Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Miért választ magyar párt egy kínai? Miért utálják a pesti kínai büféket?

Erről szólt a Kicsi ország, kicsi Kína 2-3-4. része banán generációs

2015. november 09. 16:51 -Szűcs Gyula- 43 komment

Hiánypótló négyrészes dokumentumsorozatot forgatott a Spektrum és a ACG reklámügynökség a rendszerváltás óta Magyarországon élő kínai bevándorlókról, és a már itt született, kívül sárga, belül fehér, azaz „banángenerációs" gyermekeikről. A Kicsi ország, kicsi Kína első részéből megtudhattuk, hogy a hurráoptimista '90-es években bizony nem minden hozzánk költöző kínai találta meg a számítását. Most megnéztük a széria többit részét is, amelyek leginkább a vallásról, az evésről, a bulizásról és a párválasztásról szóltak.

kina2.jpg

Engem például mindig is nagyon érdekelt, hogy az életvitelszerűen Budapesten élő kínaiak esznek-e a magyarországi kínai büfékben? Mint kiderült: nem. A tradícionális kínai konyhát kedvelő kínaiaknak ugyanis túl sós az a koszt, amit egy random nagykörúti kínai étterem kínál nekik, ezért inkább csak azt a néhány helyet látogatják, amelyekről az ismerőseik is azt mondják, hogy kínai-kompatibilis kínai kaját árulnak. És ez olyannyira így van, hogy az egyik rész fő humorforrása pont az volt, hogy egy Kínából idelátogató lány

nem tudta, mi az a szezámmagos bundás csirkefalatka, mert Kínában még sosem evett ilyet, és megkéri inkább a férjét, hogy menjenek egy olyan helyre, ahol kézzel gyúrt rámen tésztát ehetnek.

Persze a kínai büfékben dolgozó kínaiak nem a McDonaldsba járnak át enni, egyszerűen csak külön főznek maguknak a konyhán, és nem azokat a magyarosított kínai ételeket eszik, amiket árulnak.

A másik érdekes téma a magyarországi kínaiak gyereknevelési szokása volt. Kiderült, hogy lehetnek akármennyire is liberális gondolkodásúak a '90-es években Kínát maguk mögött hagyó, idegen országban szerencsét próbáló kínaiak, sokszor mulatságosan konzervatívak maradnak. Például nem fogyasztanak a gyerekeikkel együtt alkoholt, sárkány- és teknőcszobrocskákkal védekeznek a szemközti gyárkéményből áradó rossz karma ellen, és bonyolult táblázatokból puskázzák ki, hogy a mélytengeri hal mellé milyen magaslati fűszernövényt kell tenni, hogy a feng shui energiák szinkronban legyenek a tányérukon és a gyomrukban. Persze a Magyarországon született kínai gyerekek ezen sokszor csak mosolyognak.

kina3.jpg

Az is kiderült, hogy néhány banángenerációs kínai tini otthon nem is meri megmondani a szüleinek, hogy piálós buliba indul, inkább azt füllenti, hogy egy osztálytársánál tanul. Az viszont igen érdekes, hogy a Magyarországon született kínai lányok jellemzően magyar fiút választanak, a kínai fiúk pedig magyar lányt. Sajnos ennek a lélektani okairól jóformán semmit sem tudtunk meg a sorozatból.

És akkor el is érkeztünk a Kicsi ország kicsi Kína gyenge pontjaihoz. Először is: négy epizód nagyon kevés! Épp hogy csak megismerkedtünk egy másik kultúra miénkétől teljesen eltérő szokásaival, már jön is a reklám. Aztán mikor már kezd érdekes lenni egy-egy új szereplő mondandója a magyarországi beilleszkedés fény- és árnyoldaláról, már jön is a végefőcím. A másik nagy problémája a sorozatnak, hogy

sajnos egy könnyfakasztóan cuki pandamackó naivitásával álltak neki a "Kínaiak lenni Magyarországon"-téma feldolgozásának!

Miért csak egy vágókép erejéig mutatták például a nagy botrányt kavaró, tavaly bezárt Négy Tigris Piacot? Miért nem esett egyetlen szó sem arról, milyen ÁFA-csalások és egyéb svindlik miatt kellett felszámolni a leghírhedtebb józsefvárosi kínai piacot? Hiszen Kocsis Máté VIII. kerületi polgármester szerint 15 milliárd forintnyi adókiesést okoztak az itteni árusok - jó lett volna kinyomozni, mi igaz ebből. Főleg hogy a kínaiakról azért még mindenkinek az ugrik be elsőre, hogy Adidas helyett Adios cipőt árulnak, egyet 1000-ért, sokat 700-ért.

kina1.jpg

A sorozatkészítők ráadásul csak egyetlen egyszer, szőrmentén érintették a kínai szervezett bűnözést: az első részben, amikor megtudhattuk, hogy a joviális laoban, azaz pesti nagyfőnök testvérét az üzleti riválisai rabolták el és darabolták fel figyelmeztetésképp. Az viszont nem derült ki egyértelműen az epizódból, hogy ez nem Kínában történt, hanem sajnos itt nálunk, Budapesten, és a tetteseket azóta sem kapta el a rendőrség...

Ráadásul az idei év első fele folyamatosan a Nancy nevű fiatal prostituált állítólagos kínai gyilkosától volt hangos - legalább érintőlegesen ebbe a rázós témába is belemehetett volna a stáb. Így most az a furcsa helyzet állt elő, hogy a négyrészes Kicsi ország, kicsi Kína után több megválaszolatlan kérdésem van a köztünk élő kínaiakkal kapcsolatban, mint a sorozat megtekintése előtt. Talán majd újabb 4 rész mindent megmagyaráz?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2015.11.09. 17:47:36

"Az viszont igen érdekes, hogy a Magyarországon született kínai lányok jellemzően magyar fiút választanak, a kínai fiúk pedig magyar lányt."

Ellentétben az egyáltalán nem rasszista nyugati országokkal. A kínaiak bevándorlása viszonylag problémamentes volt, a magyaroknak bejön az ázsiai és fordítva is. talán az ázsiai gének.

Sajnos sok jó kínai kaja nincs itt. Kocsisnak pedig teljesen igaza van, a kínai és az adó eleve két össze nem illő dolog. Az a 15 milliárd azonban szerintem jóval több.

A kínaiak baja az, hogy ide elsőként a kínai gagyi jött, pedig a kínaiak gyártanak jó cuccokat is.

Én csak magyar üzletben veszek kínai terméket, ahol garancia is van rá és idáig nem is csalódtam. (Média Markt is magyar ebből a szempontból)

Madarsky 2015.11.09. 18:02:12

Azt mondja a lány a negyedik részben, hogy a kínai fiúk inkább kínai lányt keresnek, a kínai lányok viszont inkább külföldi fiút. Azt is elmondja, hogy neki jobban tetszik a nem kínai fiúkban, hogy megmondják világosan hogy mi a helyzet, és nem futnak köröket akkor is, ha nem akarnak semmi komolyat.

Madarsky 2015.11.09. 18:03:25

De persze az kérdéses hogy statisztikailag ez mennyire bizonyított, mivel a második részben mutatott kínai családban a fiúnak is szőke magyar barátnője van...

_Molly 2015.11.09. 18:05:21

Teljesen egyetértek a cikk írójával! Én is nagy várakozással néztem meg a sorozatot, de alig 10%-a volt új/érdekes infó. A többi udvarias és unalmas szemezgetés az itteni kínaiak életéből, a készítők csak kerülgették az igazán ütősebb témákat.

Érdekelt volna pl., hogy hány munkanélküli, illetve gyesen-gyeden lévő van a kínaiak között. A sztoriból ugyanis az jött le, hogy egész héten éjjel-nappal dolgoznak, és ezért hét közben (vagy esetleg néhány évig) a nagyszülők, illetve baby sitterek nevelik a gyerekeiket. Nem volt világos, hogy ez mindannyiukra igaz, vagy csak a riportban szereplő 1-2 családra.

És igen, valóban kimaradtak olyan izgalmas kérdések, mint a tipikusan a kínai kereskedőknek tulajdonított adó- és márkacsalás, vagy a kínai maffia stb. stb.

(Ezzel együtt tiszteletreméltó, amit sokan közülük véghezvittek ebben a számukra idegen kultúrájú országban, azt azért el kell ismerni.)

serra 2015.11.09. 18:25:58

Ebben a mostani felfokozott hangulatban talán nem is baj, hogy nem feszegették a maffia és áfacsalás ügyeket. A Blikk és a Bors címlapon hozta volna ezeket és a sorozat célja - közelebb hozni egy idegen kultúrát - ment volna a kukába. Nyilván ez is egyfajta média befolyásolás, de most szerintem a jó irányba.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.09. 19:07:55

Kínai kaja... a többség szerintem lazán elhányná magát a valódi kínaitól. Egyszer ettem valamit, ami már közelített az igazihoz. Kb. mintha romlott ételt kaptam volna. Hogy honnan tudom, milyen az igazi? A közeli boltban a kis kínai rendszeresen a mama főztjét eszi és olyankor mindig ugyanaz a szag lengi be a boltot...

Az Adios még egészen tisztességes hamisítás. Az Adiads az igazi szemétség. :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.09. 19:09:21

@_Molly: akit ismerek, azoknál a kiscsaj otthon van a babával.

Steve the Great 2015.11.09. 19:16:48

Nagyon érdekes szál lett volna a letelepedési kötvénybe fektető és Bp-re költöző dúsgazdag(?) kínai, aki hobbiból drága teákba fektet. Nyilván ő nem mondta volna el, hogy mondjuk otthon sikkasztott és a feldarabolás elől jött hozzánk, vagy hogy ipari mennyiségben hoz be így ruházati termékeket az Unióba. Én valami ilyesmit tudok elképzelni az ügy hátterében.

cardiobascularis 2015.11.09. 20:30:18

Mondjuk a ramen tészta japán, mint a neve is mutatja, nem kínai.
(A kínai ki sem tudja ejteni az r hangot.)

A helyesírás-ellenőrző futtatása még mindig megoldhatatlan feladat indexes szellemi szinten?

paraszthajszal 2015.11.09. 20:39:43

@Hóhér az utolsó barátod: Én ettem Kínában is kínai kaját, tradicionális (= nem turistákra szabott) étteremben is, kisebb városokban, ahol szinte külföldi se volt.

Hát, az tény, hogy gyomorrontást én is kaptam... De annyi biztos, hogy amit mi egy kalap alá veszünk, mint kínai kaja, abban a szecsuáni ételek magyarosított változatai dominálnak. Pedig a konyhájuk azért ennél változatosabb, nem ugyanazt főzik mindenhol Harbintól Lhászáig, Ürümcsitól Hongkongig.

Jottó 2015.11.09. 21:02:06

Nagyon vártam ezt a sorozatot ,de nagy csalódás volt. Kb mintha kisiskolásoknak adták volna fel házinak, hogy írjanak valamit a témáról-annyira volt informatív a műsor. Az első és utolsó percek azzal teltek el, hogy "mi lesz a mai műsorban" és "mi volt a mai műsorban" , csak épp közben műsor alig volt.. 1-2 mondatokat adtak elő olyan dolgokról, amikről sokkal többet lehetett volna..komoly kulturális dolgokat pedig eszetlen primitíven tálaltak.. egyik kedvencem volt mikor pl egy több ezer éves kínai hagyományt, a feng shuit azzal elintézték hogy "xy annyira babonás, hogy egy, az ablaka előtt lévő kéménytől fél, és ezért kis szobrokat tesz a szobájába". A kivitelezés nagyon szép volt, szép képek, szép vágás, stb, látszik hogy erre volt pénz/tehetség. Kár hogy a tartalomról ez nem mondható el.

atomgape 2015.11.09. 22:36:08

@cardiobascularis: Én úgy tudom, hogy a rámen (!) tészta eredetije kínai, lamien néven futott (la = húzni, mien = tészta, húzott tészta. Pl. Kőbánya Alsón lehet látni egy mestert aki ilyet készít). Csak a világon ramenként terjedt el.

@Hóhér az utolsó barátod: Egyáltalán nem olyan rossz a helyzet a kínai kajákkal. Nem mondom, simán bedarálják az ott rohangáló patkányt is ha úgy adódik, de pl. az északi kaják ehetőek (ugye a jing-jang miatt főznek arrafelé csípősen, mert hideg van, a test is hideg és "helyre kell hozni" a finom csípőssel). Gyomorrontást szerintem a koreai éttermekben sokkal hamarabb kapsz (és elnézést ha ezzel megsértettem volna valakit).

atomgape 2015.11.09. 22:44:49

Még annyit, hogy a kínaiak ott csalnak adót, ahol lehet. És Magyarországon lehet. A magyarok egy része is adót csal (minimálbérre 4 órában bejelentett móka, albérlet kiadás, kínai oldalról rendelés ÁFA nélkül stb.), de persze a magyaroknak bocsánatos bűn, hiszen ők csak "ügyesek", ha kínai csinálja ugyanezt sőt eredményesebben (mert mondjuk napi 14 órát dolgozik), akkor természetesen keresztre feszítjük. Ezzel nem védeni akarom a csalókat, mert csalók, csak unalmasak az álszent megjegyzések. Meglepő, de ugyanúgy vannak becsületesen dolgozó kínaiak is, mint becsületesen dolgozó magyarok. A kettő arányát nem ismerem. :-)

cardiobascularis 2015.11.09. 23:51:07

@atomgape:
Nem rámen, ramen (a japában nincs hosszú á), és az biztosan japán.
Hogy az eredetije mi volt, azt nem tudom, de itt nem etimológiáról volt szó, ha jól emlékszem.

Jing-jang?
Az olyasmi, mint a csingilingi?

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2015.11.09. 23:57:40

A kínaiak vajon miért tudnak mindenhová beilleszkedni? Azért hirtelen eszembe jut pár népcsoport, ami tanulhatna tőlük.

cardiobascularis 2015.11.10. 00:26:53

@Rorschach:
Mondjuk azért, mert lopás-rablás-részegen dorbézolás, napszakra való tekintet nélküli hangos ordibálás és mulatószene-bömböltetés, mindenkibe belekötés, garázdálkodás és a környéken élők zaklatása helyett _dolgoznak_?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.10. 00:36:37

@atomgape: lehet, hogy igazad van, végül is authentikus kínai ételekkel nem volt még dolgom (személyesen). De nem biztos, hogy egy dologról beszélünk. Amit ettem, illetve szagoltam, abban van valami fűszer, ami már a szaglószerveimet is bántja és ha megpróbálom megenni, akkor a gyomromat is. ;)
(nem azért, mert mérgező, hanem mert undorítónak tartom a szagát és az ízét)
Erre jó példa a Duna Plaza kínai büféjében kapható garnélás sült tészta, ha jól emlékszem...
A garnélát imádom, de bevallom férfiasan, az a kukában kötött ki... :D

whitenyihaha (törölt) 2015.11.10. 04:04:52

@Rorschach: Mondjuk a kínaiak sehova nem illeszkednek be. Élnek a kis saját világukban és ennyi. Nagyjából az összes ázsiai országbeli ezt csinálja, ha háromnál többen vannak egy kerületben a koreaiak kivételével

heimdall 2015.11.10. 07:10:36

Két dolog:
1. A szerző biztos hozzászokott már a TV2 és az RTL Klub kékfény-szerű hírműsoraihoz, de ez a sorozat alapvetően az itt élő kínaiak kulturális és társadalmi berendezkedését volt hivatott bemutatni, nem a különböző svindliket. Az igaz, hogy lehetett volna alaposabb, de...
2. ...itt jön a második pont. A kínaiak nagyon-nagyon zárt közösség itt nálunk. Piszok nehéz lehetett egyáltalán ennyi embert összeszedni, aki kamera elé állt és szerintem azért külön dícséret, hogy voltak őszinte pillanatok, amik számomra kicsit lemosták róluk azt a humortalan-droid-népség érzést, amit eddig nekik tulajdonítottam.

Tudom, hogy manapság még a rákóczi túrósba is kell keverni egy kis korrupciót, meg napi politikai összetevőt, de néha felejtsük már ezt a szánalmat egy percre. Inkább örüljünk, hogy ennyi is létrejött.

netrion 2015.11.10. 08:52:09

@_Molly: nyilván ha az áfacsalásról meg hasonlókról kérdeznek, akkor nem állnak szóba velük egyáltalán. Vélhetően előzetesen meg lett mondva, hogy ez a téma tabu, ha interjút akarnak.

saks 2015.11.10. 09:11:48

Nekem is tetszett a műsor, de én is hiányoltam belőle azt, hogy nem igazán próbáltak a dolgok mélyére menni (mondjuk, valszeg nem is ez volt a céljuk), de azért az érdekelt volna, hogy egy átlag kínainak milyenek a hétköznapjai, pl. miért nem beszél egyikük sem magyarul, pedig van aki már 20 éve itt él; sosem járnak máshová vásárolni, csak kínaihoz, vagy mennek ők is szupermarketbe, ilyesmiket.

Gao 2015.11.10. 09:29:37

Még jó, hogy a szerzőben semmiféle előítélet nincs a kínaiak iránt...

Zhuyuanzhang 2015.11.10. 09:36:29

Nem tudom a spektrum honnét szerválta ezeket a "kinai fiatalokat" akiknek nem tetszenek a saját népük fiataljai. De originált kínai szülőként ha a lány gyermek elmegy külföldre azzal engedi el csak, hogy "idegen szagú" fiúval nem jöhet össze és pláne nem hozhatja a szülők arca elé. Az igazi kínai ember nem akarhat keveredni semmelyik másik néppel hiszen ha akartunk volna nem lenne ott a nagy fal. A valóság igenis az, hogy kinai ember csak azért van külföldön mert pénzügyileg megéri de hazája csak 1 van: délkínai tengertől amur folyóig. A kínai embereket ugykellett volna bemutatni akik tudnak mosolyogni, kulturáltan kommunikálni, kulturáltan viselkedni sok nyelven beszélnek stb. De keveredni senkivel nem kivánnak mert ez a valóság.

joe jimbo 2015.11.10. 10:14:41

valahol eszembe jutott egy amcsi sorozat (a Gilmore Girls, asszem), ahol a rámenős barátnő elment a kisvárosi kifőzdébe és a harmadik kérdésnél már a kurvákról és a kamionosokról kérdezett...

ha kulturális műsort akartak csinálni, ahol bemutatják az őket vendégüllátókat, akkor lehet nem darabolós gyilkosokról és hülye kurvákról kellene kérdezni őket...

shred 2015.11.10. 10:18:45

Éltem Kínában hosszabb ideig, a kiutazás előtt egy héttel, és megérkezés után még két hétig folyamatosan Sulfaguanidint szedtem - nem is volt hasmenés semmitől:)
A legütősebb élményem az volt, amikor elmentünk egy szecsuáni étterembe (szecsuáni stílusban főztek). Itt kivétel nélkül minden fogásba tettek valami csípőst, az összes étel vörös színű volt, és még a desszerttől is lángolt a szám. Életemben nem ittam annyit egy vacsora alatt, mint akkor.
Ha valakinek van tippje, hol lehet Budapesten autentikus kínai ételt kapni (lehetőleg a mindenhol bőségesen használt keményítős trutyiszósz nélkül), az bekommentelhetné.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.11.10. 10:36:17

@shred: A GANZ telep kínai piacának leghátsó traktusában van egy elegáns, állítólag autentikus kínai étterem. Kb ott, ahol a parkoló autók mellett egyszercsak egy nagy Mad Max-kapu választja el a piacot az (állítólag még használt) iparterülettől:
https://www.google.hu/maps/@47.4848539,19.1020517,332m/data=!3m1!1e3?hl=hu

rotten 2015.11.10. 10:55:57

..."a kínaiakról azért még mindenkinek az ugrik be elsőre, hogy Adidas helyett Adios cipőt árulnak, egyet 1000-ért, sokat 700-ért."
Amikor valaki leír egy ilyen mondatot, nem ugrik be neki, hogy pont ezzel a hozzáállással szemben érdemes ilyen műsorokat csinálni?

kilgore.trout 2015.11.10. 11:09:42

@shred: Belváros,Nádor utca,Zrínyi sarok.Nem tudom a nevét,de én csak ott eszek kínait,s hogy a vendégkört elnézem,a kínaiak is...Olyasmit is lehet kérni,ami nincs az étlapon,van,hogy külön megfőznek egy-két kaját kínai ismerősöknek,és ha szimpi vagy, adnak neked is belőle:) de amúgy is,amennyire én tudom,abszolút tradícionális a kajájuk,semmi keményítős szart még nem ettem ott.

cardiobascularis 2015.11.10. 11:32:11

@saks:
"miért nem beszél egyikük sem magyarul,"

Rossz hírem van. Mindegyik beszél magyarul, és a többségük angolul is.
(Hogy a kiejtésük milyen, az más kérdés. Kb. mint a tied lenne kínaiul.)

cardiobascularis 2015.11.10. 11:37:50

@Zhuyuanzhang:
Az origináltat mivel originálták?

Azzal, amivel a rubintot meg a tulipántot?

@kilgore.trout:
Pont ugyanolyan magyarra szabott kínait adnak, mint bárhol máshol.

Én mondjuk Kínában nem jártam, de az USA több nagyvárosában (New York, Los Angeles) lévő kínai negyedben is kajáltam, tényleg mások az ízek és más a kajaválaszték is.

Amikor először ettem utána Magyarországon kínai kaját, nagyon furcsa volt.

saks 2015.11.10. 11:56:36

@cardiobascularis: ez a műsorból nem derült ki, mert ha beszélnek (úgy mint a gyerekeik), akkor az interjút miért kínaiul adta mindegyik egytől egyik (még az orvos is, aki 20 éve él itt, egyetemen tanít, praktizál, stb.)?

@kilgore.trout: Nádor-Zrínyi sarkán kínai? Biztos vagy benne?

juls 2015.11.10. 11:59:49

@cardiobascularis:
"Az origináltat mivel originálták?"

Vágod, hogy egy kínai ember magyar nyelvtudásába kötöttél bele? :D
Ha csak ennyi lenne a hibám, nem hogy kínaiban (amiből egy szót sem tudok), hanem angolban, boldog lennék.

Egyébként van kínai ismerősöm, perfekt magyar.
Alig észrevehető akcentusa van, talán csak az "s" betűket ejti olyan kínais lágysággal.
Nem kifőzdéje, vagy bóvliboltja van, hanem műszaki pályán dolgozik. Viszont ő is kínaival házasodott.

kvp 2015.11.10. 12:18:10

En eloszor kinai kajat San Franciscoban lattam (akkor nallunk meg csak mutatoban voltak kinaiak), de a tarsasag tobbi reszevel ellentetben nem tudtam megenni, ezert vegul egymagam egy patkanyburgert ettem egy kozeli burger kingben. Lehet, hogy a kinai egeszsegesebb volt, de masnapra mindenki lebetegedett tole. Az a hely is olyan volt, hogy nem turistaknak szantak es nem volt rendes nyugati evoeszkozuk sem. (kanal volt, de csak porcelan)

Meglepo modon az USA-ban es Kanadaban is nagymertekben beilleszkedtek az ott elo kinaiak, azaz erdekes modon a legtobb kinai lany angolszasz srachoz megy hozza, termeszetesen a gyerekeik is inkabb kinainak szamitanak, bar ez az elmult 100 evben nem igy volt, sokaig izolalt kozossegben eltek, joreszt a tobbsegi tarsadalom elutasitasa miatt. Majd kozel 100 ev alatt nallunk is kialakul valami...

kilgore.trout 2015.11.10. 12:58:20

@saks: jogos.Nádor-Széchenyi sarok.Bocs.

kilgore.trout 2015.11.10. 13:01:15

@cardiobascularis: hát nem.egyáltalán nem olyan, mint máshol.nyilvánvalóan nem ettél még ott,ha ezt írod.

cardiobascularis 2015.11.10. 13:11:14

@juls:
Biztos vagy benne?
Azért, mert egy kínai vagy kínaias hangzású nicket választott?

Akkor én latin vagyok, csak elírtam?

@kilgore.trout:
Ettem a Nádor, Arany, Október 6. minden kajáldájában, elég sokáig dolgoztam a környéken. Tök ugyanaz.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.11.10. 13:22:09

@cardiobascularis:
Azt írta magáról, hogy ő is kínai anya.
Persze aki ilyen idegesítően fanatikus nyelvtannáci kekeckedőkirály, mint te, az csak a nyelvtani hibákat veszi észre, a mondatok értelmét már nemigen.

saks 2015.11.10. 13:44:32

@kilgore.trout: Annyit beszéltünk róla, hogy be is ugrottam egy "szecsuáni" marhára. Autentikus vagy sem, nekem ízlik. :)

kilgore.trout 2015.11.10. 14:36:03

@saks: én a gőzgombócokért vagyok ott oda.:) most irigyellek..

moli 2015.11.19. 18:45:37

"""kínaiak esznek-e a magyarországi kínai büfékben? Mint kiderült: nem. A tradícionális kínai konyhát kedvelő kínaiaknak ugyanis túl sós az a koszt"""

hat, bazdmeg, elarulom, hogy a magyaroknak is sos!
Szoval lehet visszavenni, kedves mindenki.
süti beállítások módosítása