Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Manipulálták a pekingi megnyitót

Peking 2008

2008. augusztus 12. 06:09 sixx 149 komment

A pekingi Olimpiai Játékok megnyitójáról már mindenki, mindenhol, mindent elmondott, grandiózus, lenyűgöző, káprázatos, röpködtek a jelzők, csak egyet nem tettek hozzá egészen tegnap estig: azt, hogy "kamu". Persze nem az a rész, amikor 12 000 vagy hány dobos verte azt a világítós baszt a stadion közepén, vagy az, amikor a stadion felső karéján dróton rángatott csávó végigszaladt a lánggal a nagy fáklyáig, sőt, még a kissé groteszk békegalambbal sem volt volt semmi baj, színes golyókkal feldíszített kínai parasztok rohangáltak fel s alá, hogy meglegyen a hatás. A tűzijátékkal volt egy kis bibi.

A képen látható lábnyomos téma a tévében rendkívül látványosan nézett ki, úgy tűnt, felülről mutatta egy helikopterre erősített kamera, ahogy 29 lábnyom (a 29. Olimpiai Játékokat szimbolizálva) rajzolódott ki a pekingi égre és haladt tempósan a Madárfészek stadion felé, még Baló György hangja is elcsuklott a meghatódottságtól. Ne legyünk cinikusak, emelje fel a kezét az, aki pénteken így kiáltott fel: számítógéppel generált digitális felvétel ez anyukám, hazudnak a kínaiak!

A Beijing Times hozta nyilvánosságra a dolgot: a szervezők nem akarták, hogy bármi gebasz beleköpjön a levesbe, és gondosan elkészítették a tűzijáték ezen részének digitális verzióját, ráadásul számítógéppel hozzátették a pekingi szmogot és még a kamerarángatást is, mert ugye elméletileg helikopterről közvetítették volna az eseményt, és ha már hamisítunk, akkor csnáljuk rendesen. Az utcán élőben lehetett látni a kétségkívül lenyűgöző lábnyomokat (lásd videó), de a közvetítésben, sőt, a stadion videófalain is a manipulált felvételt mutatták be - csak a legutolsó lábnyom ment élőben. Az NBC-t a kínai szervezők valószínűleg előre tájékoztatták arról, hogy a közvetítésben lesz egy kis csalás, mert a közvetítést kommentáló Bob Costas és Matt Lauer a következő szavakkal kommentálta a látványt: "Hívhatjuk ezt akár filmes kelléknek is. Micsoda animáció! Ez tényleg filmes élmény."

Címkék: tv olimpia csalás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Malachi 2008.08.12. 09:04:27

A tökéletesre törekedtek, jól látszott ez a semmiből fúvó széltől tépett nemzeti zászlón, és úgy az egész megnyitón. Semmi bajom nem volt, lenyűgözött a látvány az elejétől a végéig. Ezt vártam, ezt kaptam. Talán bennem van a hiba, hogy a rossz, a csalás, az átverés helyett a szépséget, 15000 ember irgalmatlan munkáját, és az egyik legősibb nemzet büszkeségét láttam.
De nem felejthetjük el a kitelepítéseket, természetesen. Az, aki azt írja, hogy olyan, mintha "csak" 10000 magyar embert dobtak volna ki az otthonából putriba vagy az utcára, képzelje el, hogy ő, a családja és a környezete szenvedi meg a dolgot. Aztán szálljon magába.

Heck Elek 2008.08.12. 09:07:42

Elképzeltem a budapesti olimpiát: ahogy felolvassa 200 ország tv-kommentátora, hogy az olimpiai láng meggyújtása elmarad, mert az építkezés kijelölt helyszínén lakó Kolompár család nem volt hajlandó a felkínált cserelakásba átköltözni. A közelben lakó Gipsz Jakab pedig panaszt tett, hogy az éjszaka fényhatás rosszul hat a 6 db háztáji tyúkjának a tojáshozamára, a biróság a tárgyalást 2021-re tűzte ki, jogerős döntésig leáll minden.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.08.12. 09:08:13

Nekem az tűnt fel, hogy a kamera egy kicsit lemaradt a tüzijátékról, mintha lassabb lenne a helikopter valóban, majd vágás, és utána már a stadionnál jöttek a lábnyomok, lemaradásnak nem volt semmi nyoma. De ezt betudtam annak, biztos több heliből közvetítik.

MiKeyRuLeS 2008.08.12. 09:08:38

Hát nem tudom, sixx barátunk semmi bizonyítékot nem hozott fel, csak az NBC-s kommentátorok szövegét. Ha ez neki szentírás, legyen, de mi már sok újságírót láttunk hazudni. A Beijing Times-ból legalább egy linket mellékelhetett volna, ha azt akarja, komolyan vegyük az állításait.

kpityu2 2008.08.12. 09:10:34

Hát elsőre én is azt gondoltam hogy felvétel, vagy CG.Tul sima volt a mozgás, és jó a rálátás az effektre. De ha letették a nagyesküt hogy élő, ám legyen. Nem mindegy ? Bár elég értelmetlen élőnek beállítani simán el lehetett volna adni felvett anyagnak, a kutya se törődött volna vele.

Mikor Sodrócki 2008.08.12. 09:11:43

Heckelő , akkor most már nem csak az előadásmód szar , hanem még az is baj hogy "előre bárki fel tudna így készülni" .
Kössél még bele valamibe légyszi . . .

Heck Elek 2008.08.12. 09:12:12

sixx - elolvasva a commentedet, te komolyan szenvedhettél a megnyitó alatt (..groteszk, dróton rángatták, parasztok...), nem értem, miért kínoztad magad ezzel, meguntad talán a DVD-re felvett Maunika-só -idat ?

MiKeyRuLeS 2008.08.12. 09:16:23

Kösz, sixx, apálodzsi!

Fanyuvo 2008.08.12. 09:17:58

sixx: itt dogoljek meg ha tegnap nem pont ezt mondtam volna a havernak, hogy szerintem cg volt. Amikor eloben ment a dolog akkor sima TV-n neztem ott csak azt furcsaltam, hogy a helikopter iszonyatosan lemarad a labnyomokhoz kepest aztan egy 3 sec-es snitt a foldrol, ujra vissza helikopterre es mar utol is erte a labnyomokat. Aztan tegnap megneztem HD-ban, ott mar leugrott a keprol mert minden robbanashoz ugyan azt a fustot raktak be. (jah grafikus vagyok es nem funkcionalis analfabeta)
De termeszetesen ez semmit nem von le az ertekebol, en is ezt tettem volna. Mindig kell egy B terv. Amugy az egyik led sorbol is kihalt a vezerles valahol a musor kozepenel, de ugyesen megoldottak a dolgot.
Amugy meg amikor neztem a HD-t siman kirazott engem is a hideg jo par resznel.
Iszonyat milyen jol megcsinaltak, minden elismeresem a kinaiake.

Ui: baromira tetszett az orszagutisoknal, mikor mentek fel a Nagy Falhoz, hogy sok helyen nem fem volt a szalagkorlat, hanem fa. Tok jol nezett ki. (szegeny kinai csajt sajnaltam aki fejjel beleesett a vizelvezeto arokba)

Mikor Sodrócki 2008.08.12. 09:19:48

Már sixx beírta hogy könnyű utólag okoskodni , de még mindig záporoznak a kommentek arról, hogy én láttam de nem tudtam senkinek szólni , meghát ott volt a fáziskésés,na meg a kameraszög . . hahaha . .

sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:24:13

nem azt mondom, hogy nem lehetett észrevenni, biztos volt, aki kiszúrta, de akkor miért nem írta meg? lassan már a kutyám is blogol, ezt szétolvasták volna, bárhová is írja.

Reisz Manfréd 2008.08.12. 09:27:57

Heck Elek
Jól látom, hogy te a "cél szentesíti az eszközt" filozófia híve vagy? Kivánom, hogy Mo rendezzen olimpiát, és történetesen csak Te legyél az útjában, csak téged lakoltassanak ki úgy, hogy nem kapsz csrébe _semmit_. Ja, de, lábnyomokat az égen. De akkor ne legyen semmi sipítozás a részedről.

Heck Elek 2008.08.12. 09:34:10

Nézed, Manfréd, ha csak én lennék az útjában, és ez az ország nem tudná megoldani*, hogy ne legyek, akkor meg is érdemelnétek, hogy csak miattam ne legyen olimpia.

Persze 2008.08.12. 09:35:13

Az ötlet a lényeg, szerintem sokkal inkább hasonlított ez lábra, mint a mi Augusztus 20.-i "hamburgerünk" hamburgerré.

Thyb 2008.08.12. 09:35:22

Mi van Sixx fáj, hogy nem lehettél ott egy fénylő dobverővel és nem püfölhetted a villogó dobokat? Szerintem keresd meg otthon a habverőt aztán kezdj el gyakorolni. Lesz rá 4 éved. Majd megpróbállak Londonban beprotezsálni, egy dobszólóra. ;)

sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:38:51

miért fájna? eszem megáll, de komolyan.

szako 2008.08.12. 09:42:17

hol lehet ilyen villogó dobot venni?

Reisz Manfréd 2008.08.12. 09:48:46

Heck Elek
Nem hiszem el, hogy tényleg így gondolog. Na, jó elhiszem, láttam már egysmást.
De most komolyan, _muszáj_ volt kitelepíteni annyi embert? _Semmi_ más megoldás nem volt? Na, ezt viszont tényleg nem hinném el.

Heck Elek 2008.08.12. 09:54:32

Manfréd,

Ha kicsit pontosabban elolvasod a hireket, akkor látod, hogy arról van szó, hogy a mondjuk a viskó helyett egy cserelakást kaptak a város másik részén. (ezt kisemmizésnek, gulágra költöztetésnek beálltani egy kicsit túlzás)

...és ha 10ezer embernek felajánlasz egy-egy lakást fejenként akkor bárhol a világon összejön 100 db, akinek nem tetszik a tapéta színe a újban. (Nálunk Mo.-on lenne 5000)
Emellett el tudom képzelni, hogy voltak jogsértések, igazságtalanságok, de ezt egy Amnesty Intl szintű emberjogi üggyé növeszteni szenzációhajhász médiatúlzás.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:55:49

heck: most leszek demagóg egy kicsit - "de ezt egy Amnesty Intl szintű emberjogi üggyé növeszteni szenzációhajhász médiatúlzás", kivéve ha téged paterolnának ki kiskunhalasig.

kpityu2 2008.08.12. 09:58:08

A mai technikánál már nehéz megkülönböztetni egy profi CG-t a valóságtól. Inkább csak érzi az ember, hogy valami nem stimmel. És persze ha utólag kiderül akkor bugrik a dolog. Mi ebben a különös ? Én is furcsálltam, de mivel azt mondták hogy élő, nem vacilláltam rajta. Egy betörésnél se gyanakszik az ember a kószáló idegenekre, de utólag eszébe juthat néhány szokatlan dolog.

Thyb 2008.08.12. 09:58:20

Manfréd: Kina köztudottan nem arról hires, hogy népszavazást tart minden kérdésben, hogy mikor kit telepitsenek ki. Amikor azt a kicseszett nagy vizierőművet épitették, akkor jóval több embert raktak át, méghozzá nagyobb távolságokra. És azt sem szabad elfelejteni, hogy azok földművesek voltak, akiknek a gondozott termőföldjeiket kellett hátrahagyni. Itt eltelepitették őket, de a gyárak többsége ott maradt. Ami nagyobb kérdés,m hogy most mindazon gyárak amelyeket bezárattak a szmog csökkentése végett fizet-e majd egyáltalán a kényszerpihenőre kényszeritett dolgozóknak???
Szako:
szerintem ajövő héten már kapható lesz az utángyártott a József városin, vagy a Sárkány centerben. ;)
Sixx:
mi áll meg? :)

szako 2008.08.12. 09:58:39

nem akarok nagyon beleszólni, de az emberi jogokról való vitatkozást egy kommunista ország kapcsán kicsit értelmetlennek tartom..

szako 2008.08.12. 10:02:28

Thyb: teszkóba` nem lesz?

egyébként a lábnyom alakú tűzijáték is megérik lassan a világméretű tömegtermelésre.

értenek a marketinghez a kínaiak.
:P

Kmg42 2008.08.12. 10:03:06

Én sejtettem hogy nem élő de inkább azt hittem hogy korábban vették fel filmes kamerával. Ebben nincs semmi gond, hiszen a megynitó alatt vetített filmeket is előre megvágták.
Le merném fogadni hogy több verzió is készült, mindenféle időjárási körülményre felkészülve.
Így kell ezt profi szintet csinálni. Semmit se szabad a véletlenre bízni, legalábbis minél kisebbre kell csökkenteni a rizikófaktort.

Kína meg jól csinálja. Másfél milliárd embert nem lehet demokráciával irányítani. Ez az ő életük és ő világuk. Bár akármennyire is szidjuk őket lassan bizony el kell kezdenünk kínaiúl tanúlni! :)

joghurt68 2008.08.12. 10:04:12

Jólfelhúztammagam! "2008.08.12. 08:04:15
Családapa! Ki lőtt mellé, mikor?
Atalantában nem volt íjász. Előtte volt Barcelonában, de az betalált."

De bizony mellélőtt, csak olyan kameraállásbólközvetítették h ne legyen látható, ha esetleg mellélőne. Utána nem sokkal adtak közre egy másik kameraálásból készült képet, amin látható h mellélő...

Reisz Manfréd 2008.08.12. 10:04:54

Heck Elek
Az Amnesty International túloz, a kínai állami hírügynökségek meg csak a színtiszta igazat közlik a világgal...

Thyb
Pontyosan. De most az olimpiáról van szó, igaz, a posztnak eredetileg nem volt témája a kilakoltatás.

Heck Elek 2008.08.12. 10:05:07

sixx

mi ez a "kipaterolás". Ha cserelakást ajánlottak fel, akkor valszeg volt olyan is aki eladta, vagy eleve pénzt kért, kicsi kipótolta és Manhattanben vagy ahol akarta vett magának másikat.

Kinában sem az a rendszer van már régen, hogy megmondják neked, hogy te Kiskunhalason fogsz élni. főleg csak azért nem fogják ezt bevezetni, mert te képzeled ott az életet.

Kmg42 2008.08.12. 10:07:42

Amúgy ne csináljunk úgy mint ha mi szarnánk a spanyol viaszt.
Most ha a kínaiak is azt csinálják mint mi, tudjátok alkudozósan, demokratikusan ahol a magyar paraszt nagyot gondol és jól megspekulál, majd csűr és csavar!
Épül is az M0-ás félelmetes gyorsasággal.

Kína tudja hogyan kell x munkát x időre elvégezni! Nem szidni kellene a szomszéd tehenét hanem tanúlni tőle!

"azta" 2008.08.12. 10:08:49

"Ha kicsit pontosabban elolvasod a hireket, akkor látod, hogy arról van szó, hogy a mondjuk a viskó helyett egy cserelakást kaptak a város másik részén. (ezt kisemmizésnek, gulágra költöztetésnek beálltani egy kicsit túlzás)"
nem mind viskó volt az banyek! voltak ott bőven száz éves házak is! a tájékozódás nem azt jelenti, hogy a csak nekem tetszőt olvasom, hallom, látom...
aztán meg kétségkívül igaz: ha nincs ellenkezés, gyorsabb a haladás. így lehetett az is, hogy egy csomó gyönyörű magyar városban a szép belvárosból betondzsungelt csináltak. a haladás, meg a szocialista szépérzék nevében. építészeknek, útban lévőknek meg kuss volt. demagóg, persze!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:09:05

Messze van az már kommunizmustól. Maradjunk a szimpla diktatúra elnevezésénél...

stevy 2008.08.12. 10:10:54

Hát hozzuk magunkat!
1.Az olimpiai megnyitó sztem szórakoztatás akart lenni világméretekben - ez prímán sikerült is.
2.Ha már magyarok vagyunk, akkor egymást és mindenki mást gyorsan fikázzunk le! Könnyebb másokat a saját mocsarunkban dagonyázva leszólni, mint valami jót és értelmeset csinálni.
3. Ciki, hogy van egy ország amelyik szocialista rendszerből úgy tud felemelkedni és átalakulni, hogy nem adja oda minden értékét üveggyöngyökért, hamburgerért,csillagos-sávos, vagy EU-s feelingért, stb. (nem kívánt törlendő)
4.SAVANYÚ A SZŐLŐ?!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:13:39

"Másfél milliárd embert nem lehet demokráciával irányítani."

Azért India egész jól elvan a világ legnagyobb demokráciájaként, pedig ők is megugrották már a milliárdot...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2008.08.12. 10:14:11

Na jó, én például nem vettem észre... Most mondhatnám, hogy annyira nem is figyeltem (annyira nem is figyeltem!), de meg sem fordult a fejemben, hogy amit látok, az csak manipuláció, kínai piacos hatáskeltés.
Nem vagyok elájulva ettől az olimpiától; a kínaiak gusztustalanul 'terjeszkednek', undorító, ahogy rombolják a környezetet, magát az Embert pedig abszolút semmibe veszik. (Ne menjünk messzire: tönkretették a magyar könnyűipart a megkérdőjelezhető minőségű cuccaikkal.) Szóval egyáltalán nem tartom őket civilizáltaknak, a diktatúráktól meg (legyenek bármilyen előjelűek) egyenesen okádok.
A sportolóikat tenyésztik, szerintem tán nem is emberek...

Mikor Sodrócki 2008.08.12. 10:14:52

Pesten is van olyan , hogy a régi házak helyett újépítésűeket csinálnak ,akkor a régi lakókat kivásárolják . Gondolom nem túl nagy értékű ingatlanok voltak ott , nem bíztos hogy olyan nagyon maradni akartak ők ott .
Ha pedig a tanya az autópálya nyomvonalán halad , akkor annak is annyi.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2008.08.12. 10:15:33

stevy 2008.08.12. 10:10:54

Melyik bolygón élsz te???

Tíz kicsi indián 2008.08.12. 10:19:52

Manfréd,
akkor miért adták Kínának a jogot? Tudni lehetett, hogy pénzt/időt/embert nem kímélve "mostaztánmegmutatjukavilágnak" olimpia lesz ez.

Adták volna nekünk, igaz, 2008. helyett lett volna 2041-ben,mert addigra sikerül mindent megépíteni,megegyezni az összes létező sötétzölddel,konyhakertjét féltő földművessel (nem parasztozok!),minden lopást pótolni és megtömni a korrupt emeberek zsebét.

Kmg42 2008.08.12. 10:20:10

"Azért India egész jól elvan a világ legnagyobb demokráciájaként, pedig ők is megugrották már a milliárdot..."

Igen és mint látjuk India tartaléka is az amerikai deficit háromszorosa, valamint a világnagyhatalmi ereje :)
Indiában három dolog van! Hále Krisná, Microsoft és autógyárak! Soha a büdös életbe nem tudna megrendezni egy olimpiát sem. Még olimpiai sportolói sincsenek nem hogy törekvései!

stevy 2008.08.12. 10:21:33

Bocs elfelejtettem hozzáfűzni, hogy a létező problémákról azért tudok, de ha egyenleget kell csinálni abba az is beleszámít, hogy pl. a korrupt közhivatalnokokat és a kábítószer terjesztőket kivégzik! Összevetve a hazai gyakorlattal???

kew1n 2008.08.12. 10:23:57

Balóra kitérve... én akkor kapcsoltam át eurosportra mikor már negyedjére mondta el h "fogalmam sincs hogy ez hogy működik". másik adón is ketten közvetítették, de legalább többségében kussoltak és nem beszéltek hülyeségeket összevissza.

GGG77 2008.08.12. 10:24:31

"emelje fel a kezét az, aki pénteken így kiáltott fel: számítógéppel generált digitális felvétel ez anyukám, hazudnak a kínaiak!"

Ha nem is így, de számomra egyértelmű volt.
Ettől még fantasztikus volt az egész megnyitó, leszámítva Balót.

GGG77 2008.08.12. 10:29:41

"tönkretették a magyar könnyűipart a megkérdőjelezhető minőségű cuccaikkal"

Hát nem tudom, de a monitoromat, a fényképezőgépemet, az egeremet, a modememet nem nevezném gagyinak, mégis Made in China mindegyik.
Ha azt gondolod, hogy Kína még mindig a zokninál meg gumikacsánál tart, akkor pár évet átaludtál.
Csak hogy felkészítselek egy sokkra: kb 10 év és valszeg kínai autóban fogsz ülni te is...

Reisz Manfréd 2008.08.12. 10:31:02

Tíz kicsi indián 2008.08.12. 10:19:52
Azt, hogy miért adták Kínának a jogot a rendezésre, ne firtassuk, mert messzire menne a vita.
AKármiért is kapták, akármilyen jól meg csinálták, szentté azért már ne avassunk egy olyan országot, ahol börtönbe zárnak 20 évre (ha mázlid van), mert meg mertél szólalni.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.08.12. 10:34:08

Nem védem Balót, mert nincs sok védeni való rajta az tény, de a kínai parasztok mellé ide is jutott pár. Mivel fellőtték élőben is a rakétákat, talán elnézhető, ha nem ismerte fel, hogy pár rakéta 2 méterrel arrébb van a valóságban, mint a képen. Kamu meg akkor lenne, ha nem lőttek volna fel élőben semmit, vagy mittomén pandabocs képeket és a tévében meg más menne. Ehhez képest a tévében és a valóságban is lábnyomok voltak.

Kínát és a kínai vagyont meg nem tudom minek szidja a nagyon humanista és emberiségi jogokat védő világ, amikor szinte az utolsó dollárig pont ők pakolták oda.

báró Csekonics 2008.08.12. 10:37:26

Kmg42 2008.08.12. 10:20:10

Dehogynem - megnyerték életük első aranyát!
:-D
Légpuskás lövészetben ugyan, de az attól még ugyanúgy érem.
Ja, amúgy persze, az erőszakos kitelepítés genya dolog - de nálunk meg hajlamosak átesni a ló túloldalára, mikor évekig áll egy autópálya építkezés, mert Pista bá' kevesli a földjéért a pénzt.
Múltkor valaki írta, hogy jobb helyeken ezt úgy csinálják, hogy 'ok, akkor kisajátítjuk, építünk oda és kuss - majd a bíróság meg eldönti, hogy mennyi jár valójában, de az építkezés akkor is halad tovább'. Közérdekű építkezésnél - autópálya vagy pl. olimpiai falu - azért ezt valahol meg is tudom érteni.

Más kérdés, hogy pl. Pekingben miért nem lehetett inkább az egész olimpiai centrumot (stadionostól, falustól, szállodástól, mindenestül) a város szélére építeni, ahol nem kell senkit kitelepíteni + talán a szmog sem _akkora_ gond?
(Mondjuk, mint itt anno az expo-t, mikor Lágymányosra akarták tenni - ahol akkor ugye még csak a vasúti híd volt meg egy nagy rendezőpályaudvar a pesti oldalon.)

GGG77 2008.08.12. 10:41:32

"ahol börtönbe zárnak 20 évre (ha mázlid van), mert meg mertél szólalni. "

Nem tudom, nekem komoly kételyeim vannak azzal kapcsolatban, hogy 1,3 mrd embert lehet-e demokratikus eszközökkel irányítani úgy, hogy ennek semmiféle történelmi előzménye nincs. Pláne úgy, hogy az úgynevezett nyugati típusú demokráciára Kínában kb. 50 ezer ember vágyik talán...

Amúgy Daniel A. Bellnek, a Pekingi Egyetem professzorának van erről egy írása a múlt heti HVG-ben. Plusz a könyvének ajánlója:

press.princeton.edu/titles/8305.html

GGG77 2008.08.12. 10:43:17

A kínai terjeszkedés egy kicsit más szemszögből:

reakcio.blog.hu/2008/05/22/level_nagyorru_baratainknak

10 pontos!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:51:09

Visszatérve a közvetítésre: inkább Baló, mint Csisztu "nem a szülőföldjén látta meg a napvilágot" Zsuzsa...

SQL Error 2008.08.12. 10:58:01

Szerintem itthon is így kéne csinálni 'gusztus 20-án... fellőni 3 jelzőrakétát + Balót, a többit meg valamelyik animációs stúdió megcsinálná. Mindjárt maradna pénz ennél értelmesebb dolgokra ;)

cienfuegos 2008.08.12. 10:59:15

hogy parasztozik a kis neofita!:D:D

Reisz Manfréd 2008.08.12. 11:03:13

GGG77 2008.08.12. 10:41:32
Hát, jah, ezt már a Genesis is megmondta:
"'Cause too many men, too many people, making too many problems" ... Mondjuk a kínai kormány megtesz mindent a népesség csökkentéséért... De most nagyon rosszindulatú vagyok.

A levélke pedig, jah, 10 pontos demagógia. Ha végigolvasom, ismét az az érzésem támad, hogy a kínaikat szentté _kell_ avatni, mert kihasználják azt, hogy a munkásaik nem kérnek sokat. Vagy ha kérnének, előbb lelőnék őket, utána kezdenének bele az egyezkedésbe? Hmm-hmmm....

Reisz Manfréd 2008.08.12. 11:04:40

Kieg:
Of course, Genesis-ék nem Kínára értették, hanem egy másik, legalább olyan képmutató országra...

Heck Elek 2008.08.12. 11:12:20

"nem lehetett inkább az egész olimpiai centrumot (stadionostól, falustól, szállodástól, mindenestül) a város szélére építeni"

A stadionok helyén meg megmaradtak volna a koszos bádogviskók, büdös régi házak Mao idejéből, biztos bölcs döntés lett volna.

ezsoezso 2008.08.12. 11:14:19

Érdekes, engem cseppet sem lepett meg a hír! A kínaiak évtizedek ota ezt csinálják.
Csalnak és lopnak. Miért pont az olimpia lenne kivétel? Végülis igazuk van. Mennyivel egyszerűbb valamit ellopni, mint kitalálni és megcsinálni! Ez vonatkozik a mobiltelefontól a kínai autóiparon keresztül a vibrátoros műf***ig. Lekoppintják a terméket silány minőségben, olcsó munkaerővel és gyerekmunkával megcsinálják és az eredeti termék töredékéért eladják. Sajnos ez a "kína szindróma" európát és közte minket is jelentősen érint. Tönkretett textilipar, elektronikai ipar, stb....
A multik meg csak viszik, viszik a munkát a sárgáknak és leszarják, hogy saját népüket rövidítik meg. Nekik csak a rövidtávú profit a fontos............

stevy 2008.08.12. 11:14:59

Én voltam Kínában - nem mint turista! Olyan az egész, mint aki most ébred egy nyomasztó álomból.Még távolról sincs minden a helyén, de rohamosan arra tart. Eszükben sincs olyan lényegtelen dolgokkal foglalkozni, hogy kinek tartsanak be - nem magyarok. Egyszerűen nőnek, erősödnek, megújulnak. És mindenkinek pontosan olyan minőségűt gyártanak és adnak el, amilyet kér. Amivel otthon tuningolják magukat, az abszolút első osztályú. Mennek a maguk felemelkedési pályáján, mert az a véleményük, hogy a kínaiaknak Kína érdekei a legfontosabbak.(van benne valami) Hát elég kínos lesz azzal szembesülni, hogy belátható időn belül kínai emberjogi szervezetek fogják felemelni a szavukat az euroindián rezervátumokban élő bennszülöttek sorsának javításáért.

KopaszMercis 2008.08.12. 11:24:26

nem hogy belefer, de szerintem alap..
az is hogy adjanak helyette rendes lakast, de az hogy itt 300 ember miatt nem lehet M0-ast epiteni a vilag baromsaga

sajat magat temeti el a demokracia

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 11:26:53

Abszolút ONTOPIC friss hír:

"Az igazi hang tulajdonosa nem volt elég helyes ahhoz, hogy Kínát méltóképpen képviselje, ezért play backrõl énekelte az "Óda a hazáért" címû dalt a kínai kislány - ismerte be a gála zenei igazgatója.

Csen Csi-kang neves zeneszerzõ egy tv-interjúban, amelyet kedden egy rövid idõre a Sina.com portál is átvett, elmondta, hogy "tökéletes imázst akartak közvetíteni", ezért úgy gondolták, hogy a nemzeti érdek ezt a megoldást kívánja meg.

"A gyermeknek kifejezõnek kellett lennie, jól kellett mutatnia a kamera elõtt. Ehhez Lin Miao-ki tökéletes volt. A hangja azonban Jang Pej-jinek volt tökéletes - ebben az egész stáb egyetértett" - mondta Csen.

Kedd reggel a kínai médiában több helyen is megjelent a kilencéves Lin Miao-kiról, a feltörekvõ sztárról írt hízelgõ portré, természetesen fotókkal alátámasztva. Ugyanakkor egy szót sem ejtettek a hangról, a két évvel fiatalabb Jang Pej-jirõl, aki ugyan kissé dundi, fogai össze-vissza állnak, ellenben gyönyörûen énekel."

olimpia.origo.hu/peking-2008/20080812-manipulaciok-az-olimpia-nyitounnepsegen-enek-playbackrol-tuzijatek-felvetelrol.html

Varga Miki - Pelsőczy László?

vpi 2008.08.12. 11:32:36

Jólfelhúztammagam 2008.08.12. 08:04:15
Családapa! Ki lőtt mellé, mikor?
Atalantában nem volt íjász. Előtte volt Barcelonában, de az betalált.

Hehe, ajánlom ezt a videót, különösen azt a részt amit a stadionon kívülről vettek fel 1:23-nál :)))

www.youtube.com/watch?v=Fca-MbAKOV0&feature=related

Addsa 2008.08.12. 11:34:30

Most mit vagytok úgy oda.

Ez egy kommunista rezsim. Olyan reflexekkel mint amit ma már csak régi filmekben látunk és viccesnek tartunk.

Az elvtársak megoldották.

szako 2008.08.12. 11:36:15

azoktól, akik szerint a kínai politika a felháborító, hadd kérdezzem meg, mit szólnak, amikor a Nagy Amerikai Demokrácia megtámadja az érdekeivel ellentétes döntéseket hozó országokat, és mindennek helyességéről tökéletesen meg is győzi a szabadságjogaikra oly büszke amerikaiakat?
nem a kínaiak kötnek bele a világ többi részébe, "elvinni nekik a kommunizmust".

a kínai állam hülyíti, az amerikai butítja a népét.

jobb egyik a másiknál?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.08.12. 11:38:55

"nem lehetett inkább az egész olimpiai centrumot (stadionostól, falustól, szállodástól, mindenestül) a város szélére építeni"

Azért ha megnézzük a város szerkezetét az olimpiai park a 4-es és 5-ös körgyűrű (jajj de sok van nekik) közé épült az északi részen a várost észak-déli irányú tengelyén. (A madárfészek a keleti, a vízkocka a nyugati oldalon)
Nagy városról beszélünk, ez tény, de az építkezés nem a városközpontot érintette, hanem a jórészt tradícionális (és elméletileg műemléki) udvarházakat.
Mivel a környék népsűrűsége igen nagy, így egy távolabbi helyszínnel a létfontosságú infrastruktúra kiépítése plussz feladatot jelentett volna (ráadásul hasonló nagymértékű kitelepítést igényelt volna az is), másrészt a nagyobb távolság miatt az épületek későbbi hasznosítása a városközponttól való távolság miatt szintén problémákat okozott volna.

Gondoljunk el egy névleg Budapesti olimpiát, amit Dunakeszin és Vecsésen tartanak, majd próbáljuk kihasználni a súlyos összegekért felépített létesítményeket a későbbiekben.

Azt kell mondjam hoztak egy nagy áldozatot (francot... pártutasításra kötelező volt) de a környék további fejlődésének egy ilyen várostervezési lépés volt az ára.
Bármilyen szörnyen hangzik, de logikus és megalapozott döntésnek tűnik számomra, méghozzá hosszú távon a város érdekében.

GGG77 2008.08.12. 11:43:24

ezsoezso, főleg neked szól ez...

reakcio.blog.hu/2008/05/22/level_nagyorru_baratainknak

cromofag 2008.08.12. 11:45:51

Húh nagyon elszaladtak a kommentek, hamarabb kellett volna reagálnom.

Nos, én nem tudom megítélni, h "kamu" volt-e a láb az égen vagy sem ... Az viszont nekem visszás, ha a rendezők palira vehetik a nézőket a jobb teljesítmény reményében - pont az Olimpián, ahol tiszta játék (no dopping) a legfontosabb.

Mert ha elég messziről nézzük, a dopping és a digitális trükk ugyanazt szolgálja. Elérni azt, amit normális körülmények között - természetes úton már nem lehet elérni.

Egy sportesemény megnyitóján ez furán veszi ki magát... A moziban és színházban megszoktuk az illuziót, oda azért járunk.

(Bocs, ha ezt már lerágtátok.)

GGG77 2008.08.12. 11:46:52

Hihetetlen, hogy mi, itt nyugaton milyen szánalmasan erőlködünk, hogy valamilyen fogást találjunk ezen, az eddig remekül szervezett olimpián. Izzadságszagú, kisstílű, kicsinyes, én szégyellem magam.

cienfuegos 2008.08.12. 11:49:03

gerzsonnak azér van igazsága

Stacki12 2008.08.12. 11:51:34

GGG77-ve teljesen egyet értek. Olimpia van, és kész. Ráadásul valószínűleg sokkal jobb mint az utolsó 3...

Speciel az atlantai gagyi volt... Ráadásul még állítólag profitot se sokat hozott...

Fentebb írtakkal is egyet értek. A kínaiak azt gyártják, amit kérnek. Ráadásul sok multi ott gyártatja a termékét...

A made in China felirat nem azt jelenti hogy azért béna az a kütyü, mert ott gyártják, hanem azért béna, mert a NONAME Kft. gyártatja olcsó munkaerővel nívótlan technikával, hogy ő PROFITÁLJON!
Gyakrolatilag még mindig kihasználják Kínát.

Kíváncsi lennék a magyar olimpiára...

moli 2008.08.12. 11:53:13

hihetetlen siker lesz ez az egesz kinai dolog. erthetetlen, hogy emberek mai napig azzal jonnek, hogy ami kinai az szar. talan ez most igy 10 evvel a szukseges ido utan vegre megvaltozik, es helyere kerul a "minosegi magyar zoldseg" es tarsai.

GGG77 2008.08.12. 12:03:28

"Speciel az atlantai gagyi volt..."

Az atlantait maximum csak az élvezte, akinek az volt az első olimpiája. Az amik vastagon, sz@rtak az egészre, összecsapott, hangulattalan unalom.

GGG77 2008.08.12. 12:11:21

"dróton rángatott csávó"

sixx, azért egy olimpiai bajnokról jobb körökben nagyobb tisztelettel szoktak beszélni.

Páneurópai Harci Kos 2008.08.12. 12:40:01

Nem érzem vészesnek,hogy "manipulálták" ha egyáltalán igaz, és nem egy reklámfogás, vagy valaki rosszul fordította:)

u.i. határidőre elkészültek egy csomó mindennel, irigylem a munkaszervezésüket és a munkamoráljukat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 12:45:14

És egy újabb trükk:

"Kínai hivatalos személyek beismerték, hogy aggasztja őket a nézők hiánya egyes olimpiai eseményeken - jelenti a BBC.

Ezért önkénteseket béreltek fel, akiket sárga ingbe bújtatva a stadionok üres helyeire ültették le, hogy "javítsák" a légkört. Nézők és újságírók észlelték, hogy egyes versenyek színhelyei nincsenek tele, holott a jegyeket előre eladták. Még a pénteki megnyitó ünnepségen is számos üres helyet lehetett látni."

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=235361&fr=hk

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.08.12. 12:53:39

Sok ez egy napra!
Még a végén tényleg igaz lesz, hogy a kínaiak mindent hamisítanak! (mondjuk ezt tudja mindenki)

Szinte már hallom a média erejét hirdető összeesküvéselméleteket, hogy "az nem is úgy volt, csak a kína ellenes propaganda..."
Messze vannak, és nincs első kézből információnk.
Egy hír alapján pedig nem lehet az eseményt, hanem csak a hírt kommentálni...

hgyurika 2008.08.12. 13:09:55

Itt az MTV-s megnyitó ( a lábnyomok a 20. perctől kezdődnek).

www.mtv.hu/videotar/?id=27642

Primavera 2008.08.12. 13:12:46

Az még hagyján, h a megnyitóval manipulálnak. Nekem a Phelps gyerek is gyanús, h valami trükk van a dologban. :)

(Előre megjósolták, h Pekingben lesz az első géndoppingoló)

szako 2008.08.12. 13:19:46

Phelpset is csak odavetítik? :D
ez sokmindent megmagyarázna.

hgap 2008.08.12. 13:24:01

Az egész megnyitó nem sikerült valami nagyon ízlésesre, finoman fogalmazva. Pénz az volt rá, azt el kell ismerni.

Primavera 2008.08.12. 13:26:51

A megnyitónak volt főpróbája is. Nem lehet, h - Ionka néni táncijához hasonlóan - a korábbi felvételt mutatták?

moli 2008.08.12. 13:37:41

usaban nagyobb diktatura van, mint kinaban.
a lopasrol pedig tessek utananezni, hogy usa mai ipara min alapszik. tessek utanaolvasni a dolgoknak.

Yeto 2008.08.12. 13:44:22

"Az egész megnyitó nem sikerült valami nagyon ízlésesre, finoman fogalmazva."

Mikor sikerült szegény kínaiaknak megcsinálni izlésesen valamit, amikor a nyugati kultúrának, pontosabban annak próbáltak megfelelni, aminek ők azt képzelik? Van saját ötezer éves kultúrájuk, annak szellemében kellett volna megrendezni a megnyitót, aztán ha a buta nagyorrúak nem értékelik, az az ő bajuk...

piezo 2008.08.12. 13:45:00

Kívánom sixx-nek: ahányszor rosszul központoz ("mindenki, mindenhol, mindent"), annyiszor tévessze őt össze egy kínai egy "világítós basz"-szal.

moli 2008.08.12. 14:35:54

(azert hihetetlen, hogy mai napig vannak olyan tajekozatlan emberek, akik azt hiszik, hogy az olimpiai langos ijasz csavo eltalalta. es magabiztosan allitja, utana se nez)

stevy 2008.08.12. 14:49:09

Valamikor az ókori olimpiák az emberi teljesítmény nagyságáról szóltak, de az az ókor volt. Ma a világ háromnegyede azért nézi és izgulja végig az egészet, mert kiváló showműsor, és ugyanaz a világhírnév kíséri a szereplőket, mint az egyéb médiasztárokat. Az érmek és a sikeres szereplés a résztvevő országoknak azért fontos, mert az országimázs-építés egyik legfontosabb tényezője,a cégeknek pedig szenzációs reklámlehetőség. A rendező ország pedig bemutathatja önmagát, képességeit, nagyhatalmi státuszát. Ha jól belegondolunk, mindenki azt kapja az olimpiától, amit szeretne. Akinek sikerül boldog, akinek nem az fanyalog, hibákat keres a másik teljesítményében, mert az sokkal könnyebb, mint letenni valami érdemlegeset az asztalra. Az amerikaiaknak is nagyon nehéz lesz elveszteni világhegemóniájukat, aminek megőrzése érdekében képesek lángba borítani a fél világot. Lásd Korea, Vietnam, Afganisztán, Balkán háború, Szudán, Giunea, Irak, hogy még legalább tizenöt kisebbet ne említsek. Remélem nem fognak vesztüket érezve újabbakat kezdeni.
Ha valaki kételkedne ebben, gondoljon bele a FED jelentésébe, miszerint az USA kincstárkötvények több mint 60%-a Kína birtokában van. Ennek piacradobása azonnali államcsőd, ami mellesleg Kínának sem érdeke, mert többre megy vele, ha sorban felvásárolgatja az amerikai cégeket.
Szóval, azt hiszem jobban járunk vele, ha tudomásul vesszük a trendeket és megtanulunk alkalmazkodni.

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.08.12. 15:54:30

" GGG77 2008.08.12. 11:46:52
Hihetetlen, hogy mi, itt nyugaton milyen szánalmasan erőlködünk, hogy valamilyen fogást találjunk ezen, az eddig remekül szervezett olimpián. Izzadságszagú, kisstílű, kicsinyes, én szégyellem magam. "
Egyetértek. Szánalmas világ vagyunk.
S még mi akarjuk megmondani a frankót.

moli 2008.08.12. 15:58:08

stevy: azert regen is egy mediaesemeny volt az olimpia, erofitogtatas a tobbi tartomany vezetoi elott: nezzetek, a mi embereink ilyen gyorsak, ilyen nagyot ugranak, ilyen pontosan dobnak/lonek. aki nyert, ugyanolyan sztar lett, nevet mindenki ismerte egy evig, mindenki rola beszelt.
ugyanaz.

Zis4 2008.08.12. 15:59:36

Sosem fogom megérteni azokat, akik ilyen elszántan védelmezik Kínát, és Kína 'óriási' teljesítményeit, melyekett többnyire lopott technológiákból és know-how-ból valósít meg. Egy erőszakos diktatúrától van szó, egy igazi fasiszta-kommunizmus... Kínának nemhogy olimpiát nem szabadna rendeznie, de még a részvételtől is el kellene tiltani, ahogy a Jugókat, meg az apartheid Dél-Afrikát...

stevy 2008.08.12. 16:06:18

Zis4!
Igazad van, a fair play nevében el kellene tiltani őket a részvételtől, de az USA-val az élen! Olvasd el a kommentemet - hány vérfürdőt rendeztek a saját érdekeik alapján???

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.08.12. 17:10:14

Zis4 igazad van, sose lehet megérteni azokat akik miatt mindez létrejöhetett, konkrétan a világ többi országára, akik odavitték a gyáraikat és technikai know-how-jukat azért, mert fillérekért dolgoztathatnak Kínában és nagy hasznot tudtak húzni belőle. Ez valóban csúnya dolog Kínától!

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.08.12. 17:16:47

Először is ott lett elcseszve, hogy az alapból európai olimpiát globálissá tették, másodszor pedig ott a hiba, hogykiviszik európából, harmadszorra pedig az a legnagyobb gyökérség, hogy már ez sem sport, hanem politika, eszköz. Az egész világ egy rohadt mocsadék manipuláció. A kínaiak lopják a technológiát? Nehogy már valaki azt higyje, hogy nem tudnának bármit maguk is megcsinálni. Mi még gyakorlatilag a fán voltunk, amikor ott már virágzó kultúra és technika volt. Mindenki unásig ismeri, selyem, porcelán, puskapor, pirotechnika, akupunktúra, de nem ennyi a kínai tudás, ez scak a jéghegy csúcsa. Vagy van, aki azt hiszi, hogy űrhajót is lopott technológával, másolással csinálnak? Lóf@szt. Bármit megcsinálnak amit meg lehet, megveszik kilóra a világot. A nyugat ott kilincsel, hogy hadd adhasson el nekik hol atomreaktort, hol mást, mert tudják, hogy kína tele van pénzzel. A legnagyobb német kötőgépgyár a reutlingeni Stoll művek évek óta teljes termelését felvásárolja kína, amit el tud happolni azt pedig india. És használják is. Verseny van, amelyben mi még a "futottak még" mezőnybe sem férünk be. Miről beszélünk? nem pofázni kell, fenn kell maradni, meg kell mutatni, hogy nem csak szánk van. Mert pofázni, azt tudunk. Nem kicsit, nagyon - hogy klasszikust(?!) idézzek.

GGG77 2008.08.12. 20:56:20

"Szóval, azt hiszem jobban járunk vele, ha tudomásul vesszük a trendeket és megtanulunk alkalmazkodni."

Pláne ha figyelembe vesszük az ország méreteit, népességét, külpolitikai, gazdasági lehetőségeit. Ám egyelőre ennek csíráit is alig látom.
Nem szeretem Settenkedőt, de abban igaza volt, hogy ennek az országnak Trianon óta nem áll fel...

Minusz 2008.08.12. 21:37:33

mindenki szidja a másikat hogy ha nem ért a témához akkor ne pofázon bele.....ejnye-bejnye......az viszont senkinek nem tűnik fel hogy tűzijáték rakétákat általában szilveszterkor használ az ember és pirotechnikusok által szervezett showokon inkább ún. vetőcsövekből lövik fel a "bombákat"(helyesebben bombetta,a bomba az kicsit durva kifejezés rá,a célját tekintve,és a benne felhasznált robbanóanyagok detonációs sebbeségét viszonyítva a ma használt bombákéban lévő anyagokéhoz),illetve a lábnyomos esetnél a csillagokat(csillagágyú)

és valaki írta az elején hogy "hát igen ha fúj már 3m/s-es szél akkor az elsodorja őket,és ő is így csinálná csalással",ez a rakéták esetén igaz,de ezeknél az nem sokat számít:),persze előre jósolták a vihart,ha télleg lett volna az már lehet bezavar:D

jah,én nem szídok senkit hogy nem ért hozzá ne pofázzon,tééleg nem várható el minden embertől hogy konyítson alapszinten a pirotechnikához:)

stevy 2008.08.13. 09:35:59

A kínai terjeszkedés legújabb példája....gyöngyszeme. lásd a linket! Ha belegondolunk, hogy most éppen mit vettek meg, hát egészem remek poén! Viszont folyamatosan szivárognak mindenhova. Végül az egyenlítő körül egy ízléses szalagon megjelenik egy folyamatosan ismétlődő felirat: Made in PRC.

index.hu/politika/kulfold/lepen9310/

báró Csekonics 2008.08.13. 09:52:51

szako 2008.08.12. 13:19:46

Az hagyján, de azt láttátok, hogy mikor célba érnek, akkor kigurul egy lepel a víz felszínén, amire a neve, meg a helyezése van írva! Honnan a fenéből tudják előre - hogy a lepelre nyomtassák - hogy ki hányadik lesz?!
Ez is csak trükk?
Meg az utolsó métereken valami hosszú zöld botot is keresztbe pakolnak előttük - féltem is hogy valamelyik nekimegy...
:-DDD

Szil-Ka 2008.08.13. 11:33:12

a kínaiak mit NEM hamisítanak???

báró Csekonics 2008.08.13. 11:35:18

Szil-Ka 2008.08.13. 11:33:12

A ferde szemet - az eredeti.
Bár a japóknak is hasonló van, meg a koreaiaknak is, úgyhogy lehet hogy...
:-)

lifelike 2008.08.13. 17:07:27

te jo eg
aki ezt a postot irta tuti hisz a mikulasban is
:D

kinemszarjalehogyanimaciovolt??
idiotak
süti beállítások módosítása