Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ezekkel a gyerekekkel csak a baj van

Trónok Harca kibeszélő 6. évad 6. rész

2016. május 31. 13:16 Fega 96 komment

game_of_thrones_606_07_960.jpg

Hétfő este újabb Trónok Harca epizódot sugárzott az HBO, úgyhogy itt az ideje átrágni magunkat a hatodik rész történésein. Spoilerek a tovább mögött.

Hát nem ez volt a sorozat legizgalmasabb része, de minél többet agyalok rajta annál inkább azt gondolom, hogy a fontosságát sikerült nagyon ügyesen elrejteni. A menekülő Meerával és Brannel vesszük fel a fonalat és rögtön kiderül, hogy Hodor olyan ügyesen óvta azt az átkozott ajtót, hogy rendes előnyt sikerült összeszedniük. Mert a drámai hatás fokozása érdekében azt látjuk, hogy szegény Meera minden egyes centiméterért keményen meg kell, hogy küzdjön. Ha ez nem lenne elég, akkor a zombik nem totyognak, hanem sprintelnek, de legalább kocognak, még közelebb hozva ezzel az elkerülhetetlent.

Mielőtt megérkezne a felmentő sereg, meggyőződésem, hogy zavarosan ugyan, de a készítők jól elspoilereztek nekünk egy csomó mindent, ami később fontos lesz a végjátékban. Előkerül Aerys Targaryen, az őrült király, Daenerys kedves édesapja, aki uralkodása végére inkább leégette volna az egész fővárost, mintsem, hogy Robert Baratheon megkaparintsa magának. A futótűz többször hangsúlyosan kerül elő a látomásban. Ez a sorozatnézőknek is ismerős, hiszen nagyban hozzájárult, hogy Stannis ostroma elbukott és Jaime után, Tyrion is megmenthette a fővárost a pusztulástól.

got606_112315_hs_dsc16091.jpg

Bran látomásában könnyű ezt megfejtésként értelmezni: futótűz kell az arcukba az a zombik mellett talán még a Mások ellen is jó lesz valamire. A másik, hogy a Királyvárra árnyékot vető sárkány ugyanúgy lehet segítség, vagy egy másik fenyegetés is. A sorozat különböző jelenetei általában szépen kiegészítik egymást, így Dany édesapjának a megjelenése és a rész végi újabb látványos megmozdulása talán tovább akarja hangsúlyozni, hogy valójában ő is gonosz lesz a végére. (Vagy csak a saját meggyőződésem akarom igazolni.) Bran látomása egészen biztosan nem random, hiszen jelen esetben pont az a lényeg, hogy ő lett a Háromszemű Holló, bár ha emlékszünk rá, akkor Jojen már elég rég szívatta azzal szegény srácot, hogy azért nem találja a hollót, mert ő maga az. Ez csak mostanra lett igaz, ez pedig elképesztő nagy erővel jár, Bran Stark tulajdonképpen ugyanúgy meghalt Hodorral meg Nyárral együtt a barlangban és most már inkább Háromszemű Hollónak kellene hívni, de én azért maradnék a Brannél, remélem belefér.

Látomása lényege, hogy ott a kezében az erő, csak nem tudja, mit kezdjen vele.

Szerencsére mikor már feláldozta magát az összes figura, aki taníthatott volna neki valamit, akkor a tökéletes időzítések sorozatában látunk egy újabbat, ezúttal Benjen Stark tér vissza közénk, hogy ne maradjunk újabb Stark találkozó nélkül sem. Bár ezt még nehezebb annak hívni, teintettel arra, hogy mindketten furák. Mint említettem Bran valójában egy hatalmas erejű varázsoló, Benjen meg fél-zombi, akit csak az Erdő gyermekei állítottak meg abban, hogy ne váljon teljes egészében fehérré. Azért úgy tűnik, hogy ő még fog tudni segíteni Brannak, hogy jobban használja az erejét, és együtt még újabb Starkok irányába is megindulhatnak. Ez valószínűleg Jon és Sansa lesz, akik kimaradnak az epizódból.

1-7a77sssotecd25f21xnbxa.jpeg

Arya viszont itt van nekünk, hogy tovább élvezhessük a westerosi közelmúlt színpadi feldolgozását. A meta kommentár még erősebb, mint az ötödik epizódban, ugyanis ezúttal a jelentben látott braavosi közönség reakciója és a színészek szándéka egyáltalán nem áll összhangban. Bryan Cogman írta az epizódot és ő felelős az ötödik évados Sansa-Ramsey megerőszakolós jelenetért is, ami után többen kiakadtak azon a vágáson, hogy Theon arcán ért véget a jelenet. (Cogman igyekezett védeni a döntést, ezt itt lehet angolul elolvasni.) Ragaszkodik hozzá, hogy az az erőszak nem csak a sokkhatás miatt került az epizódba. A darabon keresztül, (ami tökéletesen illik a sorozatra ha a könyvekkel hasonlítjuk össze), visszafogott formában lehet ezt a frusztrációt kommunikálni és beemelni a történetbe.

De ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor is érdekes nézni, hogy a nézők a karakterek valódi érzéseit és tragédiáit élik meg, hiába csinálnak belőlük eltúlzott paródiát.(Ugyanakkor szerintem külsőre a Tyriont alakító színész (Leigh Hill) sokkal inkább hasonlít arra az Ördögfiókára, akit Martin a könyvekben leír.) Hús vér embereket látnak a színpadon, akiknek átérzik a fájdalmukat, ahelyett, hogy Aryához hasonlóan nevetnének azon, hogy ezek a szemetek végre pont azt kapták, ami jár nekik. Ő ráadásul annak idején nem volt ott Joffrey halálánál, aki rajta volt a listáján, ezért duplán kiélvezi a helyzetet. Ned lefejezése óta folyamatosan valaki másnak kell kiadnia magát, ebben pedig olyan jó lett, hogy még magát Jaqent is át tudta verni, pedig azt gondoltuk volna, hogy ha valaki felismer egy csalót az ő. Mindenesetre nem képes átadni magát a feladatnak és megölni valakit csak azért, mert kifizették az árát. Ő még mindig az igazság harcosa, most, hogy megtanult mindent ideje visszatérni saját küldetéséhez és befejezni a színjátékot. A valíriai acélt szerencsére nem roncsolja a sós levegő, így kifogástalan állapotban van Tű, hogy segítségével folytathassa a listáján maradt emberek gyilkolását.

1-os0jh0cdet3mg84acaebtq.jpeg

A színjáték Margaery szálán még erősebben jelen van és talán ez tesz a legtöbbet azért, hogy úgy érezzük egy különösen eseménytelen epizód volt. Megérkezik a sereg, amire vártunk, de hiába, pont annyit ér, mint a vezetőjük, Mace Tyrell. Margaery keveri a kártyákat és úgy tűnik a saját érdekei mellett más jelenleg nem érdekli. Azt nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy ennyire megérintette a vallás és belőle is fanatikus lett. Inkább felmérte a lehetőségeit és nem látott más kiutat a sötét cellából. Ez mondjuk nagyon veszélyes játék, mert ha ez tényleg színjáték, akkor jelenleg az élete múlik rajta. Egy pillanatra sem hagyhat ki, de megéri a kockázatot, mert ahogy hallottuk a birodalom két pillére a korona és a vallás, ezek szép lassan az ő kezében összpontosulhatnak.

Margaery nem gyújtott fel egy épületet tele lovas vezérekkel, de a húzása ettől még ugyanolyan fontos volt a hatalmi játékban.

Szegény Cersei minden lehetséges módon megszívta, hogy felfegyverezte a láncos fanatikusokat, ezzel szemben megvan az esély, hogy pont a gyűlölt veje jöjjön rá, hogy kell ezt a helyzetet a saját javára fordítania. A királynő elég jól érezheti magát, bár kérdés, hogy mi lesz a hatalmas Tyrell sereggel, mert nem volt egyértelmű, hogy ők is elkísérik-e Jaime-t hódító útjára. Ha maradnak az is egy másik ütőkártya lehet a kezében. Persze ahhoz még a nagyinak is lesz 1-2 szava.

Nemcsak Benjen volt az epizód nagy visszatérője, de a Vörös nász fontosabb figurái is újra feltűntek. Az különösen elegáns megoldás volt, hogy mikor Jaime küldetését felvezették, akkor még mielőtt elhangzott volna a név ugrottunk a gyűlölt Walder Frey-re, akit majd a Királyölőnek kell kisegítenie. A színészkedés mellett a családon belüli csalódások dominálták a különböző szálakat és senkit nem tudnak annyira lehangolni a saját gyerekei, mint Walder Frey-t. (Ő akár egy potenciális Arya célpont is lehet a közeljövőben.) Azért fontos még ez a szál, mert ugyebár az előző részről szóló posztban valótlanul állítottam, hogy Sansa elfogadta Kisujj és a Völgy lovagjainak segítségét. Helyette ragaszkodott hozzá, hogy Brienne a Tully seregeket hozza el neki, hogy bevehessék Derest. Jaime akciója nagyjából meggátolhatja, hogy a bácsikája serege bármerre is mozogjon, mert a Lannisterekkel gyűlik meg a bajuk és így a végén még az is előfordulhat, hogy Sansa elfogadja Kisujj segítségét. Itt aztán bármi megtörténhet, nem igaz?

got_mp_091715_ep606-26931.jpg

Sajnos ezekben a csatározásokban nehéz elmerülni, amikor tudjuk, hogy sokkal nagyobb fenyegetéssel kellene valamit kezdeni. A sorozat készítőit viszont nem különösebben érdekli, hogy mit esik jól nézni és hosszú hosszú jeleneteket töltünk el Szarvhegyen, ahol megismerhetjük Sam családját. Itt is tele a padlás a csalódott szülői érzelmekkel, plusz ott van mellé a színészkedés témája is. Az egy dolog, hogy Szegfűnek meg a gyereknek a valódi származását el kell titkolni, ezt teljesen megérti az ember. Viszont az, hogy Sam meghunyászkodik és nem említi meg, hogy azért is megy Óvárosba, hogy minél többet tudjon meg a Másokról, az egészen aggasztó.

Ha félve hozza fel a témát az érthető, a testvére a kontraszt mellett azért ül ott, hogy bizonyítsa, a normális embereknek természetesen abban a tudatban élnek, hogy ez az egész csak mese. Samnek viszont meg kellene próbálnia legalább a saját családjában tudatosítani az igazi veszélyforrást. Az apja egy pillanatig elfogadja a Mások létezését, de ez a szóváltás arra van kihegyezve, hogy mit is keresett Szegfű a faltól északra. Itt igazán vissza lehetett volna rántani a beszélgetést az igazán fontos dolgokra. Arról nem is beszélve, hogy mintha Sam elfelejtette volna a családi örökség részét képező valíriai kardot(Átokszív!). Eleve ezért (is) kellett volna jönnie, ha tudja, hogy ez lesz a túlélés kulcsa, ha egyszer eljön az igazi háború. Az mondjuk tény, hogy ha elárulja a jelentőségét és az édesapja nem hiszi el a szavait, akkor esélye sem lett volna megszerezni. De ehhez nem ártott volna, hogy Sam egy kicsit összeszedettebben érkezzen meg haza és ne ilyen random módon történjenek az események, ahol először még azt is elhiszi magáról, hogy maga mögött hagyja élete szerelmét. Megvan a kard, azt meg majd máskor ráér kitalálni, hogy mi lesz a lánnyal meg a kisbabával Óvárosban.

Egyéb felfedezések:

  • Ha esetleg Margaery-ből tényleg vallási fanatikus lett, akkor az egész nem az ő nagyjelenete, hanem a Főverébé. De azt a sorozatot valahogy kevésbé akarnám nézni, amiben ez történik. De még simán benne van a pakliban.
  • Volt még jó vágás az epizódban, például a kezdő télies képsorok után visszatérni délre, ahol még csak most kezdődött az ősz, elég jól átadta, hogy a Sam és Szegfű szála olyan helyen játszódik, ahol még senki sem foglalkozik azzal, hogy közeleg a tél. Azért Sam konkrétan ki is mondja, hogy véget ért a nyár. Ha valaki hozzám hasonlóan lemaradt volna az előző részben Bran rémfarkasának szimbolikus jelentőségéről.
  • Az meg valahol lenyűgöző, hogy a déli úrnak nem sok fogalma van a vadakról, de ugyanúgy gyűlöli őket, mintha az ő földjén garázdálkodnának. 
  • Kicsit túlzásba vitték az utalgatásokat Szegfű illetve a gyerekének az apjára.
  • Ha már össze vissza vannak az idősíkok a sorozatban, akkor afelett is illik szemet hunyni, hogy milyen óriásit nőtt kicsi Sam, ugye?
  • A színházas meta-kommentárba még az is belefért, hogy az írás nem elég jó. Magukat és Martint is oltják a készítők?
  • Azt is szeretik újra és újra elmondani a láncos emberekről, hogy csak arra várnak, hogy meghaljanak az istenükért. Értjük a vallási fanatizmus hasonlatot enélkül is.
  • A végén a sárkányos beszéd szándékos visszautalás volt Khal Drogo beszédére. Csak neki nem volt sárkánya. Cserébe Jason Mamoa egy kicsit jobb színész, ezért az egész jobban működik.
  • Ha jól emlékszem a próféciákra, akkor Dany-t valaki még egyszer el fogja árulni. Lehet, hogy Daario lesz? Csak mert most simán elmondta, hogy a Sárkányok anyja nem arra született, hogy a trónon üljön, pedig Westeros meghódítása után az lenne a következő. Ő kap majd a végén észbe és árulja el a királynőjét vajon?
  • Mikor kerül elő vajon a másik két sárkány?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2016.05.31. 13:35:39

Az tényleg hiányzott egy kicsit, hogy Sam nem vágta családja szemébe, hogy "én harcoltam a Másokkal, amíg ti itt pöffeszkedtek a kényelmes melegben". Azt kíváncsi leszek, hogyan oldja meg Arya, hogy idegen városban, pénz, lakhely és ismeretségek nélkül van, plusz még egy bérgyilkos is vadászik rá...

NAR 2016.05.31. 13:37:59

Ja, és vajon Tomment a Főveréb vagy Margery irányítja?

Charlie100 2016.05.31. 13:46:53

Azt jól értettem, hogy Bran gyakorlatilag letöltötte magába a korábbi évadok minden olyan jelenetét, ahol ő nem volt jelen? + az előzmény történéseket is?

afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~ 2016.05.31. 13:50:17

a kicsi Sam sokat nőtt "fél év alatt" dolog nekem is szemet szúrt, de nem úgy van itt, hogy a négy évszak 12 vagy 16 év alatt megy le? Mintha az elején lett volna egy utalás, hogy a négyéves nyár, vagy valami olyasmi, hogy a négyéves tél... nem tudom, de ha ebben az univerzumban így van, akkor az ősz is 2-4 év, így nagy lett a Sam.

kalbász 2016.05.31. 13:55:16

@NAR:

A nézők kényszerű megdöbbentése irányítja az írók által.
Logikát kár keresni benne.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.31. 14:03:41

1. A múltkor ment itt a vita, hogy Jaqen és a kiképzőtiszt csaj vajon nem ugyanaz a személy -e, hisz soha nem látni őket együtt, és nem beszélnek egymással. Hát most beszélgettek.

2. A könyvben Bran-ékhez jóval korábban csatalakozik a félig-más segítő, aki ott nincs megnevezve. volt egy olyan sejtésem, hogy az talán Benjen. A sorozatban így lett. Vajon a könyvben is így lesz?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:04:04

Klassz ez a " Spoilerek a tovább mögött." szlogen, kicsit ront rajta, hogy nem továbbot hegesztettek a blogmotor alá, hanem olvasson még-et.

Amúgy e pillanatban 2 érdekes szál maradt számomra: az egyik Arya. sztem nem véletlenül ült a végén egy sötét szobában: mivel vak volt egy darabig, ő a sötétben is tud harcolni, szerintem így fogja megölni a lófejű csajt. A másik a főveréb kicsinálása: eddig Cersei-ben bíztam, hogy rászabadítja a Hegy-et a verebekre, de most már Margeary képmutatását látom inkább a probléma megoldásának. A konfliktus itt az, hogy ez a hülye bamba férje tökre komolyan beleélte magát az egészbe, úgyhogy ha a Főverebet ki akarja nyírni, akkor a saját férjével, Cersei utolsó élő fiával is összetűzésbe fog kerülni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.31. 14:05:21

@afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~: Attól, hogy az évszakok meg vannak bolondulva, az életritmusa ugyanaz, mint a normál világban, tehát ennek inkább csak a forgatási időhöz van köze ugyanúgy, mint a többi, hirtelen nagyot nőtt gyerekszereplőnél, lásd. pl. Bran.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:08:11

@NAR: tomment mindenképp A Főveréb, ő tényleg megtért. Azt sem kétlekm, hogy Margeary meg csak játssza a fejét. Az egyetlen kérdés az, hogy ebből a Főveréb mennyit sejt. Én úgy hiszem, Főveréb TUDJA, hogy Margeary hülyére akarja venni, viszont mivel ennek következményeként Tomment TÉNYLEGESEN is behálózta, hagyja, a luvnya hadd higyje, hogy működik a színjáték. Nem szimpatikus ember ez a Főveréb, de eddig mindig húzott egy olyat, amitől ő jött ki győztesen a szituból.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.05.31. 14:08:34

@vészmadár (pica pica): nem lehetsz ennyire szőrszálhasogató, a "tovább mögött"-et simán értetted, csak be akarsz szólni.

vontod75 2016.05.31. 14:14:59

Szerencsére Tommen úgyis megpatkol. jamie lenyeli a keserű pirulát, mikor sansa és jon megérkezik a felmentő sereggel. Freyéknek meg még a Boltonokkal is lenne elszámolni valójuk. A mások mindenkit legyaknak kivéve a sárkányos Őarcosságát. Akit majd a legdicsőbb pillanatában kaszabolnak le. Lady Stonehart is lejön és rendezi a számlát. Szóval lesz itt mit nézni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:16:05

sok más mellett engem a leginkább az zavar amúgy, hogy egyfelől nagyon korán és sikeresen elültették a "valyriai acél" legendáját, hogy az mekkora ritkaság és kincs (külön elhangzik, hogy a Lennister-háznak (!) sosem volt), aztán meg közben lassan nagyjából mindenkinek van egy a kandalló fölött, vagy csak úgy, a padláson.

vontod75 2016.05.31. 14:18:58

Ja és ha már beszólás. Ramsey még mindig RAMSAY...
Ramsay Bolton....

NAR 2016.05.31. 14:21:24

@kalbász: Nem egészen, az előző epizódokban szépen felépítették, hogy Tommen hallgat a Főverébre...

Raziel Anarki 2016.05.31. 14:21:27

@vészmadár (pica pica): jah, de kb tizenvalamennyi valyriai acél kard van, ebből asszem eddig láttunk max 9-10-et :)

vontod75 2016.05.31. 14:23:07

@vészmadár (pica pica): Ja egy kvázi több milliós népességből van kb 15-20 ilyen kard. Nem mondanám éppen gyakorinak. Látni meg azért látsz ilyet, mert a főszereplőkről szól ez a sorozat. Nem is az egyszeri parasztok vannak felszerelve vele...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:28:43

@Raziel Anarki: azért vannak itt kérdések. Pl. ha én Lennister volnék, és a tizenvalahány felbecsülhetetlen kardból lenne 1-1 egy falat őrző, csóró kapitánynál, egy suttyó várúrnál, egy kódorgó nemesnél és hasonlók, akkor csak szereznék már magamnak egyet. Meg ha ekora érték, akkor csak nem egy ilyet hagynék "ráutaló" bűnjelként ott egy gyilkosság helyszínén. Plusz ugye ott van a kérdés: ha tényleg csak tizenpár kard maradt, akkor az a "néhány kovács, aki még ért a valyriai acél újraöntéséhez", mégis hol a toszban tanulta meg ezt a dolgot?:)

2016.05.31. 14:28:50

Needle mondjuk nem Valiriai acél, ezt a kis kardot Ned kovácsoltatta Aryának Winterfellben amikor nem akart kötni a csajokkal.

NAR 2016.05.31. 14:29:44

@vészmadár (pica pica): Nekem is az érzésem, hogy Tommen hívő lett. A könyvben ekkor még csak 10 éves, nem éppen egy kialakult gondolkodású személy. A sorozatban idősebb lett, de a kamaszok sem arról hírhedtek, hogy a szüleikre hallgatnak. Tulajdonképpen a verebek ügye még támogatható lenne ("az elnyomottak képviselete az állandóan háborúzó urak ellen"), de az pont nem látszik, hogyan segítenek a szegényeken.

Szerintem sem hisz a Főveréb Margarery-nek, ezért továbbra is zsarolhatja Lorasszal.

2016.05.31. 14:30:27

@Equinoxe: Ja, és Margaery Cersei menye, nem a veje (az utóbbi férfirokon ^^)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:31:55

@NAR: az egész Verébmozgalom a tipikus példája a vallási fanatizmusnak, illetve a "Pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve" mondásnak.

D-verse 2016.05.31. 14:33:15

Cerseinek nem a veje Margaery, hanem a menye.
Más is észrevette az apró utalást A szarvasvadászra? One shot.

vontod75 2016.05.31. 14:33:54

@vészmadár (pica pica): Az egész Verébmozgalom a főveréb ambícióiról szól. Kb annyira akar ő minden szegényen segíteni mint Orbán Viktor menekültet befogadni...

vontod75 2016.05.31. 14:35:46

@D-verse: Ebben a sorozatban még az is kiderülhet, hogy Margery férfi :) :) :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:40:26

@vontod75: egy kb. hatvankönyves restanciám hever otthon az íróasztalon, ebből adódóan ezt könyvben még nem olvastam (amúgy sztem nem is fogom), tehát csak a kiejtés alapján írogatom át, meg amit más már leírt, azt igyekszem megjegyezni. De különben köszi:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:42:50

@vontod75: elképzelhető, bár sztem túl sablon volna, én jobban szeretném, hogy a Főveréb ambíciója, ha van is, ne evilági legyen, akkor már inkább egy amolyan Messiás-komplexust várok: ő igenis higgye el, hogy a Hét bízta meg a világ jobbá tételével, mindenképp számosabb levonandó tanulsága volna, mint egy Tartuffe-parafrázisnak.

lilcsi manó 2016.05.31. 14:43:41

@Equinoxe: en ugy emlekszem havas jontol kapta mielott elvaltak

lilcsi manó 2016.05.31. 14:44:45

Van egy erzesem hogy az egesz szegfu es sam szal csak a kard miatt kellett, eggyel tobb amivel a masokat kaszabolni lehet

Janos Mohacsi 2016.05.31. 14:46:33

@D-verse: Ugy latom masok is eszrevettek a Tű meg a veje(Tommen nem homar hazassagban van)hibajat :-D
Meg nem kiralyölőnek, hanem kiralygyilkosnak kellene forditani a Kingslayert.

Petrow 2016.05.31. 14:48:20

A három árulással kapcs:
- A vér árulása (ezt sokan a vajákosasszonyra fogják, de simán lehet, hogy egy, a könyvben már színre lépett szereplő az)
- Az arany árulása (Ez lehet Jorah, de akár valamelyik zsoldos sereg is. A Makulátlanok nem valószínű.)
- A szerelem árulása (ez nagy valószínűséggel Daario lesz)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 14:51:09

@Janos Mohacsi: de lehet a király kőművese is, esetleg sínfektető munkása, tojója vagy grafikai rétege is (King's layer)

asok 2016.05.31. 14:53:03

@Equinoxe: Jon Snow csináltatta neki, de valóban nem valíriai acél.

lilcsi manó 2016.05.31. 15:03:28

Tommen egy nyomi kiseger akit barki tud manipulalni :p
Remelem Margarery csak hulyere vette a foverebet es vegul mennek mind a levesbe akar Tommenkevel egyutt

nota19 2016.05.31. 15:03:29

@Equinoxe: Jon adta neki az első részben, és Deresben Mikken kovácsmester kovácsolta.
@vészmadár (pica pica): Tywin próbált szerezni, de nem sikerült neki, egészen addig, amíg Ned palloság Jeget el nem csaklizta. Egyébként nekik is volt egy Valyriai kardjuk, Oroszlánüvöltés, de elveszett, azt hiszen talán Gerion (Tywin öccse) eltűnésekor Essosban.

Bikli néni 2016.05.31. 15:05:56

@Janos Mohacsi: A hivatalos fordításban királyölő. Mondjuk Jaime esetében szerintem ez helytállóbb is (az eddig ismert infók alapján), mint a királygyilkos.

És igen, ahogy azt már többen is írták előttem: Tű nem valyriai acélból készült.
Átokszívre viszont kár volt elpazarolni egy ekkora jelenetet. (Csak nekem tűnt fel amúgy, hogy a Tarly-palota még Királyvárnál is impozánsabb?)

Aryára kíváncsi leszek. Nyilván ezek után nem nagyon lesz maradása Braavoson, viszont így nem sok értelme volt ennek a két évadnak (meg eddig kb. semminek vele kapcsolatban).

zsolt_22 2016.05.31. 15:09:37

Nem hittem volna, hogy a Jaime Zúgóba vonul rész is előjön. Nemrég fejeztem be a negyedik könyvet, abban volt benne és időben jóval korábbra tettem. És mintha Bronnt is láttam volna a következő rész előzetesében vagy tévedek?

lilcsi manó 2016.05.31. 15:10:16

@Bikli néni: sztem ami kell neki azt mar megtanulta

Raven1975 2016.05.31. 15:10:39

A 6. részben Sam "kitérőjének" volt a legnagyobb hatása a sorozat vége szempontjából. Kezdenek egy helyre kerülni azok a kardok, ha pedig egy helyen vannak, akkor percek kérdése, hogy "rendeltetésüknek megfelelően" legyenek használva.

lilcsi manó 2016.05.31. 15:10:49

@zsolt_22: en is lattam es nagyon megorultem neki

Jancsiszeg1980 2016.05.31. 15:20:00

De hova tűnt Damon Hill?

lalolib 2016.05.31. 15:26:24

Wasteros: Nagyszerű volt a jelenet és bár mindenki véres leszámolást várt, mindannyian tudjuk, Martin papa nagyon is történelmi alapokra építette a történetét. Ez alapján meg nem lehet meglepetés a királyság és az egyház összefonodása (mindkettő számára fontos a hatalom). Az már más kérdés, hogy Jamie fejében mi játszódik le, bár neki először Zúgóba kell mennie, ott is lesz egy "nagy találkozás", tartok tőle, hogy az lesz Jamie utolsó kalandja.
A Szarvhegyi perceket imádtam, a vacsora parádésra sikerült, bár vártam, hogy Sam az apjára borítja az asztalt.
Arya-nál biztos voltam, hogy végül is nem lesz Senki (nyertem is vele egy halom aranyat a Tétek Harcában), lassan neki is vissza kell térni a harcok mezejére.
Benjen-Bran szál: többször meg kell majd nézni kikockázva a visszaemlékezéseket, talán egy kicsivel lassabban is pörgethették volna a képeket. Nekem feltűnt, hogy voltak villanások, főleg a Mások jeleneteinél, amikor "visszafelé" forgott a jelenet. Volt olyan érzésem, hogy talán a Háromszemű Holló meg nem történtté tudja tenni a múltat? Vagy csak egy hatásos rendezői fogás volt?
Dany: nekem valahogy egyre jobban nem jön be, mintha távolodna az egész történettől.
Ezeken kívül még ott voltak azok, akik előjöttek a múltból és bizony kellett gondolkodnom, hogy mikor is láttuk őket utoljára: Edmund, Fekete Hal, Benjen. Fekete Halnál emlékeztem a temetési jelenetre, de arra már nem, hogy ott volt a Vörös Nászon is. Egyből utána is néztem, még a gyilkolásász előtt kiment "vizelni".
Egy biztos: mozgalmas utolsó három résznek nézünk elébe.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.31. 15:27:14

@Bikli néni: "Aryára kíváncsi leszek. Nyilván ezek után nem nagyon lesz maradása Braavoson, viszont így nem sok értelme volt ennek a két évadnak"

Dehogynem. Ki lett képezve profi gyilkossá.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.31. 15:28:37

@lalolib: "mozgalmas utolsó három résznek nézünk elébe."

Ami négy.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.31. 15:31:25

tényleg nem célom bántani erősen a cikkírót: ugyanazt a sorozatot nézzük egyáltalán?
ez a cikk elképesztő silány, tele tévedésekkel és hibás látomásokkal. ennél sokkal többet érdemel ez a sorozat, de legalább a holnapi hogyvoltig lehet már ötletelni itt.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.31. 15:37:35

"Mikor kerül elő vajon a másik két sárkány?"
Tyrion levette a bilincseiket, de még mindig a meereeni piramis belsejében senyvednek a gyíkok. ha valakinek van mersze lenézni, ott találja őket.
baszki, tényleg dühítő ez a felszínesség, ahogy kezelitek ezt. anyátok csipája!

kalbász 2016.05.31. 15:43:43

A feminizmus meg az aktuálpolitika nem köszönt vissza ebben a részben?

zolij 2016.05.31. 15:50:41

a részben egyetlen fontos képkocka volt, mégpedig Bran látomásában: lovelace-media.imgix.net/uploads/1163/e7b954e0-08b7-0134-e75e-0a315da82319.png

Ez bizony jó eséllyel a fiatal Ned keze, mégpedig Lyanna halálos ágyánál.

Kövééé 2016.05.31. 16:03:14

Az a sárkányon kiabálos jelenet annyira unalmas és ciki volt, hogy közben bömbölve sírtam vissza a Dallas-t. Persze, az a sztori már ott megbukott, amikor a tűzes csajnak letérdelnek, aki épp kinyirta a vezéreiket... gondolom a csöcsök láttán megkergült az egész banda. Ekkora marhaságot... vagy persze az is lehet, hogy ott mindenki okádásig utálta a vezéreket. Mindenki.

beetee 2016.05.31. 16:08:35

@zolij: Az alkarvédő márkája stimmel.

beetee 2016.05.31. 16:09:43

@Kövééé: Szerintem torrentezd le a Dallas-t.
Komolyan.

lilcsi manó 2016.05.31. 16:23:00

@adamskij: csak kinjukba irjak hogy kattintson a nep, ezzel javitva a statisztikat, sixx hogyvoltjai ezeknel a bena cikkeknel ezerszer jobbak

Gyula_80 2016.05.31. 16:34:48

Én imádom a Sixx hogyvoltjait, volt olyan idő, hogy komolyan szinte jobban vártam a hogyvoltot, mint az aktuális részt, de mostanában van egy olyan érzésem, hogy mintha elkezdte volna unni az egészet. Mondjuk tény, az embernek gyereke lesz, egy csomó minden átértékelődik. Basszatok le/ki, ha nincs igazam.

2016.05.31. 16:38:09

Azt én megértem, hogy kellenek olyan részek, amelyekben gyakorlatilag semmi nincs, csak előkészítik a homályos jövőben történő Nagy Összecsapást, de egy tévésorozat azért mégsem Tarr Béla-film. Még mindig kitartóan várom, hogy történjék a mostani idényben valami érdemleges, de egyelőre hiába.

Zerke 2016.05.31. 16:42:16

Egy nagy filler volt ez a rész. Semmi nem történt benne, az egészet 10 perc alatt le lehetett volna bonyolítani. Főleg Sam és Gilly szenvelgése cseszett fel, egy az egyben időhúzás volt.
Úgy látszik beállt ez a dinamika, hogy csak minden második részben van cselekmény.

Janos Mohacsi 2016.05.31. 16:55:45

@lilcsi manó: Tommen huzasa zsenialis volt, kifejtem majd kesobb melo utan!
@Fedor: Hidegkarom a neve. O is mas csak maskeppen es a "jokat" szolgalja.

exterminador 2016.05.31. 16:59:52

A cím tetszik, eszembe juttatta, hogy a könyvekben Daenerys, Sansa, Arya, Bran, Jon, Tommen, stb., szóval a főbb szereplők jelentős hányada ugyancsak messze vannak még a 18-tól - páran még a 14-től is. :)

Succubus 2016.05.31. 17:12:01

Az egész epizód legfontosabb jelenete egyébként Bran látomása volt... Balga módon azt hittem, itt ki lesz elemezve részletesen, kockáról kockára, de nem. Ehelyett:

"Azért fontos még ez a szál, mert ugyebár az előző részről szóló posztban valótlanul állítottam, hogy Sansa elfogadta Kisujj és a Völgy lovagjainak segítségét." - Hú, ez nagyon gáz.... HBO GO-n nem szoktad újranézni azokat a jeleneteket, amikre nem emlékszel pontosan?

"Bran valójában egy hatalmas erejű varázsoló, Benjen meg fél-zombi" - Varázsoló????? Fél-zombi???? Az, kötőjellel mindenképp... wtf :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.05.31. 17:21:54

@Kövééé: ne haragudj, de sztem te egyszerűen nem érted a pusztai népet. Ezek egyfelől az erőt tisztelik: ha egy vezetőt meg tud valaki ölni, akkor nem alkalmas többé vezetőnek. Másfelől, babonás népek ezek: egy törékenynek tetsző, idegen kinézetű asszony sértetlenül előjön a lángokból, amelyben valamennyi vezetőjük ott pusztult. Naná, hogy fehérizzásig korbácsolja a vallási őrületet. Aztán amikor még él ez az emlék, rátesz egy lapáttal: egy csak a legendákban létező, legyőzhetetlen és szelidíthetetlen lény hátán, akit láthatóan az uralma alatt tart, valamennyiüket alvezéri rangba emeli, és nekik ígéri a világot. Iszonyatosan karizmatikus (a színésznő maga amúgy nem) vezető, bár kell mellé egy Tyrion, akinek esze is van.

Salem Saberhagen 2016.05.31. 17:30:48

Kicsit lehetne lejjebb tekerni a személyes véleményt, ha az ennyire "markáns", mert a minden posztban fröcsögő Danny utálat nagy irritáló.

Nem fér a fejembe, hogy miért kell ilyen szinten gyűlölködni valakire aki semmi rosszat nem tett a sorozat egésze alatt.

Danny nem politikus. Soha nem is volt felvezetve, hogy ő politikus. Soha nem is állította magáról, soha nem volt a karakterbe kicsit is beleépítve, hogy ő most egy nagy politikus, egy vérbeli államnő.

Ebben a részben is kimondja Daario, hogy ő egy hódító, egy vezér. A könyvben pedig még ennél is hangsúlyosabb, amikor minden egyes mozzanatnál, amikor megszólal a tanácsadói előtt, azzal kezdi, hogy ő csak egy lány aki nem ért a hadsereg vezetéséhez/kormányzáshoz /ehhez-ahhoz. Legfeljebb egy szakrális fejedelem, aki a kormányzás egyes aspektusait másokra tudja/fogja hagyni. Arról nem is beszélve, hogy van egy kis korkülönbség is például Tyrion és Danny között, amit a felnőtt színészek miatt nem annyira érzékelni, de Danny Sansa, Arya és Jon kortársa inkább, akit még annyira sem készítettek fel a politikára és a kormányzásra, mint Sansát, akit egy igazi úrhölgynek neveltek. Még ha kissé idealisztikus, naiv módon is, ő az udvari életre készült. Danny mellett nem voltak nevelők, hogy felkészítsék az uralkodásra, mint a fiatal Griffet.

Minden amit tud, minden amit tesz, ahogy érez, folyamatosan tárult elénk a könyvekben és nekem ezért is a kedvence szereplőm, mert mindenki másnál jobban ő volt az a szereplő, akivel a legkönnyebben lehetett azonosulni. Egy egyszerű lány, akit folyamatosan, fokozatosan vezetnek be egy mágiával, erőszakkal, intrikával teli világba. És ő természetes, emberi válaszokat ad. A személyisége, a világról, emberekről alkotott véleménye, a spiritualitása, a sárkányokkal, saját tiszta valyriai, sárkánykői leszármazásával, jóslatokkal kialakított viszonya, egy hosszas folyamat eredménye és a személyes tapasztalatain alapszik.

Szerintem egy ez nagyszerű írás, mégha a szerzőt sokan vádolják ponyvaminőséggel, ez egy tényleg mesterien lecsiszolt személyiségfejlődés. Ahogy a kvázi senki bátyja árnyékában élő, minden szempontból a tömegbe olvadó és olvadni akaró, egyszerű, gondtalan, közrendű életre vágyó lányból, hogyan lesz egy természetfeletti képességekkel bíró legendás hős, úgy, hogy közben a személyiségének magja, értékítélete változatlan és teljesen konzisztens marad.

Egy maximálisan, emberileg, természetesen kedves karakter, aki egész életében boldog családi idillre vágyott egy szerény, piros ajtós házban, abban a városban, amit soha nem érintett meg a sárkánytűz és a szabadság, a szabad kereskedelem és az elnyomással, önkénnyel, hódítással való szembenállás megtestesítője a sorozatban rá kell hogy ébredjen, hogy ő maga a Sárkány, a Tűz, amit olyan sokszor használnak fel rombolásra és emberek leigázására. És habár rájön, hogy ez az élet, ez a boldogság soha nem lesz az övé, elhatározza, hogy másokért fog élni. Ha nem lehet gyereke, akkor minden oltalomra szorulót a gyermekévé fogad.

Azonkívül pedig akik állandóan azt kritizálják, hogy egy fantaszta, nem realisztikus, nem ez, nem az. Sosem fogja meghódítani Westerost, unalmas a cselekményszál... stb.:

Danny egy lassan építkező karakter. Mivel neki nem volt ilyen irányú képzése sem gyakorlata így jó, hogy először a khalasarban, majd Meereenben próbálta ki, milyen vezetőnek lenni, mielőtt elfoglalja a végleges helyét a világban. Továbbá mély társadalmi ellentéteket senki nem tud felülről irányítva könnyedén feloldani. Danny igenis jó utat követ, csak nincs meg hozzá minden eszköze. Nem hagyta magára a híveit és nem is csapott át vad öldöklésbe és ellenfelei lemészárlásába. Ő áll a tökéletes egyensúlyi pontban, ahol elsősorban a saját csoportját favorizálja, és őket védi, de könyörületes a legyőzöttekkel és nyitva hagyja számukra a beilleszkedés útját. Meereen problémája a könyvekben nem elsősorban belső probléma és ezt szerintem az idő és költség szűke miatt nem sikerült a sorozatban kidomborítani, a könyvekben is sokan panaszkodtak, hogy túl lassú ez a szál, pedig én mindig nagyon vártam és minden része nagyon szép világépítés volt a színes terrakotta utaktól akár a patakparti sétájáig, amit szerintem a sorozat eddigi csúcspontja (amikor magára maradt a sárkánnyal, akit alig ért és a világhódító királynő úgy kell éljen, mint egy remete, egyedül a természetben); hanem az inváziós fenyegetés, a politikai elszigeteltség.

És itt domborodik ki Danny, aki mindig egy szakrális, megváltó, megsegítő figura marad, aki "csodákat tesz" a népe megsegítéséért, amikor az bajba jut. Tyrion kiszámítható világi stratégiával igyekszik megtartani a várost, amíg Danny, az innovatív, a kultúrhérosz, a fejlődő ember hozzá tudja adni azt a pluszt, ami végül a teljes sikerhez kell. Ezért ez két külön szerepkör és mind a ketten jók a maguk szerepében amire hosszan készültek fel.

Salem Saberhagen 2016.05.31. 17:41:32

@vészmadár (pica pica): igen, erről van szó, habár Dannynek is van "esze", ravasz és van stratégiai érzéke.

Csak éppen sokkal-sokkal kevesebb tapasztalata van és ami van, azt is maga szedte fel. Danny csak "street smart" sajnos, mivel soha nem iskoláztatták rendesen, míg Tyrion emellé "book smart" is. És idősebb, hozzáfért olyan tudáshoz, olyan anyagokhoz, amihez Danny nem. Ő egy fiatal lány, aki tud valyriaiul, sokkal inkább mert Essosban nőtt fel, mintsem az iskoláztatása miatt és akinek az "induló tudása" a könyvsorozat elején az amit az utcán szedett fel és minimális ismeret Westerosról, amit nem tudós emberek adtak át neki.

De rohamosan tanul és képzi magát, megtanulja a helyi szokásokat, igyekszik megérteni az embereket, a dothrakiakat, a ghisieket, a valyriai telepeseket, még a quarthiakat, a lhazareeneket, de még Missandeit is kiffagatja a naathi népről. Érdekli a politika, a hadvezetés, de a gazdaság és a termelés, a technológia is, ugye ami a tévésorozatból kimaradt, hogy komolyan igyekszik megszervezni a Meereen-i gazdaságot, talpraállítani a gyümölcstermesztést és a kézműves ipart.

Tapasztalatlan és naiv, de épp ezért tudja a szerző így kidomborítani ezt a hatalmas karakterfejlődést, hogy hogyan nő fel igazi vezérré.

Janos Mohacsi 2016.05.31. 17:42:44

@lilcsi manó: Szoval Tommen elindult(vegre??)a fuggetlenedrs rogos utjan.
Joffreyval hasonlo problemak voltak, de az idegbetegen akart fuggetlenedni(Ned Stark fejet azert vagatta le, hogy bizonyitsa, neki meg a sajat anyja sem parancsolhat.
Tomment is mar a kezdetektol manipulalni akarta mindenki: a nagyapja, az anyja, Margery, vagy a neveben jartak el a megkerdezes nelkul!!!
Amugy Tommen megprobalta kiszabaditani mar Margeryt az elozo evadban de rajott,hogy eroszakkal csak az anyja es Margery eletet veszelyezteti. A lokott Jamie idoita otlete, hogy. tegyek ugyanazt nagy hulyeseg volt. Szoval Tommen(folyt kov).

2016.05.31. 17:46:26

@Salem Saberhagen: ezt olyan szepen megfogalmaztad, h engem sikerult megvenned kilora (a sarkanylany eddig jobbara semleges volt szamomra, de kezdem atertekelni)

odamondó 2016.05.31. 17:50:34

Úristen. Mekkora rész. Mármint mekkora hatalmas fos. Azt hittem ez a sorozat már képtelen gyengébb lenni, de ez mindennek az alja.

Van egy millió elvarratlan szál és azt kell nézni 30 percen keresztül milyen a Sam családja... meg már az előző részben is ez az erőltetett színházi előadás... atyaég. Szánalom.

Salem Saberhagen 2016.05.31. 17:52:59

@Biriksz_Krokiksz!: bocsánat a gépelési és szerkesztési hibákért. :D

2016.05.31. 18:03:24

@Salem Saberhagen: azt majd elég pótolni az akadémiai székfoglalódhoz ;) (mondanivalódra koncentráltam, és az átjött)

perszepolisz 2016.05.31. 18:08:46

Nem tudom az öreg Turlynak mi a baja Sam-el,m mert hát simán lehetett volna a fia a helyi mester. Azt hiszem az minden komolyabb helyen van.

A Másokkal mg azért nem foglalkoznak, mert nincs miért. Egyáltalán nem biztos a Mások el akarják foglalni egész Westerost. Miért is tennék. Eleve vannak vagy 10-15-en és eddig érdekes módon minden emberekkel lezajlott ütközetben elvesztettek egy embert (Mást).
Nekem régi vesszőparipám, hogy a Másoknak is van célja, ami egyáltalán nem az hogy minden jéggé változtassanak.

dzolutan 2016.05.31. 18:12:09

A valyriai matek nem nagyon megy itt fentebb. Van Hosszúkarom Jonnál, Heartsbane jelenleg Samnél, Jégből készült két Lannisterkard, és valahogy nem látom a többi 8-10 darabot.

Dekatlon 2016.05.31. 18:12:25

@perszepolisz: őket arra "csinálták", hogy ki akarják írtani az emberiséget

Dekatlon 2016.05.31. 18:16:31

egyre erősebb a gyanúm, hogy Arya tánctanára maga az arcnélküli assassin. egy korábbi szerepben.
simán el fogja engedni (miután a kiscsaj megöli a sötétben a ráküldött irigy tanoncot), valami olyan szöveggel, hogy egy élettel tartoztak, egy élete adtak, téma lezárva.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.05.31. 18:37:21

@Salem Saberhagen: szépen leírtad, mit felejtettek ki a showrunnerek Daenerys karakteréböl a könyvhöz képest, thx!

Janos Mohacsi 2016.05.31. 18:39:10

@Janos Mohacsi: folyt:

Szoval eddig eloszor Tywin jart el Tommen neveben. A halala utan az anyja probalta iranyitgatni, de hulye volt hozza(a regenyben jobban ki van dolgozva hogy esett (amugy Baelish)csapdajaba Cersei). Cersei "bukasa"utan a regenstanacs iranyitott Tommen neveben(a megkerdezese nelkul tobbnyire). Most is mi tortent? Jamie meggyozte a tobbieket a hulyesegerol: "Szabaditsuk ki a Tyrell hadsereggel oket!!!"(mivel Tommen megtiltott a a Lannistereknek a tamadast. Vagyis Tommen megkerdezese nelkul akart cselekedni=csak egy hulyegyerek az!!). Viszont Tommen ezt megakadalyozta a jelenletevel!!
1, Nem oltek le a csuhasok sem Margeryt,sem a batyjat
2, Nem volt verengzes, ami tovabbi rossz hiret keltette volna a Lannister-Tyrell koalicionak.
3, A hadseregek mellett a High Sparrow tamogatasat is elvezi ezentul Tommen(aki tobb labon all, annak erosebb a hatalma-ha egy lab kiesik ott a tobbi). Igy latszolag
4, Jamie-t levaltotta es messzire kuldte(f.veres helyett legalabb ertelmes dolgit fog csinalni),az anyjat hatterbe szoritott(amit az el is ismert most). Bebizonyitotta ezek mellett Kevannak, Mace-nak es a nagymaminak is, hogy nem lesz senkinek sem a babja a tovabbiakban, sot!! Ő a kiraly(=a fonok), aki dont(meg is lepodtek a tobbiek).

Szoval hatalomtechnikailag helyesen dontott, es a sajat hatalmat erositi. Persze ebben benne van Margery is biztos(de o meg Tommen nelkul nem szulhet uj kiralyt szoval geb.sz lenne ha elarulna). Ha valaki manipulalhatatlanna akar valni,annak elobb manipulatort kell valtania, majd kisakkozni oket egymas ellen.
Persze ez sokaknak ugy jott le,hogy benyal a High Sparrownak es olyanna valik,mint Lancel,de tuti nem ez lesz!!

perszepolisz 2016.05.31. 18:48:24

@Dekatlon: Csak arra akartam utalni (igaz ez nem derül ki a kommentemből :D), hogy remélem a Mások nem csak agyatlan zombik mert ha ez úgy van, akkor elég csalódott lennék.

Janos Mohacsi 2016.05.31. 19:14:19

@perszepolisz: Hat nem fognak riportot adni senkinek. Talan gondolatatvitellel majd kommunikalnak(a kircsi). De atm3gy majd Gyuruk URA "Oldd az orkot!! szinvonalara..

Hizdahr zo Loraq 2016.05.31. 19:31:25

@afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~: Bran a hosszú nyáron született, neki ez az első tele. GRRM egyébként azt mondta, az évszakok ilyen változása a mágiával van összefüggésben, és az utolsó könyvben (aminek még neki se kezdett basszus) teljesen elmagyarázza, hogy mi is a helyzet ezekkel az évszakokkal. A plot szempontjából mindenesetre rendkívül fontos.

Janos Mohacsi 2016.05.31. 19:32:35

@perszepolisz: Tudtommal "multkor" egesz Westerost "legyaktak"(akkor meg csak First Men-ek voltak), sot Essost is, mert Azhor Aznai is onnan jott. De lehet ha elhajoznanak delre foldet keresni, oda mar nem jonnenek!! Az "andals"-ok kesobb jottek csak Westerosra es az egesz tortenetet regi babonanak tartjak most is(foleg annyira delre-Sam faterja az egyik legdelibb westerosi).
A fater mindig is utalta,mert pipogya(lehet gyanitja, hogy nem is tole van).
Visszaterve a "masokra" igazan celjuk a "nepirtas". Szerintem a kiraly rabolt eleg kolkok ahhoz, hogy azert tobben legyenek. Talan meg novogetnek a "jegvarosukban-asszem a masodik sorozat vegen van szo rola vagy a harmadiken(??).

Hizdahr zo Loraq 2016.05.31. 19:34:18

@Janos Mohacsi: Emlékezzünk Cersei jóslatára. Tommen is meg fog halni, a kérdés csak az, mikor, hogyan, miért. ;)

2016.05.31. 20:20:05

volt már rá példa, hogy az egyházi és világi hatalom összefonódása nem volt sikeres, mert egy idő után nem tetszett a világinak, és új vallást szült a nászuk.

Fiona J. Jones 2016.05.31. 22:38:38

Csak egy kérdésem van: mi történik mindeközben Dorne-ban? Az első rész óta nem láttunk onnan semmit...

Janos Mohacsi 2016.05.31. 22:41:54

@Hizdahr zo Loraq: Na igen(meg o sem foszereplo). De hatalomtechnologiailag nagyot utott(marha ez volt a filmkeszitok terve is vele. A konyvben csak 8 eves, ergo befolyasolhatobb. Itt 15 korul van,ami nagykorusagot jelent(Matyas is ilyen idosen lett kiraly pl.).
Szegeny Jamie azert a konyvben okosabb volt. Azert szerintem Tommen meg kitart a kovetkezo soroza kozepeig.

sans paraben 2016.05.31. 23:30:52

csak a szokásos halálra unom magam komment.
egyszer majdcsak vége lesz.

vargatom 2016.06.01. 00:17:49

A Danyről szóló poszt nagyon jó volt, gratula érte! Viszont hozzá kell tennem még azt a részt a könyvekből, hogy az ő szemszögéből írt fejezetekben van még egy nagyon fontos elem: a bizonytalanságai és félelmei. Talán a leggyakoribb mantrája az, hogy "If I look back, I'm lost" - vagyis tökéletesen tudatában van a saját helyzetének, tapasztalantlanságának és éppen ezért tudatosan igyekszik elkerülni a habozást, tétlenséget, a korábbi döntései megkérdőjelezését. Ez egyszerre egy nagyon érdekes oldala a személyiségének, és egy jól működő magyarázat a viselkedésére.

A másik figyelemreméltó meglátást viszont a cikk írójának a javára kell írnom: a nézők (és olvasók) nagy többsége bármiféle kétség nélkül könyveli el Dany-t a "jó" oldal szereplői között. Márpedig ő még papíron is ellensége szinte minden más karakternek, akik alapvetően a Westerost jelenleg uraló és így bitorlónak számító családok tagjai; ráadásul ugye Martin írja ezt a történetet, akitől aztán főleg nem lenne idegen egy olyan húzás, hogy az utolsó igazi Targaryen sarj habozás nélkül a halálba küldené mindegyiket.

Az a logikus következő lépés viszont már kimaradt a cikkből is, hogy ha Danyből lehet ellenség, akkor ezzel nem feltétlenül lenne egyedül. Nem az enyém az ötlet persze, de példűul a Stark-örökségét maga mögött hagyó Bran eljövendő motivációi ugyanúgy könnyen a többi szereplő érdekei ellen fordulhatnak...

Margaery meg nyilván a saját pecsenyéjét sütögeti, és szegény Tomment a királyi pöcörőjénél fogva terelgeti a megfelelő irányba. Ebben a lépésében inkább az a nagyon érdekes, hogy - legalábbis első látásra - ezúttal a saját nagyanyja ellenében cselekedett. Ötletem sincs, hogy ebből hogyan lehetne fordítani, de mégis az a valószínűbb, hogy valahogy mégiscsak be fogja vonni az öreglányt a terveibe.

Plusz én Cersei-t sem írnám le; a könyvekkel szemben itt sokkal tudatosabbnak és kiegyensúlyozottabnak látszik, például az egy nagyon is jó taktika volt hogy a konfrontációt a High Sparrow-val a Tyrellekre tolta, és így bármiféle arcvesztés nélkül jött ki az egészből. A saját ítéletére is megvan a terve a zombi-Mountain formájában, és elég biztos hogy Jaime-t sem csak úgy hirtelen ötlettel küldi el jó messzire (a meggyőzéshez az észérveken felül a szexet is kihasználva).

Az meg, ahogy a showrunnerek évek óta mellőzött szereplőket tudtak visszahívni a sorozatba, könnyen lehet hogy példátlan a tévézés történelmében, de ettől függetlenül is baromi jó; akárcsak Bronn belebegtetése :)

GépBalta 2016.06.01. 00:42:39

@Salem Saberhagen: Valószínűleg a könyvet nem olvasók többsége azért nem igazán szereti Danny karakterét, mert elég rosszul lett megírva a szerep, elég rosszul van eljátsszva és ráadásul nem igazán látszik, hogy merre tart már évadok óta az egész sivatagi vándorcirkusz.
Én nagyjából a Quarthi kitérő után kezdtem feleslegesnek érezni a rá szánt perceket. Sejtem, hogy a karakterfejlődését kéne végigkövetnünk, csak a képernyőn ebből semmit sem látok.

Janos Mohacsi 2016.06.01. 01:35:38

Amugy kivancsi vagyok Arya-ra. Nagy g..i volt,hogy felfedte a megbizo kiletet!!!&

lalolib 2016.06.01. 14:42:01

@Kövééé: Nem csak ott utálják a vezé@odamondó: Ha nem érted az epizód apró rezdüléseid, akkor nézzél egy olyan sorozatot ahol csak csépelik egymást és a képernyőn is csurog a vér. Az való neked. :)

Drout 2016.06.01. 15:44:20

@valackyatömegből: ez nekem is szemet szúrt. Jon készítette, márpedig valíriai acélból már senki nem tud kovácsolni

valackyatömegből 2016.06.01. 15:52:44

@Dr.out: Dehogynem, Özvegykönny és Hűség (Joff és Brienne kardja) is valíriai acélból van, Jégből (az ősi Stark pallosból) Mikken azonban nem tudott valíriai acélból kovácsolni, mert sem alapanyaga, sem tudása nem volt hozzá.

Tóthi 2016.06.01. 20:36:03

@Dr.out: Újat nem, régit átalakítani igen.

Fentebb valaki reklamálta, hogy pocsékolhatták el a Tyrionnak tulajdonított kést. Ebben Joffrey volt a ludas, őt meg nem az eszéért szerettük... ;)

odamondó 2016.06.02. 09:44:41

@lalolib: hápersze. Vagy te vagy elvakult fan akinek 20 perc színjátszásba bújtatott időhúzás/ismétlés az örömöt okoz amikor a történet ezer szálon folyik... Meg az is biztos kis rezzenés, hogy a gyökér Sam családjával kell egy fél részt feltölteni.

Egyértelműen a készítők el vannak veszve. A következő részekre még erősebb visszaesést várok.

nota19 2016.06.02. 20:02:24

@odamondó: ez a te véleményed, ok. Ugye nem baj ha más nem így látja?

Janos Mohacsi 2016.06.04. 19:24:32

@odamondó: A szomszedokban is volt egy rakas ilyen resz(Etus meg a piacibkofak pl.), de mindig kell toltelek, mert igy izgalmasabb...
süti beállítások módosítása