Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Miről szóljon a Trónok harca-előzménysorozat?

2015. augusztus 18. 09:00 sixx 32 komment

dunk-egg-small.jpg

Ezt a kérdést mi is boncolgattuk bent a szerkesztőségben, és pontosan arra jutottunk, mint az Uproxx: túl sok lehetőség egy Trónok harcához méltó prequelhez nem nagyon van, és bármennyire is szerteágazó és misztikummal teli Westeros és Essos történelme, annak nem sok értelme lenne, ha mondjuk ezer évet visszamennénk, mert nem lenne mihez kapcsolni a sztorit, márpedig az összes lehetséges platform nézettségének összesítése után 20 millió nézőnál tartunk, őket pedig elriasztani egy nagyon lazán kapcsolódó sztorival nem tú tanácsos.

Dunk és Egg

Martin három olyan novellát is írt, melyek a Trónok harca eseményei előtt úgy 90 évvel játszódnak Westeroson, és két későbbi hős lovag kalandjait dolgozzák fel. Dunk később a királyi testőrség parancsnoka lesz Ser Duncan the Tall néve, Egg pedig V. Aegon Targaryen király, akiről Aemom mester pont az ötödik évadban mesélt. Martin korábban jelezte, hogy írna még ilyen rövidebb (160 oldal körüli hosszúságú) novellákat, terveiben 6-12 ilyen szerepel összesen, szóval vagy két évadnyi alapanyag ha másutt nem is, de a fejében tuti megvan.

maxresdefault_19.jpg

Robert lázadása

A legkézenfekvőbb megoldás az a lázadás lenne melynek során Robert Baratheon, Ned Stark, Jon Arryn és még páran összefognak az őrült király ellen és letaszítják a trónról. II. Aerys Targaryent meg ugye saját testőrségének feje Jaime Lannister vágta agyon a Vastrónon. Az előnyöket felsorolni is tereh, csupa olyan szereplő lenne benne, akikkel már vagy találkoztunk idősebb korukban, vagy hallottunk róluk, ráadásul megismerhetjük azokat az eseményeket, melyek a mai napig befolyásolják a történetünket, Láthatnánk a harrenhali lovagi tornát, Lyanna Stark elrablását, Ned és Catelyn esküvőjét, a tridenti csatát, és persze fel lehet húzni az egészet frankón a végül is ki is ez a Jon Snow kérdésre. Két évad tuti van benne.

nd3a7da.jpg

A Blackfyre-lázadás

Ez lenne az az előzménysorozat, ami a legtávolabb áll a mostani sztoritól, viszont talán pont ezért elég sok mindent el lehet benne mesélni. Ott kezdődne, hogy IV. Aegon Targaryen a halálos ágyán az összes zabigyerekét legitimizálta, ami nagy hiríghez vezetett, különösen az a része a sztorinak, hogy Aegon legendás kardját, a valíriai acélból kovácsolt Blackfyre-t Daemon Waters nevű fattya, és nem a fia, Daeron Targaryen kapta meg. Daemon meg fogta magát és megalapította a Blackfyre-házat, amivel postafordultával nekiesett a Targaryeneknek, mert ilyen hálás gyerek volt. Na itt lenne inden, amiért szeretjük a Trónok harcát az intrikától a vérfertőzésen át az eszement erőszakig és árulásig. Jó írókkal és kicsit felturbózott történettel két évad ebben is van.

Ha van még ötlet, jöjjön kommentekben bátran.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhaszvik 2015.08.18. 09:27:23

Én a helyükben a Havas Jonnal kapcsolatos eredettörténetet, meg úgy általában az egész sztorit a futó sorozatban olyan nyitottá tenném, hogy nagyon érdekelje az embereket az előzménysorozat (mostaninál sokkal-sokkal erősebb visszautalások). Vagy akár spinoffként is megoldhatnák egy visszaemlékezéssel. Persze elég olcsó megoldásként hangzik az HBO-hoz képest, de szerintem meg tudnák oldani profin a dolgot.
A Tangaryenek bukásán kívül nem igazán érdekelne per pillanat más (az viszont nagyon), de én valamiért úgy érzem, hogy ezt Martin nem akarja (nagyon másfelé kapirgál az ötleteivel), de szóljon közbe az, akinek van más infója.

netrion 2015.08.18. 09:40:22

". Martin korábban jelezte, hogy írna még ilyen rövidebb (160 oldal körüli hosszúságú) novellákat, terveiben 6-12 ilyen szerepel összesen"

Sok terve van, de inkább a könyveket fejezné be, de inkább minden mással foglalkozik.

" Az előnyöket felsorolni is tereh, csupa olyan szereplő lenne benne, akikkel már vagy találkoztunk idősebb korukban, vagy hallottunk róluk,"

De ezek mind új arcok lennének, mert a régi neves, elfoglalt szereplőket nem lenne könnyű összeszedni ehhez, szóval ez is csak laza kontinuitás lenne, nem fizikai, ahol konkrétan ugyanazok a színészek játszanák a karaktereket.

mate2003 2015.08.18. 09:49:44

szerintem meg a toppon kellene abbahagyni az egészet (persze, ha meg lenne a maradék könyves anyag, a WW és a DS...) mielőtt még elkezd izzadtságszagú lenni az egész.

Kövééé 2015.08.18. 10:51:04

House of Black and White( Cards).
The Hound, the Mountain and the Littlefinger
stb

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.18. 12:24:20

Robert lázadása nem jó ötlet szerintem.

king slayer története úgy ütött igazán, hogy elmesélte azt a fürdőben. Hogy premier plánban megmutatnák már nem lenne olyan erős.
És így a többi szereplő régi dolgait is ahogy elmesélik kicsit ködösítve, kicsit saját szemszögből így erős. Megmutatva már?!?!

nota19 2015.08.18. 12:59:44

Egyértelműen Robert lázadása, azt megelőzően a harrenhali torna. Engem legalábbis ez érdekelne. De pl Aegon hódítása se lenne rossz.

juhaszvik 2015.08.18. 13:07:50

@doggfather: pedig elég szép karakterfejlődést lehetne bemutatni. Onnantól kezdve, hogy Cersei rábeszéli, hogy ne vegye el Lysa Tullyt, hanem álljon a testőrségbe. Megtudnánk, hogy már akkor ennyire pesszimista volt, vagy elvarázsolta a királyi udvar. Beképzelt, számító udvaronc vagy a király leghűségesebb lovagja volt.
Rengeteg-rengeteg hallomásból vagy élesben látott szereplő fiatalabb motivációját ismerhetnénk meg.
A három jóbarát Ned Stark, Robert Baratheon és nevelőapjuk John Arryn kapcsolata, története. Robert és Lyanna szerelme.
Egész szálat lehetne felhúzni a köré, ahogy az erőtlen, sérüléséből "feltámadó" Kisujj hogyan válik számító, simulékony stricivé és az új király bizalmasává.
Milyenek voltak a Tangaryenek, milyen volt a kölyök Tyrion és még sokan mások.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.18. 13:44:38

@juhaszvik: nem, nem úgy gondoltam, hogy ha most megnézed az általam említett jelenetet az nagyon durva és ha valamiért addig nem akkor tuti megszereted king slayert.

nah ha egy előzmény soriban ezt látjuk, hogy hogy történt akkor az a jelenet rögtön "felesleges" lenne.

Balfars 2015.08.18. 13:52:45

Én is Robert lázadására tenném a voksomat első körön. Azt tűnik biztonsági játéknak, de egyben jó döntésnek is.
Illetve attól függően, hogy mire fut ki és mennyire lesz fajsúlyos, érdekes szál a whitewalkerek háborúja akár az első hosszú éjszaka is érdekelne. Falépítéssel, éjjeli őrség alapítással, szakadással a freefolk és térdeplők között stb. És délre is ugyanúgy elkalandozhatnánk intrikálni mert elméletileg Brandon építette meg Viharvéget is. Tudtom, ez kockázatos döntésnek tűnik. De az elmúlt 20 év Star Wars terméséből az Old Republic sztorik azok amit tapasztalataim szerint mindenki által kedveltek.

juhaszvik 2015.08.18. 14:25:09

@Balfars: tetszik. meg van az az előnye, hogy mivel kevés a kapcsolódási pont a sorozattal (könyvekkel), így kevésbé lehet belekötni, ellenben fogja hozni a hangulatot (dettó mint az Old Republic). Ellenérv, hogy nem lehetne figyelmen kívül hagyni a déli királyságok történéseit, ami viszont teljesen fehér folt (=nem biztos, hogy érdekli az embereket)

Smile64 2015.08.18. 15:43:37

Brynden Rivers (alias Lord Bloodraven) élete. Persze ebben benne van az első két Blackfyre-lázadás is, de tovább folytatódna a Falnál, és azon túl. Jó hosszú történet lehetne, rengeteg szállal. Pont olyan, mint maga a sorozat.

Zombi elvtárs · http://www.zombielvtars.blog.hu 2015.08.18. 15:55:52

Robert lázadása tökéletes lenne. Valahogy úgy lehetne, mint a Spartacusban (bár ott ugye kényszerű volt a sorozat utolsó évada előtt belőni az előzménysorozatot, mert a főszereplő beteg lett, és szegény meg is halt), és nem az alapsorozat befejezése után. Most még úgy sincs kész az új regény (talán nem is lesz sosem), és legalább nem tudna tovább k*rvulni a sorozat, mert már a harmadik évad óta azt csinálja.

lsg404 2015.08.18. 15:56:58

Sztem meg az egész prequel-dolog egy hülyeség. Arra kéne koncentrálni, hogy maga az eredeti széria nagyon epikus, fordulatos legyen, emlékezetes végkifejlettel.

A további szériáknak (mert akár több is lehet) egyszerűen spin-offoknak kellene lenniük, amelyek műfajukban is kicsit mások, és mondjuk egy adott területre koncentrálnak. Például lehetne egy road-movie jellegű széria Oberyn lányairól, akik hosszasan üldöznek valakit / kutatnak valami után, egy kicsit könnyedebb, hack 'n slash hangvételben.

. Vagy egy másik a Many Faced God viselt dolgairól. A lényeg, hogy a világ már megvan, és az eredeti széria remélhetőleg kataklizmikus vége után játszódjon az új széria, de ne annyira "centrális" történettel.

Smile64 2015.08.18. 15:58:03

És persze ha ezer évet nem is lenne értelme visszamenni, háromszázat talán. Ott van ugye I. Aegon meg a tesói, ahogy meghódítják Westerost. Lehetne sárkányokat CGIzni ezerrel. :)

2015.08.18. 16:04:54

@doggfather: Pontosan. Nem véletlen, hogy nem Robert lázadásával kezdődik A Tűz és Jég dala. Ez tudatos választás volt Martin részéről, azt akarja, hogy ne a tényeket ismerjük, hanem csak a szubjektív beszámolókat, véleményeket.

@Smile64: Jó ötlet, ezt szívesen megnézném.

Jester 2015.08.18. 16:26:05

Van egy novella a Sárkányok táncából is, amit imádtam, de egy, max két évadnál több nincs benne és nagyon drága lenne a sok CGI sárkánytól meg csatától.

Robert lázadása szerintem pont jó így, a szubjektív beszámolók fontos részei. Ha tudnánk a tényeket, az nem segítene a történeten.

Dunk és Egg történeteit pedig lehetne átdolgozni úgy, hogy a Blackfyre lázadás flashback formájában legyen benne, mert a GoT szempontjából pont a Blackfyre ház (mondjuk Aegon kihagyásával persze mégsem...) és méginkább Bloodraven lesz fontos, aki Jon előfutára (Elsők és sárkányok vére vegyesen, warg, stb). Erre az utóbbira szavaznék.

lalolib 2015.08.18. 16:43:41

Robert lázadásánál nincs jobb ötlet. Azt nagyon megnézném. :)

tryclops 2015.08.18. 16:45:48

Ezek szerint én vagyok az egyetlen, aki visszamenne minimum 1000 évet, és a spin-offot in-medias-res a Valyria-i birodalom bukásától indítaná, jó kis flashback-ekkel megfűszerezve?

szepi79 2015.08.18. 17:06:39

[OFF] elütések:
"akiről Aemom mester"
*Aemon

"Az előnyöket felsorolni is tereh, csupa"
*teher

"Na itt lenne inden,"
*minden

[ON]:
Szvsz a legjobb sorozatötlet: Westeros meghódítása I. Aemon által. Vagy Bloodraven élete.

Robert lázadása sem rossz, de az inkább egy 2 órás film lehetne, nem kéne "meghobbitolni".

sage5 2015.08.18. 18:00:41

Martin gyakorlatilag felalomban is fossa magabol az uj szereploket sztorikat es torteneteket a tronok harca univerzumhoz, szoval szeritnem nem all helyt az a megallapitasotok hogy nincs tul sok lehetoseg.

Csak ha a mar most kijott konyveket nezzuk, annyi lezaratlan mellekszall es szereplo van, hogy abbol is ki lehetne adni par konyvet, sorozatot. Az egesz kezd egy nagy atlathatatlan massza lenni, es az iro meg nyilvanvalo perverz elvezettel gerenalja az ujabb es ujabb karaktereket

Dunk es Egg ben lehet fantazia, mert a 3 novella vegen is meg nagyon tavol allnak attol hogy kiraly es testorparancsnok legyenek, egy suttyo kobor lovag, es a kiralyi csaladbol szarmazo aprodja. Erdekes lenne oket szineszekkel megszemelyesitve latni.

Baratheon lazadast keptelensegnek tartom hogy megfilmesitsek, mindenki ismeri mar a sztorit, a fordulatokat, tul sok pluszt nem lehetne hozzatenni. talan egy evad 1-2 reszet ra lehetne szanni erdekessegkeppen, de erre egy egesz sorozatot nem fognak epiteni.

A Blackfyre lazadasban tobb fantazia van, raadasul - lehet rosszul emlexem - abban mar fiatalkent nevet szerzett maganak Baristan Selmy is, aki kapocs a mostani tortenesekhez is, es szerintem egy nagyon erdekes karakter.

Nem is az a baj hogy mirol irjanak, ugyis Martin kezeben van minden jog, o meg omleszti az uj karaktereket, a baj az hogy befejezni nem tudja a sztorikat. Ugy latszik lezarni torteneteket, nem tud, nem szeret, nem csinalja szivesen, inkabb tovabb bonyolitja es beletesz meg 3 masik karaktert. Az eredeti sorozat is 3 konyves lett volna, aztan 5, most meg 7, most meg a filmekban mar megint atrendezgeti a szereplok sorsat.

Szerintem ez sose lesz olyan kerek egesz tortenet mint a star wars IV-VI majd I-III, vagy mint a gyuruk ura trilogia. George Martin amig el, gyurmazni fog ezzel a nagy masszaval amit csinalt, halala utan meg kerdeses kire orokiti a jogati es azok mit csinalnak vele.

shred 2015.08.18. 18:44:45

A Falon túli világ, a vadak és a Mások története is jó lenne alapnak egy spinoffhoz.

Smile64 2015.08.18. 20:27:18

@sage5: Barristan Selmy a kilenckrajcáros királyok háborújában szerepelt, amit emlegetnek ötödik Blackfyre lázadásként is. A korábbiakban még nem volt jelen.

Sparrow79 · http://sparrow.uw.hu 2015.08.18. 20:30:56

A Fal építésének körülményei?

netrion 2015.08.18. 22:23:06

@szepi79, első ezen a néven: a tereh valószínűleg walesi bárdok idézet volt, nem elütés

szepi79 2015.08.18. 23:39:18

@netrion: ezt a lehetőséget (eddig) nem vettem számításba.

Féter 2015.08.19. 11:26:25

First of all, Jaimie akkor csak egy mezei Kingsguard volt, nem a vezetője, az csak azután lesz, miután félkezűként visszatér Kings'Landingbe. Másrészt meg egyértelmű, hogy a Conquestet kellene feldolgozni, vagy pedig a készülő GRRmarriliont.

stoppos76 2015.08.20. 12:04:45

Robert lázadása azért nem a legjobb ötlet, mert ott tudjuk ki nem hal meg.

nandris99 2016.09.20. 12:04:29

Szerintem Westeros meghódítását kéne bemutatni :) Amikor az Elsők megérkeztek és az Erdő gyermekeivel haboruztak, felvették a vallásukat és megépült a Fal meg az Északi házak

Lapcsánka 2016.09.21. 16:26:20

miért kell mindig előzményt csinálni, csináljanak egy jövőbe tekintést, mondjuk eltelt 200-300 év, aztán majd annak meglehet csinálni az előzményét

eveMarlowe 2016.09.22. 11:13:00

Roberték történetét tuti elcsesznék...Pont jó ez így ahogy van. Tudjuk, amit tudunk, elképzeljük, ahogy elképzeljük...Egy csomó titokról lehullt a lepel, szóval szerintem nem lenne benne túl sok meglepi meg fordulat. Pont amiatt olyan érdekesek a sztorik, hogy a megfáradt, megöregedett szereplők elmesélik...
Utsó felvetés, "A Blackfyre-lázadás", nekem már inkább bejönne :) Vagy valami korábbi, pont olyan, amiben nem nagyon vannak benne általunk megismert szereplők, csak elődök.
De ha így marad minden, a magam részéről, akkor is tök jól megleszek. :) Egy ilyen sikeres sorozatot már úgysem lehet felülmúlni, szóval mindenki csak köpködni fog, hogy milyen sz@r lett már, és bezzeg az eredeti GOT...(Gyűrűk Ura vs Hobbit)
süti beállítások módosítása