Vannak olyan epizódok, melyek megosztják a rajongókat, vannak szar részek, melyektől a rajongók a falra mennek, és vannak olyanok is, melyeknek írásába apait-anyait beleadtak az írók, de a végeredmény így sem lett kerek. És van a The Walking Dead hatodik évadának fináléja. Spoilerek jönnek.
Még itt vagy?
Most is?
Pedig isten látja lelkem, jobban drukkoltam az alkotóknak, hogy bármit is terveztek, az jól süljön el, mint a Liverpoolnak a Spurs ellen hétvégén. (Mondjuk ikszre tettem, lehet így érvénytelen a dolog.) Nagyon akartam, hogy az évad kissé lapos első fele és rém’ egyenetlen második része után legalább az utolsó rész, az, amivel tulajdonképpen egy éve hergelik a nézőket, odaverjen egyet, és legyen olyan tökös, mint a Trónok harca évadainak kilencedik epizódjai szoktak lenni vagy a Banshee vagy a Spooks (MI-5) tulajdonképpen minden része.
Nem lett. Puhapöcsű, parasztvakítós, gyáva epizód lett.
A finálé, amit nem mellesleg teljesen feleslegesen turbóztak fel 64 percre a szokásos 42 helyet, végig azt sugallta, hogy van egy zárójelenetünk, ami odabasz, és mindent ennek rendelünk alá. Van Negan, a Popkultúra Legszemetebb Karaktere, aki majd az utolsó (nagy)jelenetben előkerül, és ettől majd te, a néző, lehidalsz. Mint a földbe rejtet vasajtótól a Lostban, amit egy fél évadon át mutogattunk, és az első évad utolsó másodpercében kinyitottunk. Hogy aztán csak álljunk felette, és nézzünk le a mélységbe, meg nem mutatva azt, hogy mi van lent.
És a The Walking Dead megint eljátszotta ezt.
Nekem a cliffhangerekkel semmi bajom nincsen, sőt, szeretem őket. Kellenek. Azért kellenek, mert ha nincs valami horog, amit beleakaszthatunk a nézőbe, különösen az évad végén, és különösen egy olyan zsúfolt és telített piacon, mint amilyen a tévés, akkor lehet nem jön vissza. Fél év hosszú idő, mire október lesz, a néző simán képes elfelejteni a jó dolgokat, és lemorzsolódik, de ha van valami, amivel ott tartjuk a sorozat mellett, ha adunk neki valamit, amivel felkeltjük a kíváncsiságát, akkor visszajön. Ha viszont folyamatosan azt játsszuk, hogy meglógatunk előtte valamit, majd amikor fókuszálna, és már-már látná, hogy mi is az, elvesszük előle, akkor egy idő után veszélybe sodorjuk a grandiózus tervet, és azt kockáztatjuk, hogy majd legyint, és azt mondja, hogy kapd be, engem mág egyszer nem szívatsz meg.
A The Walking Dead ebben az évadban egyszer már eljátszotta a nézők bizalmát, akkor, amikor Glenn bezuhant a zombik közé, és úgy nézett ki, mintha szétszedték volna. Hihetőnek tűnt az egész, tétje volt, a naivabbak megsiratták a karaktert, és komolyan elhitték, hogy meghalt. Meg is kellett volna neki. Hogy legyen tétje a halálnak, ne csak egy ostoba írói eszköz legyen, amivel visszarángatjuk a nézőt. A Trónok harcában Jon Snowt az előző évad végén leszúrták a társai, majd a záróképen ott hevert a hóba, vérbe fagyva, holtan. Tessék elképzelni ugyanezt a jelenetet úgy, hogy látjuk a szurkálást, illetve csak azt, hogy a Éjjeli Őrség tagjai szurkálnak valakit, és a kamerára vér fröccsen az egyik leggagyibb és legszánalmasabb, hatásvadász effektnek köszönhetően, majd jön a néma csönd. Ugye, hogy sík ideg lett volna mindenki?
Mos is az lett. Negan jött, és megölt valakit, láttuk, ahogy Lucille nevű, szögesdróttal betekert baseballütőjével aprítja valakinek a fejét, fröccsen a vér, és puff, annyi volt, lehet várni októberig, hogy megtudjuk, ki halt meg. Ez a néző totális hülyének nézése. A Lostban ezt kismilliószor eljátszották velünk, epizódok és évadok között is, néha pedig úgy, hogy soha nem kaptunk választ a kérdéseinkre. Ott viszont megvolt az a misztikus maszlag háttérszál, amivel valahogy megmagyarázhatta magának a dolgokat az ember, míg a The Walking Deadben ilyen nincsen. Itt nincs időutazás és füstszörny, itt kézzel fogható veszélyek vannak, amikkel nem lehet packázni, amiket nem lehet negligálni, és amikkel nem lehet a nézőt szopatni.
Ráadásul a finálé 62 percéből jó, ha 14 percnyi sztori volt. Morgan és Carol mellékszálát hagyjuk, az soha nem volt sztori, ott egy percig nem történet semmi olyan, aminek következményei lesznek, Carol hirtelen halálvágya és Morgan egy évadon át tartó életvédelmi tevékenysége sehova nem vezetett, hiszen Morgan ismét gyilkolt, lenullázva a felépített karaktert, Carol meg ezzel a halálközeli élménnyel letudta a lelkiismeret baszkurálását, és az új évadban már a régi karaktert kapjuk vissza, NinjaCarolt, a terminátort.
A főszál, a hasi görcsökkel kínlódó Maggie-t Hilltopra szállító, és minden irányból (Mégis, hány út vezet abba a nyomorult faluba? Minden?) a Megmentőkbe ütköző Rick brigád szála meg nagyjából annyi volt, hogy mennek kocsival, nem jutnak sehová, mennek gyalog, elkapják őket. Ez jó estben 5 perc, ehelyett hosszú nézéseket kaptunk és fogcsikorgatást, karakterépítésnek szánt, sehová nem vezető gagyi dialógusokat, melyeknek csak és kizárólag egy dolguk volt: a lakóbusz utasainak kilétét a néző fejébe sulykolni, hogy aztán amikor Negan kiválasztotta áldozatát, az olyan semmilyen karakterekért is aggódjunk, mint Sasha vagy Aaron. Vagy Abraham, ha már itt tartunk, aki öngyilkos kommandóból és Rosita-elhagyóból lett Sashától gyereket akaró nagy mackó három rész alatt.
A hiteltelen, szappanoperás húzások (Gabriel, a pap, aki hirtelen badass motherfuckerként védi Alexandriát, stb.), a első perctől nyilvánvaló sztori, és a nézők hülyénk nézése egyszerűen az agyamra ment. És értem, hogy ennek a résznek nem is az volt a lényege, hogy Negan jön és gyilkol, hanem az, hogy Rick pofára essen, de könyörgöm, amikor a második utat zárták le, és láthatta, mekkora a túlerő, akkor a karakter, aki eddig mindent megtett a túlélők védelméért, azonnal felismerte volna, hogy ennek a farokméregetésnek nincs értelme, és baszki, szegény Maggie, sajnállak, de ez van, kapsz lázcsillapítót meg antibiotikumot, és onnantól rád van bízva a dolog, mi bezárkózunk, és várunk. Ehelyett fejjel mentek a falnak, mert azzal kellett, hogy összejöjjön a képregényből szinte kockáról kockára átvett jelenet a pszichopata Negannel. Mutatjuk:
Negan egyébként jól jön a sorozatnak, ez kétségtelen, és Jeffrey Dean Morgan személyében egy valóban tehetséges színészt kaptak, ami dettó rájuk fért egyébként. Végre valaki, aki leszarja Rick suttogását, és akinek hiába magyaráz - ráadásul egy erkölcsi és lelkiismereti béklyóktól tökéletesen mentes fasziról van szó, aki tényleg úgy gyilkol, ahogy más a cipőfűzőjét köti, rutinból, rá sem bagózva. A jelenetet végig kellett volna vinni, és kinyírni Darylt vagy Glennt, leszarni azt, mit mondanak a közvélemény-kutatások, és nem megijedni attól, hogy majd a Twitteren ki fog anyázni és mennyit. De most komolyan: ha azzal van vége az évadnak, hogy ott fekszik valaki holtan, és tudjuk is, hogy ki, akkor a következő évadra nem jönnénk vissza? Ettől kisebbet ütött volna a cliffhanger? Baromság. Egy dolgot viszont ünnepélyesen megfogadok: ha Negan áldozata nem a Rick-Carl-Daryl-Michonne-Maggie-Glenn hatosból kerül ki, a hetedik évad első része lesz az utolsó, amit megnézek.
A sorozatot itthon a Fox vetíti, októbertől jönnek az új részek, szinkronnal.
DrBala 2016.04.05. 10:48:28
Gilberto 2016.04.05. 10:54:31
Kritikuss! 2016.04.05. 10:57:30
Frederick Zoller 2016.04.05. 10:57:55
Adamor 2016.04.05. 11:04:29
2016.04.05. 11:05:44
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.04.05. 11:07:28
Zorba the Geek 2016.04.05. 11:10:10
egy_siraso_naploja 2016.04.05. 11:12:58
Leadfoot 2016.04.05. 11:19:30
Rémesen kínos volt, ahogy az epizód első perceiben a karakterek is pont azokat a kérdéseket tették föl, mint a nézők ezrei az előző rész után: minek kellett elmászkálni, minek kellett ezzel meggyengíteni Alexandria védelmét, stb.
(BTW, mikor Negan emberei útját állják a kis csapatnak, nem volt kéznél még egy páncélököl?)
Az egész epizódban valójában egy érdekes dolog volt (na jó, ha nagyon hunyorítok, akkor kettő, mert egy egész kicsit kíváncsi vagyok, kik azok a lovas-dárdás csávók, akik Carol-ékat megmentették):
Láttuk, hogy itt aztán tényleg komoly túlerő van. Ahogy a kamera végigpásztáz a csupa állig felfegyverzett, marcona alakon, világossá válik, hogy itt egy az egyben nem fognak győzni Rick-ék. Semmi esélyük meglépni valami olyat, mint a Kormányzó ellen, vagy mint a Terminus aberrált kannibáljai ellen.
Sajnos innentől az is eléggé látszik, merre fog menni a következő évad. Tippre: Rick bandájából kvázi rabszolga lesz, ő meg próbál lázadozni, ebbe belehalnak páran, aztán kieszelnek valami cselt.
AttilaBeregi 2016.04.05. 11:19:55
Én is csak néztem, hogy hogy van az, hogy úgy beharangozzák a Negan-t, aztán 10 percet tölt a képernyőn.
Amúgy nálam mondjuk működött a feszültség-keltés azzal, ahogy minden úton beléjükbotlottak. perverz játék, de a megfélemlítés a lényeg.
Sztem Rick érthető, mindenáron segíteni akart Maggie-n, azért már jóideje együtt harcolnak. Egy új, alexandriai esetében lehet, azt mondta volna, hogy hagyjuk.
Tájfájter 2016.04.05. 11:36:49
A sok úttorlasz, fütyülgetések, keltették a feszkót, felvezették Negan-t, és valahol nekem működött is.
Hogy ki hal meg, az nem különösebben érdekel (persze de).
De pont ezen sorozat évadzárója kapcsán gondolkoztam el azon, hogy mennyire megváltozott a TV sorozatok világa.
Anno még elfogadta és élvezte a néző, hogy Tenkes kapitánya és Buga Jakab kergeti a labancot, majd Isaura kiszabadítására gyűjtöttek a népek.
Most meg a megfilmesített képregény-regény sztoriján kell olyanokat csavarni (hiszen mindenki tud mindent az internetnek hála, és gyorsabban jönnek a konteók, mint a forgatókönyv íródna), hogy az olvasókat is meglepje, de még se haragítsa magára a sorozat, és ha a közvéleménykutatás úgy alakul, akkor mégis megmentünk valakit... (ja, MInt Bobby-t a Dallasban)
Addig míg blogok, rajongói oldalak folyamatosan foglalkoznak a sorozattal, addig a készítők pont hasonló paraszt-szemét módon fognak játszani az idegekkel :)
Grgabácsi 2016.04.05. 11:42:49
egy_siraso_naploja 2016.04.05. 11:53:05
Szóval az új kezdést megnézem majd, aztán lehet nekem is off lesz a sorozat....
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2016.04.05. 12:08:01
A készítőket ismerve az 7. évad első része majd pont valami másról fog szólni és nem Rickékről. Van rá esély hogy meglépjék... :)
Drout 2016.04.05. 12:08:33
heimdall 2016.04.05. 12:09:11
Ha jól gondolom, nem maradtam le semmiről. Vagy igen?
(Bár reméltem, hogy Morgan elhullik. Ritka ellenszenves karakter.)
Szarvas Norbert 2016.04.05. 12:15:10
Kibaszott kicsi ez az erdo, hogy Rick csapatanak telibe sikerult belesetalnia a csapdaba-ugy latom nem jatszottak meg magyar szamhaborut az erdoben....
Kibaszott halk ez az erdo, hogy Rick nem vette eszre, hogy a siri csendben beparkoltak elottuk vagy 10 kocsival...
Negan resz szamomra hagyon feszult es jo volt, meg a duke nukem befejezest iselviselem, de az elotte levo faszsagokat tenyleg nehez.
Es arra a papra bizza alexandriat, aki tizen otbol tizenhatszor hagyta cserben oket beszarisagaval...
Jah es az egesz nem lett volna, ha daryl nem rohan el tok ertelmetlenul...
Ha tokosek akkor kinyirjak Carl-t
De 100% hogy az autista zsenit nyirja ki... Az elmult par resz az o bucsuzasarol szolt...
DirtyHarry 2016.04.05. 12:16:44
iseeforme 2016.04.05. 12:23:01
szerintem két dolog lehet:
- még az írók sem tudják kit nyírjanak ki, majd eldöntik a nézők reakcióiból, ki hiányozna legkevésbé
- lehet egy saját emberét nyírta ki Negan valamiért, mert szerintem nem mernek főszereplőt kiírni a sorozatból
savanyu_bableves 2016.04.05. 12:27:49
R.I.P. The Walking Dead
Gutowsky 2016.04.05. 12:28:10
Nyeszlett kis pojáca. Meg ez az outfit amit csináltak neki...
Majd pont egy ilyen vezet egy ekkora bandát, amiben tucatjával vannak nála sokkal bengább alakok.
Én egyébként Abraham-ra tippelek halottnak, "sok volt" a lakókocsiban a Sasha-s jelenete.
shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.04.05. 12:34:42
Bergyilkos Bohoc 2016.04.05. 12:36:00
Most ez komoly? Az egész sorozat folyamatosan sulykolja, hogy a legnagyobb szörnyűségeken keresztülmenve, hogy kovácsolódik össze a csapat egy családdá, hogy kvázi testvérekké válnak, és bárkiért képesek lennének meghalni. És akkor szerinted az a megoldás: le van szarva. Kicsit nagyobb empátiával kéne nézni a sorozatot és egy csomó minden értelmet nyerne, egyből kevesebb lenne a sirám, hogy "most sem történt semmi". Ez mondjuk inkább annak a rétegnek szól, akik a permanens zombi hentelést meg lődözést várják.
Bergyilkos Bohoc 2016.04.05. 12:39:42
Thule 2016.04.05. 12:49:49
A megfejtés Eugene, őt ölte meg Negan.
Glenn-t tegnap este még lehetségesnek tartottam de átgondoltam a dolgot. Miután Maggie elvetélt, az egész elvetélés szálnak semmi értelme nem lenne, ha Glenn-t úgy ölnék meg, hogy Maggie és közte nem volt kommunikáció a dologról (Glenn jelenleg semmit nem tud az elvetélésről). Ugyanúgy, ahogy egy gyereket (Carlt) sem fognak megölni egy ilyen baseball ütővel, ugyanúgy nem ölik meg az elvetélt nő párját sem így, búcsú nélkül.
tjunior 2016.04.05. 12:57:23
KCB 2016.04.05. 13:05:11
Ez kb. olyan mintha valaki a találkozás utolsó percében elkezd egy viccet, de nem mondja el a poént hogy legközelebb is keressük a társaságát a poén kedvéért. Hát ez szerintem ultra béna.
Laciiiii55 2016.04.05. 13:06:30
Mordegard Glesgorv 2016.04.05. 13:08:55
Scagnetti 2016.04.05. 13:09:44
Mordegard Glesgorv 2016.04.05. 13:09:47
koschwarz 2016.04.05. 13:13:11
De lehet, hogy csak nem vagyok ennyire szofisztikált sorozatnéző, mint ti.
mustardo 2016.04.05. 13:15:16
Jackassman · http://nemjatek.blog.hu/ 2016.04.05. 13:15:23
Laciiiii55 2016.04.05. 13:18:15
Laciiiii55 2016.04.05. 13:23:26
Scagnetti 2016.04.05. 13:25:57
Mérgező Hulladék 2016.04.05. 13:26:38
csoki és steak · http://csokissteak.blogspot.com/ 2016.04.05. 13:27:17
Totál egyetértek.
Rengeteg logikátlan lépés egymás után. Nálam már az előző rész sem tetszett, de igazából az előtte levő 1-2 sem.
Darylt, aki félig erdőben nőtt fel és évadokon keresztül a nyomolvasás királya volt csak úgy a semmiből meglepi 2 csávó a mögötte levő susnyásból, miközben mellette van még egy ember és egyikőjük se hall vagy lát semmit? Wtf? Aki 1x is járt erdőben tudja hogy mennyi nesz van, 10 méterről meghallod a legapróbb gally zörgését, pedig még kiscserkész sem voltam.
Mekkora az a rohadt erdő hogy 6 úton keresztül is meg lehet közelíteni azt a telephelyet? Hogy a picsába került pont oda minden megmentő pont akkor, pont oda, miközben saccra is vagy 50-80 km átmérőjű területen kocsikáztak egész nap, de persze gyalog is pont oda lyukadtak ki és pont voltak ott is gyalogos megmentők. Ha le akarták volna fogni ezt a hatalmas területer gyalogodokkal is, akkor min10x ennyin kellett volna lenniük.
A végén biztos izgulni kellett volna, de annyira untam már az egészet, hogy csak arra vártam, hogy üssön már le valakit, leszarom kit, de legyen már vége ennek a fosnak.
Hogy a végén még nem is mutatják kit meg röhejes. Nem e miatt fogom megnézni a következő széria első részét, sőt, a helyzet az, hogy egészen biztosan nem akarom megnézni.
iseeforme 2016.04.05. 13:33:29
Profil 2016.04.05. 13:42:43
Mazzzzu 2016.04.05. 13:43:47
egy_siraso_naploja 2016.04.05. 13:50:08
A fősodor mindig is a képregényhez igazodott, a fő mozdulatokat mind megirták már a képregényben korábban. Meg nézd már meg te is azt a kurva képregény képet a cikkben (kapcsold ki az adblockot arra az időre) és rájössz ki hal meg és hogyan.
kódex 2016.04.05. 13:51:19
griiischdoov 2016.04.05. 14:01:50
Thule 2016.04.05. 14:07:50
Tehát, majd októberben meglátod, hogy nem Glenn halt meg, és ebben (is) eltértek a képregénytől. Sajnálom, ha ez eddig nem esett le :)
Átlag János · http://atlagjanos.blog.hu 2016.04.05. 14:09:21
Én Negan monológját untam rettenetesen, kevés kellett hozzá, hogy beletekerjek.
Profil 2016.04.05. 14:12:17
filmtrailerhu · http://filmtrailer.hu/ 2016.04.05. 14:35:51
Nem mellesleg a "világ legbadassebb" gonoszaként beharangozott Negan-ban is rohadt nagyot csalódtam. Bírom JDM-m, de ebben az utolsó 10 percben nekem egyáltalán nem tűnt félelmetesnek, inkább csak egy szófosásban szenvedő ripacsnak.
Erősen gondolkodom hogy nézzem a folytatást...
2016.04.05. 14:50:25
inebhedj - szerintem 2016.04.05. 14:55:14
Máj God, Pest melyik részén élsz, ahol egy zombi nem misztikus maszlag, hanem kézzel fogható veszély?
kalinka 2016.04.05. 15:03:31
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.04.05. 15:22:25
Profil 2016.04.05. 15:22:56
sarcastrophe 2016.04.05. 15:24:08
algifilm 2016.04.05. 15:24:57
Nátán Apfelbaum 2016.04.05. 15:37:17
Én nézem, nem fikázom, mert ha beledöglök akkor sem tudnék összehozni még hasonlót sem.
Októberig meg van felhozatal rendesen.
Tényleg! Miért nem onnan csipeget aki fanyalog?
Leadfoot 2016.04.05. 15:38:37
ldani7492 2016.04.05. 15:43:55
DeadBodiesEverywhere 2016.04.05. 15:47:19
Glenn
szerintem...
arcz/off 2016.04.05. 15:55:25
szepi79 2016.04.05. 16:11:03
de, kiderül. viszont a sorozat nem követi fixen a halálokat, pl. a képregényben Dale-t a kannibálok eszik meg, nem pedig még a 2. évad körül halálozik el, illetve Andrea meg sem hal, hanem ő lesz Rick csaja. A kormányzó meg Tyrone-t fejezi le, nem pedig Hershal-t. ergo az, hogy a képregényben tudjuk, ki hal meg, még nem jelenti azt, hogy a sorozatban is ugyanaz a karakter fog.
hátsó szándék 2016.04.05. 16:22:39
redriot77 2016.04.05. 16:33:10
A sok következetlenség, logikátlanság egyre zavaróbb volt de úgy voltam vele hogy ha ez az ára hogy kapjunk egy überbrutál szezonzárót akkor talán elnézem.Sajnos nem így történt: Rickék úgy viselkedtek mintha még mindig az első évadban járnánk és semmit sem tanultak volna. Mi volt ez az idétlen bolyongás? Már a második úttorlasznál kapcsolhattak volna hogy Neganék valszínűleg minden utat hasonlóan lezártak.
Nem lett volna logikusabb visszamenni az első torlaszhoz, és elintézni azt a 7-8 neganistát? Judzsin odagurul az úton a lakóautóval, és amíg a saviourok őt figyelik a többiek két oldalról az erdőből tüzet nyitnak rájuk. Walkie-talkieval kommunikálni hogy pontos legyen az időzítés és elkapni őket. Nem igaz hogy egy évek óta a zombiapokalipszisben edződő csoport - egy rendőrrel és egy katonával a tagok közt nem tudott volna összehozni egy ilyen akciót. Ehelyett keringenek mint egy fejetlen csirke.
Eleve miért a lehető legszarabb járművel vágtak neki az útnak? Egy hatalmas, sebezhető furnérdoboz - de legalább lassú, egy sárosabb földúton már elakad, és húsz kilométerről észrevehető. Ettől minden jobb lett volna, még az is ha két-három normál személyautóval indulnak el.
Más: honnan tudták Neganék hogy Rickék mikor és hová indulnak?
Ezek még így is apróságok: az igazi baj az hogy több szereplő is elkezdett úgy viselkedni ami teljesen ellentmond mind a logikának mind az eddig felépített karakterüknek. Ahogy a múlt héten Sixx írta, nem létezik hogy Carol ÍGY otthagyja a többieket és Darryll sem rohan utána csapot-papot hátrahagyva. Sok hibája volt mindig is a TWD-nek de ennyire random és hiteltelen módon még nem viselkedtek a főszereplők mint az utóbbi 2-3 részben. Ha így folytatják teljesen érdektelenné fog válni a sorozat.
Nem fogja senki elemezgetni a történteket és spekulálni hogyan folytatódik ha tudni fogjuk hogy teljesen felesleges mert bármikor bedobhatnak egy teljesen random faszságot.
estrella_ 2016.04.05. 17:19:16
Rick és Carl tutira kiesik, mivel Negan kb. uccsó előtti mondata az volt, hogy ha bárki megmozdul az agyonverés alatt, akkor szedjék ki Carl megmaradt szemét és etessék meg az apjával.
Mark Bolt 2016.04.05. 17:32:19
Gábor Bágyi 2016.04.05. 17:34:07
Pistának jó lesz 2016.04.05. 18:33:02
Mozgóképes Neganból ezt is kilúgozták, pontosan 0 fuckot hagytak neki mondani a gyáva nyulak, gratulálok.
kószák egyike 2016.04.05. 18:47:38
A részről. Vagy a készítők nagyon ostobák vagy ostobának nézik a rajongókat. A karakterek még régi önmagukhoz képest is hibát hibára halmoznak. Azóta még több rutint kellett volna szerezniük. Van egy Sheriff egy kiképzett Irakot megjárt őrmester aki katonákat vezetett, éles harcokban edződött. Ehhez képest úgy viselkednek és olyan döntéseket hoznak mintha anyám szabadult volna be a TWD világába Ak-val a kezében. Ez egyszerűen nem életszerű még a TWD saját univerzumához képest sem az! Egy katona és egy zsaru! Könyörgöm! És ez már több rész óta így megy.
Remélem Ricket verte agyon, az ostoba barmát. Vagy agyonverte Negan a 6 évad komplett író gárdáját és jöhet egy új csapat normálisan megírni.
Imádom a TWD univerzumot a tv történelem legjobb posztap sorozata lehetett volna, a sok baromsága ellenére imádom és nem fogom kaszálni. Amikor Carl lelőtte Lorit össze fostam magam olyan drámai volt. Most? Már másképpen nézem.
Aki ész nélkül, felderítés nélkül iszonyat nagy pofával neki megy egy csapatnak és háborúba kezd hibát hibára halmozva pont ezt érdemli. Térdeljen. Én térdeltetném a forgatókönyvírókat is.
dubitoergosum 2016.04.05. 18:50:59
kószák egyike 2016.04.05. 19:02:33
Itt Negan kicsit intellektusosabb figurára van véve. Amúgy nem annyira negatív figura. Van egy felépített rendszere, törvényekkel, szabályokkal ha azt betartod helyed van az ő világába és életben maradsz. Ha nem tartod be ellenség vagy. Ez már az erő világa. Rick a nagy eszével ebbe rondított bele ész nélkül nagy pofával. Negan szemszögéből ez teljesen jogos amit tesz. Igen embertelen és perverz szadista a világa. Nyilván az lenne a jó és szép ha minden ember összefogna a zombik ellen legyőznék őket és helyre állítanák a világot, majd kumbajáznának egy jó együtt. De az ember természete nem ilyen sajnos.
JDM választása tökéletes szerintem. Hozzáteszem, hogy az eddigi legjobb színészi alakítás a 6 évadban összesen, nekem.
Amúgy emlékszünk még Shane karakterére? Rick nem vált olyanná? Mennyivel különb? Simán lelőtte volna a 6x15 részben a páncélos srácot azt sem tudva ki az. A csavar, hogy szerintem ők fogják megmenteni.
kószák egyike 2016.04.05. 19:04:46
kellys 2016.04.05. 19:35:14
masfel evada hagytam ott, neha elolvasom a tartalmat olyan 10-12 reszenkent egynek es annyi eleg. total faszlamara van allitva a sorozat mar evek ota. jon a csillio lecso a nezettseg miatt es keptelenek egy normalis tortenetet alacsavarni. potencial az van. penz az van. ziccerben hazaguritanak.
hat en mondtam hogy lofaszt a seggetekbe, van eleg jo sorozat a piacon.
oktoberben te is fogod mondani, vagy tovabb viseled a szopoalarcot. ;)
Lándzsa Erőskar 2016.04.05. 19:53:47
ctrl 2016.04.05. 19:59:11
Sixy 2016.04.05. 20:01:10
Valaki írta, hogy nem Glenn, mert nem kommunikálták le ezt a szálat Maggie-vel. Ehhez annyit tennék, hogy szerintem Maggie nem bírta volna nyöszörgés nélkül, ha agyonverik Glennt. És nem érdekel, hogy mivel fenyegetőzött Negan, egyszerűen egy ilyen kész állapotban lévő ember ennyi érzelmi töltettel szerintem nem hiteles, hogy meg tudná állni.
Nem lehet se Rick, se Carl. Negan azt mondja, hogy ha valaki közbekiált, tépjék ki a fiú másik szemét és etessék meg az apjával. Ez furán jönne ki, ha közben bármelyikük fejét verné pépesre.
Nem lehet Daryl, mert a sorozatírók puhapöcsök és nem mernék kinyírni őt. Szerintem kicsit még félnének is tőle.
Nem tartom valószínűnek Michonne-t sem. Annyira nem foglalkoztak vele az előző pár részben normálisan, hogy a legnagyobb írói faszság és amatőrködés lenne őt kinyírni.
Szóval Sixx, kaszálhatod. :)
Egyébként szerintem is Eugene. Az elmúlt részek erre építettek rá, el is köszönt tőlünk, meg minden. Persze lehet, hogy pont ez az átverés, de attól még tartom magam ahhoz, hogy nem a fentiek közül való az áldozat.
Még annyit hozzátennék, hogy Negan leginkább ezt az nyamvadt évadot verte pépesre.
kirst 2016.04.05. 20:18:52
szekőcei 2016.04.05. 21:17:34
Gunsmoke 2016.04.05. 21:37:59
zsoltix 2016.04.05. 21:43:36
itzak90 (törölt) 2016.04.05. 21:46:45
Hilux94 2016.04.05. 22:12:39
lacau 2016.04.05. 22:49:29
got.zsolt 2016.04.05. 23:10:25
Franquette 2016.04.05. 23:36:07
kalbász 2016.04.05. 23:59:18
Egyébként meg ha már hozzászólok:
nyafi nyafi nyüszi nyüszi.
Légy férfi és lásd be, hogy az addikciód ellen nem tudsz tenni.
Ha tudtál volna, már a 3. évadnál abbahagyod.
Nem hagytad.
Nem fogod a 7.-et sem.
Addig nézed amíg csinálják.
Egyébként meg tényleg nem tudják még ki fog meghalni.
Majd megszondázzák a célcsoportot és az fog meghalni akinek a halála a kívánt reakciót váltja ki a( zombikbó) tisztelt rajongókból.
Úgyhogy már csak emiatt is nézni fogjátok.
Függők.
Thule 2016.04.06. 01:02:57
Csillámdementor 2016.04.06. 01:26:30
együttnemműködő 2016.04.06. 01:42:21
griiischdoov 2016.04.06. 02:35:17
csak jönne már a silicon valley
zsubiaba 2016.04.06. 05:26:37
Ha tudtál volna, már a 3. évadnál abbahagyod.
Nem hagytad.
Nem fogod a 7.-et sem.
Addig nézed amíg csinálják. - én csomo sorozatot kaszaltam mar utkozben, csak mert ellaposodott, iagz, hogy nem is vagyok férfi :D
Azt eyebkent rosszul hallottam, hogy azt mondja negan, hogy nem nyirok ki senkit közületek, csak egyvalakit iszonyatosan ossze fogok verni? És utana megis kinyirja persze, de a fura számámra, hogy már amikor válogat is tudja mindenki, hogy itt nem szimpla verés, hanem emberhalál lesz. Esetleg félreértettem valamit és már eleve nem ezt mondja?
within 2016.04.06. 06:22:21
takingsider 2016.04.06. 07:41:53
a TWD-nek szertintem amúgy a második szezon után vége volt, az szólt arról, amiről szerintem kell, azóta az előzményfilm, a fear volt, ami tényleg érdekes volt
ugyanakkor nekem S2 óta ez volt a legjobb évad, mert oké, hogy voltak benne faszságok, de legalább nem volt olyan rész., ami ne lett volna pörgős, most nem volt értelmetlen rész ilyen szempontból
és ha így nézem, akkor nem érdekes annyira, hogy nem mutatják, kit ölt meg, sőt, ha érdektelen karakter veszik el, akkor így még jobb is
nekem tetszett a záróepizód szerkezete, kifejezetten, a Negan a, aki miatt nézhetem a jövőben, és akkor majd talán kiderül, hogy mi történt Daryllel (ha azt elfelejtik, akkor nem nézem), hogy szerelmes Morgan Carolba (az egyetlen, ami magyarázza a gyilkolást),
vagy az, hogy ez a zseniális Negan, mert oké, hogy nem megy százzal, de ügyes, szóval, hogy ez és száz embere hol votl, amikor gyilkolászták az embereit a saját székhelyén, és hogy a második körben, miért nem küldött elég embert stb. stb.
szóval nekem a cliffhanger nem a gyilkolás volt elsősorban, hanem a gyilkos, Negan, emiatt a 2. évad óta először várom a folytatást igazán
paráznabillegető 2016.04.06. 07:48:36
a cikk.
a sorozat.
a hozzászólások.
nézzetek inkább house of cards-ot.
Nevoeiro66 2016.04.06. 07:57:51
Mordegard Glesgorv 2016.04.06. 09:00:18
Mordegard Glesgorv 2016.04.06. 09:04:10
koschwarz 2016.04.06. 10:30:31
További magyar hang 2016.04.06. 13:19:53
JDM kiváló színész, kedvelem, de erre a szerepre iszonyú rossz választás szerintem, nem tud gonosz lenni, az ő kinézetével és előéletével totálisan hiteltelen, mint főgonosz. Ő mindent megtett, hogy gonosz legyen, az őrület nyomokban felfedezhető volt a játékában, de ettől az embertől nem lehet félni, kb. olyan mintha Jim Carrey-t v. Ben Stiller-t raknák be főgonosznak. Egy random ismeretlen, rosszarcú színész megfelelőb lehetett volna, bizonyára százával vannak ilyenek az amcsi tévés piacon.
Számomra a TWD alapvető vonzereje a tempójában van, mindig is ez volt az erőssége. Amikor felmerül egy probléma, akkor nem 3 perc alatt lezavarják, hadd pörögjön, hanem a teljes epizód(ok) arról szól(nak), hogyan haladnak a megoldás v. nem megoldás felé. Maggie-t el kell vinni orvoshoz? OK, az egész rész arról szól, hogyan próbálják meg Maggie-t elvinni orvoshoz. Ez így nekem nagyon rendben van.
Nálam ez a sorozat 10/10-es, és külön-külön minden epizód is 10/10-es, nagyon eltalálták az ízlésemet.
kószák egyike 2016.04.06. 13:23:01
@griiischdoov: Nincs mit. Mi az amit vársz? A Silicon?
@Nevoeiro66: A 75% erős de biztos vagyok benne, hogy lesz néző veszteség. Nem kevesen kaszálják majd. A nagy kérdés az, hogy folytatódik e ez hibákkal teli mélyrepülés vagy sikerül e a 7. évadra összekapni maguknak a készítőknek. De bárhogyan is kapják össze magukat amiket elbasztak bugyutaságok azok már bennünk vannak.
kószák egyike 2016.04.06. 13:28:52
JDM szerintem jó választás. Amúgy szerintem Negan nem gonosz hanem pszichopata. Majd meglátjuk de szvsz JDM jól fogja hozni ezt pszichopata karaktert.
De lehet neked van igazad, hogy nem a hibákat keresed és fikázol mint én hanem csak bámulod. Érdekes de annak ellenére, hogy felbaszott nem tudom kaszálni, pedig egy csomó sorozattal megtettem már.
Gyuri021 2016.04.06. 17:20:42
1, Számomra nehéz elhinni, hogy az a csapat amely megtámadta kövekkel,dárdákkal és egyéb kézi fegyverrel Alexandriát, azoknak miért nem volt fegyvere amikor megtámadták Alexandriát, ha ilyen jól felszereltek... :D Persze erre könnyen lehetne azt mondani, hogy Negan-ék alá tartozó portyázó suttyók akik a szerzet cucc felé oda adják, de nehéz elhinnem, hogy egy jelentős létszámú fanatikus csapat, egy kívülről jól felszerelt városra támad :D, ez nevetséges. Ez az első számú dolog amely sántít!
2, Aztán jönnek a mellék szállak. Részről-részre jönnek ezek a kis csapatos jelenetek, amiben nagynak hangzó jellegtelen sablonos mondatok hangzanak el. Pl.: Rick és az "új nője" felkelnek....Számtalan ilyen dolgot lehet találni, ez teljesen hatás vadász és jelentételen.
3, Jézus száll. Jézus megszívatja őket, aztán kiderül, hogy egy jelentéktelen kis semmi városkának az egyik embere, ahol tök jelentételen. (Jézusból többet is ki lehetett volna hozni...remek szereplővé válhatott volna, de nem kellett)
4, Ahogy, azt írta is a cikk szerkesztője Carol. Eddig a csapat egyik legbetegebb pszihopatája volt, kis városi asszonykának öltöztetve, jelentős személyiség fejlődésen keresztül menve. Aztán 3-4 rész alatt sikerült egy halálvággyal teli, síros kis semmivé változtatni, úgy hogy nagyjából már minden rendben volt, és még pasit is talált magának... Aztán, amikor találkozott a pickupos srácokkal és annyira nem akart már ölni, akkor ott miért ölt meg 4-5 embert? Teljesen értelmetlen, ahogy írtátok a cikkben ugyan ez történt Morgannel, aki a városban dugja el azt aki gátlás nélkül ölte az Alexandriaiakat, hogy aztán majd megváltoztassa, 1 mondat után lelő egy embert csak úgy... :D
5, Az is értelmetlen számomra, hogy a városban az összes fontos személy, az gyakorlatilag 2-3 részen belül valamilyen teljesen értelmetlen magán akcióba keveredve elkerül a városból. Értem, én hogy az évad második fele a finálénak van szinte alá rendelve, de ezt jobban is meglehetett volna csinálni...számomra ez annyira sablonos és már rég lehetett arra számítani, hogy nagy pofára esés lesz az évad vége. Ezt már az évad második felének elkezdésénél borítékolni lehetett...
Ha tippelnem kell ki fog meghalni az biztosan Glenn lesz, és nem azért mert a képregény így záródik, hanem azért mert már egyszer gondolkodtak, rajta hogy kirakják a sorozatból, másrészt, botrány is lett belőle szerintem ez egy amolyan féle korrekció lesz. Amúgy meg a Glenn meghalós rész és megkerülése utána, sem nagyon volt tevékeny ebben a fél évadban...
griiischdoov 2016.04.06. 18:13:58
REadmin 2016.04.06. 18:43:57
kószák egyike 2016.04.06. 19:02:37
2, Ez lenne a legkisebb gond ez szavam sem lenne ezzel nincs bajom.
3, Még ne írd el nincs vége a sorozatnak. Amúgy igazad lenne ha lezárták volna, de nem. Jézusnak lesz még szerepe. Jó karakter élni fognak vele.
4, Carol az egyetlen olyan húzása az íróknak amit meg kell hogy védjek. A psziché ilyen fajta összeomlása és hullámzása elképzelhető. Ez egy fajta poszt traumás stressz szindróma megfejelve azzal, hogy folyamatosan kapja a stresszt a személyiség. Harcoló katonáknál jegyeztek fel hasonló eseteket mint amin Carol átmegy. Röviden megtelt elmentek neki otthonról odafent. Számomra ez hitelesebb mint, hogy Abraham Irakot megjárt katona őrmesterként milyen balfasz dolgokat csinál a korlátolt ostoba sheriff oldalán.
5.Ezzel egyetértek. Rickék most ott vannak ahol érdemlik a tetteik alapján.
@griiischdoov: Köszi!
kószák egyike 2016.04.06. 19:30:17
Én is. Szerintem az, hogy ilyenné vált az egyik kedvenc sorozata az Csernus kibeszélős trauma szint. :P :)) Emlékszem mennyire oda volt, hogy járhatott a forgatáson. Baromira irigyeltem. Ezek után meg kaszálni? Megértem, nekem is trauma, ez a mélyrepülés.
Negan karaktere valóban érdekes. Felépített egy kvázi "frencsájz" Negan szektát, márkanév lett. A taktikája egyszerű. Vannak szabályok azt betartod és beállsz a rendszerbe ha nem akkor halál. Szerintem nagyon sok csoport, kis kolónia tartozik alá. Ez lehet az út Rick előtt is persze a pszichopata gyilkolás nélkül.
sweeney todd 2016.04.06. 20:29:14
További magyar hang 2016.04.06. 22:03:59
kószák egyike 2016.04.06. 22:08:44
Aragorn831109 2016.04.07. 17:55:56
kószák egyike 2016.04.07. 18:55:04
julie0812 2016.04.08. 16:34:13
Egyebkent nekem tetszett ez a resz is. Csatlakozom a kisebbseghez :)
Costanza 2016.04.08. 23:07:25
ez erdekes
Nano 2016.04.08. 23:15:54
Costanza 2016.04.08. 23:22:18
Lyssah 2016.04.09. 19:35:36
Olvastam valakinél, hogy mikor választ, akkor Rick bal arcán van árnyék, tehát Rick-től balra van a kiszemelt. Ott van Eugene, Carl, Aaron, Sasha.
Ezek alapján alighanem Aaron, de nem lennék meglepődve Sasha-n sem. Mert ugye belőlük sem lehet kinézni, hogy bírják a fejcsapást, amin ugye Negan is meglepődik.
Carl az kérdéses, mert ugye mégiscsak ő Carl.
Lyssah 2016.04.09. 19:44:34
De ezek mind csak találgatások... :)
Majd megtudjuk pár hónap múlva, hogy hogy is van ez.
sixx · http://comment.blog.hu 2016.04.10. 01:01:30
kószák egyike 2016.04.10. 10:05:41
THEHUNGARIANMINGLE · WWW.THEHUNGARIANMINGLE.COM 2016.04.11. 10:06:52