Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Gyurcsánynak tetszik a Petőfi

Amőba blog

2007. július 09. 17:18 szabóZ 45 komment

Végre megtudtuk, mi van. Nekem például már hetek óta fogalmam sincs, hogy mit gondoljak, egyrészt ugyebár ott a nagyon zene, meg az estfm-es hangzás, csupa olyan sláger, amit a Zöld Pardonban is játszottak 2002 körül, másrész pedig tiltakoznak a kabarészerzők, meg nyílt levelet írt a sok művész, hogy ellehetetlenül az értelmiségi rádiózás. Bónusz, hogy kibasztak a nyugdíjasokkal, akik ezentúl középhullámon kereshetnek nótát a jó ebédhez.

De végre jött Gyurcsány, és elmondta mit is kell gondolnunk a megújult Petőfi Rádióról. Na most nagyon nem szeretnék Farkasházy Tivadar helyében lenni, az ember hosszú éveken át írja a benyalós képalákat Ferencről a Hócipőben, aztán minek? Hogy felvillanyozó zenei kavalkádnak hívja azt a szennyet, ami a rádiókabaré helyén van?

Ritka pillanat, kettesben vagyunk Klárával. Ülünk a teraszon, szól a Petőfi Rádió. „Nagggyon zene” – így reklámozzák magukat. Szokatlan, felvillanyozó zenei kavalkád hallatszik. Közben Márait lapozgatom.

… „A magyar társadalom a demokráciát valahogy úgy képzeli el, hogy a társadalom valamennyi tagját – tehát kilencmillió embert, osztálykülönbség nélkül – kinevezik a hatodik fizetési osztályba, miniszteri tanácsosi címmel és jelleggel, s lehetőleg nyugdíjjal” – olvasom.

Meglepő, hogy szinte semmit nem változtunk. Még mondja valaki, hogy torznak tűnő társadalmi beidegződéseink kizárólag a szocializmus termékei! Sokkal mélyebben rögzült a „nem polgári, nem demokrata” magatartásmód. Igaza lehet Szabó István filmrendezőnek, hogy a több évszázados történelmi kiszolgáltatottság leginkább a túlélésre tanított meg minket.

Amit teszünk, szembenézés ezzel az örökséggel. A személyi függőségekkel, a kivételezettséggel, a puszta túléléssel, évszázadok örökségével. Mindez maga a rendszerváltás.

Tartsuk a tempót, drága Barátaim!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.09. 17:31:56

Nahát kettesben a Klárával Márait lapozgat!viagrát neki!

NemAnonim 2007.07.09. 17:39:18

Azt mondja már meg valaki, ez a Petőfi mitől közszolgálati??? van, aki ugyenezt a műsort saját bevételből, adófizetők pénze nélkül csinálja, hirdetőt toboroz és ugyanúgy híreket mond félóránként... úgy tudtam, a közszolgálatiság feltétele egyfajta értékmentés, hogy a közvetlenül nem piacosítható kulturális jelenségek is teret kapjanak, eljussanak a közönséghez. A "Play the funky music, white boy" az se nem piacképtelen, se nem kultúramentés. Miért költenek erre költségvetési pénzekből???

Méhenkívüli 2007.07.09. 17:58:15

szabóZ, ezt miért linkelted be? Azt kell figyelni, hogy azóta sem sikerült kijavítani a "minden iők"-et a kép alatti bekezdésben?

Ezt a kommentet persze nyugodtan töröljétek, csak kötözködni akartam. Egyébként nem vagyok bunkó.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.09. 18:03:54

A Petőfi attól közszolgálati, hogy olyan zenéket is adnak, amiket az országos kereskedelmi rádiók nem.
Anima Sound Systemet, Belgát, Kispál és a Borzt (Borzot? Borzat?) soha nem hallhatsz sem a Slágeren, sem a Danubiuson.

Én ezért szeretem a mostani Petőfit. A Slágert és a Danubiust őszintén szólva már untam.

Halvány Görény 2007.07.09. 18:07:28

ne viccelődjünk már kérem. vagy viccelődjünk, de ne így. ez most mi?
(blogbejegyzés: ...heverészem a kertben, Klára közben süti a karajt... - cikk: Gyurcsány keményen beszólt az SZDSZ-nek!)

most tényleg bennem lehet a hiba, de erről én egyből arra gondoltam, hogy hírcsinálás, ahol nem a hír a lényeg, haem a személyek, meg, hogy nem volt meg a napi hozzászólásszám, és ettől majd meglesz, jönnek úgyis gyurcsányozni, orbánozni.
bocs, ha alaptalan, persze, biztos paranoid vagyok, csak hát annyira nincs máshogy értelme, ez így kézenfekvő. és olcsó...

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.07.09. 18:16:37

Hat, ha elfogadjuk, hogy Ferenc nem csak ugy irogat, ami jol esik neki, hanem elotte gondolkodik is, akkor ez egy uzenet, hogy hajra fiuk. Merthogy itt a regi szocik es az uj szocik marakodnak mar honapok ota a radio korul.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.07.09. 18:16:44

Eskü ez a nap cikke! ,,az ember hosszú éveken át írja a benyalós képalákat Ferencről a Hócipőben, aztán minek?" LOL, ez akkora labda.

bugris 2007.07.09. 18:24:24

"regi szocik es az uj szocik marakodnak"

Hát, jó lenne már tisztán látni a kérdésben, mert én egyre kevésbé értem. És az sem segített megvilágosodni, amikor Ferenc a modern szociáldemokráciáról beszélt Gyulá bá szülinapján. :)
Amúgy szerintem is jobb lett a Petőfi, bár Márai mellé nem hallgatnám.

muslic 2007.07.09. 18:34:16

Ki nem fosik bele, hogy Klára asszony és Ferenc testvér igencsak belefáradva az antifastiszta, melegbarát harcba, öregesen, öregecsedőn kettesben hallgatják a Petőfit.

Lófaszt mama, engem nem érdekel.

Dr. Stein (törölt) 2007.07.09. 19:08:07

Ma 15 óra körül humoros és jó kabarét sugárzott a Kossuth. Ez új műsor ott?

Teddynek kódolt üzenetet rejt az írás, valóban. Bodri kutyám, szedd a sátorfádat...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.07.09. 19:22:28

Csatlakozom HG-hez, ez egy tipikus blogbejegyzés, szép hétvégi délután, szól a "nadjon zenye", olvasgatunk stb. Ebből legfeljebb annyi szűrhető le, hogy ő is úgy hallgatja a mostani petőfi rádiót (vagy bármelyik másikat), mint mindenki más: háttérzajnak (mert másra nem alkalmas :( Semmi rejtett üzenet... habár ha összeadjuk és arrébb csúsztatnánk a betűket, talán mégis kijönne belőle valami...

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2007.07.09. 19:56:23

Hát, egy "Petőfinek tetszik a Gyurcsány" cikknek azért nagyobb hírértéke lett volna!
Időutazás H G Wells módra, hogy a történelem kerekét visszaforgatva csatát nyerjünk Világosnál, na az már valami! :))
(régen, amikor Szentmihályi Szabó Péter nem egy kísértetpárt ősturáni, hátrafele nyilazó, útszéli bunkó szószólója volt, hanem "csak" egy remek sci-fi író, akor írt valami ilyesmi egypercest: három, gránátokkal meg géppuskával állig felvegyverzett magyar katona visszament az időben, hogy megfordítsák a mohácsi csata kimenetelét, és kihúzzák végre ezt a böszme országot a sza... sárból.
Csakhogy a törökök lézerágyúkkal jöttek, mert több pénzük volt az időkommandóra...
:))

Bruti* 2007.07.09. 20:00:36

Én mondjuk olyan szinten szarom le, mit hallgat Fletó, hogy azt nem lehet leírni, de nem rossz most a Petőfi. Zeneileg elég változatos lett.
Hogy a kabaré kinek szúrt szemet, azt nem tudom, de inkább ne legyen, mint, hogy Farkasházy csinálja. (na jó ez, azért túlzás :D)

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.07.09. 20:02:15

aztán olvasta valaki a múlt heti 168 órát és benne F.T-vel a riportot?
hehehe....én igen.

nylaci 2007.07.09. 20:05:37

Azért én nem tartom olyan tragikusnak a Petőfit. BBC Radio 1 mond valakinek valamit? Közszolgálati a javából, és mellesleg az egyik kedvencem. Vagy ezek feltétlenül ki kell, hogy üssék egymást?
A kabarénak meg a magyar nótának is lehetne külön rádiója, közszolgálatilag.
Én is köz vagyok, engem könnyűzenével lehet szolgálni.
Fater is köz, őt magyar nótával lehet szolgálni.

tygger 2007.07.09. 20:20:58

radio 1, jó példa. nyilván többségetek szarik itten az elektronikus zenére, de ezt a nálunk betegesen rétegnek tartott műfajt a bbc kőkeményen nyomatja, hiszen mint rádió, mindenkinek szól.

ducas 2007.07.09. 20:53:46

Látom, amint Fletó tekergeti a Sokol oldalát, hogy a meggyfa alatt szundikáló Klárának a Petyőfi délutáni műsorját megkeresse...Béke nyogalom, kultúra...
Istenem, még a szemem is könnybe van lábadva...

Bruti* 2007.07.09. 21:36:10

Jah.. meg Márai.. szerintem megint hazudik :D

Fugu 2007.07.09. 22:36:31

jé...senki sem vette észre, hogy megszűnt a Petőfi?

hambig 2007.07.09. 23:03:13

na megyek elfoglalom és beolvastatom a követeléseimet
üdv

névtelenek 2007.07.09. 23:55:40

Sokadszor mondom: A BBC1 egyike a 10 db 24 órás közszolgálati BBC adásnak. És javarészt angolszász zenét játszik. A Petőfi - mint azt Viktor Máté kimutatta - alig játszik magyar rockot. És ha dj Palotai a kortárs könnyűzene, akkor röhögnöm kell.

tzatziki 2007.07.10. 00:00:27

Uramisten, ezektol a SzaboZ altal Ferenc Testver blogjabol beidezett ures szavaktol a hanyinger fog el. Roppantul boldogga tesz, hogy GyFnek tetszik az, amin a kulturember haborog "ebben a kurva orszagban" (copyright meg miegymas a fent nevezet szemelye).

Akarhogy is nezem, imho felbecsulhetetlen kart tettek a magyar radioban negy hettel ezelott, vonatkozik ez nemcsak a petofi, de a kossuth radio musorara is. Szanalmas, komolyan.

fullmoon 2007.07.10. 07:49:07

...ja,én is belehallgattam a Petőfibe,olyan izé telefonnal,amihez füldugót is adnak,hát mit mondja,nagyanyám vadul tegergetheti a hullám hosszokat a retro sokol rádióján,amit hozzáteszek rádió mint szerkezet a mai napig is!:))

Sloane (törölt) 2007.07.10. 08:03:04

Egyáltalán nem lett rossz az új Petőfi.
Végre a konditeremben is lehet olyan rádiót beállítani, amit én is elviselek és mások sem kapnak tőle idegbajt. Tegnap pl. tök kellemes meglepetés volt Cult-ot hallgatni főműsoridőben a rádióban, és nem a mindennapi szemetet. A Petőfi igenis sokkal igényesebb zeneileg az átlagszemét rádióknál, amelyek ugyanazt a 20-30 elavult slágert + az aktuális szarokat tolják az arcunkba (új juventus, danubius, sláger, sorolhatnám).
Aki 2007-ben még le meri adnia "voyage, voyage" vagy a "words don't come easy" számokat, azt emberiség elleni bűntettért kéne elítélni. (Ezeket napi rendszerességgel adják a juventuson.)
A nyugdíjasok nótaigényei engem meg teljesen hidegen hagynak.
Igenis közszolgálatiság, hogy egy picivel igényesebb zenéket sugároznak úgy, hogy az az egész ország területén hallható. Igenis közszolgálatiság manapság pl. Animát adni főműsoridőben.

alles 2007.07.10. 08:11:49

Hüjehalyó!
Nem, nem attól közszolgálati egy rádió, hogy olyan zenéket adnak, amiket más nem. Ha így lenne, tele lennénk közszolgálatival (Cafe, PontFM - ott még Slayer is megy! stb.)
Ezt a Petőfit egy szobából meg lehet csinálni, letöltesz egy csomó mp3-at, és napi 24 órában nyomod. Közben időnként a netről összeszedett híreket, pletykákat olvasol be, és kész is.
Erre kell ekkora infrastruktúrát fenntartani? Adják ide nekem a Petőfi költségvetését, annyiból ezt én is meg tudnám csinálni! Na jó, elég lesz a fele...

alles 2007.07.10. 08:34:31

Sloane!
Látom nem csak hüjehalyónak vannak itt rossz elképzelései a közszolgálatiság fogalmával kapcsolatban...
Abban igazad van, hogy Animát adni főműsoridőben közszolgálatiság. De ez kevés. Egy közszolgálatot ellátó intézménynek a jogosultságai mellet (országos frekvencia, közpénzek felhasználása, független működés az éppen aktuális kormánytól stb.) vannak kötelezettségei is: kiegyensúlyozott tájékoztatás, a nemzeti kulturális értékek védelme, ápolása, a társadalom kulturális igényeinek kielégítése, művészeti, nemzetiségek kulturális igényeinek kielégítése, tudományos műsorok készítése, igényes szórakoztató műsorok sugárzása, tájékoztatás, hírközlés, közérdekű információk sugárzása stb, tehát sokféle, változatos műsor készítése.
Na, ez hiányzik most a Petőfiből.
(A közszolgálatiság témakörében Terestényi Tamás: A közszolgálatiság értelmezése c. munkája lehet segítségedre. A közszolgálatiság fogalmának pontos meghatározása egyébként elég szubjektív és nehéz feladat, nálunk a rendszerváltás óta nem sikerült pontosan definiálni, de az általam felsorolt értékekben, jellemzőkben általános az egyetértés.)

NemAnonim 2007.07.10. 09:14:59

allesr: riszpekt. Én is erre gondoltam.

Amellett, hogy magam is "igényes" zenéket hallgatok, és elsősorban könnyűzenét, kétségem sincs afelől, hogy ez a Petőfi rádióba beleférne. Pedig nem is death metal, és elég sok embernek tetszik, mikor nálam meghallja. Amellett, hogy a Petőfi is jukebox üzemmódban működik, és az Amy Winehouse featuring Jay Z: Rehab egy nap négyszer megy le, Amy Winehouse jay Z nélkül egyszer sem.
A közszolgálati jellegre pedig térjünk vissza akkor, amikot az első Tom Waitset meghalljátok, aki valóban és vitathatatlanul az egyetemes kultúra része, ha valamit... De a Pannonia Allstars Ska Orchestra műveiből is csak az Illés-feldolgozás fér bele a kínálatba...

titok84 2007.07.10. 09:17:55

Bocsi, de ettől hányok.
"Hat, ha elfogadjuk, hogy Ferenc nem csak ugy irogat, ami jol esik neki, hanem elotte gondolkodik is" Nem, szabóZ, nem írogat csak úgy. Minden rezzenés ki van itt találva. "Márait lapozgatok". Azt persze nem írná le, hogy olvassa, mert akkor kiderülhetne, hogy nem is. (Én koreai könyveket lapozgatok. Meg kínait.)
Tele van ezzel a hócipőm. Ez olyan, mint az állandó "istenezése". Bevallottan ateista, de állandóan istenezeik. De komolyan, szerintetek a Horn Gyulának (nyilván szintén presbiter...) annyira kellett, hogy "a Jóisten áldja meg"?
Miért kell ez a cirkusz??? Egy őszinte megnyilvánulása sincs a fickónak.
Hogy szokták mondani? "Monnyon le!" Huhh, kimondtam....

NemAnonim 2007.07.10. 09:21:10

ja, ez egy hülye mondat lett: szóval nem fog beleférni a kínálatba.

Amitől egyébként közszolgálati lenne: a magyar kínálat szélesítése (úgy értem a projektzenekarokon, plyaback haknisztárokon, nyugdíjas nagygeneréción és az eurodiszkón túlra), azt a Petőfi sem fogja felvállalni. A maximum, ameddig elmennek, az a Kispál, Quimby, PUF, akiket (legalábbis a Kispált) nagyon szeretek, de ez még nem paletta, csak kivétel... Az "igényes elektronikus popzene" pedig szerintem csak kis tércsinálás az induló új MTV-nek, aki nem akarja a VIVA sztárokat (az is MTV) reciklálni...

Mindenesetre, arra jó a projekt, hogy közszolgálatiságra hivatkozva önálló bevétel nélkül ám 10x akkora költségeken üzemeljenek, mint a Nyíregyházi Sun FM, pedig a jukebox üzemmód itt sem kerül többe, a félóránkénti híreket pedig beszállíthatná/ja a Kossuth is...

NemAnonim 2007.07.10. 09:24:15

Hja, presbiternek presbiter, csak ott nem úgy hívták :-D

gy.k.: hu.wikipedia.org/wiki/Presbiter

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.10. 09:28:33

Háttérzajnak nálunk is megy/ment a Petőfi, akkor én most kommunista vagy antifasiszta vagy rosszzsidó vagyok?

szaboZ, már várom a következő blogbejegyzésed arról, hogy a Márai kötetben lévő könyvjelzőből hány lélegeztetőgép tápkábelére futotta volna, illetve miért nem dolgozik a felesége vasárnap délután, ha ekkora szarban van az ország, meg amúgyis, hol az áfás számla a teraszról, tegye fel a netre, mert lesz bazmeg.

Kyntea 2007.07.10. 09:35:58

ebben az egész petőfi rádió r.i.p vs. nagyon zene vitában én csak azt nem értem, hogy úgy beszéltek róla, mintha ez lenne az egyetlen közszolgálati rádió. a bartókot mijért nem szapulja senki, ahol meg csak többnyire komolyzene megy. ezért nem tart kis nemzetünk sehol se, mert bárki bármit csinál, azt rögtön le kell húzni. nehogymá' jó legyen neki... vagy meg kelljen dícsérni.
annyira szánalmasak vagyunk. és ez csak azért keserít el igazán, mert mi volnánk az a generáció, akinek ezt már nem kellene csinálni. de úgy látszik a "jó példa" ragadós. hát dögöljön meg mindenki, ne csak a szomszéd tehene. és ettől most jó nekünk?

Sloane (törölt) 2007.07.10. 09:39:28

alles:
Én csak arra akartam utalni, hogy a Petőfi jelenlegi formájában sokkal jobb és hasznosabb mint eddig volt, és már az is eredmény, ha ilyen zenéket hallgat a plebs és nem a juventust.
Az meg hogy mi a közszolgálatiság, nem tudom, hogy van-e erről elfogadott, egyértelmű definíció, mert úgy tűnik, ezt senki nem tudja, illetve sajátosan értelmezi. Lásd m1: pl. az Önök kérték mitől közszolgáati? Vagy a retekklubon a Fókusz? Azt is közszolgálatként sütik el.

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.10. 09:54:49

Sokkal rosszabb, mint az elődje, sokkal jobb, mint a többi zeneadó. Ha nem a mi pénzünkön nyomnák, csak szerenti tudnám.

Viszont így lett a BBC-re legjobban hasonlító médiumunk, itt is, ott is jó zene van, csak a Petőfin ezerszer több!:)

jerk_off 2007.07.10. 09:59:31


wachaz 2007.07.10. 09:28:33

sztem ne vegyed ezt a lelkedre.
próbáljad meg inkább a bejegyzés lényegét látni. ne képzelődjél, őrizzed meg a nyugalmadat, és mindjárt jobban fogod magad érezni.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.07.10. 10:14:05

Sloane"A nyugdíjasok nótaigényei engem meg teljesen hidegen hagynak."

Engem meg mások könnyűzenei igényei hagynak hidegen, oszt passz, és akkor mi van. Épp ez lenne a közszolgálat, hogy a nyugdíjasnak is megadják amit szeretne napi félórában, meg annak is, aki mást szeret.
Én nem kiabálok, hogy hogy a Kossuthból meg hozzanak létre egy népzenei adót (pl: Görögországban mindenhol szól a zene, de nem a nyugati, hanem a görög - nálunk hol lehet olyat hallani, hogy valahol is népzene szólna???) mert írtó nagy hiány van belőle a rádiós palettán s igen mi magyarok is megérdemlünk egy tisztességes közpénzből finanszírozott népzenét sugárzó rádiót. (El tudom képzelni, hogy BBCnek is van népzenét sugárzó frekvenciája :p )
Mindenkinek más az igénye, s a közszolgálatnak elvileg a legtöbb igényt kellene kiszolgálnia. De ez a Petőfinek nem sikerült.
Nem kellett volna szétverni, csupán a műsor struktúrába beleilleszteni tematikus (!) könnyűzenei műsorokat, s ne zenei kavalkád legyen, hanem szerveznék műsorokba az egy ívású zenéket...
É sazért van a Petőfivel a baj, és a Bartókkal nem, mert a Bartók a komolyzene minden ágát felöleli, még jazzt is ad, sőt rádiójátékokat, versfelolvasásokat közvetít (ez mind benne van a kultúrában), a Petőfi ellenben (amellett hogy szintén kultúrát közvetít), ahogy itt a vitából kivettem, koránt sem ad teljes képet a könnyűzenéről (amihez bevallom, nem értek, megítélni nem tudom, nekem körülbelül egyforma hallgathatatlan mind - bocsánat a kedvelőitől:( Viszont hogyha a Bartók műsoából indulunk ki, akkor a Petőfi műsorának az elmúlt jó 50 év könnyűzenei termését kellene felölelnie a korai rokkendrolltól a mai poppig.

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.10. 11:05:16

jerk_off:

Igazad lenne, és én is olyan dolgokat adok egy blogbejegyzés szerzőjének a szájába, amit nem mondott? Én is megpróbálok olyan messzemenő következtetéseket levonni egy monológból, amiknek semmilyen logikai alapjuk nincsen? Ha igen, és ez rossz dolog, akkor mi ketten bizony egyetértünk.

muslic 2007.07.10. 11:54:54

Egyébként rájöttem Gyurcsány logikájára.
valójában ezzel a kijelentéssel Farkasházynak akar kedvezni.
Hiszen jól tudja, hogy az ország lakosságának nagyobb része ki nem állhatja, a fiatalok nagy többsége egyenesen utálja Fletót. Ezért aztán ha ő azt mondja, hogy jó a Petőfi, akkor már csak azért sem hallgatja majd az, aki utálja őt.
Így viszont bejön Teddy jóslata, hogy senki nem fogja hallgatni.

Micsoda történelmi összeesküvés. Ezt rakd össze, Klára.

College · http://college.freeblog.hu 2007.07.10. 13:01:50

A Petőfiről már én is írtam pár hete a blogomban. Igaz, a bejegyzés szerzőjével ellentétben szerintem kifejezetten hallgatható a Petőfi, sőt. Olvassátok el, én hogy gondolom. Már ha érdekel valakit :)

college.freeblog.hu/archives/2007/06/15/Szol_a_radio/

Beaverfield 2007.07.10. 13:24:06

Aki háttérrádióként hallgatja a Petőfit annak igaza van arra tényleg jó. De aki nem háttérrádiózni akar, hova tekerjen ?

NemAnonim 2007.07.10. 14:44:58

college, sloane stb.:

az a különbség, hogy a nyugdíjasok nem verték eddig SEM az asztalt, hogy miért csak fél óra zene van, nektek pedig az a fél óra is zavaró - ti. bármiféle könnyűzenét eddig is adhatott a Petőfi... Csak e mellé befért más is, ami, vagyok olyan marha, hogy azt hiszem, olyanokat érdekelt, akiket meg a
az ilyen igények kiszolgálására vannak a kereskedelmi és internetes rádiók, ahol akár egy együttes is szólhat látástól napestig. de ez NEM közszolgálat. jobban elviselem azt, ha a nyugdíjas is megkapja a félóráját, mint ezt az elitfasizmust, ami most megy. De máshol is ez van. 2%-os elfogadottságú párt mondja azt, hogy tudja, mit akar 100% stb., ennek a Petőfi csak a relfexiója. Legalább látjuk, milyen a yuppie-fasizmus - és az a hátborzongató ebben, hogy ezt liberlaizmusnak hívják, meg plánede pluralizmusnak.
Ja, én is yupie lennék keresetem és munkám alapján, csak a gyomrom fordul fel ettől.

Mondjuk, gyurcsányi értelmezésben, a REFORM eklatáns példája a Petőfi rádió. nekünk, városi gyökérteleneknek pont jó, a többieknek meg el lehet költözni.

zenebolond 2007.07.10. 17:57:11

Mondjuk, eklektikus ízlésre vall Márait keverni Tankcsapdával, de ez még hagyján! Szívesen fölhívnám a szoc. minelnök figyelmét Móriczra, Mikszáthra, de hát ezek, ugye, nem trendik manapság! Sokadszor írom, kéretik ezen elgondolkodni: a most Petőfi álnéven forgalmazott zenéket nem valami helyett kellett volna "tartalomipari szolgáltatni" ( Such elnök szakzsargonja), hanem nyugodtan indulhatott volna a neten új, izgalmas zenecsatorna, hírekkel, infókkal: a célzott korosztály simán ráhangolódott volna, naná, "háttérnek"is, letölthetően is. És bizony, perceken belül a digitális esélyekkel egyre bővülhetett volna, többek között az itt olvasható igényeket is figyelembe véve, pl. Tom Waits és társai. A Petőfi rádió pedig műsorokat is adhatott volna, értelmes szavakat, szélesebben merítve a zenékből, megszólítva több generációt, esetleg kicsit csiszolgatva, egymáshoz közelítve őket! No politika, yes közművelődés! (Voltak ott ilyen törekvések, készültek ilyen műsorok. Persze, valódi szakmai vezetők kellettek volna, de már évek óta. A mostani mutánsok pedig mindent szétvernek, de semmit nem építenek, legföljebb utánzatokat termelnek.)

wynarsky1 2007.07.11. 13:40:29

Petőfi Rádió "naggyonn zeneee" = SZAR
Igaza van szabóznek, ez azért nem annyi, hogy a Jukebox majd csinálja a rádiót.
VARRÓ SZABOLCSNAK meg irritáló hangja van, ez tényleg senkinek nem tűnik fel???
Jó oké Szabó exsláger Tamás szimplán pösze, ebben az országban úgy tűnik nem követelmény, hogy aki rádiózik, az ne selypítsen.Rendben.
Babucs Kriszta, hát, őt meg pakolják mindenhová, de kirúgni, mert al-kal-matlan, na azt nemá..
És mellesleg: a nagy reformkorban minek ide ÁLLAMI pénz???
Mondjuk ez mind csak fikázás, a megoldás: bezárni a p***ba ezt a kócerájt.
süti beállítások módosítása