguknak a fáradságot, hogy megpróbáljanak eltérni ettől a sablontól.

A "mesterszakács"-nak a látványvilágában épp az volt számomra az elmozdulás az elviselhetőség irányába, hogy nem volt céltalanul mozglamas, és csak a változatosság kedvéért változatos.

tényleg. egészen, de igazán:
kizárólag csak akkor lehet a mai ember számára unalomtalan egy képi világ, ha sistereg, gőzöl, forog, száll, himbálódzik?????
mindenképpen el kell terelni a néző figyelmi kapacitásának egy részét a tartalomtól, vagy éppen a tartalom hiányától azzal, hogy ha nincs az élő szereplők kezében izgőmozgó, hangotadó, ködötszóró, fénytkibocsájtó de legalább tükröző kellék, akkor muszáj a képernyő szélére odaanimált tengeribetegségcsinálóan kóválygó sormintával meg ki-beszaladgáló raizfigurácskákkal és felvillanó szövegbaromkodásokkal kipótolni ??????

én igenis megdícsérem műsor látványvilágát azért, mert "egy kicsit egyszerű" volt.

(((( tényleg. hogy hogy elkapkodták a végét! lehet hogy elbizonytalanodott valaki, hogy mekkorra figyelem jut a szilveszteri bulirakészülődés közepette a végjátéknak? pedig jó reklámlehetőségként is ki lehetett volna használni az előre be nem harangozott különdíjakat. ha volt karácsonyi nemkiesés meglepi, lehetett volna az is, hogy különdíjként csaba sztázsolhat lajosnál egy fél évig, angéla kaphatott volna egy szív alakú késtartót éva meg egy sírózsebkendőtartós köténykészletet. híjnye de szemét vagyok )))))

mici˙ 2010.01.05. 19:37:18

kb. a közepén kezdtem nézni és egy darabig jónak is tűnt, de hamar feltűnt,hogy mire megy ki a játék, kivel akarják megnyeretni a műsort.

és nem tudom ki hogy van vele, de kicsit árnyaltabb kritikát vártam volna, de a mesterszakács csak állandóan a rossz, nem jó, sótlan jelzőket variálta

enni szereto 2010.01.05. 19:45:22

valoban rovid, elkapkodott volt a vege. kicsit sotlan, talan mint az eredeti angolok(?) fozni nem lehetett megtanulni belole, vetelkedonek pedig vontatott volt. szval kicsit uncsi. Andzsela attol kezdve, hogy nem tudott ujat mutatni ( kb 4x csinalt kacsamellet ) atment hisztibe, probalt a ket diszpinty lelkere hatni. pedig az elejen nagyon csokos volt szerintem. Az egesz musor alatt erzodott, hogy a nagy pofat csak maganal szereti a zsuri. Az elso ket hely megerdemelt sztem, Andzsela nagy O, Eva izzadsagcseppes kajaja. . . hat egye aki akarja. . . (lasd fentebb)

captain morgan 2010.01.05. 20:58:13

Persze, hogy nem volt tökéletes a műsor. Túl csendes, lassú a ker.tv-s izékhoz képest. Gianni meg elég gáz volt, erősen túljátszotta a szerepét, Bíró Lajos mellett meg teljesen buzgómócsing volt. Ezzel együtt jó volt nézni. Győzikeshow meg szombatestiláz meg ilyen szuperszarok helyett meg pláne.

fraulein praxa 2010.01.05. 21:08:08

nekem csabi volt a kedvencem, neki szorítottam végig. sajnálom h nem ő nyerte, de talán jobb is ez így, az élet rengetegszer bebizonyította már, h nem mindig a győztesnek "jön be" igazán a szitu.;-)
gianninál én is ettem már, finom volt és valóban nem sokat bajlódnak a díszítéssel, az árát el is kérik rendesen, de aki 2 000-ért akarja halálra zabálni magát nála, hát azt bizony csalódások fogják érni.

Égbekiáltó 2010.01.05. 21:17:54

Az elején a zsűri mindig Angélát válaszotta védettnek annyira jobb volt, mint a többi. Akkor Gabi inkább szidást kapott nem is hittem volna, hogy eljut a döntőig. Erre megnyeri. Jobban örültem volna Angélának. A Csaba gyerek meg ott ásta el magát amikor bevallotta, hogy az apját utánozza, aki mosolyogva aláz mindenkit, és szól be a jónépnek. Egyszer biztos megtanulja, hogy a jópofizunk a zsűrinek és a közönségnek, a társainkat meg a kamera mögött lealázzuk stílus nem működik.
Én Évának drukkoltam, mert szimpatikus, hogy bírónő létére itt főzőcskézik, de tudni lehetett, hogy semmi esélye.
Én azért gyanítom, hogy a zsűrinek egy-egy étel megítélésénél közrejátszott az, hogy ki főzte. Úgy lett volna korrekt, ha nem tudják ki mit főzőtt, és úgy kóstolják meg a kaját.

Sank 2010.01.05. 21:23:22

Nekem tetszett.Hosszú idő óta a legnézhetőbb és legszínvonalasabb műsornak tartom,beleértve az összes többi
csatorna kínálatát is.Végre Gianni is egy neki való műsort kapott/vállalt.Jó kis csapat maradt a végére.Szerintem mind a 4 finalista szerethető volt.

Shazzer 2010.01.05. 22:33:03

Én nem bírom nézni a Benkő és társai féle gusztustalankodást meg egyéb más mai realityket, így számomra szerethető volt a műsor a maga egyszerűségével és rövidségével. A döntő viszont valóban összecsapott volt, semmivel nem támasztották alá a döntésüket.
Angéla amennyire szimpatikus volt az elején (Évi mellett), annyira unszimpatikussá és elviselhetetlenné vált a végére, nyilván ez lett a veszte. Csabának szerintem sem volt semmi keresnivalója a második helyen, Éva, vagy bárki más inkább megérdemelte volna, vélhetően túl sokat nyomott a latba a végén a személyes szimpátia, ezért egyetértek azzal a javaslattal, hogy úgy kellett volna kóstolniuk, hogy nem tudják ki főzte, ettől még talán izgalmasabb is lett volna.
Én Gianni-t szavaztam volna ki rögtön az elején, semmi egyebet nem tudott felmutatni, mint elismételte, amit Bíró Lajos mondott, ráadásul hétről hétre rosszabbodó magyarsággal. Bíró Lajosnál még nem ettem, viszont Gianninál többször megfordultam üzleti ebéden, de igazán jót ott még nem ettem, pedig nem vagyok se válogatós, se túl igényes.
Ha találnak olyan embert akár a mostani zsűri helyett, akár melléjük, aki érdemben tud kritikával élni, akkor én még elnézném 2-3 évadon keresztül.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.05. 22:39:29

Nekem annyira nem tetszett, de nem is utáltam. Picit rossz helyen volt a maga nyugis stílusában Ramsay mögött: egy órás üvöltözés után ez a "ez sajnos teljesen kiszáradt" nem volt elég átütő.

Btw.: Gianni éttermében ebédeltünk Karácsony előtt a feleségemmel: 10/10 pont. Családias, kedves (pedig csecsemővel voltunk), ugrásra kész személyzet, nagyon finom ételek ... tényleg, szuper volt. Nem olcsó hely, de az utolsó fillérig megéri az árát.

gastro vazze 2010.01.05. 23:28:06

a szereplőkről:
Évi - nem tudott elvonatkoztatni az ázsiai konyhától, mindig azt eröltette, pedig nem tehetségtelen. Időben kiesett
Tibor - nem tehetségtelen ő sem, sokat fejlődött, reális az 5. hely
Rédei Kata - Vizilabda VB. Ezt azért emlitem meg, mert sportember ilyen hamar ne adja fel a harcot, pedig azt hittem az elején, hogy végigmegy a végső hármasig! nagy csalódás!
Berni - az a húsundor, amit a menzán előadot...:( kezét letörtem volna!
Kopasz srác (Viktor?) - mindig a vega konyhát nyomta, semmi nyitás az új fele! Az mindenestre bebizonyosodott, hogy unalmas a vega konyha. Meg különben is minek akar "mesterszakács" lenni az ilyen?
Éva - néha látszott, hogy ez nem neki való, elveszett a részletekben (minek kellett 2-3 közepes kaját csinálni, mikor egy jót kértek?), önfejű, ami nem feltétlen baj, ha saját üzletet akar nyitni, de azért nyitott szemmel kéne járnia..
Andzsela - amíg nem az övé a konyha (nem a nyeremény, hanem a munkahely), addig legyen kuss a neve. Két szót ismerhet: Igen Uram! (ahogy Ramsay is mindig beleveri a delikvensek fejébe:)) Különben ügyeske, de neki max. az otthoni konyha való. Tapasztalatból mondom, az ilyen alkalmazott az ellenség!
Csaba - ez a flegma hang! :)) de látszik, hogy ez a konyhai munka neki nagyon tetszik. Az a sok fűszer együttes használata durva volt az elején (meg egyszer-egyszer a közepén az évadnak), de látszik, hogy nem hülye gyerek, könnyen tanul, bátor, tehetséges!
Gabi - mivel szerintem a Biró Lajos (aki az első igazi bisztróvendéglőt csinálta itthon: Múzeum Kávéház a 90-es évek elején) magához fogja venni a Csabagyereket a Bockba, és az sok is lett volna, meg pedagógiailag sem tett volna jót Csabának, ha meg is nyeri mellé, így szerintem megnyerették a Gabival a versenyt. Igaz az utolsó 3 hét alapján már ő volt akit sűrűn dicsértek (Csaba mellett), egyenletesen teljesített. Tisztán, gyorsan. Ügyes! De ő igazi főnökasszony tipus, nem tudom hosszabb távon hátul a konyhában..

A többi említésre sem érdemes..

futura 2010.01.06. 00:05:25

@MingiMongi:
Feleségem unszolására az egyetlen TV műsor volt tavaly, amiből néhány részt végignéztem.
A Mesterszakács-ot egy szóval tudnám jellemezni: korrekt.
A két músorvezető tökéletes választás volt. Persze hogy támadás éri őket, mert mindketten étteremvezetők. Ráadásul a magyar gasztronómia is élesen két részre vált, szokásos szurkolótáborral. Ugye ismerős?

Ami nagyon zavart, és MingiMOngi-t is, a főzés közben a nők hajának az ételbe belelógása, álandó igazgatása. Egyszerúen gusztustalan volt a látvány.
Lehet hogy a kendő,sapka nem eléggé fotogén, de valamit ki kellett volna találni.
Ebben a zsúrit is egy kissé kárhoztatom.

damogran_ 2010.01.06. 00:33:16

Én épp ma kerestem a tévéújságban, hogy hol vannak az utolsó részek.. :( Karácsonyig néztem, a többit a mai napig nem tudom mikor adták le. Aztán próbálkoztam a honlapjukon is, de ott meg a 26-ik részig tették csak fel.. Meg kéne kérdezni valami illetékest, hogy miért!

Gianni nem tetszett, de sajnos a magyarnak mindenhová legalább 1 "sztár" kell.

Bloodscalp 2010.01.06. 00:42:22

szerintem az a "évi töltött káposztája"-jelenet mindent elmond a müsorról...

Shazzer 2010.01.06. 00:55:51

@damogran_: szilveszterkor volt a döntő, vasárnap délután újra leadták a heti részeket, mint ahogyan az azt megelőző heteken is volt.
A videókban eddig is volt csúszás, biztosan felteszik a többi részt is. És hát a viasatot ismerve biztosan lesz még ismétlés is.

lilike13 2010.01.06. 06:51:42

Néha néztem, nézegettem. A kóstolás volt a leggusztustalanabb része a műsornak - hogy lehet olyat bemutatni, folyamatosan, hogy a két műsorvezető ugyanabból a tányérból eszik? És ez még hagyján, mert két vége van a húsnak. Ámde amikor Bíró Lajos visszacsorgatja a szájából a levest, és Gianni ugyanabból kanalaz...hát ettől kirázza az embert a hideg. Így otthon sem eszik senki, mert szörnyű! És cseppet sem higiénikus!

Semper Fidelis 2010.01.06. 07:39:28

Angéla műmájer volt, de rendesen.

jackjunior 2010.01.06. 08:02:42

BUÉK!
Nálunk a két kamasz gyerekem is nézte a műsort, igaz volt egy ismerősünk a versenyzők között.
A BBC eredeti Masterchef műsorához képest ez igen gyenge volt, ott a versenyzők magasabban képzettek voltak, nem krumplit hússal tálaltak.
Én azt nem értettem, miért utálta Évát Bíró Lajos, egy idő után rossz volt nézni?!
Várom a következő évadot! JJ

ssra 2010.01.06. 08:44:57

angéla egy hisztis, beképzelt luvnya és nem utolsó sorban Lala szomszédja, emiatt vált Lajos is hiteltelenné (és/vagy a vietnámi fűszerezése miatt)

mikor angéla egyszerre 5féle kaját készített, amiből 3ra azt mondták ehetetlen, és ezek után védelmet kapott akkor nagyjából mindenki számára világossá válhatott volna, hogy protekciós

de mivel egy kiállhatatlan dög volt, emiatt még Lala is megutálta a felvételek végére, emiatt nem ő nyert

kovácspéterke 2010.01.06. 08:50:19

Én is nagyon megkedveltem a műsort, bár az utolsó rész nekem is kicsit kurta furcsa volt.

Ha tényleg igaz, hogy a kissrácnak semmi tapasztalata nem volt, akkor én megértem a második helyét, a végére már marha jókat csinált. Szegény Éva elég fura volt, nem tudom, hogy ezzel a napközis feelinggel mit csinált a döntőben. Az meg, aki azt a mondatot kiejti a száján, hogy megállná a helyét egy Michelin csillagos séf mellett az még kuktának sem való sehová. Gabi, ha nem is volt mindig izgi, állandó színvonalat hozott.

Remélem lesz belőle második széria, és marad a zsűri is!

knorbert 2010.01.06. 08:53:09

@ukjoci07: "Gianni nekem is nagyon unszimpi, főleg a Lidl-s reklámokban ahogy "osztja az észt"."
Aha, meg amikor ugyanezen reklámban vásárolnak a születésnapjára és a szakácsai után rohan egy kész tortával, hogy azt elfelejtették. Jó kis szakács lehet, ha a tortát is készen veszi.

kovácspéterke 2010.01.06. 08:54:05

@Égbekiáltó:
Nem tudom, hogy az elején így volt-e, de a végén Csabát fúrta a három nő, ő meg nem nagyn mondott semmit rosszat senkire.

ssra 2010.01.06. 09:06:22

Tiszta baromság ez a nem fejlődött és fejlődött dolog. Szemben a megatánc és társaival itt a felvételek 1 hónap alatt lementek, nem volt a jelölteknek sem tanára sem felkészülési ideje. Emiatt az tudott "fejlődni", akinek elfogyott az ismerete és emiatt szakácskönyvekből kellett feltöltekeznie. Volt aki elismerte (Csabi) és aki nem (angéla).

Az egész műsorban a fejlődést csak arra szabad érteni, hogy 1 órába bele tudták sűríteni az ételek elkészítését, mert ez otthoni főzésben nem elvárás.

SantaFe 2010.01.06. 09:07:00

Minden reszt figyelemmel kisertem es sokkal szinvonalasabb volt mint az egyeb musorok ugyanabban az idoben a tobbi csatornan... A Gianni-t en is undorito majomnak tartom, aki azert, mert egy kis idot Olaszo.-ban toltott meg nem kene "nem tudnia" magyarul. A Biro Lajos valoban jo sef, am a kamerak elott nem tudott megfeleloen megnyilvanulni, dehat nem erre (lenne) valo a rendezo?! No meg arra, hogy ennyire ne sporoljanak, hogy egymas tanyerjabol kelljen enni (meg szerencse, hogy az evoeszkozoket nem adtak tovabb:)!). Ha mar konyhaban dolgoznak, igenis fontos lenne, hogy mindenki minimum kuktasapka alatt mukodjon es ne nyalakodjanak bele az etelbe ujjal, es ha mar kanalat alkalmaznak, akkor pedig mindig ujat vegyenek elo!
No most a versenyzokrol: igazsagosnak tartom az elso ket helyezest!!! A Gabi jol fozott, legyen ove a konyhafelszereles, a Csabi pedig meg sokat tanulhat egy "sztarszakacs" mellett, remelem kifutja majd magat. Azt sajnalom, hogy a tobbieket nem jutalmaztak megfeleloen, hiszen kereskedelmi ado reven jo alkalom lett volna az egyeb dijazasokra...
A szereplok szemelyisege nem lepett meg, mindenhol vannak jo es rossz arcok...
Remelem lesz meg 2-3-sokadik fordulo! :)

mizie 2010.01.06. 09:11:59

Bíró Lajos nélkül kb fölösleges is elkezdeni a második szériát. Nekem eleve ezerszer hitelesebb mint Gianni (akivel alapvetően nincs bajom).

A műsor tényleg fényévekkel volt jobb mint a többi főzős csak:

Csomó szakmázás volt benne és engem ez a része nagyon érdekelt volna. Több időt kellene az alapanyagok és az elkészítés és a tálalás bemutatására fordítani.

Pl sokkal kevésbe érdekel hogy melyik játékos mit gondol a másikról és hogy érzi magát.

De mondom ez így is eléggé rendben volt.

ssra 2010.01.06. 09:19:19

mint ízlelő mesterek, mind a 2 zsűritag kész katasztrófa volt
- Gianninak minden ízlett és ha "nem", akkor is csak azt mondta amit BL, nem mert ellent mondani BL-nak 1x sem
- BL-nak lövése sincs a nemzetközi konyháról, ráadásul nagyjából a sótlan volt az egyetlen dolog amit tudott mindenről mondani

Ramsay elküldené ezt a zsűrit a picsbe, már nem éreznek ízeket sem annyit cigiznek. A hiteles zsűrik a külső éttermek főnökei voltak, az alapján az első 5 helyezett kiesett volna időben. Bár akkor új forgatókönyv kellett volna ...

Nzoltan 2010.01.06. 09:21:15

Nekem a napokban tünt fel, hogy a viasaton nincs karika. Ha főznek, ha nem.

brian halála 2010.01.06. 09:23:00

@MingiMongi: ugyanezt akartam írni! tegyenek kendőt a fejükre vagy legalább fogják össze! én nemhogy főzni, de enni sem szeretek leengedett hajjal.
a műsor jó volt, de a zsűrizés ("sós, de egyébként finom"), vagy a narráció a következő részben lehetne kicsit részletesebb hátha vki tanulni is szeretne a műsorból.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.06. 09:25:14

Egyébként meg a legnagyobb mellű nő nyert, úgyhogy rendben van, nem?

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.06. 09:26:54

@avent:
Gabinak volt egy napja, amikor majdnem kieesett, és akkor nagyon jól teljesített, onnantól összeszedte magát. Olyan volt mint Olaszország szokott a vb-n.

nfo 2010.01.06. 09:28:26

A korrekt helyett inkább a kellemes szót használnám, ha röviden kellene jellemeznem a sorozatot. Néha-néha "kilógott a lóláb", de nem volt feltűnően manipulatív, mint azt a kereskedelmi televíziók más, hasonló jellegű műsoraiban megszokhattuk. Külön pont azért, hogy nem szedtek ostobaság-adót (vö. sms-szavazás).
Úgy éreztem, -valahol a közepénél-, koncepciót váltottak és az előre kiválasztott karaktert kénytelenek voltak egy eladhatóbbra cserélni. Ennek ellenére sikerült egy nézhető, mérsékelten élvezhető sorozatot készíteniük.
Gianni, mint műsorvezető nem sokat nyomott a latba. Egyre bosszantóbb volt a jelenléte. Talán a fáradtság miatt, de adásról-adásra romlott a "magyarja". Néha már könyörögtem, hogy inkább Bíró Lajos mondja el az összekötő szövegeket. Az értékelésnél is, -két alkalom kivételével-, szóról-szóra megismételte azt, amit előtte hallott. Hiteltelen volt.
Szívesen kipróbáltam voltam a recepteket, amiket a versenyzők kaptak (ha bárki számára kétséges lenne, hogy előre kiosztott szerepeket játszottak, hallgassa meg Gabi elszólását az utolsó előtti részben), de az a valami, amit ők az adás weboldalának hívnak: siralmas, értékelhetetlen, szánalmas.
Eléggé mulatságos Gabi "széljegyzete" az egyik receptnél:
"Mascarponekrém erdei gyümölcsökkel – ezt még nem". :-D

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.06. 09:51:09

Sajnos nem voltak elég jók a versenyzők, sőt, sokszor elegendően bénák voltak. Jobban kellene a következő műsorban válogatni, sokkal jobban.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.06. 10:43:34

@Natale:
Igen volt egy nagyon érthetetlen mondata Gabinak a döntő előtt valami olyasmi, hogy ha a döntőben nem lesz baj, ha "lefőzi azt, ami már a fejében van" vagy valami ilyesmi...

dave_grohl 2010.01.06. 10:45:12

Én kb. csak a felétől néztem a műsort, sosem értem haza időben a kezdésre, de a végjátékot már követtem.
Ami számomra negatívum volt, azt többen is írták, a részek rövidsége és a női loboncok (séfsapka alap lett volna). Kissé összecsapottnak tűnt miatta az egész műsor, ráadásul egy konyhában kicsit is mozgó néző szívesen vette volna min. a recepteket, ill. néhány konyhai trükk ismertetését. Ez a 10-15 plusz perc megérte volna, max. levesznek egy Gyilkos sorok ismtélést. :)
Nem értem a fikázókat, ezek az emberek mind amatőrök voltak, senki sem várta el tőlük, hogy profi mesterszakács módjára főzzenek. A karakterek jól össze voltak válogatva, jutott minden típusból: a szerethető, az ellenszenves, a kezdő, a házias, stb. A rejtett tehetség egyértelműen Csaba volt -azzal együtt, hogy 5 perc után vágtam volna szájon, számomra az a nyegleség és nagyképűség bicskanyitogató, de mindezt a ffiúi nemnek, ill. a fiatalságának tudom be.

Összehasonlítás Gordon Ramsay-vel: minek? Tök más licensz, tök más stílus. Ezzel együtt, aki a HK-t is követi, láthatta már többször, hogy olyanok jutnak el a fináléba ott is, vagy akár győznek a végén, akiket többször is ki akart dobni Gordon. És min. 100x leordította a fejüket, hogy mekkora kontár, végül mégis befutó lett.

A zsűri: Hmm, nem is tudom. Gianni nem vmi szimpatikus, de főzni sztem tud. Más kérdés, hogy amennyire töri a magyart, idegesítő volt, hogy arra kellett koncentrálnom, hogy mit makog. Bíró Lajos: életemben nem hallottam a nevét, de nem vagyok mérvadó. A kritikáitól viszont többet vártam, ez a "túl sós, de nem rossz" egy idő után már nevetséges lett.

Sztem az nyert, aki konstansan jó volt, elég öreg már, hogy legyenek alapismeretei és tapasztalata, de elég fiatal, hogy képes legyen fejlődni, új dolgokat tanulni. Ideális választás.
Kíváncsian várom a folytatást, hátha javítanak a hibákon mert megtartásra érdemes a műsor.

nfo 2010.01.06. 10:48:09

@Füredi 2.0:
Arra gondoltam, amikor (nem tudom pontosan idézni) azt mondta:
...persze, ez függ attól is, hogy holnap milyen recepteket kapunk...

koschwarz 2010.01.06. 10:58:15

dave_grohl: "Más kérdés, hogy amennyire töri a magyart, idegesítő volt, hogy arra kellett koncentrálnom, hogy mit makog"
lehet hogy neked vannak gondjaid a nyelvértéssel, mert szerintem nagyon is jól beszél magyarul. kíváncsi lennék arra, hogy olyan szinten te megtanulnád-e a (sokkal könnyebb) olaszt, mint ő a (nagyon nehéz) magyart...más kérdés, hogy lehet-e műsorvezető ilyen nyelvtudással. szerintem teljesen érthetően beszél.

de persze egy főzős műsor kapcsán ezzel kapcsolatban is kell kukacoskodni...

nfo 2010.01.06. 10:59:39

@dave_grohl:

"Bíró Lajos: életemben nem hallottam a nevét, de nem vagyok mérvadó."

Ősszel a londoni szerkesztésű Michelin étteremkalauz minősítői több hazai éttermet is meglátogattak, és két helyen felfedték magukat, amit csak akkor tesznek, ha jó élménnyel távoznak.

"Elképzelhető, hogy tavasszal már budapesti éttermet is jegyeznek majd a legjobbak között" - írja a Népszabadság. A pesti Tigris étterem és a körúti Bock Bistro bizakodhat a kritikusok látogatása miatt.

A londoni szerkesztésű Michelin étteremkalauz minősítője több hazai éttermet közül ebben a két étteremben szerzett pozitív tapasztalatokat.

block50 2010.01.06. 13:49:47

Többen említették, hogy soha nem találkoztak Bíró Lajos nevével...

Azoknak ajánlom a Kossuth Rádió szombat reggeli műsorát. Háromnegyed kilenctől van benne egy negyed órás gasztro rovat, amelynek állandó szakértője Bíró Lajos. Havonta 2-3 alkalommal feltünik benne. Elég érdekesen tud beszélni a szakmájáról legyen az az ételek készítése, vagy a vendéglátás tágabb értelemben...

korcsolya 2010.01.06. 13:56:18

Lehet, hogy én vagyok naiv az emberek hozzáállását illetően, de nálam Angéla viselkedése teljesen kiütötte a biztosítékot. Én a beszólásai és a rosszindulatúsága miatt már korábban kiraktam volna.
Tényleg, tudja esetleg valaki, hogy mi Angéla blogjának a címe? Érdekelne, megnézném, lehet, hogy ott azért szimpatikusabb stílusban adja elő magát.
Mondjuk szerintem az mindent elárult, hogy amikor egymásnak kellett meglepetésdobozt összeállítani, Éva, Gabi és Csaba igazán jóindulatúak voltak a másikhoz, egyedül Angéla vette a fejébe, hogy kiszúr a Csabával! Persze nem sikerült, mert aznap Csaba főzte a legjobbat, hehe. :)
Csabinak azt kívánom, hogy legyen jó tanulója a Bíró Lajosnak. Gabinak meg csak gratulálni tudok, Éva pedig csinálja meg az éttermét, drukkolok neki.

dave_grohl 2010.01.06. 14:52:16

@koschwarz: "kíváncsi lennék arra, hogy olyan szinten te megtanulnád-e a (sokkal könnyebb) olaszt, mint ő a (nagyon nehéz) magyart...más kérdés, hogy lehet-e műsorvezető ilyen nyelvtudással. szerintem teljesen érthetően beszél. "

Nem az én nyelvtanulási képességeim ugyan a téma, de elárulom, semennyire nem tudnám megtanulni, de nem is én vezetek idegen nyelven egy TV műsort. Én elvárom, hogy ha otthon, pl. főzés közben, fél füllel hallgatok egy műsort, akkor is gond nélkül megérthessem az elhangzottakat. Erre Gianni nem képes sajnos, és valaki mintha írta is volta, hogy szerinte elfáradt a felvételeken és egyre döcögősebben beszélt. Egyetértek, szerintem is ez lehetett a gond. Valamint azzal a kommentelővel is egyet kell értenem, aki szerint azért lett Gianni az egyik műsorvezető, mert Ő kis hazánk egyik gasztro-celebje, és ma ez kell ahhoz, hogy megnézzenek egy új, ismeretlen műsort az emberek. Végülis nem Bíró Lajossal harangozták be a műsort, ugye?

Ha már kukacoskodunk, tegyük rendesen. ;)

dave_grohl 2010.01.06. 14:55:13

@Natale: Köszönöm, a kommentem után nem sokkal én is láttam az Index címlapján az erről szóló hírt.

ágota 2010.01.06. 15:38:10

@korcsolya: huppancs.blogspot.com
a kezdetektol fogva olvasom a blogjat, es nekem nagyon szimpatikus, igazabol lehet, hogy a szerencsetlen vagasok miatt tunik szamotokra ellenszenvesnek. bar az teny, hogy voltak neha erdekes gondolatai...
gabi pedig szerintem nem szolta el magat, az elozo adasokban is voltak furcsa kifejezesei, ami szerintem egyreszt az izgulas miatt, masreszt o felvideki ha jol tudom..
gianni edig szerintem nem beszelt olyan rosszul magyarul, legalabbis engem nem zavart. sok magyar celeb (gyozike es meg sorolhatnam) nem beszel olyan szepen, mint o.

gastro vazze 2010.01.06. 16:39:53

@ágota: ja, megpróbál legalább artikulálni, a ragozással (ragzással:)) van inkább gondja.
Gabi ezt mondta az utolsó előtti adásban: " Már azt lefőztem a fejemben a holnapi menüt, így azt hiszem azzal nem lesz gond.." lehet nem szó szerint, de ez volt az értelme

érdekes, hogy volt ennek a huppancs blognak egy bejegyzése valami ilyen cimmel: Mesterszakács insider infok vagy mi. azóta törlődött:))) gondolom töröltették vele!
Node itt a tárolt változat :)))
http://209.85.135.132/search?q=cache:38pXU18_7WAJ:huppancs.blogspot.com/2009/12/mesterszakacs-insider-infok.html+mesterszakács+angéla+blogja&cd=6&hl=hu&ct=clnk&client=safari

Gabi01 2010.01.06. 23:02:18

Kedves Kommentezők! Érdeklődve olvastam a vetélkedőről szóló észrevételeiteket velem és versenytársaimmal ill. magával a műsorral kapcsolatosan. Örülök, hogy nagy többségében pozitívan értékeltétek a műsor egészét! A forgatási tempó nagyon feszített volt, a végére már mindegyikünk nagyon elfáradt. Ennek ellenére nagy élmény volt számomra a résztvétel és nagyon örülök, hogy megismertem 11 csodálatos embert, Lajost, Giannit és a stáb tagjait. Bárkinek javaslom, aki érez magában késztetést, hogy jelentkezzen a következő részbe(remélem lesz), mert egy életre szóló élmény volt. És végül, de nem utolsó sorban külön köszönet azoknak, akik a műsor folyamán nekem szurkoltak!!! :-)

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.07. 08:52:23

@Gabi01: Én Önre szavaztam!
Kár, hogy csak most jöttél ide a posztra, amikor kihalt, érdekes lett volna, ha végigbeszélgeted velünk.
Gratulálok!

Gabi01 2010.01.07. 09:57:27

@Füredi 2.0: Sajnos csak tegnap érkeztem meg külföldről...

gastro vazze 2010.01.07. 10:25:31

@Gabi01: Gratulálok! Lenne egy-két kérdésem a műsorral kapcsolatban: Csaba Ön szerint is tehetséges a konyhai alkotásban, vagy túl lett ez lihegve? Valóban olyan tapasztalatlan volt?
Mi a véleménye, azokról a "mesterszakácsjelöltekről, akik nem tudtak túllépni saját magukon ? Pl. Évi és az ázsiai izek eröltetése, Viktor vegakonyha eröltetése...

Könyvet lehetett használni a főzésekkor?

Gabi01 2010.01.07. 21:34:02

@gastro vazze: Semmilyen segédeszközt nem lehetett használni, sem könyvet, sem jegyzetet. Kérdésére válaszolva hangsúlyozom, hogy mi nem szakácsok-gasztronómusok voltunk, hanem főzni szerető "amatőrök".

Versenytársakkal kapcsolatban: Csabi kreatív, és ha megszerzi a kellő gyakorlatot, nagyon jó eredménnyel, érzékkel fog tudni főzni.
Évi kedvence tudvalévő az ázsiai konyha volt, amit szívesen vegyített hazai ízekkel. Ebben volt gyakorlata.
Viktor - ha VEGA mesterszakácsot kerestek volna, akkor sokkal jobb helyezést ért volna el.

wsvap 2010.01.08. 10:12:36

Gratulálok a győzelemhez kedves Gabi, és a többi versenyzőnek is az elért helyezésekhez!
Nagyon jó kis műsor volt! Szinte minden nap néztem a barátnőmmel, szóval amit egy tévéműsor nálam elérhet azt elérte.
Köszönjük!

eisi 2010.01.11. 20:51:12

Az elképesztően gyenge, -2 dinamikával rendelkező műsor számunkra csak azért volt élvezhető, mert iszonyú jókat nevettünk a két vicces kis "mesterszakácson". Egyedül a versenyzők iránti sajnálatunk rontotta el egy kissé a jókedvünket, amiért ezt a két szerencsétlent, Don Quijote-t és Sancho Panza-t kénytelenek voltak elviselni, na meg a magyar televíziózás hihetetlen alacsony színvonalán való merengés, amely a külföldi csatornáktól átvett műsorhoz - ki tudja miért - képtelen volt a megfelelő színvonalú embereket megtalálni. Gordon Ramsay után elég nehéz volt beleélnünk magunkat Gianni keménykedéseibe, nem is beszélve Lajos, néha értelmezhetetlen, kissé pökhendinek tűnő, de inkább buta és pimaszra sikeredett hozzászólásairól. A "Mesterszakácsok"! Nem is rossz. Minden esetre elgondolkodtató.

Merc! 2010.02.25. 17:27:31

Mindenki szerint semmi köze sincsen a Hell's Kitchen-nek ( Pokol Konyhájának) a Mesterszakácshoz. És éppen ezért leírom, hogy mindenki TÉVED!!Először Gordon Ramsay csinált egy ilyesfajta gasztronómiával kapcsolatos műsort. Mármint, persze előtte is voltak már akiknek volt, de itt most Gordon és Mesterszakács között Gordon Ramsay volt hamarabb. Minden ilyen és még másfajta műsort csak koppintanak a magyarok. Van mikor még el is találják és egész jól sül el, de van mikor borzasztó lesz. Szóval a lényeg, hogy Gordon Ramsay-ről koppintottk az egészet. Persze szerintem, és sok más ember mellett egész jó volt. Izgalmas volt. Azzal nem értek egyet, hogy Csaba hogy került a döntőbe. De ezt a zsűrik tudják, hiszen ők voltak ott, ők kostólták a finobbnál finomabb ételeket.Úgyhogy Gabinak HAJRÁ! sok sikert a továbi főzéshez!:)
süti beállítások módosítása