Ha már megvolt a vadvízi evezés, a bungee jumping, meg a közösségi sziklamászás, és már mindenki ugrott mindenki karjába becsukott szemmel a bizalompróba kedvéért. Ha már szerveztünk vállalati karácsonyt, ahol mindenki könnyes szemmel állta körbe a cégjelzéses fenyőfát, vagy céges nyaralást, ahol a postai kézbesítő együtt énekelhette a vezérigazgatóval a „Börtön ablakában” refrénjét. Ha már mindezt letudtuk, mégis hogyan passzírozhatnánk még több céglojalitást, összetartást és hűséget dolgozóink agyvelejébe? Hát, küldjük az üzenetet egyenesen az alkalmazottak hallójárataiba, hogy csak úgy döngjön a koponya belső falán, és az egészet álcázzuk apró figyelmességnek, kedves ajándéknak!
Na, pont ezt tette a Tv2, amikor minden alkalmazottját meglepte egy céglogóval szkinelt Ipod Shuffle-lel. Persze mi is örülnénk, ha médiaipari üzemünk trendi szórakoztató elektronikával lepne meg minket időről-időre, talán még a minimalista, fehér dizájnt megtörő cégjelzést is megbocsátanánk, de azt már biztos nem vennénk jó néven, hogy ha a play gomb megnyomásával beindulna a gazdaságos, fékezett habzású agymosás.
A Tv2 Ipodjára viszont éppen ilyen számot telepített előre a cég vezetése, így a gyanútlan dolgozót az első használat alkalmával kellemes szőnyegzene és gyorsan fertőző közhelyek támadják meg. Olyan mondatok, mint hogy „A televíziózás nem mosóporgyártás”, vagy hogy „Mi nem lebecsüljük, hanem megbecsüljük a nézőinket”, vagy hogy a „Fő konkurensünk rábeszélni akar, mi beszélgetni szeretnénk”. És akkor az agymosás deluxe: „Az a szerethető televízió, amit a sajtjának érez, a főrendező, az asszisztens, a sminkes, a hangmérnök, a pénzügyes vagy a hr-es, mi mindannyian”
És végül még azt is elárulják, hogy mi lesz a Tv2 új szlogenje decembertől, na ezt most azért sem írjuk le, tessék meghallgatni, úgyis vagy harmincszor elmondják, talán azért, hogy beleőrüljünk, és végül mi magunk írjuk egy forró fémpálcával a homlokunkra, miközben eszelős tekintettel egyre csak azt hajtogatjuk, hogy a Tv2 meg én. (Juj, mégis csak kicszúszott).
Az alábbi gombra kattintva megkaphatja a teljes Tv2 céges lojalitás hipnózist, de vigyázzon, ha túl sokszor, vagy túl nagy hangerőn hallgatja, még a végén azon kapja magát, hogy Jóban-rosszban elvonása van, élni sem tud az Aktív nélkül, vagy ami még rosszabb, egy reggel arra ébred, hogy erőteljesen hasonlít Szulák Andreára
powered by ODEO
Jack Bauer 2006.06.09. 01:06:19
aDoayen 2006.06.09. 01:38:07
Ez a Lesson 5. Excercise 4. Listen and repeat lehetne a Hogyan hírdessünk ingyen az Interneten c. tankönyvben.
lacerda 2006.06.09. 02:04:30
sonka 2006.06.09. 02:58:25
nick 2006.06.09. 05:55:53
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2006.06.09. 07:37:59
pazola 2006.06.09. 07:40:45
fanatique 2006.06.09. 07:58:04
Igen!
Vihar egy pohár vízben.
Miért nem mentek inkább kapálni.
solesz · www.index.hu 2006.06.09. 07:58:47
rex 2006.06.09. 08:16:01
Mert a "független" Tényeket hallgatva én gyakran pálpusztainak...
Nyekkk 2006.06.09. 08:17:21
kvantum 2006.06.09. 08:24:48
De valóban: gyanús....
yosarian 2006.06.09. 08:37:02
Nem hinném, hogy sokan nézik A TV2-t csak mert az a TV2 (vagyis az adott műsortól függetlenül). Úgy gondolom (bár lehet hogy tévedek) a néző magasról lexarja, hogy a főrendező vagy a HR-es a magáénak érzi-e a TV-t amit csinál... Ha tetszik neki (a nézőnek) amit lát, valószínüleg nézi, ha nem, akkor lehet, hogy elkapcsol...
voya 2006.06.09. 08:50:23
k|M · reakcio.blog.hu 2006.06.09. 08:51:41
Bár lehet, hogy aDoayen-nek van igaza: ez is csak egy teszt.
A lényeg:
- Laccikáám, látod azt a szőke pipit?
Hol, Józsikám, hol, hát csak a reggeli önindítót látom magam előtt!
- Ott a zebrán gyalogol, hukk', böff.
- Meg én, Józsikám, meg én!
- Hátte'?
- Hát na meg éééén iiss...
Tuskó Hopkinsz 2006.06.09. 08:53:19
Jó lenne, ha rájönnének, hogy akkor lesz egy csatorna nézett, ha JÓ MŰSOROK VANNAK rajta! Ameddig olyan izzadtság szagú, mint némely Napló riport (és a TV2-n a Napló a csúcs), vagy valaminek az ócska másolata, netalán idióta faszság, vagy csak szimplán rakásfos, addig hiába kap mindenki iPod safült az nem segít a műsorokon vagy a csatorna fíílingjén. -> talán épp az ilyen dolgok miatt ócska a TV2 fííling?!
commentgyár 2006.06.09. 08:54:59
alapvetően el van b*szva...
ParanoidAndroid 2006.06.09. 08:56:58
Amúgy rühellem a PR fogásokat! Ha a bármelyik kereskedelmi TV hatást akarna gyakorolni rám, akkor:
1 a nézhető filmeket nem 22:00+ kezdéssel tennék adásba
2 nem szinkronizálnák újra a filmeket, csak azért hogy 12-es karika kerülhessen a képernyő sarkába
3 túlzás lenne azt kérni hogy ne legyen reklám a filmek közben, de én szeretem az utópiát.
4 minden rohadt valóság show-t száműznék a csatornákról, mert nem csak agyrohasztó, hanem aggasztóan rosszak is ezek a müsorok.
5 ez a reklámnál is nagyobb utópia én tudom, de esetleg meg lehetne próbálni hogy 1 hétig nem játszanának Jackie Chan filmet?? Tudom hogy ez rettenetesen nagy utópia, de én meglennék nélküle.
6 a "bulvár" világot heti 6-7 müsorról le kéne szorítani 3-4-re, és a közéleti magazinokat heti 1 késő estiről be kéne iktatni 2-3-ra. Ehhez fennmaradnék még este is.
7 Agyzsugorító, lélektelen, kiszámítható, betegesen rossz, ízléstelen, unalmas, sótlan és SZÁNALMAS maratoni sorozatokat én végleg száműzném, bár tudom hogy ezek az adások hozzák a legnagyobb nézettséget, és ez azért a legnagyobb reklámértékkel ezek bírnak, az utópisztikus énem fürödne a gondolatban hogy ezek eltakarodnak a képernyőről... Jah és még csak nem is a brazil szappanoperákról beszélek, (mert ha nézek is TV-t este fél 7 és 7 között kapcsolom be) hanem a remek saját készítésü müanyag sorozatokról.
8 egy utolsó utópisztikus megnyilvánulás, engem az idegbaj kerülget ha a képernyőre kerülnek az emeltdíjjas sms-es kérdések: "Ki írta Arany János, Toldi c. művét és mi a mű címe?
a) Arany János, Toldi
b) Petőfi Sándor, Anyám tyúkja"
Ha ezek nem lennének szebb lenne a napom!
8 non plus ultra: néhanapján egyszer-egyszer csak a poén kedvéért, esetleg a műértők világáért a 22:00+ -os szekcióban lehetne vetíteni feliratos filmeket? (ez nem is annyira utópisztikus, bár nem tom)
Én ezt várnám el egy TV-től, és lehet hogy ha így zajlana egy kereskedelmi adás, akkor talán visszamennék néha TV-zni, de tudom hogy utópiában élek!
mirigy 2006.06.09. 09:28:06
Will Freeman · http://willfreeman.freeblog.hu 2006.06.09. 09:58:51
Meg én...
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.06.09. 10:20:22
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.06.09. 10:21:11
szinkrobi · http://iszdb.hu 2006.06.09. 10:52:09
Talán annyival lennék megengedőbb, hogy én elviselném a reklámokat is, ha azok egy JÓ műsort szakítanának félbe, mert megérteném hogy a reklámból van pénzük jó műsorokra.
Amúgy minden szavad "arany, állítmány"! :-)
moli 2006.06.09. 12:02:40
vasszűz 2006.06.09. 12:05:39
Ha egy cég céges naptárt, céges tollat ad dolgozóinak ajándékba, az agymosás? Ha elviszik őket céges kirándulásra, továbbképzésre, az agymosás? Miért? Mert a vezetőség azt szeretné, hogy lojálisak legyenek a problémmái?
Kedveskedtek egy kicsit a dolgozóknak, na.
Legtöbb helyen így is csak azzal kedveskednek, hogy határidőn túl hajlandók kifizetni a bért.
Szaki 2006.06.09. 12:21:46
> yosarian: Úgy gondolom (bár lehet hogy tévedek) a néző magasról lexarja, hogy a főrendező vagy a HR-es a magáénak érzi-e a TV-t amit csinál...
> mirigy: ... és ne magukat fényezzék!
Itt pont arról van szó, hogy - ezekkel a lájtos pszichológiai módszerekkel - azt szeretnék elérni, hogy a dolgozók nagyobb elkötelezettsége révén jobb minőségű produktumot állítsanak elő.
Ez egyébként működik is, részben erre való a csapatépítés: az elkötelezettebb dolgozó invenciózusabb lesz. Ha magáénak érzi a cég sikerét, akkor javaslatokat is hajlandó tenni a az általa észlelt hátráltató tényezők ellen. Természetesen ez a cég szempontából csak akkor ér valamit, ha a vezetés van annyira rugalmas (vagy legalább nem teljesen öntelt...), hogy a javaslatokat érdemben megvitassa.
Most csak az a kérdés, hogy a TV2 tartalmaz-e olyan dolgozókat - és vezetést - akik között ez az inventív tranzakció létrejöhet.
Reméljük, hogy a PR részleg dolgozóinak fenti teljesítménye nem a jövő "invencióit" vetíti előre...
(A múltat pedig nap mint nap látjuk a képernyőn.)
huhu 2006.06.09. 12:33:51
job 2006.06.09. 12:36:04
- Meg én...
MODERÁLVA
vargapali 2006.06.09. 14:19:32
macskajancsi 2006.06.09. 16:06:15
Mi lehet jobb fórum erre az internetnél?Nagy tömegekhez eljut,és kevésbé zavaró mint a direkt marketing,tehát nem érzik muszájnak az emberek a hozzászólást,sőt még ők maguk AKANAK hozzászólni.
Utána kielemzik a valószínűsíthetően több fórumon létező véleményeket,és ahhoz mérten csinálnak kapányt.
Pont ez a céljuk amit ezzel már el is értek:az emberek ne azért nézzék a tvt mer nincs más,hanem szinte azt higgyék,ez nekik jó.
Amúgy meg: akinek nem kell az ipod,nekemadhatja,én esküszöm cserébe meghallgatom vagy 10-szer ami rajta van.
És lehet annyi pénzért amit a felvételen hallható fiatalember kapott,énis elhörögném azt az egynehány mondatot.
A tv2-nek tehát az ipodok nem kiadásként,hanem hosszútávú beruházásként szerepelnek,mind a dolgozók "ösztönzése",mind pr szempontjából,sőt költségmegtakarítás is jelentkezik,mert lehet ez még mindig kevesebbe volt nekik mintha reprezentatív felmérést készítenek a nézői igényekről.
Szóval nem olyan hülye ott a pr-és marketing szakgárda...
Moloch 2006.06.09. 20:30:25
Szép gesztus, de szánalmas.
Szervezzenek inkább havi 2(gy.i.k. 2 hetente hétvégén, pl szombaton) céges bulit, amin természetesen a cég állja a teljes cehhet, annak sokkal nagyobb csapatépítő hatása van.
A szervezést vállalom! :) höhö
A sok pr-os, meg hr-es, meg kisf*szom sz*rt sem ért az emberekhez. Kikerülnek a nagyvilágba friss diplomával, és azt hiszik mindent tudnak, pedig sajnos nem értenek semmihez. Rengeteghez volt már szerencsém, és egyik rosszabb volt, mint a másik. Profi sales-est kell hívni, aki nap mint nap a terepen van, és nyitva a szeme, nem olyat, aki a kispadról ugat.
És hogy ne legyen offtopic: felnyomták a szöveget netre, és valljuk be, ahhez nem kell profi marketing, rengetegen szondáznak így.
Macskajancsi hozzászólásának első felével egyetértek.
szabóZ · http://comment.blog.hu 2006.06.09. 21:15:12
Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2006.06.10. 11:25:20
morrisal 2006.06.10. 21:39:31
Qrvára nem ez a lényeg, leszarom, hogy mit kaptak az amúgy sem létminimumon élő kikent-kifent minimálagyúak! (Az rtlklub még szarabb egyébként, mint a szánalmas falusi Tv2. Normális, nézhető műsort akarok,ez érdekel, nem a céges ajándékok.(ParanoidAndroid,szívemből szóltál.)
com-mentes 2006.06.10. 21:49:54
Ez a hang vajon mennyit dob a népszerűségükön? Mi volt a pasker lapjára írva? Hogy "lassan, tagoltan, készre ivott hanggal, zihálva"? És vajon ők elégedettek voltak az eredménnyel?
A szöveg simán elmenne választási hirdetésnek. Néhány szót kicserélve, egy ügyes videoklippel dúsítva, de a világért sem akarok ötleteket adni... :/
KékFény6 2006.06.11. 00:48:23
9. Ne vágják le a végefőcímeket. Érdekes módon a saját gyártású sorozatoknál sohasem vágják le.
qula 2006.06.11. 00:49:20
különben is...ki az az idóta aki egy tévével akar barátkozni?
Jó kis propaganda..a legjobb, hogy magyarország 70% ezt úgy beszopja mint a urva élet.Mari, Jolán néni, meg Feri bá kint Mucha falván megallhassa ezt aztat mondják hogy : ejj máááán Mari, há én meg a Tévééj kattóó megcsinátuk eztet eh, MÁG ÉLLYN!!!EJ NA!
sok marha
tv2 bekaphatja, már csak azért is az hbo-t fogom nézni hogy ki*asszak velük!
qula
szimbiota 2006.06.12. 11:36:39