Viszatért a Szökés az amerikai tévére, elkezdődött a negyedik évad, rögvest egy olyan duplarésszel, ami mellett nehéz szó nélkül elmenni. A nálunk látható harmadik etap csalódást okozott, amiről egyrészt tehet a sztrájk, másrészt meg az, hogy ebből a sorozatból istenigazából az a csoda, hogy egy évadnál többet is engedtek a készítőknek, akik így bizonyos szereplőkkel és történetszálakkal istenigazából nem is nagyon tudtak mit kezdeni. Az ugrás után spoileresen elemezzük a negyedik évadot nyitó másfél órát, óvatosan a klikkolással! A képen az egyik új szereplő látható, egyik kedvencünk, Michael Rapaport alakításában.
A negyedik évadra komplett rebootot ígértek a készítők, újrakezdést, megújulást, hasonlókat, és valahol ezt be is tartották (legalábbis eddig), de ennek ára van (lesz). Míg az első évad eredetileg berendelt 13 része egy feszes, tempós, izgalmas történettel nyűgözött le mindenkit, amiben szépen fokozatosan adagolták a feszültséget és hozták be az újabb arcokat, az évad második felére az írók fantáziája láthatóan elment a szerelmi szál erőltetése irányába, és sajnos túl nagy terhet tettek Wentworth Miller szanaszétvarrt vállaira, amivel a Steven Segal legjobb napjaira emlékeztető mimikával megvert fiatalember nem nagyon tudott mit kezdeni.
A második etapban ugye a menekülésen volt a hangsúly, a szépen összehozott csoport több darabra szakadt, olyan történetszálakkal, amikkel nem nagyon akart igazából az íróstáb sem foglalkozni (Sucre csaja Mexikóban, Bellick kalandjai, Tweener vagy Haywire halála), de a Céges-összeesküvős rejtély és id. Scofield/Burrows előkerülése kicsit lendített a dolgon, ráadásul nagyon jó ötletnek bizonyult Alex Mahone karaktere - Will Fichtner többet tud a színészetről, mint az összes többi szereplő együttvéve.
A bajok akkor kezdődtek, amikor a második évad végén Sarah Wayne Callies (Sara Tancredi szerepében) megunta a banánt, és kiszállt gyereket szülni és az írók jobb híján fogták az első évad forgatókönyveit, kicsit leporolták őket, és egy panamai börtönbe bevágták az egész bagázst, majd lesz valami velük, az elsőben is működött a koncepció. Nem így történt, a Whistlert kimenekítő kínlódást nézve néha úgy voltam a sorozattal, hogy azonnal letörlöm a gépről az összes epizódot, és elfelejtem örökre, de Robert Knepper (T-bag) és a már említett Fichtner miatt, no meg a Sona egyetlen jó húzása, a Lecherót alakító Robert Wisdom miatt maradtam.
A negyedik évad kezdetére már kitudódott, hogy Callies aláírt ismét a sorozathoz (biztos nem szeret GYES-en lenni), ami a fejlevágós haccacárét követően kissé megütközést kelltett sok rajongóban (bár a dekoratív színésznőt mindenki szívesen látta viszont), tipikus "jumping the shark"-húzásnak tartották, és valahol igazuk van. Ilyen összecsapott, elbaszott évadkezdetet még életemben nem láttam, és winnie véleményével ellentétben engem igenis idegesítenek az olyan dolgok, hogy a börtönből frissen szökött és körözás alatt álló Michael miként került vissza Los Angelesbe, és nem megyek el az olyan baromságok mellett sem, mint az egész testes tetoválás-eltávolítás egy délután alatt, amitől össze-vissza szarta volna magát hősünk, ha tényleg fájdalomcsillapító nélkül csinálja végig a lézeres kezelést.
Amit a negyedik évadra ez a duplarész felvezetett az kábé annyi, hogy kényszerűségből (mindenkit fenyeget a sitt, csak Sarát nem) a Link-Michael-Mahone-Sucre-Bellick ötösfogat, kiegészülve egy nagyonfasza hackerrel és Sara dokinővel, nekilát, hogy a Céget a földbe döngölje, azáltal, hogy ellopják tőlük a nagyon titkos adataikat, amiket hat részre széjjeldobva hat nagyon titkos kártyán, hat nagyon titkos emberke őriz, MAJD betörnek a Cég főhadiszállására, és onnan ellopják a kód feltöréséhez szükséges mittudoménmit. Kapunk új gonoszembert, aki hallgatag, de kegyetlen, és csak egy kanál mézzel etetei a foglyait, egy rendes FBI-ügynököt, és egyelőre ennyi, de biztos lesz még új arc később is.
A legnagyobb baj viszont az, hogy, az írók már annyira kiszámítható fordulatokkal élnek, hogy senki be nem veszi őket, a minicliffhangerek hatása elmúlt, azonnal lehetett tudni, hogy Gretchent nem írják ki a 4x01-ben (jó, a második rész stáblistájéban is ott vigyorgott a neve), a Homérosz-idézetnek igenis kulcsszerepe lesz, ha már hatszor elmondjék/megmutatják, és nem, a kártya nem lesz meg egyből, hiába is akarnák elhitetni velünk ebben a Bourne-rejtélybe öltött Piszkos tizenkettőben. A legnagyobb szemétséget mégis T-baggel követték el, aki már a harmadik évad második felére is csak önmaga karikatúrájaként téblábolt fel s alá, most meg kannibált csináltak belőle csak azért, hogy egy kilométerekről üvöltő gyenge poént elsüthessenek. "You ate some bad Mexican?", te jó Isten, ezt ki engedte adásba, de most komolyan?
További problémát jelent még (nekem), hogy a Michael-Sara jelenetekben egyszerűen nem érzem azt, hogy ezek ketten most tényleg kajakra szerelmesek lennének egymásba, Callies és Miller csak kerülgetik egymást, és a csókok is olyan esetlen, vidéki színjátszókörös kínlódásnak tűnnek, amikor ez ember kényszerűségből lesmárolja Piroskát, de csak óvatosan, mert az életben unokatestvérek. A 6.5 milliós nyitány akár figyelmeztetés is lehet a készítőknek, ez, így NEM jó, és ha nem történik valami nagyon gyorsan, a sorozat szépen lassan, de biztosan haladhat a cancel felé. Ne legyen igazam.
NGL 2008.09.03. 12:29:59
szerintem minden évad nagyon jó volt a 3.ban volt pár rész ami uncsi volt de összeségében én elnézném még a 6.évadig is
akinek meg nem tetszik az ne nézze és ne fikázza :D
van millió1 sorozat amit nézhet :)
rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.09.03. 12:31:23
A kritikákat olvasom csak, s abból lejön, hogy míg a Lost meg tudott újulni, úgymond rebootolták a szigeten kívüli cselekménnyel, a másik két "megcsömörlött" sorozatot nem sikerül... (PB meg Heroes, ami, ahogy néztem, szintén minősíthetetlenül gyenge lesz, plusz jön a cápaugrás mindjárt az első részekben.)
Volt szó egy spin-offról is, ugye? abból lesz valami?
christy01 2008.09.03. 12:31:49
christy01 2008.09.03. 12:33:15
BruceWayne 2008.09.03. 12:33:23
gastro, missing in action 2008.09.03. 12:40:34
-------, aminek talán oka az is, hogy Wentworth "csajokkedvence és orditvasuttogó" Miller, a fütyiket részesíti előnyben a való világban....
sixx · http://comment.blog.hu 2008.09.03. 12:41:01
gastro, missing in action 2008.09.03. 12:42:42
2008.09.03. 12:51:52
És ahogy fentebb is írtad, nekem is elég erőltetettnek tűník ez a Sarah és Scofield Love story.
Már csak azt várom mikor rabolják el LJ-t és akkor majd kezdődik minden elölről.
De nevetséges ez a csipet-csapat felállás.
T-Bag kb ugyanazt a szerepet/forgatókönyvet kapta mint a 2 v. a 3. évadban. Nah mindegy a remény hal meg utoljára szóval én bízok abban, hogy lesz egy értelmes befejezése ennek a sorozatnak...mondjuk Bobby felébred:D:D
Jinx 2008.09.03. 12:57:50
Amennyire kedveltem Wentworth Millert, úgy jöttem rá, hogy egy kanálban több színészi tehetség van mint benne, és hogy a szemráncolós nézés 5 percenként legalább annyira bugyuta mint David Carusoe szemüveg le- és felhelyezése a CSI:Miami-ban.
Az hogy kiderül, hogy nem egy kártya kell hanem hatot kell megkeresni az kicsit olyan Harry Potter utánérzet...És ismét megkérdezem, hogy mért fogom ezután is nézni? Nem tudom. Az első évadot végigkáromkodtam izgalmamban, most már azért káromkodok mert néhol erősen trágyaszagú a dolog...
Eos-face 2008.09.03. 13:01:21
Gondolkozzatok már egy picit!
Több sorozat is beleesik abba a hibába, amibe a PB is kezd (szerintem már rég beleesett, de mind1).
Ütős sztori, frankó szereplők, folyamatos izgalmasnál izgalmasabb cliffhangerek.
Aztán a HYPE miatt nem tudják/akarják/engedik abbafejezni, és csak csűrik csavarják azt a szerencsétlen sztorit az annyáig, amíg már szinte senki nem tudja mi a tököm van.
Így múlt el a Lost is, a 4400 is. És ezt produkálja a PB is.
Kurva könnyű azt nyilatkozni, hogy akinek nem tetszik ne nézze, hisz az ember azért szeretné tudni, hogy kedvenc sorozata hogy ér véget, a mennybe vagy a pokolra jutnak a szereplők? Nade így?????
Megkedveltem a szereplőket, tetszett a sztori, de ahova az egész eljutott, az már kurvára nem tetszik, és teljességgel megértem azokat, akik fanyalognak és fikázzák a 3. szezont és félnek, hogy mégfosabb lesz a 4. szezon. NEM ERRŐL VOLT SZÓ!
Hiszen a tisztelt progyuszerek elcseszték a szórakozásukat, addig ütik az aranytojást tojó tikot, amig az szépen megpurcan még a sorozat TÉNYLEGES befejezése előtt.
KopaszMercis 2008.09.03. 13:04:54
azon keves bloggerek koze tartozol akit nagyon respektalok, szerintem kurvara a csomon keresed a kakát.
Szerintem rapaport karaktereben nagyon sok van, es en pont hogy pozitivan ertekeltem azt, hogy az elso 3 szerzonhoz kepest, most ket resz alatt egy 2/3 evadnyi tortenes volt, es porog.
Szerintem az uj hacker nagyon jo karakter, es nem erdekel hogy grecsen halott-e vagy sem.
T-Bag sztorija meg meg a plot thickens elotti pozicioban van...
candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.09.03. 13:06:37
Amúgy nagyjából a harmadik évad közepe óta nem nézem, kicsit unalmas meg fájdalmas lett már a második is, harmadik pedig csömör. BSG valahogy kimaradt, amiket láttam belőle, annak alapján nem érzek nagy késztetést rá. Lost-ot nem nézek, talán ha egyszer cancelt kap, akkor esetleg egybe legrindolom, bár kérdés hetven évesen mennyi esélyem lesz rá : )
Heroes viszont sztem egész korrektül hozta a színvonalat a másodikban is, jöhetne már a három.
christy01 2008.09.03. 13:07:33
s3v3n 2008.09.03. 13:09:33
no , én akkor a talpamon vagyok.
"a Lost egy szar...sajnos"
hát, szerencsére nem az.
"Aztán a HYPE miatt nem tudják/akarják/engedik abbafejezni, és csak csűrik csavarják azt a szerencsétlen sztorit az annyáig, amíg már szinte senki nem tudja mi a tököm van.
Így múlt el a Lost is, a 4400 is. És ezt produkálja a PB is. "
kezdem azt hinni hogy ezen a blogon valami anti lost mozgalom indult, valamikor. merthogy ennyi negatív véleményt már rég nem olvastam. na mindegy. a 4400 amúgy kurva szar példa, mivel azt cancelezték, a lost pedig az 1. évad óta nem volt ennyire közönség és kritikakedvenc, lol.
egyébként meg marhára viccesnek találom az ilyen "ez azért van elromolva mert túlhúzzák" dumát. melyik sorozat NINCS elhúzva? (a lost, amúgy. mivel annak már van fix befejezőidőpontja)
az ÖSSZES sikeres sorozatot addig csinálják amíg van rá igény. a PB _NEM_ emiatt gyengélkedik, hanem amiatt, hogy egész egyszerűen hiányzik a kreativitás.
a 4. évad nyitány gyenge volt, sixx jól megírta miért, de nem azért volt gyenge mert már a 4. évadban járunk és azt nem kéne, hanem mert rossz irányba vitték el a történetet.
s3v3n 2008.09.03. 13:10:30
hú, még jó hogy minden mondatodat úgy kezdted, hogy "szerintem" ..
zajcev 2008.09.03. 13:12:52
KopaszMercis 2008.09.03. 13:14:15
bar csak nekem is ennyi szabadidom lenne...
KopaszMercis 2008.09.03. 13:18:12
jah mahón és tíbeeg is tök amatőrök...
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.09.03. 13:27:59
2. gyengébb
3. lejtmenet
4. már nem nézem
gravy_t 2008.09.03. 13:29:05
ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 13:40:38
KopaszMercis 2008.09.03. 13:52:09
legalabb van szabadidod gyakorolni az angol kiejtest ;)
nemecsek ernő áruló 2008.09.03. 14:15:34
Baszkurátor 2008.09.03. 14:16:15
Teljesen igazad van.Az elején néztem belőle 2-3 részt de nemtetszett ezért nem is nézem és ami fontos!! nem is fikázom.Akinek tetszik nézze akinek meg nem az ne.Ennyi.
a8zoli 2008.09.03. 14:18:22
sztem a magyar szinkronnal sokat javítanak az angol sokkal rosszabb. a 2. még elment a 3-ik meg tök eröltetett. a 4-ik re kív. vagyok de lehet csalódás lesz.
uggyanolyan lesz mint a lost még az első kettő tök jó volt a 3 már borzalom a 4-et nem is nézem.
Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2008.09.03. 14:26:07
"bar csak nekem is ennyi szabadidom lenne... "
Minden szaros bloghoz hozzászólsz a nap legkülönbözőbb óráiban. Get a life.
hunyuan 2008.09.03. 14:29:19
főleg minek 'elemzitek', kedves blogger..
KopaszMercis 2008.09.03. 14:39:46
Te meg az en szaros hozzaszolasaimat olvasod... don't have a cow! :)
Amugy meg igy sincsen ilyen hulyesegekre idom, tehat hamar kiderul h masnak mennyire temerdek van :)
H.peti 2008.09.03. 14:40:07
Én sem szeretem a pacalt, nem is eszem meg! Tehát ha nem a munkádal járna a kritikaírás, javasolnám hogy inkább mellőzd az ilyen "jellemzések" megírását!
A sorozatot szeretem az 1.-től a mostani évadig, szerintem nagyon jó, és hát ne akadjunk már ki olyasmiken (frissítés, éles-, vakmerő fordulatok) , ami lényegében hozzátartozik ahhoz, hogy egy sorozat életben maradjon! Persze ez a tetkókiégestéses dolog hülyeség, de ne gondoljuk azt, hogy a többi "nagy" sorozat nem követ el ilyen bakikat! (Pl : lost pffff)
bullseye 2008.09.03. 14:40:13
Valszeg ők is ráébredtek, hogy nem lehet újabb menekülés/börtön, így átálltak az Ocean11 vonalra, amit viszont én szeretek. (Bár a Leverage jobb Hustle pótléknak tűnik, de csak decemberre írták ki). Csak megint baromi lassú lesz, ha egész szezont az adatszerzésre építik. Első évben az újdonság, meg a felvarrt B, C, D, E tervek elvitték a már-már barátok közt szintű időhúzást, de a 3. évadban már szánalmas volt néha.
Ami meg kifejezetten elborzaszt, az Teddy sztorija, akit végre kinyírhattak volna, vagy maradhatott volna kiskirály valami panamai sitten, de ehelyett majd váratlanul feltűnő bekavaróelemnek tartják fent, amit nehéz lesz cápaugrálás mentesen eladni.
bbandi 2008.09.03. 14:46:20
mutant · http://universal.blog.hu 2008.09.03. 14:58:19
kisby 2008.09.03. 15:36:29
mjordan 2008.09.03. 15:57:14
Dina15 2008.09.03. 15:57:39
Dina15 2008.09.03. 16:03:04
Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:05:22
A PB egy kimondottan jó és friss sorozatnak indult. Sajnos a 13. rész után, a csúcson be kellett volna fejezni, mert addigra egyszerűen elfogyott az ötlet és a potenciál (ami ugye minden sorozattal megesik előbb vagy utóbb). Cápát ugrottak, akár többször is, és ezt még ők is beismerik (www.sorozatjunkie.hu/2008/08/30/melyik-sorozat-szereploje-mondta/). Már gyakorlatilag a készítők és a színészek se veszik komolyan az egészet. Ez van, de nyugi, közepes minőségű sorozat is kell a tévére... :-)
ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 16:16:26
KopaszMercis 2008.09.03. 16:23:02
valaki olvasta 2006-ban a Zinterneten es mar hude atugrotta a capat.. kozben azt sem tudja mi a gecit jelent. Utalom az ilyet de nagyon
titok84 2008.09.03. 16:28:03
Annak azért örülnék, ha lezárnák, látszik, hogy ebből már nem jön ki több. Hogy Szara és Májkül között nem "vibrál a levegő" (broááf), az nagyon feltűnő. Na, majd Link és Szófia!
Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:30:34
Az meg hogy a PB megugrotta, eddig nem volt feltétlenül egyértelmű, de ez a Sarah visszahozása nálam eldöntötte. És nyilván Ezerarcú Szkófild se véletlenül mondta azokat a szavakat, amit.
KopaszMercis 2008.09.03. 16:31:32
KopaszMercis 2008.09.03. 16:33:24
sarah visszahozasa mar akkor egyertelmu volt, amikor kivittek.. en akkor itt obegattam az irodaba.. semmilyen capa megugras nem volt.. lehetett tudni elore. vagy ha igen mar ott megugrotta a capadat
Fearan 2008.09.03. 16:37:00
A lényeg, hogy világít róla a felületesség. Ha valaki esetleg ki tudja magyarázni a fentebb említett dolgokat magának akkor hajrá, nekem ez már nagyon sok.
Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:37:47
Minden_a_matekon_múlik 2008.09.03. 16:40:03
Ez is olyan lesz mint a lost, próbálnak minél több bőrt lehúzni róla idióta mellékszálakkal. Be kellett volna fejezni az első évad után. Mára már kult sorozat lenne. Így nem lesz az.
KopaszMercis 2008.09.03. 16:44:06
Az sem fontos hogy mikor neteztem eloszor... egyszeruen szanalmas ez a "megugrotta a capat" meg kaming outolt... ne eroszakoljatok meg magatokat.. nem kell itt nyugatiaskodni, maradj nyugodtan balakani es legy buszke
szucsitg 2008.09.03. 16:49:08
pedig lenyeg lenne. de kepzeld erre nincs mas kifejezes, el kene fogadni. es leszarom, h te balkani vagy, en magyar. es hasznalok angol kifejezeseket, amikor nincs jobb, v nem jut eszembe jobb/mas. ez van. es ha lett volna neted, mint nekunk 96nyaran, akkor tudnad, h a sebessegben az 5kbyte/s az fasza volt. es vmi ervet is mondasz vegre?
Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:49:33
Egyszerűen ezek a szavak és kifejezések léteznek, csak még nem találták meg a magyar megfelelőjüket. Ezzel az erővel évadokról se lenne szabad beszélnünk, mert az is fúj, nyugati, legyen helyette inkább 123. rész, Szomszédok stílusban. :-P De amúgy alapjában véve igazad van, csak nem kell túlzásba vinni. :-)
sixx · http://comment.blog.hu 2008.09.03. 16:52:00
KopaszMercis 2008.09.03. 16:52:15
vau most nagyon elit vagyok...
akkor meg mar ird ki hogy jumped the shark, ami mellesleg meg angolul is szar kifejezes.
Le es korbe lehet irni ezt magyarul nem kell hozza ez az eroltett fos hozzaallas...
KopaszMercis 2008.09.03. 16:55:00
ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 17:24:54
bullseye 2008.09.03. 17:25:53
ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 17:38:44
A 200 epizód meg szerintem poénos volt, mert nagyon nem vették komolyan. De amolyan "filler"-nek jó volt.
Johny B. G. 2008.09.03. 18:59:14
És persze, nézze mindenki, mert mindenki azt csinál, amit szeretne, azt néz, amit jólesik, és senkit nem vetek meg azért, mert a PB-t nézi, hiszen nézem én is, de ez a sorozat tényleg már a vígjáték kategóriába tartozik, Ezerarcú Szkófildostúl, Sara " fejvisszanövős" Tancredistől, logikai hibák tömkelegétől, önismétlő fantázoiátlan kiégésektől, blődségektől, mindenestől.
Az én szemem egyedül a "Will Fichtner többet tud a színészetről, mint az összes többi szereplő együttvéve" gondolatnál ugrott meg egy picit, mert szerintem Robert " T-bag" Knepper is zseniálisan jól hozza a pszicho figurát-illetve hozta, amíg a karakter normálisan meg volt írva...De az tény hogy Fitchner is bajnok.
Bazzeg, az egész felsőtestét leszedeti hobbiszinten...ilyet...
ovits 2008.09.03. 23:14:10
ON:
Szerintem a PB akkor váltott lejtmenetbe, amikor az első évad végén már a fél börtön benne volt a szökésben.
A második évadból még láttam pár részt, de a harmadikból már egyet sem.
Madmoazell 2008.09.04. 09:24:30
Azt viszont ezek szerint nemcsak én vettem észre, hogy Sára néni és Mike között egy cseppnyi szikra sincs... de nem tudtam, hogy Wentworth bácsi sooo gay, és most elszontyolodtam, aszittem, nemis.
Az egy délutános tetkóeltávolítás nonszensz, ezentúl ő lesz chucknorris.
Madmoazell 2008.09.04. 09:31:02
malloc (törölt) 2008.09.04. 11:20:14
A kártya lemásolása through-the-air kicsit gáz, nem tudom miért kell ennyire birkának nézni a nézőt. Ezt az egyik tanárom úgy fogalmazta meg hogy nem "kaptok egyszerű feladatot zéhán mert nem akarlak megsérteni benneteket". Hát ez itt sikerült.
Summa summárum: blama
Pedig szeretem a PB-t.
gastro, missing in action 2008.09.04. 16:18:51
gastro, missing in action 2008.09.04. 16:21:56
Én láttam Happy Days-t 82-ben a RAI UNO-n, közvetlenül a Starsky és Hutch elött ment, minden szerdán, de sajnos olaszul volt én meg libiai oviba jártam, így lófact sem értettem belőle, ettől függetlenül a kedvenc sorozatom volt, márcsak a kockásinges-popperhajas stíl miatt is:-))) (napersze a szanfranciszkó utcáin és a sztarszkiék után!)
ovits 2008.09.05. 00:13:04
Gratula:) 82-ben engem még a járás, a beszéd és hasonló dolgok elsajátítása kötött le. Sorozatok nem igazán.
A wikipédiából egész jól ki lehet okosodni, csak a jumped the shark kifejezésre kell rákeresni. Egyébként nagyjából eltaláltad: a sorozatoknak, amik átugrották a cápát, látványosan romlik a minőségük (pl: mert olyan hülye történetet találnak ki, hogy Pamela csak álmodta Bobby halálát).
Mindenesetre a cápás kifejezést nem fogom használni...
sixx · http://comment.blog.hu 2008.09.05. 07:38:10
ovits 2008.09.05. 19:03:32
Nem. Nálam a rövidtávú memória teljes hiányáról. Amikor még a cikket olvastam, nem érdekelt a kifejezés annyira, hogy megnézzem a linket. Viszont mikor minden második hozzászóló előhozakodott vele, akkor rákerestem, tökéletesen elfelejtve, hogy volt a cikkben egy kibaszott link arra a kibaszott kifejezésre.
Tetszik a sorozathatározó. Kösz, hogy felhívtad a figyelmem a linkre.
BruceWayne 2008.09.07. 10:22:10