Legutóbb Jáksó volt az, aki konkrétan a sajtónak tulajdonította egy grandiózusnak tűnő ötlet bebukását, ő a Marslakók című elképesztően alacsony színvonalú (direkt nem azt írtam, hogy fos), pénzszivattyúnak használt sorozat földbeállását követően nyilatkozta azt, hogy a sajtó miatt bukott meg. Lófaszt, reagáltam erre, és ugyanez, a lófasz jár Lázár Jánosnak is azért, mert többek között egy napilap, a Délmagyarország nyakába varrja, hogy nem lesz villamosvonat két Csongrád megyei város között.
A hibrid (dízel és elektromos üzemű) tramtrain 8 szerelvényére, azaz villamosvonatra a kormány 10 milliárd forintot tervezett, a beszerzési pályázaton nyertes Stadler azonban beépített vécé nélkül összesen 16 milliárd, vécével pedig 19 milliárd forintért szállítana 12 kocsit. Erre mondta Lázár, hogy megkétszereződött a költség. Erről bővebben itt írtunk, most nem is ez a lényeg. Hanem Lázár egy másik kijelentése.
Köszönjük a fejlesztést támogató választópolgárok segítségét. Sajnáljuk, hogy voltak, akik a közlekedési szakma képviselőjeként ellenezték a beruházást, vagy a Délmagyarország nevű napilap munkatársaként dolgoztak azon, hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést.
Namármost. Ezzel az a baj, hogy a miniszterelnökséget vezető miniszter konkrétan azért támadja az egyik utolsó független vidéki lapot (ráadásul nem először, ugye), mert a dolgát végzi. Utánamentek a beruházásnak, kiderítették, mennyibe kerül valójában, és megírták. Lázár egy információjukat sem cáfolta. A lap, mint írják a miniszter kirohanására adott válaszukban,
nem gyárt motorkocsikat, nem határozza meg azok árát, nyilvánvalóan semmilyen ráhatásunk nem volt, nem is lehetett arra, hogy a MÁV és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rosszul mérte fel a beruházás költségeit, sem arra, hogy a motorkocsikra egyetlen ajánlat érkezzen, a tervezettnél lényegesen magasabb áron.
Nem hát, nem az a dolguk, hanem hogy megírják. És ez lehetett itt a bökkenő, a megírás. Mert ha nem írják meg, akkor el lehet kenni azt, hogy aki felmérte a beruházás költségeit, az egy dilettáns. Mennyivel egyszerűbb a vidéki lappiacon található, kevés számú, nem kormányközeli orgánumot baszogatni, nem?
Leadfoot 2017.04.25. 16:00:11
antiszociálisCDtok 2017.04.25. 16:13:28
zsebatya 2017.04.25. 16:23:57
sixx · http://comment.blog.hu 2017.04.25. 16:26:09
Leadfoot 2017.04.25. 16:31:05
Itt tök más számok szerepelnek. Hogy ki téved vagy ki hazudik, azt nem tudom. Mindenesetre messziről bűzlik az egész ügy. Már csak azért is, mert más beruházások esetében egyáltalán nem szokott gond lenni, ha akár négy-ötszörösére nő az eredetileg tervezett költség.
Csetmenszky Csöpi 2017.04.25. 16:49:40
Elvi kérdés!
Brumm Brumi 2017.04.25. 17:04:59
A Stadler szerint komolytalan Lázár nyilatkozata
Tenczer Gábor
2017.04.25. 10:49
A Stadler komolytalannak tartja azokat a nyilatkozatokat, amelyek a tramtrain-projekt ellehetetlenülését a járművek árának megduplázódásával próbálják indokolni. Korábban Lázár János kancelláriaminiszter kelt ki magából a drágának talált szerelvények miatt.
Nem tudom elfogadni és nem tudom támogatni, hogy a hibás tervezés és előkészítés miatt megkétszereződjön egy beruházás költsége. A Magyar Kormány az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának!
– ezt írta közleményében Lázár János kancelláriaminiszter hétfőn, miután a Délmagyarország, majd lapunk is megírta, hogy elszállt a Hódmezővásárhely és Szeged közé tervezett tramtrain ára. (A Délmagyarországot Lázár név szerinti is említi sértett közleményében, mint egy olyan erőt, ami akadályt gördít a „fejlődés” elé.)
A hibrid (dízel és elektromos üzemű) tramtrain 8 szerelvényére, azaz villamosvonatra a kormány 10 milliárd forintot tervezett, a beszerzési pályázaton nyertes Stadler azonban beépített vécé nélkül összesen 16 milliárd, vécével pedig 19 milliárd forintért szállítaná a kocsikat. Erre mondta Lázár, hogy megkétszereződött a költség.
Stadler: Csak 16%-kal drágább a tramtrain
Csakhogy a Stadler közleménye szerint a 2017. február 20-án kelt, az ajánlatok bontásáról készült jegyzőkönyv szerint az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró. A Stadler ajánlata egy tramtrain járműre 6,395 millió euró volt, amely a becsült értéket nem közel 100 százalékkal, hanem 16,27 százalékkal lépi túl.
A cég hozzáteszi: tisztában van azzal, hogy egy beszerzés becsült értékének bármilyen mértékben történő túllépése kihívások elé állíthatja az ajánlatkérőt, ugyanakkor a tények ilyen mértékű eltorzítását a társaság nem tartja korrektnek. Ennek megfelelően a Stadler komolytalannak tartja azokat a nyilatkozatokat, amelyek a projekt ellehetetlenülését a járművek árának „megduplázódásával” próbálják indokolni. A társaság leszögezi, hogy a korábbi közbeszerzési eljárásokhoz hasonlóan ezúttal is fair, az aktuális piaci viszonyoknak megfelelő, illetve az ajánlatkérő egyedi igényeit is teljes mértékben figyelembe vevő ajánlatot tett.
A Stadler szeretné felhívni a figyelmet arra is, hogy a hibrid rendszerű, azaz villamos és dízel-elektromos hajtással is rendelkező járművek egységárának bármilyen más, kizárólag városi villamos üzemű jármű beszerzésének árával való összemérése a lényegesen bonyolultabb műszaki konstrukció, illetve az eltérő alkalmazási terület miatt értelmetlen és megtévesztő.
Forrásaink szerint Chemnitzben és Karlsruhéban is hasonló 16, milliárd forintos nagyságrendben szállított a Stadler hybrid tramtraineket (8+4 darabot), igaz, WC-vel. Ez az ár nyilvánosan elérhető. Nem kellett volna sokat kutakodnia a minisztériumnak, és ennyivel alátervezni a költségeket.
Eszerint vagy végtelenül előkészítetlen volt az egész projekt büdzséjének az összerakása, vagy villamos áron számoltak, vagy nem is akartak igazán ilyet. Forrásaink szerint úgy fest, mintha a beszerző minimális energiát sem fektetett volna bele, hogy megnézze, mennyibe kerül egy Stadler tramtrain.
------
Teljesen világos.
Az Index címoldalán egyezon eset ürügyén kétszer hülyézik le Lázárt.
Egyszer mert a délmao megírta a valódi árat.
Másodszer mert a Stadler szerint Lázár azt az árat mondta be amit a délmao kiszámolt és az nem valós.
Muhaha
CM2131 2017.04.25. 17:20:26
Vodka elvtárs egyébként ebben az ügyben is bizonyította, hogy milyen távlatokban gondolkodó, nagyszabású politikus, amikor már az elején kijelentette, hogy a villamos csak Vásárhely érdeke Szegedé nem, úgyhogy ő a kisujját serm fogja érte megmozdítani.
Zionnépe 2017.04.25. 17:50:10
WLaci 2017.04.25. 17:51:36
paveway 2017.04.25. 18:12:16
barnadé 2017.04.25. 18:14:29
fuckin' country 2017.04.25. 18:18:43
Brumm Brumi 2017.04.25. 18:19:53
Nem tudtad?
Pedig már régóta ez van: van a fasiszta, náci, habonyista, fideszes, fúúúj média.
És van a "független".
Ez utóbbi például az amelyik három év után értesült hogy simicsek a tulajdonosa..:P
barnadé 2017.04.25. 18:20:44
fuckin' country 2017.04.25. 18:21:49
Bankotsu Mester 2017.04.25. 18:21:58
fuckin' country 2017.04.25. 18:24:23
fuckin' country 2017.04.25. 18:25:10
fuckin' country 2017.04.25. 18:26:02
fuckin' country 2017.04.25. 18:27:28
"Hogy ki téved vagy ki hazudik, azt nem tudom." :D
Don Diego de la Vega 2017.04.25. 18:31:33
Nem Penny hajója 2017.04.25. 18:34:28
fuckin' country 2017.04.25. 18:46:51
1990 - 2001: Dlusztus Imre (Hír TV rémlik?)
2001 - 2010: Szetey András
2010 - : Sulyok Erzsébet
Naponta olvasom a lapot 20 éve, mindenféle vélemény megjelenik benne, természetesen (és nagyon helyesen, hiszen ez az újságírók dolga) nagyobb fókusz van az éppen uralkodó elit "számonkérésén".
Szegedi vagyok 2017.04.25. 18:48:29
Igen SZEGEDI vagyok, de MAGYAR is. Kérem higgyék el a HAZÁNK nekem is ugyanannyira fontos mint Önnöknek.
Szegeden normális tömegközlekedés van, még akkor is, ha a pénztelenség miatt az utóbbi időben inkább karcsúsítják és nem bővítik.
Szegednek van 3 villamos-vonala. Vásárhelyről át lehet jutni Szegedre vasúton (ahol az egyik villamos végállomása is van), illetve közúton (sűrű a távolsági és a helyközi közlekedés) is.
Mint az a tervekből ismert - nem pontosan írom - Szegeden kb 400m, víg Vásárhelyen belül 3800m villamos sínt építettek volna.
Szeged kb. 164.647 fő (2017.év) lakosú (továbbá a 20-30 ezer fős agglomeráció)város: egyetemmel, egyetemi klinikákkal, városi kórházakkal, megyeszékhely, színházzal, városi zenekarral, Szegedi Szabadtéri Játékokkal. Vásárhely - Hódmezővásárhely - talán 45.434 fő (2017. év)
Miről beszélünk 20 milliárd forintért? Egy menetrend szerinti járat kihordhatná az embereket a Vásárhelyen a vasútállomásra és , felszállnak a vonatra és Szegeden pedig átszállnak a szegedi tömegközlekedésre. Ennyi.
Kérem számolja ki valaki 20 milliárd forintból hány vásárhelyi lakosnak vehetne Hódmezővásárhely városa akár éves bérletet a szegedi tömegközlekedésre és mennyi időn keresztül, plusz még Szeged-Hmvhely távra vasúti bérletet.
Hány ember ingázik naponta Szeged és Vásárhely között?
A 8 v 12 szerelvény hány percenként követhetné egymást? A buszok kb. félóránként járnak .
Igen, Felcsútnak van kisvasútja és futballstadionja is. Vásárhelynek már van nagyon szép uszodája. futballstadionja még nincs, és ha így megy "kisvasútja" sem lesz egyhamar.
Gyerekek éheznek ebben az országban.
Közel 3 millióan élnek szegénységben.
Mészáros Lőrinc vállalkozó Úr és felesége (2 fő) kb. nettó majdnem kétszer akkora összeget vett ki néhány éve a cégéből, mint a talán 135 fő alkalmazottjának a bruttó fizetése és a ezek járulékai.
Miről beszélünk?
Szegedi vagyok 2017.04.25. 18:50:20
fuckin' country 2017.04.25. 18:50:34
fuckin' country 2017.04.25. 19:00:20
albibacsi 2017.04.25. 19:02:23
colonel Tigh 2017.04.25. 19:18:20
Danubius 2017.04.25. 19:35:22
iBKV 2017.04.25. 19:44:16
fuckin' country 2017.04.25. 19:49:45
előszeretettel hívják ParasztPárizsnak maguket, de ebből max az eleje igaz.
colonel Tigh 2017.04.25. 20:23:40
toto92 2017.04.25. 20:54:38
Metálvörös 2017.04.25. 21:15:31
Akkor mi a helyzet az úszó VB-vel???
bloggerman77 2017.04.25. 21:17:23
Senki A. 2017.04.25. 22:15:23
Punxsutawney Mormota 2017.04.25. 23:02:41
Kristóf Tarnay · http://fegyvertelen.blog.hu 2017.04.25. 23:33:59
Magentax 2017.04.26. 07:15:28
Peterpapo 2017.04.26. 08:26:11
igazi hős 2017.04.26. 09:28:15
cukkmukk 2017.04.26. 14:56:30
alvito 2018.01.09. 23:27:42
Leadfoot 2018.01.10. 07:21:31