A pekingi Olimpiai Játékok megnyitójáról már mindenki, mindenhol, mindent elmondott, grandiózus, lenyűgöző, káprázatos, röpködtek a jelzők, csak egyet nem tettek hozzá egészen tegnap estig: azt, hogy "kamu". Persze nem az a rész, amikor 12 000 vagy hány dobos verte azt a világítós baszt a stadion közepén, vagy az, amikor a stadion felső karéján dróton rángatott csávó végigszaladt a lánggal a nagy fáklyáig, sőt, még a kissé groteszk békegalambbal sem volt volt semmi baj, színes golyókkal feldíszített kínai parasztok rohangáltak fel s alá, hogy meglegyen a hatás. A tűzijátékkal volt egy kis bibi.
A képen látható lábnyomos téma a tévében rendkívül látványosan nézett ki, úgy tűnt, felülről mutatta egy helikopterre erősített kamera, ahogy 29 lábnyom (a 29. Olimpiai Játékokat szimbolizálva) rajzolódott ki a pekingi égre és haladt tempósan a Madárfészek stadion felé, még Baló György hangja is elcsuklott a meghatódottságtól. Ne legyünk cinikusak, emelje fel a kezét az, aki pénteken így kiáltott fel: számítógéppel generált digitális felvétel ez anyukám, hazudnak a kínaiak!
A Beijing Times hozta nyilvánosságra a dolgot: a szervezők nem akarták, hogy bármi gebasz beleköpjön a levesbe, és gondosan elkészítették a tűzijáték ezen részének digitális verzióját, ráadásul számítógéppel hozzátették a pekingi szmogot és még a kamerarángatást is, mert ugye elméletileg helikopterről közvetítették volna az eseményt, és ha már hamisítunk, akkor csnáljuk rendesen. Az utcán élőben lehetett látni a kétségkívül lenyűgöző lábnyomokat (lásd videó), de a közvetítésben, sőt, a stadion videófalain is a manipulált felvételt mutatták be - csak a legutolsó lábnyom ment élőben. Az NBC-t a kínai szervezők valószínűleg előre tájékoztatták arról, hogy a közvetítésben lesz egy kis csalás, mert a közvetítést kommentáló Bob Costas és Matt Lauer a következő szavakkal kommentálta a látványt: "Hívhatjuk ezt akár filmes kelléknek is. Micsoda animáció! Ez tényleg filmes élmény."
cocesz 2008.08.12. 06:55:35
Kit érdekel.
A kellő hatást elérték.
mqqq 2008.08.12. 06:56:57
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 06:59:15
Addel 2008.08.12. 07:13:55
2008.08.12. 07:14:25
Ez a parasztozás itt ebben a formában, az olimpiai megnyitókép kapcsán egyértelműen pejoratív. Azért néhány paraszt egy darabig még jól meg fog élni az olimpia eseményeiből.
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 07:15:06
rattacha 2008.08.12. 07:16:51
2008.08.12. 07:18:40
hubert1975 2008.08.12. 07:21:42
2008.08.12. 07:26:02
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 07:26:18
Bojcsi 2008.08.12. 07:28:16
Nem csakhogy elcsuklott, de kb. 5x elmondta, konkrétan ennél a résznél, hogy : " Ez itt most mind élőben történik, amit látnak az élő és most lövik fek a rakétákat. blabla"
Komolyan Baló is megérne egy posztot.
hubert1975 2008.08.12. 07:29:34
2008.08.12. 07:39:57
Mano Negra 2008.08.12. 07:40:38
Ye Guozhut, 2004-ben ítélték négy év börtönre, amiért ellenezte az olimpia miatti erőszakos pekingi kitelepítéseket. Szombaton, július 26-án kellett volna szabadulnia, ennek ellenére október 1-ig, a 2008. évi olimpiai játékok után is börtönben marad.
2007 júniusáig mintegy 6 037 családot mozdítottak el lakhelyéről az olimpiai játékokra való készülődés jegyében 2002 óta. Más, lakhatási joggal foglalkozó szervezet becslései szerint több mint 1,25 millió embert mozdítottak el lakhelyéről Pekingben a város újrafejlesztési projektjének keretében. Ezek közül néhány közvetlenül is összekapcsolható a pekingi olimpiai előkészületek során folytatott építkezési projektekkel. A jelentések szerint sokakat teljes körű eljárási védelem vagy megfelelő jogszolgáltatás, illetve kompenzáció nélkül lakoltattak ki. A lakosokat általában a város külterületére költöztették át, amely a jelentések szerint gyakran alacsony minőségű lakásokat jelent. A ingatlancégek - amelyek gyakran a kilakoltatást végző helyhatóságok tulajdonába tartoznak vagy azokkal hozhatók kapcsolatba - ezután hatalmas profittal értékesíthetik az ingatlanokat az ingatlanfejlesztőknek.
A kényszerkilakoltatás - azaz olyan kilakoltatás, amit megfelelő jogi védelem nélkül hajtanak végre - sértik az emberi jogokat, beleértve a megfelelő lakáshoz való jogot, melyet a Gazdasági, Szociális és Kulturális Jogok Nemzetközi Egyezségokmányának 11-es cikkelye rögzít, amit Kína is ratifikált.
www.amnesty.hu/kína-és-az-emberi-jogok/
2008.08.12. 07:43:33
mazsolaszáj 2008.08.12. 07:44:20
2008.08.12. 07:51:08
Országaink lakossági arányszámait tekintve az kb. olyan, mintha magyarországon nem egészen tízezer embert kellett volna elmozdítani lakhelyéről hasonló okból. Szerintem simán beleférne. Hogy a törvény milyen védelmet ad és milyen jogbiztonság van, milyen erkölcsök és milyen törvények alapján mi hogyan működik, azt összehasonlítani bármivel is értelmetlen.
Kínában kína van. Annyira más világ, más szokások, más törvények, más emberek, hogy örüljünk, ha legalább kis részét megértjük. Közünk meg nem sok van ahhoz, amit nem is igazán értünk. A statisztika hihetőségéről pedig nekem általában egy egykor élt nagy ember mondása jut eszembe. Valami hasonlót gondolok róla én is.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 08:01:32
Jólfelhúztammagam 2008.08.12. 08:04:15
Atalantában nem volt íjász. Előtte volt Barcelonában, de az betalált.
EÖ (törölt) 2008.08.12. 08:04:43
Ha Magyarországon meghal egy ember akkor az olyan, mintha Kínában meghalna 10000, tehát ugyanaz????
Szerintem 1.250.000 embernek szopni azért, mert te szép színes-villogó olimpiát nézel a tévében kicsit abszurd. Nem tudom, ha Te családodat kiraknák az olimpiai készülődés jegyében a Múzeum krt-ról. mondjuk az Üllői végére egy putriba, akkor őszinte lenne-e az arcodon a mosoly.
Mert ugye szétosztottak pár ezer óvszert az olimpiai faluban, hogy hagy szórakozzon a Fehér Ember miközben egy csomó kínai éhendöglik.
Steve 2008.08.12. 08:07:56
Ha azt akartad a parasztozással mondani, hogy képzetlenek voltak akik a megnyitót előadták, akkor szerintem nem sokan fognak egyetérteni veled.
maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.08.12. 08:07:59
Ha nem is konkrétan így szólt a néma felkiáltásom egyedül a szobában, de megvolt.
Hogy nem az az elsődleges célom, hogy kritizáljam őket az már egy másik dolog.
A felvételeken valóban látható volt, hogy a kamerarezgés miatt csúsztak a kilövési pontok, és lehetetlen helyekről (pl a képen is látható tó közepe) minden tükröződés és torkolattűz, valamint hullám nélkül indult a fény.
Még Baló gyenge kísérlete sem volt elég arra, hogy eloszlassa kétségeimet a valóságossággal kapcsolatban.
Betudtam annak, hogy félretájékoztatták, és valójában 2-3 kilövés volt, elvégre bármely ilyen jellegű eseményen a show elemek a konzerv videók és az élő műsor szintézisén alapulnak, vagyis egy átlagos filmes eszköz a hatás fokozására, semmi több.
Vagy akkor a papírkészítés és a bálnák is mind élő közvetítések kell legyenek?
Kezdjünk el azon is jajongani?
pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2008.08.12. 08:08:17
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 08:08:24
Tightend 2008.08.12. 08:11:20
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 08:12:25
Amúgy meg fiúk-lányok , egy parasztot hogy lehet még hívni ? Földművelésügyi vállalkozó ?
ojio 2008.08.12. 08:15:24
(Ha néztem volna, valószínűleg nem tűnt volna fel, hogy ez számítógéppel készült... Talán azért, mert nem is merült volna fel bennem.)
2008.08.12. 08:18:38
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 08:20:10
cradbox 2008.08.12. 08:20:32
Igen, így van. És azt is meg lehet érteni, hogy a cirkusz és a show, meg a sport és üzleti érdekek miatt mindenki pont szarik rá, hogy úgy egyébként mi zajlik Kínában. Nem az ő dolga, nem érdekli.
Remélem, ennek alapján világossá válnak a hazai történelem bizonyos eseményei is, amikor a nyugati világ pont valami hasonló hozzállást tanusított :-)
Kirándulás · http://www.adventures.hu 2008.08.12. 08:21:57
Amúgy én se értem pontosan, mi ezzel a trükkel a baj. Hogy megvezettek 2milliárd embert? Azért tudunk különbséget tenni megvezetés és megvezetés között...
Szerintem nekünk annyit kell a kínaiak trükkjéről beszélni, amennyit mondjuk ők beszélnek Gy. Ferenc trükkjeiről... Semennyit. Érdektelen számunkra.
köszönjük.
Hubble 2008.08.12. 08:23:24
Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.08.12. 08:23:32
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 08:28:09
RobinGood 2008.08.12. 08:29:02
Az viszont tuti voltt ahogy Baló végig mondogatta "és ez most van amit látnak az most történik" :-) Egyáltalán tudja valaki mit keres a Baló az Olimpián?
mammsi 2008.08.12. 08:29:10
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 08:39:02
Heck Elek 2008.08.12. 08:46:49
Mi három pocok (meg féltucat sötétzöld barom élükön a bazsarózsáért aggódó sólymunkkal) miatt fúrunk felesleges autópálya alagutakat, építünk milliárdos kerülő viaduktokat, és tologatjuk az M0 építését 20 éve. (= kb. 6 ember szivat 10 milliót) Nekem a kínai model jobban tetszik.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.08.12. 08:47:15
Nekem feltűnt, hogy kamu de mivel egyedül néztem nem nagyon volt kinek elmondanom.
Úgy lárszik másnak is feltűnt. Teljesen természetellenesen nézett ki a dolog.
L'c · http://jacsita.blog.hu/2010/12/05/fagy_i_1 2008.08.12. 08:47:47
Ott emberek is laknak, akik most valami nagyot tettek le az asztalra.
Amikor megkapták a rendezés jogát nem nagyon hőbőrgött senki.
Tori 2008.08.12. 08:48:02
Tori 2008.08.12. 08:49:14
Heck Elek 2008.08.12. 08:50:03
ez a "játszom a überművelt eszem" része szánalmas volt. Főleg, hogy évekkel előtte lehet tudni az országok listáját, és egy félhülye is felkészülhet előre.
"azta" 2008.08.12. 08:53:08
Borla de hülye vagy!
Ha Magyarországon meghal egy ember akkor az olyan, mintha Kínában meghalna 10000, tehát ugyanaz????"
ja! és minekután mi nem érthetjük a kínai lélek rejtelmeit, ezért 10000 ember halála tulajdonképp lényegtelen :D
amúgy kedves Borla volt erről egy dokufilm valamelyek ismeretterjesztő csatornán és hát kurvára úgy tűnt, hogy sem a kínai lélek, sem a kínai gyomor nem nagyon veszi be ezt a történetet, főleg hogy többszáz (!) éves családi udvarok, házak lettek itt elbontva, amelyek ráadásul tökéletesen jó állapotban voltak - idáig...
petyo 2008.08.12. 08:53:30
Szóval már a kínaiak is. Borzasztó. Lőttek rakétát meg rajzoltak is. Elvetemültek.
Ehhez képest semmi, hogy az Indexen teljesen konkrét technikai és tudományos kérdésekben teljesen konkrét valótlan baromságokat írnak le és az is semmi, hogy az úgynevezett tényfeltárás sem barátja a tényeknek. Sixx, kezeltesd magad. Ingyen van.
báró Csekonics 2008.08.12. 08:55:33
Ja, meg persze lehet hogy nem lett volna olyan veszélytelen fölérepülni helivel? (Ami, ha esetleg beüt a baj és lezuhan, ráadásul egy csomó néző fejére zuhan...) Szóval, már csak ezért is meg tudom érteni a rendezőket. (A kényszerkilakoltatás tényleg szemétség - de gyanítom ez felszabadult és felvilágosult kis hazánkban is hasonlóan menne, csak legfeljebb a hatóságok nem asszisztálnának hozzá _annyira_)
Ja, aki nem tudná - a csajok arcán az a sok szín - az festék ám, igazából nem olyan színű a szemhéjuk sem meg a szájuk sem... :-D
Attól persze még lehet szép.
"azta" 2008.08.12. 08:55:44
nem vagyok oda a "legyen a miénk a legfaszább művészi sporteseménymegnyitó"-kért, de ez tényleg jól sikerült! oszt a lábnyomok ott voltak digiben, élőben, mindkettő klassz volt - akkor meg kit érdekel?
petyo 2008.08.12. 08:55:47
Malachi 2008.08.12. 09:04:27
De nem felejthetjük el a kitelepítéseket, természetesen. Az, aki azt írja, hogy olyan, mintha "csak" 10000 magyar embert dobtak volna ki az otthonából putriba vagy az utcára, képzelje el, hogy ő, a családja és a környezete szenvedi meg a dolgot. Aztán szálljon magába.
Heck Elek 2008.08.12. 09:07:42
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.08.12. 09:08:13
MiKeyRuLeS 2008.08.12. 09:08:38
kpityu2 2008.08.12. 09:10:34
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 09:11:43
Kössél még bele valamibe légyszi . . .
Heck Elek 2008.08.12. 09:12:12
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:12:42
vagy
news.google.com/news?hl=en&ned=us&ie=UTF-8&ncl=1235270494
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.08.12. 09:14:12
MiKeyRuLeS 2008.08.12. 09:16:23
Fanyuvo 2008.08.12. 09:17:58
De termeszetesen ez semmit nem von le az ertekebol, en is ezt tettem volna. Mindig kell egy B terv. Amugy az egyik led sorbol is kihalt a vezerles valahol a musor kozepenel, de ugyesen megoldottak a dolgot.
Amugy meg amikor neztem a HD-t siman kirazott engem is a hideg jo par resznel.
Iszonyat milyen jol megcsinaltak, minden elismeresem a kinaiake.
Ui: baromira tetszett az orszagutisoknal, mikor mentek fel a Nagy Falhoz, hogy sok helyen nem fem volt a szalagkorlat, hanem fa. Tok jol nezett ki. (szegeny kinai csajt sajnaltam aki fejjel beleesett a vizelvezeto arokba)
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 09:19:48
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:24:13
Reisz Manfréd 2008.08.12. 09:27:57
Jól látom, hogy te a "cél szentesíti az eszközt" filozófia híve vagy? Kivánom, hogy Mo rendezzen olimpiát, és történetesen csak Te legyél az útjában, csak téged lakoltassanak ki úgy, hogy nem kapsz csrébe _semmit_. Ja, de, lábnyomokat az égen. De akkor ne legyen semmi sipítozás a részedről.
Heck Elek 2008.08.12. 09:34:10
Persze 2008.08.12. 09:35:13
Thyb 2008.08.12. 09:35:22
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:38:51
szako 2008.08.12. 09:42:17
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 09:43:01
Reisz Manfréd 2008.08.12. 09:48:46
Nem hiszem el, hogy tényleg így gondolog. Na, jó elhiszem, láttam már egysmást.
De most komolyan, _muszáj_ volt kitelepíteni annyi embert? _Semmi_ más megoldás nem volt? Na, ezt viszont tényleg nem hinném el.
Heck Elek 2008.08.12. 09:54:32
Ha kicsit pontosabban elolvasod a hireket, akkor látod, hogy arról van szó, hogy a mondjuk a viskó helyett egy cserelakást kaptak a város másik részén. (ezt kisemmizésnek, gulágra költöztetésnek beálltani egy kicsit túlzás)
...és ha 10ezer embernek felajánlasz egy-egy lakást fejenként akkor bárhol a világon összejön 100 db, akinek nem tetszik a tapéta színe a újban. (Nálunk Mo.-on lenne 5000)
Emellett el tudom képzelni, hogy voltak jogsértések, igazságtalanságok, de ezt egy Amnesty Intl szintű emberjogi üggyé növeszteni szenzációhajhász médiatúlzás.
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.12. 09:55:49
kpityu2 2008.08.12. 09:58:08
Thyb 2008.08.12. 09:58:20
Szako:
szerintem ajövő héten már kapható lesz az utángyártott a József városin, vagy a Sárkány centerben. ;)
Sixx:
mi áll meg? :)
szako 2008.08.12. 09:58:39
szako 2008.08.12. 10:02:28
egyébként a lábnyom alakú tűzijáték is megérik lassan a világméretű tömegtermelésre.
értenek a marketinghez a kínaiak.
:P
Kmg42 2008.08.12. 10:03:06
Le merném fogadni hogy több verzió is készült, mindenféle időjárási körülményre felkészülve.
Így kell ezt profi szintet csinálni. Semmit se szabad a véletlenre bízni, legalábbis minél kisebbre kell csökkenteni a rizikófaktort.
Kína meg jól csinálja. Másfél milliárd embert nem lehet demokráciával irányítani. Ez az ő életük és ő világuk. Bár akármennyire is szidjuk őket lassan bizony el kell kezdenünk kínaiúl tanúlni! :)
joghurt68 2008.08.12. 10:04:12
Családapa! Ki lőtt mellé, mikor?
Atalantában nem volt íjász. Előtte volt Barcelonában, de az betalált."
De bizony mellélőtt, csak olyan kameraállásbólközvetítették h ne legyen látható, ha esetleg mellélőne. Utána nem sokkal adtak közre egy másik kameraálásból készült képet, amin látható h mellélő...
Reisz Manfréd 2008.08.12. 10:04:54
Az Amnesty International túloz, a kínai állami hírügynökségek meg csak a színtiszta igazat közlik a világgal...
Thyb
Pontyosan. De most az olimpiáról van szó, igaz, a posztnak eredetileg nem volt témája a kilakoltatás.
Heck Elek 2008.08.12. 10:05:07
mi ez a "kipaterolás". Ha cserelakást ajánlottak fel, akkor valszeg volt olyan is aki eladta, vagy eleve pénzt kért, kicsi kipótolta és Manhattanben vagy ahol akarta vett magának másikat.
Kinában sem az a rendszer van már régen, hogy megmondják neked, hogy te Kiskunhalason fogsz élni. főleg csak azért nem fogják ezt bevezetni, mert te képzeled ott az életet.
Kmg42 2008.08.12. 10:07:42
Most ha a kínaiak is azt csinálják mint mi, tudjátok alkudozósan, demokratikusan ahol a magyar paraszt nagyot gondol és jól megspekulál, majd csűr és csavar!
Épül is az M0-ás félelmetes gyorsasággal.
Kína tudja hogyan kell x munkát x időre elvégezni! Nem szidni kellene a szomszéd tehenét hanem tanúlni tőle!
"azta" 2008.08.12. 10:08:49
nem mind viskó volt az banyek! voltak ott bőven száz éves házak is! a tájékozódás nem azt jelenti, hogy a csak nekem tetszőt olvasom, hallom, látom...
aztán meg kétségkívül igaz: ha nincs ellenkezés, gyorsabb a haladás. így lehetett az is, hogy egy csomó gyönyörű magyar városban a szép belvárosból betondzsungelt csináltak. a haladás, meg a szocialista szépérzék nevében. építészeknek, útban lévőknek meg kuss volt. demagóg, persze!
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:09:05
stevy 2008.08.12. 10:10:54
1.Az olimpiai megnyitó sztem szórakoztatás akart lenni világméretekben - ez prímán sikerült is.
2.Ha már magyarok vagyunk, akkor egymást és mindenki mást gyorsan fikázzunk le! Könnyebb másokat a saját mocsarunkban dagonyázva leszólni, mint valami jót és értelmeset csinálni.
3. Ciki, hogy van egy ország amelyik szocialista rendszerből úgy tud felemelkedni és átalakulni, hogy nem adja oda minden értékét üveggyöngyökért, hamburgerért,csillagos-sávos, vagy EU-s feelingért, stb. (nem kívánt törlendő)
4.SAVANYÚ A SZŐLŐ?!
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:13:39
Azért India egész jól elvan a világ legnagyobb demokráciájaként, pedig ők is megugrották már a milliárdot...
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2008.08.12. 10:14:11
Nem vagyok elájulva ettől az olimpiától; a kínaiak gusztustalanul 'terjeszkednek', undorító, ahogy rombolják a környezetet, magát az Embert pedig abszolút semmibe veszik. (Ne menjünk messzire: tönkretették a magyar könnyűipart a megkérdőjelezhető minőségű cuccaikkal.) Szóval egyáltalán nem tartom őket civilizáltaknak, a diktatúráktól meg (legyenek bármilyen előjelűek) egyenesen okádok.
A sportolóikat tenyésztik, szerintem tán nem is emberek...
Mikor Sodrócki 2008.08.12. 10:14:52
Ha pedig a tanya az autópálya nyomvonalán halad , akkor annak is annyi.
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2008.08.12. 10:15:33
Melyik bolygón élsz te???
Tíz kicsi indián 2008.08.12. 10:19:52
akkor miért adták Kínának a jogot? Tudni lehetett, hogy pénzt/időt/embert nem kímélve "mostaztánmegmutatjukavilágnak" olimpia lesz ez.
Adták volna nekünk, igaz, 2008. helyett lett volna 2041-ben,mert addigra sikerül mindent megépíteni,megegyezni az összes létező sötétzölddel,konyhakertjét féltő földművessel (nem parasztozok!),minden lopást pótolni és megtömni a korrupt emeberek zsebét.
Kmg42 2008.08.12. 10:20:10
Igen és mint látjuk India tartaléka is az amerikai deficit háromszorosa, valamint a világnagyhatalmi ereje :)
Indiában három dolog van! Hále Krisná, Microsoft és autógyárak! Soha a büdös életbe nem tudna megrendezni egy olimpiát sem. Még olimpiai sportolói sincsenek nem hogy törekvései!
stevy 2008.08.12. 10:21:33
kew1n 2008.08.12. 10:23:57
GGG77 2008.08.12. 10:24:31
Ha nem is így, de számomra egyértelmű volt.
Ettől még fantasztikus volt az egész megnyitó, leszámítva Balót.
GGG77 2008.08.12. 10:29:41
Hát nem tudom, de a monitoromat, a fényképezőgépemet, az egeremet, a modememet nem nevezném gagyinak, mégis Made in China mindegyik.
Ha azt gondolod, hogy Kína még mindig a zokninál meg gumikacsánál tart, akkor pár évet átaludtál.
Csak hogy felkészítselek egy sokkra: kb 10 év és valszeg kínai autóban fogsz ülni te is...
Reisz Manfréd 2008.08.12. 10:31:02
Azt, hogy miért adták Kínának a jogot a rendezésre, ne firtassuk, mert messzire menne a vita.
AKármiért is kapták, akármilyen jól meg csinálták, szentté azért már ne avassunk egy olyan országot, ahol börtönbe zárnak 20 évre (ha mázlid van), mert meg mertél szólalni.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:34:06
reakcio.blog.hu/2008/05/22/level_nagyorru_baratainknak
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.08.12. 10:34:08
Kínát és a kínai vagyont meg nem tudom minek szidja a nagyon humanista és emberiségi jogokat védő világ, amikor szinte az utolsó dollárig pont ők pakolták oda.
báró Csekonics 2008.08.12. 10:37:26
Dehogynem - megnyerték életük első aranyát!
:-D
Légpuskás lövészetben ugyan, de az attól még ugyanúgy érem.
Ja, amúgy persze, az erőszakos kitelepítés genya dolog - de nálunk meg hajlamosak átesni a ló túloldalára, mikor évekig áll egy autópálya építkezés, mert Pista bá' kevesli a földjéért a pénzt.
Múltkor valaki írta, hogy jobb helyeken ezt úgy csinálják, hogy 'ok, akkor kisajátítjuk, építünk oda és kuss - majd a bíróság meg eldönti, hogy mennyi jár valójában, de az építkezés akkor is halad tovább'. Közérdekű építkezésnél - autópálya vagy pl. olimpiai falu - azért ezt valahol meg is tudom érteni.
Más kérdés, hogy pl. Pekingben miért nem lehetett inkább az egész olimpiai centrumot (stadionostól, falustól, szállodástól, mindenestül) a város szélére építeni, ahol nem kell senkit kitelepíteni + talán a szmog sem _akkora_ gond?
(Mondjuk, mint itt anno az expo-t, mikor Lágymányosra akarták tenni - ahol akkor ugye még csak a vasúti híd volt meg egy nagy rendezőpályaudvar a pesti oldalon.)
GGG77 2008.08.12. 10:41:32
Nem tudom, nekem komoly kételyeim vannak azzal kapcsolatban, hogy 1,3 mrd embert lehet-e demokratikus eszközökkel irányítani úgy, hogy ennek semmiféle történelmi előzménye nincs. Pláne úgy, hogy az úgynevezett nyugati típusú demokráciára Kínában kb. 50 ezer ember vágyik talán...
Amúgy Daniel A. Bellnek, a Pekingi Egyetem professzorának van erről egy írása a múlt heti HVG-ben. Plusz a könyvének ajánlója:
press.princeton.edu/titles/8305.html
GGG77 2008.08.12. 10:43:17
reakcio.blog.hu/2008/05/22/level_nagyorru_baratainknak
10 pontos!
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 10:51:09
SQL Error 2008.08.12. 10:58:01
cienfuegos 2008.08.12. 10:59:15
Reisz Manfréd 2008.08.12. 11:03:13
Hát, jah, ezt már a Genesis is megmondta:
"'Cause too many men, too many people, making too many problems" ... Mondjuk a kínai kormány megtesz mindent a népesség csökkentéséért... De most nagyon rosszindulatú vagyok.
A levélke pedig, jah, 10 pontos demagógia. Ha végigolvasom, ismét az az érzésem támad, hogy a kínaikat szentté _kell_ avatni, mert kihasználják azt, hogy a munkásaik nem kérnek sokat. Vagy ha kérnének, előbb lelőnék őket, utána kezdenének bele az egyezkedésbe? Hmm-hmmm....
Reisz Manfréd 2008.08.12. 11:04:40
Of course, Genesis-ék nem Kínára értették, hanem egy másik, legalább olyan képmutató országra...
Heck Elek 2008.08.12. 11:12:20
A stadionok helyén meg megmaradtak volna a koszos bádogviskók, büdös régi házak Mao idejéből, biztos bölcs döntés lett volna.
ezsoezso 2008.08.12. 11:14:19
Csalnak és lopnak. Miért pont az olimpia lenne kivétel? Végülis igazuk van. Mennyivel egyszerűbb valamit ellopni, mint kitalálni és megcsinálni! Ez vonatkozik a mobiltelefontól a kínai autóiparon keresztül a vibrátoros műf***ig. Lekoppintják a terméket silány minőségben, olcsó munkaerővel és gyerekmunkával megcsinálják és az eredeti termék töredékéért eladják. Sajnos ez a "kína szindróma" európát és közte minket is jelentősen érint. Tönkretett textilipar, elektronikai ipar, stb....
A multik meg csak viszik, viszik a munkát a sárgáknak és leszarják, hogy saját népüket rövidítik meg. Nekik csak a rövidtávú profit a fontos............
stevy 2008.08.12. 11:14:59
KopaszMercis 2008.08.12. 11:24:26
az is hogy adjanak helyette rendes lakast, de az hogy itt 300 ember miatt nem lehet M0-ast epiteni a vilag baromsaga
sajat magat temeti el a demokracia
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 11:26:53
"Az igazi hang tulajdonosa nem volt elég helyes ahhoz, hogy Kínát méltóképpen képviselje, ezért play backrõl énekelte az "Óda a hazáért" címû dalt a kínai kislány - ismerte be a gála zenei igazgatója.
Csen Csi-kang neves zeneszerzõ egy tv-interjúban, amelyet kedden egy rövid idõre a Sina.com portál is átvett, elmondta, hogy "tökéletes imázst akartak közvetíteni", ezért úgy gondolták, hogy a nemzeti érdek ezt a megoldást kívánja meg.
"A gyermeknek kifejezõnek kellett lennie, jól kellett mutatnia a kamera elõtt. Ehhez Lin Miao-ki tökéletes volt. A hangja azonban Jang Pej-jinek volt tökéletes - ebben az egész stáb egyetértett" - mondta Csen.
Kedd reggel a kínai médiában több helyen is megjelent a kilencéves Lin Miao-kiról, a feltörekvõ sztárról írt hízelgõ portré, természetesen fotókkal alátámasztva. Ugyanakkor egy szót sem ejtettek a hangról, a két évvel fiatalabb Jang Pej-jirõl, aki ugyan kissé dundi, fogai össze-vissza állnak, ellenben gyönyörûen énekel."
olimpia.origo.hu/peking-2008/20080812-manipulaciok-az-olimpia-nyitounnepsegen-enek-playbackrol-tuzijatek-felvetelrol.html
Varga Miki - Pelsőczy László?
vpi 2008.08.12. 11:32:36
Családapa! Ki lőtt mellé, mikor?
Atalantában nem volt íjász. Előtte volt Barcelonában, de az betalált.
Hehe, ajánlom ezt a videót, különösen azt a részt amit a stadionon kívülről vettek fel 1:23-nál :)))
www.youtube.com/watch?v=Fca-MbAKOV0&feature=related
Addsa 2008.08.12. 11:34:30
Ez egy kommunista rezsim. Olyan reflexekkel mint amit ma már csak régi filmekben látunk és viccesnek tartunk.
Az elvtársak megoldották.
szako 2008.08.12. 11:36:15
nem a kínaiak kötnek bele a világ többi részébe, "elvinni nekik a kommunizmust".
a kínai állam hülyíti, az amerikai butítja a népét.
jobb egyik a másiknál?
maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.08.12. 11:38:55
Azért ha megnézzük a város szerkezetét az olimpiai park a 4-es és 5-ös körgyűrű (jajj de sok van nekik) közé épült az északi részen a várost észak-déli irányú tengelyén. (A madárfészek a keleti, a vízkocka a nyugati oldalon)
Nagy városról beszélünk, ez tény, de az építkezés nem a városközpontot érintette, hanem a jórészt tradícionális (és elméletileg műemléki) udvarházakat.
Mivel a környék népsűrűsége igen nagy, így egy távolabbi helyszínnel a létfontosságú infrastruktúra kiépítése plussz feladatot jelentett volna (ráadásul hasonló nagymértékű kitelepítést igényelt volna az is), másrészt a nagyobb távolság miatt az épületek későbbi hasznosítása a városközponttól való távolság miatt szintén problémákat okozott volna.
Gondoljunk el egy névleg Budapesti olimpiát, amit Dunakeszin és Vecsésen tartanak, majd próbáljuk kihasználni a súlyos összegekért felépített létesítményeket a későbbiekben.
Azt kell mondjam hoztak egy nagy áldozatot (francot... pártutasításra kötelező volt) de a környék további fejlődésének egy ilyen várostervezési lépés volt az ára.
Bármilyen szörnyen hangzik, de logikus és megalapozott döntésnek tűnik számomra, méghozzá hosszú távon a város érdekében.
GGG77 2008.08.12. 11:43:24
reakcio.blog.hu/2008/05/22/level_nagyorru_baratainknak
cromofag 2008.08.12. 11:45:51
Nos, én nem tudom megítélni, h "kamu" volt-e a láb az égen vagy sem ... Az viszont nekem visszás, ha a rendezők palira vehetik a nézőket a jobb teljesítmény reményében - pont az Olimpián, ahol tiszta játék (no dopping) a legfontosabb.
Mert ha elég messziről nézzük, a dopping és a digitális trükk ugyanazt szolgálja. Elérni azt, amit normális körülmények között - természetes úton már nem lehet elérni.
Egy sportesemény megnyitóján ez furán veszi ki magát... A moziban és színházban megszoktuk az illuziót, oda azért járunk.
(Bocs, ha ezt már lerágtátok.)
GGG77 2008.08.12. 11:46:52
cienfuegos 2008.08.12. 11:49:03
Stacki12 2008.08.12. 11:51:34
Speciel az atlantai gagyi volt... Ráadásul még állítólag profitot se sokat hozott...
Fentebb írtakkal is egyet értek. A kínaiak azt gyártják, amit kérnek. Ráadásul sok multi ott gyártatja a termékét...
A made in China felirat nem azt jelenti hogy azért béna az a kütyü, mert ott gyártják, hanem azért béna, mert a NONAME Kft. gyártatja olcsó munkaerővel nívótlan technikával, hogy ő PROFITÁLJON!
Gyakrolatilag még mindig kihasználják Kínát.
Kíváncsi lennék a magyar olimpiára...
moli 2008.08.12. 11:53:13
GGG77 2008.08.12. 12:03:28
Az atlantait maximum csak az élvezte, akinek az volt az első olimpiája. Az amik vastagon, sz@rtak az egészre, összecsapott, hangulattalan unalom.
GGG77 2008.08.12. 12:11:21
sixx, azért egy olimpiai bajnokról jobb körökben nagyobb tisztelettel szoktak beszélni.
Páneurópai Harci Kos 2008.08.12. 12:40:01
u.i. határidőre elkészültek egy csomó mindennel, irigylem a munkaszervezésüket és a munkamoráljukat.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 12:45:14
"Kínai hivatalos személyek beismerték, hogy aggasztja őket a nézők hiánya egyes olimpiai eseményeken - jelenti a BBC.
Ezért önkénteseket béreltek fel, akiket sárga ingbe bújtatva a stadionok üres helyeire ültették le, hogy "javítsák" a légkört. Nézők és újságírók észlelték, hogy egyes versenyek színhelyei nincsenek tele, holott a jegyeket előre eladták. Még a pénteki megnyitó ünnepségen is számos üres helyet lehetett látni."
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=235361&fr=hk
maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.08.12. 12:53:39
Még a végén tényleg igaz lesz, hogy a kínaiak mindent hamisítanak! (mondjuk ezt tudja mindenki)
Szinte már hallom a média erejét hirdető összeesküvéselméleteket, hogy "az nem is úgy volt, csak a kína ellenes propaganda..."
Messze vannak, és nincs első kézből információnk.
Egy hír alapján pedig nem lehet az eseményt, hanem csak a hírt kommentálni...
hgyurika 2008.08.12. 13:09:55
www.mtv.hu/videotar/?id=27642
Primavera 2008.08.12. 13:12:46
(Előre megjósolták, h Pekingben lesz az első géndoppingoló)
szako 2008.08.12. 13:19:46
ez sokmindent megmagyarázna.
hgap 2008.08.12. 13:24:01
Primavera 2008.08.12. 13:26:51
moli 2008.08.12. 13:37:41
a lopasrol pedig tessek utananezni, hogy usa mai ipara min alapszik. tessek utanaolvasni a dolgoknak.
Yeto 2008.08.12. 13:44:22
Mikor sikerült szegény kínaiaknak megcsinálni izlésesen valamit, amikor a nyugati kultúrának, pontosabban annak próbáltak megfelelni, aminek ők azt képzelik? Van saját ötezer éves kultúrájuk, annak szellemében kellett volna megrendezni a megnyitót, aztán ha a buta nagyorrúak nem értékelik, az az ő bajuk...
piezo 2008.08.12. 13:45:00
moli 2008.08.12. 14:35:54
stevy 2008.08.12. 14:49:09
Ha valaki kételkedne ebben, gondoljon bele a FED jelentésébe, miszerint az USA kincstárkötvények több mint 60%-a Kína birtokában van. Ennek piacradobása azonnali államcsőd, ami mellesleg Kínának sem érdeke, mert többre megy vele, ha sorban felvásárolgatja az amerikai cégeket.
Szóval, azt hiszem jobban járunk vele, ha tudomásul vesszük a trendeket és megtanulunk alkalmazkodni.
Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.08.12. 15:54:30
Hihetetlen, hogy mi, itt nyugaton milyen szánalmasan erőlködünk, hogy valamilyen fogást találjunk ezen, az eddig remekül szervezett olimpián. Izzadságszagú, kisstílű, kicsinyes, én szégyellem magam. "
Egyetértek. Szánalmas világ vagyunk.
S még mi akarjuk megmondani a frankót.
moli 2008.08.12. 15:58:08
ugyanaz.
Zis4 2008.08.12. 15:59:36
stevy 2008.08.12. 16:06:18
Igazad van, a fair play nevében el kellene tiltani őket a részvételtől, de az USA-val az élen! Olvasd el a kommentemet - hány vérfürdőt rendeztek a saját érdekeik alapján???
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.08.12. 17:10:14
Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.08.12. 17:16:47
GGG77 2008.08.12. 20:56:20
Pláne ha figyelembe vesszük az ország méreteit, népességét, külpolitikai, gazdasági lehetőségeit. Ám egyelőre ennek csíráit is alig látom.
Nem szeretem Settenkedőt, de abban igaza volt, hogy ennek az országnak Trianon óta nem áll fel...
Minusz 2008.08.12. 21:37:33
és valaki írta az elején hogy "hát igen ha fúj már 3m/s-es szél akkor az elsodorja őket,és ő is így csinálná csalással",ez a rakéták esetén igaz,de ezeknél az nem sokat számít:),persze előre jósolták a vihart,ha télleg lett volna az már lehet bezavar:D
jah,én nem szídok senkit hogy nem ért hozzá ne pofázzon,tééleg nem várható el minden embertől hogy konyítson alapszinten a pirotechnikához:)
stevy 2008.08.13. 09:35:59
index.hu/politika/kulfold/lepen9310/
báró Csekonics 2008.08.13. 09:52:51
Az hagyján, de azt láttátok, hogy mikor célba érnek, akkor kigurul egy lepel a víz felszínén, amire a neve, meg a helyezése van írva! Honnan a fenéből tudják előre - hogy a lepelre nyomtassák - hogy ki hányadik lesz?!
Ez is csak trükk?
Meg az utolsó métereken valami hosszú zöld botot is keresztbe pakolnak előttük - féltem is hogy valamelyik nekimegy...
:-DDD
Szil-Ka 2008.08.13. 11:33:12
báró Csekonics 2008.08.13. 11:35:18
A ferde szemet - az eredeti.
Bár a japóknak is hasonló van, meg a koreaiaknak is, úgyhogy lehet hogy...
:-)
stevy 2008.08.13. 14:06:20
lifelike 2008.08.13. 17:07:27
aki ezt a postot irta tuti hisz a mikulasban is
:D
kinemszarjalehogyanimaciovolt??
idiotak