Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Perel a Red Hot Chili Peppers

Kaliforgiagate

2007. november 20. 14:15 sixx 108 komment

Már vártam, mikor jönnek elő a farbával a vidám drogos énekessel és a faszára előszeretettel zoknit húzó basszerral operáló kommerszgépezet ügyvédei, hát megvárták, míg lemegy a Kaliforgia első évada (nálunk most megy az HBO-n), és csak ezt követően nyújtották be a keresetet a Showtime kábeles adó és a sorozat készítője ellen. Az ok: névbitorlás, hiszen a RHCP egyik sikeralbumának címe megegyezik a Californication eredeti elnevezésével.


A benyújtott iratokban a zenekar a cím "elértéktelenedését", jogtalan haszonszerzést és szerzői jogok megsértését emlegeti, arra hivatkozva, hogy a cím a nagyközönség számára már eggyé forrt a RHCP nevével, annak hallatán kapásból rájuk asszociálnak. Anthony Kiedis énekes szernint unfair, hogy karrierjük ilyen fontos állomásának jelképét csak úgy lenyúlják, meg egyébként is, az milyen már, hogy a sorozatban vagy egy Dani California nevű szereplő - ez meg a zenekar egyik, 2006-os nótájának a címe ugye.

Tom Kapinos vezető producer még júniusban azt mondta a cím eretedét firtató újságírók kérdésére, hogy a hetvenes években látta egy matricán (Don't Californicate Oregon), és onnan nyúlta az ötletet, de a perre nem kivánt reagálni. Ha a RHCP megnyeri a jogosnak tűnő pert, a sorozat nem használhatja ezt a címet, így előfordulhat, hogy a DVD-kiadás már nem ilyen néven jelenik meg. Ezzel kapcsolatban csak annyit még, ha Ganxtáék felfogadnak egy jó ügyvédet, akár a WASP zenekart is beperelhetik a Helldorado cím jogtalan használatáért, habár ott két ékezet eltérés akad a címek között.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaleksz 2007.11.20. 15:18:15

Bruti!

A Dadus-ra gondoltam. A Port-on lévő infó közel sem ennyire részletes. :-)

Lechiffre 2007.11.20. 15:24:40

Nekem eszembe se jutott a RHCP szirszar száma a soricímről...

nadivereb 2007.11.20. 15:27:24

Hát ez azért elég egyértelműnek tűnik, szerintem nagy f*szságot csináltak ezzel az alkotók... Nem is a cím miatt, ez a szójáték bárkinek eszébe juthatott volna, ettől még akár be is bukhatta volna a perc a RHCP, de belerakni egy Dani California nevű szereplőt... Nem hiszem el, hogy ennyire hülye lehet valaki. Vagy a pertől várnak ingyenreklámot, vagy csak valaki elmulasztott tárgyalni a zenekarral. Mert ez így tök egyértelmű, akár szeretjük a RHCP-t, akár nem.

LEN 2007.11.20. 15:33:12

Nadiverebnek teljesen igaza van, ennél már csak az lenne egyértelműbb, ha egy Road Trippin nevű szereplő is lenne... :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2007.11.20. 15:55:11

ajaj, lehet, hogy engem is beperelnek ezért: href.hu/x/3zqy ? ;)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2007.11.20. 16:22:09

Úgy látom, manapság divat az RHCP-t fikázni. Annak idején (a 90-es évek közepén-végén) rosszul voltam tőle, amikor a sok divatosan alternatív arc felfedezte magának őket, és zenész körökben is iszonyatosan menő volt játszani tőlük bármit. A hiszti mára lecsengett, a lemezeik egyre fáradtabbak - legalábbis számomra - de a régi lemezeiket (a Californication-nel az élvonalban) most is szívesen hallgatom.

A sorozathoz egyelőre nem tudok hozzászólni, Róma- és Tűzvonalban-függő vagyok, de hamarosan bekapcsolódom a Kaliforgia (Californication) nézésébe is. A Dani California szereplőnév viszont tényleg erős...

A magyar címben szereplő szójátékért egyébként megadok egy 4-est a fordítónak :)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.11.20. 17:04:52

"Mert ez így tök egyértelmű, akár szeretjük a RHCP-t, akár nem."

Nadivereb okosan szólt.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2007.11.20. 17:12:28

Na, a sok szakértő... Mi lenne, ha a zenekar fikázása helyett magával a hírrel foglalkoznátok?

Az RHCP jó.

mikipeti 2007.11.20. 17:37:38

Népszavazás, 128. számú kérdés:
"Ön szerint jó zenekar a RHCP?"

O Igen

O Nem

Terveüdekszi 2007.11.20. 17:55:06

A RHCP-ről le lehet szakadni! Ha nem tetszik, maradjatok a danúbiusz rádiónál! Az való nektek A Híd a folyón-nal együtt.

Amúgy mi ez a sorozat?

bahahaha 2007.11.20. 17:56:07

Igazabol tok mindegy, hogy jo zenekar-e, mert attol meg nem lesz igaza.
Szerzoi jogi kovetelesre nincs alapjuk (egyetlen szo v nev nem nagyon fog vedelmet kapni), a californication mar elozoleg letezo szo, vagyis trademarknak alkalmatlan, mas alapot meg nem igazan latok (azt meg mondjuk vegkepp nem, hogy megis milyen karuk szarmazhat a dologbol).

A sorozatban az utalas persze egyertelmu, de ez nem bun.

Dark Wolf 2007.11.20. 17:57:04

"sixx · comment.blog hu 2007.11.20. 17:16:13
Imiface: a RHCP szar."

most hadd ne mondjam már, h aki mondja, bázz

kidpompeii 2007.11.20. 18:10:01

Aki egy kicsit is otthon van az gitarzenekben az pontosan tudja, hogy a RHCP egy ugyan olyan nulla kreativitasu, kommersz nyulasgyujtemeny, mint pl a Nirvana...

HányÉves 2007.11.20. 18:10:41

Előrebocsájtom, hogy nem a legkedvesebb zenekarom az RHCP. Szeretem őket, de semmi extra rajongás vagy mánia nincs bennem.

Viszont ezt írni valakiről: "vidám drogos énekessel és a faszára előszeretettel zoknit húzó basszerral operáló kommerszgépezet"...hát...minimum azt a kérdést veti fel bennem, kedves szerző, hogy:

1. nem kommersz dolog-e fikázni valamit, amit sokan fikáznak?

2. Te mit tettél le eddigi életed során az asztalra?

3. Volt-e olyan dolog, amit Te csináltál, és cirka 20 év elteltével még mindig emberek százezreinek okoz örömöt?

Több kérdésem nincs...

HányÉves 2007.11.20. 18:16:02

kidompeli:

érdekes, amit írsz. Tényleg nem kötekedésből, hanem kíváncsiságból kérdezem:

melyik ismert zenekaroktól nyúlt le dolgokat az RHCP? Mert nekem kb olyan egyedinek tűnik, mint mondjuk a Prodigy vagy Michael Jackson (mielőtt hördülnétek, őt nem szeretem.) Egyikről sem tudom megmondani, hogy kire hasonlít. Csak önmagukra. És én eddig a Red Hot-ról is ezt gondoltam. De ha említesz olyanokat, akiktől nyúltak, akkor meggyőzhető leszek.

HányÉves 2007.11.20. 18:16:43

kidpompeii, bocs a neved elgépeléséért!

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 18:23:46

iollari: mondjuk tom pettytől, de mindegy.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2007.11.20. 18:26:07

iollari79: Ott a pont, mindjárt három is! Az öncélú fikázók pedig szálljanak magukba, és tények alapján, érvekkel vitatkozzanak. Ja hogy ez nem menő itt az Index blogjaiban? Elnézést, eltévedtem...

HányÉves 2007.11.20. 18:30:44

sixx

Köszi a választ, asszem belehallgatok a nemtomhol porosodó Tom Petty lemezeimbe, mert a Learning to fly meg a Last dance with Mary Jane-en kívül más nem ugrik be. De azok meg nagyon nem hasonlítanak az RHCP-re. (bár dob van mindkettőben...)

A hozzád intézett kérdésekkel mi újság?

Jól van, nem s..gfejkedek, felejtsd el...:)

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 18:32:57

kurvaélet, nem lehet elfogadni, hogy SZERINTEM mostanában fos, amit csinálnak? szerintetek meg nem? eszem megáll. iollari: pont a last dance with mary jane-t nyúlták le ahhoz a sokszereplős videóhoz, fasztuggya mi a címe.

gengula 2007.11.20. 18:36:32

Amikor eloszor hallottam errol a sorozatrol szinte boritekoltam a pert. Szerintem lemezcimeket le szoktak vedetni. Itthon, ha jol tudom ez igy muxik. Volt par otlet, aminek a nevet nem tudtam hasznalni, mert levedettek a kifejezest es minimum engedelyt kellett kerni a hasznalatert. En is siman perelnek. (szerintem vannak olyan oreg rokak, hogy kezdtek vmit a Californication szoval)

Nem szeretem en se az osszes szamot toluk, de dobbenet milyen nagyokat alkottak. A hatos tarban 3 RHCP van ennek ellenere a kocsiban. Amugy, aki meg fikazza oket nyugodtan vegyen magan erot, oszt olvassa el: Dave Thompson: By the way (RHCP) cimu konyvet. Csak azert, mert ha tuljutott az orrturkalason, akkor normalis ember megmossa a kezet....

HányÉves 2007.11.20. 18:39:24

sixx

bocs, de a posztodban kifelejtetted a SZERINTEM szót, mikor jellemezted a kommerszgépezetet. Amúgy a By the way kicsit szerintem is gáz, de a pl pont a Stadium Arcadium egy olyan duplaalbum, ami éppen a régi dolgaikból is visszahoz párat, meg az új hangzásból is a jó elemeket hagyja meg, kicsit még tovább tisztítva. Persze ehhez meg kell hallgatni a duplaalbumot, odafigyelve, kb kétszer, az meg nagy meló, merugye hosszú.

A soksszereplős videoklippelkapcsolatban nemtudok nyiltkozni, nem sok klipet nézek, de a klipek nem is érdekelnek. Magát a dalt (last dance with mary jane) nem tudom, hogy az istenbe' lehet MELYIK RHCP számmal összehasonlítani? Én az összeset hallgattam elég sokszor és akáthogy töröm az agyam, nem találok hasonlót. Vagy ennyire botfülem van. (Lehet hogy a magyar himnusz is hasonlít a my way-re...)

de hagyjuk, nem akarlak én b@$zogatni téged,

písz, brada, frí tibet! (ez utóbbi komolyan:))

káosz 2007.11.20. 18:39:54

Oruljenek az ingyen reklamnak. Inkabb tanuljanak meg zenelni.

kiskovacs1 2007.11.20. 18:43:43

Hát sok RHCP dalból kiérezni, hogy kik voltak a kedvenceik, de egyértelmű nyúlásuk csak az említett Tom Pettytől volt. Azt a Ganxta Zolit viszont akiben kevesebb az eredetiség mint egy Copy Generali szalonban, kicsit erős párhuzamba állítani velük.

Winkie 2007.11.20. 18:45:24

RHCP bekaphatja. Nem hiába írják ki a mozgóképanyagok végére, hogy "bármely egyezés valós vagy vélt személlyel a véletlen műve"

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 18:49:45

kiskovács: nem párhuzamba állítottam fel, csak tényt közöltem - a wasp lemez ugyanazzal a címmel, egy évvel később jött ki, ez is lehet peralap.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2007.11.20. 18:51:14

Való igaz, a háromakkordos Motörhead sokkal ötletesebb-egyedibb, nem is beszélve a Tank"kiszőkítem-a-hajam"csapdáról, akik aztán téllegám nem nyúltak sehonnanse.
Csak lukácslaci néha kinyissa a klisétárat, ügye.

Egyébként a "modern" redhátcsili szerintem sem üti meg a szintet, ettől még szarozni... Hm. Azért pár dolgot letettek az asztalra.

Bobby Newmark 2007.11.20. 18:57:28

Érdekes adalék a témához:

'99 június 8.-án jelent meg a Californication, és pont aznap, ugyanannál a kiadónál jelent volna meg Mr. Bungle (Mike Patton, Faith No More frontember side projectje) California című albuma. A kiadó kibaszott Pattonékkal, mert "hasonló a címek hangzása".

Szal nem ez az első eset, hogy az RHCP buzizik a címekkel...

Többi infó itt:
en.wikipedia.org/wiki/Mr_bungle

Van benne "Patton koppintja a stílusomat"-tól RHCP turnébusz üdítőautómatájába szarásig minden... :)

Kőváry Orsolya · www.irodatunder.hu 2007.11.20. 19:23:08

Azt konkrétan tudom, még annó B. Tóth Laci bácsi is elmondta a Poptarisznya c. műsorában (igen, hallgattam, üssetek), hogy a dalcímekre nincs jogvédelem. Ebből kifolyólag van pl. The Power of Love c. száma Jennifer Rush-nak és a Huey Lewis And The News-nak is. Ezen logika felteszem a lemezcímekre is érvényes.

akosh 2007.11.20. 19:26:05

szerintem tuti tudatos koppintás....
de a követelés attoól még nembiztos , hogy jogos

az rhcp kommersz, de jó kommersz, szerintem a saját kis soft rockukat elég jó minőségben tolják, szerintem egyáltalán nem rossz valami, attól, hogy mindenkizenéje,csak a legtöbb mindenkizenéje SHIT. de rhcp nem.

napi fika 2007.11.20. 19:28:37

mellesleg: sehol nincs leírva, hogy a dani nevű szereplő vezetékneve california lenne

igaz, egyszer így szólítja őt a főszereplő, de máskor meg morticiának, vagy ilsának, az ss nőstényfarkasának hívja

a film tele van utalásokkal, szerintem ez is csak egy poén

daemonwhisper 2007.11.20. 19:30:43

Ezt a Tom Pettytől való nyúlást is valami indexes főcímben olvastad, egyből el is raktároztad a "megkérdőjelezhetetlen igazságok" rekeszbe. odabasz.

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 19:33:56

daemonwhisper bazmeg, de jól tudsz te az én fejemmel gondolkodni. gyere, fikázz még.

mikka 2007.11.20. 19:37:38

A Sixx nevrol is le lehetne akadni...
Engem hatarozottan zavar hogy egy viszonylag uresfeju emeber irogat itt zenekrol egy rock felisten bejegyzett es levedett nevevel.

pukedli 2007.11.20. 19:38:28

szerintem meg az Edda a világ legjobb zenekara, yeahhh!!!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2007.11.20. 19:45:02

Bazz, az még fel sem merült senkiben, hogy a cím, a szereplő neve egyszerűen tisztelgés? Inspiráció?
Annyira gagyi ez a leperelem a gatyádat attitűd, hogy holnap levédetem a fingást és beperelem egész amerikát...

bolomba (törölt) 2007.11.20. 19:54:00

"…arra hivatkozva, hogy a cím a nagyközönség számára már eggyé forrt a RHCP nevével, annak hallatán kapásból rájuk asszociálnak"

Haha errol nekem KOKO anno menedzsere jutott eszembe, csak forditva. O meg azt mondta, hogya a Carmina Burana-t o ismertette meg magyarorszaggal.:) Jot nevettem akkor is, mint most.

A Chilli meg szar. Viszont a Blood Sugar Sex Magik az nagyon jo volt, persze abban az idoben es korban. Azt hiszem ott megalt a tudomanyuk es hat szerintem igy 10-20 ev utan mar latszik is mely szamaik eltek tul/elteti oket arrol a korongrol.

Ohh errol jut eszembe. Valahol itt az index kornyeken olvastam es megtetszett a Metal That Sounds Like Other Metal osszeallitasok.:)
www.youtube.com/watch?v=8QigEBog5HM

Hat azt a franya Danzig-et mindig a Black Sabbath inspiralta!:)

Na errol meg az jut eszembe, hogy azert a Misfits-et se artana megemliteni a Chilli inspiralojakent.

gengula 2007.11.20. 20:17:26

"bolomba 2007.11.20. 19:54:00

A Chilli meg szar. Viszont a Blood Sugar Sex Magik az nagyon jo volt, persze abban az idoben es korban."

Akar merrol szagolok ala vhogy nem fer ossze a dolog: Szar csili, de amit a csili csinalt az jo, de csak akkor vot jo. Miert oregem mert 1995. marius 2-an 11 ora 21 perc 48 mp-nel rajottel, hogy szar?

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 20:18:01

jaj, mikka, te meg mikka-makka nevét bitorlod. mellesleg nálam nagyobb Sikkinixx rajongót nemigen találsz errefelé, úgyhogy most mellélőttél. ha edig zavar, hét ne olvasd, nem kötelező, sőt.

marsellus wallas (törölt) 2007.11.20. 20:31:40

RHCP-t, és azon belül is FLEA-T fikázni...

kib*b*szott lúzerség, csakazért mer azindex mindent fikáz...:?

ennyi a zindex.....

háát grat....

qrvaanyéátok..hahahahaha

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 20:35:58

wallas, mutass már rá egészen pontosan, hogy hol fikáztam Flea-t, ha kérhetlek. vagy nem húz a faszára zoknit többször, mint egy átlagpógár? hát akkor?

bolomba (törölt) 2007.11.20. 20:38:19

ElsőFokonDezső,

Miert ne ferne ossze? Amit azota produkalt a Chilli, az szar. Akkor amikor meg a blood sugar-t csinalta meg volt benne kraft. Majdnem el is talaltad. Kb 95-ig szerethettem.:) Micsoda latnok vagy!:) Mellesleg igen… Ahogy egyre kintebb hajoltam a kommersz zene hataran, egyre jobban lattam, hogy biza a chilli az rossz es gyenge.

thrill 2007.11.20. 20:49:23

Drága cikkíró! Ha már valamit fikázol, akkor legyél annak tárgyával kicsit jobban tisztában (meg úgy általában a zenei élettel). Mert amúgy nagyon hiteltelenné válik ez a "megmondommivan" stílus.
Nevezett zenekar majd mindegyike "vidám drogos" és "a faszukra is mindnyájan húznak" fuszeklit. Persze ha kicsit is képben lennél, ezt tudhatnád. A Tom Petty-s nyúlás valószínüleg nem szándékos, de nem is bizonyított. Ha mindenáron azt akarod mondani, hogy a RHCP nyúlt valahonnan, akkor számtalan más példát lehetne említeni, amelyet mellesleg fel is vállalnak a bandatagok.
Az együttest mellesleg lehet szeretni, utálni, kommerszezni ízlés szerint. Szerintem azért leraktak egy-két dolgot az asztalra, és elég meghatározó pontjai a zenei életnek még mindig, még ha vannak is gáz dolgaik mostanűban. Mindenesetre az tagadhatatlan, hogy nagyon népszerűek, és mint ilyen, a szóban forgó címről (Californication) tényleg sokaknak Ők ugranak majd be. Ezzel együtt sem gondolom, hogy a pert megnyernék, de ha azt nézzük, hogy még egy szereplő neve is utal az RHCP-re, akkor kevéssé valószínű, hogy a sorozat készítői részéről nem szándékos "hekkről" van szó, ami így azért nem szép dolog. Arról meg nem is szólva, (persze megintcsak ha egy kicsit jártasabb lennél a fikizás tárgyában, akkior tudnád ugye) hogy Anthony-nek elég fontos/kényes téma ez a Californication.
Mellesleg a Te dolgod, hogy kit és hogy fikázol, ha nem azért írod ezt a blogot, hogy sok ember olvassa, akkor csináld csak (Biztos James Dean, Haragban a világgal c. filmje a kedvenced :)
Szerintem meg Nikki Suxx a fos! Nna és akkor most mi van?
Ehh, erre tanít az indexes iskola... kicsit már unom...

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.11.20. 20:58:34

az rhcp az új metallica vagy mi? többet perelnek, mint koncerteznek... ahelyett, hogy példát vennének a radioheadről és társairól. pedig milyen jók voltak a nyolcvanas-kilencvenes években... biztos kiröhögték volna mostani önmagukat. minimum.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.11.20. 21:02:30

thrill: a Haragban a világgal nem James Dean filmje, csak ő a főszereplő:) a filmet a Dean-nél százszor zseniálisabb Nicholas Ray rendezte.
nagyokos:))
amúgy mi lenne már, ha L.A. beperelné a hollywood multiplexeket?:)))

rives 2007.11.20. 21:04:03

sixx, te egy hatalmas nagy fasz vagy, egy fikagép senki...

ennyi jutott eszembe a cikkedről, indoklást ne kérj, véleményt formáltam, mint ahogy te is...

olcsóJános 2007.11.20. 21:06:11

blood, sugar, baby....
sex, magic.

minden idők....

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 21:07:01

ó jaj, pandora, meg a te szelencéd. thrill kedves, nem írtam, hogy flea egy fasz amatőr, azt sem, hogy az énekes egy pöcs, csak annyit, hogy kommersz a zenéjük, mert szerintem az. a faszukra tudom, hogy mindenki húzott zoknit, láttam is, röhögtem is rajta. mikor fikáztam a cikkben a zenekart? de most komolyan? azzal hogy kommerszgépezet? a U2 nem az? Sting? és akkor? nem vagyok beszélő viszonyban "Anthonyval", nem is érdekel különösebben, hogy neki ez miért és mennyire kényes téma, az utolsó bekezdésben "jogosnak tűnő" perről írtam, és elnézést minden RHCP fantól, hogy nem szoptam le a zenekar zokniba bújtatott faszát virtuálisan, biztos úgy kellett volna. eszem megáll az ilyen militáns rajongókon, faszér' nem viselitek el, ha valaki nem szívesen hallgatja azt, amit ti? mellesleg a mother's milk és a bssm jó anyag volt, azóta kurvultak el.

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 21:08:12

rives, te egy hatalmas nagy fasz vagy, egy fikagép senki...

ennyi jutott eszembe a kommentedről, indoklást ne kérj, véleményt formáltam, mint ahogy te is...

olcsóJános 2007.11.20. 21:08:19

sweet baby jesus.
hank is gonna hell...

minden idők...

Két fasza dolog egy postban...hol itt a baj emberek?

kérdem én...

olcsóJános 2007.11.20. 21:09:48

egy sorozat- zenejunkie senki
irdatlan hatalmas fasz

thrill 2007.11.20. 21:13:56

bobbyperu, kedves!
Nem mondod, hogy James Dean színész és nem rendező? Ez biztos nem így van ám...
Viccet félretéve tisztában vagyok vele, csak szokták ezt így is mondani, még ha Te nem is tudod (vagy akarod) megérteni.
Amúgy másba hogyhogy nem tudtál belekötni? Csalódnom kellett...
Az aláírásodat (nagyokos) meg kicsit elcseszted, mert egy sorral lejjebb kellett volna biggyeszteni. Sebaj, majd legközelebb...

bolomba (törölt) 2007.11.20. 21:14:13

hahaha

ohh sixx kuldj magadrol egy terdelos fotot (persze profilbol) es uszkve 1 ora alatt mar a jardara is varazsollak flea ele!:) lehet akkor szent lesz a beke… de vigyazz, mert vannak akik szerint meg mindig kommersz a chilli; oket hogyan engeszeteled ki?!

silaris (törölt) 2007.11.20. 21:37:23

hát ez kábé ojan gusztustalan, mint mikor a metallica kinyíratta a napstert. ennyi erővel a mexikóiak beperelhetnék az RHCP-t, hogy elnévbitorolnak egy több évezrdes mexikumot.

silaris (törölt) 2007.11.20. 21:42:48

ja, meg a radiohead perelhetné a pablo honey-t, meg az alvin és a mókusokat az AÉM-animátorok etcetera. ez mondom, gusztustalan. faszom kivan ezektől az amerikai pereskedő barmoktól.

cukorka 2007.11.20. 21:45:28

ja, az rhcp télleg lenyulta a last dance-t, ami nagyon ciki, pontosan másfélszeresére gyorsította és a hüjéknek elég sokáig nem tűnt fel, mert már vagy fél éve sláger volt mikor végre beperelték őket pettyék. nyilván megnyerte a pert petty és most kompenzál az rhcp. akinek szintén igaza van, ha a californication miatt nem is, a dani california miatt biztos. de amúgy nekem tökmindegy, én birom az rhcpt, de nem kellett volna ilyen csúnyán lenyúlni a last dance-t. a szám címe mitadisten: dani california;) hallgassatok, duplázzatok.

cukorka 2007.11.20. 21:53:27

fúú tényleg elég gyerekes dolog, amit itt fanek jogcímén toltok. megsértődni, csak mert azt írja, h kommersz. amúgy az. kjó kis kommersz. de szegény pettynek biztos nincs akkora háza m kiedisnek...de ne legyünk már ilyen hülyék, h biztos véletlen pont ugyanazok az akkordok. muhahaha. én meg írtam egy tök jó gondolatot: SZÍNHÁZ AZ EGÉSZ VILÁG

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2007.11.20. 21:54:03

kedves kommentelők,

"all you slingers and friends...
hide behind your rocks
put down your guard
I'm not here to box
this is no showdown
so throw down your guns
you see it doesn't matter
where you come from
you could be from park ave
or from a park bench
you could be a politican
or a bitchy princess
but if you're lookin' for a fist
and you're lookin' to unite
put your knuckleheads together
make a fist and fight
not to your death
and not to your grave
I'm talking about that freedom
fight like a brave

fight like a brave
don't be a slave
no one can tell you
you've got to be afraid"


üdv,
rhcp

mindy23 2007.11.20. 21:59:28

1) az RHCP jó (sztem)
2) a Californication az egyik legjobb sorozat amit valaha csináltak
3) aki a Kaliforgia címet adta neki, az nem igazán értékeli a sorozat mondanivalóját, csak a felszínt látja.
4) Ezt a sorozatot amúgy sem szabad szinkronnal nézni.
ennyi...köszi, hogy elmondhattam :D

hinher 2007.11.20. 22:09:56

itt meg is lehet hallgatni, mennyire egy személy Mary Jane és Dani:
www.partyben.com/XMIX09-071406.mp3

magichorze 2007.11.20. 22:15:27

Mi az, hogy a cím elértéktelenedése? Én naiv barom, azt hittem a zene a fontos vazz.

malacful 2007.11.20. 22:21:03

felhaborito a stilusod ma sixx, Tota W kozelebe sem jon az ilyen kioktatasnak, levelet kaptal Jezuska cimre, vagy mitol kepzeled magad ekkora megmondonak?
Rivessel es mindenkivel akit leugattal erzek egyutt, szanalmas, hogy ilyen vadbarom emberek blogolhatnak az indexen.

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.20. 22:32:45

malacful: felháborító, hogy a posztot alaposan el sem olvasó kommentelők csípőből anyáznak, mert azt MERTEM írni, hogy a RHCP kommersz. Nem képzelem magam megmondónak, tótawének, kisgömböcnek vagy janinak, de hadd ne tűrjem már, hogy anyáznak sorban. rivestől idéznék valamit, ha megengeded: "hatalmas fasz vagy, fikagép senki", erre neked nem menne fel a vérnyomásod?

Sierpe (törölt) 2007.11.20. 22:34:21

Elég nevetséges ez a perelgetés, pont egy ilyen szarokavilágra rockzenekartól, talán elfogyott a pénz a kokóra? :D
Egyébként meg inkább örülnének a pöcsök, ugyanis ha tényleg mindenkinek az RHCP jut eszébe a sorozatról az az ingyenreklám. :)

öccá · http://dogsigns.blog.hu 2007.11.20. 22:35:48

Bírom, hogy mindenki kötelességének érzi megvédeni azt, amit szeret. ^^

Én is perelnék a helyükben, nekem is ők jutottak eszembe először a sorozat kapcsán.

A zenének (és a zene minőségének) meg ehhez az égegyadta világon semmi köze. :)

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.11.20. 22:41:00

Ez az egész arra emlékeztet, mikor kölyök korunkban a csövesek meg a popperek egymást szülőzték. Nevetséges...
Egy cikk írónak csak lehet tán különvéleménye egy zenekarról.
Ne bohóckodjatok már itt, mert megsértette a kedvenc drogosotokat valaki.
Nekem pl. semmi bajom a RHCP-el, max annyi, hogy 30%-a jó annak, amit csinálnak, de az meg egész jó.
Ez az én véleményem, Bélának meg más, Irmának is más oszt szeva...

Sierpe (törölt) 2007.11.20. 22:42:49

Ja, és a sorozat szerintem nagyon jó, és akkor is az lenne ha öregnéne őzikéje lenne a címe...

2007.11.20. 22:57:28

(spoilerveszély!)
Azon gondolkodtam, hogy mikor jönnek elő a Slayer ügyvédei egy hasonló perrel, ugyanis a sorozat pofátlanul lenyúlta a csapat három(!) lemezének a címét és Hank könyveinek címeként használja azokat (South of Heaven, Seasons in the Abyss, God Hates Us All, ld. 5. epizód).
Vagy talán a Slayer sz*rik az ilyenre? Ki is az echte kommerszgépezet?...

Marla 2007.11.20. 22:59:49

BLOOD SUGAR SEX MAGIC

hmmmm...jóféleee

kidpompeii 2007.11.20. 23:24:06

Szerintem kb a comment.com kezdete ota nem nagyon vagott le senki akkora hisztit mint itt a kedves RHCP rajongok :D

chordpower · http://facebook.com/grabanc 2007.11.20. 23:27:10

Lehet, hogy tényleg kommerszgépezet a csili, de nem volt mindig az, és sokan azért szeretik őket. Egyébként a nevük: Red Hot Chili Peppers (egy "l") Amúgy, ha én úgy tudnék slappelni mint Flea, még zoknit sem húznék a főnökre, úgy rohangálnék fel s alá.

wendriner úr 2007.11.20. 23:35:25


ad1. Red Hot nagyon jó, de mostanában már csak jó sajnos
ad2. perelniük emiatt nagyon nem jó.
ad3. a sorozat is jó
ad3. a sorozat jobban rászorul a per miatti sajtómegjelenésre a maga 300-400 ezres nézettségével. Red Hoték egy hét alatt koncerteznek ennyi ember előtt. pénzre se nagyon van szükségük, ráadásul többet jótékonykodnak mint a tényleg kommersz U2.

akkor most sixx tévedéseiről, faszságairól (ha már fikázunk, akkor stílusosan és helyesen):

- Red Hot Chili Peppers - így írják, egy "l", nem kettő. ráadásul a címben! (ezt eddig senki sem vette észre több óra alatt...). javítsd kérlek.
- lopás: "Although the chord progressions sound similar, they do in fact differ as "Mary Jane's Last Dance" follows "Am, G, D, Am" (A Dorian), while "Dani California" follows "Am, G, Dm, Am" (A Minor). University of Chicago musicologist Travis Jackson said the songs' chord progressions were similar, but were a "pretty standard groove" in music and not necessarily evidence of copying"
- a RHCP ügyvédei: csak egy van nekik, az is már 25 éve. nem csak a zoknihoz ragaszkodnak...
- Kapinos "a hetvenes években látta egy matricán": a faszi a hetvenes években még nem tudott olvasni, ránézésre max 33-34 éves lehet. de még az is hogy csak harminc, csak a kövérsége és a korai kopaszodása öregíti.

Mikka-Makka 2007.11.20. 23:37:50

hmmm, szóval RHCP-t fikázni istenkáromlás?:D
amúgy mikor még szerettem a hasonló zenéket már akkor is tré volt a Chili vagy azóta újra divatba jött?:)
de tök mindegy milyen zenét csinálnak ez a perelgetés számomra nagyon nem szimpatikus!

Mikka-Makka 2007.11.20. 23:42:10

wendriner úr!ugyan mi baj lenne a californication nézettségével, alig marad el a Dextertől, Weedstől:)

wendriner úr 2007.11.20. 23:48:49

azért stabil 30-40% attól a kettőtől (most látom, hogy volt a Calinak 600e fölött is).

kábel, showtime, persze, de akkor is hogy a RHCP a reklámérték miatt perelne...

és még egy dolog: a kaliforgia igenis jó cím.

VO 2007.11.21. 03:32:21

Akárhogy is, ez elég csúnya lopás.

Gyurma Pappa 2007.11.21. 04:09:26

ad.1 szerintem ez egy blog, nem az MTA (bármondjuk az szar is), szóval ha sixx szerint nem jó RHCP, akkor neki nem jó és kész. Én szeretem, a Californication és a BSSM-et szarrá hallgattam. A Mother's Milk annyira nem csúszott, az utsó két album meg csak hébe-hóba egy két szám, korántsem a klippes-rádiós slágerek, elmentek divatirányba, mondjuk még mindig jobb, mint a No Thanx vagy mi a szar
ad.2 a sorozat címe tényleg elég parán hasonlít, én tök azt hittem, hogy valami közük is van hozzá, várta a főcím zenét meg minden
ad.3 USA jogi rendszere olyan, hogy azért perelsz, amiért nem szégyelsz, hát most ők ezt nem szégyelik, mondjuk lehet én is perelnék, főleg ha még Dani California is van a soriban
ad.4 a sorozat jó
ad.5 a magyar cím szar, de valamit ki kellett találni (jobb mint a Tuti gimi vagy a Váratlan utazás...)

sixx: pöcs vagy, ez van, fogadd el, tanulj meg vele élni. :D De idegeskedni azon, hogy pár ember mit enged meg magának, azt szerintem tök felesleges. De persze azon baszod fel magad amin akarod :D (huhh ma az átlagosnál is jobban liberális vagyok :) )

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.21. 05:28:23

kivácsi voltam mennyi idő kell a kőkemény rajongóknak,hogy észrevegyék az elírást a címben.

gengula 2007.11.21. 08:07:36

6 ez 1/10 volt igy reggel.

masnak: elvezet volt olvasni, hogy megvedted magad, mert nem fogalmaztal pontosan. mik vannak:-)

namegaztan tutibiztos, hogy aki valaha is szeretett nehany RHCP szamot es elolvasott itt nehany hozzaszolast - ide a rozsdas bökőt, hogy nem aludt az idegtol...:-)
Muhaha

rossgeller 2007.11.21. 10:57:41

jeeezus sixx, te most akkor megmediahekkelted az egesz blogot ezzel az elirassal? kemenyen megszopattad a fanokat :)

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2007.11.21. 11:08:24

hát sixx má csak ilyen furmányos gyerek, ott szopat ahol tud:P

Luthor 2007.11.21. 11:39:58

Bakter. Ez itt egy blog, nem az esti híradó. Mit kell azon pörögni, hogy szerinte a zenéjük kommersz...

sélli 2007.11.21. 11:40:35

Ejnye! Hát már megint az 'Ízlésekről vitatkozunk' című hótfelesleges kommenthalmazba futunk bele? Nem kell mindjárt vállrólindíthatórakétázni a másikat, attól hogy valakinek a fekete a kedvenc színe, a másiknak meg a piros.

ami jobban érdekel: Hogyvolt lesz-e belőle?

semmicico 2007.11.21. 12:04:32

még egy szavazat: a Chili nagyon jó volt (pl. BSSM) most "csak" jó.

privat comment: Nem nagyon láttam még, hogy cikkírót így felhúzzanak a kommentezők... érdekes.

Dark Wolf 2007.11.21. 13:07:13

semmicico:
pedig volt már ilyen...
sixx egy másik kiborulása - hogyvolt.blog.hu/2007/10/30/az_spoilerekrul

Gestas 2007.11.21. 13:48:29

Hogy mi a kommersz,az is egy picit viszonylagos.
Mondjuk az Obituaryhoz képest a Motorhead a kommersz.Szerintem.

HányÉves 2007.11.21. 15:22:20

Azt hiszem, bocsánatot kell kérnem, mint a RHCP-fikázás-miatt-kiakadás lavinát elindítók egyike. A post tényleg nem erről szólt. Én csak egy apró részlet miatt "szóltam be" sixx-nek. Úgy éreztem, hogy a "kommerszgépezet" kifejezés nem egy objektív ténymegállapítás, hanem egy negatív, szubjektív véleménynyilvánítás volt. Amihez a szerzőnek teljes joga van. És ez egy blog, ahol hozzászólhatunk, és nekünk meg ehhez van jogunk. Nekem csak az nem tetszett, hogy túl lazán és könnyen minősítenek emberek másik embereket vagy dolgokat és ez nem csak az indexen és nem csak a neten van így. Emiatt igyekeztem egy kicsit "védeni" a Chili-t bár erre nekik nyilván marha nagy szükségük van...:)

Megjegyzem, több olyan zenekar van a kedvenceim között, akik korai szakaszukban szerintem fantasztikusak voltak, majd elfáradtak, ellaposodtak. (Metallica, Tankcsapda, Therapy?)
A By the way után féltem, hogy az RHCP is ilyen lesz, és engem speciel a Stadium pont arról győzött meg, hogy NEM! És láttam koncerten a Metallicát és a Chilit is az elmúlt 2-3 évben, és hát az volt a másik dolog, ami meggyőzött, hogy a Metallica tényleg tönkrement, a Chili pedig talán most van a csúcson. Szerintem. Mindenesetre, tényleg hidd el sixx, amit korábban is írtam, hogy nem sixx-fikázó áradatot meg balhét akartam. Csak "nyomta a bögyömet" a "kommerszgépezet" kiszólás.

szóval békés szándékkal vagyok itt újfent, igazán elfogadhatnád a közeledést (amúgy a lányokat szeretem:))

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.21. 15:45:47

én meg azért kérek elnézést, hogy hisztiztem tegnap egy sort.

HányÉves 2007.11.21. 15:54:51

sixx:

most hallgattam újra a Mry Jane-t Petty-től.
A verse tényleg hasonlít, sőt! Dea refrén tök más. A verse pedig olyan, hogy ezeket az akkordokat sokan jáccogatják egymás után, pl én is, mikor pengetek összevissza, csak úgy. Egyáltalán nem biztosm, hogy direkt nyúlás, ezek alapvető "szoftrock" klisék, amelyeket ki-ki legjobb tudása szerint alakít. Olyan, minth a 2-4-et dobolnánk, az is sok dalban benne van.:)

No, hát ennyit...és nem többet erről.
(Magam is meglepődtem, milyen hábórú lett itt.)

gengula 2007.11.21. 17:08:20

Szerintem barki, barhova beirta volna, hogy szar RHCP tuti, hogy bekap nehany komolyabb beszolast. Mit kell ezen izgulni? Leirtal egy ilyet, akkor van kovetkezmenye. 1x1. Mivel itt tobben olvassak es valamelyest intezmenyesult is, ezert talan erre ugyelni kellene. Kicsit kozszereples, kicsit eloterbe kerules, ezert nem art erettebbnek lenni. Van aki mar ennyin elhasal es nem tud tovabblepni. Sixx azonban uriember modjara bocsanatot kert. Szerintem ez nagyon rendjen van. Jol irtak itt az elobb: Szar szin a piros? Utlek agyon, mert en azt imadom. Na ez tenyleg fajdalmas, ennel szarabb csak az ilyesmit gerjeszteni...
Miert nem erdekes itt az, amit wendriner úr irt? Szerintem vhogy ennyire minimum fel kellene keszulni a posztolonak. Valamiert remlik, hogy az UP is valami hasonlora gomdolt, amikor a Buvos Szakacs blogot etalonnak tekintette. Ettol azert "némileg" eltert ez a poszt.

sanya64 2007.11.21. 18:09:47

ha pld. egy autó neve (Ford) Mustang, értelemszerű, hogy más autó nem viselheti ezt a nevet...
de az is értelemszerű, hogy más jellegű termék viszont igen, mint pld. Mustang, mint farmergatya (vagy éppen bármi más...)

magyarán Californication című lemezzel már ne akarjon megjelenni inkább senkise, de például akárhová felhúzható zoknit szabad ilyen márkanávvel piacra tenni, elfogja fogadni az iletékes szabadalmi hivatal...
(sőt, akár a zokni logójára ipari mintaoltalmi bejegyzés is kérhető...)

sanya64 2007.11.21. 19:00:13

ja, és ha a Californication perelhető, akkor persze ilyen alapon a "Megy a gőzös..." c. film is perelhető lenne, hisz ugye valójában az is egy régi jó kis zene címe... ))

str 2007.11.21. 20:44:13

a road trippin' és a scar tissue rajta lenne a 'száz trekk amit nagyon szeretsz' listámon - másrészről, töménytelen mennyiségű önismétlő anyagot produkáltak az utóbbi időben.
a per viszont echte fasság, mi zavarja őket ennyire? pénzük van szarásig, a sorozat pont egy jófajta (nemrég néztem végig, a befejezést leszámítva korrekt az első season), nem értem miért ugrálnak, nem rájuk vall.

mikipeti 2007.11.23. 09:31:44

fafi

egyetértek, ez itt hiába "napló" vagy mi a f*sz már nem is tudom, mégis nyilvános hely, ha ide ír valaki egy posztot, az legyen felkészült, ne csak nyomja a jófej dumát, hanem infót is tegyen mellé. Aztán ne sértődjön meg ha belekötnek. Sajnos el kell fogadnia, hogy ő egy újságíró mert ez a blog az index alatt fut nem pedig az otthoni gépén. Miért egy hozzászóló (wendriner úr) bejegyzése az érdekesebb? "vidám drogos énekessel és a faszára előszeretettel zoknit húzó basszerral" - ja, ha ez a szint... olyan, mintha egy szar magyar bulvárújságot olvasna az ember.

Amerikában pedig mindenért perelnek, lesz felhajtás, hírek az újságban, hozzátartozik a közélethez. Irigylem tőlük, hogy a kultúrájuk nem olyan muzeális, mint a miénk (európaiaké), akik az utóbbi 40 évben egyfolytában tőlük lopunk (jazz, blues, hip-hop, rap, stb...)
Irigylem tőlük, hogy a művészetüknek sokkal több köze van az életükhöz, mint mifelénk. Ezért is érdekes ez a per.
süti beállítások módosítása