Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

BSG 4x13: Holy Frak, Bill!

Frak 'em all!

2009. január 31. 18:52 sixx 69 komment

A Battlestar Galactica eddig sem szenvedett hiányt húbazmeg pillanatokban, de amit a 4x13 (vagy 4x15, kinek, hogy), azaz a The Oath című epizód nyújtott, az valami félelmetes volt. Aki nem látta még, sürgősen pótolja, aki naprakész, klikkoljon a továbbra.

Aztakurva, az előző rész viszonylagos nyugalma után most aztán kiborult a bili, és mindenkinek egyszerre ment agyára a négyéves szívás, Gaeta saját lelkiismeretének megnyugtatására, no meg azért, mert istenigazából csak egy fél lábat tud felmutatni a karriert illetően, most kiskirálynak képzeli magát, és megszervez egy olyan puccsot, aminek mindenki tudja, hogy tragédia lesz a vége. Maradt volna az éneklésnél a nyomorult. Zarek  kiváló lehetőséget lát arra, hogy ismét elnök legyen, és persze úgy rángatja dróton a félhülye nyomorékot, hogy rossz nézni, de neki legalább gyakorlata van a geciségben.

A lázadásban minden olyan faszkalap benne van, akit van miért gyűlölni, a nemierőszakolós barom a Pegasusról (be is ígér egy kanyart Athinának), meg Zarek nyomoronc fasz haverja, aki már az első évadban is tevékenyen részt vett valami hasonlóban. Ceelix például konkrétan azért vereti félholtra Samet, mert az nem dugta meg, amikor felkínálkozott neki. Megáll az ész, menyire köcsögök tudnak lenni az emberek, ha fegyver, és vélt vagy valós hatalom környékére kerülnek. Az ilyen alakokat a helyszínen agyon kell lőni, és akkor nincs balhé később, legalábbis szerintem, de én túl radikális vagyok. Caprica Six, Athina, Sam, Helo és Hera a sitten, Tyrol Baltar odvában, Tigh és Adama az öregember kommandót alkotják, Starbuck és Lee meg a bosszúállót.

A szarkiborulás persze valahol érthető, négy éven át menekültek a gépemberek elől, erre most Bill kitalálja, hogy van jó Cylon meg rossz Cylon, és a jó Cylon az haver innentől, szavazati jog, delegált quorum-tagság és ingyen mosoda (nagyon hatékonyan dolgoznak a mosodások a flottában, tessen csak megnézni Tom Zarek öltönyét) mindekinek, akiről azt hittük, hogy ember oszt nem is, de ezt elég nehéz a munkásosztállyal lenyeletni, akik úri huncutságnek, nota bene, az emberiség elárulásának tekintik azt, hogy az egykori nagyszerű sportember és a félszemű ezredes az vasból van, mégis nyalogatja a szájuk szélét a főnökség.

Az akciójelenetek feszültek és kellőképpen kemények, a zárt tér kiváló helyszín egy ilyen üldözéses lövöldözéshez, nagyon jó, hogy előkerült Gaius Baltar és tökkelütött szektája is, ahol a nők legnagyobb problémája, hogy a saját bőrét mentő Baltar legalább saját szobrát magával vigye, mer' az nagyon fontos. A hajón ugyanis hiába a lázadók az urak, Chief Tyrol tud egy kiutat, egy régen nem használt teherraktárnak ugyanis van légzsilipe, amihez dokkol egy Raptor (vezeti Boomer tán, vagy egy tesókája), és Baltar meg Roslyn le is lép, Starbuck, a gyilkológép és az öltönyös Apollo mennek Gaeta után (nem lesz szép), a két öreg, Tigh meg Adama pedig megállnak a zárt zsilipben, és várják a tengerészgyalogosokat, amolyan last stand at Alamo stílben, keményen, bátran, férfiasan.

Kibaszott jó rész volt, izgalmas, feszült, olyan, mint az első két évad legjobb pillanatai, ez az, ami miatt a BSG a valaha készített egyik legjobb sci-fi-sorozat. Ha valaki még nem kapott rá (ankkor meg minek olvassa ezt?), azonnal szerezze be az egészet, mert nem tudja, mit hagy ki. A következő rész promója meg megint odavág egyet, ha ki merik nyírni Adamát, nagyon ideges leszek.

Kurta · http://mufordito.blog.hu/ 2009.01.31. 19:26:27

Igen, amikor vége volt, én is azt mondtam, hogy húbazmeg! Ez nagy volt. Meg elgondolkoztam azon, hogy bepótolhatnám azt a bő másfél évadot, amit kihagytam, mert untam, nagyon.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.01.31. 19:45:56

Én még egy részt se láttam ebből, de minden ismerősöm dícséri hogy ez bizony igazi scifi.
De ebből a leírásból ez megint nem derült ki nekem. Egy sima szappanoperának tűnik.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.01.31. 19:48:21

@endike: mivel egy részt sem láttál, így ennek a bejegyzésnek egy szavát sem értetted. szerintem nézd meg a minisorozatot, 2x90 perc, nem nagy időráfordítás, és meglátod.

dupi 2009.01.31. 19:49:33

jaja, húbazmeg volt rendesen!

meg roslin a promó végén - hát, már a +2-t is várom :)

FayeFaye 2009.01.31. 20:12:07

fraking awesome...

Es csak 7 epizoddal a vege elott...mar elkepzelesem sincs, merre tartanak, de az biztos, hogy szoros lesz.

norti 2009.01.31. 20:16:37

A minisoroazat alapján nem biztos, hogy pont mást fog látni, mint ami a bejegyzésből is átjön :D Valakinek tetszik, valakinek nem. Én néha túl unalmasnak és vontatottnak tartottam a 2. évadtól a történetet (bár néha kiemelkedően jó részekkel találkoztam). Az utolsó évad első 2 része után abba is hagytam, de most hogy a folytatásra sikerült felturbózni a befejezéshez vezető utat, újra nézem :)

moe bius 2009.01.31. 20:20:41

sixx, csatlakozom:) Neeeem merik kinyírni az Öreget, de lehet ezt tudni a BSG-nél? Szerintem meg tudják indokolni, ha arról van szó. Nagyon (nem) várom a végét.

Malachi 2009.01.31. 20:24:50

Én még annyit sem mondtam a végén, hogy "úbazmeg" csak a kezem tördeltem. Hogyaza. Akárhogy is erőltetem az agyam, akkor sem jut eszembe ennél jobb rész az eddigiek közül. Ennyi feszültséget, ennyi drámát zsúfolni 41 percbe... A promó meg...öcsém. Áh.

Tyrannosaurus Sociologus 2009.01.31. 20:30:43

csatlakozom az előttem szólókhoz. azért színtiszta spoilerezésnek nincs sok értelme... mondjuk kedvcsinálónak jó, ha vki még új a flottában :))

Sofian 2009.01.31. 21:18:02

Jájj....1 hétig megint körömrágás.....

darkspell 2009.01.31. 21:29:30

Semper frakkin' fi, huh? - legnagyobb beszólás evah.
Mindenki csinálja amit szokott.. csak sokkal durvábban.
Zarek keveri a szart, Gaetanak megint bemeséltek valamit, és élharcos lett, Baltar természetesen megint csak a saját bőrét menti...
Amit nem értettem, hogy Lee pl. miért osztja le az XOt? Úgy hánynak mindent a Final Five (Four, perpill) szemére, mintha ők tehetnének mindenről - ennyire azért nem lehetnek buták, kismilliószor el lett mondva, hogy nekik semmi közük az egészhez, no mindegy... Nagyon ott volt a rész, és amikor előkerült a gránát, csak egy dologért imádkoztam: nehogy itt legyen "to be continued". És persze... Úgyhogy most 7 nap körömrágás.

k.g. (törölt) 2009.01.31. 21:36:06

Csak csatlakozni tudok az epizódot éltetők széles táborához, azzal az 1 kiegészítéssel, hogy a 10/10, 11/10-es értékeléseket még ne használjuk el, jól jöhet a maradék 7 résznél:D

kaito 2009.01.31. 22:20:24

"i can do this all day. who's next?" :)

Platon 2009.01.31. 23:44:20

nem akarok ünneprontó leni de körülbelül a sorozat egyik legrosszabb része volt.

Persze volt benne jó sok lövöldözés, aki ezért nézi, az megkapta a maga adagját.

Ezzel szemben viszont kikukázták az eddigi karakterfejlődést, újrahasznosították a párszor már ellőtt flottán belüli mini polgárháború klisét.

Rég láttam ilyen irreális epizódot. A katonák akik eddig istenítették Adamát, most egy nem tetsző döntés miatt nem morognak, nem. Rögtön szinte egy emberként fellázadnak.

Szinte minden elképzelhető karakter pont az ellenkezőjét teszi mint ami várható volna tőle a karakter eddig megmozdulásai alapján.

Ötletek kellenének az ilyen irreális hülyeségek helyett. Ideje lenne elkezdeni elvarrni a szálakat. Lassan vége a sorozatnak.

Ehelyett kapunk értelmetlen lövöldözést, és olcsó C kategóriás akciófilm izgalmat.

Borzasztó volt.

TetraB 2009.02.01. 00:53:25

istenkirály rész volt, 5-ös.

endi: télleg szánj rá pár órát, nem bánod meg, bár szerintem az igazi mondanivaló lassan bomlik ki, de nem sima csihipuhi és űroperáról van szó. neked a cylonok miatt (Cybernetic LifeForm Node) tetszeni fog szerintem. Jah, a címe pocsék, de ne ebből indulj ki.

Platon: el lesznek varrva, ez nem Lost. A katonák meg ne feledd, nem csak a Galacticáról vannak, hanem a Pegazusról is. Ezek nem mind imádják. Na mindegy, ha nem tetszett, nem tetszett. Azért várd ki a végét :)

Platon 2009.02.01. 02:33:08

A Pegazus katonái meg pláne nem azok a lázadozós típusok voltak. Aki olyan volt közülük, az Helena Cain már régen kivégezte.

Szóval a katonák hirtelen pálfordulásba mennek, és buzgón teljesítik civilek!! utasításait.

A szépen alkoholizmusba forduló Adama hirtelen mintha mi sem történt volna. - Pedig milyen jó vonal volt ez.

Az összeroppant Roslin hirtelen csodálatos módon megint meggyőző, normális és energikus.

A becsületes, és lelkiismeretes Gaeta simán lelöveti a demokratikusan megválasztott elnököt.

A szépen építgetett megtért Baltar karakter hip hop visszamegy gyávába.

Starbuck önboncolgatásból átmegy gyilkológépbe

Az instabili chief lesz hirtelen a leghiggadtabb szervező.

Etc, etc, etc.

Egyszerűen ahelyett hogy a megoldás fele vinnék a show-t, szépen kitöltik a műsoridőt C kategóriás lövöldözéssel.

Az elvarrt szálakra meg ne vegyél mérget, szépen lenyilatkozták, hogy menyire tetszett nekik a Sopranos befejezése. Simán benne van a pakliban hogy a végén lógva hagynak.

TetraB 2009.02.01. 10:07:14

Nem a lázadozásról beszéltem, hanem arról, hogy a Pegazus katonái közül jópáran ellenszenvvel viseltetnek a Galaktika katonái, így Adama iránt is. Lásd pl. Thorne haverjait.

Adama pedig már az előző részben összekapta magát, annak vonalnak ott vége volt.

Roslin meg meghallhatott volna a folyosón futkározva, de talán a többség elégedetlen lett volna ezzel. Ha ő lesz a prófécia beteljesítője - márpedig elég valószínű - akkor össze kellett szednie magát.

Az előző részekből és a webizódokból kiderült, miért olyan Gaeta, amilyen. Egyébként szerintem a Baltarral közös kis titkuk miatt még történhet itt változás, látszódott rajta, hogy bizonytalan, az epizód végi paranccsal próbál meg határozottnak mutatkozni.

Baltar mindig is ilyen volt, ez az igazi arca, amit Roslin jól lát.

Starbuck mit csináljon? Teljesen nyilvánvaló, hogy így tudja összeszedni magát, és neki is ez a régi énje.

Chief az utolsó részekben egyáltalán nem instabil.. A 4x11-ben a felfedezése, miszerint igen ősi cylon teljesen megváltoztatja. Mint ahogy a többi final is változik.

A C kategória meg egy elég szubjektív ítélet. Semmi baj nem volt az akcióval. Igaz, kinti, űrhajós rész az utolsó pár epizódban kevés volt, de biztosan lesz, legalábbis a promóból úgy tűnik.

Nekem az jön le, neked az fájt, hogy miért nem megy arra a sorozat, amerre elképzelted, miszerint a Galaktika összes lakója depresszióba megy át, majd a hátralévő részekben egyenként felakasztják magukat.

Ha olvastad a nyilatkozatokat, hogy jópáér szereplő elsírta magát a befejezés forgatókönyvét, nem hinném, hogy koppanás lenne, hacsak nem a nézők iránti sajnálatuk miatt tették :)

sixx · http://comment.blog.hu 2009.02.01. 10:35:58

@BigaC: kösz, megspóroltál egy választ, pont ezt akartam írni.

pipboy2000 2009.02.01. 11:33:24

Valaki elmondaná nekem hogy mi is a titka Gaetanak? Nem emlékszem...
A rész meg csillagos tiz. A BSG talán az egyetlen sorozat amit úgy néztem, hogy közben minden főszereplőt utáltam, de ez a rész után mindent megbocsájtottam nekik. Főleg Starbuck baszott oda.

Malachi 2009.02.01. 13:58:12

Platon, nem tudom feltűnt-e de közben megtalálták a Földet és kiderült, hogy egy atomtemető az egész. Ott borult mindenki egy hatalmasat, ott billentek ki az addigi úgymond nyugalmukból. Az volt az elhajlás a megszokottól. Az előző részben, mikor Adama szedeget a szemetet a Galacticán...az valami iszonyatosan erős kép. Én úgy gondolom éppen, hogy most tér vissza mindenki a valódi őszinte énjéhez. Egy hatalmas álom elveszett, de küzdeni kell, egyszerűen az egész emberi faj sorsa a kezükben van.

"Persze volt benne jó sok lövöldözés, aki ezért nézi, az megkapta a maga adagját." Möhöhö. Éppen a lövöldözés az, ami évadok óta csak amolyan kiegészítő fícsör. Aki azért nézte addig, az már nem nézi.

Platon 2009.02.01. 14:00:04

A katonák viselkedése teljesen irreális. Hadihajón nem viselkednek így. A Pegasus katonáinak döntő többsége pedig a háborús hőst látta Adamában, pár tucat emberből vonsz le túlzó következtetéseket.

Ez a lázadás dolog szimplán következetlen, és irreális.

Adama az előző részben még javában ivott összekapásról szó nem volt, de ez talán a legkisebb baj.

Gaeta. Gaetának volt egy 4 év alatt szépen felépített karaktere. Szépen lehúzták a WC-be és csináltak belőle egy amorális elmebeteget.

Roslin kérdését ugye te magad sem vitattad.
Roslin nem szimplán összeszedte magát hanem egyik percről a másikra hirtelen homlokegyenest mást kezd csinálni. Idegösszeomlásból nem gyógyul így fel az ember.

Kicsit túl sok itt a drasztikus viselkedésmódosulás nem gondolod?

Ezt úgy hívják hogy átgondolatlan, és ötlettelen forgatókönyv ahol a kialakult karakterek drasztikus jellemmódosulásai köré próbálnak igen rossz és gyenge ideológiát gyártani.

Nekem az fáj hogy lövöldözős tucat szart csinálnak egy jó sorozatból. Eddig a BSG ben stabil kialakult karakterek voltak, ha változtak is akkor lassan, és reálisan tették. Most eljutottak a tipikus amerikai sorozat szeméthez ahol bárki bármit megtesz ahogy egy ötlettelen forgatókönyvírónak eszébe jut, mert túl bonyolult észben tartani hogy kinek milyen a személyisége.

Persze tudom én hogy egy jó akció dús lövöldözéssel bármilyen szemetet el lehet adni, de talán nem kéne így hazavágni a BSG-t.

TetraB 2009.02.01. 14:29:50

Szerintem meg nem voltak stabil karakterek. Mindenki változott a sorozat kezdete óta. Egyébként úgy beszélsz Platon, mintha nem tudnád, hogy számtalan lázadás volt már hadihajókon is, sokkalta kisebb dolgokért. Mindegy, kár ezen vitatkozni, szvsz az első évadokban sokkalta több lövöldözés volt. Nagyon erősek a kezdő 4. évad részek, és én kifejezetten örültem, hogy az előző mélykarakteres rész után megint egy izgalmasabb következik.

klingon 2009.02.01. 14:30:27

@Platon: Roslin a Föld megtalálása után összeomlott, aztán kezdte lassan összeszedni magát, pl. az előző részben futkározott a hajón, meg összeköltözött Adamával, szóval nagyjából rendben volt, csak nem akart politikávol foglalkozni. Ennek a résznek az elején meg már adta volna a tanácsokat Leenek, csak aztán visszafogta magát. Aztán amikor jött a lázadás, akkor tette, amit tenni kellett.

A katonák szemében Adama összeált az ellenséggel, aki kinyirta az emberiség 99%-át. Ez azért elégge megvátoztatta a megitélését.

Platon 2009.02.01. 15:19:41

@BigaC:

Persze, csak nem félisten háborús hős kapitányok alatt akiket istenít a legénységük.

Mert ugye jöhetsz a Pegasusos néhány fővel, de hogy a core BSG legénység Adama ellen fordul az több mint röhejes.

Platon 2009.02.01. 15:21:13

@klingon:
Összeszedte magát? Ne viccelj már. Kiszórta a gyógyszereket.

Érted?

A pótolhatatlan gyógyszert amiből nincs utánpótlás, és más beteg is akad akinek kellene.
Totális idegösszemlásban és a valóságtól való menekülés állapotában volt még az előző részben is. Aztán hopp. deus ex machina, meggyógyult.

Platon 2009.02.01. 15:22:30

@klingon:

Ugyan kérlek. Ettől még nem fogják a látványosan összeomlott félhülye Gaetát követve fegyvert fogni az istenített Adamára.

Platon 2009.02.01. 15:23:23

@klingon:

Néhány esetleg. De egy általános lázadás? Ráadásul civilektől parancsot elfogadni????

Röhej.

Kobaljov 2009.02.01. 16:02:54

Platon azt felejted az egyenletből, hogy ez nem egy "sima" hadihajó hanem az emberiség utolsó maradéka a flottával (jelen állás szerint), ez jelentősen tudja alakítani a gondolkodásmódot..

sixx · http://comment.blog.hu 2009.02.01. 16:06:07

a "háborús hős ellen nem lázadunk" elmélethez meg csak annyit, hogy Saul Tigh is háborús hős volt, oszt nesze neked, skinjob. szóval ha a katonák kissé megzakkantak, azon nemigen csodálkoznék, elég nekik nap mint nap egy cylonnal repülni, egy mésik javítja a gépeiket, egy harmadik meg a parancsokat adja, mindezt a háborús hős meg nemhogy ellenezné, hanem bőszen támogatja. az igaz, hogy az előző részben lehetett volna egy "a katonák nyugtalanok" jelenet, esetleg még egy részt betenni a pattanásig feszült pillanatról, hogy mindenkinek, mindenütt a töke kivan, de véges az epizódszám.

FayeFaye 2009.02.01. 16:41:23

Roslin nem annak ellenere van jobban, hogy abbahagyta a gyogyszer szedest, hanem pont azert. A rak gyogyszerektol alt. szarabbul van a paciens (ld. kemoterapia); igy Roslin a gyogyulas halvany remenye helyett - mert most mar minek? - a biztos halalt de rovidtavu joletet valasztotta.

Az mar az elozo reszekben is latszott, hogy nagyot zuhant a moral - Lee beszel is rola, megugrott az ongyilkossagok szama, szemet van mindenhol a hajon, amit azelott nem engedtek volna meg maguknak. Ronald D. Moore valami olyasmit mondott a podcastjaban, hogy bemutathattak volna a szervezkedes minden apro mozzanatat (Gaetat azert latjuk armanykodni), de az nem lett volna tul erdekes, igy sokkal izgalmasabb ez az epizod.

A Pegasus szemelyzeterol meg annyit, hogy Cain bar nem turt ellentmondast, eppen ok voltak azok, akik a tulelesnel is fontosabbnak tartottak a harcot, es siman kiszereltek a civil hajo FTL meghajtojat, csak hogy ok tovabb harcolhassanak. Ok lennenek az utolsok, akik szovetkeznek a cylonokkal, az a pasi aki elvonszolta Athenat is ugyanaz, aki a Pegasuson levo hatost kinozta nagy elvezettel.

Platon 2009.02.01. 16:53:23

@Kobaljov:
Persze ebben is van ráció, de attól még életszerűt len és erőltetett a dolog.

Platon 2009.02.01. 16:56:41

@FayeFaye:

Roslinnak nem a fizikai állapotáról hanem a mentálisról volt szó. Fizikailag javult a gyógyszer elhagyásától, de mentálisan az kutyát sem segít.

Morál zuhanás rendben volt. De az még messze van a lázadástól. Pláne nem civilekkel.

Pegasus. A Pegasuson pár pszichopatán kívül más nem támogatta érdemben Cain ámokfutását, de teljesítették a parancsot. (Lásd pl. razor) Amit te írsz az csak Cainra, és a pár pszichopatára igaz.

Platon 2009.02.01. 17:00:19

@sixx:

Ettől még nem lesz életszerű a dolog.
Mondom, a Pegasus legénység esetleg. De a core BSG legénység kizárt. Pláne nem a látványosan összeroppant Gaeta vezetésével.

Szépen elszaladt a ló, és a szépen felépített karakterek idióta ámokfutásban rohangálnak lövöldözve szerteszét. Ennyi történt nem más.

Csodálatos felgyógyulás az idegösszeomlásból, és becsületesből hirtelen amorális hitszegővé avanzsálás.

Az eddigi legrosszabb epizód volt.

TetraB 2009.02.01. 18:12:24

gfx54b: a razort is beleszámolják néha.

Platon: még egy pár szót csak. szerintem idegösszeomlásról szó sincs, legalábbis Cottle nem emlékszem, hogy diagnosztizálta volna. a tengerészgyalogosok meg szerintem mindig külön klikk egy hajón. nem a legénység részei. Gaeta pedig annyira sose volt becsületes, bár megbocsájtottak neki, és adott ki adatokat, de ettől még Baltar jobbkeze volt.

"Szépen elszaladt a ló, és a szépen felépített karakterek idióta ámokfutásban rohangálnak lövöldözve szerteszét. Ennyi történt nem más."

egy holokauszt után, pár év hajsza után, 40 000 túlélővel, az utolsó álom bukása után könnyen lehet.

az csak a Star Warsban fordul elő, hogy Vader nagyúr a csírájában elfojtja (sic!) a lázongást :)

Kurta · http://mufordito.blog.hu/ 2009.02.01. 18:25:55

www.tv.com/battlestar-galactica-2003/show/23557/episode.html
Nyilván azok értékelték az epizódot 9,7-re, akik a SG-Atlantis hiánya miatt nézik, kényszerből. Nekik biztos bejön a lövöldözés. :)

Persze nem azt mondom, hogy ez megdönthetetlen bizonyíték arra, hogy jó a rész, de az eddigi legrosszabbnak nevezni, az azért komikus.

Ysu 2009.02.01. 21:42:57

Bigával értek egyet, Roslinnak nem idegösszeomlása volt, legalábbis nem orvosi értelemben. Hanem "crisis of faith", nem tudom, mi a helyes magyar kifejezés erre. Amikor minden, amiben hitt, egyszerre megkérdőjeleződik, beleértve a saját szerepét, jövőjét stb. Ez inkább gyászreakció, és borzasztóan hitelesen mutatták be a különböző stádiumait. Kb. 2 hét telt el a Föld felfedezése óta, és mostanra tudott kilábalni a krízisből. Ez számomra abszolút elfogadható. Egyébként már a rész elején látszott, hogy még küzd magával, már hagyná az egész pihenést a csudába, már egyre jobban érdekli, mi van körülötte. Amikor pedig szükség van rá, akkor összeszedi magát. Semmi olyan nem volt ebben a részben, ami ellentmondott volna a korábban megírtaknak. A többi szereplőre is ez áll, de hosszú lenne mind felsorolni őket.
Egyébként részletesebb elemzést a részről itt olvashattok:
marymcdonnell.freeblog.hu/archives/2009/01/31/Battlestar_Galactica_-_The_Oath_UJ/

Neocon 2009.02.01. 22:08:25

Abszolut a top 10 legjobb resz kozott a helye ennek. Az elozo ketto sem volt rossz, de most megint ugy ereztem, mint az elso es masodik evad soran sokszor: ennel jobbat sci-fiben meg nem lattam.
Ertem en Platon, hogy csalodott vagy, mert nem az jott, amire szamitottal, de most az, ha tovabb merulnek a lelki krizis mocsaraban, majd mindenki fejbe lovi magat, az mennyivel jobb? Gaeta jellemvaltozasat meg mar a laba elvesztese ota szepen lehet kovetni (a webizodok is sokat tettek a kep teljessegehez) en meg a lazadokat is megertem, egy ilyen vegtelenul elkeserito helyzetben siman elofordulhat ilyen lazadas, amit te mondasz, akkor lenne igaz, ha nem ez lenne az emberiseg utolso csatahajoja, nem most derult volna ki a regota keresett Foldrol, hogy atomtemeto es nem az osellenseg cylonok egy reszet kene befogadni/elfogadni. Vagyis mintha nem ezt a sorozatot neznenk.

Platon 2009.02.01. 22:20:03

@Kurta:

A lövöldözős részek mindig sokat kapnak ez nem jelent semmit.

Platon 2009.02.01. 22:22:34

@Neocon:

Mint mondtam én azért vagyok csalódott, mert elkezdték az amcsi sorozatok süllyesztőjét a következetlen karakterhasználatot. Minek figyelni a karakterfejlődésre, úgyis mindjárt vége, a plebsnek meg ki lehet szúrni a szemét némi lövöldözéssel.

Platon 2009.02.01. 22:24:17

@Malachi:
Objektíve.

Eddig volt némi következetesség a sorozatban.

Most meg szépen elmentek a kommersz lövöldözős leszarom a konzisztens karakter követést irányba.

Persze nézettséget lehet így generálni, de a színvonalnak odatesz szépen.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2009.02.01. 22:56:02

Platon, ugyanazt az állítást ne írjad le egy kommentnél többször, főleg ne úgy, hogy nem támasztod alá újabb érvekkel, mert azt spamnak hívják.
A "háborús hősös" érvedre nem olvastam végig az összes választ, de azért vedd észre, hogy az ember, akit tényleg sokan tisztelnek (bár a Pegasusról szerintem kevesebben, mint gondolod), egyszer csak azt mondja, oké, a cylonok mostantól a pajtijaink. Évekig agitált ellenük, minden beszéde arról szólt, hogy mindenáron túl kell élniük a cylonok elleni háborút, erre hirtelen amnesztiát kapnak, meg még be akarnak szivárogni a közéletünkbe is, és mi hagyjuk. Arról nem is beszélve, hogy a Galactica második embere maga is skinjob, Adama meg megtűri maga mellett.
A zendülők szemében nem ők az árulók, hanem Adama.

ElPadre 2009.02.01. 23:36:53

na, nekem is hűbaze érzés volt ez az epizód. platónra reagálva:
1, tényleg kezd légyszives számításba venni, hogy amit négy éven át kergettek, az új otthon álma, na az foszlott szét a szemük előtt. és az ember már csak ilyen lény, hogy krízishelyzetben erőteljes fordulatot tud venni a személyisége.
2, gatea elég keményen áll az egész cylon témához, valszeg kicsit már megkattant, mikor new capricán kellet kiszolgálnia a cylon megszállást, és az, hogy elveszítette a lábát, *egy olyan küldetésen, ahol pont a cylonokat mentek megkeresni, és azért, mert tényleg az utolsó pillanatban ugrott csak vissza a basestar, ami alatt szépen összeomlott a lábának a keringése*, és most azt látja, hogy a cylonok hirtelen puszipajtások lettek, szóval ezektől egy kevésbé labilis személyiség is kifordulna magából.
3, ugyanígy a katonák nagy része, akik 4 évig vakon bíztak adamában, azt látják, hogy nesze, itt van a föld, csak épp otthon nem lesz belőle. plusz azt látják, hogy akik eddig az ellenség voltak, akik elpusztították az otthonukat, az egész civilizációjukat, azok most csókosok lettek hirtelen. meg hogy tigh, akit szintén a legkeményebb cylon-haternek tartottak, maga is skinjob, ez is betette nekik a kaput. nem csoda, hogy már nem tudják "félistenként" tisztelni adamát, mert amit látnak, az mindennek ellentmond, amiért éltek-haltak 4 éven át. plusz, tisztelni még tisztelik (hallgasd csak, hogy beszél vele az a két marine), csak inkább gaeta-val értenek egyet, hogy új vezetés, keményvonalasság kell.
4, roslin meg persze, hogy mind fizikailag, mind lelkileg jobban lett a kezelés megszüntetésétől, egy barátomon láttam, hogy mennyire kikészítette a kemo... ahhoz, hogy lelkileg bármennyire is jól tudd magad érezni úgy, hogy közben minden tagod fáj, hányingered van, lázas vagy, folyamatosan fáradt vagy, na, ahhoz kurva nagy lelkierő kell. és roslinban ez megvolt, egy "csakazértis" feelinggel, ami akkor esett szét, amikor látta, hogy teljesen értelmetlenné vált minden, a föld nem lesz újabb otthon, és kész. és inkább azt választotta, hogy a maradék idejét élvezve és aktívan töltse el. teljesen karakterbe vág. és persze, ha már nem vagy lázas, fáradt, sajgó stb, hogy ne kerülnél jobb hangulatba? főleg, ha tudod, kevés időd van hátra, akkor abból megpróbálnád a legtöbbet kihozni, nem? és ehhez add hozzá azt, hogy a lázadással a legféltettebb szerettei kerültek veszélybe, a legesküdtebb ellensége kerülhet hatalomra, ha nem tart vissza a betegség, hát hogyne szednéd össze magad?
5, kara-ról nincs mit mondanom, végre most volt az igazi önmaga, amikor nincs ideje a saját szarján bajlódni, hanem eksön van.
6, tyrol: ő mindig stabil karakter volt, amikor házasemberré vált, akkor kezdett labilissá válni. no meg persze előtte, amikor kételyei voltak, hogy nem cylon-e ő. de ő tipikusan az az ember, aki a nagy szarban megőrzi a hidegvérét, és teszi a dolgát. nem ő szervezte meg az ellenállást? de. szóval itt sincs semmi új.
7, baltar meg olyan, amilyen, ismerjük már a fantasztikus önfenntartó képességét.

szóval ki is az, aki itt nincs karakterben? a közelmúlt eseményeit nézve mindenki tökéletesen karakterben van, sőt, riszpekt az íróknak, hogy tökéletesen logikus pszichológiai folyamatok mentén építették fel ennek az epizódnak a jellemváltozásait. többek között ezért is volt nekem ennyire kickass epizód... mert hiteles.

és a jövő heti anyatigris-elnöknő... maximálisan. tudjuk, hogy benne van ez a take no prisoners-attitűd.

Platon 2009.02.02. 20:31:01

A fő probléma ott van hogy magyarázni kell, ráadásul ilyen hosszan hogy miért is fordult át a személyisége a szereplőknek.

Persze lehet mindenre ideológiát gyártani, de ha kell, akkor már ott nagy baj van.

Ezt elcseszték.

The reaper 2009.02.02. 21:14:08

Hát basszus rég láttam ilyen jó bsg részt. Simán top10.

(Jah és előre is elnézést a vulgaritásért.)
Platon, húzz már a p.csába a f@sságaiddal!

W Joe 2009.02.02. 22:29:32

Jó rész volt. Mondjuk az elején azt reméltem, hogy ebben az epizódban már leverik a felkelést, hogy a következőben már folytathassák a főszálat. De végül úgy találtam, hogy jobb volt így :)

De borzasztó dolog most így hetente nézni a sorozatot, amikor kb. egy hónapja fejeztem be az eddigi évadok ledarálását, úgy hogy előtte nem láttam még egyiket sem :D

És most csak hergelnek a promókban a "You will know the Truth" szöveggel :)

Platon 2009.02.02. 22:37:32

@sixx: Mi ez a stílus?

Ha te a lövöldözős agyatlanságot szereted hát szíved joga, na de ilyen stílusban kifakadni, ha valaki rámutat a színvonalesésre, az nem túl szép.

Objektíve tény, hogy személyiség shift volt a fő karakterek többségénél.

Aztán lehet szubjektive ezt magyarázgatni, de az is tény hogy nehezen egyeztethető össze mindez az átgondolt karakterépítéssel, követéssel.

Platon 2009.02.02. 22:43:37

@sixx:

Egyébként csak azért isteníted ezt a részt, mert már túl rég voltak az első második szezon istenes epizódjai. Javaslom nézd újra az első szezonok legjobbjait, és zongorázni tudod majd a különbséget az igazán jó epizód, és a mostani gyenge eresztés között.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2009.02.02. 23:19:46

@Platon: Kurvára nem látok én itt semmilyen színvonalesést, csak iszonyú fokozást. De ahogy elnézem a kommenteket, rajtad kívül más se vett észre ilyesmit.
Írod itt az agyatlanságaidat, mintha csak te láttad volna az elmúlt 4 évadot, de hidd el mi is néztük.
Persze, attól, még, hogy egyedül vagy a véleményeddel, akár lehetne igazad is. Csak éppen nincs. :D

zolij 2009.02.03. 00:14:13

@Platon: vedd már észre, hogy rajtad kívűl mindenkinek bejön a rész, ne akard már a többiekre ráerőltetni a véleményed

Dmg 2009.02.03. 01:02:15

@Platon:
Légyszives nyugi.Értjük hogy neked miért nem tetszett de azért nem kell teleoffolni egy egész oldalt.Elmondtad ennyi.Én is imádom a bsg-t de ez csak egy sorozat.

damogran_ 2009.02.03. 02:08:13

@pipboy2000:
Mivel senki nem válaszolt (ha jól látom): amikor Baltar lett az elnök, valamit aláírt Gaeta, gondolom valami együttműködést a Cylonokkal, erre utalhattak.
A fő-főszereplők egyébként nekem is eléggé antipatikusak... Annál inkább szimpatizálok Athená-val és Number Six-el. ;-)

Az epizódról pedig, a 12-ik résznél azt gondoltam, hogy -ne már, miért kell megint egy felkelés Zarektől, ilyet láttunk már, ez sz*r és unalmas-, de ahogy a 13-ik rész folytatódott, meggondoltam magam. :-)

Platon 2009.02.03. 06:56:19

@Dmg:

Nem látom miről beszélsz.
Én teljesen nyugodtan a témáról írtam. Éppenséggel találhatsz mást offtopic személyeskedéssel.

Platon 2009.02.03. 07:05:53

@zolij:

Szerinted. Éppenséggel, én meg azt látom a környezetemben hogy mindenki csalódott amiért színvonaltalan tucat akciófilmet csinálnak belőle. A rossz sorozat epizód állatorvosi lova ez. Megvan benne minden a plot recycling-től kezdve a karakterfejlődés szétveréséig.
Viszont akció dús. Nyilvánvalóan van akinek ez is elég. Aztán ha valaki felhívja a figyelmet a nyilvánvaló hibákra akkor jön a minősíthetetlen hangnem.

Platon 2009.02.03. 07:07:43

@damogran_:

A webizódokat nézd meg, ott a megoldás. Röviden Gaeta írta a halál listát, amit Baltar úgy írt alá hogy fegyvert nyomtak a fejéhez.

W Joe 2009.02.03. 12:58:53

Ja, de nem szándékosan csinálta, hanem megvezették. Túl naív.

Plankton 2009.02.03. 13:22:59

@Platon: Nézd, Te csak azt hajtogatod, hogy tucat akció lett. Szerintem pont nem, hiányzott már egy kis akció belőle, és a kivitelezés abszolút csillagos ötös, a feszültség végig a toppon.

Az elmúlt két részben mást sem mutattak, hogy mindenki hogy esik depresszióba, hogy uralkodik el a csalódottság, Gaeta-t pedig mióta levágták a lábát, azóta terelik ebbe az irányba. ( Főleg a webizódokkal )

Úgy beszélsz, mintha a lázadás csak egy hirtelen ötlet lett volna most, nem pedig szépen előkészített dolog, amiről Gaeta már suttog mindenki fülébe.

Hetek teltek el a föld óta, nem olyan hirtelen reakció ez.

És nézd meg kikre "idegesek" leginkább a lázadók. A volt vezetőkre (Adama, Lee) és a cylonokra. ( Lásd a Pegasus csapat dühe Helo ellen ) Baltar kis kommunáját nem rohanták le sokan, csak pár ember.
Plusz az értelmesebbje ott van, segít a Chiefnek is, pedig cylon.

Egyszerűen pár ember ( Gaeta és Zarek ) meglátta, hogy lenne igény arra, hogy elmozdítsák a vezetést, és ezt kihasználta, semmi több. Páran pedig, akik eddig nem morgolódtak, mert nem tehettek semmit, kaptak a kezükbe némi irányítást, és most bosszút akarnak álni miden keserűségükért.

Nekem semmi hihetetlen jellemfordulás nem volt, semmi, amit annyit hivatkozol. Hetek teltek el az elmúlt 2 rész alatt. Persze, hogy mindenki összeszedte magát a vezetőségből, mégis mit vártál, sajnálja mindenki magát, és uralkodjon el az anarchia?

Ha nem bírták volna összeszedni magukat, azt csinálták volna, mint Dee. Adama majdnem meg is tette, és pont ez ébreszthette rá, hogy hülyeséget csinál, össze kell szednie magát. Mivel viszont végül sem Adama, sem Roslin nem lett öngyilkos, menniük kell tovább.

Platon 2009.02.03. 19:29:52

Nem az akcióval van a baj, hanem az hogy csináltak egy x. lázadást, teljesen értelemtelenül szétcseszve a karaktereket.

A flotta volt már a földnél sokkal rosszabb helyzetben is lásd pl. a Cylon megszállást. Adama kihúzta őket a szarból. Adama végül mindig kihúzta őket a szarból. Nem véletlen hogy Adama félisteni nimbusszal bír a katonái között.

Fegyvert fogni rá? Egy láthatóan fél hülye Gaeta parancsára? Ugyan kérem.

Pár embert talán össze lehet szedni de ez a full scale lázadás csak az ötlet szegénységről szól.

Rosszak a nielsen adatok, zuhannak a 3. szezon közepe óta, ezért kellett némi SG stílusú lövöldözés a sorozatba.

Ráadásul a fináléhoz ugye dramaturgiailag kell hogy a külső belső feszültség egyszerre érjen a csúcsra, hát leporolták némi plot recycling erejéig a lázadás témát.

Olyan szépen kidolgozott vonal volt Adama alkoholizmusa, Roslin idegösszeomlása. De hopp deus ex machina. Elmúlt. Kuka.

Mint Monty Pytonnál.
- Engem kígyóvá változtatott!
....
- Már elmúlt.

Ilyen csodagyógyszer nekem is kéne.

Eick megjegyzései a bátor befejezésről pedig nem sok jót ígérnek azoknak akik korrekt módon elvarrt befejezést várnak.
Elég jól látszik hova halad a sorozat. A főszereplők java meghal, a jóslat(ok) beteljesedik(beteljesednek) és valószínűleg se happy end nem lesz se szájbarágós magyarázat a végére. Majd lehet találgatni, gondolkodni rajta.

Félre értés ne essék, én szeretem az ilyet, de az itteni rambo fanoknak nagyon nem fog tetszeni.

Malachi 2009.02.03. 20:36:08

Platon, az a baj, hogy valójában akár igazad is lehetne, de nincs.
Hörögsz napok óta azért, mert lövöldöztek azon a szerencsétlen hadihajón egy LÁZADÁS alatt, és ez milyen már, hát öregem. Azt mondod, voltak már nagyobb szarban is, lásd Cylon elnyomás azon a bolygón.
De a lényeget elfelejted: VOLT REMÉNY. Ott volt a Föld. Amit Adama/Roslin ígért nekik. Akikről most kiderült, hogy "hazudtak". Mert a Föld halott. NINCS REMÉNY. Ennyi, vége, csókolom. Próbáld elképzelni. Csak próbáld meg. Akkor talán közelebb kerülsz a megoldáshoz.
Arra, aki ezt képes felfogni pedig azt mondod, rambo fan? Magyarul éppen őket (minket) nézel hülyének?
Ez a sorozat már hosszú idő óta nem az akcióról szól. Ezért is ütött most ekkorát ez a hihetetlen érzelmi kitörés, keverve Zarek ármányaival, meg Geata ostoba balfaszkodásával. Te ebből csak a lövöldözést vagy képes felfogni? Azt, ami mögötte áll, azt nem? Vagy csak nem akarod? Mindegy.
Üdv: egy rambo fan.

ui.:remélem a következő részben iszapbirkózás is lesz. Roslin vs. Zarek. Mondjuk.

Platon 2009.02.03. 22:19:30

@Malachi:

Hát ez kérlek egy sor csúsztatás.

1. Azért volt lázadás hogy lehessen lövöldözést rakni az epizódba.
2. A Cylon megszállás alatt, különösen az elején kb. 0 remény volt, volt viszont közvetlen életveszély. Ami most nincs.
3, Szó nincs arról hogy nem lenne remény. Ugyanott vannak ahol korábban is. Persze szar csalatkozni, de a Cylon megszállás százszor nagyobb kopp volt.
4, Már írtam párszor önmagában az akcióval, lövöldözéssel nincs baj. A baj ott kezdődik ha mindez öncélú, és következetlen, némi nielsen javítás célzattal. A nézettség alig haladja meg a másfél milliót. Összehasonlításképpen 4 millió általában már cancel veszély. Be dobtak hát gyorsan némi akciót, nem törődve vele, hogy szétverik a karakterfejlődést, és hogy teljesen irreális szituációt hoznak össze. Abban bíznak hogy ha az SG nél működik akkor itt is. És valószínűleg igazuk is van, csak hát pont azért szeretjük - legalábbis én - a BSG-t mert egy cseppet igényesebb mint pl. az SG. Az első évadokban bőven volt akció dús rész, aminél mégis meg tudták őrizni a színvonalat. Ég és föld a különbség.

Sofian 2009.02.04. 07:26:04

@Platon: Jó, köszi, felfogtuk!
Minden úgy van ahogy írtál, hülyék vagyunk!

CSAK FEJEZD ABBA!!!!!

zolij 2009.02.04. 12:21:52

@Platon: A Cylon megszálás alatt volt CÉL, ugyanaz, mint a 3 és fél év alatt, eljutni élve a Földre. Ez a CÉL elpusztult, vége, ennyi volt, nincs miért élniük. Mivel ahhoz gyengék, hogy saját magukon töltsék ki a bajukat, így inkább máson teszik. Az meg, hogy nielsenről meg nézettségről beszélsz, teljesen abszurd. Ember, mit érdekelné őket a nézettség, fix epizódszámuk van, az évad végén ígyis, úgyis vége a sorozatnak.

Platon 2009.02.05. 12:22:35

@zolij:

Új Capricán a letelepedés volt a cél, kutyát nem érdekelt a föld. Azt hitték végre új otthonra találtak, de minden összeomlott és megsemmisült. Sokkal reménytelenebb helyzet volt mint a mostani. Itt legalább szabadok, ott még rabságban is voltak.

Ami a nézettséget illeti. Nagyon nem is mered te az amerikai sorozatpiacot.

1, Közvetlen kihatásként, ha túl lezuhan a nézettség, akkor simán kaphat egy cancelt mondjuk a BSG: The Plan

2, Szép dolgok a díjak, de ha továbbra is dolgozni akarsz a piacon, szép pénzért akkor nézettséget kell felmutatnod. Körmöt rágva figyelik a nielsent, bármit is gondoljál róla.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.02.05. 12:42:44

@Platon: na, te akkor most házhoz jöttél a szopásért. 1) - a BSG végig fog menni, a Sci-Fi ennél sokkal kevésbé nézett műsorokat sem vett le a műsorról. 2) A nézettséggel kapcsolatban itt bővebben: comment.blog.hu/2009/02/05/hirek_kave_melle_335

Platon 2009.02.05. 12:52:50

@sixx:

A stílusod cseppet sem javult. A vulgaritás az érveken nem pótolja, ellenben égetően kínos.

Ugye mit is írtam:
"Rosszak a nielsen adatok, zuhannak a 3. szezon közepe óta, ezért kellett némi SG stílusú lövöldözés a sorozatba."

Lám meg is dobta a nielsent.

A gyengébbek kedvéért pedig a BSG: The Plan, az egy Razor szerű új TV mozi semmi köze a BSG végig meneteléhez.

Ennyit a "szopás"-ról.

Köszönöm hogy megerősítetted az általam leírtakat.

:)

sixx · http://comment.blog.hu 2009.02.05. 12:56:59

@Platon: a stíluson lehet vitatkozni, engem a te kioktatós, "másnál mindent jobban tudós, én vagyok a nagy megmondóember az egyetlen okos a vidéken" stílusod zavar, de KIBASZOTTUL, ráadásul megint csúsztatsz, kispofám, a premierben hol lőttek? annak volt a minden eddiginél nagyobb nézettsége, olvass utána, ne csak a szád járjon. az a baj, higy ide jöttél osztani az észt, és senki nem értett veled egyet, de te csak hajtogatod a marhaságaidat, mint debil gyerek a félresikerült papírcsákót, BAZMEG.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.02.05. 13:21:52

@Platon: és még valamit. korábban beszóltál vaalakinek, hogy nem ismeri a sorozatpiacot, aztán megjegyzed, hogy négymilliós nézettség már cancel-veszély. azt persze nem teszed hozzá, pedig te aztán kurvára ismered a sorozatpiacot, hogy kábelen a négymilliós nézettség az nem cancelveszély, hanem két újabb évad berendelése azon nyomban. ez vagy csúsztatás a részedről, vagy szimplán csak buta vagy, nem tudom.

az viszont, hogy "Rosszak a nielsen adatok, zuhannak a 3. szezon közepe óta" az konkrétan ótvaros nagy hazugság, itt van rá menten a válasz forrásmegjelöléssel is, mert úgy illik:

"The first half of Battlestar Galactica season 4 averaged a 1.8 Household rating, 1,576,000 Adults 18-49 (+15%); 1,726,000 Adults 25-54 (+19%) and 2,326,000 total viewers (+13%). Among Adults 18-49 and Adults 25-54, this is the best half season or full season performance for the series since Battlestar Galactica season 1 (Jan-April 2005). Battlestar enjoyed its best season ever for female viewers, delivering 592,000 Women 18-49 and 646,000 Women 25-54. www.thefutoncritic.com/news.aspx?date=12/17/08&id=20081217scifi01"

ehhez tegyük hozzá, hogy

"With seven-day DVR data now added, the Jan. 16 "Battlestar" premiere is the most-watched episode of the series since the show's season two debut back in its 2005 heyday. (...) The episode was seen by 2.8 million viewers, with the Friday telecast adding 32% more viewers thanks to DVR data. www.thrfeed.com/2009/02/battlestar-ratings-surge-for-home-stretch.html"

innentől kezdve csak akkor vagyok hajlandó érdemben foglalkozni a faszságaiddal, ha adatokkal alátámasztod azokat, és nem a hasadra ütve mondasz baromságokat.
süti beállítások módosítása