Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Közmédia: egyesült erővel?

Egyesüljenek a közmédiák!

2009. május 26. 17:29 szabóZ 42 komment

A Média Hungary egyik fő témája a közmédiák esetleges összevonása. Hát persze, hogy az MTV vetette fel, hogy minek ide Magyar Rádió, meg Duna Televízió, lehetne egy nagy Magyar Tartalomipari Vállalat (mondjuk, hívhatnák úgy a szavak kezdőbetűit egymás mellé biggyesztve, hogy MTV) és akkor ezentúl minden pénz egy kasszába folyna be.

Medveczky Balázs MTV-alelnök, aki ugyebár már több mint egy éve ügyvezető elnök is, azzal érvel, hogy így nem kéne három it-osztályt, salest fenntartani, meg három portás helyett elég lenne egy is, arról már nem is beszélve, hogy nem kéne minden unalmas sajtótájékoztatóra három stábot kiküldeni.

Igaz, végül is a mi pénzüket költi el a Magyar Televízió, a Duna TV és a Magyar Rádió, ráadásul háromszor. Mi fizetjük háromszor a stábautó súlyadóját, a stábokat szállító sofőrök cigiszünetét, meg persze a tanácsadókat, beszállítókat, pártközeli producereket, alelnököket és mindenkit, akire feltétlenül szükség van, hogy egy műsor elkészüljön. Kevesebb közmédia, jobb Magyarország.

Csak hát az a kérdés, hogy mégis miért pont az MTV? Merthogy tíz év alatt félbillió forintot költöttünk rá (ötszáz milliárdot igen), pont annyit, mint amennyit most a gazdasági válság miatt meg kell spórolni. A Duna Televíziónak, meg a Magyar Rádiónak pedig együtt is csak 100 milliárd jutott.

Ebből a félbilliót pedig mire költötték? Életképekre, Névshowra, meg Önök kértékre. Félbilliót. Jó volt ott Kultúrház és Tűzvonalban is, de szerintem a Duna Televízió ezt kihozná százmilliárdból. Nem mintha ők nem tudnának bármekkora pénzt progresszíven eltűntetni, csak hát nincsenek hozzászokva ezekhez a nagy számokhoz.

Sőt azt a pár jó műsort a Magyar Rádió lehet, hogy 10 milliárdból megcsinálná. Persze nem lenne posztmodern képi világ, meg európai értelemben vett nagy felbontás, de legalább nem kerülne ennyibe. Az Életképek meg lehetne az új Szabó család.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LouiS 2009.05.26. 17:47:18

Ezúttal minden Zé bácsi minden szavával egyet kell értenem. És nem csak "azért", mert...

LouiS 2009.05.26. 17:48:19

természetesn az első minden nélkül.

Casus Belli 2009.05.26. 17:52:26

Nomeg egy médiumot könnyebben lehetne ellenőrizni is. Jók ezek a cikkek:-)


Keep us posted szabóZ!

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.05.26. 18:04:41

Egyesített Kolhozmédiát mindenkinek! Központi ellenőrzést a népnek! Cuslágosítást is még.

Azért megdöbbentő számok ezek. De a köztévé, közrádió az tényleg kell. Persze nem ennyiért. Nem így, és nem egybevonva.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2009.05.26. 18:07:34

Talán ha a kedves munkatársak nem kapnának több százezres jutalmakat, nem fizetnének sztárgázsikat a hányinger módon "átcsábított" kereskedelmi tv-s "sztárocskáknak" (lásd Csináljukafesztivált és hasonló szennyek) meg nem gyártanának "nagyonmodern" sorozatokat százmilliókért, nem beszélve a havonta fizetett 1 millió Eurós új off-shore székházépítésről, akkor nem tartana itt az MTV.

De itt tart.

Megszűntetni, ledózerolni, kikapcsolni.

Delete.

Mindenki jobban járna.

jennings 2009.05.26. 18:14:31

Először nézzük a számokat! A kedves szerző azt írja: "tíz év alatt félbillió forintot költöttünk rá (ötszáz milliárdot igen)". Lenne szíves akkor az 1999-2008 közötti időszak évekre bontott összegét közölni? Hiszen bizonnyal pontos forrása van, és engem nagyon érdekelne.
Hasonlóképpen érdekelne ennek a kijelentésnek a háttere: "A Duna Televíziónak, meg a Magyar Rádiónak pedig együtt is csak 100 milliárd jutott." Ezt is ha lehetne szétbontva, intézményenként és évekre.
Addig ugyanis, amíg ezeket nem közli (elég csak a költségvetési törvényeket és a zárszámadásokat átnéznie, az ugyanis a közpénz!) azt kell mondanom, amit ír HAZUGSÁG.
Szabó Z. egyszerűen hazudik.
Gondolom, ezt az Index nem tűri el egyetlen újságírójától se...
No utána lehet beszélgetni arról, hogy mim mennyi, és milyen közmédium kell Magyarországon.
Várom érdeklődve a választ...

Pilátus 2009.05.26. 18:15:35

Tizenhárom évvel ezelőtt kidobtam a televíziómat...

LouiS 2009.05.26. 18:34:34

Nem hazudik. Példának okáért a Duna Televízió évek óta 8 milliárd forintos költségvetésből tengődik (mindössze inflációkövetően növelik csak az összeget), ebből az összegből kapásból leesik 1 milliárd (a műhold bérlete). Marad 7 milliárd, ebből fizetik a béreket, a járulékokat (ha jól tévedek, akkor ez is legalább 3 milliárd forint évente - elsőre soknak tűnik, de higgyétek el, annyira nem is), marad 4 milliárd, abból vegyél filmet, gyártsál műsort, fejleszd a technikád, stb. Összehasonlításul: az MTV ugyanezt alaphangon legalább 4x ekkora összegből követi el. Ja, a Dunának saját székháza van (ergo nincs sokmillió eurós bérleti díj, mint az MTV-nek a Bojtár utcai kísértetkomplexum). És mielőtt valaki elfogultsággal vádol: nem, nem vagyok a Duna alkalmazottja :) Szóval, hol is folyik el a sok pénz?

iML 2009.05.26. 18:41:43

Hát megmondom őszintén, nem értem az MTV-t. Miért kell egy olyan témát elővenni, ami 10 éve fenn van az asztalon és természetesen 10 éve nem történik vele semmi, ahelyett, hogy az új platformok fejlesztésével foglalkoznának. Itt a digitális televíziózás, ezzel kellene valamit kezdeni. Miért nincs az MTV-nek még hírcsatornája? Miért nincs az MTV-nek több tematikus adója?

Le a reklámokkal a közszolgálati adókról.
Transzparens támogatási struktúrát, jó médiatörvényt és egy jó elnököt szeretnék! Nem 10 éves kamu dumát.

A portás, az épület, a pénzügy, az IT egyesítése valóban költséghatékonyabbá teheti a működést, de a gyártáson spórolni nem lehet. Ha valaki ezt mondja, hazudik. Más műfaj a rádió, más műfaj a tévé - nem lehet 1 stábbal megoldani. Hülyeség.

iML 2009.05.26. 18:43:58

Továbbá ha 1x tényleg egybe kell a három közszolgálati corporate, Isten ments az MTV-be integrálni. Egyébként nem tudom elképzelni, hogy valaha ez realizálódni fog. Ha mégis, akkor is szerintem csak MTV - MR egyesülést tudok elképzelni.

jennings 2009.05.26. 18:48:01

@LouiS: nem figyeltél... Szabó Z azt állítja, hogy a Magyar Rádiónak és(!!!) a Duna Tv-nek együtt is csak (!!!) száz milliárd jutott. Ha átlagosan 7-tel számolom a tíz évet, akkor az 70 - csak a Dunának... és a Magyar Rádió 2008-ban 13-14 Md Ft között kapott a költségvetésből... Tehát a korábbi nyolc-kilenc évet egy másik tizenvalahány milliárdból csinálta végig - mondjuk a te matekod szerint...
Plusz: említed a székházat... kevés sötétebb ügy volt az 1990-as évek elején, mint a Duna Tv székházhoz jutása (juttatása), csak néhány hívószó: NIKEX székház, Resonátor Kft, meg egy másik, amelyiknek a Városligeti fasorban van ma a székhelye... meg néhány túszul ejtett Peugeot...

LouiS 2009.05.26. 18:49:32

Magam részéről pedig luxusnak tartom az MTV2-es csatorna fenntartását - azt a pénzt oda lehet adni a Duna TV-nek, vagy a Rádiónak, esetleg szimplán megspórolni az államkasszának.

geomayler 2009.05.26. 18:51:42

Én nem látok semmi rosszat az összevonásban, ha már mindegyik állami, logikusan hangzik. Ha meg vannak gyanús ügyletei az nem ettől függ, hogy összevonják-e vagy sem, ettől függetlenül kéne megakadályozni az ilyeneket, ha vannak.

jennings 2009.05.26. 18:56:46

@LouiS: ez a te véleményed... a nézőké meg az, hogy a Dunának tizennyolc év alatt nem sikerült az átlagos nézettségét jelentősen növelni, még mindig 2 % alatt van. Plusz: elvesztette a nézőit pont ott, ami egész létének a hivatkozási alapja volt - Erdélyben. Ott, ahol sokkal többen nézik a többi magyarországi adót, az RTL-t és fiók csatornáit, a tv2-t, az m1-et és m2-t és szinte minden mást - a román adókról már nem is beszélve...
Az a baj, hogy a Duna Tv már születésekor bűnben fogant (Antallék hozták létre a Hankiss-féle ellenállás és kvázi függetlenség letörésére, a magyar filmes társadalom pénztárca nyitogató támogatásával) és a mai napig soha nem folyt őszinte beszélgetés a helyéről és a szerepéről.
Persze az is baj, hogy az nm2-ről se... De abban nem vagyok biztos, hogy feltétlenül a Duna javára kellene dönteni...:)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.05.26. 19:10:47

@jennings: Én egy néző vagyok, és én szeretem a Dunát. :-p

Azért az érdekes, hogy a BKV-t éppen széjjel akarják verni, a közszolgálatiakat meg összeakarnák vonni. A kettő együtt nálam valahogy nem fér össze...

szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.05.26. 19:18:51

@jennings: tes :) A szamokat az MTV alelnoke es a Duna Tv elnoke mondta a Media Hungaryn, de sajnos ettol ez meg igy van. A sugarzasi dijakkal egyutt a harom kozmedianak iden 55 milliard jutott, es evek ota ugyanannyi. Ebben meg egyszer mondom, benne van a sugarzasi dij is, de hat azt is rajuk koltjuk ugyebar.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.05.26. 19:21:38

@jennings: A Dunanak olyan negymilliard jar evente, abbol kb 3 milliardot kolt nem sugarzasra. De a szamokban tenyleg nem erdemes vitazni, ezen az erintettek sem vitaznak.

jennings 2009.05.26. 19:24:21

@vadász2: én is szeretek egy sor dolgot a Dunán... például a filmeket... de pont azokhoz igazából nincs köze a tévének, azokat veszi... annyit jelent, hogy jó ízlésű filmszerkesztői vannak...
de ha megnézed a műsorait, amelyeket önmaga készít, akkor azt látod, hogy a többségük kenetteljes és idejét múlt.
igen, nagyon kellene gondolkodni azon, hogy milyen közszolgálati tévé (vagy általában média) kell Magyarországon a 21. században...
mert ami most van, az nem a tévéken, rádiókon múlik, az nélkülözi a szakmaiságot, az pontosan olyan és az, amit a mai magyar politika hagy, hogy legyen... (ugye senki nem gondolja, hogy normális politikai közegben, ahol a szakmaiság számít,előfordulhat, hogy hatodjára próbálnak elnököt választani a köztévének??? hogy kurátorok és jobb-rosszabb szakemberek csinálnak bohócot magukból a pályázatosdi során - illetve a kurátorokból politikai gazdáik, a törvény szellemét és betűjét megcsúfolva (!!!) csinálnak hülyét... persze megérdemli, aki hagyja...
csak elgondolkodtatásul egy szám, nemrég hallottam:
a cseh köztévé (ugyanakkora ország tévéje, tíz millió lakos) évi 62 milliárd Ft-nak megfelelő összegből gazdálkodik (2008) és 3600 állandó dolgozója van, plusz kábé ezer időszakos...
az MTV 2008-ban kábé 30-31 milliárdból (amiből 7 milliárd az Antenna Hungáriáé egyből)... és 1700 állandó dolgozója van...

és nálunk még mindig nem jut eszébe senkinek semmi más, mint az, hogy "túl sokan vannak"... "túl sok a pénzük"...

ostobaság...

jennings 2009.05.26. 19:32:16

@szabóZ: azt gondolom, hogy a számokban nem vitázni kell...
ha állítasz valamit, akkor pontosan állíts... ha nem tőled származik, akkor mint újságíró, jelezd a forrást, és ne kijelents... és:
ne mosd össze azt, hogy a három közmédium 55 milliárdot kap azzal, hogy az MTV-re ötszáz milliárdot költöttek 10 év alatt...
500 milliárdot talán (!) költöttek a három közmédiumra együttesen...
az MTV-re ebből elköltöttek körülbelül 300 milliárdot (az se kevés), de nem ötszáz milliárdot...
viszont az MR-re és a Dunára nem százat, hanem legalább 50-60 százalékkal többet költöttek...

az ilyen sunyi csúsztatásokkal demagóg módon lehet a hangulatot gerjeszteni...

Plusz: ha mint magad is említed, ott van az Antenna Hungária pénze, tíz év alatt az volt vagy 50 milliárd, akkor az MTV már nem kapott 300 milliárdot, hanem maximum 250...
az pontosan fele annak, amit te állítottál - kijelentő módban, forrásra történő hivatkozás nélkül...
ergó: hazudtál, kis jóindulattal: félrevezetted az olvasókat...

szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.05.26. 19:39:56

Nem, nem igy van. az MTV kapja a tamogatas 80 szazalekat, es tobb mint 600 milliard ment el a kozmediumokra. Lehet hogy te vagy az MTV konyveloje, de komolyan kurva idegesito, amikor valaki hazugsaggal vadol. Amikor utoljara belenezhettem az MTV koltsegvetesebe akkor joval tobbet fizettek sugarzasi dijnal 5 milliardnal. (Mondjuk az is vicc, hogy ahhoz hogy a konkret szerzodeseket lathassam, ugyebar inditani kellett egy elnokjeloltet, ergo fizettunk szazezer forintot hogy a kozmedia amugy nyilvanos adatait megnezhessuk)
Zarjuk le, kuldd el az MTV jelenteset, benne a szamokkal, es meghajolok az erveid elott.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.05.26. 19:43:37

na most egy gyors kereses (es ebben nincs benne ugyebar a sugarzasi dij) es 2003-ban jarunk.
Az MSZP meg fogja szavazni az újabb 6 milliárdos költségvetési támogatást a Magyar Televíziónak - mondta az [origo]-nak Kovács Tibor, a költségvetési bizottság szocialista alelnöke. A testület szerdán dönt az újabb, év végéig szóló segélyről. A tőkeemelést, amellyel a köztelevízió költségvetése idén 32 milliárd forintra emelkedik, az MDF biztosan, a Fidesz pedig valószínűleg nem támogatja majd. Az SZDSZ kedden délután dönt a kérdésről.

jennings 2009.05.26. 19:49:57

@szabóZ:
ez meg egyszerűen ostobaság...
te nem gondolkodsz: leírod, hogy 55 milliárd jutott a három közmédiának.
Ebből szerinted 4 volt a Dunáé...
és akkor az MTV és az MR bótolt a maradék 50-51 milliárdon???

nézz már utána a költségvetésben... tavaly közel 8 milliárdot kapott a Duna, 14-et az MR és majdnem 28-at az MTV. Így jön ki 50.

És az MTV 28-ából 7 Md, azaz az egynegyede gyarapítja az Antenna Hungáriát... Egy földfelszíni és egy műholdas csatorna sugárzásáért...

Matekóra Szabó Z-nek:
Kétismeretlenes a probléma: mennyi egy földfelszíni (x) és mennyi egy műholdas (y)? Mert x + y = 7 milliárd. Ha x=4 és y=3 , akkor a Duna 3-at fizet, azaz 8-3= 5 Md Ft-ja marad meg. (Ez a te adatod alapján 4-3= 1 lenne, kevéssé valószínű...)
Ha x=5 és y= 2, akkor 8-2= 6 Md, a te adatod szerint akkor már összejön 2 Md műsorra...

De: megkérdeznéd, vajon mennyit fizet az RTL vagy a tv2 az Antenna Hungáriának a földfelszíni sugárzásért????
Érdekes választ kapnál...

És tényfeltáróként kideríthetnéd, hogy a Magyar Televízión keresztül, közpénzből egy privatizált magáncéget finanszíroz a magyar állam... Mert hogy a két kertévé nem fizet 2-2 milliárdnál többet évente, az szinte tuti...

Szép dolog a matek...

jennings 2009.05.26. 19:55:24

@szabóZ: olvasd el a médiatörvényt, százalékosan le van írva, hogy melyik közmédium hány százalékot kap a törvény alapján...
ha jól emlékszem, az MTV 44 százalékot...

ennyit a nyolcvanról...

jennings 2009.05.26. 19:57:27

@szabóZ: te magad írod: így lett abban az évben 32 Md....
ha azt szorzom be az általad mondott 10 évvel, még akkor is csak 320 milliárd jön ki...
ami nem 500...

de ha annyira fáj, hogy le hazugoztalak, akkor csak annyit:
nem vagy alapos... az Index olvasói jobb újságírót érdemelnének...

jennings 2009.05.26. 20:02:47

amúgy te írod magad:
így lett 32 milliárd...
ha ezt szorzom be tízzel (évek száma), akkor is csak 320 Md jön ki, ami nem 500...
világos?

na most, ha annyira szíven ütött, hogy lehazugoztalak (pedig csak az Indexen ellesett figyelemfelkeltő bulvár fogást próbáltam alkalmazni, olyat, amilyent te is alkalmazol - persze másokkal szemben - oly sokszor :)
akkor finomítok: inkább azt mondom: nem vagy alapos, nem látod az összefüggéseket, és nem látod a fától az erdőt...

az Index olvasói jobb újságírót érdemelnének...
:)

jennings 2009.05.26. 20:04:14

@jennings: bocsánat a duplázásért, közben Internal Server Error támadt, és nem láttam, hogy elküldte az elsőt...
kívánt változat törlendő...:))

ttarvai (törölt) 2009.05.26. 20:58:36

nyilván nem csak önök kérték, meg névshowr született abból a félbillióból, és nem csak kultúrház meg tűzvonalban, de értem mit mondasz. csak az is fontos, hogy ne csak 2-3 dolog jusson eszünkbe, hiszen sokkal több történik egy csatornánál, nem minden pénz megy el műsorra, sőt.

vwxyz (törölt) 2009.05.26. 21:13:33

Olcsóbb lesz? Mert akkor támogatom. Az adással pedig akár le is állhatnak, úgysem nézem.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2009.05.26. 23:47:12

Hát, valami azt súgja, hogy nem az MTV-ből fog érkezni a megoldás.

Megdobbent 2009.05.27. 03:12:07

@jennings: Lehet azt kivanni, hogy az osszes fikazasod torlodjon? :P

Jenecsek Miklós 2009.05.27. 03:36:40

A székházépítésnek, bérlésnek, felszerelésvásárlásnak kellene utánajárni. Az index elkezdte, de nyizgetni kellene a rendőrséget, ügyészséget, kuratóriumot, hogy lépjenek már a hűtlen kezelés ügyében.

De meg kéne nézni a Művészetek Palotáját is, hogy lehet ezeknek a költsége összemérhető a négyes metróval?

susztera · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=701938 2009.05.27. 06:05:04

Olyan médiákról vitázgatnak, amiknek észre sem vennénk a hiányát, ha holnap technikai okok miatt elfelejtenének sugározni.
Igaz tartunk abba az irányba, amikor már a nagy kereskedelmi tv-k sem fognak hiányozni, mert a műsoraik lassan nézhetetlenek.
Maradok is a tematikus csatornáknál, azoké a jövő.
Egyébként gratulálok a kereskedelmi TV-nek, mert ott tartunk, hogy nem a filmeket szakítják meg a hányinger reklámjaikkal, hanem a reklámok közé vágnak be film részleteket. Na így kell nézőket elkergetni a csatornáről, csak így tovább.

qmatch 2009.05.27. 07:55:28

a feneketlen zseb (emtévé) elnök-ügyvezetőjén kívül senki sem akarja az összevonást. az sem véletlen, hogy a - mint kiderült, meglehetősen k..ott drágára sikerült - új TV székházba való költözéskor jött elő ismét ez az ötlet, ugye, fizessük hát együtt a lemutyizott székház összes terhét....hm...
félreértés ne essék, csak a pénzügyeskedéssel van bajom, amúgy sztem az MTV jól ellátja a feladatát...na de ez az új székház...
...anno a rádió költözése is egy egyismeretlenes egyenlet megoldása során bukott meg ( értsd: nem lehetett spórolni semmit). na persze a pofátlanul magas áron lízingelt székház díja mellett nem is lehet. persze, lízing csak 10 évig...na de 10 év után jönnek a gondok egy ilyen ingatlannál, ugye, azt már fizesse a "boldog" tulajdonos, ne pedig a nem kevésbé boldog bérbeadó . ja, ezek a boldog bérbeadók mindig a háttérben maradnak - netán offshore-területen?...), ezek az igazi haszonlesők, nem a közmédiák.

LouiS 2009.05.27. 09:21:00

@jennings:

Akkor te is olvass vissza :) Egy szóval sem írtam, hogy a Duna tíz éve 7-8 milliárd forintot kap. Ha jól emlékszem (ennek most tényleg utána kellene olvasni), 1996 magasságában Sára Sándor éppen azon kesergett, hogy ha nem kapja meg a tévé a 3 milliárdos állami támogatást, akkor becsukhatják a boltot.

A székház-bizniszben egyet tudok érteni, valóban "érdekes" módon jutottak lakáshoz. Na de nem kevésbé sötét ügy a mostani, Bojtár utcai fantomtelep sem :)

A nézettség meg régi fegyver a Dunával szemben. De azért azt te is beláthatod, hogy nem etikus egy közszolgálati csatornát kereskedelmi szempontok alapján osztályozni (nézettség), egészen egyszerűen azért, mert a kettő nem ugyanaz! Ennyi erővel lehetne azt is mondani, hogy kérem, a BBC-t se nézik annyian, mint mondjuk a az ITV-t, vagy a Sky-t!

Ettől függetlenül a tény tény marad: az MTV-re az elmúlt 20 évben nagyságrendekkel többet költöttek, mint a rádióra és a Duna Televízióra. Megérte? Ezt mindenki döntse el maga.

Gary Hoon · http://www.garyhoon.hu 2009.05.27. 09:38:23

Pár éve beszélgettem egy amerikai helyi (Cleveland) közmédium programigazgatójával. Ők szolgáltatják Ohio állam északi részén a közt mindenkinek, körülbelül hárommillió embernek. Van egy tévécsatornájuk és egy rádiójuk is. Éves összevont költségvetésük kb. harmada volt a magyar közmédiumokénak. Ennek felét kapták csak az államnak befizetett adókból, a többit az őket fenntartó helyi alapítványok kalapozták össze, meg a helyi lakosok küldtek kis csekkeket nekik a jó műsorért cserébe.
Ja és 150 embert foglalkoztatnak! Ebből kb 100 műsorkészítő, a többi könyvelő, titkárnő, takarító. Viszont van rengeteg önkéntesük, akik tenni akarnak a helyi közösségért valamit.
FONTOS: valóban közfeladatokat látnak el. Napi 12 órában oktató-nevelő műsor a gyerekeknek, fiataloknak, időseknek. Plusz néhány hírműsor, meg komoly és alter koncertek, kereskedelmi adókat nem érdeklő filmek, helyi amatőr rendezvények. Eszük ágában sincs olyan profitérdekelt vállalkozásokba beszállni, mint Forma-1, focivébé, profi élsport, Madonna koncert, stb.
Elvégre azért tartják fenn őket részben adókból, hogy olyan feladatot lássanak el, amit a kereskedelmi adók nem akarnak. Elvileg itthon is ez lenne az elv, csak abban nincs pénz...

Vajon van ebben az országban annyi ember, aki magáénak érzi az MTV/MR/Duna TV hármast, hogy önként és dalolva eltartsa őket? Önkéntesként, ingyen dolgozzon nekik? Havonta kis adományokat küldjön részükre?
Valahol ezeknél a kérdéseknél kellene szerintem elkezdeni.

mizie 2009.05.27. 10:01:03

Mondja már el valaki hogy miért van szükség itthon 3 köztv adóra meg 3 közrádióra?

pláne hogy kurvára nem nézi és hallgatja őket senki (és senki ne jöjjön a petőfivel)

legyen 1 tv és 1 rádió maximum, oldják meg pár milliárdból vagy szerezzenek támogatókat, csináljanak olyan műsort amit néznek.

és sajnos nem is arról van szó hogy igényes rétegműsorokat csinálnak, mert ami ott megy az minden csak igényes.

vegyenek példát a bbc-ről, ott minőségi tartalmak (is) vannak.

vagy egyszerűen zárják be az egész bagázst és dobják el a kulcsot jó messzire.

bryan 2009.05.27. 11:19:59

Egy köztévé egy rádió. Ennyi kell. Igazából ezeknek annyi feladata kellene legyen, hogy közérdekű információkat közvetítsenek. Semmi sallang, semmi névshowr vagy mi, semmi rádió, semmi popzene. A szórakoztatás nem állami feladat. A félreértések elkerülése végett az ismeretterjesztés kultúraközvetítés sem az. A maximum amit el tudok fogadni ezügyben az a közkönyvtárak léte, a múzeumok állami támogatása, esetleg még egy netes archivum ahol a köztévén eddig megjelent dolgok tovább hasznosulnak.

A zöld lific 2009.05.27. 11:29:59

Mijaz, hogy médiák?
Azt hittem eddig, hogy van egyesszámban a média, többesszámban meg a médium.
Vagy nem?

mizrolist 2009.05.27. 12:22:59

@susztera: az MTV-nek köszönhetjük a Beugrót és a Tűzvonalbant. (futottak még - azaz jó, csak én nem nézem - pl. a Szempont) Én emiatt a két műsor miatt hajlandó vagyok a megelőző 5 év minden baromságát megbocsátani a köztévének.

jennings 2009.05.28. 16:33:30

@Megdobbent: lennél szíves listázni azokat a tételeket, amelyek szerinted "fikázások"? csak hogy világosan lássam, hogy abban, amit írtam, szerinted mi számít annak...
tanulni vágyom...:)

jennings 2009.05.28. 16:45:39

@LouiS: na de én sem írtam...:) csak azt akartam jelezni, hogy a számok, amelyek az eredeti cikkben szerepeltek, légből kapottak, és e szempontból mindegy is, hogy tévés vezetők mondták-e ezeket vagy sem...
úgy vélem, egy újságíró elemi dolga, hogy vagy forrásra hivatkozik, vagy hiteles számokat ír... és ez ebben a cikkben nem történt meg...

a nézettség függvényében melyik a drága kérdése nagyon bonyolult: ha abból indulok ki, hogy az MTV két csatornája kb. 20,5 Md Ft-nyi költségvetési pénzből gazdálkodott tavaly, és a Duna kb. 7 milliárdból, és mind az m2, mind a Duna nagyjából azonos nézettséggel rendelkezik, akkor azt kell mondanom, a Duna drága, mert tuti, hogy az MTV nem fordít 7 milliárdot az m2-re. Egészen pontosan 1 milliárdot se... Persze a helyzetet bonyolítják az egyéb tételek, a munkatársak bére, a közüzemi és egyéb díjak stb.

És székház ügyben egymás kebelére borulhatunk: mindkét esetben a politika sötét árnya vetül a történtekre. Ugye senki se gondolja, hogy egy ép eszű elnök magától, minden politikai nyomás nélkül belemegy ebbe a mostani eszement székház építési és bérleti történetbe?
De ugyan írna már a jó tollú indexes újságíró egy tényfeltáró anyagot az egész MTV székház történetről, elkezdve 1994-ben, erősen megkapirgálva a Szabadság téri épület 2000 körüli eladását, felkutatva azt a kormányhatározatot, amelyben az Orbán kormány vállalja egy új székház megépítésének terheit (a terveit pedig örökül hagyva a mának, hisz a kísértet épület terve akkor készült!) stb., stb.
Ez méltó feladat lenne....
Meg persze tényszerű és szakszerű vita generálása a közszolgálati médiumokról...
süti beállítások módosítása