Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Egy kicsit lehet bántani a gyereket a Médiatanács szerint

2018. január 09. 10:37 Fega 61 komment

575554_appra_magyar_gallery_t_w.jpg

Korábban már beszámoltunk a TV2 Appra Magyar! című műsorának novemberi adásáról, amiben arról kérdezték a nézőket, hogy nevelési célból elfogadható-e a gyerekek bántalmazása. Az érintett adást már a Médiatanács is vizsgáltak, akik december végén azt közölték, hogy a műsor nem bagatellizálta el a problémát és minden testi fenyítést ellenzett és megfelelően ellenpontozták a szereplők kijelentéseit. 

A Hintalovon Gyermekjogi alapítvány is panaszt tett a műsorral kapcsolatban és most Facebook oldalukra kitették, hogy milyen indoklást kaptak az NMHH-tól. Ebben az olvasható, hogy 

a műsorban a szakértő nem testi fenyítésről, hanem a gyermek érdekében alkalmazható fizikai ráhatásról beszélt, hiszen hangsúlyozta, hogy a szülő erőteljesebb mozdulata fizikai fájdalmat okozhat, célja kizárólag a figyelmeztetés lehet és csak a gyermek érdekében történhet. Ez alapján tehát nem igazolható, hogy a gyermekbántalmazást az adás jogszerű és társadalmilag elfogadható magatartásként mutatta volna be.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RTB 2018.01.09. 11:08:04

"Egy kicsit meg lehet ütni a gyereket a Médiatanács szerint"

ne zavarjon, hogy a címnek semmi köze a tartalomhoz...

háténimmár 2018.01.09. 11:22:13

@RTB: Azért értő olvasással erősen benne van a sorok között pedig.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.09. 11:35:14

Ki nem verte soha a gyerekét ?

És ki az, aki igen, csak soha nem vállalná fel ?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2018.01.09. 12:00:06

A gyerek agyonverése és egy-két pofon között eléggé óriási a különbség. Én azt mondom, hogy aki kétévenkénti alkalomnál többször vagy kevesebbszer ad egy pofont a gyerekének, az elront valamit.
A gyerek mindig feszegeti a határokat, ez a normális. De amelyiknek nem mutatták meg, annak majd az élet fogja adni, de sokkal fájdalmasabban. Sajnos közeli példát is ismerek. Otthon minden szabad volt, és egy idő után az osztálytársai összefogtak ellene, mert nem tudták elviselni. Megtanulta a gyerek a határokat, de nem esett neki jól.

igazi hős 2018.01.09. 12:01:56

@Rettegek mert ballib vagyok: Attól, hogy mindenki csinálja, még nem lesz etikus. Mindenki vásárol számla nélkül, fodrászok és kőművesek mind minimálbéren tengődnek, de ettől nem lesz igaza egyiküknek sem, amikor azzal védekezik, hogy mások is ezt csinálják. Ez a legszánalmasabb védekezés.

Szelid sunmalac 2018.01.09. 12:29:12

@Rettegek mert ballib vagyok: Na most kapaszkodj meg: en meg soha nem utottem meg. Sehogy. Ugyna mondtam mar neki tobbszor, de az elmult 18 evet sikerult anelkul kibekkelni.
Mit szolsz hozza ocsem?
Ha te vered agyereked, akkor egy szanalmas luzer pocs vagy (vagy az apad volt az), aki nem tud maganak anelkul kello tiszteletet kivivni. De legyen ez a te, meg foled a gyereked gondja.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2018.01.09. 12:42:18

@fofilozofus: Elég szegényes lehet a fantáziád, ha nálad a verés az egyetlen eszköz, amivel fegyelmezni lehet a gyereket, és ha szerinted ha nem kap egy pofont se, akkor az egyenlő azzal, hogy mindent szabad neki.

Szelid sunmalac 2018.01.09. 12:44:09

@Szelid sunmalac: Megkovetem a kenyia hercegeket, nigeriekre gondoltam.

Szelid sunmalac 2018.01.09. 12:46:42

@fofilozofus: Sot! Legyen beosztva, hogy mondjuk negyhavonta keretszerzodes szeruen kap egy pofont. Igy megtanulja beosztani oket, ezzel felkeszitve az eletre es a takarekoskodasra. Ket pofont egy utesre.

Kronenbourg 2018.01.09. 13:00:45

A "köz"média szerint lehet az asszonyt karikás ostorral nevelni. Ezek szerint, akkor rá szabad baszni a közpénzeket lopkodók kezére is?

SQL 2018.01.09. 13:35:04

@RTB: Szerintem igenis van köze a címnek a tartalomhoz.
Aki ilyen kattintásvadász címet generál bevétel növelési félretájékoztatási céllal, annak kijárna egy pofon.

SQL 2018.01.09. 13:35:40

(bevétel növelési VAGY félretájékoztatási)

2018.01.09. 13:39:12

Ne legyetek már ilyen erényfitogtató képmutatóak! Egy fenékre csapás még nem bántalmazás, sem testileg, sem lelkileg nem sérül a gyerek tőle, igen, sokszor csak így lehet hatni. Ez pusztán csak figyelmeztetés, hogy tartsa be a szülői utasításokat, fogadja el a szülő tekintélyét. Egy gyerek még nem annyira racionális lény, mint egy felnőtt, a felnőttekben elfojtott ösztönök még megvannak bennük, ezért ahogy a gyerekek is azon ösztönök alapján ütik-verik egymást, bullying, amíg egy dominanciasorrend ki nem alakul, ahogy a kutyának is meg kell mutatnod, hogy domináns vagy megfogod a nyakbőrét és megrázod, ugyanúgy a gyerek is csak akkor érti meg, hogy te vagy főnök, ha természetesen NEM bántalmazod, de enyhe fájdalmat okozóan rácsapsz hogy megértse: NEM akarod bántalmazni, de ha akarnád, tudnád, mert te vagy az erősebb.

Ez egy kurvára normális dolog, csak míg egy felnőttnél ezt megoldja így verbálisan a főnök a dominanciakifejezést h "csinálod, amit mondok, vagy páros lábbal rúglak ki", a gyerek ennél egy kicsit fizikálisabb szinten érti csak meg.

Ebben semmi bántalmazás nincs.

Ti meg undordító erényfitogtató liberálisok vagytok, összemossátok a dolgokat. Pont ti voltatok anno azok, akik azt mondtátok, hogy ha a cigány egy kiflit lop mert éhes az nem bűnöző, csak megélhetési. Pontosan erről van itt is szó, hogy ez egy skála, és abszurd idióta az, aki kategórikusan ellenzi az "erőszak" alkalmazását, mivel azt nem kategórikusan kell, hanem skála szerint: az adott helyzet megoldásához szükséges mennyiségű "erőszak" oké, az eltúlzott nem.

Kicknick 2018.01.09. 13:44:02

Itten most mindenki úgy áll hozzá ehhez, mintha minden gyerek és minden szitu egyforma lenne.
Van olyan gyerek amelyik hiába kap egy-két fülest, meg van amelyik csak abból ért. Arról nem is beszélve, hogy a két véglet között baromi sok átmenet van. Szitufüggő is lehet.
Erdélyi magyar ismerősöknél van, hogy a gyerekek magázzák az apát - aki nem mellesleg a családi gazdaság feje. Kérdeztem , hogy mitől ilyen jól neveltek a kölkök, sose feleseltek? Na a válasz az volt, hogy utoljára akkor szájaltak amikor a gazda eltörte a lábát és gipszben volt...de akkor is utolérte őket :)

Szelid sunmalac 2018.01.09. 13:46:19

@aszfaltparaszt: "Ez pusztán csak figyelmeztetés, hogy tartsa be a szülői utasításokat, fogadja el a szülő tekintélyét. " Na latod...pont errol beszeltem es ezert vagy te szanalmas aszfaltparaszt, mert meg egy gyerek elott sincs tekintelyed, csak ha megmutatod, hogy te vagy a fizikalisan (de sajat magad bevallasa szerint is CSAK fizikalisan) erosebb.
De persze ha valaki tud ervenyesulni veres nelkul, az undorito erenyfitogtato es meg liberalis is (hogy EZ hogy jon ide, vegkepp nem ertem, mindenesetre nagyon jo jellemrajz a magukat konzervativnak vallokrol).

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.01.09. 13:48:38

A fiam 10 év alatt kapott egy darab taslit, a lányom 3 éve, és neki már most járna a pofon, csak nem értené. Vannak mindenféle érvek pro és kontra, de a nevelési szándékkal kiosztott pofon illetve a családot rettegésben tartó, gyerekeit verő (nem megpofozó, hanem súlyosan megverő) szülő között nyilvánvalóan van különbség. Nagyon nehéz kideríteni, ezen a skálán hova helyezhető el egy-egy fenyítés, ezért nyilván könnyebb és egyszerűbb célozni a teljes fizikai fenyítés kriminializálása felé. A kérdés csak az, hogy a fizikai bántás a legfájdalmasabb-e, és ez nem csak gyerek-szülő viszonylatban igaz, hanem mondjuk házastársak között is. A fókusz leadja, hogy apa legyilkolta anyát, de senki sem teszi mellé az elmúlt 20 évet, amit anya követett el apa ellen. Ugyanúgy vannak szülők, akik sohasem ütik meg a gyereket, csak folyamatosan bántják szóval, esetleg le se szarják, vagy ezek kombinációja.

Szelid sunmalac 2018.01.09. 13:48:39

@Kicknick: Az erdelyi gyerekek egy fokkal sem jobban neveltek, mint barmelyik masik. A magazodassal sem jon sem a tisztelet, sem a jol neveltseg aktualisan. Ha van, az teljesen masnak koszonheto, nem egy szokasnak. Hanem peldaul foglalkoznak erdemben vele, vagy mondjuk valoban van miert tisztelni a szulot, nem csak mert tud adni egy pofont, esetleg a szeretet miatt, netan mert tobbet vannak egyutt.
Ezt az erdelyi turbomagyar romantikat meg el lehet felejteni, mert ekkora faszsag a vilagon keves van.

2018.01.09. 13:49:06

@fofilozofus: hatéves a gyerelem, sohase kapott se pofont, se másmilyen ütést. Biztos nagyon elrontottam valamit, hiszen borzadva nézi az erőszakot, ha utcán lát ilyet és minden konfliktust meg tudunk beszélni. Szegény...

Szelid sunmalac 2018.01.09. 13:49:57

Ok.....szelmalomharc...ez ugy tunik nepkultura, a teve meg csak tukorkepet tart. Megcsak nem is gorbet. Nincs itt semmi latnivalo kerem, tovabb is haladok.

háténimmár 2018.01.09. 13:53:36

@fofilozofus: tehát aki nem ütötte még meg a gyereket, ott a gyereknek mindent szabad és majd az életben szopni fog. Bámulatos logikával levezetett egyenlet.
9 éves a fiam. soha nem ütöttem meg, de még csak meg sem ráztam erősen. Viszont van olyan hangszínem/hangerőm/nézésem ami hatására vigyázzba' áll, ha kell. ezen felül még beszélgetni is szoktam vele és épelméjű emberként kezelem, amikor elmagyarázom Neki a szabályokat. Pedig abból sok van itthon és van közte pár mai lierális mércével nézve pár igen szigorú.

BAZINGA2 2018.01.09. 13:53:36

Veréssel nem lehet gyereket nevelni! Ellenben szép szóval, szeretettel igen!....

háténimmár 2018.01.09. 13:57:25

@aszfaltparaszt: idióta. Már bocsánat, ritkán személyeskedek, de most muszáj :(

SQL 2018.01.09. 14:01:35

@háténimmár: "Viszont van olyan hangszínem/hangerőm/nézésem ami hatására vigyázzba' áll,"

Így is van itt a pont. Ütni a gyereket tilos. Terrorizálni bármikor, azt nem tiltja a Btk / liberális "közerkölcs". Tehát biztoss nem is sérül tőle akkor.

(Szerencsére a többség ennél sokkal józanabb, csak nem ilyen hangos)

FlybyWire 2018.01.09. 14:01:48

@Szelid sunmalac: sajnos ez van.
Egyetlen egyszer ütöttem meg, akkor is kb 2 ujjal a kisfiam, de örökre bennem fog égni a szégyen miatta :( és soha többet.

Pedig én gyerekkoromban kaptam fenékre is, pofont is, nem mondom hogy sokat de évi 2-3 (4) benne volt.
Aki azzal takarózik, hogy "de hát őt is", ugyanolyan szánalmas silány lény mint aki nem is takarózik semmivel, csak simán tapló.

SQL 2018.01.09. 14:03:11

@SQL: És tessék, lehet a fentiből kiolvasni hogy én veréspárti primitív bunkó vagyok. Ki lesz az első?

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.01.09. 14:03:26

@Szelid sunmalac: ja, én erdélyi gyerek vagyok, többek között azért jólneveltek, mert ott a szeretet, gondoskodás és tisztelet kivívó viselkedés mellett a szülők nem félnek egykét pofontól :-) Alapvetően egyébként a választóvonal nem a liberális vagy konzervatív politikai felfogás között van, hanem ott élőbb a sok-sok évszázad alatt kiforralt, máig élő közösségi tudás illetve nem pár könyv és blog elolvasása után próbálják megfejteni a gyereknevelést. Ja, és ami még fontosabb, erdélyben simán rászólhatsz a másik gyerekére, ha az rendetlenkedik, ami Magyarországon főbenjáró bűn.

háténimmár 2018.01.09. 14:08:34

@SQL: A veréspárti nem jutott eszembe veled kapcsolatban, de az ahogy levezetted h terrorizálom a gyereket, azért a második két magadra aggatott jelző megállja a helyét.

Szelid sunmalac 2018.01.09. 14:17:38

@kameraman: Hagyjal mar ezzel az erdelyi minden olyan fasza mi vagyunk az erkolcs maga faszaggal legyszi! Megegyszer elmondo, hogy lofaszt jol neveltek. Foleg nem a pofontol.
De tudod mit, ilyet en is tudok.
En nagypolgari csaladbol szarmazom ezert a neveltetesem, az anyagi jolet, a kultura es a tanittatas miatt jutottam oda, ahol vagyok. Ezert nem meglepo, hogy erdelyi falusi gyerekek nem fogjak tudni elerni, amit en, hiszen hianyzik beloluk a tobbgeneracios intellektualitas es a felsobb korokben valo mozgas.

Nesze bazdmeg. Ugye mekkora baromsag?!

RTB 2018.01.09. 14:30:05

Íme megint egy téma, amiben mindenki a saját maga igaznak vélt elveit pofázza, ahol a másik csak gyerekverő szadista állat/mindentmegengedő liberális köcsög lehet

csakférfi 2018.01.09. 15:02:47

@fortin2: @kameraman: @SQL:
Stb.

7 éve hogyelvàltam az exemtöl.
Vag egy sajàt fiam akinek egyszer ütöttem a fenekére. Soha többet mert én is megbàntam.
6 éve vettem feleségül a mostanifeleségemet....két akkor 8 és 10 éves gyerekkel.
Akkor màr 4 éve nem élt velük az apjuk.
Sokszor összeverekedtek a testvérek piszlicsàré dolgokon.
Megelégeltük ezt és több kezelhetelen visszadumàlàst...nem rendrakàst....nem tanulàst...stb.
Egy este arra értem haza a két gyerekem az utcàn veri egymàst és minösíthetetlen hangon ordítanak egymàssal...egy csapat ismerös gyerek gyürüjében.
Az anyjuk dolgozott
Beparancsoltam öket és kérdeztem ki kezdte?
Kiderült a kisebb volt a hunyò.
Azt mondtam ezért s húzàsodért meg az igért jò tanulmànyi eredmény elmaradàsàért a sajàt szàmítògéptöl köszönjön el.
Erre azt mondta...Kopasz buzi takarodj innen a hàzunkbòl.

Ti mit tettetek volna?
Vàrom érdeklödve az "okos " vàlaszokat.
Làssuk mire mennék az okossàgaitokkal ebben a szituban.

csakférfi 2018.01.09. 15:06:42

@Szelid sunmalac: töled is megkérdem...Te mit tettél volna?
Olvasd fent.

fancy27 2018.01.09. 15:19:21

@csakférfi: Borítékolom a következőket:

A válasz: megölelték volna, hisz csak azért ilyen, mert nem kap elég szeretet
B válasz: meg kell vele beszélni, hisz a gyerekkel mindent meg lehet értetni
C válasz: csúnyán kell rá nézni, attól elpityeredik
D (hard) válasz: rá kell kiáltani, attól tuti meghunyászkodik az ebadta
E (ultimate) válasz: egy kezdetektől megfelelően nevelt gyereknél ilyen úgysem fordulhat elő :-)

zizi77 2018.01.09. 15:54:59

Még szerencse, hogy minden gyerek egyforma!!!!
Szerintem, van olyan gyerek, akit soha nem kell fenyíteni, van amelyiknél azért néha egy popsiracsapás szükséges, van amelyikre meg semmi nincs hatással.
3-ból 3 különböző nálunk. De mindenki bizonygassa csak a magáét!

csakférfi 2018.01.09. 16:02:12

@fancy27:
Valòdi libbant elvek.
....
Még ugyanabban az évben...
nyaralàsbòl jòttünk a csalàddal a vonaton.
A kisebb gyerek kérte hogy vegyünk hamburgert. Az anyja kifejtette neki hogy majd otthon kap mivel nem lesz idònk a csatlakozàst elérni...késett a vonatunk.
Erre a kisgyerek lehúzta az ablakot és kilògatta az anya tàskàjàt....ultimàtumkénk.
Megfogtam a kezét .....csúnyàn néztem....elbeszélgettem vele erröl normàl hangnemben.
Nem hasznàlt. Még hazaérve is duzzogott.
Aztàn egyszer kifakad
-rohadékok miattatok nem ehettem hamburgert.
Te mit tettél volna azzal a "rengeteg"szereteteddel?

csakférfi 2018.01.09. 16:07:03

@zizi77:
Bölcs komment.
:)
A férjed büszke lehet ràd....ha nö vagy.
A férfi ....akkor meg a feleséged.
:)

David Bowman 2018.01.09. 16:07:30

A civilizált máz alatt alapvetően biológiai lények vagyunk, tehát bármilyen ember és társadalom megreformáló szándék genetikai falakba ütközik. Egy kicsi gyerek egy szülői maflásból többet ért, mint egy év iskolából. Egy figyelemfelhívó megfellebezhetetlen "eddig és ne tovább" jel.

FlybyWire 2018.01.09. 16:11:45

@csakférfi: én soha nem vennék el nőt akinek mástól vannak gyerekei. Ezt tettem volna.

fancy27 2018.01.09. 16:15:46

@csakférfi: "libbant", ez jó. Már, ha nem elírás :-)
Szerintem tudod, hogy én mit tettem volna, már ha komolyan kérdezted :-)

háténimmár 2018.01.09. 16:19:09

@csakférfi: Én a sajátgyerekemről beszélek, akit nem "kellett" még soha megütnöm, mégis tisztelettudó és normálisan nevelt.
tre pedig egy rosszul szocializált félrenevelt készen kapott kreténkéről, akinél megértem, hogy az első tehetetlen dühödtől vezérelve nyakoncsaptál (valószínűleg sokan így tettünk volna) de közben hiszem, hogy ez max a dühöd levezetésében segített, a nevelési problémákat nem oldotta meg.
Az elsődleges szocializáció 3, a másodlagos 6 éves korra befejeződik.
Ahogy addig nevelték, amit addig kapott, az beégett, sok tudomány foglalkozik vele, hogy lehetne felülírni az addig beégetett dolgokat. Meglátásom szerint sehogy. Jólnevelt nem lesz, max tőled fog félni. A Te oldaladról nézve ez siker, a gyerekfelől nézve az életét tekintve csepp a tengerben.

csakférfi 2018.01.09. 16:20:40

@FlybyWire:
Ez a "kisfiú" tavaly azt írta a szakközépben rólam magyar házifeladat egyik jellemzésében. Jövőre érettségizik.
"Szovjet (nem orosz) szuperhőshöz hasonló nem lehet legyőzni...nem hisz istenben...nem hisz a betegségekben....mindig lalál elfoglaltságot-kvázi munkát.....igazi példakép...stb.
A szerelem többre képes mint holmi "meghátrálás".
:) :) :)

csakférfi 2018.01.09. 16:25:23

@háténimmár:
Olvasd fenn....mekkorát tévedsz.
SZEMKÖZT KÖPTEM
Tehetetlen dühömben.
Bármiről el tudunk vele és a nagyobbal beszélgetni.
Abba a suliban fognak érettségizni ahol 30 éve én.
Ez a nagyobb elmondása szerint az irántam való tiszteleből fakad..........meg szeretetből.
:)

csakférfi 2018.01.09. 16:33:11

@háténimmár:
Ja.....a nagyobb ugyanazt a szakmát választotta mint én. Az idén technikumi végzettsége lesz.
A kisebb "márcsak azért se"...nehogy a bátyjához hasonlítson....másikat.
:) :)
Nos ...okuljanak a nagy "bölcsek".
Igaz történet.

csakférfi 2018.01.09. 17:17:24

@fancy27:
Nos ugyanazt mint én?
Bevallom szégyenlem. Nem gondoltam soha hogy az élet ilyen kihívások elé állít.
Azalatt az öt év alatt egyszer mertem neki megemlíteni ezt az "attitűdjét".
-kisfiam emlékszel amikor azt mondtad...kopasz buzi takarodj
Ugyanúgy szégyenli mint én. Csakhogy ö az én szégyenemről nem tud........talán majd a gyerekeinek....azaz az unokáimnak elmesélem.
Mindazonáltal az élettől ök is megkapják azokat a bizonyos pofonokat .....köpéseket...ettől nem tudom őket megóvni. Mégis remélem emberek maradnak......ahogy én is.
Emberek akik szeretik a párjukat és hűségesek hozzá.
Mivel tőlem ezt látták.
Csak egy férfi......sem többb......sem kevesebb.
:)

2018.01.09. 18:16:01

@RTB: upvote
pont ezt gondoltam, amíg a kommenteket olvastam.

csakférfi 2018.01.09. 18:43:30

@Biriksz_Krokiksz!:
"Íme megint egy téma, amiben mindenki a saját maga igaznak vélt elveit pofázza, ahol a másik csak gyerekverő szadista állat/mindentmegengedő liberális köcsög lehet"

Én melyik "szélsőséghez" tartozom?
Foglalj állást azaz mondj véleményt.
Valóban egy pofon vagy egy "seggrevágás" erőszakos cselekmény. Amely helytehozhatatlan károkat okoz a gyerek lelkében.
Kíváncsi vagyok pusztán.
Mert az amit a "hintaló "vagy mi állít merő butaság.
Ezt az én példámból leszűrhetted.
Említettem már hogy apám szíjjal vert meg mert összesároztam az ünneplő ruhám....vagy a nővérem esetét aki lopott a kenyérből anno 50 évvel ezelőtt és ugy megverte bottal hogy azóta dadog ha feszült vagy ideges.....pedig két felnőtt fia van és férje...az idén ment nyugdíjba.....gyönyörű lányunokája van.
Mégis felkeresi apám sírját.....s szetetettel beszél róla ha olykor szóba kerül?
Kíváncsi vagyok ennyi.

2018.01.09. 19:13:32

@csakférfi: az a bizonyos komment hamarabb volt, mint a tieid.
a te és testvéred esete pedig a nagyon durva véglet.
más gyerekét pedig nem érzem, h nekem mint 'mostohának' kellene megnevelnem, inkább a szülőanyjának.
(ezt a nagy betűvel kiemelt 'leköptem' reakciót inkább lebegtetem)

csakférfi 2018.01.09. 20:40:57

@Biriksz_Krokiksz!:
Tehát nem foglalsz állást.
Csak beszélgetünk.
A "lebegtetem" kifejezés utal az elítélő magatartásra.
:)
Az anyja kifejezetten kérte tőlem hogy segítsek neki ebben....hisz egyedül egy nő aki dolgozik és rezsit fizet,segíti beteg szülei......csak belefárad és megtörik.
Hogyan utasíthattam volna vissza?
Tehát sületlen butaság amit a Hintalovon gyerekjogi alapítvány tett.

2018.01.09. 20:55:43

@csakférfi: nem, valóban nem foglalok állást.

(ez pedig - bár nem szorosan kapcsolódik, de eszembe jutott a poszt kapcsán)

mindenkimaskeppegyforma.reblog.hu/makarenko-hagyateka-a-pofonon-tul-es-a-makarenkoi-pofon-valodi-t

2018.01.09. 21:04:28

@Biriksz_Krokiksz!: ...és akkor itt csatolok vissza arra, ami miatt rtb kommentjével voltam bátor egyetérteni. ..
és kiszálltam a témából.

csakférfi 2018.01.09. 21:20:55

@Biriksz_Krokiksz!:
A megoldás az "őszinteség".
Kimutatod a haragodat amikor szükséges......kimutatod a szeretetedet amikor szükséges.
Igazat mondasz ...nem titkolózol a gyerek előtt semmilyen témában.
Azt teszed amit igérsz. Amit nem tudsz arra azt mondod nem tudom.
Elmondod hová mész és kb. Mikor jössz.
Ezt várod el tőlük amit a két szülő egymástól.
Nincsenek titkok és tabuk.
Így leszel hiteles személy.
Nem könnyű ezt belátom.
Kérdeztem néhány hónapja egy beszélgetés kapcsán
-mikor hazudtam én neked "pisti"?
Soha...volt a válasz.
Ettől lettem "különleges" neki.
Másnak meg......hagyjuk.
Ezért sikerült "szocializálni" ezt a két "neveletlen gyereket"....mostohaként.
Ezért sikeres itt oly sok szülő aki nem veri a gyerekét.
Ezért sikeres oly sok szülő aki néha lekever egy taslit.

:)

2018.01.09. 21:26:39

@csakférfi: sikerült, tiszteletem.

csakférfi 2018.01.09. 21:40:53

@Biriksz_Krokiksz!:
Jó éjt!
Bárhogy is ítélsz!
:)

RTB 2018.01.10. 08:21:38

@csakférfi:
"Kimutatod a haragodat amikor szükséges."
Szólj, ha félreértek valamit, de éppen ez a legnagyobb hiba, amit el lehet követni a gyermeknevelésben, ha a gyermeknevelést a harag vezérli.
Igen, van amikor a gyerek megérdemli. ÉS valóban, többféle gyerek van. Az enyémek is kiakasztanak rendesen. (engem a legjobban az akaszt ki, ha piszkálják, hergelik, cukkolják egymást) Haragszom is rájuk néha, de vagy veszek egy mély levegőt, mert haragból ütni, az gáz. Ott megvan a veszélye, hogy nem egyetlen pofon lesz belőle, hanem több. Haragból nem szabad cselekedni.

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.01.10. 08:59:52

@Szelid sunmalac: dehogy, igazad van. Persze Erdélyben is vannak polgári családok, de ez irreleváns.

FlybyWire 2018.01.10. 15:38:20

@csakférfi: "Mégis felkeresi apám sírját.....s szetetettel beszél róla ha olykor szóba kerül?
Kíváncsi vagyok ennyi."

Stockholm-szindróma. Tankönyvi eset.

csakférfi 2018.01.12. 19:40:47

@RTB:
Voltam oly bátor és pihentem egy kicsit.
Az hogy a haragodat kimutatod egy egy viselkedésnél vagy szélsőséges esetnél nem azt jelenti hogy nem szeretem a személyét.
Ezt a gyerek ma 16 évesen tudja hiszen sokat beszélgettünk róla az anyjával kettesben és vele együtt hármasban.
Ezt meg kellene értenie szülőknek...nem bűn az hogy dühös vagy azzal nem sérül a gyerek...i!
Akkor sérül ha a harag túlzott (szíjjal-bottal verés ismétlödő heti-napi havi szinten.
vagy évi szinten.
A gyerekeimet...mégha nnem is a sajátom...szeretem.
Tudják és érzik.
Ez megint nem azt jelenti hogy felhőtlen lila ködben úszunk a boldogság tengerében.
Vannak még viták veszekedések....de a szeretet a lényeg.
:)

csakférfi 2018.01.12. 19:44:10

@FlybyWire:
Az vadidegen emberek között történik.
Kevered.
Nem apámmal nőtt fel .1" évesen elvált anyám apámtól én akkor 2.5 éves voltam.
A nővérem így kikerült az agresszor hatása alól.
Én maradtam mert a bíróság oda ítélt.
Most keresztre feszítenék apámat ilyenért....ez helyes is így.
nem kevés fáradságomba és évekbe telt amíg megbocsájtottam apámnak és anyámnak.
Igaz apám már akkor ne4m élt.
Az élet "megbüntette".
Nem nekem kellett.
süti beállítások módosítása