A motorkerékpár, és amit megtestesít, a szabad száguldás, meg minden, ezzel azonosított, romantikus elképzelés, az amerikai néplélek része. Több felsővezetőnek áll a garázsában egy chopper, mint bárhol a világon, és ha azt mondod, Harley, párás szem és messze révedő tekintet lesz a reakció, az, Harley, Szelíd motorosok, csak megyünk előre és a szél muslincákkal dekorálja a fogsorunkat, de nem baj. Ezt a nosztalgikus múltidézést lovagolja meg a Discovery Channel második saját gyártású fikciós sorozata, a Harley és a Davidson-fiúk, amiben a legendás motorkerékpár megszületését és a cég első 30 évét kísérhetjük nyomon.
A háromrészes, összesen 4,5 órás minisorozat egy percig sem tagadja, hogy tulajdonképpen egy klasszikus amerikai márka előtt emel oltárt, és az egész sztorit úgy építik fel, hogy a legendás motor megalkotói, a Davidson-testvérek (a sorozatban ketten, a valóságban hárman voltak tevékeny részesei a folyamatnak) és Bill Harley tulajdonképpen mellékszereplők a motorok mellett. Ezzel nekem nem sok bajom van, mert szeretem a motorokat, és érdekelt, hogy az istenbe' lehetett versenyt rendezni olyan gépekkel, amiken csak azért nem haltak meg a motorosok, mert a Jóisten vigyáz a félkegyelműekre.
A motorokról, különösen a versenyekről szóló szegmensek éppen ezért elképesztően jól működnek, nem is emlékszem, mikor láttam tévében, de akár filmen is ennyire élethű képsorokat, melyeken ráadásul az eredeti, 1900-as évek elején megépített motorok pontos másain ülnek a színészek és kaszkadőrök. Amikor nem versenyeznek (és nyernek) a Harleyk, akkor az Indian motorokat gyártó nyikhajjal és gátlástalan üzletemberekkel hadakoznak, ezzel egy újabb amerikai toposzt, a pénzéhes elit ellen sikerrel megküzdő self-made man-ét is kipipálják, aki minden akadály és ármánykodás ellenére, csak a saját gógyijára, tehetségére és elszántságára támaszkodva, a semmiből építi fel a maga kis birodalmát (hogy aztán később ő vegye át a genyó pénzember helyét, ugye, de erről már nem szól a sorozat).
A történelmi tényekkel az alkotók kicsit lazáén bántak, időben ide-oda mozgatta valós eseményeket, és írtak a sztoriba olyan konfliktusokat, amik a valóságban nem történtek meg, de hát nem dokumentumfilm-sorozatról, hanem szórakoztatóipari termékről van szó. A három főszereplő rögös útja a sikerig egyébként érdekes, én egy kicsivel többet fogalkoztam volna a karakterekkel, a hátterükkel, és árnyaltam volna a motivációikat is, sőt, sokkal kevésbé igyekeztem volna szájba rágni a motorozás = szabadság tételmondatot, de akkor nem maradt volna idő azokra a versenyekre, amik mozgatják a sztorit A pontból B-be.
A fényképezés, a jelmezek, a helyszín (Románia ugrott be Wisconsin helyére) mind a helyükön vannak, a motorok valósághűek, a színészek, amit lehet, kihoztak a karakterekből - arról nem ők tehetnek, hogy a szerepek nem túl bonyolultak. Akit érdekel, hogyan született meg egy amerikai legenda, szánja rá ezt a 4,5 órát, nem fog csalódni.
Hol látható: Discovery Channel, vasárnap esténként 21:00-től, premier szeptember 18.
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.09.17. 10:02:59
André Goodfriend 2016.09.17. 10:45:26
Alick 2016.09.17. 11:46:07
www.youtube.com/watch?v=bEHX8BaCtpQ
:)
Gery87 2016.09.17. 14:27:26
Medgar 2016.09.17. 16:18:29
sixx · http://comment.blog.hu 2016.09.17. 20:07:04
sans paraben 2016.09.18. 11:40:58
szepipiktor 2016.09.18. 12:38:52
De Discovery? Akik a "Hogyan készül?"-t adják? Akkor ebben sem lesz egyetlen hiteles szakkifejezés fordítás? Mértékegységek ismerete?
A Discovery 10 éve nem készített hiteles műsort.
A HD-ről meg az gay motorosok jutnak az eszembe, akik hazafyas üvöltözéssel ülnek egy amerikai gépre és élit meg az amerikai szabadságot.
A HD egyébként olyan, mint a Apple = szcientológia.
Mert motornak nem a legjobb, ha meg valami nagyvas kell, akkor arra hasonló áron ott egy Honda Gold Wing.