Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Izzadságszagú blöff lett a Sherlock negyedik évada

2017. január 26. 14:00 sixx 30 komment

sherlock_series_4_finale.jpg

Pedig olyan jól indult minden, ugye. 2008-ban kitalálták, 2009-ben forgattak egy pilotot, amit a BBC visszadobott, 2010-ben meg elindult a formabontó, három másfél órás epizódból álló első évad, és átlagosan hozott 9 millió körüli nézettséget. A BBC azonnal kért még pár évadot, a harmadik 2001 óta a legnézettebb brit sorozat lett, nyertek BAFTA- és Emmy-díjakat, kaptak Golden Globe-jelölést, a két főszereplő, Benedict Cumberbatch és Martin Freeman A-listás sztár lett, a BBC 180 országba adta el a sorozatot, szóval olyan sikertörténet volt, hogy ihaj. A kritikusok és a nézők is megvesztek a modern Sherlockért, aki pont úgy felhasznált minden rendelkezésére álló eszközt és módszert, ahogy Doyle eredeti karaktere, a sorozat a nem túl magas költségvetés (epizódonként 4 millió dollárnál nem került többe, és ugye 90 percnyi anyagról van szó) ellenére technikailag is gyönyörűen kivitelezett, azonnal felismerhető vizuális stílusjegyeket magán hordozó, izgalmas dráma lett, szóval nem nagyon lehetett belekötni.

Az első két évadban a lendület nagyon vitte az írókat, akik láthatóan élvezték a klasszikus Doyle-sztorik átírását, Mark Gatiss meg lubickolt Sherlock bátyja, Mycroft szerepében. Cumberbatch a Sherlock előtt is alakított okos embereket, de a sorozatnak köszönhette Turing, Assange és legutóbb Edison szerepét, és Freeman sem panaszkodhatott, főszerepet kapott a Hobbit-trilógiában és a Fargo tévés adaptációjában. Az színészek miatt a forgatásokat egyre nehezebb volt összeszervezni (meg ugye Gatiss és a sorozat másik két alkotója, Sue Vertu és Steven Moffat sem csak otthon üldögélt tétlenül), az első és második illetve a második és harmadik évad között 2 év telt el, de utána már 3 év szünet következett.

És egy olyan negyedik évad, ami minden szempontból a Sherlock mélypontja volt, és amit a 2016-os The Abominable Bride című önálló epizód már egy évvel ezelőtt előre vetített.

A harmadik évad már korántsem volt olyan jó, mint az első kettő, egyre kevésbé jelent meg benne az a kérlelhetetlen logika, ami Sherlock lépéseit befolyásolta, és oké, értem én, Pinokkió érzelmeket kapott és ezzel egy újabb réteget a személyiségére, de ez nekem, aki pont azért szerette az első két kanyart, mert Sherlockot csak és kizárólag a probléma, maga a feladvány és a játék, a megoldás meglelése érdekelte, csalódás volt. Aztán a negyedik évadban azt a keveset is elvették tőlem, amiért lehetett rajongani a sorozatért. Sherlockból egy pöcs lett, a szegény ember James Bondja, legalábbis az első és harmadik részben, amikben az akcióra fektetett hangsúly olyan nagy volt, hogy másra, teszem azt a logikára, már nem is maradt idő. Egy rész volt csak, amiben legalább volt egy rendes ellenfél (Toby Jones alakításában), és ebben csillant fel valami a sorozat régi nagyságából.

Az évadzáró viszont pont olyan széteső, erőltetett, hiteltelen és érdektelen volt, mint az évadnyitó. A harmadik Holmes-gyerek behozatala pont olyan felesleges volt, ahogy Moriarty felmelegítése is - pontosan az jelzi a legjobban, hogy mennyire elfogytak az írók ötletei, hogy őt kellett előhúzni a sufniból egy ötperces parasztvakításra. A negyedik évad mindhárom részére jellemző volt, hogy a történetben hagyott betemetetlen lyukakra nem volt megoldásuk az íróknak, és egy kézlegyintéssel intézték el azokat, például azt, hogyan lóghatott meg Eurus Holmes az Alcatraz-szerű börtönszigetről egy szál pendelyben és hogy az istenbe' került oda vissza, de ha már Moriarty, akkor attól meg végképp idegbeteg lettem, hogy Eurus egy ötperces magánbeszélgetés alatt nemhogy saját maga mellé állította Holmes nemezisét, de képes volt felmondatni vele olyan üzeneteket, melyek hogy hogy nem, jóval később pont megállták a helyüket. Eleve hagyjuk már ezt az "Eurus olyan zseniális, hogy mindenkit maga mellé tud állítani két mondattal" baromságot, ilyen ostoba magyarázatot egy brazil szappanoperának sem nézünk el, könyörgöm.

e8ca52ee08f263f0268435e3f3596113.jpg

Eddig mindig, mindenre volt magyarázat, hiszen ez a lényege az egész Holmes-mítosznak. Ebben az évadban több illogikus, érthetetlen, lógva hagyott történést láthattunk a sorozatban, mint eddig összesen, pedig már az Abominable Bride-ban is volt vagy hatvan ilyesmi. Nem tudom, miért lettek ennyire hanyagok az írók, ki mondta nekik, hogy az jó ötlet, ha Holmes többet akciózik és drogozik, de az eszét csak nagyon keveset használja, ahogy azt sem értem, hogy lehet 2017-ben eladni egy olyan sorozatot, amiben a nők (a nyilvánvalóan őrült Eurus kivételével) egydimenziós papírmasé-figurák, lásd Mrs. Watson teljesen ad hoc és indokolatlan halálát, vagy szegény Molly Hooper érzelmi hullámvasútra ültetését, akinél durvábban nem használtak még ki női karaktert tévésorozatban. Az évad és annak zárása csak úgy értékelhető, ha feltesszük, hogy nem lesz folytatás, és az egész 12 részes kaland arra ment ki, hogy egy szociopata pöcsből egy érzelmeket is felvállaló/megértő/elfogadó ember lett, és szevasztok.

A két főszereplő ebben az évadban nem tett hozzá semmit az eddigiekhez, Freeman különösen unott volt, Cumberbatch-nek pedig ez a karakter már csuklóból megy, és a jól bejáratott manírok használatán túl nem volt hajlandó semmit mutatni, amitől a körülötte keltett hype-ot igazolná. Az igazán jó Sherlock-részek azok, amikor a sztori maga, a rejtély, a feladvány csak a hátteret adja a két karakter közti interakcióhoz, és az írók törekednek arra, hogy a Sherlock nincsek Watson nélkül elv ne csorbuljon - ebből a negyedik évad semmit nem mutatott fel, sőt, inkább azt éreztem, ami állítólag a két színész viszonyát is jellemzi: két pasi, aki kénytelen együtt dolgozni, és mivel profik, lehozzák a kötelezőt, de semmiféle kapocs nincs közöttük, és úgy mennek el az utcán egymás mellett, mintha nem is ismernék egymást. Nekem Gatiss Mycroftja volt a legjobb ebben az évadban, a producer/író már a harmadik évadban is lejátszotta a többieket a képernyőről, ami egyébként jellemző rá (mármint az, hogy egy nagyon kis szerepből is sokkal többet hoz ki, mint amire számítani lehet), tessék csak megnézni a Tabuban.

Az írók nagyon megsértődtek egyébként az évadot ért negatív kritikákra, Gatiss azt mondta, hogy nem az internet népének ír sorozatot, és ha nem tetszik nekik, hát nem tetszik, nem érdekli különösebben. A nézettség viszont azt jelzi, hogy a nézőket ma már nem lehet megvezetni, egy ilyen közepes, elnagyolt, érthetetlenül illogikus évaddal 2017-ben már nem lehet 11 millió nézőt szerezni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2017.01.26. 14:13:41

Sok igazság van a cikkben, de azért itt van az évad egy másik szemszögből: puffcinq.blog.hu/2017/01/22/good_luck_boys_a_sherlock_4_evada

morpho 2017.01.26. 14:53:48

Nem értünk teljesen egyet! A negyedik éved valóban szar volt, ez jogos. De a Tabu is szar. Unalmas, előre kitalálható/szar forgatókönyv és izzadságszag...

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2017.01.26. 15:03:15

sixx, édes istenem....

Az, hogy szerinted Sherlock karaktere mennyiben változott, a te saját véleményed (szegény ember JB-ja????), nem nevezhető objektív elemzésnek.

Azonban az, hogy a "negyedik évad mindhárom részére jellemző volt, hogy a történetben hagyott betemetetlen lyukakra nem volt megoldásuk az íróknak" és jössz két olyan dologgal, ami pont, hogy meg volt magyarázva (Eurust elvitték és visszahozták a "szolgái", akiket igen, a hatásával tett azzá, de ez nem betemetetlen lyuk, hanem egy karakterjegy, ami neked nem tetszik, meg talán elrugaszkodott, de...de istenem, Moriarty alakja nem volt túltolva?)

"...egydimenziós papírmasé-figurák, lásd Mrs. Watson teljesen ad hoc és indokolatlan halálát, vagy szegény Molly Hooper érzelmi hullámvasútra ültetését, akinél durvábban nem használtak még ki női karaktert tévésorozatban." Itt végképp eldobtam az agyam Tőled, mert ezekben volt mélység. Persze a sekélyes látásmódod lehet, hogy kevés ily fajta mélységek észrevételére...

Nem túl nagy tisztelettel: ha már pénzt kapsz érte (mert remélem, hogy nem ingyen vagy ilyen hülye), maradj annál, hogy napi szinten próbálsz belekötni a közmédiába. Az sem áll jól neked, de legalább leszarom...

Lullababe 2017.01.26. 15:07:48

Elég nagy a valószínűsége annak, hogy nem lesz ötödik évad. A pletykák mellett ezt az is igazolja, hogy a 3. rész vége egy lezárásnak tűnt. Ennyi, kész, vége, nincs tovább.

sixx · http://comment.blog.hu 2017.01.26. 15:13:06

@jobbdemokrata: mélység??? abban, hogy egy karonülő csecsemőt nevelő anya odaugrik egy golyó elé? amit egy teljesen ad hoc, a semmiből előrántott néni lő ki, teljesen megmagyarázhatatlan és értelmetlen indokkal? Molly szopatása negyedik évada, aminek a tetőpontja az, hogy összetörik a lelkét teljesen indokolatlanul? a nő, akit bezárnak egy üvegfal mögé, de rád néz és te ettől a szolgája leszel? ne idegesíts már.

2017.01.26. 15:17:44

Ezzel a poszttal egyet tudok erteni, nekem is meg sikerult ezt a sorozatot vegre neznem, es szerintem is jot tesz neki a piheno, vagy a bevegzes... szerintem amugy a sajat nepszerusege olte meg, ez a sorozat is eljutott oda, hogy fan-klubja let es a rajongoknak akartak csinalni ilyen karakterekrol szolo tobb szalakat, csakhogy mig ez egy 8-10 reszes "hagyomanyos" krimi sorozatban mukodik az "esetmegoldas" mellett egy ilyen kibontas (most az mindegy, hogy reszenkent/"eset" vagy sorozat/"eset"), egy 3 reszes sorozatban erre nincs ido, es akkor a konkret "eseteket" en-bloc nelkulozni kellett, es az egesz igy sajat magarol kezdett el szolni, ami meg nem sikerult olyan jol. Az meg nem lett volna baj amugy, hogy az egyes nyomozasok kapcsolodtak egy-egy karakterhez, de idegesito volt, hogy mindenki mindenkihez, es az is tulzora sikerult, peldaul, hogy Watson felesegenek van egy titka, de miert kellett rogton ilyen nevetsegesen tulzasba vitt szuperhos-nindzsa kemtortenetet irni hozza...? Nem lett volna egyszerubb, es erdekesebb, ha o egy ilyen egyszerubb no, aki csinalt valamit, vagy rajott valamire, amire nem kellett volna? Ujsagiro, vagy mittudomen, muszaj volt egybol James Bondot csinalni belole? Meg Sherlock novere, mint a legutolso "fogonosza", az ugy kapcsolodott az elozo resz fogonoszahoz, legalabbis azaltal, hogy eljatszotta a lanyat, az elozo evad fogonoszahoz, Moriartyhoz, a harom ferfi foszereplobol kettohoz csaladi alapon, Watsonhoz pedig az afferja kapcsan. Egyszerre. Tul sok ez, nem? :D Nem lett volna egyszerubb, ha "csak" Moriarty bosszuehes felesege? Muszaj volt ezt igy mind beletomkodni masfel oraba? Na mindegy, amugy nem akarok gonosz lenni, mert en elveztem, legalabb igy kevesbe fogom sajnalni, hogy nincs belole tobb :)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2017.01.26. 15:46:59

a következő állításokkal nagyon is egyetértek:
- az első két évad volt a csúcspont,
- főleg az 1x03, a 2x01 és a 2x03,
- és utána lejtmenetbe kapcsoltunk.

Moriartynak nem lett volna szabad ilyen korán meghalnia. ő volt a csúcsragadozó. a főellenség. bárki is jött utána, Mind Palace Guy vagy most a 2. részben a Trump-karakter, nyomába sem érhetett. sem kidolgozottságban, sem semmiben.

és igen, brutális logikai lyukakat hagytak a sorozatban a készítők. a nyomozás messze háttérbe szorult, az érzelgősködés pedig többnyire nem állt jól a szereplőknek.

azonban a záró epizód nekem éppenséggel tetszett. nehezen fogyasztható, nem beilleszthető a többi közé, tele metaforákkal, és itt talán bele is fért, hogy szánt szándékkal szartak az ok-okozatokra, hogy hogy szökött meg - lehet, hogy jobb, hogy nem is tudjuk, a LOST-ban is azok a rejtélyek az igazán emlékezetesek, amelyeket igazából nem magyaráztak meg egyszerűen és gagyin.

az itteni érzelmi hullámvasút, a Molly-féle telefonhívástól gyakorlatilag a rész végéig, minden logikátlansága ellenére (a végén a sírkövekről pont jól leolvasott számok, most komolyan...) levett a lábamról. színészi játék és karakterfejlődés tekintetében is.

ahogy írod: ezzel vége a 12 résznek és az átmenetet kicsit esetlenül, de az utolsó állomást szerintem nagyszerűen ábrázolva végignézhettük Sherlock karakterfejlődését. nem mondom, hogy nem lehetett volna jobb az egész, ha teljesen másfelé indulnak és felépítenek egy újabb Moriartyt, esetleg kiderül, hogy valahogy mégsem halt meg (azt nagyon nem bántam volna), de ha ő nincs, akkor már inkább ez az út, mint az a skandináv ürge, aki mindenre emlékszik és ezért az egész világ a markában van.

Thomas Dantes 2017.01.26. 15:52:11

@jobbdemokrata: Édes istenem...

Nem, nem volt megmagyarázva. Kivétték a szolgái. Milyen szolgái? Akikkel beszélgetett és onnantól fogva akarat nélküli bábkén engedelmeskednek neki? Jobb mint a jedi elmetrükk...neked ez magyarázat?

Oké...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2017.01.26. 15:53:07

@gio: kiegészítve még egy összeszedetlen gondolattal, ezzel az Eurus-szállal azért sok mindent elárultak Sherlockról is. az elnyomott és elhazudott gyermekkori eset miatt lett olyan, amilyen. ezért lett a kirakósok rabja. talán ezért nem voltak barátai sosem, mert érezte, hogy az veszélyes, hiszen egyet már elveszített. a tudatában benne kellett, hogy legyen mindaz, ami Redbearddel történt, a felszín alatt kísértette és hatással volt rá. ez azért hozzáad a karakterhez.

Guszty 2017.01.26. 16:10:44

@sixx: "Minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk." LOL

Hrobert · http://androlib.blog.hu 2017.01.26. 16:18:13

Nagyrészt sajnos egyet tudok érteni, az egész évad elment ebbe a Moffat-féle "semmit nem magyaràzunk meg rendesen, mert màr vagyunk akkora kiràlyok, hogy a fanok mindent benyelnek nekünk" irànyba, ugyanezt müveli évadok ota a Doctor Who-val is. Mondjuk ez nem tudom mennyire az ö hibàja csak valojàban, ott is elég sokat ir Gatiss ugye, szerintem ezek ketten fütik egymàst a hülyeségbe.
Ott is, itt is az a baj, hogy hiàba tudnak nekik nagyon jo ötleteik lenni, csak egy idö utàn màr nem tudnak ugyanolyan szinvonalon sinen maradni, ha bejön egy huzàsuk. Az elején még friss volt, ujszerü, de ugy tünik, hogy nincs hosszu tàvu koncepciojuk, vagy csak nagyon ködös, mintha nem szàmitanànak rà, hogy idàig eljutnak, aztàn gyorsan ki kell talàlni valami faszsàgot csak a fordulat kedvéért.
Az a Eurusos vonal elsülhetett volna jol is, de ezt az 5 perc alatt kitervelünk meg megrendezünk mindent a koràbbi fögecivel nekem is tul sok volt, arrol nem is beszélve, hogy ha a nagy agy Mycroft pontosan tisztàban van vele, hogy a kis hugi mekkora manipulàtor (mert jo, legyen, ennyi akàr még bele is férne), akkor hogy lehet akkora sötét ötlete, hogy ezeket összezàrja. Kb annyira volt ez a "Did you miss me?" vonal megfelelöen lezàrva, mint hogy Sherlock hogy maradt életben az ugràs utàn...

sixx · http://comment.blog.hu 2017.01.26. 16:29:58

@Guszty: van olyan modorossag, amit nem allok.

mollyhooper 2017.01.26. 16:42:43

@sixx: Tök igazad van! ! ! Friss anya soha, értsd SOHA nem ugrana egy golyó elé. Kivéve, ha a gyerekéről van szó. Ez biosz, nem lehet vele vitatkozni.

mollyhooper 2017.01.26. 16:49:07

Amit Mollyval műveltek, az kiborító. Tudom, hogy ő nem része az eredeti Conan Doyle történeteknek, de bazi jó karakter volt, voltak mélységei és ellenpontozta Sherlock geciségeit. És akkor ez a vallomásos 5 perc, aminek nem volt lecsengése meg folytatása. És volt pofájuk a legvégső képsorba beilleszteni őt, ahogy boldog mosollyal belép az ajtón. Ugyan már! Azt én nem bántam, hogy árnyalódik Sherlock karaktere, és lesznek érzelmei, de a kiskölyök ringatása, meg John ölelgetése nem volt túl sok kicsit? Nem tudom folytatják-e valaha, de fel kel kötni a gatyát nagyon, hogy jó epizódok legyenek. A 4. évadban nem is volt normális nyomozós szál, csak ilyen idétlen bénaságok. Hol voltak ezek az első évad ügyeihez képest? És miért kellett Irene Adlert előhúzni megint,, még ha csak egy sms erejéig is? Minek? Vezetett ez bárhová is?

Guszty 2017.01.26. 16:52:30

@sixx: Megoszlanak a vélemények, hogy a "Tőled" modoros-e vagy csak simán udvarias.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2017.01.26. 17:06:36

Egyetértek. Nekem - leszámítva a valóban súlyos logiksi bakikat - a 4/1-es tetszett, azt legalább követni tudtam. Már régebben észrevettem, hogy Gatiss munkái jibban bejönnek, mint Moffat-éi.

Nagyon vártam és gyatra lett. Ennyi. Általában a hatmadik évfolyam után minden sorozat kimerül. Egy kezemen meg tudnám számolni, melyik nem.

Raklem 2017.01.26. 17:08:27

Pont hogy az Eurus szál sokkal jobban össze lett rakva, mint Sherlock kvázi öngyilkossága. Akkor mentek a találgatások, hogy húú biztos összejátszott Mollyval, stbstb, aztán kb. elblöffölték az egészet. Itt meg gyakorlatilag volt pár apró utalás korábban és ebből pl. redditen egy csomó mindent összeraktak, nagy részük szépen helyére is került 1-1 plusz csavarral. Logikailag nyilván kikezdhető, de szerintem ez inkább egyéni ízlés kérdése, hogy mi fekszi meg a gyomrod. Engem spec az zavart, hogy hogy juttatta haza a többieket, illetve úgy általánosságban, mikor elkezdődött a Fűrészes játék, miért nem volt sehol senki aki segíthette. Az hogy manipulált mindenkit? Elég volt az igazgatót, utána már nyert ügye volt. Nem mondom hogy húde reális, de nem is dokumentarista igényű krimit nézünk. Az elegáns megoldások nekem is hiányoznak kissé, plusz nem értem, hogy ha már szépen felépítették Sherlock "emberré" válását, miért kell még néhányszor pluszba KIMONDATNI ezeket a karakterekkel, jól szájbarágva (meg Mary haldoklása is pfff), de összességében ez a finálé baromira betalált nálam.

Falatkányi 2017.01.26. 17:45:14

@sixx: nem ranezni kell, beszelni nem lehet vele. Es Moriarty nem abban az 5 percben vette fel ezeket a reszeket, hanem kesobb. De istenem, nezni jo volt, en elveztem a lezarast. Fura volt a fureszes lebonyolitas, de ez van. Majd evek mulva ujranezem :)

sans paraben 2017.01.26. 18:23:20

@sixx: maximálisan egyetértek.
a sherlock ott romlott el, hogy túl korán kinyírták moriarty-t. onnantól kezdve erőlködéssé vált az egész és észvesztő baromságokba, sőt erre a szezonra önmaga paródiájába fordult a sorozat. ha megmaradt volna az állandó főgonosz, sherlock karaktere, és valós ügyek megoldása, nem került volna ebbe a lejtmenetbe. a családi szappanoperává változás teljesen kicsinálta a sherlockot.
@jobbdemokrata: ha nem érted, miért gáz, amit molly-val művelt, akkor inkább te nézz mélyen a lelkedbe, mert nem sok empátia van benne.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2017.01.26. 19:44:56

Hogy hívják az első rész előtti részt? az a pilot? mert az és a hivatalos első rész baromi magasra tették a lécet. aztán az egész évad fényesen szerepelt. Meg a második is. A harmadik sem volt rossz.

A negyedik első része is elég fainul indult, de ez a beharangozott, és beváltott "dark tone" elbaszta az egészet (egyébként Mary a regényben is meghal). Majd jött a második rész, ami a legpompásabb dolog ami a televíziózással valaha is történt. Szívből remélem, hogy Toby Jones hollywood-i gigaprodukciókba váltotta meg a jegyét mint überförtelmes főrothadék, zseniálisan hozza a figurát.

Na de az utolsó rész?!?!!???! Az valami olyan szinten összecsapott fosmoslék amire nincsenek szavak... hogy pont egy Sherlock sorozatban tobzódjanak a logikai ellentmondások és banális baromságok az tényleg lesokkolt... a szuperheppiend pedig már csak hab a tortán.

A második rész pazarsága sajna nem mentette meg az évadot, úgyhogy egyetértek a cikk tartalmával.

mollyhooper 2017.01.26. 20:31:04

@mrbloodbunny: Tob Jones jó volt, de nekem Andrew Scott (Moriarty) volt a csúcs. A kis alacsony, jóképű pasi a jól szabott Vivienne Westwood öltönyben, és akitől mégis kivert a víz. Zseni a fickó. Nála nem volt jobb főgonosz. A rezzenéstelen arcú Magnussen semmilyen sem volt.

Pilgrim76 2017.01.26. 21:45:32

A legidegesítőbb baki a 3-ik részben: az elválasztó üvegfal hiányát Sherlocknak hallania(!) kellett volna, hiába voltak a megtévesztő feliratok meg Eurus hangmodulátora, a hegedűszó bejárta a termet!!!

Végre Kibasztak 2017.01.27. 09:59:41

@Hrobert: "semmit nem magyaràzunk meg rendesen, mert màr vagyunk akkora kiràlyok, hogy a fanok mindent benyelnek nekünk"
A másik véglet sem szép, mikor IQ50-hez igazítva levezetnek minden nüanszot, hogy biztos eljusson az elképzelés.

Csak nem haragusztok meg, így leírom: infantilis az egész széria. A egyik ebizódban ült a repülőn főhősünk és ELMEPALOTÁRÓL beszélt, a sajátjáról, hogy abban merült el épp, ott járkált, azért nem reagált a megszólításra. Ez az egy jól fémjelzi az egész célközönségét és szintjét.

Hrobert · http://androlib.blog.hu 2017.01.27. 10:02:02

@Végre Kibasztak: Hàt igen, a kettö között kéne egyensulyt talàlni.
Ez a mind palace dolog meg oké kicsit hülyén hangzik sokaknak, de igazàbol sztem az egy egész ötletes modja volt, hogy vizualizàljàk a gondolkodàst.
Legalàbbis nem olyan unalmas, mintha bàmulna a kamera mellé 3 percig, aztàn felkiàlt, hogy HEURéKA!

sweeney todd 2017.01.30. 07:52:58

na, tegnap fejeztem be.

1., S. nem szocipata, soha nem is volt. azok jellemzője, hogy nem szeretnek, nem szorongnak, nem tanulnak a hibájukból. egyik sem jellemző sherlockra. egy sérült, briliáns megfigyelő, rögeszmés, furcsa ember, akinek az átlagnál jobban pörög az agya, de ettől még senki nem lesz szociopata. akkor már inkább az asperger diagnózis, amit watson rásütött egyszer.

2., nem értem, hogy az írók miért ragaszkodnak ahhoz, hogy a pszichopaták egyben zsenik is, ez nem igaz. a pszichopaták/szociopaták átlagos, vagy picivel átlag fölötti iq-val rendelkeznek, de semmiképpen sem zsenik. erus halál erőltetett volt. miért pont 5 év múlva? hogy szökött meg, jött vissza? S. miért nem vette észre, hogy nincs üveg, mikor még hegedültek is? W.-nak ledobták a kötelet, az meg elindul bilinccsel a lábán? WTF? miért volt ennyi logikai hiba a végén, eddig pont azért néztem a sorozatot, mert nem volt benne feltűnően ilyesmi.

3., szvsz már Mary is sok volt, főleg ez a bérgyilkos szál. miért nem lehetett egy sima okos háziasszony, valami titokkal?

4., ez a nagy összeborulós nyál a végén meg pláne gáz.

sweeney todd 2017.02.01. 06:28:59

Továbbá egy eltűnt gyerek nem egy eltűnt kutya, nem lehet lerendezni annyival szülői részről, hogy hát ha euros nem mondja meg, hol van victor, így jártunk. Egy gyereket megtalálnak, jönnek a keresőcsapatok, rendőrség, kutyák... a kiszáradt kutat a felnőttek is ismerhetik, a kisfiú kiabál. Egyáltalán hogy visz le egy 5-6 éves kiscsaj a kút fenekére egy hasonló korú gyereket?

sweeney todd 2017.02.01. 06:31:18

@Pilgrim76: már az alap is idegesítő "baki" egész victor eltűnése. Nem kereste a rendőrség, csak legyintenek?

sweeney todd 2017.02.01. 06:33:08

@PuffCinq: hát, elég szomorú, ha valakinek még akkor is tétszik egy logikán alapuló sorozat, ha 678 zagyvaságot sorakoztat fel.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2017.02.03. 18:40:50

@sweeney todd: én semmi szomorút nem látok. Adott egy sorozat, amely ugyan logikán alapul, de az érzelmek legalább olyan fontosak benne. Ez a sorozat érzelmileg hatott rám, megérintett és tetszett. Ezt leírtam és megosztottam másokkal. Van, aki egyetért velem, van aki nem. Ez szerintem inkább jó dolog, semmint szomorú.
süti beállítások módosítása