Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem elég melegbarát a tévé

Górcső alatt a networkök

2007. augusztus 10. 15:30 sixx 27 komment

Legalábbis ez derül ki a GLAAD (Gay and Lesbian Alliance Against Defamation), a legnagyobb amerikai meleg és leszbikus jogvédő szervezet éves tanulmányából, melyben aszerint rangsorolták az amerikai televíziókat, hogy milyen fényben tűntetik fel a melegeket, leszbikusokat és transzneműeket. "Kiváló" minősítést egyetlen csatorna sem kapott, a GLAAD szerint "jó" az ABC, a FOX pedig a várható "bukott" minősítést kapta, de ezen senki nem csodálkozik.

Az ítészek 4693 órányi műsor alapján hozták meg a döntésüket, tehát nem csak leültek egy műsor elé, és felhördöltek egy-egy nem heteró gonoszember láttán. Az ABC előkelő helyezése annak köszönhető, hogy vizsgált időszakban (2006 januárjától és 2007 májusáig) 171 órányi olyan műsort sugárzott, melyben az érintett célcsoport tagjai képviseltették magukat, ezek közül 15% esett főműsoridőre, ami nem is olyan rossz adat. Külön dicséretet érdemelt az Ugly Betty és a Brothers & Sisters azért, mert állandó meleg szereplőket küldött képernyőre.

A második helyezett CW eredményéért javarészt egyetlen műsor, az ottani Topmodell tehető felelőssé, hiszen ebben hétről-hétre látható egy meleg pár, akiket ráadásul a heteró nézők is imádnak (igen, mi is szeretjük Miss Jay-t). A CBS és az NBC mindössze 9 és 7%-ban mutatott melegeket főműsorban, ráadásul főleg gonosz és áldozat szerepekben, ennek tudható be a "megfelelt" osztályzat. Az utolsó helyezett FOX 6%-os aránya a GLAAD sajtósa szerint szégyenletes - kiváncsi lennék mit mondanának a magyar televíziók hasraütésre úgy 2%-os adatára. (Képünkön a Showtime itthon is látható, "L" című sorozatának szereplőgárdája látható.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyengetölcsér · http://hidegskocia.blogspot.com 2007.08.10. 15:37:04

aszondanák, hogy van még hova fejlődni.

De itthon még ez az arány is sok egyesek számára...

Sloane (törölt) 2007.08.10. 16:24:38

Nem csak ezen összehasonlításban buknának meg a magyar televíziók. Provincializmusban és primitívségben viszont biztos vb-döntősek lennének.

asztrov 2007.08.10. 16:45:58

biztosan, és még ez a megadott 2% is kiveri a biztosítékot a jobb szekrényben, az ettől függetlenül is elég tré rtlklubbot is szokták buzitévének titulálni azok, utalva néhány ismert személyiségének vélt szexuális orientációjára.

Sloane (törölt) 2007.08.10. 16:52:07

az a helyzet hogy nemcsak a "jobb szekrényben", hanem az átlagnéző mszp-s kisnyugdíjasnál is kiverné a biztosítékot, meg nagyjából a tévénézők többségénél is

mickeyknox 2007.08.10. 16:57:21

nem vagyok benne biztos hogy ez bukást jelent... valamint a biztosíték-kivágásban sem vagyok biztos. egy idő után az emberek megszokják, ha elég sokat látnak belőlük. még az elején a barátok köztben is volt egy meleg arc, nem? annak is a fél ország drukkolt. amíg nem fogják meg a seggemet, engem nem zavarnak a melegek, valamint addig a pontig, amíg el nem kezdik bizonygatni, hogy ők nem mások.

szusi úr 2007.08.10. 17:11:36

volt egy bártan induló kezdeményezés a barátok köztben. első magyar meleg csók, meleg főszereplő, stb. nem nézem a sorozatot, mi lett ezzel a szállal?

gyz 2007.08.10. 17:21:30

mint alapvetően liberális szellemű embernek, nem lenne ellenemre, ha a homoszexuaitás a jelenleginél nagyobb teret kapna a honi tévékben. csak egyetlen apró kérésem lenne: női szereplőkkel! :-)

asztrov 2007.08.10. 17:41:08

dehogyis ütné ki. bajor imréből pl éppen ez a kis langyos fodrászfigura (oli úr) csinált országos sztárt, és akik csinálták, azok most épp azok az mszps kisnyugdíjasok, akik a szomszédokat nézték, anno. mondjuk oli úrról nem mondták ki, de nyilvánvaló volt minden. úgy volt megírva.

minden tálalás kérdése.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.08.10. 17:55:51

Most döntsük má el: a szereplők vagy a készítők nemi orientációja alapján rangsorolunk. Mert nagyon kevés 'más'-t mutatnak meg a magyar kertévék egy az egyben. Viszont a műsorvezetők alternatív szexuláis beállítottságát minden eszközzel leplezik, pár kivételtöl eltekintve. Ez olyan kb., mintha a színházakat aszerint rangsorolnánk, hány művész fekszik le tőlük a bulvármédiának.

gyz 2007.08.10. 18:07:30

mondjuk szerintem ez az egész hülyeség. egy közszolgálati tévétől még esetleg elvárható, hogy pozitív diszkriminációval tegyen vmit a különféle kisebbségek elfogadtatásáért, de egy kertévének miért lenne ez dolga? miért kell a szemére hányni, hogy hány meleget szerepeltet?

Pala 2007.08.10. 18:21:05

Ahhoz, hogy jópontot szerezzek ennél a szervezetnél, nem elég toleránsnak lennem, hanem lehetőleg minél nagyobb arányban kell bemutatnom homoszexuális embereket a tévémben? És vajon a biszexuálisok többet, vagy kevesebbet nyomnak a latban? És a pedofilok, nekrofilok, zoofilok, dendrofilok stb.? Vagy őket diszkriminálja a GLAAD?

Wrasse 2007.08.10. 21:35:06

Álljunk már meg egy kicsit, miért is kellene, hogy a TV-ből az tóduljon a nép arcába mennyire fasza gyerek is aki homo, leszbi, transzi, koprofil, pedo, meg akármi ???
Ezt kell nap mint nap sulykolni az ember fejébe ? Hát aki ilyen beállítottságú az tőlem menjen haza, csukja magára az ajtót azt dugja meg vagy nyalja ki jól a "népművészeti edényét", de ne promózzuk már a TV ben, pláne felvonulunk az utcán nagy csindatrattával. Én úgy gondolom nem ez a normális útja a törzsfejlődésnek, (mert akkor már rég kipusztultunk volna) de mivel van aki nem tehet róla ezért húzza meg magát és örüljön hogy békén hagyják,(volt idő és hely ahol írtották).

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2007.08.10. 21:44:16

Re: pala

van ám egy kis difi. A melegek/leszbik alapvetően ugyanazt szeretnék mint Te, normális életet élni, anélkül, hogy baszogatnák őket. Mondjuk pl örökölni a párjuk után, mert ez sem trivi.
Az általad emlegetett mindenfilok meg itt ott még bőven BTK-s tételeket komálnak, ami nem frankó.

Egyébként meg érdekes hely ez az USA, ahol a hatvanas években a négereknek külön csapjuk volt a mosdóban, a hetvenesekben meg David Carradine lett a filmek kungfu ásza, nem Bruce Lee.

Most meg itt szőröznek a GLB-k tévés megjelenítésén....

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2007.08.10. 21:49:05

Én úgy gondolom nem ez a normális útja a törzsfejlődésnek, (mert akkor már rég kipusztultunk volna)

Ha igazad lenne, már kipusztultak volna. De valamiért nem. BIzonyos populációkban, nemcsak az emberiekben, egy kvázi-konstans százaléknyi homoszexuális van.

Ez tény, el nem ismerni elég nagy hülyeség. Pl mihez kezdesz esetleg azzal, ha a gyerkőd jön elő azzal, hogy a sajátjait szereti. Elhajtod, oszt csinálsz egy másikat netán??

z 2007.08.10. 22:20:31

Heats33ker:

és mi köze ennek ahhoz, hogy miből hányat mutatnak a tévében? kereskedelmi tévé azt mutat amit akar, majd legközelebb jönnek a félszeműek meg a kerekesszékesek, hogy ők is hátrányos helyzetben vannak, tessék őket mutogatni

de a kereskedelmi tévé az általában a többséget akarja megnyerni magának, a többség meg heteró
mint a jobboldal nyavalygása a szemét kereskedelmi tévékről
de talán csináljanak olyat maguknak, amit szintén annyian néznek - csináljanak a melegek tévét maguknak, aztán akit érdekel, nézze

és nem feltétlenül btk-s: jöhetnek még a mindenféle fetisiszták, az állatos nénik, bácsik, meg a szvingerek is, mindenki-mindenkivel együttéléssel megspékelve
ők se kapnak figyelmet, de kéne?

nadivereb 2007.08.10. 22:22:27

Kedves drága Wrasse!
Ha jól értem a Te érvelésedet, akkor őnekik örülniük kell, hogy nem lövik őket a Dunába, viszont ezért cserébe illik bezárkózniuk a szobába és kussban maradniuk, mert neked nem tetszenek. Ez egy kissé szűklátókörű és egocentrikus vélemény, nemde? Ezenkívül Te azt, hogy ezek a kisebbségek megjelennek a médiában és/vagy az utcán, annak veszed, hogy "ezt sulykolják nap mint nap az ember fejébe". Majd ha olyan hirdetéseket látok, hogy "Legyen Ön is homokos!", akkor egyetértek veled. Hidd el nekem, hogy nem "téríteni" szeretnének, hanem csak azt szeretnék elérni (egyébként szerintem nagyon helyesen), hogy akik melegek, azok ne féljenek ezt elárulni és bevallani (először önmaguknak, aztán másoknak is). Az igaz, hogy ha valami társadalmilag elfogadottá válik, akkor lesznek hülye emberek, akik majmolni kezdik (bár ez úgy gondolom, hogy ez már az a kategória, amit nem nagyon fog divatot teremteni), de az emberi hülyeséggel nincs mit tenni.
Az enyhén szociáldarwinista "nem ez a normális útja a törzsfejlődésnek, mert akkor már rég kipusztultunk volna" kitételről pedig jó hosszú, viszont annál unalmasabb előadást tudnék tartani, amivel nem fárasztalak se Téged, se egyéb olvasókat.
Nagyon remélem, hogy ezt a hozzáállást csak divatból vetted fel (merthogy sajnos Magyarországon kezd ez lenni a divat, na ennél látnék én sokkal-sokkal szívesebben pár divathomót), mert akkor előbb-utóbb kinőheted.

Wrasse 2007.08.10. 23:11:51

Nadiveréb:
El kell keseritselek, nem divatból vettem fel, sajnos velem született tulajdonság de én a másneműeket szeretem.
"Majd ha olyan hirdetéseket látok, hogy "Legyen Ön is homokos!", akkor egyetértek veled."
Megint el kell keseritselek, nézted mostanában a retek klubot ? Na ott fut ilyen reklám: hogyaszongya "Társadalmi célú hirdetés!!!! " Az ön baráti körében is van homokos, csak nem tud róla! Ez nem hirdetés ???
Arról pedig igen szivesen hallgatnék érveket mi szól az mellett hogy a normális törzsfejlődésnek elengedhetetlen része a társadalom meleg rétege.

El Condor 2007.08.10. 23:27:39

Nem bunkózni akarok, igazán nem, tényleg, de meg kell mondanom, hogy az emberek 99%-ának elege van a buzikból. Francnak feltűnősködnek? Mert most ez a divat? Én liberálisnak vallom magamat, de azt mondom, most már elég. Csináljanak amit akarnak, ez az ő magánügyük, de ne provokálják felvonulással a jónépet. A TV-ben meg szerintem a szolgáltató olyan műsort ad, amilyet akar, max nem nézik.

Contadoor 2007.08.11. 08:41:07

Annyiban szeretnék hozzászólni a témához, hogy..

El Condor: " ne provokálják felvonulással a jónépet"
Nem tudom hányan hallottak már valami olyan felvonulásról, hogy Budapest Parádé. Hát ott is emberek vonulnak fel, megmutatják, hogy mit tudnak, milyenek, milyen zenét szeretik, azt ünneplik. A meleg felvonulás mennyiben különbözik? Vagy talán azzal van a baj, hogy néhány meleg túlságosan lenge/kirívó/kihívó ruházatban vonul fel? Láttam én már a BP-n néhány olyan csajt, akikről ugyanez mondható el. Mennyiben másabb? Annyiban, hogy ők lányok. Itt értünk el oda, hogy az ember milyen mértékben fogadja el, ha a másik meleg. Teljesen, vagy csak amolyan "oké legyenek, de ne lássak egyet se és maradjanak otthon (itt nem egy korábbi hozzászólásra írtam) és különbenis" módon. Érdekes módon a leszbikusokat a legtöbb ember elfogadja. Miért? Mert a szexuális képzelgéseiben előkelő helyet foglal el az, amikor 2 szilikonnal megtűzdelt lány egymással "matekozik".
Másik példa: neonácik is fel szoktak vonulni a naptáruk bizonyos kitűntetett napján. Megmutatják hogy vannak, és közlik a néppel amit szeretnének. A melegek ezt miért nem tehetnék meg? Mindenki megteheti. Ha a neonáci tűntetést engedélyezik, akkor szerintem a melegekét is. Nehezen lehet elképzelni a két póluson egymástól messzebb elhelyezkedő csoportot.
A TV-k annyit mutatnak melegeket a TV-ben, amennyit akarnak. Ha a melegek elismerése növekszik az országban, akkor majd több műsort fognak mutatni. Nem csak a TV-ken keresztül lehet elfogadtatni a melegeket.

Freechild 2007.08.11. 08:48:43

ilyen felméréssel előállhatnának a rokkantak, a rákosok, meg a háborus veteránok is...
Az a baj hogy mindig a homik kardoskodnak a jogaikért.

Ez is tipikusan egy amerikai dolog. A legálszentebb ország. Papolnak a liberalizmusról, de egy igazi middleclass amcsi polgár lőné őket legszivesebben a Dunába. Csak nem szabad ilyet mondani ott...

Én azt gondolom hogy leszbiket és buzikat mutogatni mindig megéri a TV-nek. El lehet adni bujtatott szexnek (hiszen ki ne nézne szivesen smároló leszbiket), Ami hozza a nézettséget, de közben lehet a mellünket döngetni hogy milyen élharcosai vagyunk az egyenjoguságnak. Ezért utálom a fokuszt meg ilyeneket. Álszent modon mutogatják a csöcsöket este 7kor, de a riport a plasztikai mütétekról szól. Milyen nemes cél... :D Egy pornofilm legalább öszinte, nem álszent és nem hazudik...

Contadoor 2007.08.11. 08:50:31

Még annyit fűznék a TV-s részhez, hogy sajnos ez az a szerv, amin keresztül a legkönnyebben/leggyorsabban/legtöbb embert lehet elérni. A közszolgálatinak valóban az a feladata, hogy a közt szolgálja. A közben benne van hetero-homo és egyéb. A kereskedelmieknél viszont a lényeg a pénz. Ha eljön az idő, hogy látnak benne pénzt (vagy esetleg olyan ember irányítja majd, akinek nem a pénz a legfontosabb), akkor elkezdik ezt a témát is.

Contadoor 2007.08.11. 08:53:36

Hát valóban Kókusz-Aktív-Magellán meg a többi, hát tiszta bulvár sajtó. Magellán: amikor indult, amolyan tudományos magazinnak indult, stb. Erre mit látok az utolsóban: ingyenreklám a plasztikai sebészeknek, ingyenreklám más-más szolgáltatónak, közben egy-két tipikus bulvár hír. Hát igen. Mongyuk ha az nem hozna pénzt, akkor tényleg nem mutogatnák. :)

kopa. · http://kopa.blogja.net/ 2007.08.11. 12:25:21

Magyarországon biztos, hogy a Cool TV kiváűlló minősítést kapna!
A South Parkban, a Fiúk a klubból és az L-ben is eleget szerepelnek a melegek/leszbik

arnulf 2007.08.11. 21:44:56

Imádom ezt a pc világot. Vmelyik zugszervezet leül és méri hányszor szerepelnek meleg karakterek a tv-ben és osztályoz.Ha igy haladunk kvóták lesznek itt is,hogy hány százalékban szerepeljenek majd melegek hányban nők és hányban kissebségiek.

nadivereb 2007.08.12. 20:28:12

Nem reagálok a hozzászólásokra. Azt hiszem, magukért beszélnek...

báró Csekonics 2007.08.15. 09:26:40

Melegbarát TV... Marhára unatkozhatnak odaát, ha ilyeneket méricskélnek már.
Errefelé meg szvsz. nem az vágja ki hogy hágy homo van a képernyőn (akár színész szerepe, akár műsorvezető magánélete), hanem hogy öt percenként van 15 perc reklám.
Amúgy meg kicsit kezdenek átesni langyiék a túloldalra - nekem semmi bajom vele, ha valaki a saját nemét kedveli, de minek hangoztatni? Pl. az ilyen 'coming-outok' - úgyis mindenki (már aki ismeri közelebbről) rájön hamar, a többi meg lesz@rja magasról úgyis, szóval csak hecceli vele azokat, akik nem tolerálják.
Még jó hogy nem a hetereoknak kell kiállni hogy X.Y. vagyok, 30 éves és hetereoszexuális!

báró Csekonics 2007.08.15. 09:33:48

Freechild 2007.08.11. 08:48:43

Na igen - ez elég érdekes dolog: ha filmben van két cickó, az már 16 éven felüli. Most őszintén, tegye fel a kezét az a pasi, aki nem látott csöcsöt (családtagok öltözése nem számít!) 16 éves kora előtt! Bezzeg 'riportban' meg reklámban lehet...
Meg hüvelygomba este vacsoraidőben - pfujj
Ennyi penészes muffot vazz...
süti beállítások módosítása