Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Lázár: a Délmagyarország miatt nem lesz villamosvonat Szeged és Hódmezővásárhely között

2017. április 25. 15:41 sixx 46 komment

9957711_261ddd71558878d49b157fb40417aab1_wm.jpg

Legutóbb Jáksó volt az, aki konkrétan a sajtónak tulajdonította egy grandiózusnak tűnő ötlet bebukását, ő a Marslakók című elképesztően alacsony színvonalú (direkt nem azt írtam, hogy fos), pénzszivattyúnak használt sorozat földbeállását követően nyilatkozta azt, hogy a sajtó miatt bukott meg. Lófaszt, reagáltam erre, és ugyanez, a lófasz jár Lázár Jánosnak is azért, mert többek között egy napilap, a Délmagyarország nyakába varrja, hogy nem lesz villamosvonat két Csongrád megyei város között.

A hibrid (dízel és elektromos üzemű) tramtrain 8 szerelvényére, azaz villamosvonatra a kormány 10 milliárd forintot tervezett, a beszerzési pályázaton nyertes Stadler azonban beépített vécé nélkül összesen 16 milliárd, vécével pedig 19 milliárd forintért szállítana 12 kocsit. Erre mondta Lázár, hogy megkétszereződött a költség. Erről bővebben itt írtunk, most nem is ez a lényeg. Hanem Lázár egy másik kijelentése.

Köszönjük a fejlesztést támogató választópolgárok segítségét. Sajnáljuk, hogy voltak, akik a közlekedési szakma képviselőjeként ellenezték a beruházást, vagy a Délmagyarország nevű napilap munkatársaként dolgoztak azon, hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést.

Namármost. Ezzel az a baj, hogy a miniszterelnökséget vezető miniszter konkrétan azért támadja az egyik utolsó független vidéki lapot (ráadásul nem először, ugye), mert a dolgát végzi. Utánamentek a beruházásnak, kiderítették, mennyibe kerül valójában, és megírták. Lázár egy információjukat sem cáfolta. A lap, mint írják a miniszter kirohanására adott válaszukban,

nem gyárt motorkocsikat, nem határozza meg azok árát, nyilvánvalóan semmilyen ráhatásunk nem volt, nem is lehetett arra, hogy a MÁV és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rosszul mérte fel a beruházás költségeit, sem arra, hogy a motorkocsikra egyetlen ajánlat érkezzen, a tervezettnél lényegesen magasabb áron.

Nem hát, nem az a dolguk, hanem hogy megírják. És ez lehetett itt a bökkenő, a megírás. Mert ha nem írják meg, akkor el lehet kenni azt, hogy aki felmérte a beruházás költségeit, az egy dilettáns. Mennyivel egyszerűbb a vidéki lappiacon található, kevés számú, nem kormányközeli orgánumot baszogatni, nem?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2017.04.25. 16:00:11

Ráadásul a Stadler azóta nyilatkozatot adott ki, miszerint a fenti számoknak közük sincs a valósághoz - a Lázár által emlegetett dupla árral szemben a tervezett költségnél 16%-kal magasabb árért szállították volna a járműveket.

antiszociálisCDtok 2017.04.25. 16:13:28

és mégis miért nem a lőrinc nyerte?

zsebatya 2017.04.25. 16:23:57

@antiszociálisCDtok: Neki most a Balatonnál van rengeteg dolga, nem a poros Dél-Alföldön.

sixx · http://comment.blog.hu 2017.04.25. 16:26:09

@Leadfoot: az eredeti 10-hez képest 23-ért. 8 helyett 12 járműre. az nem 16%.

Leadfoot 2017.04.25. 16:31:05

@sixx: 444.hu/2017/04/25/a-stadler-szerint-komolytalan-lazar-nyilatkozata

Itt tök más számok szerepelnek. Hogy ki téved vagy ki hazudik, azt nem tudom. Mindenesetre messziről bűzlik az egész ügy. Már csak azért is, mert más beruházások esetében egyáltalán nem szokott gond lenni, ha akár négy-ötszörösére nő az eredetileg tervezett költség.

Csetmenszky Csöpi 2017.04.25. 16:49:40

Nekem ugyan nem gond, mert erre lakom, de nem lehetne országosan terjeszteni a lapot? ... Kicsit torz ügy lenne egy regionális lappal, de torz az egész ország.
Elvi kérdés!

Brumm Brumi 2017.04.25. 17:04:59

Az index címoldaláén ez a másik cikk virít:

A Stadler szerint komolytalan Lázár nyilatkozata
Tenczer Gábor
2017.04.25. 10:49
A Stadler komolytalannak tartja azokat a nyilatkozatokat, amelyek a tramtrain-projekt ellehetetlenülését a járművek árának megduplázódásával próbálják indokolni. Korábban Lázár János kancelláriaminiszter kelt ki magából a drágának talált szerelvények miatt.

Nem tudom elfogadni és nem tudom támogatni, hogy a hibás tervezés és előkészítés miatt megkétszereződjön egy beruházás költsége. A Magyar Kormány az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának!

– ezt írta közleményében Lázár János kancelláriaminiszter hétfőn, miután a Délmagyarország, majd lapunk is megírta, hogy elszállt a Hódmezővásárhely és Szeged közé tervezett tramtrain ára. (A Délmagyarországot Lázár név szerinti is említi sértett közleményében, mint egy olyan erőt, ami akadályt gördít a „fejlődés” elé.)

A hibrid (dízel és elektromos üzemű) tramtrain 8 szerelvényére, azaz villamosvonatra a kormány 10 milliárd forintot tervezett, a beszerzési pályázaton nyertes Stadler azonban beépített vécé nélkül összesen 16 milliárd, vécével pedig 19 milliárd forintért szállítaná a kocsikat. Erre mondta Lázár, hogy megkétszereződött a költség.
Stadler: Csak 16%-kal drágább a tramtrain

Csakhogy a Stadler közleménye szerint a 2017. február 20-án kelt, az ajánlatok bontásáról készült jegyzőkönyv szerint az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró. A Stadler ajánlata egy tramtrain járműre 6,395 millió euró volt, amely a becsült értéket nem közel 100 százalékkal, hanem 16,27 százalékkal lépi túl.

A cég hozzáteszi: tisztában van azzal, hogy egy beszerzés becsült értékének bármilyen mértékben történő túllépése kihívások elé állíthatja az ajánlatkérőt, ugyanakkor a tények ilyen mértékű eltorzítását a társaság nem tartja korrektnek. Ennek megfelelően a Stadler komolytalannak tartja azokat a nyilatkozatokat, amelyek a projekt ellehetetlenülését a járművek árának „megduplázódásával” próbálják indokolni. A társaság leszögezi, hogy a korábbi közbeszerzési eljárásokhoz hasonlóan ezúttal is fair, az aktuális piaci viszonyoknak megfelelő, illetve az ajánlatkérő egyedi igényeit is teljes mértékben figyelembe vevő ajánlatot tett.

A Stadler szeretné felhívni a figyelmet arra is, hogy a hibrid rendszerű, azaz villamos és dízel-elektromos hajtással is rendelkező járművek egységárának bármilyen más, kizárólag városi villamos üzemű jármű beszerzésének árával való összemérése a lényegesen bonyolultabb műszaki konstrukció, illetve az eltérő alkalmazási terület miatt értelmetlen és megtévesztő.

Forrásaink szerint Chemnitzben és Karlsruhéban is hasonló 16, milliárd forintos nagyságrendben szállított a Stadler hybrid tramtraineket (8+4 darabot), igaz, WC-vel. Ez az ár nyilvánosan elérhető. Nem kellett volna sokat kutakodnia a minisztériumnak, és ennyivel alátervezni a költségeket.

Eszerint vagy végtelenül előkészítetlen volt az egész projekt büdzséjének az összerakása, vagy villamos áron számoltak, vagy nem is akartak igazán ilyet. Forrásaink szerint úgy fest, mintha a beszerző minimális energiát sem fektetett volna bele, hogy megnézze, mennyibe kerül egy Stadler tramtrain.
------

Teljesen világos.
Az Index címoldalán egyezon eset ürügyén kétszer hülyézik le Lázárt.
Egyszer mert a délmao megírta a valódi árat.
Másodszer mert a Stadler szerint Lázár azt az árat mondta be amit a délmao kiszámolt és az nem valós.

Muhaha

CM2131 2017.04.25. 17:20:26

A Délmagyar mint független lap? Kb. derékig vannak Vodka elvtárs seggében.
Vodka elvtárs egyébként ebben az ügyben is bizonyította, hogy milyen távlatokban gondolkodó, nagyszabású politikus, amikor már az elején kijelentette, hogy a villamos csak Vásárhely érdeke Szegedé nem, úgyhogy ő a kisujját serm fogja érte megmozdítani.

Zionnépe 2017.04.25. 17:50:10

Pedig egyszerű a megoldás. Nem néztek be semmit Lázárék, csak le akarták nyomni az általuk kínált árat a Stadler torkán. Hameg nem megy le, majd keresnek rá orosz buherátort.

WLaci 2017.04.25. 17:51:36

Remélem, a Délmagyar is kap egy kis Simicska-befektetést. Kár lenne "Mészáros Lőrinc" kezei közé engedni.

paveway 2017.04.25. 18:12:16

@sixx: Sixx, a 23 hol szerepel?

barnadé 2017.04.25. 18:14:29

Délmagyar mint független lap = :DDDDDDDDD

fuckin' country 2017.04.25. 18:18:43

@barnadé: a kormánytól független, és ma a legtöbb, amit el lehet mondani. Fidesz prop ömlik mindenhonnan, legalább van egy médium, ami nem azt tolja, remélem, nem is fogja.

Brumm Brumi 2017.04.25. 18:19:53

@barnadé: "Délmagyar mint független lap = :DDDDDDDDD "

Nem tudtad?
Pedig már régóta ez van: van a fasiszta, náci, habonyista, fideszes, fúúúj média.
És van a "független".
Ez utóbbi például az amelyik három év után értesült hogy simicsek a tulajdonosa..:P

barnadé 2017.04.25. 18:20:44

@fuckin' country: a kormánytól független, ez így helyes. De hogy önmagában nem független az kurvaisten

fuckin' country 2017.04.25. 18:21:49

@CM2131: a TT valóban nem Szeged érdeke, sőt jankón és a mutyista elvtársain kívül senki másé, így a vásárhelyieké sem. Kisvasút becsípődés van ezeknél a fideszeseknél a harácsvágy mellett...

Bankotsu Mester 2017.04.25. 18:21:58

mi az hatoska szereted a Jancsi valagát? ☺

fuckin' country 2017.04.25. 18:24:23

@barnadé: én azt nevezném függetlennek, ahol a tulaj/pártiroda/kormány/főelvtárs nem kézivezérli az újságírókat. A DM ilyen. Az, hogy az újságírók milyen szemmel nézik a világot, az már más kérdés.

fuckin' country 2017.04.25. 18:25:10

@WLaci: én azt remélem, ilyen marad, mint most

fuckin' country 2017.04.25. 18:27:28

@Leadfoot: ugye ez csak költői kérdés:
"Hogy ki téved vagy ki hazudik, azt nem tudom." :D

Don Diego de la Vega 2017.04.25. 18:31:33

No igen, de ezért a válaszban a Délmagyarország az évek során végzett áldásos - komcsi, akarom mondani független - tevékenysége is benne van. Bizonyos Pallagi "Napkeltés" Ferenc vezette még nemrégiben, akárcsak a Kisalföld című másik díszpintyet, ami ugyanehhez a kiadóhoz tartozik, csakúgy mint a Bors. Szerintem innentől kezdve aki akarja érti a lényeget.

Nem Penny hajója 2017.04.25. 18:34:28

A hódmezővásárhelyiek hagyományosan rühellnek mindent, ami szegedi. Van ennek egy olyan vicces vetülete is, hogy a Délmagyarország mindig is a "szegediek lapja" volt. Ezt a lokális cicaharcot egy időben olyan komolyan vették, hogy jó néhány évig két kiadásban jelent meg a helyi lap, volt a szegedi Délmagyarország, meg a nemszegedi Délvilág.

fuckin' country 2017.04.25. 18:46:51

@Don Diego de la Vega: már ne is haragudj, de ez egy f@sság. A DM főszerkesztői 1990 óta:
1990 - 2001: Dlusztus Imre (Hír TV rémlik?)
2001 - 2010: Szetey András
2010 - : Sulyok Erzsébet
Naponta olvasom a lapot 20 éve, mindenféle vélemény megjelenik benne, természetesen (és nagyon helyesen, hiszen ez az újságírók dolga) nagyobb fókusz van az éppen uralkodó elit "számonkérésén".

Szegedi vagyok 2017.04.25. 18:48:29

,
Igen SZEGEDI vagyok, de MAGYAR is. Kérem higgyék el a HAZÁNK nekem is ugyanannyira fontos mint Önnöknek.
Szegeden normális tömegközlekedés van, még akkor is, ha a pénztelenség miatt az utóbbi időben inkább karcsúsítják és nem bővítik.
Szegednek van 3 villamos-vonala. Vásárhelyről át lehet jutni Szegedre vasúton (ahol az egyik villamos végállomása is van), illetve közúton (sűrű a távolsági és a helyközi közlekedés) is.
Mint az a tervekből ismert - nem pontosan írom - Szegeden kb 400m, víg Vásárhelyen belül 3800m villamos sínt építettek volna.
Szeged kb. 164.647 fő (2017.év) lakosú (továbbá a 20-30 ezer fős agglomeráció)város: egyetemmel, egyetemi klinikákkal, városi kórházakkal, megyeszékhely, színházzal, városi zenekarral, Szegedi Szabadtéri Játékokkal. Vásárhely - Hódmezővásárhely - talán 45.434 fő (2017. év)
Miről beszélünk 20 milliárd forintért? Egy menetrend szerinti járat kihordhatná az embereket a Vásárhelyen a vasútállomásra és , felszállnak a vonatra és Szegeden pedig átszállnak a szegedi tömegközlekedésre. Ennyi.
Kérem számolja ki valaki 20 milliárd forintból hány vásárhelyi lakosnak vehetne Hódmezővásárhely városa akár éves bérletet a szegedi tömegközlekedésre és mennyi időn keresztül, plusz még Szeged-Hmvhely távra vasúti bérletet.
Hány ember ingázik naponta Szeged és Vásárhely között?
A 8 v 12 szerelvény hány percenként követhetné egymást? A buszok kb. félóránként járnak .

Igen, Felcsútnak van kisvasútja és futballstadionja is. Vásárhelynek már van nagyon szép uszodája. futballstadionja még nincs, és ha így megy "kisvasútja" sem lesz egyhamar.

Gyerekek éheznek ebben az országban.
Közel 3 millióan élnek szegénységben.
Mészáros Lőrinc vállalkozó Úr és felesége (2 fő) kb. nettó majdnem kétszer akkora összeget vett ki néhány éve a cégéből, mint a talán 135 fő alkalmazottjának a bruttó fizetése és a ezek járulékai.

Miről beszélünk?

Szegedi vagyok 2017.04.25. 18:50:20

ui: A Soros meg a C(EU)tehet róla, hogy nem lesz tramtrain.

fuckin' country 2017.04.25. 19:00:20

kíváncsi vagyok, a kopáncsi stonehenge-et visszabontják-e :)

albibacsi 2017.04.25. 19:02:23

Egyszerű technika megállapítani, hogy Lázár már megint hazudik-e: mozog a szája.

colonel Tigh 2017.04.25. 19:18:20

@Szegedi vagyok: Egyetértek. Azt is tegyük hozzá, hogy Hódmezővásárhelyen az a negyvenötezres lakosság is csak azért annyi, mert hatalmas a vonzáskörzete. Szeged egy nagyváros és a külterületekkel, mindennel együtt 281km², a népsűrűség 578 fő/km². Vásárhely 488(!)km², népsűrűsége 91fő/km². Ölég szellős egy városhoz képest... :)

Danubius 2017.04.25. 19:35:22

Az a probléma a vidéki beruházásokkal, hogy vidéken nem lehet "nemzeti" egy beruházás. Ezért az ára is fix. Konkrét példa hogy egy kétszintes szakrendelőből 1 szint valósult meg. Besten meg ugye mindennek a költségvetését meg lehet toldani...

iBKV 2017.04.25. 19:44:16

@Szegedi vagyok: arrol, hogy a orszag elveszett. Orbania lett, felesleges agyalgatni.

fuckin' country 2017.04.25. 19:49:45

@colonel Tigh: Vásárhely amúgy is egy "wannabe but never be" Szeged
előszeretettel hívják ParasztPárizsnak maguket, de ebből max az eleje igaz.

colonel Tigh 2017.04.25. 20:23:40

@fuckin' country: Paraszt Párizs :) Bár azt negatív értelemben is használták. Szegedi vagyok, és amúgy semmi bajom Vásárhellyel, bájdövéj. Csak az az ilyen Lázár-féle idióta tetvekkel.

toto92 2017.04.25. 20:54:38

Lesz még délmagyar egy hónap múlva?

Metálvörös 2017.04.25. 21:15:31

Ez komolyan elhangzott? "Nem tudom elfogadni és nem tudom támogatni, hogy a hibás tervezés és előkészítés miatt megkétszereződjön egy beruházás költsége"
Akkor mi a helyzet az úszó VB-vel???

bloggerman77 2017.04.25. 21:17:23

A gyulaházi űrközpont meg a sátoraljaújhelyi üveghid árából kijönne a hiányzó pénz a beruházáshoz :)

Senki A. 2017.04.25. 22:15:23

@Don Diego de la Vega: Te értesz egyáltalán magyarul? Tudod mi az, hogy "független"?

Kristóf Tarnay · http://fegyvertelen.blog.hu 2017.04.25. 23:33:59

@Nem Penny hajója Most is van belőle több kiadás. Hozzánk a szegedi jár, asszem a másikat egyszerűen vidéki kiadásnak hívják talán.

Magentax 2017.04.26. 07:15:28

Semmi gond, az a lényeg, hogy Felcsút épül-szépül, ott bezzeg van (kis)vasút - amit a kutya sem használ.

Peterpapo 2017.04.26. 08:26:11

Lézer Janó besértődött? Ki nem szarja le? Takarodjon a büdös picsába, az a mocskos geci!

igazi hős 2017.04.26. 09:28:15

@antiszociálisCDtok: Most éppen keményítő gyárat épít. Nem tudtad? Pedig te is adtál hozzá 600 forint támogatást. Meg én is, meg mindenki ebben az országban. Látod, Zuckerberg ilyet nem tud.

cukkmukk 2017.04.26. 14:56:30

No mi van? Nem osztottak vissza eleget?

alvito 2018.01.09. 23:27:42

@Leadfoot: miért állítasz ilyet? törvény van rá, hogy milyen módon, mikor lehet több és mennyivel. Nem tudod vagy szándákosan csinálsz úgy, mintha nem lenne?

Leadfoot 2018.01.10. 07:21:31

@alvito: Ráadásul ez a kormány a törvénytiszteletéről híres. Ha pedig hibáznak, Polt Péter azonnal lecsap.
süti beállítások módosítása