Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Spoilerzóna: megint szöknek, de minek

És ezt így, hogy?

2008. szeptember 03. 12:06 sixx 67 komment

Viszatért a Szökés az amerikai tévére, elkezdődött a negyedik évad, rögvest egy olyan duplarésszel, ami mellett nehéz szó nélkül elmenni. A nálunk látható harmadik etap csalódást okozott, amiről egyrészt tehet a sztrájk, másrészt meg az, hogy ebből a sorozatból istenigazából az a csoda, hogy egy évadnál többet is engedtek a készítőknek, akik így bizonyos szereplőkkel és történetszálakkal istenigazából nem is nagyon tudtak mit kezdeni. Az ugrás után spoileresen elemezzük a negyedik évadot nyitó másfél órát, óvatosan a klikkolással! A képen az egyik új szereplő látható, egyik kedvencünk, Michael Rapaport alakításában.

A negyedik évadra komplett rebootot ígértek a készítők, újrakezdést, megújulást, hasonlókat, és valahol ezt be is tartották (legalábbis eddig), de ennek ára van (lesz). Míg az első évad eredetileg berendelt 13 része egy feszes, tempós, izgalmas történettel nyűgözött le mindenkit, amiben szépen fokozatosan adagolták a feszültséget és hozták be az újabb arcokat, az évad második felére az írók fantáziája láthatóan elment a szerelmi szál erőltetése irányába, és sajnos túl nagy terhet tettek Wentworth Miller szanaszétvarrt vállaira, amivel a Steven Segal legjobb napjaira emlékeztető mimikával megvert fiatalember nem nagyon tudott mit kezdeni.

A második etapban ugye a menekülésen volt a hangsúly, a szépen összehozott csoport több darabra szakadt, olyan történetszálakkal, amikkel nem nagyon akart igazából az íróstáb sem foglalkozni (Sucre csaja Mexikóban, Bellick kalandjai, Tweener vagy Haywire halála), de a Céges-összeesküvős rejtély és id. Scofield/Burrows előkerülése kicsit lendített a dolgon, ráadásul nagyon jó ötletnek bizonyult Alex Mahone karaktere - Will Fichtner többet tud a színészetről, mint az összes többi szereplő együttvéve.

A bajok akkor kezdődtek, amikor a második évad végén Sarah Wayne Callies (Sara Tancredi szerepében) megunta a banánt, és kiszállt gyereket szülni és az írók jobb híján fogták az első évad forgatókönyveit, kicsit leporolták őket, és egy panamai börtönbe bevágták az egész bagázst, majd lesz valami velük, az elsőben is működött a koncepció. Nem így történt, a Whistlert kimenekítő kínlódást nézve néha úgy voltam a sorozattal, hogy azonnal letörlöm a gépről az összes epizódot, és elfelejtem örökre, de Robert Knepper (T-bag) és a már említett Fichtner miatt, no meg a Sona egyetlen jó húzása, a Lecherót alakító Robert Wisdom miatt maradtam.

A negyedik évad kezdetére már kitudódott, hogy Callies aláírt ismét a sorozathoz (biztos nem szeret GYES-en lenni), ami a fejlevágós haccacárét követően kissé megütközést kelltett sok rajongóban (bár a dekoratív színésznőt mindenki szívesen látta viszont), tipikus "jumping the shark"-húzásnak tartották, és valahol igazuk van. Ilyen összecsapott, elbaszott évadkezdetet még életemben nem láttam, és winnie véleményével ellentétben engem igenis idegesítenek az olyan dolgok, hogy a börtönből frissen szökött és körözás alatt álló Michael miként került vissza Los Angelesbe, és nem megyek el az olyan baromságok mellett sem, mint az egész testes tetoválás-eltávolítás egy délután alatt, amitől össze-vissza szarta volna magát hősünk, ha tényleg fájdalomcsillapító nélkül csinálja végig a lézeres kezelést.

Amit a negyedik évadra ez a duplarész felvezetett az kábé annyi, hogy kényszerűségből (mindenkit fenyeget a sitt, csak Sarát nem) a Link-Michael-Mahone-Sucre-Bellick ötösfogat, kiegészülve egy nagyonfasza hackerrel és Sara dokinővel, nekilát, hogy a Céget a földbe döngölje, azáltal, hogy ellopják tőlük a nagyon titkos adataikat, amiket hat részre széjjeldobva hat nagyon titkos kártyán, hat nagyon titkos emberke őriz, MAJD betörnek a Cég főhadiszállására, és onnan ellopják a kód feltöréséhez szükséges mittudoménmit. Kapunk új gonoszembert, aki hallgatag, de kegyetlen, és csak egy kanál mézzel etetei a foglyait, egy rendes FBI-ügynököt, és egyelőre ennyi, de biztos lesz még új arc később is.

A legnagyobb baj viszont az, hogy, az írók már annyira kiszámítható fordulatokkal élnek, hogy senki be nem veszi őket, a minicliffhangerek hatása elmúlt, azonnal lehetett tudni, hogy Gretchent nem írják ki a 4x01-ben (jó, a második rész stáblistájéban is ott vigyorgott a neve), a Homérosz-idézetnek igenis kulcsszerepe lesz, ha már hatszor elmondjék/megmutatják, és nem, a kártya nem lesz meg egyből, hiába is akarnák elhitetni velünk ebben a Bourne-rejtélybe öltött Piszkos tizenkettőben. A legnagyobb szemétséget mégis T-baggel követték el, aki már a harmadik évad második felére is csak önmaga karikatúrájaként téblábolt fel s alá, most meg kannibált csináltak belőle csak azért, hogy egy kilométerekről üvöltő gyenge poént elsüthessenek. "You ate some bad Mexican?", te jó Isten, ezt ki engedte adásba, de most komolyan?

További problémát jelent még (nekem), hogy a Michael-Sara jelenetekben egyszerűen nem érzem azt, hogy ezek ketten most tényleg kajakra szerelmesek lennének egymásba, Callies és Miller csak kerülgetik egymást, és a csókok is olyan esetlen, vidéki színjátszókörös kínlódásnak tűnnek, amikor ez ember kényszerűségből lesmárolja Piroskát, de csak óvatosan, mert az életben unokatestvérek. A 6.5 milliós nyitány akár figyelmeztetés is lehet a készítőknek, ez, így NEM jó, és ha nem történik valami nagyon gyorsan, a sorozat szépen lassan, de biztosan haladhat a cancel felé. Ne legyen igazam.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NGL 2008.09.03. 12:29:59

Nekem tetszett a sorozat, szerintem nagyon jó volt , a történet a fordulatok és minden teljesen ott van a szeren, persze vannak hülyeségek benne de azok hozzá tartoznak a sorozatokhoz.

szerintem minden évad nagyon jó volt a 3.ban volt pár rész ami uncsi volt de összeségében én elnézném még a 6.évadig is


akinek meg nem tetszik az ne nézze és ne fikázza :D

van millió1 sorozat amit nézhet :)

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.09.03. 12:31:23

Kb. ez az egyetlen cc-n és sj-n agyonhájpolt sorozat, amit nem voltam képes végignézni. Ha adják a tv-ben belenézek, de valahogy nem volt szimpi. (még a BSG ilyen).

A kritikákat olvasom csak, s abból lejön, hogy míg a Lost meg tudott újulni, úgymond rebootolták a szigeten kívüli cselekménnyel, a másik két "megcsömörlött" sorozatot nem sikerül... (PB meg Heroes, ami, ahogy néztem, szintén minősíthetetlenül gyenge lesz, plusz jön a cápaugrás mindjárt az első részekben.)

Volt szó egy spin-offról is, ugye? abból lesz valami?

christy01 2008.09.03. 12:31:49

Egyetértek az előttem szólóval, akinek nem tetszik ne nézze, hiszen nem kell mindent nézni. Szerintem a sorozat jó, és remélem azért lesznek benne izgalmas fordulatok.

christy01 2008.09.03. 12:33:15

A Lost megújúlásáról annyit, hogy ember legyena talpán, aki tudja követni, szerintem negyon rossz irányba ment el, remélem a PB nem erre fog elmenni.

BruceWayne 2008.09.03. 12:33:23

sixx the official hungarian prison break hater :-)

gastro, missing in action 2008.09.03. 12:40:34

További problémát jelent még (nekem), hogy a Michael-Sara jelenetekben egyszerűen nem érzem azt, hogy ezek ketten most tényleg kajakra szerelmesek lennének egymásba, Callies és Miller csak kerülgetik egymást, és a csókok is olyan esetlen, vidéki színjátszókörös kínlódásnak tűnnek,
-------, aminek talán oka az is, hogy Wentworth "csajokkedvence és orditvasuttogó" Miller, a fütyiket részesíti előnyben a való világban....

sixx · http://comment.blog.hu 2008.09.03. 12:41:01

tessen már elolvasni figyelmesen. én drukkolok nekik, de NÁLAM/SZERINTEM pofára estek, ez van. és nem, nem tudok jobbat forgatni, még mielőtt.

gastro, missing in action 2008.09.03. 12:42:42

a Lost egy szar...sajnos, pedig többet vártam.. mindegy lassan itt az új survivor! Na azt szeressük....

2008.09.03. 12:51:52

Az első évad nagyon megfogott. Tényleg nagyon jó volt ez a great escape feeling. De a 2. évadtól kezdve fokozatosan romlott az egész történet és a színvonal.
És ahogy fentebb is írtad, nekem is elég erőltetettnek tűník ez a Sarah és Scofield Love story.
Már csak azt várom mikor rabolják el LJ-t és akkor majd kezdődik minden elölről.
De nevetséges ez a csipet-csapat felállás.
T-Bag kb ugyanazt a szerepet/forgatókönyvet kapta mint a 2 v. a 3. évadban. Nah mindegy a remény hal meg utoljára szóval én bízok abban, hogy lesz egy értelmes befejezése ennek a sorozatnak...mondjuk Bobby felébred:D:D

Jinx 2008.09.03. 12:57:50

Hát mittudomén... Tegnap mikor el kezdtem nézni az új részeket, az első 5 perc után azt kérdeztem magamtól, hogy mért is nézem én ezt még mindig. Már a 3. annyira esetlen volt, hogy megkérdezném, minek ezt folytatni.
Amennyire kedveltem Wentworth Millert, úgy jöttem rá, hogy egy kanálban több színészi tehetség van mint benne, és hogy a szemráncolós nézés 5 percenként legalább annyira bugyuta mint David Carusoe szemüveg le- és felhelyezése a CSI:Miami-ban.
Az hogy kiderül, hogy nem egy kártya kell hanem hatot kell megkeresni az kicsit olyan Harry Potter utánérzet...És ismét megkérdezem, hogy mért fogom ezután is nézni? Nem tudom. Az első évadot végigkáromkodtam izgalmamban, most már azért káromkodok mert néhol erősen trágyaszagú a dolog...

Eos-face 2008.09.03. 13:01:21

Üzenem azoknak, akik azt nyilatkozzák, hogy "akinek nem tetszik ne nézze, hiszen nem kell mindent nézni."

Gondolkozzatok már egy picit!
Több sorozat is beleesik abba a hibába, amibe a PB is kezd (szerintem már rég beleesett, de mind1).
Ütős sztori, frankó szereplők, folyamatos izgalmasnál izgalmasabb cliffhangerek.
Aztán a HYPE miatt nem tudják/akarják/engedik abbafejezni, és csak csűrik csavarják azt a szerencsétlen sztorit az annyáig, amíg már szinte senki nem tudja mi a tököm van.

Így múlt el a Lost is, a 4400 is. És ezt produkálja a PB is.

Kurva könnyű azt nyilatkozni, hogy akinek nem tetszik ne nézze, hisz az ember azért szeretné tudni, hogy kedvenc sorozata hogy ér véget, a mennybe vagy a pokolra jutnak a szereplők? Nade így?????

Megkedveltem a szereplőket, tetszett a sztori, de ahova az egész eljutott, az már kurvára nem tetszik, és teljességgel megértem azokat, akik fanyalognak és fikázzák a 3. szezont és félnek, hogy mégfosabb lesz a 4. szezon. NEM ERRŐL VOLT SZÓ!

Hiszen a tisztelt progyuszerek elcseszték a szórakozásukat, addig ütik az aranytojást tojó tikot, amig az szépen megpurcan még a sorozat TÉNYLEGES befejezése előtt.

KopaszMercis 2008.09.03. 13:04:54

sixx:
azon keves bloggerek koze tartozol akit nagyon respektalok, szerintem kurvara a csomon keresed a kakát.

Szerintem rapaport karaktereben nagyon sok van, es en pont hogy pozitivan ertekeltem azt, hogy az elso 3 szerzonhoz kepest, most ket resz alatt egy 2/3 evadnyi tortenes volt, es porog.

Szerintem az uj hacker nagyon jo karakter, es nem erdekel hogy grecsen halott-e vagy sem.

T-Bag sztorija meg meg a plot thickens elotti pozicioban van...

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.09.03. 13:06:37

PB-hez egy spinoff lehet jó lenne, mondjuk teászacsi főszereplésével : )

Amúgy nagyjából a harmadik évad közepe óta nem nézem, kicsit unalmas meg fájdalmas lett már a második is, harmadik pedig csömör. BSG valahogy kimaradt, amiket láttam belőle, annak alapján nem érzek nagy késztetést rá. Lost-ot nem nézek, talán ha egyszer cancelt kap, akkor esetleg egybe legrindolom, bár kérdés hetven évesen mennyi esélyem lesz rá : )

Heroes viszont sztem egész korrektül hozta a színvonalat a másodikban is, jöhetne már a három.

christy01 2008.09.03. 13:07:33

Igazad van, én is nagyon kíváncsi voltam mi lesz a Losttal, de mikor elvesztettem a fonalat, egyszerűen abbahgyagytam, mert már nem érdekelt. Valószínű ezzel is hasonlóképpen leszek, ha úgy alakul.

s3v3n 2008.09.03. 13:09:33

"A Lost megújúlásáról annyit, hogy ember legyena talpán, aki tudja követni"

no , én akkor a talpamon vagyok.

"a Lost egy szar...sajnos"

hát, szerencsére nem az.

"Aztán a HYPE miatt nem tudják/akarják/engedik abbafejezni, és csak csűrik csavarják azt a szerencsétlen sztorit az annyáig, amíg már szinte senki nem tudja mi a tököm van.

Így múlt el a Lost is, a 4400 is. És ezt produkálja a PB is. "

kezdem azt hinni hogy ezen a blogon valami anti lost mozgalom indult, valamikor. merthogy ennyi negatív véleményt már rég nem olvastam. na mindegy. a 4400 amúgy kurva szar példa, mivel azt cancelezték, a lost pedig az 1. évad óta nem volt ennyire közönség és kritikakedvenc, lol.

egyébként meg marhára viccesnek találom az ilyen "ez azért van elromolva mert túlhúzzák" dumát. melyik sorozat NINCS elhúzva? (a lost, amúgy. mivel annak már van fix befejezőidőpontja)

az ÖSSZES sikeres sorozatot addig csinálják amíg van rá igény. a PB _NEM_ emiatt gyengélkedik, hanem amiatt, hogy egész egyszerűen hiányzik a kreativitás.

a 4. évad nyitány gyenge volt, sixx jól megírta miért, de nem azért volt gyenge mert már a 4. évadban járunk és azt nem kéne, hanem mert rossz irányba vitték el a történetet.

s3v3n 2008.09.03. 13:10:30

"azon keves bloggerek koze tartozol akit nagyon respektalok, szerintem kurvara a csomon keresed a kakát."

hú, még jó hogy minden mondatodat úgy kezdted, hogy "szerintem" ..

zajcev 2008.09.03. 13:12:52

sajnos ez bukta lesz,ha így megy tovább. miért érzem azt hogy nincs a történet "megkomponálva" szépen előre lépésröl lépésre, mintha forgatás elött 3 büfés kitalálja milyen jelenet következzen.. ezerarcú szkófíld és pár szereplő jelenete néha már a barátok közt féle fájdalmas falkapargatást idézi elő, mert annyira rossz ahogy történik. a színészi játék eddig sem volt jobb, de ki volt dolgozva az évad(inkább csak az első). bízzunk benne csak a nyári szünetet nyögik és belerázódnak.

KopaszMercis 2008.09.03. 13:14:15

s3v3n 2008.09.03. 13:10:30

bar csak nekem is ennyi szabadidom lenne...

KopaszMercis 2008.09.03. 13:18:12

"a színészi játék eddig sem volt jobb"

jah mahón és tíbeeg is tök amatőrök...

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.09.03. 13:27:59

1. szezon király
2. gyengébb
3. lejtmenet
4. már nem nézem

gravy_t 2008.09.03. 13:29:05

én csak az első évadot néztem, úgy látom, nem maradtam le semmi fontosról.

ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 13:40:38

Nekem a csajom szereti és amíg ezt nézi addig békén hagy és nézhetem a kedvenceimet. (Middleman, Eureka, Pushing daisies, stb).

KopaszMercis 2008.09.03. 13:52:09

gravy_t 2008.09.03. 13:29:05

legalabb van szabadidod gyakorolni az angol kiejtest ;)

nemecsek ernő áruló 2008.09.03. 14:15:34

Ebben a sorozatban soha nem volt ket evadnal tobb. Aki a harmadik evadtol nezi, az szerintem esztelenul mazochista! ;)

Baszkurátor 2008.09.03. 14:16:15

@ NGL 2008.09.03. 12:29:59

Teljesen igazad van.Az elején néztem belőle 2-3 részt de nemtetszett ezért nem is nézem és ami fontos!! nem is fikázom.Akinek tetszik nézze akinek meg nem az ne.Ennyi.

a8zoli 2008.09.03. 14:18:22

az első naggyon teccett és most felraktam div-x ben a 2 . 3.-ik szezont a PS3-amra hogy a tévén kényelmessen nézhessem (felét angolul a 3-ban.
sztem a magyar szinkronnal sokat javítanak az angol sokkal rosszabb. a 2. még elment a 3-ik meg tök eröltetett. a 4-ik re kív. vagyok de lehet csalódás lesz.
uggyanolyan lesz mint a lost még az első kettő tök jó volt a 3 már borzalom a 4-et nem is nézem.

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2008.09.03. 14:26:07

KopaszMercis 2008.09.03. 13:14:15

"bar csak nekem is ennyi szabadidom lenne... "

Minden szaros bloghoz hozzászólsz a nap legkülönbözőbb óráiban. Get a life.

hunyuan 2008.09.03. 14:29:19

ami nem jön be azt minek nézitek he?,
főleg minek 'elemzitek', kedves blogger..

KopaszMercis 2008.09.03. 14:39:46

Dr. Eck · www.eisengrau.com 2008.09.03. 14:26:07

Te meg az en szaros hozzaszolasaimat olvasod... don't have a cow! :)

Amugy meg igy sincsen ilyen hulyesegekre idom, tehat hamar kiderul h masnak mennyire temerdek van :)

H.peti 2008.09.03. 14:40:07

Hát kedves sixx, akármennyire próbálod állítani hogy drukkolsz a sorozatnak, nekem inkább úgy tűnik hogy abszolút nem szereted, sőt.....
Én sem szeretem a pacalt, nem is eszem meg! Tehát ha nem a munkádal járna a kritikaírás, javasolnám hogy inkább mellőzd az ilyen "jellemzések" megírását!

A sorozatot szeretem az 1.-től a mostani évadig, szerintem nagyon jó, és hát ne akadjunk már ki olyasmiken (frissítés, éles-, vakmerő fordulatok) , ami lényegében hozzátartozik ahhoz, hogy egy sorozat életben maradjon! Persze ez a tetkókiégestéses dolog hülyeség, de ne gondoljuk azt, hogy a többi "nagy" sorozat nem követ el ilyen bakikat! (Pl : lost pffff)

bullseye 2008.09.03. 14:40:13

A Firefly-szerű fekete szupergedra ügynök behozatala úgy általában, meg főleg Gretchen életben hagyása kissé gázos volt, de azért nem keveset változott a sorozat.

Valszeg ők is ráébredtek, hogy nem lehet újabb menekülés/börtön, így átálltak az Ocean11 vonalra, amit viszont én szeretek. (Bár a Leverage jobb Hustle pótléknak tűnik, de csak decemberre írták ki). Csak megint baromi lassú lesz, ha egész szezont az adatszerzésre építik. Első évben az újdonság, meg a felvarrt B, C, D, E tervek elvitték a már-már barátok közt szintű időhúzást, de a 3. évadban már szánalmas volt néha.

Ami meg kifejezetten elborzaszt, az Teddy sztorija, akit végre kinyírhattak volna, vagy maradhatott volna kiskirály valami panamai sitten, de ehelyett majd váratlanul feltűnő bekavaróelemnek tartják fent, amit nehéz lesz cápaugrálás mentesen eladni.

bbandi 2008.09.03. 14:46:20

A PB-vel ott követték el a legnagyobb hibát, hogy ez a testvérpár lett a főszereplő. (kb szerintem ennek tudhatók be a Sara-Mike jelenetek - bár mintha a doktornéni régen jobb színész lett volna) Az, hogy az indulás gagyi volt meg (remélem) annak tudható be, hogy gyorsan el akarták kezdeni, és elfelejteni azt a 3. évadot. Én bizakodom, szeretem az ilyen Ocean's Eleven szerű dolgokat, mint ami a második részben volt.

mutant · http://universal.blog.hu 2008.09.03. 14:58:19

már az első rész alatt elaludtam:D

kisby 2008.09.03. 15:36:29

Nekem nagyon bejött, a homályos dolgokat meg fogják világítani a későbbiekben, viszont a Sara - Michael szerelmi szál nálam is a gyenge pontja a sorozatnak. Egy olyan dolog felé terelték az egész történetet(kettejük kapcsolata), amivel láthatóan egyik színész se tud mit kezdeni, aminek a vége csak erölködés. Több akció kevesebb érzelgősség, és rendben is lesz a dolog.

mjordan 2008.09.03. 15:57:14

Spoiler kérdés:Hogy a jó életbe került vissza Sára?Mi a sztori?

Dina15 2008.09.03. 15:57:39

Nem értem azokat, akik nem bírják elviselni ha valaki a drága kis sotozatukat fikázza. Könnyű úgy lerázni bárkit, hogy érvek helyett azt mondja, bocs ha nem tetszik nem kell nézni, kopj le. A blognak a címében is benne van az utalás, hogy valószínű fikázás következik. Ezért aki nem bírja a sorit az idejön, elolvassa és kommenteli, hogy ja szerintem is egy nagy szar. Szóval a kedves imádók tévedtek el egy kicsit, így ha nem tetszik a fikázás, nem kell olvasni, el lehet menni. Lost 4ever :)

Dina15 2008.09.03. 16:03:04

Ja és egyetértek az előttem szólókkal, hogy ilyenkor nem kedvtelésből jövök ide, hogy valamit fikázhassak. Én is imádtam az első évadot, akkor még azt mondtam, hogy a valaha volt legjobb sorozat, pedig végig csak egy börtönben játszódott. Csak sajnos egyre nagyobbat csalódtam, ahogy haladt előre. A második évad közepéig bírtam nézni. Azért ettől függetlenül még érdekel, hogy most kinek mi a véleménye. Akár jó akár rossz.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:05:22

Röhögök ezen a "ha nem tetszik, minek nézitek" demagógián. Mert attól még lehet élvezni valamit, hogy nem jó, vagy hogy látjuk a hibát. És ne az legyen már egy kritikára a megoldás, hogy "akkor ne nézzed te hülyegyerek, mert akkor is ez a világ legjobb sorozata!", mert senki se fog ezután komolyan venni titeket.

A PB egy kimondottan jó és friss sorozatnak indult. Sajnos a 13. rész után, a csúcson be kellett volna fejezni, mert addigra egyszerűen elfogyott az ötlet és a potenciál (ami ugye minden sorozattal megesik előbb vagy utóbb). Cápát ugrottak, akár többször is, és ezt még ők is beismerik (www.sorozatjunkie.hu/2008/08/30/melyik-sorozat-szereploje-mondta/). Már gyakorlatilag a készítők és a színészek se veszik komolyan az egészet. Ez van, de nyugi, közepes minőségű sorozat is kell a tévére... :-)

ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 16:16:26

Bruzsyyval értek egyet. Nekem is van olyan sorozatom amit amolyan "filler"-nek tartok. Pl.: amíkor még volt Stargate nekem két BSG rész között jó volt, de nem mondanám a világ legjobb sci-fi sorozatának. Szóval nem kell fikázni, de nem is kell elvakult baromként rajongani valamiért.

KopaszMercis 2008.09.03. 16:23:02

Ezzel a atugrotta a capat mondassal is bazd meg...

valaki olvasta 2006-ban a Zinterneten es mar hude atugrotta a capat.. kozben azt sem tudja mi a gecit jelent. Utalom az ilyet de nagyon

titok84 2008.09.03. 16:28:03

Részben egyetértek sixxszel. A 4. évad eleje -- ugyanúgy, mint a 2.-é -- állati erőltetett. Ez talán még jobban. Azért lehet még belőle valami, a 3. vége egész jó lett.
Annak azért örülnék, ha lezárnák, látszik, hogy ebből már nem jön ki több. Hogy Szara és Májkül között nem "vibrál a levegő" (broááf), az nagyon feltűnő. Na, majd Link és Szófia!

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:30:34

Igen, sokat búvárkodtam fiatalabb koromban mélytengeren, és ott is jó sok cápát ugráltam át. Anúgy valószínű, hogy több mint ezer órányi sorozattal a hátam mögött nem vagyok tisztában a sorozatok MEGSZOKOTT ÉS GYAKRAN HASZNÁLT fogalmaival, az eredetükkel és korábbi előfordulásukkal, mielőtt használom őket. Utálom az ilyen nagyokosokat, de nagyon.

Az meg hogy a PB megugrotta, eddig nem volt feltétlenül egyértelmű, de ez a Sarah visszahozása nálam eldöntötte. És nyilván Ezerarcú Szkófild se véletlenül mondta azokat a szavakat, amit.

KopaszMercis 2008.09.03. 16:31:32

Menj mar a picsaba.. mikor hallottal te eloszor a hepi dejzrol?

KopaszMercis 2008.09.03. 16:33:24

most olvastam vegig
sarah visszahozasa mar akkor egyertelmu volt, amikor kivittek.. en akkor itt obegattam az irodaba.. semmilyen capa megugras nem volt.. lehetett tudni elore. vagy ha igen mar ott megugrotta a capadat

Fearan 2008.09.03. 16:37:00

hát én nem vagyok az a nagyon negatív ember, sokszor a leg lehúzottabb dolgokban is próbálom keresni a pozitívumot, így nekem a haramdik évad egész jó szórakozást nyújtott, DE EZ! Ennyi dramaturgiai hibát... Már a 3. évad végén sem értettem, hogy miért vették be Mahagóniügynököt az akkor még az se tudtam mibe. Mostmeg pláne nem. Ez a leég a sivatag közepén a börtön és a környék legveszedelmesebb bűnözői a bennégés helyett vidáman csatangolnak panamaszerte. Erről úgy gondolom soha nem tudunk meg több részletet és ez így elég életszerűtlen. Aztán: Sucre és az a puhapöcsű óvodás mekkora spanok lettek és mama hirtelen ott terem, hogy elvigye szeretett kisfia volt fegyencét megnézni annak kisfiát akinek megszületését mintha Bellick barátunk egyszer megpróbálta volna meghíusítani. Aha. Már látom a következő részben ahogy Lincoln gyengéden átöleli Mahagónit, mert az írók elfelejtik, hogy volt ott valami papagyilkosság. Köv.: a tetoválást meg mi a jóéletért kellett lezúzatni? Hát sokszor már el is felejtettem, hogy rá vannak varva ezek-azok + ha a nehezebb beazonosíthatóság a lényeg akkor a fake IDcard+tattooradír helyett talán egy arcplasztika hasznosabb lett volna. Továbbá (mert sajnos még van). Furcsán beszélő, hazaszerető ügynök meg akarja buktatni company-t, a tesókat elsősorban ugyanezen cég akarja kiiktatni de nagyon. Hol itt a probléma? Minek vonakodnak? Mi az, hogy ha megteszik akkor is meg akarják majd őket gyilkolászni? Van még, de szerintem ennyi elég is...

A lényeg, hogy világít róla a felületesség. Ha valaki esetleg ki tudja magyarázni a fentebb említett dolgokat magának akkor hajrá, nekem ez már nagyon sok.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:37:47

Hallani vagy 5-6 éve, látni belőle jópár jelenetet 3-4 éve, a kifejezéssel találkozni ugyancsak 3-4 éve. Amióta aktívan sorozatokkal foglalkozom. Miért, maga? Sajnálom, de a 70-es években nem nagyon torrenteztem, hogy live kövessem. Amúgy meg mikor használtad először az internetet? Mert ha nem 1995-ben, akkor miért mered szádra venni a nevét?

Minden_a_matekon_múlik 2008.09.03. 16:40:03

Áh ez egyre nevetségesebb, bár lehet hogy nem vagyok elég figyelmes. Mot akkor miért is volt olyan nagyon fontos a kopasznak kihozni whistrelt a sonából?
Ez is olyan lesz mint a lost, próbálnak minél több bőrt lehúzni róla idióta mellékszálakkal. Be kellett volna fejezni az első évad után. Mára már kult sorozat lenne. Így nem lesz az.

KopaszMercis 2008.09.03. 16:44:06

Tok mindegy hogy en mikor nem az a lenyeg...
Az sem fontos hogy mikor neteztem eloszor... egyszeruen szanalmas ez a "megugrotta a capat" meg kaming outolt... ne eroszakoljatok meg magatokat.. nem kell itt nyugatiaskodni, maradj nyugodtan balakani es legy buszke

szucsitg 2008.09.03. 16:49:08

kopaszmercis:
pedig lenyeg lenne. de kepzeld erre nincs mas kifejezes, el kene fogadni. es leszarom, h te balkani vagy, en magyar. es hasznalok angol kifejezeseket, amikor nincs jobb, v nem jut eszembe jobb/mas. ez van. es ha lett volna neted, mint nekunk 96nyaran, akkor tudnad, h a sebessegben az 5kbyte/s az fasza volt. es vmi ervet is mondasz vegre?

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.09.03. 16:49:33

Hehe, mondanál akkor egy jó kis balkáni kifejezést erre? ;-) Mert a Bobby tusol a zuhanyzóban is nyugatias akkor. Mit szólnánk a Miklóst már megint lelövik, de nyugi, túléli? :-D

Egyszerűen ezek a szavak és kifejezések léteznek, csak még nem találták meg a magyar megfelelőjüket. Ezzel az erővel évadokról se lenne szabad beszélnünk, mert az is fúj, nyugati, legyen helyette inkább 123. rész, Szomszédok stílusban. :-P De amúgy alapjában véve igazad van, csak nem kell túlzásba vinni. :-)

sixx · http://comment.blog.hu 2008.09.03. 16:52:00

kezdem unni a flémet, aki a cápaugrás miatt ég egyet beszól, kitiltom egy hétre, az istenbasszameg.

KopaszMercis 2008.09.03. 16:52:15

Jo tessek bazd meg en 20 eve nezem eloszor hepidejzt es 95-ben neteztem eloszor...
vau most nagyon elit vagyok...

akkor meg mar ird ki hogy jumped the shark, ami mellesleg meg angolul is szar kifejezes.

Le es korbe lehet irni ezt magyarul nem kell hozza ez az eroltett fos hozzaallas...

KopaszMercis 2008.09.03. 16:55:00

na most kapok az arcomba.. igy legyen velemenye az embernek :)

ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 17:24:54

Ennyi erővel azon is mehetne a vita, hogy számítógép vagy computer vagy kompjúter (yepp... a gimiben a számtech tanár ehhez ragaszkodott)... Szóval nem tök mindegy minek mondják? A sorozatban akkor is van egy logikai bukfenc. Aki szereti nézze aki nem az meg ne, de egymás véleményét fogadjátok már el. Na.

bullseye 2008.09.03. 17:25:53

Hát, nekem már a kártyán húde rengetegsok adat (mellesleg nem csak valami lista?), mert ugye az mp3 és tsai semmi volt hozzá képest, mutatták is, de passzív memóriából kiszedi a szuperkütyű 3 méter távból 60-80 másodperc alatt. Hát izé... hiteles volt, mint a Stargate váratlanul angolra váltó idegen lényei és őskultúrái... (a 200. epizód egy mondatát már nem is merem idézni erről)

ügyfélszolgálatos 2008.09.03. 17:38:44

Na ja az mindig vicces volt, hogy a galaxisban, sőt a Pegazus galaxisban is mindenki angolul beszél. De hát végül is ez egy szórakoztató sorozat. Ezt talán a DS9 -ban oldották meg jól a beültetett univerzális fordítógéppel.
A 200 epizód meg szerintem poénos volt, mert nagyon nem vették komolyan. De amolyan "filler"-nek jó volt.

Johny B. G. 2008.09.03. 18:59:14

Pofám leszakad, hogy a sok főfanatik mekkora hisztit csap, mert van, akinek nem tetszik a PB. Ezt a " akinek nem tetszik ne nézze" dolgot meg minek kell erőltetni. Van egy rakás olyan dolog, amiről itt a többség még csak nem is hallana, nem is ismerne ( nem a PB-ről van szó ), ha nem olvasna róla a C.c.-n azért mert van, aki megnézi, még ha nem is feltétlenül tetszik neki, vagy legalábbis nem tud szemet hunyni az égbekiáltó hibák és blődlik felett.

És persze, nézze mindenki, mert mindenki azt csinál, amit szeretne, azt néz, amit jólesik, és senkit nem vetek meg azért, mert a PB-t nézi, hiszen nézem én is, de ez a sorozat tényleg már a vígjáték kategóriába tartozik, Ezerarcú Szkófildostúl, Sara " fejvisszanövős" Tancredistől, logikai hibák tömkelegétől, önismétlő fantázoiátlan kiégésektől, blődségektől, mindenestől.

Az én szemem egyedül a "Will Fichtner többet tud a színészetről, mint az összes többi szereplő együttvéve" gondolatnál ugrott meg egy picit, mert szerintem Robert " T-bag" Knepper is zseniálisan jól hozza a pszicho figurát-illetve hozta, amíg a karakter normálisan meg volt írva...De az tény hogy Fitchner is bajnok.


Bazzeg, az egész felsőtestét leszedeti hobbiszinten...ilyet...

ovits 2008.09.03. 23:14:10

OFF: ez a cápa meg/átugrása elég hülyén hangzik, főleg úgy, hogy egy olyan 74-84-ig tartó amcsi sorozat egyik jelenetéből vették, amit senki nem látott itthon. (Tegye fel a kezét, aki látta a Happy Days-t, vagy legalább azt a bizonyos jelenetet.)

ON:
Szerintem a PB akkor váltott lejtmenetbe, amikor az első évad végén már a fél börtön benne volt a szökésben.
A második évadból még láttam pár részt, de a harmadikból már egyet sem.

Madmoazell 2008.09.04. 09:24:30

Nekem egyelőre bejön, meglátjuk 5 rész múlva.
Azt viszont ezek szerint nemcsak én vettem észre, hogy Sára néni és Mike között egy cseppnyi szikra sincs... de nem tudtam, hogy Wentworth bácsi sooo gay, és most elszontyolodtam, aszittem, nemis.
Az egy délutános tetkóeltávolítás nonszensz, ezentúl ő lesz chucknorris.

Madmoazell 2008.09.04. 09:31:02

Ja és Gretchennek nincs akkora melle, mint hittem, hogy van, ez rendesen meglepett :D

malloc (törölt) 2008.09.04. 11:20:14

én is néztem, szerintem 1-3ig jó évad volt, de most a negyedik első része elején nem értettem miről van szó, azt hittem kihagytam pár részt a harmadik évad végéről... Szóval szerintem is gáz volt, igazából amikor elkapták az összeset azt hittem megint lesittelik őket pl alcatrazba, aztán onnét kell meglépniük. Szerencsére ekkora hibát nem követtek el, de így is elég tré. Minek kellett whistler akkor a 3. évadban? Hogy odaadjon egy csekket és lelőjön két embert és elhozzon egy szaros memóriakártyát? Ezt a legbirkább emberük is el tudta volna végezni nem?

A kártya lemásolása through-the-air kicsit gáz, nem tudom miért kell ennyire birkának nézni a nézőt. Ezt az egyik tanárom úgy fogalmazta meg hogy nem "kaptok egyszerű feladatot zéhán mert nem akarlak megsérteni benneteket". Hát ez itt sikerült.

Summa summárum: blama
Pedig szeretem a PB-t.

gastro, missing in action 2008.09.04. 16:18:51

mijakurvaisten ez a "cápaugrás"? mit jelent igazából? olyan, mint, amikor lelőtték Bobbyt, közben meg nem is, mert a Pamela csak sokat evett az este és szar álmai voltak?! vagy WTF?!

gastro, missing in action 2008.09.04. 16:21:56

ovits 2008.09.03. 23:14:10

Én láttam Happy Days-t 82-ben a RAI UNO-n, közvetlenül a Starsky és Hutch elött ment, minden szerdán, de sajnos olaszul volt én meg libiai oviba jártam, így lófact sem értettem belőle, ettől függetlenül a kedvenc sorozatom volt, márcsak a kockásinges-popperhajas stíl miatt is:-))) (napersze a szanfranciszkó utcáin és a sztarszkiék után!)

ovits 2008.09.05. 00:13:04

gastro, missing in action 2008.09.04. 16:21:56

Gratula:) 82-ben engem még a járás, a beszéd és hasonló dolgok elsajátítása kötött le. Sorozatok nem igazán.
A wikipédiából egész jól ki lehet okosodni, csak a jumped the shark kifejezésre kell rákeresni. Egyébként nagyjából eltaláltad: a sorozatoknak, amik átugrották a cápát, látványosan romlik a minőségük (pl: mert olyan hülye történetet találnak ki, hogy Pamela csak álmodta Bobby halálát).

Mindenesetre a cápás kifejezést nem fogom használni...

sixx · http://comment.blog.hu 2008.09.05. 07:38:10

he nem lenne benne a posztban a kibaszott cápaugrás kibaszott linkje, akkor mér meg is érteném az értetlenkedést, így viszont funkcionális analfabetizmusról beszélünk.

ovits 2008.09.05. 19:03:32

sixx · comment.blog.hu 2008.09.05. 07:38:10

Nem. Nálam a rövidtávú memória teljes hiányáról. Amikor még a cikket olvastam, nem érdekelt a kifejezés annyira, hogy megnézzem a linket. Viszont mikor minden második hozzászóló előhozakodott vele, akkor rákerestem, tökéletesen elfelejtve, hogy volt a cikkben egy kibaszott link arra a kibaszott kifejezésre.

Tetszik a sorozathatározó. Kösz, hogy felhívtad a figyelmem a linkre.

BruceWayne 2008.09.07. 10:22:10

így utólag hozzászólva a dologhoz: egy olyan műfaj egyik "versenyzőjét" anyáztuk most amelynek legnépszerűbb reprezentásai egy állandóan köcsögösködő f*szkalap orvos, egy elpusztíthatatlan kormányügynök akinek 2 évente van egy annyira eseménydús napja amilyen egy egész hadseregnek egy polgárháborús övezetben töltött 20 év alatt se, egy k*baszott szigeten évadok óta sz*arakodó brigád, egy nyomozóbrigád akik a részek 90%-ában vagy egy töltényhüvelyt/vérfoltot és egyéb baleseti helyszínt bámulnak nagyon komolyan vagy abba a k*rva mikroszkópba elemeznek valamit hatásvadász zenére, valamint a városszéli MILF-ek szintén minden jóval teli hétköznapjai... szóval viszonyítása kérdése az egész, összecsapták a nyitányt, ez tény, ez az ósönz felállás se tetszik egyenlőre, meg volt sok hiba a 2 részben ami tényleg baromira zavart, de egyrészt az első 2 évad teljesen jó volt (főleg a baromira pörgő és izgalmas 2. évad - leginkább az első fele - lehúzását nem értem, és egy-két kavarástól eltekintve a 3. is nagyon jó volt. vannak hülyeség amiket tényleg nehéz néha megemészteni de szerintem egy ilyen sorozatnál meg kell próbálni úgy leülni elé hogy kikapcsoljuk magunkban ezeket a dolgokat, végül is ez szórakozás, ilyen alapon ha mindenbe belekötnénk rengeteg sorozatról lehetne ilyen postokat írni. eleinte a 3. évad is úgy indult hogy ez nem lesz valami nagy szám aztán mégis tök jó lett, szóval nem kel m ég temetni (azt még hozzátenném hogy a lostot a 24-et és a született feleségeket is kb. ugyanennyire bírom, megvan mindegyiknek a hibája és pozitívuma, szerintem hülyeség hasonlítgatni, meg "táborokra oszlani", így is már divat a "Losthiperagy beszól a szerinte prosztó PB-nek", semmi értelme ennek)
süti beállítások módosítása