Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Orosz Józsi megkattant?

Elkúrtuk

2006. november 08. 10:19 kiricsizoltan 180 komment

A viccmagyarázásnál nincs hülyébb műfaj, úgyhogy rövid leszek. Orosz József beszerzett egy relativizálógépet. Ez úgy működik, hogy mondjuk beírom, hogy holokauszt, aztán kiadja, hogy utolsó mohikán, vagy valami hasonló, de egészen kis hülyeségeket is be lehet ütni, például, politikai hazugság, választási ígéretek, elkúrtuk. Orosz Józsefnek erre azt adta ki a gép, hogy Mikulás, angyalka, kegyes hazugság. Úgyhogy Orosz József nekiszögezte a hétfői Nap-Keltében Dávid Ibolyának a kérdést, hogy az ön gyermekei várják a Mikulást? Majd rámutatott: na de hát hazudunk a gyerekeinknek is, nincs is Mikulás! Végül kibökte a kulcsszót: "kegyes hazugság". "Ezek a hazugságaink mennyiben különböznek a politika kegyes, vagy nem kegyes hazugságaitól?"

Egyébként nem akarok úgy tenni, mintha teljes egészében érteném, mire akart kilyukadni, ha érteném, akkor nem érdekelne, hogy megkattant-e. Szóval mi van? Ha a gyerekeinket azzal fenyítjük, hogy elvisz a rézfaszú bagoly, akkor a politikai hazugság tulajdonképpen már nem is olyan durva? És hogy ideje lenne a politika körében is bevezetni a kegyes hazugság fogalmát, mert akkor bizonyos hazugságok kimagyarázhatóak lennének? Ha viszont így van, akkor Orosz igazán megértőbb lehetne az ellenzék tévelygéseivel szemben is.

És ha következetesek vagyunk, akkor Szörnyeteg Lajos, meg Mikkamakka mától fogva nem is mesehősök, hanem történelmi személyiségek, hiszen annyi mindenben hazudunk, hogy nyugodtan el lehet törölni a mesék és a valóság közötti határokat.

De maradt még két vicc ebben a Mikulás-csomagban, amiért Orosz virgácsot érdemelne. Tudtommal a politikus és a nép között nem ugyanaz a viszony, mint szülő és a gyerek között, ébresztő! A másik vicc az, hogy Orosz példázatában a teli puttony = választási ígéretek. Azt keverte csak össze, hogy a Mikulás-sztoriban nem az ajándék a kamu, hanem a Mikulás. Elég nagy baromság lenne azzal hitegetni a gyerekeket, hogy lesz sok ajándék, aztán nem kapnának semmit, csak egy izzadó, vattaszakállú, részeg fószert piros fürdőköpenyben, akinek még mi fizetünk, plusz hallgatjuk négy éven keresztül az ökörségeit.

Címkék: politika tv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jocobudai 2006.11.08. 10:42:37

Hellosztok!Meg csodalkozunk,hogy csak az MDF fele lightos ellenzek megy be a Napkeltebe?

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 10:47:58

Most őszintén várt valaki mást Orosz "Fehérzokni" Józseftől? A baj csak ez, hogy midnezt a (más le sem merem írni) közszolgálati televízión. Lehet, hogy a "kegyes hazugságok" vonal a gyurcsányi eligazításon került elő?

Maga oroszjózsi sajnos nem nem "kegyes hazugság", hanem a kegyetlen VALÓSÁG része.

Huba 2006.11.08. 10:53:26

Kiricsi, ez egy ügyesen megírt, jó cikk volt.

maybach 2006.11.08. 10:56:58

Du. megnézem az ism-t mert most nincs nálam a közszolgálati TV-m.
Sztem nem baj, ha Orosz Józsi ilyeneket mond ill. kérdez. A baj az, ha Ibcsi nem tud olyat válaszolni, mint kiricsi.

vicc 2006.11.08. 11:01:02

én valahogy azt nem értem, hogy egy ilyen orosz, hogy kerülhet a tűz közelében. nyílt titok, hogy miket hordott össze az iraki kamutudósításaival és mégis. (mennyi embert étverve ezzel.)

Alien 2006.11.08. 11:02:04

maybach!

Hétfőn volt a Józsi.
Tehát a mai ism.-ben max hóbaglyot láthatod....

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 11:02:57

Maybach!

Alapvetően igazad van, de azért az is egy kicsit baj, hogy oroszjózsi ilyneket kérdez. Persze szabadidejében az utcán vagy az ATV-n azt kérdez, amit csak akar. De ez elméletileg a köztelevizió. Persze ha kicserélik az megnevezést "ostoba szerecsenmosdatóra" akkor no problem.:)

maybach 2006.11.08. 11:04:40

Alien 2006.11.08. 11:02:04!

Kösz.
Így jártam. Miért is nem nézem folyton a kir.TV-t.
A véleményem viszont maradt.

zorro 2006.11.08. 11:07:48

Azért kíváncsi lettem volna "Orosz-kamu-háborús-tudósító-én-is-Vujity-Tvrtko-szeretnék-lenni" Józsi mit szólt volna, ha mondjuk '90-ben, sógoréknál vett volna egy kamu videó lejátszót, tudjátok, ami kívülről ugyan gyönyörű, márkás cuccnak nézett ki, ott az út melletti "raktár-áruház"-ban, aztán itthon meg ráeszmélt volna, hogy ez bizony csak egy töküres tok. Na, akkor biztos megértette volna, mi is az a "kegyes hazugság"!!!!;))))))

maybach 2006.11.08. 11:11:37

derelyegrádi szellem !

Tényleg baj, de csak azért, mert szakmailag gyenge. Meg mert ugyanabban a TV-ben nincs másik oldal.
Viszont éppen emiatt kéne szerintem erre rárepülnie a jobb ldalnak, ahelyett, hogy durcognak. Persze oda meg a megmondóember kevés lenne.
Amúgy igazad van.

katzer (törölt) 2006.11.08. 11:15:52

Én támogatom, hogy Orosz továbbra is az mtv-n szerepeljen, mert az ilyen megmozdulásokkal szerintem maguk alatt vágják a fát ott a baloldalon. Hát a vak is látja, hogy kilóg a lóláb, és hogy merről fúj a szél. Szerintem sajnos a belső körök észre fogják ezt venni, és kilapátolják onnan.

giacomo 2006.11.08. 11:25:22

Van vagy tíz éve már, hogy nem láttam napkeltét. Ha jól értem, nem sokat javult?

Rav Antal 2006.11.08. 11:27:43

"a politikus és a nép között nem ugyanaz a viszony, mint szülő és a gyerek között, ébresztő!"

A cár atyuska ezek szerint smafu? És mi a helyzet Bottyán apánkkal?

gereblye 2006.11.08. 11:32:18

Végre egy olyan cikk ami nem büzlik tótaw meg szabozé szarszagú szájaizétól. Grat kiricsizoltan!

ady209 2006.11.08. 11:44:11

Mondjátok már meg lécci mit értetek Orosz iraki kamutudósítása alatt. Annyiszor hallottam már, de fingom sincs hogy mi volt ez. (még túl fiatal vagyok)

mulan 2006.11.08. 11:45:20

Az utolsó bekezdésen könnyesre röhögtem magam. Köszi!

sockpuppet (törölt) 2006.11.08. 11:52:14

Úgy volt, úgy van. Viszont valaki felkaccsolhatná a villanyt, hogy a csótányok visszaszaladjanak a szekrény alá. Ahányszor politikai vonatkozású cikk van, megragadják az alkalmat, hogy összeszarják a kedvemet, és előrajzanak minden oldalról.

Darth Vader 2006.11.08. 11:53:51

Ahoj urak,

két nap ügyelet után olvasom a commentet meg a homárt - kész rehabilitáció. Köszi!

Amúgy meg javaslom,hogy legyen új blog "rézfaszú bagoly" címmel! :)))

maybach 2006.11.08. 11:54:12

szabóZ!

Ne csőrözz mindenkivel.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 11:54:32

Szolgálatodra kedves ady209!

A jó oroszjózsi úgy "haditudosított", mint az információkat haláltmegvető bátorsággal beszerző hős, hogy a jól őrzött szállodai szobáját el sem hagyta, az utcán nem is járt. Persze a tudosítások úgy szóltak, mitha az információk az utcáról a események tűzvonalából származtak volna. Pedig csak a sofőrje járt az utcán, ő nem. Amit a sofőr mondott neki, azt adta le (el), mint valós tudosítás az események közeléből. Na, ezt kell ez alatt érteni.

Ja és pótolom mulasztásomat megköszönöm a szerzőnek e remek postot. Javulsz barátom!

lelohadt 2006.11.08. 11:54:33

a kegyes hazugság oroszjózsi festett háréja.

solesz · www.index.hu 2006.11.08. 11:58:30

orosz nyegle, lenyomó stílusú, saját körmondataiban feltett kérdés-válaszait imádó ember.
én megígérem neki, hogy örrökké fog élni. ne féljen a haláltól. nem bánt az csak megkostól.

de ha mégsem él örökké, ld. kegyes hazugság, akkor majd feltámadsz jóska.

ha mégsem támadsz fel jóska, ld. kegyes hazugság, akkor meg egyzer véget ér minden.

ady209 2006.11.08. 12:03:24

Köszi "derelyegrádi szellem". De van egyébként erről vmi felvétel a neten?

adofizeto 2006.11.08. 12:04:56

Aza vicces, hogy a ballib mediaban egy ehhez hasonlo butus kis szösszenet már hírérték, de úgy tűnik a jobbos média már annyira nem üti meg a szintet, hogy immunis rá nagyjából mindenki, aki egyébként nem hallgatja...

Ezt azért írom, mert ilyen puttonyos "bakik"-ból pl. a HírTV-n ötpercenként van három...

marquie 2006.11.08. 12:10:02

respect to derelyegrádi szellem!
Ott Irakban bukott ki hogy mekkora HáryJancsi a Józsika!
A Panoráma egyik vezető munkatársa - és egyben legkedvencebb tanárom - mesélte, hogy hatalmas kamuzások voltak az iraki tudósításai.
Mindegy! A Napkeltés gangbe tökéletesen passzol szellemiségével ez a pojáca. Mindig baromira kerüli a részrehajlást de sehogy nem megy neki. Ráadául minden nap a Klubrádióban is bomlasztja az elmét, a Kontrában.

tinto 2006.11.08. 12:24:59

Az én védekezésem:
nem nézem ezeket a "műsorokat".
A jobb részek úgyis itt lesznek a neten!

Elég hülye vagyok én már úgyis, nem pusztítom ezekkel tovább az életemet!

Az elkúrt közpénzekből meg kivinnék minden magyar állampolgárt Bécsbe 1 napra, hogy lássák milyen gyűlölködés nélkül élni (?!)

maybach 2006.11.08. 12:30:22

tinto!

Csak első max második busz érkezéséig tartana.

hiba 2006.11.08. 12:30:27

Orosz József egy mindig felkészült, politikai szimpátiával rendelkező, de azt soha fel nem fedő, a hallgatókat/nézőket értelmes embereknek tisztelő ujságíró... ha kegyesen akarunk hazudni. De akar a fene: az agresszív tehetségtelenség iskolapéldája.

Lond · http://lond.blog.hu 2006.11.08. 12:31:06

Orosz Józsi a baloldal Bayer Zsoltija, kedves jobboldali beirogatók! Amúgy ha lennének igazán jó politikusok a jobboldalon, akkor bemennének a Nap-Keltébe, és csúnyán aláznák ezeket a szegény elfogult riportereket.

mohács yacht club 2006.11.08. 12:34:05

fuser,
az nem vicces , hogy a közszolgálati tv=ballib média!

maybach 2006.11.08. 12:39:13

Lond !
Funkció vagy stílus szerint?

hiba 2006.11.08. 12:44:28

Lond: Bayer nem hazudja magát objektívnek és ha hülyeségeket is ír, azt legalább élvezetes stílusban teszi.

Lond · http://lond.blog.hu 2006.11.08. 12:44:57

maybach:
inkább egyik se, számomra mind a kettőt hallgatni olyan érzés, mint ha valaki a körmével kaparná a táblát az iskolában. talán a beszédstílus, hanghordozás hasonlít. funkcióban és stílusban bayer sokkal radikálisabb, mint orosz.

Lond · http://lond.blog.hu 2006.11.08. 12:47:34

hiba: én pont forditva látom bayert: még ha igaza is van, a stilusával elviselhetetlenné teszi (bár én nem olvasok tőle, csak hirtv).
és valoban siralmas amikor a klubrádiosok objektivnek mondják magukat, mert mindenki tudja roluk, hogy nem azok. nem véletlen, hogy xy baloldali betelefonálok nem csintalant zaklatják az orbán-fobiájukkal.

kes 2006.11.08. 12:48:01

mit lehet velvárni egy olyan embertől aki a saját(!) elmondása szerint a 80-as években vitatkozott egy koppenhágai egyetemi előadás után egy amerikai egyetemistával, miszerint 56-ban nem forradalom volt hanem ellenforradalom, mert ő itthon el volt kábítva a kommunizmus alatt. Ezt ő mondta, szervuszjózsibagdadból! Esetleg Isztambulból...

job 2006.11.08. 12:51:32

Na, végre egy jó cikk. Ideje volt.

tinto 2006.11.08. 13:07:50

Igen,igen....
....nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy hülye okoskodik....

molaris 2006.11.08. 13:08:27

Drága Tesókák,kiverte a biztosítékot a fölvezetés?Nincs semmi baj,mert megtudtuk anno,hogy Orosz""úr""nem Chrudinák.Az a szerencsétlen kiment a tűzvonalba.Ráadásul mi
már túléltük "Tomikát" is,bérgyilkosával együtt.Láttátok az "Ikrek"c.filmet?Nos most ugyan ez forog fenn.Fletó-Józsi és svédül.Jó nem akarok szellemidézést tartani de T.dr.szerintem jobb volt.T. Józsi bácsi néha odafigyelt az iskolában.Tesókáim,ekkora nyelvvel 1 óra alatt lenyalnám a havat a Mount Everst-ről.Most akkor mi a baj?JA,HOGY NÁLUNK EZ A "közszolgálat"?Kis pénz,kis köz.Szolgálat nélkül.
O.J.meg nehányan nem szokták visszanézni a műsorukat,nehogy hánnyanak.És még ott van a mazochstáknak a "dgágabolgárúr".Csók,megyek hányni.

brumbie 2006.11.08. 13:13:42

Tegnap este szörföltem a kocsimban a rádiók között ... és odakerültem a Józsika esti műsorába, ahol a Lang Györgyikével beszélgetett és arról volt szó hogy milyen rossz nekik mert folyton beszólnak az utcán. Már alig mernek kimenni ...
No comment ...

adört 2006.11.08. 13:17:20

Molaris, először is tegyél szóközt az írásjelek után. Úgy sokkal olvashatóbb lesz a szöveged. Azt persze nem mondom, hogy értelmesebb is...

jazzbubu 2006.11.08. 13:19:14

Az alapkérdésről,ami engem régóta felháborít, miért nem beszél soha senki.Mit keres a közszolgálati televízióban Gyárfás Tamás magánvállalkozása a Nap TV,(ez csinálja a Napkeltét és a Napnyugtát).Van még olyan hely Európában,ahol a közszolgálati TV egyik legfontosabb politikai műsorát egy helyi nagytőkés csinálja?

Porter 2006.11.08. 13:19:24

Már jó régen szóltam hozzá és erről kiricsizoltan is tehet. Ez az írás azonban olyan, amiért visszaadok pár általam levont pontot neki, mert szerintem így kell (nem dávidibolyásan) normálisan szemlélni a jelenségeket. Szívesen olvasnék még a tegnapi Kedd21-ről is. Az is beleférne a Naptévébe simán...

Joki 2006.11.08. 13:19:54

Szerintem mindenki puttonya tele van mindennel, sajna.oroszjóska kamukirály szerecsenmosdatást végez, a másik kamukirályt mosdatja.Ennél már csak gréczyzsolti jobb, mindig megnyalja a szája szélét, mikor ő is érzi, hogy nagggyon nagyot kamuzott.

maybach 2006.11.08. 13:20:50

Bolgár et. szerencsére nem a kir. TV-ben oktat, ahogy Bayer sem, szintén szerencsére.
Most is azt állítom, hogy a politikusoknak ennél egyszerübb dolga nem is lehetne, mint ilyen "újságírókkal" vitázni.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 13:23:14

"Van még olyan hely Európában,ahol a közszolgálati TV egyik legfontosabb politikai műsorát egy helyi nagytőkés csinálja?"

Lehet hogy van, mondjuk Belorussziában.

maybach 2006.11.08. 13:26:17

derelyegrádi szellem!

Így nem fogunk vitázni. ;-)

Porter 2006.11.08. 13:26:19

Szerintem használjuk inkább az "állami televízió" kifejezést. Az (talán) megállja a helyét.

Steve 2006.11.08. 13:26:37

Gyerekek sajnos ez a mai magyar médiakultúra. Balról is meg jobbról is.
Ne csináljunk úgy, mintha a fidesz rettentesen vigyázott volna a közszolgálatiságra. Nem volt olyan rég a Vasárnapi újság, Kondor Katalin és Hollós sem.

Steve 2006.11.08. 13:27:27

Nem beszélve a Fideszes tisztogatásokról. Egyik kutya másik eb.

molaris 2006.11.08. 13:28:26

"maybach"-Jó kis téma lesz ez.Azért nem kell félni,Svábyn is elrágódtunk,Bárdoson is.Nu azért ez nem az a súlycsoport,utóbbiak legalább kinéznek valahogy.Milesz még itt?Ojjé.Bayer-Orosz egy lapon?Juj,ez olyan mint Teréz anya-Ciccolina."d.sz." már bepenngett,jönnek a többiek is.Lesz itt még bakancs, kedves "mama",nyald ki,.....stb.Kérdésnek megint az marad:kinek van észérve?(Fennebb"hányjanak"de úgy jobb.)

job 2006.11.08. 13:31:08

Ez igy van. De sajna ez kellett, hogy kb. fele-fele meglegyen a médiából.

Persze legjobban azok tiltakozhatnak, akik arconszarnák mindkét felet, mert nekik felfelé kerekítve is legfeljebb 0% jut.

maybach 2006.11.08. 13:34:24

molaris!

Orosz-Bayer majdnem OK. A kör két legtávolabbi pontja szomszédos.
De csak majdnem, mert mindkettőnél van arrébb is.
Csak hát az ( kívánságra ) állami TV.
Csak azt tudnám feledni.

Porter 2006.11.08. 13:39:16

Nem volt független az állami tv a Fidesz idejében sem, ez igaz. Csak most nem a Fidesz ideje van.

Szerintem Bayer és Orosz stílusban, nem ellenpárok. (Elképzelem Bayert, ahogy Lenvai Ildikót, vagy Kunczét kérdezi. :) )

lutria 2006.11.08. 13:39:18

Nálam akkor ásta el magát amikor tavaly azzal a piótával beszélgetett amelyik vezetéknek ütközött a Dunakanyarban.Azon értetlenkedett percekig hogy hogyan történhet az hogy hirtelen magasságot veszhet a gép,hiába magyarázták neki hogy hegyek között milyen légáramlások alakulhatnak ki,nem akarta megérteni.(Nagy utasszállitó gépeket is földhöz csapott már a szélnyirás-nak nevezett jelenség)Végezetül bedobta az adut hogy az ő apja is pilóta volt és mégsem hallott ilyen jelenségről.Az apja valszeg nem örült volna ennek a felkészületlenségnek.

Gábor 2006.11.08. 13:44:20

Hát ez HATALMAS írás volt KIRCSI Zoltán!!! :) Orosz Józsi remélem válaszol rá, hogy is gondolta. Be kéne telefonálni este a Kontrába a Klubrádióban, és megkérdezni tőle. :D

Gunnar Hard 2006.11.08. 13:45:18

szvsz viccnek is erös Bayert es Oroszt egyutt emliteni. Ha vki nem is szereti Bayert (en speciel igen), talan az is elfogadja, hogy tehetsegesen ir. Orosz meg...
Mas szemszögböl pedig, Bayer a jobboldali media egyik "nem szürke" figuraja, aki a jobboldali szerzök tobbsegehez kepest eleg radikalisan, kemenyen fogalmazza meg a mondandojat. Kedvelve ot is elmondhato sztem, hogy a jobbközepet jobbrol közeliti meg.:))
Ha a baloldalon probalnank ennyire hardcore embereket talalni, akkor az sztem desyjanoska, acsady, vagy svaby lehetne. Ezek eseteben viszont ujsagiroi kvalitasokrol aligha lehetne beszelni...
Vki emliti, hogy a jobboldali politikusoknak konnyu dolguk lenne ezeket szetszedni, ha lennenek jo jobboldali politikusok. Ehhez kapcsolodoan ajanlom figyelmetekbe az Orban Viktor kontra svaby interjut, ahol OV felmosta a studiot a kapalozo svabyval.:))

RGB 2006.11.08. 13:49:34

Ott volt a Kossuth téren az Orosz, később a Várban is, az alkotmányozós gyűlésen.
okt. 22-én éjjel, kb. 22:30-23:00 körül érkezett, ezüst színű Toyota Celica sportkocsija volt. Valahol a rendszáma is megvan. Az anyósülésen egy fiatal srác ült. Tudom, h buzi, nem burkolt buzizásnak írtam.
Először a tök üres utcán nem kikerült egy zászlót cipelő embert, hanem ledudálta az útról, onnan tűnt fel, elég agresszív volt. Majd visszakanyarodott és leparkolt a FVM előtt, az Alkotmány utca felé. Oda mentünk hozzá és "beszélgettünk" vele. Mikor már többen is fotóztuk először úgy csinált, mintha rá akart volna tolatni a mögötte álló és fotózó nőre, majd elhajtott.

Olyan bátorság próba féle lehetett. Van fotó is, bár nem a legjobb, este volt, én meg amatőr gombnyomogatós fotós vagyok.

homár molla 2006.11.08. 13:52:36

fontos helyreigazítás:
nem "elvisz", hanem "megbasz" a rézfaszú bagoly az adekvát gyermekfenyegetés.

Bakonyi-Betyár Sanyi 2006.11.08. 13:55:03

Indíccsunk listát az ilyen ovvjektív Józsikákról:

DrágaBolgárúr ***** Ő már Remy-Martin minőség
Grécziúr **
Oroszúr ***
Kériúr ***
Kendeúr ****
Avarúr ***
Aczélúr **
Bánóúr **

Alien 2006.11.08. 13:56:11

Gunnar, azért balra is találsz kiváló újságírókat, ne a Svábyval példálózz, az a szerencsétlen egy nudli.

A Bayer meg tényleg megosztó figura, vannak, akik epednek a stílusáért, én spec ácsszekercével javítanám, de mindegy.
Kinek mi tetszik, azt olvassa ezen a szinten.

Gábor 2006.11.08. 14:06:50

RGB!

MODERALVA

"Orosz József: Én egyébként ezek után azt gondolom, hogy mindenképpen szakállas vagyok, mindenképpen buzi vagyok, mindenképpen zsidó vagyok. Most éppen ez, gondolom ön is."

www.riporter.axelero.net/semjen.html

A rendszámára kiváncsi lennék, hogy ledudálhassam, amikor csak meglátom!

maybach 2006.11.08. 14:08:17

RGB !

Függetlenül O.J. adottságaitól, Te bátran, sokadmagaddal körbeálltad?

Porter 2006.11.08. 14:16:22

A jobboldali politikusok naptévés szerepléseikben egy a három ellen is gyakrabban jöttek ki jól, mint nem.
(Főleg Áder, Rogán és Navrasics). Hmmm. Nem jó politikusok. Szerintem azok, de ha másnak más véleménye van, elfogadom, ha leírja, hogy kikhez képest nem jók?

JP · http://hemar.freeblog.hu/ 2006.11.08. 14:25:04

Kiricsizoltan, ez egy igen jól sikerült cikk lett!

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 14:27:36

"Ne csináljunk úgy, mintha a fidesz rettentesen vigyázott volna a közszolgálatiságra. Nem volt olyan rég a Vasárnapi újság, Kondor Katalin és Hollós sem."

Hát ez így nem teljesen igaz. A Vasárnapi újságnak (valóban jobboldali műsor) volt ellenpontja, név szerint a Gondolat-Jel, Krónika, 16 óra stb (egy darabig grágabolgárúr kiváló betelefonálós másora). HA összeadod világosan látszik, hogy nincs feltétlenül igazad. És azt is érdemes szem előtt tartani, hogy mikor sugározták ezeket a műsorokat. A Vasárnapi újságot vasárnap HAJNALBAN. A többit pedig nem kedd éjjel..:)

Aliennek viszont van igazsága, vannak kultúrált, művelt és írni is tudó újságirók baloldalon is. Pl. Tamás Ervin. Az égvilágoon semmiben nem értek vele egyet, de ez önmagában fentieken nem változtat semmit. Azt kéne felfogni mindenkinek, hogy ahol szabadság van, ott vélemények különbözőek lehetnek. Örüljük neki, mert szinte már csak innen lehet tudni, érezni hogy nem diktatúrűban élünk.

Persze nem szabadna, hogy egy Sváby, Orosz ebbe beleférjen. És nem azért, mert baloldali, hanem azért, mert PRIMITÍV ember mindkettő. Tudatlan, tanulatlan tehetségtelen. Ezért!

Virág et. 2006.11.08. 14:31:25

OFF

derelye

Most akkor a Gergényi nyugdíjazása kimeríti a joker fogalmát a fogadásunkban?

maybach 2006.11.08. 14:33:03

derelyegrádi szellem!

Elkap a hév. Pedig Orosz csak időszerű. Maholnap itt a Télapó.

galileo 2006.11.08. 14:34:32

Orosz es Bayer kozt csak annyi a hasonlosag
MODERALVA

Zsoltika egyebkent kemenyen tolta a komcsik
szekeret meg 18 eve,komcsi lapok munkarsa-
kent.A palyaivenek ez is resze.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 14:34:59

Szia Virág et.!

Hát ahogy a hírt megláttam pont erre gondoltam én is. Jól kifundáltuk, de erre egyikük sem számított. Sezrencsére gondoskodtunk bíróról. Maybach dönt, én fentétel, és kommentár nélkül alávetem magam a döntésének.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 14:41:47

"Pedig Orosz csak időszerű."

Mindig Te érzel rá. Ez az időszerű (neoliberális) kultúr-, és médiapolitika. A hsz.-em legvégén olvasható három jelző kezdőbetűje a kapocs. Gratula.

maybach 2006.11.08. 14:42:31

"HA Gergényinek a történtek miatt mondjuk 45 napon belül távoznia kell posztjáról akkor minden más körülményre tekintet nélkül TE nyertél.

A Gergényi jokert elfogadom, bár akadémikus, mert nem fog lemondani, nem 45 nap múlva, de szoci ciklusban egyáltalán."

Szóval várjunk picit. Lehet most éneklik ki a szánkból a sajtot.

Mikka-Makka 2006.11.08. 14:44:07

muhaha a cikk jó csak csak mikka-makkát hagyhattad volna ki:P

pöcörge 2006.11.08. 14:44:50

maybach 2006.11.08. 14:33:03

"Maholnap itt a Télapó." ez mindent elárul rólad, öcsém...

mi a szarért nem lehet végre megtanulni, hogy az NEM TÉLAPÓ, HANEM MIKULÁS!!!
a Mikulást a kommunisták nevezték télapónak, vazzeg. ennyire gyík vagy? vagy csak nem tudod leplezni az elfogulatlanságod??? független és elfogulatlan vagy, ugye? menj a csába....

Virág et. 2006.11.08. 14:46:51

OK! Várjunk. Akár év végéig is. A jó bor úgy is csak jobb lesz az idő múlásával. :)

maybach 2006.11.08. 14:47:05

pöcörge 2006.11.08. 14:44:50!

Nem szóltál, hogy Tőled kéne tanulnom. Meddig érsz rá?

molaris 2006.11.08. 14:48:28

T. Vitapartnerek!Ez nem létezik,még a végén nekem kell O.J.-t védeni?Mert EGY védő kijár. Még neki is.Nincs ki szót emelne mellette?
(Bocsánat!)
"adört"-"floyd" az ellenkezőkért izélgetett,most megtanultam valamit.Különben a többi értelem kédése.(Mily szenvedés lehet az ékezet nélküli írást olvasnod.)
"Gunnar"-egyik az értelem,a másik... az ellen pont.
"Bakonyi B"-és akik még kimaradtak?
"RGB","Gábor"-köszi az infót,bár jómagam nem EZÉRT útálom.Szerintem egy csiga is "szárazabb" és okosabb.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 14:50:37

Pöcörge nem baszogasd Maybachot. Annyi hülye van itt, akiket érdemes. Na az értelmeseket jó!Megteszed nekem?

vézé 2006.11.08. 14:59:22

Számomra eljött az a nem várt pillanat amikor sajnálom h nem néz(t)em a napketét.
Lassan a műsor átkerülhet a szórakoztató műsorok szerkesztőségéhez.

nincs fent valahol az anyag a neten?
ha valaki tudja írja meg és/vagy rakkja fel.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 14:59:31

Virág et.

Mivel Maybach úgy döntött, hogy nem döntött magam felajánlom neked a nyereményt, mert azért ez (nyugdíjba megy) is VALAMI. Ha lesz olyan, hogy az azonosító hiánya és kámzsa miatt (nem azonosítható, így az elkövető kiléte megállapíthatlan)megszűntetésre kerül b. eljárás elég, ha annyit írsz, igazam volt. Megfelel?

2006.11.08. 15:01:10

OFF - Pöcörgének, hogy művelődjön is egy kicsit:
www.sulinet.hu/panorama/nikolaus.html

Virág et. 2006.11.08. 15:02:52

derelye

Elfogadom. De azért várjuk egy hetet még legalább a realizálással. Még a szakminiszternek is jóvá kell hagynia.

Szóval ha jövő hétig ez marad a helyzet, akkor megbeszéljük a "teljesítés" részleteit. Meg adok címet, ahová küldheted a bort. :) (A fehéret jobban szeretem a vörösnél. De a döntést rádbízom. Nagyon drágát azért ne vegyél!)

molaris 2006.11.08. 15:04:24

Mindenkitől előre B O C S! ! !
Mi a baj az MTV moderátorával?
-Majdnem olyan szép, mint Verebes I.
-Majdnem olyan okos, mint Kiszely T.
-Majdnem olyan népszerű, mint O.V.vs.Gy.F.
-Majdnem olyan realista ,mint Andersen.
-Majdnem olyan folyékony , mint Frei T.
-Majdnem olyan vicces, mint Fábry S.
Csak nem az,hogy O R OS Z?

maybach 2006.11.08. 15:08:06

Már elnézést kívánok, azt kértem várjunk egy picit. De a Ti dolgotok.

cemetary 2006.11.08. 15:12:46

Bolgár Györgyöt, Avar Jánost és Mészáros Tamást követeljük a napkeltébe! Vagyis fordítva, követeljük vissza az ATV-be a Nap-Keltét!

maybach 2006.11.08. 15:16:39

Jé!

Köszönöm. Úgy látszik ma mindig ezt írom Neked. A többi már nem személyesen Neked, mert úgyis értenéd.

Mikulás a keresztény kultúrkörben dec.6-ra hozza az ajándékot.
A komcsi amiknál a szemét S.C. karácsonyra.
stb.
Az összes gyerek verset, mondókát és műfordítást ahol a "Télapó" szó szerepel el kéne égetni.

SCD.HU 2006.11.08. 15:18:52

Jujj de regen vagytam egy ilyen bejegyzesre. Most mar akar meg is halhatok, mert akkora egy kicsinyes geci vagyok, hogy na, es rettento modon imadom ezt a Jozsit! Mi az hogy! Nagyon is! Akkor is imadtam amikor elcsuklo hangon tudositotta a Klubradio hallgatoit a megszurt Jozsika halalos- ja nem mar jobban van - betegagya mellol.
Bevallom rendszeresen hallgatom a musorat. Megerne egy tanulmanyt a felkonfok es a hivatkozo cim/esemeny mas forrasbol valo megismerese. Ja es KONTRA!

molaris 2006.11.08. 15:19:17

A "curva"életbe ,ti itt"d.sz.","virág et."-már megint külön borozáson töritek a fejetek?Már a "Bárdosban" is megírtam,EGYÜTT egy igazi jó este,csak ki szervezze?
"virág et."-hiányoztál,már azt hittem az illegitást választottad."Akasa" sem maradhat ki.Jut is eszembe "viág et."ott meg lettél szólítva,így jár egy plusz felszólalás.
(a RÉSRŐL van szó)

molaris 2006.11.08. 15:22:26

"maybach"-és kedves kortársak:
"Gyed maróz,gyed maróz,kudá igyot gyed maróz"

2006.11.08. 15:24:48

maybach!
nincs mit, ma ilyen nagylelkű a hangulatom. :) meg nem csípem az útszéli stílusát...

maybach 2006.11.08. 15:25:18

molaris 2006.11.08. 15:22:26!

Őt nem mertem említeni, mert a "barátom" epeömlést kapna.
Gyed Maróz 17' előtt is volt egyébként.

pöcörge 2006.11.08. 15:27:39

Derelyegrádi szellem 2006.11.08. 14:50:37


nem baszogatom, csak már a hócipőm televan azzal, hogy képtelenek vagyunk megtanulni valamit. ennyi.




ezt eddig is tudtam. de itt sincs egy szó sem arról, hogy valaha is télapónak hívták volna....


maybach


nem azt mondtam, hogy el kellene égetni, hanem vissza kellene térni a valódi dolgok világába, és úgy beszélni azokról, ahogyan ténylegesen vannak. vissza kellene térni az IGAZ dolgokhoz. szerinted lehet?

pöcörge 2006.11.08. 15:29:24



ja, és különösebben nem érdekel, hogy mit csípsz, és mit nem. próbáljunk már felülemelkedni az állandó stilisztikai szempontokod, és a DOLGOT MAGÁT NÉZNI. szerinted lehet?

maybach 2006.11.08. 15:30:37

pöcörge 2006.11.08. 15:27:39!

Of course!
Te mondod meg mik az igaz dolgok?

pöcörge 2006.11.08. 15:33:57

maybach 2006.11.08. 15:30:37


nem, de ezek nem eldöntendő kérdések, hanem tények. azok meg makacs dolgok. tudod?

Alien 2006.11.08. 15:36:43

Akkor is van télapó.
Itt van.
Hó a subája.

Mikulást mindenki úgy hívja, ahogy akarja, ebben is legyünk nagylelkűek.

pöcörge 2006.11.08. 15:40:11

Alien


legyünk. megint. mi. ebből van már elegem egy picit, az a helyzet....

Alien 2006.11.08. 15:41:50

Miből?

milyen megint?

maybach 2006.11.08. 15:47:33

pöcörge 2006.11.08. 15:33:57!

Össze akarsz zavarni? A tények makacs dolgok. Állítólag. John Adams vs. Sztalin vs. ....
De Mikulás és Télapó azért még vannak.
Igaz személyesen talán kevesen látták.
Ill. egy tavalyi karikatúrán egy Johny nevű kisfiú, de neki a titok miatt meg kellett halni.
Szomorú történet volt a Mikulással.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.11.08. 15:47:54

én szeretnék. még mindig. én. lenni. ha lehet.

Virág et. 2006.11.08. 15:54:05

molaris 2006.11.08. 15:19:17

Visszaolvastam a Bárdost (tényleg máshol jártam - bíróságon meg vidéken voltam). A réses dolgot nem egészen értem. Azaz értem, de nem tudom, hogy jól értem-e, amit értek, vagy csak az én fantáziám túl piszkos.

molaris 2006.11.08. 15:55:16

"maybach"-és a "nosztagia",emllékszel?
"nosztalgiát,igen neosztalgiát hord a városban szerte a szél".Csak érteni kellett.
A "Zászló dalt"is átíratták a fejesek.
Miskolcon a yard bevitte Bródyékat,Szegeden kinn aludtak velünk a Ligetben.Velük voltam,pedig ős Metró-s vagyok.Ott volt valami,bár nem ez a trutyi.Szerettük egymást,nem a Mannon dirigált bennünket.Kaptunk valamit ezektől a fiúktól ami mással nem pótolható.Nem akarom fényezni ŐKET,de el kell ismerni,hogy az akkori nagy trió,és követőik sokat tettek a máért.
Apám azt mondta."Fiam,bocsánatot kérek tőled,ha "ezek"tananyag lesznek".Megtette.

JA!! EGYÜTT voltunk Metrósok,Illyésesek,Omegások és nem volt balhé.É S M A .

molaris 2006.11.08. 16:06:01

Drága "virág et."-nem a fantáziád "piszkos",nem, itt ARRÓL a résről van szó.
Végre egy hullámhosszon vagyunk.
Pikant,mert egy NŐ dobta be.Utána már lwevette volna a témát,de nagyon gyorsan lett népszerű.ÍGY olvass,"jisó raz", idézve a klasszikusokat.

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 16:06:35

Pöcörge

Szerintem ezen a télapó-mikulás dolgon azért túl lehet lenni :) (a fenyőünnep tényleg erős lenne!) Mit szóltál volna marcika meg kopaszmercis cizellált hozzászólásaihoz. Azt elsőre nem is hitttem el, hogy ilyen van. Kiugrottál volna a gatyádból!

Virág et. A bort (rossz hírem van: vörössel készültem, de nem fogod sajnálni)odaadom neked személyesen is, csak azonosítót kell viselned, hogy megismerjelek :)

pöcörge 2006.11.08. 16:13:17

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 16:06:35


kopaszmercissel már nekem is volt szerencsém eszmét (?) cserélni. aztán amikor rákérdeztem, hogy nem taxis-e véletlenül, soha többé nem válaszolt. ki tudja, miért....

pöcörge 2006.11.08. 16:16:42

maybach 2006.11.08. 15:47:33


jaj, hihetetlen, hogy mindig mellébeszélsz. épp arra hívtam fel a figyelmedet, hogy az illető nem télapó, hanem mikulás. de ha már el kell (megint) fogadnom, hogy a télapó is megfelelő/elfogadott megszólítása, akkor legalább ne írd azt, hogy: "De Mikulás és Télapó azért még vannak." ketten? mind a kettő van? inkább mind a kettő ugyanazt a személyt takarja, nem?
akkor ilyenformán Orosz Jóska is két személy. orosz is, meg jóska is....
akkor már csak arra szeretnélek megkérni, hogy legalább csak az egyiket használd egyszerre....

pöcörge 2006.11.08. 16:17:48

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 16:15:20

lehet... :) vagy őt vitték el egy fuvarra... :DDDDDDD

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.11.08. 16:18:28

ha Orosz Józska Orosz is meg Józska is, akkor a Szent Miklós teljes neve Mikulás Télapó? Mint a Super Mario Bros. filmben Mario teljes neve Mario Mario?

Virág et. 2006.11.08. 16:28:49

derelye

Megbeszéljük a részleteket, de a jövő hetet akkor is várjuk meg. Jó lesz a vörös is, persze. A személyes találkozó problémás lehet, de majd kitalálunk valamit (azonosítot nem viselek, de símaszkot találn találok valahol).

molaris

Akkor jól olvastam azt a dolgot. Szegény Akasha! Ezt már senki nem mossa le róla. :)

derelyegrádi szellem 2006.11.08. 16:32:54

Persze azt várjuk meg, én is úgy gondoltam.

maybach 2006.11.08. 16:51:34

pöcörge 2006.11.08. 16:16:42 !

Nem figyelsz.
Van ahol a kettő ugyanaz. Van ahol más és más.
Bonyolult.
Ha nem így van akkor viszont értem hogyan viheti az ajándékot más-más időpontokban a gyerekeknek.
Te mit énekeltél az oviban?
Tudom idősebb vagy ( lásd öcsém megszólítások ismétlése ), Mikulás itt van..?
Vagy jöjj el kedves Mikulás?

pöcörge 2006.11.08. 16:59:58

maybach 2006.11.08. 16:51:34


nem figyelek? dehogynem. csak értetlenkedsz. szerintem te tényleg debil vagy. vagy direkt csinálod.
a jenkiknél lévő S.C (Santa Claus) sem télapó. a télapó nevet a kommunizmusban találták ki azért, hogy az olyanok, mint te, még véletlenül se mikulásnak ismerjék meg, mert akkor esetleg utánanéznének a történetének, és hát az ő története sajnos épp az egyháznak, a kereszténységnek "kedvező". ezt nem engedhették meg, azért írták így a verseket is. és minden mást is...

Virág et. 2006.11.08. 17:03:09

Azért van valami diszkrét bája annak, ahogy két felnőtt ember vitatkozik a Télapó - Mikulás problémán. :)

(Szerintem ebben a témában nincs annyi, hogy értelmes emberek ennyit rágódjanak rajta, de ti tudjátok.)

maybach 2006.11.08. 17:15:20

pöcörge 2006.11.08. 16:59:58 !

Ezt mostan értem. Miért karácsonykor megy akéményenkeresztül?
Ráérsz még?

maybach 2006.11.08. 17:19:23

Virág et. 2006.11.08. 17:03:09 !

Bocs, de szerinted
a) vitatkozunk
b) két felnőtt ?

pöcörge 2006.11.08. 17:32:54

maybach 2006.11.08. 17:15:20

azért, mert nem mer becsöngetni. be van szarva a fasisztáktól.

groundwalker 2006.11.08. 17:53:25

ez igaz a télapó tényleg szoci "koholmány". A haverom mondta hogy pont ezért szereti és neki nem a jézuska vagy az angyalka hanem a TÉLAPÓ hozz ajándékot karácsonykor! Eh, eretnek...
Na de: akkor most mit jelent neki a karácsony? Jön a télapó és ajándék? Mármint azért van történelmi sztorija, ha igaz, ha nem! ÁÁÁÁÁHHHHHHH

galileo 2006.11.08. 17:53:30

Bocs,hogy beleszolok,de ez a telapos vita
baromira emlekeztet az OVi,meg a Feri vita-
stilusara!
A telapo komcsizasa amugy is bizarr...de ma
ez a szitu tipikus!

lacapaca 2006.11.08. 17:59:59

Az orosz olyan primitív és ellenszenves, hogy az már csak naaaaaa.....ne!
Az ő logikáját követve, akkor a szinházakban nótorikus hazudozók és ámítók kapnak pénzt nagyobbnál nagyobb haugságaikért? Mondjuk a Lear királyt hogy a fenében van mersze eljátszani bárkinek is, ha az csak egy Shakespeare agyszüleménye! Szóval ezt az oroszt a társaságával együtt egyenesen szibériába kellene hazaküldeni vagy a gyogyóba továbbtanulni!
Egyébként meg tájékozatom őkegyelmét hogy van Mikulás, mert az a sok gyerek, az enyém is, TŐLE kapta az ajándékot az oviban! Ja hogy az egyik apuka volt beöltözve? Kit zavar? Ő volt a Soros Mikulás! Ja hogy a Soros is hazudik? Te jézusmáriám hova jutottunk el az ő okfejtésében....

2006.11.08. 18:04:17

Van egy eretnek ötletem: ma már lehet levelet, sőt e-mail küldeni a Mikulásnak/Télapónak. Írjunk neki, kérdezzük meg tőle! Szerintem ha valaki, hát akkor ő biztos tudja az igazat...

one nation under-dog 2006.11.08. 18:11:19

Igazán nem akarok spoilerkedni, de azt ugye azért tudjátok, hogy a Télapó/Mikulás/whateveryouwannacallit per se nem létezik.

groundwalker 2006.11.08. 18:14:12

Mi a mailcíme?

gyurcsany_ferenc@mszp.hu --> ő is hozz egy csomagot, szóval szerintem ő fia, bokros akkor a bátyó, neki már serdül a bajsza is, és azé piros az mszp kedven színe! áhá!

Mike Patton 2006.11.08. 18:17:24

Orosz egy gusztustalan kis féreg volt világ életében. Egy büdös kis csótány. De ez csak az egyik baj. A másik, hogy a sok agyatlan Gyurcsány fan blogíró epedezve meséli a sztorit, hogy hát télleg ám kegyes hazugság meg minden, csak azér, hogy ne sírjon a nép, hanem higgye, hogy jön a mikulásbácsi...

Szánalmas egy ország, szánalmas politikusokkal, szánalmas újságírókkal, szánalmas pártszimpatizánsokkal.

Más. Ezen a Snta Claus dolgon sztem nem kell kiakadni, szerintem a télepó, mikulás nem komcsi találmány. Más országokban pl. Spnyolo. sem a Jézuska hozza a szajrét, hanem valami másmilyen szent. Hogy pontosan melyik nem tudom, de tradicionálisan a spanyolok január 6-án ünnpelték. Ez elsősorbanazért van, mert a karácsonyi ajándékozás szokását sok kultúrában a háromkirályos sztoriból eredeztetik, így hülyén is nézne ki, ha a megajándékozott hozná az ajándékot. Mindenestre már a századfordulón képesléapokon is szerepelt Szent Miklós karácsonyfával. Az viszont tény, hogy a télapó elnevezés az antiklerikáklis hozzáállásnak köszönhető...

groundwalker 2006.11.08. 18:23:01


kösz! bár nekem csak dec6-ra hozz spanglit. eh... 24én a jézuska hozz bibliát. lehet hogy én is jobban járnék ezzel a vörös elvtárssal?

2006.11.08. 18:30:31

hát nemtom... asszem ez egyéni megítélés alá esik

pucros 2006.11.08. 19:20:28

Nem tudom, Orosz mit akart, de a hasonlatra én már szeptember 17-én rátaláltam, és szerintem teljesen jó. Ami hülyeség, az a hazugság kegyessége. Van olyan is, hogy kegyes hazugság, ez valami is olyasmi, de azért nem az.

A cikkíró kevert össze jó sok mindent, de majd én megmondom:

1. A teli puttony nem a választási ígéretek, hanem azok tárgya. A választási ígéret az a teli puttony ígérete. A választási ígéretet vagy betartják, mely esetben a tele puttony tárgyiasul (Medgyessy), vagy nem tartják be, és a gyerekek nem kapnak semmit (Gyurcsány).

2. A Mikulás-sztoriban nem az ajándék a kamu, meg nem is a Mikulás. Hanem az, hogy a Mikulás nem egy erre az alkalomra beöltözött "izzadó, vattaszakállú, részeg fószer piros fürdőköpenyben", hanem jóságos apóka, aki repülő rénszarvasszánon jött az Északi-sarkról. És hogy onnan hozta a varázslatos eredetű ajándékokat, a gyerekek írásos kérelmeinek és meglesett habitusának megfelelően, vagyis azokat nem is a szülők vagy egyéb támogató szervezet vásároltak, pénzért. Na ez a kamu.

3. A politikus és a nép között igenis ugyanaz a viszony, mint a szülő és gyerek között. Igaz, a demokrata számára kötelező hazugság, hogy a politikus alapesetben igazat mond, a nép meg cserébe bölcs, de valójában ennek a fordítottja az igaz.

Ami most történik a magyar belpolitikában, az kb. annak a fordulópontnak felel meg, amikor az egyik szülő kijelenti, hogy eddig hazudtunk, de már nincs több pénz, sőt eladósodtunk a Mikulás, Jézuska és húsvétinyuszi szimulációkban, és te is dolgozni fogsz kisfiam, hogy vissza tudjuk fizetni (úgyis elmúltál 16). A másik szülő pedig ettől eltérő véleményt hangoztat. Tehát volna itt egy folyamat, hogy némely politikusok idáig igen, de ezentúl nem szülő-gyerek típusú viszonyt ápolnának. De nyilván kényszerből, és csak a konkrét kérdés kapcsán.

maybach 2006.11.08. 19:25:16

Nehéz ügy ez a hagyományokkal.
A gyerekek sokkal rugalmasabbak.
Egy nap jöhet az otthonin kívül 5-6 másik helyen is Mikulás. Sőt az utcán is össze lehet vele futni.
A pompás nagy áruházakról nem is beszélve.
Ott még dec. 6. sem kell hozzá.
A távolkeleten viszont mi a manót ünnepelnek nagy ajándékozgatással karácsonykor?

morrisal 2006.11.08. 19:34:29

A Mikulást a mocskos balliberálfasisztakommenista csürhe letagadja, pedig létezik, én láttam a TSescóban, ott ment. A szemét rohadt jobboldalipolgárikereszténydemokraták meg kisajátíccsák maguknak, úgyhogy a nem magyaroknak marad a gazdaságos Télapó,de nem baj, mer az is elég nekünk. Fel, támadunk!

maybach 2006.11.08. 20:02:50

Orosz Józsi azért is említette a Mikulást, mert ő orosz, a Mikulás meg vörös.

molaris 2006.11.08. 20:04:28

Üdv a fronton "morrisal".Demagóg magyarázat,de a család.Persze azt senki nem mondja el nektek,hogy azért vannak ily sokan mindefelé,hogy ne vesszenek össze a neveken.Találkoznak,kezet fognak,üdvözlik egymást,Snt.Claus,Mikulás,Télapó,Gyed Maróz..stb.És NEM vesznek össze,a biznisz az biznisz.MI meg jópofát vágunk hozzá.Nos nálunk a gyerekek 3 éves kora óta ilyen nincs."Mondta is a Mama"-(by Hofi)rombolom a gyerek lelkivilágát.Frászt,nem hazudok.Egy régi vicc:
A gyerekek a nagymamánál vannak Karácsony előtt.Este Pistike szinte üvöltve imádkozik és sorolja mit kér ajándéknak.A nővére rászól miért üvölt,mert Jézus nem nagyot halló.Mire Pistike:
-Azt én is tudom,de a Nagyi igen.

lacapaca 2006.11.08. 21:17:27

A Télapó-t a büdöskomcsicsűrhe azért találta ki, mert a "Télapó gyere már" című örökzöt szovijetckaja magyarra fordított énekecskében az jobban rímel a dallamhoz, Mikulás túl hosszú lett volna, és akkor a proli gyerkeknek beletörött volna a nyelve, vagy milye! Illyen eccerű.....

morrisal 2006.11.08. 21:54:06

Viccőtem, de télleg.Orosz Józsi bekattant.
Üdv., molaris.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2006.11.08. 22:02:28

sztem az orosznak nem csak a hareja festett. ugy neznek ki a szemei napkelteben regelente, mint akirol egesz ejszakas massziv alkoholizalast probaltak volna eltuntetni a sminkszobaban, vagy mint akinek nem maradt ideje rendesen lemosni a festeket az ejszakai traveszti barbol valo atrohanas utan a hajnali kezdes elott.

morrisal 2006.11.08. 22:12:16

mista, ja-ja! Teljesen frankensteini jelenség...:)

(gergényi)pétergábor 2006.11.08. 22:25:43

Namost hallgattuk Orosz Józsit a tévéostrom éjjelén a KlubRádióban, imígyen kommentálta - fátyolos hangon, könnyekkel küzködve - azt az eseményt, hogy a rendőrök feladták a székház védelmét: "... akkor kedves hallgatóink, mondhatjuk, hogy vége a sajtószabadságnak."(sic!) Azt már nem láthattam, de nem tartom teljesen kizártnak, hogy ráborult a saját vállára és zokogott, amíg beadtak egy kis zenét.

morrisal 2006.11.08. 22:27:32

A tévéostromnál primitív parasztok voltak, ismerjük el. Látom, pétergábor, nehezen tudsz ettől a témától elszakadni...

maybach 2006.11.08. 22:32:49

Már üres lehetett a büfé.
De majd a Mikulás.

(gergényi)pétergábor 2006.11.08. 22:41:43

Szóval a Józsi ez elmúlt hetekben picit meghasadt tudatában . Túl sok ellenkező előjelű info szivárgott ki bálványairól. Alighanem ő az egyik legnagyobb áldozata az öszödi koalíciós lebőgésnek. Hűséges volt, talán a leghűségesebb; nem ezt érdemelte kenyéradóitól. Pedig már majdnem a csúcson volt, - de mindig csak majdnem. Mára nem több, mint a Roncsfilm'2 főszerepének egyik legnagyobb várományosa.

(gergényi)pétergábor 2006.11.08. 22:45:14

Morrisal, nem mondtam, hogy az ott nemes cselekedet volt, ha észre vetted, nem ez volt itt a lényeg. Csak azt akartam, hogy azért a sajtószabadságot - ha lehet - ne Szovjet Józsi definiálja, mert minimum elröhögöm magam.

(gergényi)pétergábor 2006.11.08. 22:49:51

Vagy szerintetek a sajtószabadságot Orosz, Acsádi (Aczél, és nem a Réka...), Pallagi, Baló, Rózsa Péter, Gyárfás garantálja? Nem lehet, hogy már akkor vége volt, amikor ezek odakerültek (vagy ott maradhattak) a közszolgálatiba(n)?

hihi 2006.11.08. 23:10:23

Bocs, de szerintem nem volt olyan rossz Orosz hasonlata a Mikulással. Kiricsi jól vette le, hogy a Mikulás sztoriban nem a puttony a nagy kamu, hanem maga Mikulás.

Viszont éppen ugyanez a helyzet a politikában is. A legnagyobb kamu nem a tejjel-mézzel folyó Kánaán igérete, hanem maga a Mikulás=Gyurcsány! Ezért Orosz hasonlata - megfelelő olvasatban - azt gondolom elég jó!

Azóta is a mikulás propaganda folyik: én (=Gyurcsány) vagyok a jövő záloga, rajtam múlik a reform sikere, z állam én vagyok, a demokrácia én vagyok, a jövő csak akkor van, ha én vagyok, én vagyok a vezér, a király...

Szóval a kamu közepe és lényege itt is a Mikulás...

Ender Wiggin 2006.11.09. 14:53:27

maybach - japánban nem manó hozza az ajándékokat. Fogalmuk sincs a karácsonyról vagy annak vallásos jelentőségéről. Az 1500-as évek óta élnek keresztények a szigeten, de alig 1% tért át a katolikus vallásra (és 45-ben megcsappant a számuk, tekintettel arra, hogy többségük Nagasakiban élt az atom előtt). Vannak süti és ajándék ceremóniák, de igazából csak a műfenyős amerikai szokásokat imitálják, és Santa Claust ünneplik...nem túl nagy meggyőződéssel.
Ami Santa-t illeti. Utána néztem pár dolognak. A Télapó nem kommunista jelkép vagy találmány. Orosz szabadfordítás, az, hogy esetleg a vallásos vonal elnyomásaképp erőltették 50 után, hát van ilyen. De: St Miklós török volt, Patarában született, és csadatévő volt. Ezért lett szent.
Minden más (rénszarvas - 1823-as regény, kémény/ajtó legenda országoknak megfelelően, lakóhely szintén változó) ízlésnek és pofonnak megfelelő és az évek során rakodótt, ahlmozódott, és többségében nem is vallásos eredetű, illetve nem sok köze van a kereszténységhez. Igazából az a szomorú, hogy ami nem "nemzeti értékrendi" (még nem fogtam, hogy mi is lenne az, mert a fő szószólók - Kövér, Ovi, Szijjártó, Arogán nem sok pozitív gondolattal igyekszik segíteni a megvilágosodást) az kommunista. Amíg ez a világnézet nem változik, addig kár bécsbe utaztatni a gyűlöletmentes új világért...

maybach 2006.11.09. 15:01:18

Ender Wiggin 2006.11.09. 14:53:27!

Ezt most komolyan nekem írtad?

Ender Wiggin 2006.11.09. 15:13:34

ja, mert manóztál :-)))) Én meg unatkozom itthon.

maybach 2006.11.09. 17:10:27

Nyitunk Nippon oldalt?
Esetleg keresztény ünnepek a nagyvilágban?
Eredet és jelentés?
Olvassunk sorok közt?
;-)

derelyegrádi szellem 2006.11.09. 17:13:28

Nyissatok. Nekem majd akkor szólj, ha "olvasunk a sörök közt" lesz. Jó?

molaris 2006.11.09. 21:12:19

"Ender Wiggin"-azért picit többet érdemelnénk.

Akasha 2006.11.09. 23:51:24

Na most akkor van Mikulás, vagy nincs? Kapunk ajándékot vagy sem? Nekem az is jó, ha a Télapó hozza :)

Virág et!
Molaris!
A "RÉS" kérdésre pedíg visszatérünk.. Azért mondjátok el nekem is, hogy hogyan jutottunk eddíg :)))

maybach 2006.11.10. 07:37:14

Akasha 2006.11.09. 23:51:24!

Van, de nem létezik.
Ajándék meg csak akkor lesz, ha tiszta a cipőd. ;-)

Kangörény 2006.11.10. 08:45:21

Orosz egy fasz. Bayer is az. Lehet hogy a jobboldalon is vannak jó újságírók, de ez sajnos elveszik a mocskolódásukban. Ez persze nem csökkenti a baloldali mocskolódók számát sem. Ha valaki nem a járdán megy, hanem az úton, akkor azt én is ledudálom a francba, akkor is ha van nála zászló és akkor is ha nincs. Gyárfás azért csinálja a köztévé reggeli műsorát, mert ezt korábban sokan nézték, míg a tv saját próbálkozásai nézhetetlenek voltak. A jelenlegi helyzetet nem menti, de az mdf kormány idején ennél sokkal durvább volt a dolog, a fidesz alatt pedig kb. ugyanaz volt, mint most. Ami nagyon zavaró az az, hogy amikor valaki éppen ellenzékben van, akkor a sajtó függetlenségének harcos híve, de bekerülve a hatalomba, ez pont az ellenkezőjére fordul.

maybach 2006.11.10. 08:55:03

A korrupció az amiből én kimaradok.

Akasha 2006.11.10. 09:20:52

maybach 2006.11.10. 07:37:14!
Van, de nem létezik.

... és ezt csak most tudom meg ;( Fájt ez így reggel.

maybach 2006.11.10. 09:25:54

Akasha!

Az ajándék a fontos.
Legyél pragmatikus. Ez divat a politikában is, és tedd majd ki a cipődet.

derelyegrádi szellem 2006.11.10. 09:31:39

És majd abban találsz egy pragmmatikus szakciót:)

molaris 2006.11.10. 09:43:11

"akasha"-"virág et." azon a foglalkozáson hiányzott,és itt pótolta a mulasztást."v.et."11,8 15:54:05
"mol" 11,8 16:06:01
"v.et."11,8 16:28:49
Különben semmi új.Üdv.

maybach 2006.11.10. 09:53:06

derelyegrádi szellem 2006.11.10. 09:31:39!

Frissen keltél.
;-)

Akasha 2006.11.10. 09:53:34

Maybach!

Nekem a tudat fáj, hogy nem létezik. Ajándékot csak akkor hoz, ha jó vagyok.. Nem biztos, hogy az ajándék a fontos (nekem). Jó voltam? Még nem tudom.. Kockáztassak azt mondod? Tegyem ki a cipőm? Ha nem létezik, akkor már nem is bízok benne.. Lehet elviszi a cipőmet! Vajon nem egy olyan embert takar a piros ruha, aki hétköznap feketében jár? Akkor hazugság a Mikulásoktól (Télapóktól) hemzsegő multik december környékén? Pedig idén az ölébe akartam ülni.. Még jó, hogy mondtad ;) Na már csak az hiányzik, hogy azt mond: a reklámoknak sem szabad hinni :D

Akasha 2006.11.10. 09:55:23

derelyegrádi szellem!
Jó reggelt!
Jaj ennyire rosz voltam? :D

Akasha 2006.11.10. 09:56:57

molaris!
Neked is szép reggelt :)

Nem tágítasz a réstől? Ne is ;)

maybach 2006.11.10. 10:13:29

Akasha!

Látom ( majdnem azt írtam, hogy az Istennek se ) akarsz beállni a sorba.
Úgy kell csinálni ahogy a gyerekek mikor már nagyobbak.
nem hisznek benne, de várják.
Segítenek karácsonyfát díszíteni, de várják a jézuskát.
Valahogy így.
A bácsik ölébe meg csak akkor ülj, ha felkészült vagy.

Akasha 2006.11.10. 11:32:36

Na de errői is csak mi tehetünk. Mi hitetjük el a gyerekekkel, hogy van Mikulás, meg jézuska, aztán győzzünk mosakodni. Utálom azt, hogy kegyes hazugság! Ja de persze az igazság fáj..
Felkészült? Hogy tegyem? :)

derelyegrádi szellem 2006.11.10. 11:39:42

Akasha

"Utálom azt, hogy kegyes hazugság!"

Akkor javaslom helyette a "nem bontottam ki az igazság minden részletét" fordulatot.

maybach 2006.11.10. 12:32:42

Szerintem kellenek a tündérmesék.
Most olvasom a "kököjszi és bobojsza"-t.

Ha nem akarsz nagy feltünést ne bevásárló központban tedd.
Légy kellően nyitott.
Kezdésnek ennyi.

Akasha 2006.11.10. 13:03:25

derelyegrádi szellem

Talán ha az igazságnál maradunk, akkor nem kell nyakatekert megfogalmazásokat boncolgatni. Lehet egyszerübb.
Különben jó duma :)

Akasha 2006.11.10. 13:08:15

Maybach

Azért a tündérmese nem egyenlő a hazugsággal.. bár ha belegondolok :))
Nem merek elbújni egy Mikulásnak látszó bácsival :S Marad a multi :)

maybach 2006.11.10. 13:17:01

Lesz ott szája táti.
Vagy keress másmilyen külsejűset.
Mese vs. hazugság.
Talán az, hogy mesék nélkül szomorúbb, szürkébb.
Hazugság nélkül szebb és boldogabb.

Akasha 2006.11.10. 15:18:56

"Mese vs. hazugság.
Talán az, hogy mesék nélkül szomorúbb, szürkébb.
Hazugság nélkül szebb és boldogabb."

Ez nagyon szép, és igaz.
Milyen kár, hogy a politikusok nem ismerik ezt a különbséget. Ennyit felejteni 3 éves koruktól.. hmm.. akkor még biztos érezték a különbséget.

molaris 2006.11.10. 15:58:37

"Akasha"15:18:56-"Hány éves vagy herceg,és hiszel a mesében?"-Különben is tündérmese-Gy.F. együtt,nagyon bizarrrrrrr.

Akasha 2006.11.10. 16:17:49

Upsz! Ezt elbaktam, belátom. Nem csak bizar, de perverz egy gondolat.
húdenagyonpéntekvan.

maybach 2006.11.10. 18:46:58

Akasha!

Ne hagyd magad. Molaris rossz meséken nőtt fel. Feri nem a Kisherceg, bár követhetné.

molaris 2006.11.10. 19:16:34

Bocsi de én itt a csúf boszorkára gondoltam by Markos Gy..

Akasha 2006.11.10. 20:28:25

Most hagynom kell magam, mert elképzeltem egy olyan mesét, ahol Feribá' a főhős. Ez perverzebb mint a velem bújkáló álmikulás :))
Kisherceg.. Hétvégén olvastam el ismét.. Ne menjen oda Feri, mert abba is belerondít..

maybach 2006.11.10. 22:31:44

Ez igaz. Csak gondoltam innen el.Oda meg úgysem talál.
Mégegy köpenyest említesz én mindet lelövöm. Majd azt mondom komcsi Télapónak néztem.
süti beállítások módosítása