Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

kit érdekel egy népszavazás?

Népszavazás

2008. március 10. 10:38 szabóZ 130 komment

Végül is népszavazott az ország, valami háromszáz forintos bagatell tételről, három iksz, igen-nem, lila lapok, sok unalmas vágókép. Kit érdekel ez?

Ha még a jégtáblán sodródó orosz horgászokat sem kapcsolta egyik országos kereskedelmi televízió sem, miért pont egy tízmilliós közép-európai ország választását adták volna élőben? Egyébként is voltak tíz perces összefoglalók, osztott képernyő, meg a Kossuth térről jelentjük, ja és az RTL Klubon a Vas című akciófilm után a humor nagyágúi elemezték az eredményeket. Felvételről. (Imikém akkor mi lesz az eredmény, izé mi van az eredmény most?).

Plusz a Tv2-n a szavazatszámlálás finisében éppen Pierce Brosnan vánszorgott félholtan a sivatagban, egy dühös fickó üldözte, de ő is alig élt már. Na, mi ez, ha nem a népszavazás allegóriája? A százalékokkal meg foglalkozzon más, kereskedelmi tévé ez, nem az adótanácsadók kongresszusa.

Hagyjuk is a Tv2-t, meg az RTL Klubot, nézzünk inkább azokat a csatornákat, ahol végigkövették az eseményeket az urnazárástól Rytkó Emílián át Gyurcsány beszédéig.

MTV

Az m1/m2 választási, eh, népszavazási műsora olyan volt, mint az összes eddigi, ha egyet látott az ember, látta mindet. A Halálcsillag parancsnoki hídjára emlékeztető díszlet maradt az előző választásokból, középen egy pulpitus, azon Baló György, az ilyen műsorok örökös levezénylője, a vezérezredes, akinek a parancsait az oldalt elhelyezkedő szárnysegédek azonnal, habozás és gondolkodás nélkül teljesítik.

A tegnapi műsor egyébként rögtön rémálommal indult, a miniszterelnök bejött élőben, kapcsolunk, mondta a kissé morcos Baló, de a hang, na az nem jött, csak egy köszönöm a legelején. Ez egy kicsit meg is zavarta a sokat látott újságírót, és innentől kezdve mintha kissé túl idegesen osztogatta volna a parancsokat.

A kiküldött tudósítók sem voltak biztonságban, mondjuk nekik legalább az a lehetőségük megvolt, hogy úgy tettek, mint akik nem hallják, milyen ukázok jönnek a vezérlőből - lehet emiatt volt a szokásosnál is több mikrofon és fülhallgató keresgélés, amire ugye azt szokták mondani, hogy az élő adás varázsa, vagy mi.

A párthelyszínekre most elemzőket telepített az MTV, ráadásul rögtön az elfogult fajtából: nem tudom miért a Fideszhez kellett küldeni a jobbost, és az MSZP-hez a balost, szerintem kicsit megkavarva sokkal több humort lehetett volna kicsikarni a kapcsolásokból.

A műsor lényege, a számok, hogy hány igen és hány nem, na az sem úgy jött át a képernyőn, ahogy az logikus vagy legalább érthető lett volna: egészen bonyolult számítási feladat volt rájönni, hogy akkor most az a szám, amit a zöld oszlop tetejére biggyesztett a designer, az mit is jelent, a szavazók számát, annak köbgyökét, vagy Baló zoknijának életkorát. Baló meg is jegyezte a grafikonra nézve: Mi az, amit régen láttunk, és közben nagyot nőtt?

Pedig pont az lett volna a lényeg, hogy lássuk, hányan mondtak igent, és hányan nemet, meg mondjuk az, hogy a megkérdezett politikusok és megmondóemberek végigmondhassák azt, amit olyan gondosan kiterveltek, nem pedig az, hogy Baló mikor kibe fojtja bele a szót – bár Áder János bajuszának megrezzenése valahol azért vicces volt.

Sixx

HírTV

A HírTv megtanulta ezt a körkapcsolás, politikai elemzős játékot, most már jobban megy nekik, mint az MTV-nek. A stúdióban valódi vita folyt, néha még a kormánypárti érvek is kaptak egy buksisimit.

Az összhangot csak Ókovács Szilveszter, meg a képernyő két oldalán kúszó szavazatszámláló grafikon rontotta el, de nagyon. A Hír Tv MSZP-hez delegált újságírója ugyanis úgy járkált a szocialista kampányközpontban, mintha négy-öt feles után végre balhét akarna provokálni valamelyik csepeli diszkóban: kötözködött, gúnyos megjegyzéseket tett, aztán meg volt sértve, hogy senki nem áll szóba vele. Persze Ókovács kérdései akár bátraknak is tűnhettek volna, végül is nem nagyon szokás Magyarországon élőben megrugdosni egy padlón fekvő politikust, csakhogy látszott, hogy ez nem a kemény kérdésekről szól hanem a kárörömről. Még jó, hogy a nyelvét nem öltött ki, hogy mi nyertünk, mi nyertünk.

A minden frissítéskor élő adásban csilingelő grafikon pedig még ennél is idegesítőbb volt, főleg, hogy valamiért a Windows hibaüzenetének hangját sikerült adásba szerkeszteni. Nem tudom, ki hogy van vele, de ez az a hang, ami nálam önkéntelen reflexként hozza elő a klaviatúra csapkodást, tegnap este sikerült is idegességemben többször leírni, hogy jfkncn sxn,mjn.

SzabóZ

ATV

Az ATV sem volt hajlandó újítani az enyhén gusztustalan díszletén még a népszavazási különkiadás kedvéért sem. Egyébként Kálmán Olga tartotta a frontot rendesen. Mellesleg mondom, hogy ha már ennyire ragaszkodik ehhez a mélytengeri dizájnhoz a csatorna, akkor elkérhetnék végre a Duna Tévétől az akváriumot, ami régen a szünetjel helyett ment, és berakhatnák háttérnek Kálmán Olga mögé. És ha már a stúdióról van szó, akkor kérdezzük már meg, hogy ez a bazinagy ebédlőasztal milyen funkciót szolgál azon kívül, hogy vizuálisan lefárasztja a nézőt, a vendég és a műsorvezető meg két méterről kiabálnak át egymásnak?

A műsor egyébként közepesen unalmasra sikerült, a különböző kinti helyszínekről megszeppent tudósítók jelentenek Kálmán Olgának, a hab a tortán pedig kétségtelenül a választási műsor után következő Újságíróklub extra volt, amelyben Avar János, Mészáros Tamás, Dési János értékelték a maguk módján az eseményeket. De abba már bele se mertünk nézni.

Kiricsi

EchoTV

Az EchoTv nem készült grafikonokkal, sőt még műholdas kapcsolattal sem: az adáskazettákat valószínűleg futárok hozták a kampányközpontokból, hiszen a csatorna egy órával a többi tévé mögött kullogva mutatta meg minden politikus helyzetértékelését. Kis költségvetésű time shifing, polgári nyugalom, meg egyébként is kit érdekel az idő, amikor a stúdióban végre összegyűltek a neves szakértők, hogy teli szájjal világbankozzanak egy jót.

Már csak azt nem értem, hogy Széles Gábor, vajon tényleg olyan büszke erre a csatornára? Nem érzi, hogy ez olyan, mintha a négyes Golfra még Audi-jelet is ragasztana, csakhogy felvághasson a jachtklubban?

SzabóZ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TCM 2008.03.10. 11:05:10

Az egész szavazatosdiból pont azt sikerült elcsípnem, ami a lényeg volt, vagyis amikor a százalékok átlendültek 25-ön (innentől volt eredményes a szavazás). Balóék jódarabig észre se vették, hogy bizony itt az esemény, ehelyett azt nézegették, hogy fú, milyen érdekes, 3.6%-os feldolgozásnál van olyan körzet, ahol 47% az igenek aránya.

Azt még megkérdezném, hogy m1-en ez szerepelt (például):
BAZ megye: igen:47%, nem: 12%, feldolgozottság: 25%
47+12

TCM 2008.03.10. 11:06:28

bazz, nincs kacsacsőr? szóval 47+12 az nem 100%, hol a többi?

macilaci 2008.03.10. 11:09:29

Én az M1-et néztem, amíg kibírtam, de Baló kezd önmaga karikatúrájává válni. Az gondolom a nézőkön kívül senkit nem zavar, hogy nem tud beszélni (külön oda kell figyelni minden szavára az embernek hogy értse), és a választási műsor inkább őróla és az ő örökös zsenialitásáról a szól.

Feltűnhetne már valakinek, hogy tökéletesen alkalmatlan erre a feladatra. Nem várom én (de igen, valahol mélyen azért várom), hogy egy nemzeti tévé/rádió szereplőit nyelvórákra járassa az intézmény, mint a BBC, de az mégis csak túlzás, hogy egy beszédhibás embert oda engednek.

bbandi 2008.03.10. 11:16:19

A beszédhiba sajnos évek óta kritérium az országos tévéknél.

Flankerr 2008.03.10. 11:22:22

TCM, ez annyit tett, hogy az OSSZES szavazopolgarbol BAZ megyeben 47% igenre, 12% a nemre szavazott.. a tobbi pedig nem ment el, tehat a reszvetel ott 59% volt.
Az viszont "gyonyoru" volt, ahogy az elejen az M1-n az egyik asszem szoci politikus (talan aki Lendvai elott nyilatkozott) a neki feltett 2 kerdest (egy kerdezesre) elegansan ignoralva teljesen masra valaszolt (szonokolt).. Cserebe Ader az egy evre 105.000 Ft ex-tandijat kapasbol felevenkent fizette volna..:) Dupla szam, dupla hatas..:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.10. 11:22:28

Ne legyünk igazságtalanok Balóval, a 2006-os választásokon magasan kiemelkedett ő és csapata mezőnyból. Aki meg tegnap este a politikusok mondatról-mondatra kitalálhtó nyilatkozatait nézték egy előre kalkulálható eredmény kialakulása után, azok meg is érdemlik.

BF79 2008.03.10. 11:33:06

TCM, szerintem te vagy nem nézted az M1-et, vagy csak néha kapcsoltál/néztél oda.

Az adás során kb. ötvenszer mondták el, hogy a százalékok az összes szavazásra jogosult arányában jelennek meg. Vagyis ha azt látod, hogy 47% igen, és 12% nem, akkor a maradék 41% az, aki nem ment el szavazni. (a feldolgozott szavazókörök szavazói közül)

Valóban nem emelték ki azonnal, hogy éppen átlendült a 25%-os határon az igen-ek száma, de ez nem volt túl zavaró annak tekintetében, hogy akinek még volt némi illúziója, az már délelőtt 11-kor a részvételi adatokból megtudhatta, hogy nem kérdés a szavazás eredményessége (pláne az érvényessége). Ezek után, hogy éppen melyik pillanatban volt meg a kicsit több mint 2M szavazat, nem olyan érdekes, mint hogy miképpen reagálnak a politikusok, és pár kerületi/megyei eredmény.

Nekem sem a szívem csücske Baló, de amiket írtál, az értelmetlen kötözködés. Részemről az M1 műsora megkapja a 3/4-et, ha szigorú vagyok, akkor a 3-ast, ha nem, akkor a 4-est.

BF79 2008.03.10. 11:35:38

Flankerr, bocs amikor még írtam nem láttam, hogy te már elmagyaráztad neki.

popp: volt a politikusok nyilatkozatai közül nem is kevés, amit nem lehetett előre tudni. Kapásból az elején GYF, utána két miniszter keménykedése, Navracsics hülye játékadós felvetése, stb.

úrilány 2008.03.10. 11:37:09

"Mi az, amit régen láttunk, és közben nagyot nőtt?" - arra én is felkaptam a fejem :P

ben2 2008.03.10. 12:01:24

Az M1-nek lassan, de biztosan sikerül lekűzdenie magát egy vidéki lakótelep helyi kábeltévéjének szinvonalára, mind képminőség, mind újságírói szempontból. (Elég megnézni, milyen vágóképeket küldenek be élő adásba: pl. a riportalany füle tövére tekeredett fülhallgatózsinórt életlenül.)
Ehhez képest a nem állami milliárdokból működő tévék hasonló szintről jönnek lassan, de biztosan felfelé.

Flea 2008.03.10. 12:02:07

Ez vmi találóskérdés?!

TCM 2008.03.10. 12:02:42

BF79,

Hát, nem ez volt számomra az est fő programja, tényleg csak odakapcsoltam 1-2 percre tv kikapcs előtt és ez ragadta meg a figyelmemet. Nekem még azt tanították, hogy ha egy táblázatot/grafikont magyarázni kell, akkor az rossz.

Ókovács 2008.03.10. 12:14:54

Szia, szabóZ,
remek az írás, sokat röhögtem rajta, igazából ez ébresztett fel, mármint a rekeszizmom, pedig hajnalban már vittem a kisebbik kölyköt orvoshoz (ma különösen sok kiváltságban szerettek - volna! - részesíteni). Különben nem ittam az MSZP-nél, pedig kitettek 100 sajtóemberre 1 kancsó csapvizet is... Szerintem az első kérdés tényszerű volt Nyakó úrhoz: teljesítették választási ígéreteiket, lehet örülni. És a kormányfő sem keltette földön fekvő ember benyomását. Na mindegy, hogyne érteném, mire gondolsz, de ott, terepen úgy kell kérdeznem, ahogy a hangulat diktálja. És a Vérmező utcába érkezett szocialista vezetők kikeményítették magukat a "nem történt semmi" flakonú purhabbal.

De amúgy tényleg gratulálok, Neked is megvan a saját harcod a saját véleményeddel, ám akárhogy is alakul a meccs, szellemesen közvetíted.

Üdv,


Ókovács Szilveszter

Népi Manikűr 2008.03.10. 12:17:40

Ha már a Halálcsillagot emlegetjük, tegyük hozzá, hogy Baló hihetetlen sikerrel alakítja a Császárt (smink nélkül!) George Lucas észlelhetné, hogy mekkora üzlet lenne olyan szereplőkben, akik pusztán arcukkal eszméletlenül hitelesen alakítanának egy olyan személyt, akitől apró koromtól kezdve rettegtem :)

marosy 2008.03.10. 12:26:12

Szilveszter,
Ne törödj szabóZ-vel. Csak rosszul esik neki, hogy a kedvenc pártjai megint elkúrták. Nem kicsit, nagyon.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 12:27:32

A legzseniálisabb az volt az MTV-n, amikor bepróbálkoztak egy osztottképernyővel, középen Baló, baloldalt MSZP székház, jobb oldalt Fidesz. Gyuribácsi rászól az épp nyilatkozó Lendvai Ildikóra, hogy köszönjük, de épp kezdődik egy beszéd "odaát", majd ahelyett, hogy átkapcsoltak volna teljes képernyőn a Fideszhez, ott maradtunk az osztottképernyőn, és premierplánban végignézhettük, ahogy Lendvai Ildikó fején végigzoommol a kamera, majd mosolyra húzódik a szája. Az MTV-nél már elkezdték forgatni az új Múmia filmet? Mert ha igen, akkor elismerésem! :-D

Mnemomic 2008.03.10. 12:29:22

Én csak 5 percre kapcsoltam az M1-re de szörnyű volt. Baló-ból rendesen kijött a komcsi, mikor mutatták a pécsi eredményeket: kb. 38% az igenekre, és 10% a nemekre a tandíjra. Itt rögtön megjegyezte, hogy milyen érdekes, hogy kétszámjegyű a nemek állása egy egyetemi városban..az abszolúlt nem zavarta, hogy az igenekre meg majndem 4x annyi ment...

Dr Kangörény 2008.03.10. 12:34:54

Most őszintén, miért nézett bárki is műsort a népszavazásról? szabóZ-nek muszáj, volt, de más? Drukkoltatok az eredményért, vagy mi?

Sorokin 2008.03.10. 12:35:04

"Cserebe Ader az egy evre 105.000 Ft ex-tandijat kapasbol felevenkent fizette volna..:) Dupla szam, dupla hatas..:)"

Egy szemeszter egy félév. Ezt benézted!

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 12:39:48

Sorokin, a 105 ezer nem szemeszterre, hanem tanévre vonatkozott. Te nézted be.

Kangörény, azért nézheti valaki, mert esetleg a politika és a politikai döntések a munkáját befolyásolhatják, és ezért kíváncsi rá, hogy mi történik? Tudom, egy gyári munkásnak tök mindegy, hogy mi változik a plitikában, de nem mindenki gyári munkás...

misi46 2008.03.10. 12:46:25

Eredmény : Orbán győzött--orvosok,tanárok vesztettek. Semmi más nem történt.

mamafáni 2008.03.10. 12:46:46

Én nem bánom, hogy a ker. tv-k nem közvetítettek, legalább nem mindenhonnan a választás folyt.
Ennek ellenére az m1-et néztünk.
Sajnos Baló tényleg szörnyű az elfogultságával no meg a beszédhibájával. A férjem csak "fröcsögős szájúnak" nevezi, és ha ő van a képernyőn, elkapcsoltatja még az Estét is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 12:54:08

"A párthelyszínekre most elemzőket telepített az MTV, ráadásul rögtön az elfogult fajtából: nem tudom miért a Fideszhez kellett küldeni a jobbost, és az MSZP-hez a balost, szerintem kicsit megkavarva sokkal több humort lehetett volna kicsikarni a kapcsolásokból."

És ugyanez elmondható a tudósítókról is...

"Mi az, amit régen láttunk, és közben nagyot nőtt?"

A kis Pötsch :-)

mandro 2008.03.10. 12:55:11

Kit érdekel? Engem pl., A földön fekvő oroszlánba belerúgni tényleg nem fair, de ez az oroszlán még földközelben sincs. Amikor földre kerül végre, sajnálni sajnálhatjuk, de megbocsátani..., azt már nem! Azért ne felejtsük el, hogy a lovakat is lelövik, ugye? Ha már a földön lesz végre, nem lenne hozzánk méltó, hogy szenvedni hagyjuk!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 13:01:18

"Baló-ból rendesen kijött a komcsi, mikor mutatták a pécsi eredményeket: kb. 38% az igenekre, és 10% a nemekre a tandíjra. Itt rögtön megjegyezte, hogy milyen érdekes, hogy kétszámjegyű a nemek állása egy egyetemi városban..az abszolúlt nem zavarta, hogy az igenekre meg majndem 4x annyi ment..."

Mivel a legtöbb helyen egyszámjegyű volt a nemek aránya, ez tényleg egy érdekes fejlemény volt, szóval ült az észrevétel. Amúgy meg amikor a tévéostrom után élőadásban a földbe dorongolta Gyurcsányt, akkor nem igazán tűnt a Baló komcsinak :-) Bár tudom, mindenki az, aki egyszer is mást mer mondani, mint a vezénylő tábornok...

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2008.03.10. 13:02:47

tegnap igent mondtunk a kommunizmusra...
holnap Orbán bejelenti,hogy a TB-ét költsük a kórházakra, az SZJA-ból meg adjunk az iskoláknak...

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 13:06:17

Kedves X-polgártárs, misi46, és mindenki, akit érint.

Szeretném megkérdezni, hogy a hozzászólásaitokban hol szerepel bármilyen kapcsolat a médiával? Tudtommal ez egy médiamegmondó blog. Szóval amíg nem szóltok érdemben, témába vágóan hozzá a poszthoz, kérlek inkább az origo-ra menjetek gyűlölködni! Köszönöm!

wagabound 2008.03.10. 13:09:59

Mi a fenét lehetett volna élvezetesen közvetíteni ezen a cirkuszon? Legfeljebb akkor, ha annak vették volna, ami: önmagunk, egy ország paródiája. Akkor akár még egy jót röhöghettünk is volna - saját magunkon...

Amúgy Baló valóban nem való ilyen műsorba, főleg nem műsorvezetőnek: aki ennyire hisztis és arrogáns a saját embereivel, aki ennyire nem tudja követni a gyors változásokat, annak semmi keresnivalója a stúdióban.

nick_007 2008.03.10. 13:10:28

Hát az m1-en a sok számsorozat nem volt túl érdekes, hiszen már az elején kiderült, hogy biztos eredményes és érvényes lesz. Viszont az fura volt még tegnap, hogy Semjén jelentette be, ők lottópénzből pótolnák a kieső bevételeket. Mondjuk Gyurcsányék meg sehogy. wita.hu/index.php?show=wita&wita=19

new_kid 2008.03.10. 13:13:00

"Mi az, amit régen láttunk, és közben nagyot nőtt?

A kis Pötsch :-)
"
Ez egészen pontosan így van, Vitray tudna erről mesélni elég sokat... :-)))

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 13:17:33

new_kid, talán inkább szegény Gyulai. Mindegy, remek észrevétel volt Fedor, nekem eszembe nem jutott volna. :-D

zsombor 2008.03.10. 13:18:21

Két számjegy ide vagy oda, azért az a Baló-megjegyzés sántít kicsit, hogy "pedig egyetemi város", az egyetemisták a lehető legritkább esetben jelentik át a lakcímüket, úgyhogy a nempécsi Pécsre járók egészen máshol szavaztak.

A 105 ezer forint (vagy több) valóban teljes tanévre szól, nem szemeszterre. De Krizsó Szilvi azon sem akadt fent, amikor Áder azt magyarázta neki, hogy a kormány saját hirdetéseiben leplezi le magát azzal, hogy 2010-re 2-ről 20 milliárdra nőnek majd a FER-bevételek, ami mi lehetne más, mint tandíjemelés. (Ehelyett meg a belépő új évfolyamok és az időközben elinduló, alapból, már régen meghirdetett módon magasabb tandíjú mesterszakok.) Ezt nem ártott volna riporterként lereagálni, nem olyan nagy titok, amit csak oktatási újságírók tudhatnak...

banhegyig 2008.03.10. 13:27:10

Én nem tudom, miért, de ezek a választási/népszavazási műsorok kb. annyira gyengék, mint politikusaink.

Egyébként az is szégyen, hogy az OVB székhelye úgy néz ki, mint egy falusi művház a nyolcvanas évekből, ahonnan az Ablak riportere bejelentkezik élőben.

A tegnap este csúcsa Magyar Kornélia elemző volt, aki saját korszakalkotó véleményeként a Fletó szájából öt perccel korábban elhangzottakat kommunikálta. Így még a dédnagymamám is tud politológust játszani...

yabreh 2008.03.10. 13:27:37

Azért az se volt semmi mikor Kóka exminiszter 1,5 millió igazi liberális szavazóról beszélt.
Ezzel a logikával közel 10 millió Fidesz (jobb oldali) szavazó lenne.
Remek exgazdasági miniszterünk ugyanis össze adta a három kérdésben leadott nem szavazatok számát és ebből vonta le ezt a veretes megállapítást.

Dallas 2008.03.10. 13:33:55

Kedves Ókovács Úr, csak egyszer, egyetlen egyszer érném meg, hogy hasonlatosan szellemesen és ügybuzgón tevékenykedjen egyszer a Fidesz székházban is, csak a kiegyensúlyozottság kedvéjért. Valóban nem illdomos a politikai hullákba belerugdosni, még ha azok nem is veszik észre magukról, h hullák. Ez legyen az ő bajuk, meg is fognak fizetni érte. Viszont a maga dolga nem az, hogy véleményt formáljon, hanem hogy közvetítsen és próbáljon pártatlanul fellépni. Bár magát és a munkaadóját elnézve ez szájenszfiksön. Nem is tudják, mennyire segítik a baloldalt ezzel a párttévével. A hullák azt nem veszik észre, hogy hullák, maguk meg ezt nem. Maradok tisztelettel.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 13:34:39

banhegyig, erről most megint eszembe jutott az MTV tegnapi alakítása. Fél óráig harangozzák be, hogy Kakukk beszélni fog az OVB-ből, majd egyszer csak bekiabál a Baló, hogy bocsánat, de Sólyom László beszél élőben. Az utolsó két mondatra oda is értünk, nézhettük azt is felvételről, mint GyF hétórás pantonimbeszédét. :-)

macskafaraok 2008.03.10. 13:35:13

Summary:
Végülis ez csak egy népszavazás volt, előre lefutva, ennek függvényében izgatták magukat a népek. Vagyis a nagyok alapból hozták magukat. A kisebbek pedig gyakoroltak egy kicsit, csökkentett budget-el.

macskafaraok.freeblog.hu/archives/2008/03/10/Valasztasi_Hirado_arculatok__TV/

hoboho 2008.03.10. 13:38:19

Ókovácshoz - de tahó ez az MSZP,ilyen klaffa médiamunkásoknak csak egy kancsó vizet.....!

Dallas 2008.03.10. 13:39:02

A tegnapi nyilatkozatok korányoldalról a sokévi szánalomátlagot is felülmúlták. A mi Ferink valóban eszét vesztette, tényleg le kéne már pihenni és bekapni pár Sanaxot. Kókarudi meg azt hitte, ez eredmény, mert aki nemmel szavazott az mind liberális? Erre szavakat se találok.. Rudi is bekaphatna valamit.

2008.03.10. 13:41:19

Egyértelmű - az Echo visszhangként adta vissza jó órával később a friss híreket...
Ne mondjátok már h nem tűnt fel a 'koncepcijó' a dologban :D

len_csi 2008.03.10. 13:51:11

Ez a Baló tényleg siralmas. Pörög mint az állat, hisztizik, hogy megállt a feldolgozottság 96%-on, mintha fej-fej mellett haladtak volna az eredmények. Ja, és a kedvencem??
Megy a helyszíni interjú, riporter: "arra lennék még kíváncsi ..." erre közbevág Baló: "de a nézők most meg arra kíváncsiak, hogy mit mond gyurcsányF." Ezt a bunkót!! Nem bírta volna azt mondani a kollégájának, hogy pl. "ne haragudj azonnal folyatatjuk, de kezdődik a GYF beszéd" vagy valami!!!!!
Hogy bírnak ezzel a taplóval együtt dolgozni értelmes emberek???

ovits 2008.03.10. 13:54:20

Az mtv-n követtem végig. A grafikonok kicsit bénák voltak. Például sokáig nem tudtam, mi a franc a képernyő alján az a csomó nulla. Miért nem tudták megoldani, hogy tört százalékokat is mutassanak azok a mutatók, amik a képernyő alján voltak? A nagy grafikonoknál, pedig a szavazatszám mellé odaírhatták volna a százalékokat is. Miért kell 1,3%-os feldolgozottság mellett félpercenként nézni teljes részletességgel az eredményeket (megyei jogú városok stb.)? Mivel az eredmény borítékolható volt, ezért az elején a politikusok interjúira kellett volna koncentrálni.
Baló arrogáns volt. Nem kellett volna belefojtania a szót a nyilatkozókba.
Az tetszett, hogy az összes szavazóra volt vetítve a grafikon, mert elsősorban nem az volt az döntött, hogy milyen arányban vannak a nemek és az igenek, hanem, hogy mennyi igen van.
Volt még egy apró baki, amit eddig senki nem említett: a feldolgozottsági mutató 1-2 százalékról hirtelen felugrott 30-ra, majd egy félpercen belül korrigálták 3,0-ra.
Az volta a baj, hogy elvesztek a lényegtelen számokban, és emiatt lemaradtak pl arról a pillanatról is, amikor eredményessé vált a népszavazás.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 14:01:17

ovits, ennek az indoka egyszerű, hogy nem említették ezt a 30-3,0 bakit. Az alsó csíkon a bal alsó sarokban volt a feldolgozottsági mutató: világosszürke alapon FEHÉR betűkkel. Én kénytelen voltam a tv-n a színeket addig állítani, míg a BalóGyuri feje már vörösebb volt a céklánál, hogy lássam a számot. Tipikus magyar igénytelenség, akárcsak az emeregy-en a hangmérnökök. Aki boldog, hogy ennek a két társaságnak egy fillérnyi adóforintot is juttat az állam, annak valami nagyon nagy gond lehet a fejében.

vyf (törölt) 2008.03.10. 14:13:21

Remélem, Süveges Gergő a műsor után mimum felgyújtotta Baló kocsiját. Ha Balón múlik nemcsak Sólyom és Gyurcsány beszédéről maradunk le hanem Orbánéról is, hisz úgy lebarmolta Süvegest, amikor jelezni merte, hogy Vikike feltünik a képernyőn.

decens 2008.03.10. 14:31:47

Én a szavazás tényleges állásának megvizslatására a Hír TV-t néztem, bár a félpercenként csilingelő grafikonok engem is idegesítettek (remélem ősszel a legközelebbi népszavazáson ez már nem lesz ilyen), viszont jókat röhögni időnként átkapcsoltam a királyi TV-re. Persze azt, hogy 200 tüntető ellen 2000 rendőr védte az Országházat megintcsak a Hír-TV-től lehetett megtudni. Draskovics bebizonyította, hogy nemhiába lett miniszter! Ezt egy józan rendőrkapitány nem követte volna el önszántából. Elég nagy leégés. Legalább elbújtak volna valahová a nagy készülődésben.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 14:35:40

"Persze azt, hogy 200 tüntető ellen 2000 rendőr védte az Országházat megintcsak a Hír-TV-től lehetett megtudni."

Ó, a hős és pártatlan Hírtévé... szerinted azt honnan lehetett tudni előre, hogy nem lesz balhé? A korábbi tapasztalatok nem erre utaltak... ÉS honnan tudod, hogy nem -e pont azért nem volt balhé, mert ennyi rendőr volt ott? Ha meg lett volna balhé, akkor meg az lenne a baj, hogy miért nem voltak ott a rendőrök.

Gabóca 2008.03.10. 14:38:58

Szerintem, ha az "amik" meglátták a tv.-összefoglalókat és az elemzéseket, a népszavazásról, azonnal fel fogják oldani a vizumkényszert, mert ráébrednek, hogy ilyen magasszintű, demokratikus televiziózással bíró országgal nem érdemes kikezdeni !

Rigoletta 2008.03.10. 14:51:12

Dallas, remélem a fenti Ókovács Szilveszternek írt kioktatást nevek és pártok behelyettesítésével elküldi a két kormányszóvivőnek is.

ttt3 2008.03.10. 14:59:43

Kedves szaboZ ! Sajnálom ,hogy nem nézte az ECHO tv-t csak kritizálja . Ha nézte volna akkor valószínűleg feltűnik Önnek ,hogy áttekinthető táblázatok voltak és a műsor sem a világbankról szólt. Sajnálom ,hogy ilyen elfogúltan kritizál .

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.03.10. 15:08:25

én is Vasat néztem, kit érdekel az amit már úgyis tudunk - hisz megnéztük az eredményt az Indexen.

A Baló György "baló GYÖRGY vagyok",
volt egy pillanat, amikor 3 részre osztott képernyő közepén volt látható, és egy perce megfeletkezve önmagáról egy olyat vicsorított Alien módra kiöltve fogsorát, hogy egyből várni kezdtem mellette egy predátor megjelenését. Illetve megijedtem és elkapcsoltam.

decens 2008.03.10. 15:14:28

Fedor!
"ÉS honnan tudod, hogy nem -e pont azért nem volt balhé,"
-kiállítottad magadról a szegénységi bizonyítványt! Szaladj segélyért!
Csak azért, hogy végre valakitől megtudd a frankót: És honnan tudod, hogy pont azért nem volt balhé....
Különben az is röhej ahogy gyurcsányiék be vannak rezelve. Mindenhol terjesztik a fenyegetettségi veszélyt, aztán a villája előtt 1 ember tüntetett 1 db zászlóval... A környéket pedig lezárták a rendőrök. Bruhaha.

Dr Kangörény 2008.03.10. 15:15:50

Bruzsy, te szerencsétlen fasz, ha valaki nem nézte, akkor az már gyári munkás?
Te más eredményt vártál??? Ha igen, akkor gyorsan keress magadnak másik állást, mert hamar ki fog deülni, hogy hülye vagy hozzá. Ugyanis az eredményen SENKI SEM lepődött meg, tehát engem nagyon érdekelne, a te munkádat miben befolyásolta a tegnapi nap.

borovi 2008.03.10. 15:22:40

Nos, igen, nekem is úgy tűnik, hogy itt sokaknak a tegnap esti szórakozást a népszavazási műsorok meredt nézése jelentette. Ti tudjátok mivel qrjátok el az időtöket. Én mindenesetre reggel a rádióból értesültem a fejleményekről. Amit meg úgyis tudni lehetett előre. Tehát meglepi se volt.
Legközelebb majd az ingyenes BKV-ről, ingyenes mozijegyről szavazzunk! Sőt: ingyen lakást mindenkinek! Akarják?

theutat villám 2008.03.10. 15:24:14

"Önök akarják a vizitdíjat!" - index.hu

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 15:29:05

decens, én nem állítottam, csak kérdést tettem fel, pont azért, mert nem lehet tudni a pontos okokat. Nagyon örülök, hogy nem volt tegnap balhé, megkönnyebbülve vettem tudomásul. Viszont azok után, ami tavaly meg tavalyelőtt a Kossuth téren és belvárosban folyt, és azok után, hogy képviselőket Molotov koktéllal próbáltak jobb belátásra téríteni, nem érzem túlzásnak, ha felkészülve várják a rendőrök az olyan demonstrációkat, amelyeknek a szervezőit már régóta ismerik, és tudják, akár balhéra is számíthatnak tőlük. Ugyanezen okból nagy ívben fogom kerülni a belváros környékét szombaton is (bár ne lenne igazam), és ez szégyen, hogy a nemzeti ünnep kapcsán ilyeneket kell mondanom.

Nem szaladok segélyért, meghagyom az olyan rászorulóknak, mint te...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 15:33:05

hepineszfaktoriafaszomaz, sztép neved van :-)

Nem akarok nagyképűnek tűnni (úgyis annak fogok), de az átlag Index-olvasó IQ-ja és/vagy iskolai végzettsége és az átlagszavazó IQ-ja és/vagy iskolai végzettsége között van egy kis különbség, és nem az átlagszavazó javára...

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.03.10. 15:36:04

Nyugi kangörény, nem téged akartalak gyári munkásnak tekinteni, csak egy példa volt, bár elismerem, nem a legjobb. Bocsi.

Amúgy meg ne is haragudj, a tegnapi estében nem az eredmények voltak a lényegesek - azt mint mondtad is, tudtuk nagyon jól előre. Hanem hogy az eredmények hatására ki milyen következtetéseket von le, milyen reakciókat vált ki az egyes pártokból. Szerintem azért nem lett volna mindegy, ha tegnap az Orbán össznépi puccsra szólít fel a kormány ellen, vagy csak egyszerűen a három kérdés győzelmének, és egy minimális véleménynyilvánításnak értékeli. De ez az én véleményem.

Amúgy meg: ez az ingyen sör, ingyen BKV stb... párhuzam a lehető legrosszabb. Akarunk ingyenes felsőoktatást, ahol csak a benne lévő 150 ezer államilag finanszírozott képzésen tanuló diáknak kell fizetni? A válasz egyértelmű lett...

theutat villám 2008.03.10. 15:41:22

Fedor:

haha és ha

ezt a verziót még nem hallottuk tisztelt hölgyeim és uraim kedves barátaim. vasárnap 3 000 000 agyatlan és 600k intelligens (szdsz-es) volt szavazni.

teccikérteni

theutat villám 2008.03.10. 15:42:36

Fedor
még valami: az orrának a hosszában is van különbség az átlag indexes meg az átlag magyar(állampolgár) között(?)

kérdem én, mert ilyen nem állítunk

mókus 2008.03.10. 15:49:42

pedig ez egy nagyképű kijelentés volt szerintem.. Fedor, ezt nem tudhatod..

decens 2008.03.10. 15:50:34

Fedor!
Fuss neki mégegyszer! Hátha sikerül valami szellemesebbet kipréselned magadból!

Egyszerű 2008.03.10. 16:03:23

misi46:

Olyan egyszerűre vetted... te tényleg csak ennyit vettél le az egészből? Nem Orbán nyert, hanem azok az emberek, akiknél már rég kiment a biztosíték ettől a gyomorforgató, arrogáns kormánytól. Az orvosok és iskolák (nem a tanárok, az más történet) valóban vesztesek - de ők is a kormányzati arrogancia vesztesei, nem a népszavazásé. Észre kellene már venni, hogy amiről az egész itt szólt, arra a pénzt mindannyiunktól, aki becsülettel adózik, már előre beszedték, majd a kormány elegánsan koszáll a finanszírozásból, és ismét megfizetteti veled és mindannyiunkkal azt, amit már egyszer kifizettünk. Ha pedig ezt végig tűri mindenki, akkor a fenti logika mentén mindenből kiszállhat állam bácsi, az adók meg mégsem csökkenek. Ennyit még meg tudsz érteni? Akkor miért az Orbánt rugdosod?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 16:09:47

Ahelyett, hogy örülnétek, hogy így feldicsértelek titeket :-)

Nem tehetek róla, de ez van. Kérdezzétek meg az adatokat Indexétől, azt fogják mondani, hogy az olvasók között az átlagnál jóval több a diplomás. És azért az egyértelmű, hogy nem a 8 általánost végzett Marinénitől várja el az ember, hogy átlássa az összefüggéseket, és ne zsigerből szavazzon. Ha ez nagyképű, akkor vállalom, megmondtam előre.

Egy szóval se állítottam, hogy az igennel szavazók mind sötét bugrisok. De abban biztos vagyok, sok értelmes ember, aki amúgy átlátta a helyzetet, és el is fogadta az érveket, csak azért is a vizitdíj meg a társai ellen szavazott, mert "Fletónak orrára kellett koppintani", és ez felülírta a józan észt. Nem a levegőbe beszélek, konkrétan beszéltem ma egy ilyen barátommal, és biztos vagyok benne, hogy nincs egyedül.

Az meg hepi stb. téged minősít, hogy erről is csak egy jó kis zsidózás ugrik be neked asszociációként...

RXTX 2008.03.10. 16:27:04

A legjobb az egészben, a gyurcsány beszédének hatásszüneteibe belecsilingelő Hirtv-s grafikon volt.

decens 2008.03.10. 16:33:41

"Fletónak orrára kellett koppintani",.... Az már kevés! De még a seggberúgás is. 2002/2008!!!

Dallas 2008.03.10. 16:39:28

Rigoletta, maga nem értette meg, amit írtam. Ezért ugye nem én vagyok a hibás..? Üdvözlettel.

Népszavazás2008 · http://nepszavazas2008-nepszavazas2008.blogspot.com 2008.03.10. 16:41:34

Minket nem érdekelt :-), de azért elmentünk, mint fent is látható.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 16:44:02

decens, lesz még 2002/2010 is :-)

Fosepunpa 2008.03.10. 16:53:11

És az Index az smafu?
A népszavazási grafikonján a végeredmény kérdésenként átlag 42:8.
Ez hogy jön ki? Okosan,
nehogy a gazdinak a szeme könnybelábadjon ha kedvenc oldalát nézegeti.
Mégiscsak szebben néz ki az 50%os vonal alatt szerénykedő 42, mint a 84, ugye?
Milyen görcsösen próbálja az eredményt kozmetikázni, az nem semmi!
Mondjuk a Wembley 6:3 -ról ez lenne a főcím:
Magyarország-Anglia 1:1
alatta ahogy itt is zárójelben:
(a 15. percben, a végeredmény 6:3)
Biztos nagyon fáj az eredmény a relativizálóknak, kínjukban relativizálnak egy kicsit.
Sebaj Tóbiás

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 16:58:34

Ne zavarjon, hogy ugyanez a metodika ment tegnap az M1-en végig (és talán máshol is), mármint hogy a százalékos adatok a az összes választásra jogosultra vonatkozott, hisz a népszavazási törvény módosítgatásainak köszönhetően az volt a tét, hogy ebben a metszetben eléri -e valamelyik válasz a 25%-os támogatottságot...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.10. 16:59:18

...a százalékos adatok a az összes választásra jogosultra vonatkoztak. Bocs, kapkodtam.

darrenfan 2008.03.10. 17:03:24

Kedves Magyar Kornélia összegzése mindent vitt: "A tanúlság számomra az, hogy ingyen sörrel mindig lehet választást nyerni..."
Köszönjük, hogy szakértelmeddel emelted az est fényét...

muslic 2008.03.10. 17:16:44

Király a comment, szabóZ.
Örülnék, ha Bagi-Nacsa készítene egyszer egy választási műsor-paródiát.

Jjóestét kívánokk! Baló GYÖRGY vagyok!
...

theutat villám 2008.03.10. 17:18:44

darrenfan: igen, az ott volt, az vplt tegnap a közszolgálatiság orgazmusa.

fedor: nem zavar senkit, hogy az m1-en is így volt, hiszen aki egy percre is belenézett Baaóóó Gyuri műsorába és józan gondolkodással megáldott, annak kb. percenként 5 hányingere lehetett, az egész undorító csúsztatásról, ami ott folyt. Neked az az adó mértékadó, nekem nem (hírtv sem, hoppá!).

Nem tudom milyen zsidózásról beszélsz, ebben a sorban írok ilyet először.

És, hogy én se legyek nagyképű: igennel szavaztam, egyből 3mal, és képzeld, el sem olvastam, mire, csak úgy durr bele, hadd szóljon az a koppintás. Iq-mat mérték már, állítólag 146, sose akartam elhinni, pedig nem egyszeri eredmény. És még valami iszonyatosat írok, amit ezekután el sem fogsz hinni: a maszopra szavaztam 2002-2006-ban is!

No?

muslic 2008.03.10. 17:19:45

Baló kapitány: Mi az, amit már régen láttunk, és nagyot nőtt?

Süveges tizedes: A farkam, Gyurikám!

jorda 2008.03.10. 17:29:41

A minap ajánlatot tett egy ügynök, nagyon kedvező 5 adásból álló szpotra az ECHO-n.
Kérdezem:mennyien nézik ezt a TV-t ?
Szemrebbenés nélkül azt válaszolta:2,5 millióan !

Széles úr annyi milliárdot összeharácsolt
,hogy ebből pár évtizedig még őriási veszteséggel működtetve is TV-jét,bosszanthatja a jó ízlésű nézőket !
Mit lehet erre mondani: nagy kár !!!!!

Tűzvillám (törölt) 2008.03.10. 17:31:52

Én is néztem a választási műsort,fura, hogy milyen sokan lehülyézik a hozzám hasonlókat. Azért néztem, mert egyszerűen érdekelt. Aberrált vagyok vajon?
Nekem tetszett a műsor az m1-en, érdekesnek találtam. Élvezetesnek találtam, ahogy a politikusok próbálnak valami okosat mondani. Gondolom, hogy a műsor olyanoknak készült, akiket érdekel a politika.
Egyedül Baló György stílusa zavart, olyan bunkó stílusban beszélt a kollégáival, amit nehéz elviselni.

darrenfan 2008.03.10. 17:34:28

A legnagyobb kabaré a 2002-es választási műsor volt, sose felejtem el.
Stúdióból kérdezték Megyót felváltva többen is:
Friderikusz: "Jó estét elnök úr én is itt vagyok és lenne nekem is egy kérdésem..."
Megyó: "Tudom, hogy itt van mert hallom a szuszogását a fülembe és rettentően idegesít..."

Lefordultam a röhögéstől. Emlékszik erre valaki?

prc 2008.03.10. 17:42:41

Nem értem a nyafogást! A politika színvonala, a kampány színvonala és a közvetítés színvonala méltó volt az eseményhez. Miért pont a közvetítésnek kellett volna kiemelkednie?

yggdrasil 2008.03.10. 18:09:43

Üdv kedves Kommentelők!

Hát végigolvasva ezeket a bejegyzéseket... tartozom nektek egy hatalmas köszönettel, rég nevettem ekkorát :) Baló GYÖÖÖRGY az öcsém kedvenc témája, most pláne lesz min poénkodni! Az m1 műsorával az volt a baj, hogy nemtom, honnan vették a feldolgozottság arányát, de többnyire vagy elfelejtették követni a hivatalos honlap frissítéseit, vagy ők már előrébb jártak a feldolgozásban mint a választási iroda.
A két kereskedelmi csatorna profitorientált hozzáállásán már meg se lepődöm, csak tudnám, akkor mi a túrónak nyomta két napig az ertéel, hogy aznap este ők mekkorát fognak közvetíteni meg elemezni... hát én akárhányszor odakapcsoltam, vagy a film ment, vagy a reklámot nyomták. Echo TV-t és ATV-t alapba nem nézek, a hírtövö pittyegése hosszútávon agressziót váltott volna ki, hát maradt Baló GYÖÖRGY meg az OVI túlbonyolított diagramjai és táblázatai.

mufuvecske 2008.03.10. 18:42:00

"és ismét megfizetteti veled és mindannyiunkkal azt, amit már egyszer kifizettünk"

???????

Te semmit nem fizetsz kétszer bakker.Tudtommal Magyarországon a Társadalombiztosítás a szolidaritás elvén működik, ami ugye azt jelenti, hogy most a te járulékaidból tartják el a nyugdíjasokat, a kismamákat, a munkanélkülieket, a gyerekeket...mert azt ugye nem gondolod, hogy az ő kezelésük ingyen van... (jelzem egy mandulaműtét 45 ezer forintba kerül az intézménynek)

Nekem a munkámat jelentette a vizitdíj, innentől nem fogja...De mivel a hiányt nem pótolják vissza máris kiadták intézményszinten az utasítást, hogy hány embertől kell megválni, mert nem lesz keret arra sem hogy a munkabérüket finanszírozzák...

Aki nincs benne az egészségügyben nem tudja mekkora pénzt vettek ki az intézmények zsebéből.

áh hagyjuk is....:(

yggdrasil 2008.03.10. 18:59:32

Kedves babyloveyou!

Nem kétlem, hogy amit itt leírtál, az igaz lehet. De kérlek, kifejtenéd bővebben, mit jelent az, hogy a munkádat jelentette a vizitdíj? Nekem ez eléggé úgy jött le, hogy a unkaviszonyod kifejezetten a vizitdíjjal kapcsolatos. Ami azt jelenti, hogy a vizitdíj előtt valahol máshol dolgoztál, valamint azt is, hogy a fizdat a vizitdíjból kaptad. De akkor mégis mi lett kifizetve azokra a célokra, amelyeket a vizitdíj hivatott kompenzálni?
A másik dolog: tele van a média (félreértés ne essék, nem csak a jobboldali tévékről beszélek) azzal, hogy egy csomó kórház és rendelő rosszabbul járt, mert az állam adta a vizitdíjas lehetőséget, de a másik kezével elvett egy csomó pénzt az egészségügyből, és sok helyen csak a veszteség lett belőle. A vizitdíj nem azért van, hogy abból külön munkahelyeket tartsanak fenn!
És ha láttam volna bármi fejlődést a vizitdíj bevezetése óta bármi fejlődést, akkor még el is gondolkodnék rajta, hogy ki kell-e venni az emberek kezéből.

yggdrasil 2008.03.10. 19:14:09

Ja, és még annyit az előzőekhez. Kórházi napidíj. Édesanyám nemrég egy olyan kórházban feküdt két hetet, ami egy meglehetősen központinak számít a régióban. 4 ágyasra tervezett szobában 6 ágynak nevezett pozdorján feküdtek a páciensek, hat emberre jutott 3, azaz három szekrény, a folyosó végén 3 db koedukált wc (kb 50-60 emberre), amiből az egyik hónapok óta nem működik, a felirat szerint. Az ebdet inkább ne nevezzük ételnek.
Első kérdés: ilyen állapotok között a miniszterasszonynak az a legfontosabb dolga hogy széfeket szereltessen fel?
Második kérdés: over egy éve szedik be a npidíjakat. Most nem azért, de csak ezen az osztályon, ahol tömve vannak a kórtermek, nem lett volna illendő legalább azt a tönkrement vécét megjevítani? Ha már a ruhásszekrény (ezen az osztályon nem 1-2 napig fekszenek az emberek) meg az ágy kicserélése luxus...
Persze hogy nem akarnak az emberek fizetni! Mert csak azt látják hogy elveszik a pénzt, de semmi fejlődést nem látnak. Mégis mit várnak így a döntéshozók?

2008.03.10. 19:17:46

„Végül is népszavazott az ország, valami háromszáz forintos bagatell tételről, három iksz, igen-nem, lila lapok, sok unalmas vágókép. Kit érdekel ez?”
Mivel kell beutaló ezért nem 300 hanem 600, ha sokszor kellett volna menni több ezret is kitesz a végén.
De a lényeg, hogy ez értelmetlen, többszörös adóztatás. Miközben a többi adó is elmebeteg módon magas.
EchoTV meg a HírTV mutat a valóságból is valamit. És ezen az oldalon pont ezeket szídják leginkább.

Bobby Baccala 2008.03.10. 19:19:51


baló rulez!!

AHHH: IIGEN BHHH: NNNEM

harminsz másodpersze van a kérdés megválaszolásrára képviselő úr..tesssékh!

mindig hatalmasat borulok a formán, elképesztő stílusa van...
azt mondja meg valaki hogy a morvai 1. férje hogy nézehetett ki, ha a baló miatt hagyta ot?? :DDDD (pedig az egy csinos nő)

az eredményről nem nyilatkoznék, azt az előttem szólók már megtették...
de a horn gábornak szerintem igaza van :))miért határolódott el önmagától??

na peace

yggdrasil 2008.03.10. 19:24:36

1. Morvai emlékeztet az egyik volt tanárnénimre az egyetemen, akit "mosolygós halál"-nak hívott mindenki. Az is csak egy megéhetési bűnöző... ha nála kellett volna büntiből vizsgáznom hát inkább kivetem magam az ablakon...

2. Ezen már én is gondolkoztam. Biztos én nem ismerem eléggé szeretett anyanyelvünket, de mi az hogy Horn G. "elhatárolódott magától"? Azt mégis hogy kell? :P

Ui.: bocs a kimaradt betűkért, kicsit vacak a bill.

vidékid 2008.03.10. 19:25:47

Engem kicsit az egész Baló tv a szombati gátfutás első díjkiosztására emlékeztetett. Ezért kapcsolgattam. M1-en mikor háttérben röhögtek a Gy. F. némaságon, hát. Olga legalább hamar belátta nincs hang. És hamarabb meg is lett.

Bobby Baccala 2008.03.10. 19:31:48

yggdrasil

nos disrespect, de én úgy tudom hogy büntető jog államvizsgán eddig összesen 2 embert vágott meg pályafutása során..
1. somló tamás :))
2. meg az egyik cimborámat :DDD

Kinga1981 2008.03.10. 19:33:13

Néztem az adást, Balót mexoktam, nem zavart. A három millió szavazat nagyon sok, még akkor is ha arról kell szavazni hogy inkább ne kelljen fizetni. Ez ugye a cca. 8 millió választópolgárnak kb 40%-a. Orbán hívására tehát a választók 40%-a ment el támogatni a mozgalmat (velem együtt), ami szerintem nagyon nagy szám, ilyen még sose volt. De hogy ebből hogy lett a hírtévén 80%, ami ugye 6 millió embert jelentene, azt nem tudom, mert ennyien el se mentek. Jó, nem is kellett, mert ha 25% egy felé szavaz akkor megvan, tehát 2 millió felett mindegy, de akkor is: minek kell még a jó eredményt is túltolni?

yggdrasil 2008.03.10. 19:44:30

Bobby:
Ezt nem tudhatom, mert én nem azon a jogi karon tanulok, de nekem Morvai néniből annyi is elég volt, amit a tévében láttam belőle.
Másrészt, nemtom, az ELTÉ-n ez hogy működik, de nálunk a bünti államvizsgát megelőzi a négy féléves anyag, amiknek a végén szintén vizsgát kell tenni.
Külöben a vizsgák íratlan szabálya, hogy nem mindegy, kinél mész át vagy ki vág ki... Van, akinél ciki megbukni, de olyan is, akinél már a kettes is dicsőség mert maga a megtestesült szigor. Főhősnénink akármelyik kategória, én beérem a saját nagytudású oktatóimmal is :)

gaston 2008.03.10. 20:20:20

X Polgártárs! Te akkora hülye vagy, amilyen csak kevés van a földön!
Tegnap nem a szocializmusra kellett szavazni!! Csupán arról van szó, hogy tőlem közalkalmazottként nem csekély összeget vonnak le egészségügyi hozzájárulás (TB) címen. Fogd fel, hogy nem a 300 forintról van szó, hanem arról, hogy ha már olyan sokat levonnak a fizumból a kib.... jó egészségügyi kiadásokért, akkor nem fizetek vizitdíjat is pluszban.

LMS 2008.03.10. 20:23:39

Kinga1981!

Úgy lett 80%, hogy nem az összes válaszópolgárhoz nézték az arányt, hanem a leadott szavazatok megoszlását ítrák ki.

gaston 2008.03.10. 20:24:19

Azért az még poén volt, amikor tegnap -a szavazás során- bejött egy öregasszony, aki járni is alig tudott a választási helyiségbe, ahol voltam. Táskájából egy GYURCSÁNY- képet (újságból kivágott fotót) vett elő. Mondta, hogy azért hozta el, hogy tudja, hogy erre kell szavazni... :-DD
Erre mondták neki a szavazatszámlálók, hogy ez nem az a szavazás. Megkérdezték, hogy akar-e vizitdíjat fizetni, mire mondta, hogy azt nem.... Páran röhögtek, mire a néni behúzta az igent és a nemet mindenki szeme láttára és közölte, hogy úgyse lát jól és különben meg szerinte nem soká meghal:-DDDD

yggdrasil 2008.03.10. 20:31:10

Gaston, viccesnek hangzik, de az a szomorú, hogy rengetegen mentek el úgy szavazni, hogy lövsük se volt, valójában miről is szavaznak, csak azt húzták be, amit az általuk jónak tartott párt beléjük dresszírozott. Erről asszem pont itt az indexen láttam egy nagyon tanulságos videót. Aki nem ment el szavazni az nemmel szavazott (Gyurcsány szerint). Vagy inkább nem volt meggyőző egyik oldal érvelése sem, de anni esze még volt, hogy ha már nem hisz egyik lehetőségben sem igazán, akkor nem megy el ikszelgetni. Vagy simán egyedülálló nyugdíjas néni, aki pl tesz a tandíjra mert nincs unokája. És még lehetne sorolni az okokat, ami miatt nem mentek el az emberek.

gaston 2008.03.10. 20:34:34

Szomorú...és én is hallottam ennél szarabb dolgokat is, de ez az ő szegénységi bizonyítványuk!! A néni storyját viszont viccesnek és jellemzőnek találtam, főleg , hogy a szemem előtt zajlott le. A gyurcsányisták csak 300 forintról beszélnek, pedig itt nem az volt a lényeg!!!! Az, hogy hazudtak...azt mondták, hogy nem lesz vizitdíj és mégis lett, ezt elfelejtették....

Underyx 2008.03.10. 20:42:24

Mellesleg nem grfikonra nézve mondta a "Mi az, amit régen láttunk, és közben nagyot nőtt?"-öt, hanem üresjáratban(=Politikus nem dumál, nem nőtt a feldolgozottság, de valamit mutatni kell...)

Bobby Baccala 2008.03.10. 20:45:30

yggdrasil

ezzel csak azt akartam érzékeltetni hogy nagyon jófej a vizsgákon,nem szokott buktatni..tehát ha nála megbuksz az elég égő :)))

darrenfan 2008.03.10. 20:45:50

yggdrasil: szerintem hasonló arány kerekedett volna ki akkor is, ha egy magánszemély nyújtotta volna be a népszavazási indítványt és a fidesz nem karolta volna föl az ügyet. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az emberek többsége nem azért mondott igent mert Orbán azt mondta, hogy így kell tenni, hanem mert megvan a saját véleményük...

herotomvanapolitikaidompingtol 2008.03.10. 21:17:34

Úgy vélem, egyáltalán nem kellene a kereskedelmi tévéknek ilyesmit élőben közvetíteni. (Függetlenül attól, hogy sokan előre tudják az eredményt vagy sem.) A magyar médiát egyébként is - úgy általában véve - túlontúl sok politizálás jellemzi.

Ja, és nem Baló a beszédhibás, hanem Orbán ezzel a mesterkéltségével, ahogy mindig szekérről beszél. Elfelejthetné ezt, és beszélhetne végre egyszer emberi nyelven, feltételezve a hallgatóságról, hogy talán úgy is képes felfogni a mondandóját, ha nem akar belesulykolni az emberekbe külön minden egyes szót. Megtisztelhetné ezzel a kedves barátait, és a nem barátait is.

Gyurcsány nyilvánvalóan mímel, vagy ha úgy tetszik, sántít a jókedvével. Miniszterelnökként ne legyen már vidám. Eleve nem túl rózsás az állam helyzete, és a népszavazás eredménye miatt is, ha valakinek egyáltalán, akkor neki bizony szomorúnak illene lennie.

Leleményes Navracsics, a magyar Odüsszeusz pedig kinyilatkoztatta tehát, hogy az állami szolgáltatásokat az adókból fizetik, és nem a mikulás hozza. Szerinte az adókat el szokás különíteni. Az már biztosan úgy megy, hogy ezt fizette a szomszéd Jóska bácsi, azt meg a Szerencsejáték Zrt, és az utóbbival eddig egyszerűen nem tudtak mit kezdeni, nem volt hely hova rakni...

yggdrasil 2008.03.10. 21:21:17

Bobby: elhiszem, mert mint vizsgáztatót, tényleg nem ismerem. Ami viszont a fentiből kimaradt: államvizsgán bizottság van, ott egy ember akarata nem mindig elég az üdvösséghez...

Darrenfan: azért mondtam ezt, mert a közeli környezetemben tudok mondani példát erre, van olyan rokonom, akinek az MSZP az isten, de olyan is, akinek meg csak a Viktor szava szent (el lehet képzelni mikor ezen rokonaim egy légtérben vannak :P) Na látod, én egyik se vagyok. Felmértem, hogy mit kaptam az egészségügyől úgy, hogy csóró egyetemista létemre otthagyok egy rakás pénzt és semmi nem változott. Azt is felmértem, hogy még három testvérem áll az egyetem előtt, ámde a telitalálatos lottószelvényt nem mi nyertük meg... Nekem olyholtmindegy lett volna az is, ha az MSZP akarta volna eltörölni a Fidesz által bevezetett díjakat. Az már csak hab a tortán, hogy a skizofrén (Horváth Ágnes) és a bosszúálló (Gyurcsány) lett leszavazva.

no mail, no problem 2008.03.10. 21:35:23

alló, alló emberek.

azt hittem, ez egy televizíós blog, muszáj ezt a politikai süketet tolni??? menten lehányom a képernyőm.

decens 2008.03.10. 23:14:36

"Fedor 2008.03.10. 16:44:02
decens, lesz még 2002/2010 is :-) "

Én is erre várok már, de nagyon!

Csak az a baj, hogy addígra ha minden így megy tovább ahogy most, Magyarország (kis költői túlzással) bangladesi színvonalra sűlyed Európában nemzeti össztermék, infláció, munkanélküliség, korrupció, egészségügy, oktatás terén. Eközben a legnagyobb adó és közterhet terhet viseljük közel és távol amiért egyre kevesebbet kapunk.
Én nyugdíjasként még dolgozom mint alkalmazott, (45. szolgálati évemet töltöm) és keresek havi nettó 190000-et, de erre fizetek 135000 SZJA-t, + 32000 nyugdíjjárulékot, + 15000 egészségbiztosítást, + a munkadóm fizet utánam 111000 társadalom biztosítást! Összesen havi 293000 forintot zsebel be az Állam tőlem. Ezek után gondolod, hogy ingyen adja nekem az egészségügyi szolgáltatást? Szeretem amikor zöldfülűek úgy tudják, hogy merre van az igazság!

mufuvecske 2008.03.11. 08:08:39

yggdrasil: igen ezt csináltam, 12 órás folyamatos munkarendben vizitdíjat szedtem, (diplomásként (nem diplomás bérért), amiért nem kevés pénzt fizettem ki...)És ne aggódj az én és még 5 kolleganőm bére a kórház kb. egy napi bevételéből megvolt...
A mi kórházunk a tavalyi évben 220 millás bevétele volt ezekből a díjakból.Ismerjük az egészségügy helyzetét, nagyrészt arra elég ez az összeg, hogy a lyukakat betömjék vele.

De akkor mégis mi lett kifizetve azokra a célokra, amelyeket a vizitdíj hivatott kompenzálni?

Azt nyilván senki nem tudja, hogy egy kórháznak is vannak számlái, minden nap érkezik pl. gyógyszerszállítmány,aminek összege nem kis tétel, havonta több millióra rúgnak, és ha az a pénz amit mi bezedtünk csak arra elég, hogy pl. anyukád amikor kórházban volt megkapja a gyógyszerét, és az intézménynek ne legyen tartozása a gyógyszergyár felé akkor már megérte beszedni a pénzt.

Én sem látok át minden összefüggést, de azt hiszem addig jó nekem.:P

El vagyunk keseredve, de nyilván ha nem dolgozom itt és látok bele napi szinten akkor lehet én is felültem volna a hecckampánynak (pl.hogy ha nemmel szavazunk emelik a díjaka) és én is raktam volna az igen mellé 3Xet!

Részemről lezárom a témát, megyek önéletrajzot gyártani...:D

Népi Manikűr 2008.03.11. 08:53:11

Igazából nem is tudom, mit mondjak. Se Ferkó bátyánkat se I. Orbánt nem komálom, de azért ha jobban belegondolunk vannak dolgok, amiket fizetni KELL. Ha jövőre megszavaztatnánk az adókat gondolom mindenki csodálkozna, hogy NEM a válasz. A legegyszerűbb nem fizetni semmit, oszt később meg sírni, hogy nem tart el senki...

decens 2008.03.11. 09:38:53

Kedves Népi Manikűr!
Olvasd el a fenti ( decens 2008.03.10. 23:14:36 ) bejegyzésemet, és megviláglik előtted, hogy igenis fizetünk mindenért! Nagyon is sokat! Tehát nem azokat kell újabb fizetésre kötelezni akik már fizettek, hanem azokat akik bár keresnek, de nem fizetnek! Akik pedig nyugdíjasok (ők már fizettek eleget) vagy gyerekek, diákok (ők fizetni fognak), és az elesetteket pedig békén kell hagyni! Ezen kívül nem szabad a beszedett adókat és járulékokat elherdálni, ellopni! Lásd: kommunikáció, szakértői szerződések garmadája értelmetlen dolgokra, kormányzati negyed stb., stb., stb....

yggdrasil 2008.03.11. 11:07:03

Kedves babyloveyou!

Azért én is tudom, hogy egy kórháznak micsoda számlái tudnak lenni. Nekem sem megy el a fülem mellett, amikor mondják, hogy gézre meg infúzióra nincsen pénz. Azt is tudom, mert épp tegnap unalmamban számolgattam egy kórházban működő ambuláns rendelésen, hogy hány beteg van, menni lehet egés nap, és ennek a bionyos kórháznak is milliós bevétele van naponta a vizitdíjból. Ez eddig oké. Még talán be is fizetem.
De az, hogy a háziorvosunk, aki egy tündéri kedves aranyos fiatal csaj, akinél átlag 3 percet tölt el a beteg, először beszedi a pízt, aztán megkérdezi hogy mellesleg mi bajod és ki is tesz, ez gusztustalan (doki néninknek már a vizitdíj előtt zsír új rendelője volt). Na, tőle sajnálom.
Azoktól a kórházakotól pedig, amelyek hónapok óta panaszkodnak, hogy a vizitdíj miatt egy csomó pénzt elvonatk tőlük (pl amortizációs díj), egy csomó pluszterhet jelent, nos, azoktól nem sajnálom, de pláne nem szívesen adom oda.
A morális részéről nem is beszélve: határozottan tagadták a kampányban, hogy lesznek ezek a díjak. Ehhez képest... Most meg határozottan tagadták, hogy felmegy egy ezresre. A korábbiak ismeretében, aki még kées bíni ennek a kormánynak a vzetőségében, sürgősen forduljon orvoshoz, lehetőleg még április elseje előtt.

yggdrasil 2008.03.11. 11:11:48

Bocs a sok kimaradt betűért.

Walmer 2008.03.11. 12:18:12

decens nyugdjasként havi 190 nettót kapsz, plusz a nyugdíj és még van pofád elégedetlenkedni? Már ne is haragudj, de menj te a jó qrva édes.........-ba, abba.

darrenfan 2008.03.11. 13:27:21

Walmer: ugyan decens nem kért meg rá, hogy kelljek a védelmére de jó lenne ha megpróbálnád értelmezni a commenteket mielőtt pocskondiázásba kezdesz. Nem a saját helyzete miatt elégedetlenkedett hanem elvi kérdésekről van szó, amelyekben hasonló véleményen vagyok én is. Amíg nálunk vannak európában a második legmagasabb járulékok, addig senki ne mondja nekem azt, hogy ingyen kapjuk az egészségügyi szolgáltatásokat. Arcátlan hazugság.
A háziorvosok meg akkor fognak csak csődbe menni ha a kormány nem hozza vissza azokat a támogatásokat (ingatlan, eszköz...stb), amiket azért tudtak megszüntetni mert azt modták, hogy a vizitdíj majd az orvosoknál marad így nem éri őket veszteség.

decens 2008.03.11. 13:49:23

Walmer 2008.03.11. 12:18:12
Te irígy szarjankó! Dolgozz le 45 évet mindíg alkalmazottként aztán pofázz! Én tisztességes munkával kerestem a kenyeremet egész életemben, minden adót befizettem, ezért tisztességes nyugdíjat kapok. A kommunizmusban pedig orvos apámat 9 évre fegyházba zárta a Rákosi, teljes vagyonelkobzás mellett. Anyámat kitelepítették egy juhakolba Jászapátiba mert egy Ávósnak kellett a lakásunk. Egyik gyerekét rokonok fogadták örökbe, (ez vagyok én) a másikat orvos házaspár nevelte fel. Soha nem voltam se kisz se párttag, de még a mai napig is eltartalak téged, abban biztos vagyok.

yggdrasil 2008.03.11. 13:58:00

A 300 forinttal egyébként nem az a baj, hogy 300 forint. Az egy történet, szegény a magyar, de ennyibe talán még nem is rokkanna bele, sőt, ha ezt is levonták volna a fizujából, beleépítve a járadékba, szerintem sokaknak fel se tűnt volna.
Nem, a baj itt azzal van, hogy az ember választása szerint megy el orvoshoz (vizitdíj mellett pláne). Nekem pl, a tartós betegségemmel állandóan kell járnom. Egy másik szakrendelésen a rákszűrés téves eredménye miatt visszarendeltek, a kisebb szívroham mellett ismételten ki kellett fizetnem a vizitdíjat, hiába mondtam, hogy mi van és nehogymár velem fizettessék ki a saját hanyagságukat (persze nem így mondtam). Mi öten élünk egy keresetből, apám 5 ember (ebből 3 tanuló gyerek) után fizeti a tébét. Sosem kértem még a szüleimtől vizitdíjra pénzt. De el lehet képzelni, a picike kis ösztöndíjamból milyen jólesik az ilyen tételeket kifizetni, ami sokszor többezer forint is egy hónapban!

Népi Manikűr 2008.03.11. 14:25:31

Kedves Decens! Én igazán nem akarok vitatkozni, főleg nem zsákpolitikával élni. Nagyon sok olyan ember van, aki ledolgozta a maga munkaéveit, és megérdemli a nyugdíjját. Azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy a jelenleg dolgozókra hihetetlen sok nyugdíjjas jut, elsősorban a rendszerváltás révén. A másik fele pedig az, hogy azért ilyen sok a teher, mert nagyanyáink meg anyáink "kölcsöneit" is mi fizetjük vissza. Tán még a komcsik idején kellett volna gondolkozni, aztán most nem lenne ekkora a szar... Lopni eddig is loptak, és ezután is fognak, tök mindegy ki van kormányon.

Bobby Baccala 2008.03.11. 15:43:40


walmer

nem fogok lesüllyedni a szintedre..
szóval inkább csak annyit hogy légyszi ne kurvaanyázz! Jó lenne ha inkább Tiszteletemet köszönnél decesnek!

"Lopni eddig is loptak, és ezután is fognak, tök mindegy ki van kormányon."
- hát szerintem ez nem érv

decens 2008.03.11. 17:27:08

Kedves Népi Manikür!
Ezt a "jelenleg dolgozókra hihetetlen sok nyugdíjjas jut, elsősorban a rendszerváltás révén." kitételt erősen cáfolom. A nevelőapám annó 1970-ig, a nyugdíjazásáig a Nyugdíjintézetnél dolgozott jogászként. Már akkor ugyanez volt a helyzet, hogy 10 millió emberre 3 millió nyugdíjas jutott. Azóta eltelt 38 év,és ez gyakorlatilag nem változott, tehát nem ez az alapbaj amit írsz. Azon kívül nem a "nagyanyáink meg anyáink "kölcsöneit" is mi fizetjük vissza" mert annak idején a "lakosság" megtakarításai bőven fedezték a "lakosság" hiteleit, többszörösen. Meg kell nézni a stat adatokat! Az igaz, hogy a komcsik is eladósították a Magyar Államot, de meg is buktak. Nagyon ügyesen, úgy hogy ők maradjanak a húsos fazéknál!
Arról a kitételedről nem is beszélve, hogy "Tán még a komcsik idején kellett volna gondolkozni, aztán most nem lenne ekkora a szar... ". Szóval ez árul el Téged, hogy nem éltél abban az időben és nem tudod, hogy akkor mi járt annak aki gondolkozni mert!!! Az ami az orvos apámnak: 9 év fegyház.

muslic 2008.03.11. 19:54:52

Jóéestét kívánokk! Baaóó GYÖRGGY vagyok!

Népi Manikűr 2008.03.12. 08:24:36

Kedves Decens! Sikerült a kommunizmus idejében élnem, igaz nem sokat :) Az, hogy ez ennyire felbőszít téged, csak azt jelentheti, hogy nem tudsz továbblépni és szerintem nem is akarsz. Egyébként nem csak a te családod szenvedett életében, csak sajnos nem tudod elképzelni, hogy másoknak is lehet rossz, mert annyira el vagy foglalva magaddal... Sebaj, mert az ilyen gondolkozás miatt tartunk ott, ahol most vagyunk. Senki sem lát messzebb a saját problémájánál, meg a kis életénél, ami nem lenne baj, ha emiatt nem egy egész ország szívna. Azonban örülök, hogy mindenki ennyire otthon van ebben az országban az állami költségvetésben, ami még komoly szakembereknek is több évébe telik, hogy átlássák rendesen. Büszke vagyok országomra, hogy ennyi tudós van itt, kár hogy mindegyik a kocsmában, meg a konyhában ekkora ész...

decens 2008.03.12. 10:04:53

Kedves Népi Manikűr!
"Egyébként nem csak a te családod szenvedett életében, csak sajnos nem tudod elképzelni, hogy másoknak is lehet rossz, mert annyira el vagy foglalva magaddal... Sebaj, mert az ilyen gondolkozás miatt tartunk ott, ahol most vagyunk. Senki sem lát messzebb a saját problémájánál, meg a kis életénél, ami nem lenne baj, ha emiatt nem egy egész ország szívna. "

Ha ez így lenne, akkor nem fejteném ki itt a véleményemet. Nekem ugyanis hál' Istennek nincs megélhetési problémám, mert egész életemben sikerült dolgoznom (talán nem véletlenül). Ha nem tudnám elképzelni mások nehézségeit, és nem gondolnék az 5 unokám jövőjére, akkor nem írnám ide le a véleményemet. Tehát azért írom ide a véleményemet, mert pont nem köldöknézéssel foglalkozom és talán sikerül "még egy embert" meggyőznöm erröl.

Bobby Baccala 2008.03.12. 19:01:17


ezt ma olvastam...


Kinek is dolgozol?
Régi tervem, hogy végig követem, mennyire zsákmányol ki az állam ebben
a marha nagy demokráciában.
2006-os adatokat találtam, ennél asszem egy picit rosszabb lett azóta
a helyzet (például bevezették a különadó intézményét hogy csak egy
példát mondjak).
Tételezzük fel, hogy én egy igen jó dolgozó vagyok, ezért a
léggömbhámozó bt ahol dolgozom azt mondja, ad nekem 300.000 Ft
fizetést. Jó sok pénz ez, örülök is neki!
Aztán jön az állam, és azt mondja a bétének, ulálok a
bevételedhez, és amiért ezt a pénzt a dolgozónak adod, itt ez a pici
lista arról, hogy mit kérek tõled:
Nyugdíjjárulék (18%) 54 000 Ft
Egészségbiztosítási járulék 33 000 Ft
Egészségügyi hozzájárulás 1 950 Ft/fõ
Munkaadói járulék (3%) 9 000 Ft
Szakképzési hozzájárulás (1,5%) 4 500 Ft
Így aztán mire a a munkáltató levegõt vesz, máris kifizetett az
államnak 102 450 Ft-ot, a fizetésünk tehát rögtön 402 450 Ft-jába
került, úgy is vehetjük, hogy 400.000 ft a bruttó fizetésünk, hiszen
ennyibe kerülünk a cégnek.

Nade mi sem lélegezhetünk fel, hiszen miután megkapjuk a pénzt, a
kedves Nagy Testvér ismét megjelenik, most nálunk, és azt mondja, itt
ez a pici lista arról, hogy mit kérek tõled:
SZJA 84 750 Ft
Nyugdíj járulék 8,5 % 25 500 Ft
Egészségbiztosítási járulék 4% 12 000 Ft
Munkavállalói járulék 1% 3 000 Ft
És mire feleszmélünk az állam lenyúlt tõlünk 125 250 Ft-ot, 174 750 Ft
forintunk marad.

Persze ezzel még nincs vége a sornak, elmegyek a boltba, vásárolok
ezt-azt. A termékek árában további 20% ÁFA került bele, tehát ebbõl a
pénzbõl valójában csak 145 625 Ft értéket vásárolhatunk, állam ismét
eltesz 29 125 forintocskát.
Ez a legegyszerûbb eset volt, lehetne még lehet fokozni, ha a >>
pénzünket félretesszük, és lakás veszünk belõle, hiszen azután
illetéket fizetünk (a duplán adózott pénzünkbõl vettük), és ha pár év
múlva eladnánk, ismét illetéket fizetünk (a triplán adózott pénzünk
után negyedszer). De autóvásárlással se járunk jobban, átírási
illeték, gépjármû adó, üzemanyagba épített ÁFÁ-n felüli terhek. Ha
pedig bankba rakjuk, a kamat után 20% adót fizetünk. Hogy ne legyen
szép az élet be fogják vezetni a vagyonadót, úgyhogy a 2-3x adózott
pénzbõl vett dolgaink után még évente fizethetünk majd megint adót.

Nézzük tehát a végeredményt:
Én dolgoztam, a munkáltatóm üzleti kockázatot vállalt, munkahelyet
teremtett, létrehozott valamit. Ehez képest ki keresett a legtöbbet?

Az állam keresett a 300.000Ft-os fizetésemen 256 825Ft-ot. Én pedig
vehetek árut 145 625 Ft-ért.

Emlékszem az átkosban tanultuk (fiatalabbak kedvéért nem volt adó!),
hogy a sötét középkorban a gazdag földesúr kizsákmányolta a
parasztokat, és 10%-át elvette a termelt javainak, aztán jöttek a
papok, és elvittek másik 10%-ot! Hogy sajnáluk szegény parasztot, és
kérdeztük, dehát milyen alapon? 20% - istenem, húsz százalék volt
MINDEN teher amit fizettek! Ebbõl a 20%-ból fényûzõ paloták és
templomok épültek, hadseregeket tartottak fent, kövérre híztak a
gazdagok. Most pontosan 85%-át húz az állam a fizetésemen, vagyis
durván megfordult az arány. Még sincs pénz semmire, el kéne ezen
gondolkozni, kihez folyik az a rengeteg pénz. Még jó, hogy vége a
sötét középkornak!

decens 2008.03.12. 19:40:57

Kedves Bobby Baccala!

Azt hiszem nagyon rímel az általad olvasottal az általam korábban írt bejegyzésem:


decens 2008.03.10. 23:14:36

... Magyarország (kis költői túlzással) bangladesi színvonalra sűlyed Európában nemzeti össztermék, infláció, munkanélküliség, korrupció, egészségügy, oktatás terén. Eközben a legnagyobb adó és közterhet terhet viseljük közel és távol amiért egyre kevesebbet kapunk.
Én nyugdíjasként még dolgozom mint alkalmazott, (45. szolgálati évemet töltöm) és keresek havi nettó 190000-et, de erre fizetek 135000 SZJA-t, + 32000 nyugdíjjárulékot, + 15000 egészségbiztosítást, + a munkadóm fizet utánam 111000 társadalom biztosítást! Összesen havi 293000 forintot zsebel be az Állam tőlem. Ezek után gondolod, hogy ingyen adja nekem az egészségügyi szolgáltatást? .....

Csak annyi a különbség, hogy mivel én nyugdíjas vagyok, ezért a már leadózott jövedelmem utáni nyugdíjammal növelten kell az SZJA-t fizetnem. Ezért a te példádban (ÁFÁ-t nem figyelembe véve) az arány 0,43 -a nettó jövedelem / a bérköltség arány- azonban az én esetemben ez 0,38! Nem is berzenkednék ez ellen nagyon ha nem nem ez a magyarságellenes, tolvaj banda tenné rá a kezét, hanem az ország javára és fejlődésére fordítanák ezt a temérdek pénzt.

Bobby Baccala 2008.03.13. 01:26:04


decens

igazából én egyetértek azzal amiket írtál korábban..
azért is szúrtam be ezt a kis eszmefuttatást hogy az előtted szólok is kicsit jobban lássanak a pályán!

szóval respect :)

Vidéki 2008.03.14. 11:27:49

T.Decens!
Ami sok panaszt leírtál, Tiborc is panaszkodhatta volna a Bánk bánban!
A probléma az, hogy rossz helyről veszed az összehasonlítási alapot. Mikor Sztálin elvtárs elhalálozott, még több, mint tízmillió ember élt munkatáborokban. Ha ezt tekintjük összehasonlítási bázisnak, még boldognak is érezhetjük magunkat!

Danis 2008.03.14. 15:31:15

Magyar Kornélia egy hülye picsa, de azért blokkolnám:)

germanicus 2008.03.24. 11:04:46

Azt hiszem még ide tartozik a hozzászólásom!Tegnap este volt szerencsém végig nézni az egyik tv Heti Hetes c.műsorát,mely ugyan nem politikai műsornak mondja magát de vastagon nyal a koaliciós pártoknak.Kéri László ur az egyik "szereplő" szerint két hetünk van ,mármint az országnak és megtudjuk mi a magyarok istene mert "szegény" befektetők távoznak innen és nem lesz sem fizetésünk,sem nyugdijunk,stb.Kórusban fikázták a szereplők pl.Gálvölgyi művész ur,stb,a vizitdij,stb eltörlését.Hatott ugylátszik a kormányzati maszlag,vagy nekik,mármint a műsorbani "szereplőknek" a gázsijából mely személyenként azért az egy óra baromkodásért több százezer forint,smafu ezeknek a dijaknak a kifizetése.Javasolnám nekik fizessék ki helyettünk eztán is,mert nekik van miből!Sajnos a többségi lakosságnak már nincs miből,azért szavaztak az eltörlésére,nopláne ugy,hogy a 3oo ft az többször 3oo ft kiadást jelentett mire az ember egy vizsgálat végére ért.De azért lennének kérdéseim a magyar politikusokhoz,akik eddig lopkodtak szinte mindent-össze vissza a kb.2O eltelt év alatt:Hová lett az ország vagyona és pénze?Miért költött Fletó saját kormányára 13O milliárdot?Miért nem vontak senkit felelősségre az ellopott pénzekért?Mindig csak az ügyvédeknek volt igaza ezekben az ügyekben?Miért kellett ajnározni a betelepülő multikat?Miért kell összetartó tréningekre milliókat kifizetni,stb?Antall Józseftől kezdve,senkinek sem jutott eszébe hogy az ország lakosságának életszinvonaláért talán tenni is kéne valamit?A hatalom meghszerzése eddig ugyanis ön és pártcél!Tocsik ügy,bécsi CW Bankügy,Postabank ügy,szőlőtámogatások milliárdjai,Simicska ügyek-Varga Tamás ügy milliárdjai,K and H Kulcsár ügy,stb ellopott milliárdjaiból egy uj országot lehetett volna gazdaságilag ausztriai szintre emelni!De felelős ezekben az ügyekben azóta sincs!Most meg Kéri ur,a külföldi befektetők távozásával"remegtet" minket?Hát kié ez az ország,ki az aki az adójából eltartja a parlamenti ingyenélőket?A köznép,akinek már a töke is tele van az egész rendszerváltásnak csufolt hóbelevanccal!Hát ezért szavazták le az agyament,át nem gondolt kormányzati intézkedéseket!Hát szarok én a külföldi befektetők pénzére,takarodjanak szerintem innen,hagyjanak már egy olyan kormányt meg szavazni a népnek aki csak az ország népének életszinvonalával törődik!Ne éljünk már külföldi kölcsönökből!Még mindig nem ébredtünk föl?

átláthatatlan 2008.07.13. 15:24:24

"Én ámulok, hogy elmúlok."Igen, még mindig nem ébredtünk föl.Még most is nő-ha igaz Az Mszp népszerüsége, minek kéne még történnie?Az ország a kommenistáké,ahogy Dörner György édesapja hívta őket,és az is marad,mert a ma születettek is fertőzöttek már!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2009.02.08. 19:32:00

a választási műsorok nagyon szarok voltak, az atv-s csajt rossz volt nézni.
24ora.blogspot.com
süti beállítások módosítása