Szeretne Ön is kézzel varrt, süppedős bőrfotelt és kokainhalmokkal megrakott füstüveg dohányzóasztalt? Minden vágya, hogy Győzike a lába előtt csússzon még egy évadért könyörögve? Le akarja ugatni Havas Henriket? Legyen Ön is programigazgató valamelyik kereskedelmi televíziónál, formálja a közízlést és röhögje ki György Pétert!
Első lépésként mindehhez ajánljuk az esszészagúan unalmas című A kereskedelmi televíziózás Magyarországon című könyvecskét, amiben Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója foglalja össze, persze hogy a magyar kereskedelmi televíziózás alapjait. Nézettségmérés, nem fikciós és szórakoztató műsorok, promóció, marketing és persze a titokzatos scheduling, azaz a műsorrend kialakításának vastörvényei. Mindez kicsit papírízűen, vagy másképp inkább tárgyilagosan összefoglalva, ábrákkal és lábjegyzetekkel kiegészítve, hogy az egész megtévesztően hasonlítson egy tudományos publikációhoz. Na jó, egy tankönyvhöz.
Persze nagy titkok nincsenek benne, nem tudjuk meg, hogy hogyan kell bánni Fábry Sándorral vagy a szeretőiket délutáni műsorokba betuszkoló producerekkel, nem derül ki, hogyan kell hülyére venni az ORTT-t, de legalább megtudjuk, hogy mit is csinál egy programigazgató, már azon kívül, hogy időnként hátradől a bőrfotelben, és rágyújt egy kubai szivarra.
Ráadásul mindez csak 112 oldal, vagyis versenyképes tudást szerezhetünk egyetlen délután alatt, és már nincs is más dolgunk mint várni, hogy mikor jelenik meg az első újsághirdetés, amiben fiatal, ambiciózus programigazgatót keresnek. Autó- és telefonhasználat, versenyképes jövedelem, szakmai gyakorlat nem szükséges.
Az utolsó 100 komment: