Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Miért nincs tényfeltárás a tévében?

Kamera Hungária 2007

2007. március 31. 17:18 szabóZ 67 komment

A hírműsorok és riportműsorok kapcsán felmerült, hogy a tévéhíradók és politikai magazinok általában nem nagyon izzadnak, hogy témákat gyűjtsenek, kinyitják a reggeli lapokat, megnézik az internetet, aztán estére mozgóképpé alakítják a híreket. Mindez a Kamera Hungárián, vagyis egy tévés konferencián, Hardy Mihály, aktuálisan médiaszakértő és Kiszelly Zoltán politológus beszélgetésében. A politológus vádol, az egykori tévés meg persze menteget: hat óra alatt nem lehet tényfeltárni.

De tényleg, miért nem lehet? Vagy ha a hat óra kevés, akkor miért nincs rá több idő? Rendben, a hírgyártás költséges műfaj, a tévék meg igyekeznek spórolni, de hogy lehet, hogy a Naplóban sincsenek nagyon leleplezések, korrupciós botrányok és zavartan hebegő politikusok? Nem lehet, hogy a médiatörvény miatt a kereskedelmi csatornák inkább nem nagyon piszkálják a politikusokat, vagy ha igen, előtte kedvesen beköszönnek, elnézést kérnek, és még négyrétegű, kamillaillatú zsebkendőbe is beletekerik azt a botot. Hogy ne fájjon annyira.

Jut eszembe, már pampogtam egyszer erről. Itt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Stein (törölt) 2007.03.31. 17:19:55

Mert sokba kerül és érdekeket sért. Kár volt ezt a postot most feltenni, mert hétvégén alig él a net. Jó téma.

Dr. Stein (törölt) 2007.03.31. 17:21:14

El kellett volna olvasni a tartalmat is, nem csak a címre rávágni a véleményt :(
Legalább függetlenül jutottunk ugyanarra a konkluzióra.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.03.31. 17:22:57

Kamera Hungária különszám van, majd még előhozzuk máskor is, ígárem.

N.Zoli 2007.03.31. 18:30:29

Van egyáltalán tényfeltáró újságíró/riporter Frei Tamáson kívül:)

Az indexnek kéne indítania egy csatornát, legalább egyszer, kísérleti jelleggel.

maybach 2007.03.31. 18:54:02

Tényfeltárás nálunk. Már az ötlet is jó.
Sztem kis hazánk az egyik legjobb hely a világon a politikai mezbe bújt gengsztereknek.
Ha valakiről azt írják/mondják, hogy nicsak lop, rögtön üvölt a megfelelő tábor, hogy bezzeg a másik. Ezzel többnyire el is van intézve. Tényfeltárás. Hehe.

brand_boy 2007.03.31. 19:04:43

Mert az újságíró élni akar !

szomoruszamuraj 2007.03.31. 19:11:10

Tényfeltárás van, csak épp adott esetben más a tény az ATV-n, mint a HírTV-n. Kinek melyik tetszik.
szaboZ, hol itt a gond?:) Jaaa, vagy, hogy nem erre gondolál?:)

Santino007 · http://youngtimer.blog.hu 2007.03.31. 20:24:04

Halkan beszúrnám, hogy vélhetően azért az átlag Napló/Aktív/ilyesmi néző egyszerűen elkapcsolna a tényfeltáró műsoroknál. Persze az örök kérdés, hogy a nézettség alakítja a normát, vagy a norma az önmagában létezik (szerintem az utóbbi az üdvös), na ez a kérdés itt is felmerül.
Egyébként az RTL Országháza működhetne tényfeltáróként.
Hozzátenném továbbá, hogy a Hír TV-n van tényfeltáró műsor, pénteken esténként, Célpont a címe. Ismerjük?

UI.: ez az első index-blogkommentem, üdvözlöm magam.

Vader nagyúr 2007.03.31. 20:29:10

Ha belegondolok, Woodward és a haverja mekkora balhét kavartak anno Domini Washingtonban... Na az tényfeltárás. Nálunk?

1. Gondolom az újságírókat sem veti fel a fene nagy jólét, baromira kell vigyázni az állásra, testi épségre...
2. Őrület, de bizony a politika keményen ott a médiában (Magyar Nemzet vs. Népszabadság, stb).
3. A tény az utcán hever. Gondoljatok csak bele, hány nyílt titok, azaz mindenki által ismert hiba-csalás-gazemberség verné ki pár szaáz kilométerrel nyugatabbra úgy a biztosítékot, hogy a felelősök maguktól távoznának farkafelvetve, mielőtt még valami hivatalos szerv elkezdi firtatni az ügyet...
Hogy csak a friss itthoni esetekből szemezzek, ott van pl. a móri buli. Szépen kiderült, hogy az egész úgy el lett k...a, mint az utóbbi másfél évtized. És? Rendőri hiba nem történt, bírói hiba nem történt...

TaDaM 2007.03.31. 20:50:03

személyesen ismerek pár Tények szerkesztőt.Ők azt mondanák, hogy nincs pénz és nincs idő.AZ viszont nem igaz, hogy igény nincs rá...

N.Zoli 2007.03.31. 21:17:03

Alan J. Pakula: Az elnök emberei

Na, ez két újságíróról szól. Ezt kéne vetíteni a tényfeltáró tanoncoknak és nem mindenféle emberek előadását hallgatni. Akinek már van egy közepesem gyenge műsora, az már tanít, tanfolyamot szervez és előadást tart. Holott némelyikre ráférne egy továbbképzés.

1x1 2007.03.31. 21:18:00

Egyszerű, mint az 1x1. Érdekes, a kettővel ezelőtti kormány alatt volt tényfeltárás. A Tények kiköltözött a Torgyán háza elé sátorba és bejelentkezett minden nap. A Kóka háza elé miért nem költöznek ki? Nap, mint nap láthattunk folyamatábrákat a "bánya ügyről" Bárdosnak (GyF jóbarátjának) a prezentálásában.
A 2002es választási finisben minden napra jutott egy botrány - a tényekben Pálfy vagy Bárdos nap mint nap folyamatábrákon vezetett le vamailyen vélt vagy valós korrupciós ügyet a regnáló kormánnyal kapcsolatban. Az Rtl dettó.
Most vajon nincsenek ügyek? Hankook, Sopron, meg sem jelenik a hírekben, sztrádaépítés, metróépítsé, Strabag.....semmi. Lenne pedig mit tényfeltárni. Lenne, ha a két drága országos lefedettségű ker. tévénk nem a jelenlegi kormány szekerét tolná létezése óta. Persze nem durván, bárdolatlanul, mint a Hír tv az ellenoldalon. Csak csendben a hírszerkesztésen és témaválasztáson keresztül.

gravy_t 2007.03.31. 22:13:07

1x1
"persze nem durván, bárdolatlanul, mint a hír tv az ellenoldalon."

szerintem nem durva a Célpont stílusa, ilyen politikusokhoz ilyen stílus dukál. a gond inkább az, hogy ilyen műsorokat a közszolgálatin kellene adni. és ott természetesen rámehetnének minden politikus ügyeire (azt ugye nem gondolta senki, h a hírtévé a jobboldal ügyeivel fog foglalkozni?).

nézettség: lehet, hogy a sóműsorokhoz szokott emberek miatt előbb csökkenne, de szerintem mindenkit érdekelnek a botrányok. a tényfeltáró műsorok pedig igazi botrányokkal foglalkoznának, nem olyanokkal, mint a zaktív vagy a kókusz.

Maszat04 2007.03.31. 22:14:02

Mi ez az ósdi pampogás a tényfeltárásról? Egyrészt valóban pénzügyi kérdés. Egy tényfeltáró riport sokba kerül és nem hoz elég nézőt. Sajna a néző-paraszt elunja a számokkal teletűzdelt, összefüggésekre rávilágitó adást. Másik, a hebegő riportalany bármikor letiltathatja az anyagot.
Amúgy mi a gond a Naplóval? Sorolom: szemétügyek, parlamenti dohányzók, OEP-vezér, aki csak hápogott, mert nem úgy ígérte meg a halálosan beteg kisfiúnak, ahogy azt az ország érti.
A Célpont is rendben van. Igaz egyirányban kavar, de abban valóban jó.
Ja és Demcsákot kollektíven megbuktatta a sajtó. Egyelőre nem tartunk ott, hogy egy politikust is így ki lehessen csinálni, de talán eljöhet az ideje.
AMúgy el tudodja valaki képzelni, hogy a halálos mobiltelefonokról egy kereskdelmi tv riportot ad...ugye vicceltek.
Nos erre tartanánk a közszolgálatit!!!!!!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.03.31. 22:20:34

azért a Frei mint "tényfeltáró riporter" az egy kicsit erős volt!!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.03.31. 22:32:50

ha már billentyűt ragadtam: látom megint kezd egymásnak esni a két béközép.a tényfeltáró riportok nem a kormány miatt szüntek meg létezni, hanem az emberek ingerküszöbét csak a bulvárral lehet elérni. minek pazarolni az időt igényes riportokra, mikor az csak pár óráig marad az emberek tudatában. egy ideje bármi nívós dolog került adásba az megbukott az érdektelenségtől.

N.Zoli 2007.03.31. 23:21:13

maszat?
Mér a pénzen kell pampogni? Elszántság sincs semmi. Mi kerül pénzbe oknyomozáson, vagy tényfeltáráson? eljutni A-ból-B-be? Telefonhívások? Operatőr? Megkenések? Egy kurvajó és nagyon hatékony dokumentumfilm(ami el is érne valamit) Visszahozná az egész árát forintban, esetleg külföldi rokonaiban is. csak neki kéne állni, összedobni azt ami van és nem a netről nyúéni a témákat székből és nem sírni, hogyha nincs pénz akkor hozzá sem fogok.

gravy_t 2007.03.31. 23:22:34

toma:

ezért mondom, hogy ha már csak arra kapják fel az emberek a fejüket, akkor oké, legyen szenzációhajhász beharangozója meg drámai felvezetője, felőlem akár lehetne telefonos szavazás is. mert ha már mindenképp ezt a bulváros sz_rt kell adni a tévében, akkor legalább legyen igazi tartalom mögötte.

olyan ez, mint a tanítás: lehet úgy is előadni, hogy uncsi legyen, de persze érdekesen is. csak ahhoz olyan emberek kellenének oda, akiket érdekel is, hogy komolyat alkossanak.

N.Zoli 2007.03.31. 23:24:05

Ja és maszat , te a TV2-nél dolgozol, ezt már korábban is levettem.

FAQlyás Menyét 2007.03.31. 23:38:00

Tegnap volt egy beszélgetés aholy Pesty László is részt vett, a téma hasonló volt, bár csak a második felére értem be (két másik előadás is volt ott akkor is). A végén kérdezte Pestyt egy fószer, nem ismeri fel valaki a leírásból?: 70 év körüli ősz hajú nagydarab arrogáns és erőszakos, valami bennfentes médiás lehet(ett), mert a közönség között ült ugyan, de ismerték és tegezték a beszélők. Bőszen jegyzetelt. Valami vén kommunista régi újságíróra tippelnék, de nem volt ismerős az arca. Csak kíváncsi lennék. Hátha valaki felismeri...

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.03.31. 23:46:02

ha jól értem, akkor ma a magyar tévében tényfeltárás egyedül Juszt László műsora, ahol kisnyugdíjasok kérésére bebizonyítják, hogy a lisztben nem is annyi van mint amennyi a zacskóra írva. jól értem?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.03.31. 23:49:01

...na! a Pestynél is csúszik a kuplung!!régebben bírtam de ő is elborult.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.04.01. 00:03:59

a Juszt jó példa! ha emlékeztek, nagyon kemény riportjai voltak többek között a Frei leleplezése, de a "nyírfa üggyel" belenyúlt a forró lecsóba, ledarálta őt a hatalom. utána hiába nyerte meg az összes pert, (orbán ellen is)nem igazán talált magára.maradtak a "magánbeszelgetések" és nyugdíjas lisztproblémája.

N.Zoli 2007.04.01. 00:10:49

Juszt a Viszkis rabló keresztapja. Ő adta neki ezt a nevet, még a Krimimnálisban.

Szerintem ez Juszt legnagyobb érdeme.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.04.01. 00:23:29

N.Zoli...remélem ez csak annyira komoly mint hogy a Frei "tényfeltáró..."

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.04.01. 00:26:41

Juszt taszító jelenség, mindegy, hogy milyen kormány van hatalmon.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.04.01. 01:00:46

Bocs, de Magyarországon mi a francért lenne érdemes tényfeltárni? Ki figyel rá oda? Az őszödi tényfeltárásnak (pedig hiteles szerzőről van szó, és nagy médiavisszhangot kepott :-)) lett valami következménye? Ugyan már... Kinemszarjale ország vagyunk. Kár lenne ezért beáldozni a biztos megélhetést.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.04.01. 01:03:49

...már megint az érzelmi reakciók!!! miaz hogy taszító jelenség? meg hogy jön ide a kormány miensége? miért kell mindenre zsigerből reagálni? szerintem a Juszt jó újságíró, szerinted nem. ennyi! tessék érvelni!!!

FAQlyás Menyét 2007.04.01. 01:33:23

Bombadil Toma!
Subba által bellinkelt privi.hu-s oldalakon szoktak így írni az "emós" tinik: "miensége" Ez, remélem, csak idézet akart lenni, nem komoly.

güell (törölt) 2007.04.01. 01:53:09

es-ben is volt nemreg errol hosszan, pl
innentol: href.hu/x/2i3n
idaig: href.hu/x/2i3o.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.04.01. 01:59:53

most így újraolvasva tényleg gáz!... bocsesz! legközelebb nem nézek helysznelőket és írok egyszerre.

zsolti22 2007.04.01. 02:30:26

floyd.vi,

ne mentegetőzz, rátapintottál a lényegre. kioknyomoztad miért kókadt Kóka nyert. gratulálok

gergely 2007.04.01. 05:29:47

'Miért nincs tényfeltárás a TV-ben?' - kérdi szabóZ-jogosan.
Hát kattints rá güell 04.0l.01.53 alatt megadott linkjéra,ami egy kitűnő ÉS írás a problémáról.
Társadalmi zavaraink,ha tetszik válságaink integráns része.

gabo54 2007.04.01. 07:30:13

Nagyon jó példa az ÉS,igazi tényfeltárás az utóbbi években csk ott született, de most az elektronikus médiáról van szó.Az igazi tényfeltáráshoz kiválóan felkészült, bátor, megalkuvó riporterek kellenek.Na most, mindenki láthatja, hogy milyen képességekkel rendelkeznek az RTL, meg a TV2 gyorstalpalóján végzett sihederek, akik max.Győzike,Balázs,VV.BB.műsorok vezetésére képesek, ám ott is harmatosak.Az emberek igényszintjének lenyomása,folymatos elhülyítés olyan méreteket ölt, hogy ezeknél a szennyeknél a nézettség eléri a 2 milliót.Ha lenne is normális tényfeltárás, a szityok kereskedelmiek azonos műsoridőben biztos, hogy benyomnának valami neoprimitívót, hadd szóljon a verseny, meg a mobilszavazás, százmilliókért.Korábban Pesty valóban jó volt, Juszt is jó helyen kapisgál, ez neki való műfaj, de ebben már van rutinja-később rézletezem.Valami hasonló volt az RTL-en az MMM-mit, mikor mennyiért- ami szintén az emberek átverésére mutatott rá.Ám levették az amúgy is későn kezdődő műsort a képernyőről, mert jött a V.V. meg a többi szellemi trágya.Frei örökre leírta magát nálam-és biztos, hogy nem csak nálam- amikor az állítólagos orosz bérgyilkosokkal készített hamisított riportot.Mert azt még a hülye is tudja, hogy,hogy a bérgyilkosokat sehol a világon nem szokás elfogni-különösen Oroszországban nem-mert egyrészt nem nagyon lehet, másrész könnyen eljutnának a megbízóhoz, ami általában a politika legmagasabb szintjeihez, az állam és a bűnözés összefonódásának bizonyításához vezet.Példa rá, hogy az utóbbi években négy bátor tényfeltáró újságírót mészároltak le, pedig többször is előre figyelmeztették őket.Persze ilynek más országokban is trörténtek.Az olasz autópálya építésekkor a maffiák kezétől úgy hullottak a tényfeltárók, akár a legyek.Bármilyen furcsán hangzik, nálunk az első és azóta is az utolsó hasonlóan meleg tényfeltárást Juszt készítette, az MTV riportereként a hirhedett eocén-programról, melynek Kapolyi László volt az atyja.Habár az anyagot-melyet teljes egészében volt módom látni-rendesen megvágták, Jusztot fél évre elmeszelték,a főszerkesztő Aczél Endrét pedig páros lábban rúgták ki a Szabadság térről.Pedig ez már közvetlenül a renszerváltozást közvetlenül megelőzően volt, létezett már Fidesz,MDF, Szabad Kezdeményezések Hálózata,hivatalosan is.Jusztna-és Pestynek is-ez volt az igazi terepe.Ma pl.a TV2-őn az a szakma csúcsa, hogy rejtett kamerákkal felveszik, kik dohányoznak a parlamenti folyosón-cigizzenek, csak ne lopjanak-vagy hogy miként fogad el a csóró parkolőőr 500 forint kenőpénzt.Bravó!Ehhez kell ám a bátorság,tehetség.Aztán jönet a Cini a börtönben,börtönből,Cini költözködése triáda, majd a talpig becsületes "üzletasszony"mellműtét előtt, alatt, után.Ám ha már így van, azt senki sem kérdezi mg tőle, mennyit fordított a műtétekre, mennyit kóstál az a Mercedes cupé amivel flangál, és nem kéne-e azt a pénzt az újabb perei előtt a megkárosítottak, átvertek kártalanításáre fordítani.Aztán volt még egy igazi tényfeltárás: miként pusztult el Győzi kutyája, ebben bűnös volt-e a fiú? Mos meg ahogy hallom jön Bejóóóóó szülése élőben.Talán még M.Kiss Csaba próbálkozott valamivel a TV2-őn, amíg át nem kergették a "királyira".Tény:nincsenek megfelelően bátro, felkészült tényfeltáró újságírók, ha lennének is, a csatornáknál nincs rá igény,mondván, hogy kevés az idő.Röhögnöm kell, persze csak kínomban.

gabo54 2007.04.01. 07:32:50

J, még elfelejtettem, a Rémhír tévét elítette valaki.Ott tényleg próbálkoznak valami hasonlóval, de ez a pártosság miatt nem sikerülhet.A tényfeltárás lényege, hogy pártatlan, TÉHYFELTÁRÓ.

Gumidomino 2007.04.01. 08:45:11

Lassan 5 éve, a választások előtt egy sajtótájékoztató környékén a dohányzó résztől nem messze kolbászoltam az akkori munkahelyemen, és az egyik keménybajszú karótnyelt -magyar- politikusunk a hivatalos rész után cigarettázott a sarokban, beszélgetve pár emberrel, mikor egyszercsak odaszólt a fotósoknak mosolyogva: erről (egyértelművé tette: felmutatta a cigit) ne legyen kép, oké?
.
Ez persze messze van a tényfeltárástól, de én még naiv voltam; meglepődtem, és rosszul is esett.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.04.01. 09:59:15

bombadil én nem zsigerből reagáltam, újságírónak lehet, hogy jó, de a stílusa meg a modora meg a viselkedése kiakasztja a bullshit-detektorom.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2007.04.01. 10:00:48

Kiválló ez az ÉS cikk güell 4 Köszönet érte...

Kérdőjel 2007.04.01. 10:56:13

Nem voltam ott a Kamera Hungárián, úgyhogy várom a hosszabb beszámolót, de ennyiből az egész - vagy legalábbis ez a téma - egy fölösleges szócséplésnek tűnik.

A legjobb meghatározás a kertv-közt különbségtételre számomra a következő: "A köszszolgálati tévé az, ahol a műsorokat reklámok szakítják meg. A kereskedelmi tévé: ahol azért van műsor, hogy megvárd a következő reklámblokkot." (kár, ogy az idézet forrására nem emlékeszem, szerintem megérdemelné) Hogy egy hasonlatot mondjak: furcsa is lenne, ha egy úszógumikat gyártó céget azért csesztetne a közvélemény, hogy miért nem gyárt piros úszógumit, csak zöldet - miközben mindenki tudja, hogy az emberek zöld úszógumit szeretnek vásárolni, a piros nem érdekel senkit.

Meg lehet nézni a statisztikákat, hogy az emberek melyik tévéket nézik, melyik úszógumi kell nekik.

Ez a vita ugyanúgy parttalannak és értelmetlennek tűnik, mint a "miért nincs jobboldali sajtó?" című. Ha el is fogadnám azt hogy a média nagyrésze egyértelműen rohadtzsidókomcsicoclib, akkor is azt mondanám: hát lássuk, hányan nézik a HírTV-t. Pedig azt jobboldalinak mondják. Hogy a "nagyok" után kullog? Lehet, hogy valamit nem jól csinál. Pedig neki kéne, hiszen nem közszolgálati. Ha már valakinek az a rögeszméje, hogy politikai alapon csoportosítja a sajtót: lehet, hogy azért nincs jobboldali média, mert nincs hiteles jobboldali újságírás?

Neoprimitív 2007.04.01. 11:21:05

Azt hiszem, két gond is van a tényfeltárással. Az egyik, hogy komolyan nem lehet 1x20 percben csinálni. Az örökkön emlegetett Woodward-ék sem egy cikket írtak a témában, hanem hónapokon keresztül folyamatosan vitték az ügyet és jelentették meg róla az újabb anyagokat.

A másik, hogy nálunk úgy tűnik, csak a személyes botrányok kiteregetését tartják egyesek tényfeltárásnak, amire aztán előre borítékolható reakciók érkeznek a két táborból. Nemrég megjelent egy cikk az indexen, hogy a végrehajtás alá vont javakból az APEH-nek csak az érték töredékét sikerül beszednie, az árverési hiénák miatt. A kieső bevétel milliárdokra rúg. Valakinek tennie kellene valamit, mert a mi zsebünkből kell fedezni ezt is, de senki sem érzi sem sürgetőnek, sem kötelességének, hogy lépjen. Na, ezek után is lehetne menni, mert ezek a pártsemleges tesze-toszaságok mindenhol jelen vannak és meggyőződésem, hogy a végén közel egy Gyurcsány-csomagnyi kijönne, az így eltöketlenkedett pénzekből.

gravy_t 2007.04.01. 11:29:47

azt ne felejtsük el, hogy a hírtv csak kábeltévén nézhető, és vannak helyek, ahol a drágább csomagba került "valamiért". de ha ugyanúgy sugározna, mit a kertvk, akkor sem néznék olyan sokan, mint azokat, az is igaz.

az pedig, hogy az emberek csak a zöld úszógumit szeretik (jó hasonlat egyébként!), nagyrészt az úszógumigyárnak köszönhető. nem hinném, hogy a kertvk ideje előtt az emberek csak azért nézték a normális műsort, mert nem volt más.

arra van szükség, hogy elkezdje valaki a gyárből reklámozni a piros (majd a sárga, a kék és az összes többi színű) úszógumit is. ha az olyan sz_r műsorokat el tudják adni, mint némelyik vetélkedő vagy tóksó, akkor biztos nem lenne nehéz egy normális műsort sem úgy bemutatni, hogy az emberek meg akarják nézni.

Dr. Stein (törölt) 2007.04.01. 13:12:36

Sőt, vannak helyek (hehe, az ország reflex-szavazókkal súlyosbított része ilyen) az országban, ahol csak földi frekvencia fogható.

EnyheFintor 2007.04.01. 13:40:19

Az RTL Klubnak 2 vállalható, a tényfeltáráshoz kapcsolható műsora van:
-XX. század
-Házon kívűl
Mindkettő tematizál és megpróbál élvezhető szinten egy-két témát körüljárni. Ez a csatorna heti műsoridejének csak kis töredékét teszi ki. Tényleg nem bírna el ez a csatorna anyagilag mindnen hétköznap egy hasonszőrű műsort?
A TV2 naplója is lehetne jó, ha nem menne el túl sokszor a búlvár irányába, viszont a közügyeket (nem feltétlenül a primer politikai problémákat, hanem például szemetelés, közlekedési morál) nagyobb arányban szerepeltetné a műsorában. Itt is voltak jobb, rosszabb próbálkozások, de sorra elhalnak. Itt is csak a pénz lenne a központi probléma?

gabo54 2007.04.01. 14:42:01

Ha volt is néhány jó próbálkozás-mint írtam az MMM-rögtön levették a műsorról, mert egyrészt este tíz után kezdődött, másrészt ott csak a nézettségi mutatók számítanak.Amíg a Győzit 1,7 millióan nézik, nem érdekük tényfeltárást készíteni.Az előző közönség tojik az ilyesmire.Őket az érdekli, Leo miként dönti hanyatt Ágicát,hogy nyújtogatja a nyelvét a kamerába Viróóóg stb.Minket, akiket meg érdekelne, kénytelenek vagyunk pl.csak az ÉS-re hagyatkozni.

-lyla- 2007.04.01. 18:52:46

az és meg soxor rosszabb mint a népszava...
hagyatkozzatok csak rá...

szomoruszamuraj 2007.04.01. 18:58:51

Tényfeltárást akartok? Most kezdődik a Naplóban a Demcsák-visszalépésről egy kis feltárás. Kíváncsi leszek.

szomoruszamuraj 2007.04.01. 19:57:48

Rettenetes tényfeltárásnak lehettünk szemtanúi. Nagyjából azt foglalták össze, amit eddig is tudtunk. Annyival halványan megspékelve, hogy nagyon kellene sajnálnunk Demcsákot. Pedig nem. A blogban leírtakra azzal védekezni, hogy- dehát amit írtam az teljesen távol áll a világnézetemtől-(és ezzel el is van sikálva), meglehetősen vicces.

cozumel 2007.04.01. 20:22:41

Szamuraj
megis mit vartal?

Ekkora ballepest nem lehet megmagyarazni, de egy politikusnak muszaj.
Mint Clintonnak anno, amikor "nem tudta", hogy az oralis szex is szexnek szamit. A vilagtortenelem legszerencsetlenebb mosakodasa volt...:-)

Vader nagyúr 2007.04.01. 23:30:01

Én leginkább D. Zsuzsikát tárnám fel egy kicsit... :)

cozumel 2007.04.02. 00:26:57

Vader

Ezt speciel teljessegel megertem:-)))

gabo54 2007.04.02. 07:25:30

Ha nem az a véleménye, amit leírt, és mégis a világ elé tárja, akkor nem buta, hanem sík hülye, mindenre alkalmatlan.Rzt nem lehet megmagyarázni.Még az is jobb lett volna,ha azt mondja, hogy idegen erők szállták meg, irányították a kezét.

dimitrij 2007.04.02. 13:05:27

tényfeltárás, ugyan már..

alapvető problémák vannak:
- egyrészt nincs az a hírigazgató, főszerkesztő, aki felvállalná, hogy egy kínosabb téma boncolgatása után kiáll a tényfeltáró riportot készítő emberi mellet (ha valami komolyabb cég vagy érdekcsoport, esetleg politikai tömb kapcsán merülne fel gázos ügy),
- a kereskedelmi médiumok nem a minőség, hanem a mennyiség vonzásában élnek, őket nem lehet rávenni arra, hogy komoly témákkal foglalkozzanak, ezért nem készülnek igazán jó filmek, sorozatok, műsorok, és tényfeltáró műsorok sem, ahogy nem készülnek irodalmi, képzőművészeti témában műsorok csak kis számban, és a sport eseményekkel is csak akkor foglalkoznak, ha az vélhetően komoly nézőszámot hoz.
- a túlpolitizált közélet egyik velejárója az is, hogy egy akármilyen médium egyből jobb-, vagy baloldali besorolást kap a siserehadtól, ha valami olyan témába nyúl, ami komoly politikai indulatokat válthat ki. hasonló a helyzet a nagy reklámbevételt hozó cégekkel is, inkább nem keménykednek velük, hátha egy pár éves reklámblokkot is összehozhatnak velük...

szemét világot élünk, és bizony a médiában is csak emberek dolgoznak. :)

Maszat04 2007.04.02. 13:46:20

Na urak! Ha olyan marha jó üzlet volna a tényfeltárás, akkor egész nap ilyeneket adnának a kereskedelmi tévék. Mivel pénzügyileg nem olyan jó üzlet, és csak ügyes programinggal lehet eladni egy házon kívült vagy 21. századot (ami inkább szórakoztató ismeretterjesztés), ezért nem nagyon van ilyesmi. Lehet ezen lilaködben fanyalogni, de ettől még így van. Magyarán, drága dolog, és nem hoz elég nézőt, megértettük egymást?
Tessék a közpénzből fenntartott tv-én köszörülni a klavitaúrát!

dimitrij 2007.04.02. 14:09:19

Maszat04 2007.04.02. 13:46:20


télleg tv2-s lehecc. :)

fogadjuk el alapigazságnak, axiómának amit leírsz, bocs: kihírdetsz, vagy azé lehet beszélgetni, véleménytmondani a dologról?

dimitrij 2007.04.02. 14:20:55

kicsit konkrétabbá téve, hogy érthető legyen. nem egy esetben találkozhat az ember egy olyan jelenséggel, hogy mondjuk egy pénzpiaci szereplő (bank) új üzletágat indít, vagy fenntart egy veszteségeset, mert presztízs kérdés. ezeknek a veszteségeit azután egy vagy több másik üzletág bevételeiből finanszírozza...

(ha most azt mondod nekem, hogy pl. az időjárás jelentés nyereséget hoz a tévécsatornának, akkor kiröhöglek.)

tehát egy vagy több jól jövedelmező műsor költségeiből simán fedezhetné egy kevéssé vagy egyáltalán nem jövedelmező tényfeltáró műsor költségeit a kereskedelmi tévécsatorna is. nem?

Halvány Görény 2007.04.02. 14:23:51

időjárásjelentés szerintem azért nem szerencsés példa, mert ugyan lehet, hogy önamgában nem nyereséges, ezt nemtom, deellenbenviszontha nem lenne az valószínűleg veszteséget jelentene előbb-utóbb (ti. hogy sose úgysenincs ott időjárásjelentés)

dimitrij 2007.04.02. 14:41:24

Halvány Görény 2007.04.02. 14:23:51

elfogadom, valóban szerencsétlen példa volt, de szerintem kis fantáziával hama találunk olyan műsort, mely alkalmas arra a szerepre, amit a fenti hozzászólásban gondoltam nekije. :)

(mellesleg: amilyen hatékonysággal jelenleg működnek ezek az időjárás előrejelző műsorok, csoda, hogy még műsorban vannak, de ez akár egy külön blogbejegyzés is lehetne.)

Halvány Görény 2007.04.02. 14:44:05

hát, próbáljunk meg találni ilyent, ami sem nem nyereséges, sem nem lenne belőle veszteség, ha nem lenne, és mégis van. én ennyire ("kis fantáziával hama találunk") nem vagyok optimista :)

dimitrij 2007.04.02. 14:48:01

aktív, fókusz, reflektor (vagy mi most a neve)?

más: legyen ön is milliómos, 1 a 100 ellen?

milyen közvetlen hasznuk van? bár biztos van ezek között legalább egy olyan, ami magas nézőszámot hoz a kereskedelmileg fontos életkorba tartozók körében, de ezen felül? :)

Halvány Görény 2007.04.02. 14:53:44

"biztos van ezek között legalább egy olyan, ami magas nézőszámot hoz a kereskedelmileg fontos életkorba tartozók körében, de ezen felül?"

hogyhogy ezen felül? ez a cél, nem? ez hozza a nyereséget, neme?
most olyan valamit keresnénk, ahol egy kereskedelmi televíziónál tetten érhető, hogy adott műsorral kapcsolatban nem épp klasszikus kereskedelmi televízióként működik. ilyen meg szerintem még nem nagyon van, talán olyasmik voltak, hogy pályázat dokumentumfilmre valami szocérzékeny témával kapcsolatban és akkor a győztest leadják? erre sem emlékszem. ilyenből pl nem lenne nagy nyereség, meg abból se lenne szerintem veszteség ha elmaradna. kis imázsépítés persze van mögötte, de ez még talán olyasmi.

dimitrij 2007.04.02. 14:59:07

cél lehet még az emeltdíjas sms-ek küldése, vagy emeltdíjas telefonszámok hívása is... elég sok csatornán, elég komoly műsoridőt szánnak ilyen műsorokra is. :)

imázsépítés... ez nem jutott eszembe. szóval öldöklő verseny van a 2 nagy kereskedelmi csatorna között, mindenféle realityvel próbálkoznak, táncos, énekes, jeges szarokkal, komoly előnyre ezekkel, de még az új sorozatokkal sem tudnak szert tenni... mi lenne, ha minőségi műsorokkal próbálkoznának, pl. doku film pályázattal? vagy tényfeltáró műsorok készítésével? vagy valamely művészeti irányzat nem túl bulvárízű megjelenítésével?

dimitrij 2007.04.02. 15:00:30

asszem kezdünk kicsit eltérni az eredeti gondolattól, tehát hogy mi lenne, ha ilyen műsorokat is készíten egy országos kereskedelmi tévé, mely kezdetben valszeg veszteséges lenne?

Maszat04 2007.04.02. 22:30:13

De miért csináljon veszteséges műsorokat, komolyan nem értem, miért? Egy kereskedelmi tv fizet nem kevés pénzt az államnak a csatornáért, ha úgy tetszik akkor sztrádadíjat. Ezért azon fuvaroz és ebből nyereségre tesz szert. Miért szállítson olyan árút amit amúgy nem vesznek meg?
AZ összes olyan program amelyik közszolgálatinak tűnik az az ORRTT szerződés alapján készül.
Sokkal olcsóbb volna reggelente rajzfilmeket adni annak pár nézőnek, mint stábot és műsorvezetőket fizetni, de ez is ortt-előírás. Mi ezen olyan bonyolult. Persze, irogassatok, de szerencsésebb, ha a tényfeltárást a közszolgálaton kéritek számon.
Amúgy a kereskedelmiek, ha csinálnak ilyet sokkal hatékényobban juttatják el a nézőkhöz. Ugye írtam már az RTL és a tv2 kevésszámú, de létező programjairól.

dimitrij 2007.04.03. 09:21:42

Maszat04 2007.04.02. 22:30:13
"De miért csináljon veszteséges műsorokat, komolyan nem értem, miért?"

egyrészt presztízs kérdés, másrészt a nézettségi versenyben előnyt jelenthetne a versenytársakkal szemben, harmadrészt magadnak válaszolsz ehelyütt:

"Amúgy a kereskedelmiek, ha csinálnak ilyet sokkal hatékényobban juttatják el a nézőkhöz."

:)

Maszat04 2007.04.03. 20:05:32

Mondom, ha csinálnak az ortt előírása miatt. Ha már kell, akkor jobbat csinálnak!!! Tehát nem válaszoltam meg!

dimitrij 2007.04.04. 08:28:49

és hol írja elő az ortt azt, hogy a kereskedelmi tévéknek oknyomozó műsorokat kell csinálnia? vagy csak beszélsz össze-vissza? :)
süti beállítások módosítása