Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Érdektelen lett a Nemzeti Dalverseny

2014. február 09. 08:44 sixx 114 komment

Screen Shot 2014-02-09 at 8.32.17.png

A Dal harmadik elődöntője hajszálpontosan ugyanolyan volt, mint az előző kettő, az indulók nem túl nagy meggyőződéssel énekeltek jobb, de inkább rosszabb, vagyis pontosabban fogalmazva unalmas, avítt, elcsépelt alapokra felépített, egyértelműen slágernek gyártott nótákat. Üdítő kivétel volt a Mystery Gang, akikkel kapcsolatban sajnos kénytelen volta egyetérteni Rákay Philip Úrral, hiszen a zenekar koncertjei valóban nagyszerű szórakozást jelentenek - kár, hogy pont ide, a Nagy Nemzeti Dalmustrára nem egy olyan szerzeményt hoztak, amivel fel lehetett volna borítani a színpadot. A Játssz még jazzgitár! így is jobb volt, mint a többi induló általában europop-kompatibilis haknija vagy az az acapella előadás a Fool Moontól, ami alatt egy kicsit bealudtam, pedig az egyik énekes frizurája (a Ben Stillerre hajazó fejűé) az első perctől fogva lenyűgözött.

Ha csak a zsűrit hallgatta az ember, azt hihette volna, hogy a világ zeneiparának 2014-ben kurvára fel kell kötnie a gatyát, hiszen a színpadon csak világsztárok szerepeltek. Röpködtek a pátoszos benyalások egymás után sorban, hetesnél rosszabb pontszámot tán egyszer sem osztottak ki, még Csiszár Jenő Úr sem, aki pedig kétszer, a Dalverseny Nemzeti jellegét figyelmen kívül hagyva keményebben is bírt fogalmazni. Az első körös továbbjutók (Pál Dénes egy mélabús kesergővel, a New Level Empire valami felejtető tinglitangli nótával és a már említett Full Moon egy gyanúsan ismerős dallamú előadással) egyébként semmivel sem voltak rosszabbak vagy jobbak a tavalyi Eurovíziós Dalfesztivál moldáv vagy bolgár indulójánál, a léc annyira azért nincs magasan.

Screen Shot 2014-02-09 at 8.34.32.png

A közönség is továbbrugdosott még hármat (Radics Gigit, a Mystery Gang triót és a HoneyBeastet), és ha valami pozitívum volt az estében, az Király Linda ignorálása lehetett, akit a Nemzeti Zsűri már két éve dicsér, ha kell, ha nem, pedig nem is olyan régen még Nemzeti Fohászunkat pocsíkolta meg egy kosárlabda-meccs előtt, ha jól emlékszem. Nem is értem, hogy bírta ki a tekintetes Rákay Philip Úr, hogy nem vetett kereszteket, amikor megint meglátta a nevét az indulók között. Most jönnek a középdöntők, majd a döntő, még több kínos poénnal és rossz dánsággal felolvasott, viccesnek szánt mondatokkal, csak legyünk már túl rajta.

Screen Shot 2014-02-09 at 8.35.29.png

A mezőny: Király Viktor, Marge, Szabó Leslie, Oláh Ibolya, Group'n Swing, Depresszió, Kállay-Saunders András, Joni, Bogi, Polyák Lilla, Musikfabrik, Dér Heni, Pál Dénes, New Level Empire, Fool Moon, Radics Gigi, Mystery Gang, HoneyBeast. Ha jól számolom, nyolcan vannak köztük, akik a kertévék lesajnált, lenézett, ipari hulladéknak tartott, más szemével sem nézett mocskaiból (értsd: tehetségkutató) érkeztek, érdekes, hogy most Nemzeti Kincs lett belőlük hirtelen. Tippünk szerint a nyertes a Joni-Bogi-Muzikfabrik hármasból kerül majd ki, mi viszont ebből a mezőnyből a Mystery Ganget küldenénk ki, hadd bulizzanak a dánok is egy jót. 

A végére még csak annyit, hogy a streamelést továbbra sem tudja megoldani a köztévé, szaggat, leáll, pufferel állandóan, de ez még csak a kisebbik baj, ehhez a poszthoz is úgy kellett lelopni a képeket az online videóból, mert arra a közmédia képtelen, hogy a hivatalos oldalra egy külön menüpontba feltöltsön pár fotót a Nagy Eseményről. Minek is, 2014-et írunk, majd rajzolunk valamit. 

Címkék: tv köztévé a dal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rátóti Mutyikos 2014.02.09. 10:15:25

@redriot77: +1. nekem is a buli hianyzott a gangbol. ez vmi eurovizilo barat szambol eppen csak a lenyeg hianyzott.

vtec 2014.02.09. 10:16:55

Borbás Marcsi hogy került a képbe?

Ill. Ki az a Zola?

Bloodscalp 2014.02.09. 10:21:37

a honébíst pedig hernádi juci kislányát takarja, nem meglepő hogy ezért jutott tovább mert a zenéhez sok köze nincs!

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 10:24:34

A M. Gang felőlem távozhat a gangra, még önmagukhoz képest is pocsékok voltak. És ez a legnagyobb baj. Az eddigi munkásságukban legalább 15 olyan zenéjük van, ami ezt a mostani messze veri. Pedig amazok nem versenyeztek...

Nekem az acapellások jöttek be legjobban, minden tekintetben profinak találtam azt, amit csinálnak, és ha ők mennének, legalább meglenne a kilógási faktor, ami nagyon kell egy jobb eredményhez. Persze, a kilógási faktor a M.G.-nél is megvan, de a számuk gyenge.

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 10:28:15

Idén szerintem trendi szép fiút akarnak küldeni(Király V. és Pál D. is elsőként került a középdöntőbe).

avionics 2014.02.09. 10:32:28

Érdektelen lett a Nemzeti Dalverseny? Már a cím is a cikkíró orbitális szubjektívizmusáról árulkodik. Az egyik legnézettebb műsorról beszélünk. Ja értem, sixx megálmodta. Mi ez a kényszer, hogy a napi politikát mindenbe bele kell vinni. Jó értem valaki ezért fizet. Mondjuk ki nyugodtan...

Lucretia/My Reflection 2014.02.09. 10:32:30

Ez a Fool Moon egyébként a Compact Disco zenementes testvérzenekara?
Nagyon erőltetettek és unalmasak voltak. Nem értettem, hogy mégis miféle szempont alapján kaptak több pontot pl. Radics Giginél.

Az egész műsor alatt egyszer kaptam fel a fejem: amikor egy kellemes, mély hangot hallottam. De ezt a szegény Dénest is félrekezelik, érthetetlen, hogy miért énekeltetnek vele ennyi magasat, konkrétan a dal refrénjében nem lehetett őt hallani egyáltalán.

Annyira durva, hogy a mély férfihang ilyen ritkaságnak számít a mai popiparban...

A dalokat nézve még talán a New Level Empire volt aránylag rendben, meg Dénesét kellene ének tekintetében átvariálni és akkor hallgatható lenne az is.

radoznao 2014.02.09. 10:34:00

Nekem még mindig az első elődöntőből Ibolya és a Depresszió a favoritjaim.
Ebben a részben az acapellás előadás érdekes volt ugyan, de a dal nagyon gyenge.
Tetszett a Honeybeats, bár mintha egy PUF dalt hallottam volna női énekessel. A szövegvilág is hasonló volt.
A Mystery Gangre meg jót buliztunk itthon, kár hogy a vége felé már meguntuk. kicsit sokszor ismételték a refrént.

Ejaku LAZIO 2014.02.09. 10:41:23

arról nem akartok egy cikket írni kedves comment:com, h a köztévé megvette az olimpia kizárólagos közvetítési jogát, az Eurosportot nem engedik közvetíteni, erre tegnap láttunk kb 2 óra élő közvetítést. Ma is adtak 8-10-ig, majd legközelebb csak 14-től lesz adás.

Bérgyilkos Bohóc 2014.02.09. 10:44:12

@Csabi87: kicsit vicces a Bülbülst annak tudatában ekézni, hogy eléggé rokon hangzásvilágú zenét játszott, mint ByeAlex. Persze akkor is ment fél Mo. részéről a rosszindulatú okoskodás, hogy szar meg bárki tud ilyet, oszt mégis 8. lett vagy mi. Ennek tudatában teljesen érthetetlen volt Rúzsa Magdi lepontozása és az kijelentése, is miszerint jó dal, szívesen hallgatja, de nem Eurovízióra való. Wtf? EV-n nem az a lényeg hogy jó dal legyen, és szívesen hallgassák??

EurovisionFan 2014.02.09. 10:46:45

Arra kíváncsi lennék, hogy a nagy tudású Cikkíró Úr tisztában van-e vele, hogy a tavalyi dalfesztivál moldáv vagy bolgár indulója ki volt, és milyen dalt vittek színpadra. Mekkora egy nagyképű, becsmérlő, lenéző kritika megint. Hát igen, mert közpénzből ha csinálnak valamit, az a baj (mert a mi pénzünkből van), ha meg nem csinálnak semmit az a baj (mert elteszik a pénzünket). Egyébként pedig ez az ízléstelen viccelődés a "nemzeti" szó körül egyáltalán nem poénos. Már jóval a dohányboltok, és egyéb más nemzeti jelzővel ellátott dolog megjelenése előtt is "Nemzeti döntő" volt a neve a helyi dalválasztó műsoroknak. Lásd: angolul is "national final".

Akinek meg ez a "Nemzeti Kincs" még mindig nem tetszik, annak még mindig csak azt mondom, hogy nem kell nézni. Aki akarja, az élvezi az efféle pocskondia nélkül is a műsort. Sőt!

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2014.02.09. 10:53:04

Teljesen jó volt a Mystery Gang, én bírtam, hogy Singerék végigpoénkodták az egészet, és meg sem próbálták imitálni az élőzenét, ami ugye ebben a formátumban az ének kivételével kizárt. A szám is jó, nem lesz ezzel semmi gond, ha a Dal döntőjéig eljutnak, bármi lehet.

Vierre_ 2014.02.09. 11:03:13

Nohát én most néztem, eddig nem sikerült és nagyon kíváncsi voltam Sixx-re, de aztán rájöttem, hogy a Dal az ugyan olyan mint a Paks, tudjuk mindannyian ki támogatja és ki nem.
Én azt gondolom, hogy az Eurovíziós cuccra nyilván nem az underground körből érkeznek első sorban, így fogtam magam, totál elvonatkoztattam és meghallgattam a továbbjutókat neten, nehogylemaradjak-mercirkuszkellanépnek.
Király Lindának sose fogjuk megbocsájtani a Himnusz bakit bár én személy szerint szarok rá, teljesen okés pop nótát rittyentett, amivel szvsz simán első 10-ben érkezhetett volna kint, a Mystery Gang hulladék nótát hozott- ismerem őket, szeretem a zenéjüket, felesleges felnyalni csak mert Mystery, a daluk szar. Próbáltam olyan aggyal és füllel hallgatni, amivel szerintem abban az miliőben ahová végül egy kijut bármelyikük, elcsípheti az überpopuláris közönséget, így Pál Dénes ebben a konszenzusban rendben van, Lindának (akármennyirenemszeressük) helye lett volna, a többiek kuka. - a poszthoz meg annyit, hogy ha vállaltan és nem szubkultikusan tévés blog, Sixx, akkor hááááányszor mondjam, hogy ne ess az elitizmus bűzölgő mocsarába? :)

Ejaku LAZIO 2014.02.09. 11:05:23

@sixx: okés, remélem használni fog

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2014.02.09. 11:07:44

OFF
@Ejaku LAZIO: @sixx: Az a poszt itt már megszületett: tablet.magyarnarancs.hu/c_kozep/szocsi-a-halva-szuletett-olimpia-es-a-kinyirt-tevekozvetites-88560
Szégyen! Legalább az M2-re, M3-ra áttehették volna erre a két hétre 0-24-ben.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 11:15:01

@mtomi: hát, akkor ha mér valaki megírta, akkor nekünk nem is kell. csak azt nem értem, hogy akkor ha teszem azt meghal Obama, és megírja a Reuters, utána már senki ne is foglalkozzon vele?

dedalon74 2014.02.09. 11:15:33

A New Level Empire megy Dániába, és benne lesznek az első 10-ben. Ennyi.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.02.09. 11:15:35

@Bérgyilkos Bohóc: Szubjektív vélemény volt a BülBülsszel kapcsolatban. Alex dala hasonló volt, tény, bár az számomra kicsit jobb volt. De szerintem egyik se Euróvízióra való és tény, Alex szép helyet ért el, de egymás után kétszer felvenni ugyanazt a ruhát a bálba? Butaság volna szerintem.

Mondjuk én Bogit bírtam a tinglitangli zenéjével. Mondjuk nem kell ezt azért túlizgulni. Majd lesz valahogy :)

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2014.02.09. 11:17:48

@sixx: Egy szóval nem írtam ilyet. Örülök, ha nem csak a sorozatokkal foglalkoztok!

Gerberus 2014.02.09. 11:23:15

Ez egy tinglitangli gagyi fos, szinte mindig is az volt, eszerint is kell kezelni: ez nem a sztárcsinálásról szól, hanem hogy melyik ország kinek nyal be rendszeresen az ügyeletes kornyikaversenyen. A magyarok, túl azon, hogy a nyerésről nem is álmodhatnak (de még a nyertes sem lesz egy szupersztár, leszámítva ha önerőből küzdi fel tovább magát, lásd ABBA), kapnak valahol középen-hátul egy helyet a listán, erre meg akármelyik fostalicska dalocska megteszi. Ennek a cuccnak az igazi tétje egy nagy nulla.

yaksi 2014.02.09. 11:32:55

@Ejaku LAZIO: Biztos. Holnap visszaretten a NOB, és mindent azonnal visszacsinál...

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 11:35:06

@avionics:

Teljesen egyetértek. A rohadt köcsög fidesznyik tv jó műsort nem csinálhat, ez alap Sixxnél. Ez az alfa, a többi csak a kötelező szarság körülírása. Érdemes lenne visszaidézni, h a semmivel sem jobb "Sztár a sztárban" műsorról mennyivel jobbakat írt, pedig rengeteg csapnivaló produkció volt benne és végül is senki sem saját zenével lépett fel, nem is erről szólt.

Sixxnek többet ér a politikai hűség a saját világához, mint egy pártatlan kritika.

bergerdaniel · http://ujkurir.blog.hu 2014.02.09. 11:37:23

@EurovisionFan: te egy ilyen névvel csak ezért a kommentért regeltél, vagy tényleg ennyire hülye vagy? Figyelj, leírom én is: KIRÁLY LINDA ÉRTÉKTELEN, OSTOBA LIBA, NULLA HANGGAL.

A Gang nekem bejött, Dániába velük! Engem már az se érdekelne, ha nulla pontot kapnának, de mutassuk meg, hogy teremnek még az országban olyanok, akik hangszerekkel is képesek zenélni, illetve háromnál több értelmes mondatot el tudnak mondani a nyilatkozataikban. Ja, és a dalaikat sem fizetett csicskák írják, ez se gyakori!

sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 11:38:15

@latin szerelő: az megvan, hogy a tv2 is fideszes, vagy annyira ostoba vagy, hogy még ezt sem látod? ne válaszolj, költői kérdés volt.

Ejaku LAZIO 2014.02.09. 11:41:16

@yaksi: nem a NOB-nak kell megrettennie, hanem az mtv-nek. az előbb belinkelt cikkben is az van, h úgy adta el a jogokat a NOb, h legalább 100 óra élő közvetítést kell adni. de senki nem tiltja meg az mtv-nek, h adjon 300 órát. pláne, h 5 csatornájuk van. pl. a duna worldöt nézi egyáltalán valaki? oda befért volna egy 0-24 olimpia

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 11:59:08

@sixx:

Az megvan, h részint szerinted fideszes a tv2, részint meg a "Sztárban sztár" még azelőtti produkció, h úgymond fideszes lett a tv2 egy tranzakció által, kedves pártsemleges Sixx, muhahha :)

@bovorac:

Lehetne jobb is, de nem rosszabb, mint a Sztárban sztár, amiről viszont nagyon jókat (is) írt Sixx

kamarti 2014.02.09. 11:59:52

nem is értem, mi ez a rinya, h mért fikáz a poszt, mikor végeredményben ugyanaz a favorit itt is, mint Rákay úr őnaccságánál meg Jenő úrnál: a Mystery Gang.
bevallom, sose voltam koncertjükön, biztos nagyon jó, tényleg, de tegnap öreg emberek nevetséges és kínos erőlködése volt az egész fellépésük és minden megnyilatkozásuk, egy gyenge dallal, nevetséges, h továbbrugdosták őket. oppardon, továbbszavazta a néző - mert itt nyilván semmi suskus nincs, az csak a csúf kertévék alja teheccségkutatóiban van nyilván.

Zongora 2014.02.09. 12:01:46

@berger90: "KIRÁLY LINDA ÉRTÉKTELEN, OSTOBA LIBA, NULLA HANGGAL."

Az első két jelzőhöz nem tudok hozzászólni, mert nem ismerem (nyilván te igen, közelről, ezért írod ezt),
de akinek bármi köze van a zenéhez (azon túl, hogy az mp3akat meg a nóta TV-t hallgatja), akár csak tangenciálisan is,
az nem ír akkora baromságot, hogy K. Lindának nulla hangja van.
Ha bányász vagy, vagy kulcsmásoló (vagy valami rokonszakmabeli), akkor el lehet nézni neked ezt a barom kijelentést.

Más:
Attól, hogy a Mistery Gang más mint a többi, még nem jelenti azt, hogy jó is. A rockabily rétegzene, az eurovízión meg a
mainstream megy. El kell dönteni, hogy jó helyezést akarunk-e
elérni, vagy kiküldeni egy olyan produkciót, ami kap 3 szavazatot, nem jut be a döntőbe, kutya sem fog rá emlékezni,
de elmondhatjuk, hogy kint volt. Egyébként a verse meg a refrén nem is különült nagyon el náluk, és kb 600x nyomták le a refrént.
A kezdeti, "fú, ez tényleg más mint a többi" érzet átment abba, hogy "baz, hányszor ismétlitek meg??? oh, és a végére még1x jön
uaz a szaxofon kiállás...neee"

sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 12:05:40

@latin szerelő: na persze. a sztárban sztárról minden orgánum jókat írt, gondolom, akkor az összes újságíró a tv2mszp zsebében van?

Rodolfo63 2014.02.09. 12:07:20

szerintem a new level empire menjen ki

sixx ugyan felejthetőnek találta, valójában van a dallamban valami, ami miatt beragadt a fülbe - lehet, hogy a verseny után 1 évvel senki nem emlékezne rá, de valójában a byealex dal is azért ért el bármilyen eredményt is, mert volt benne egy dallam, ami megragadt a fülekben

és egyébként is egész jó lett a dal a magyar átlaghoz képest, simán elmegy egy nemzetközi átlag-limonádé-slágerecskének

bergerdaniel · http://ujkurir.blog.hu 2014.02.09. 12:10:47

@Zongora: érdekes, amit írsz a Jó helyezés - emlékezés közti határmezsgyén. A köztévé átalakulása óta erőlteti, hogy küldjünk ki olyat, aki esetleg elér valamit (Alex tavalyi top10-ére így sem számított senki itthon), ennek ellenére a dilettáns (igen az: meg kell nézni a tehetségkutatók döntőseit, akik tőlünk még keletre sem szerepelhetnének egy percig sem ilyen műsorokban, tisztelet az arany kivételeknek) közönségre és Csiszár-féle idiótákra bízzák, ki menjen, hát röhög a vakbelem. Tudom, más országokban is a tehetségkutatók romjait zavarják ki ingyenbulira, csakhogy ott talán színvonal is van azokban.

nemcsikbori 2014.02.09. 12:11:03

@Ejaku LAZIO: A Dunán és Duna Worldön elég bonyolult a z olimpia közvetítése, mert csak Magyarországra van az MTVA-nak joga , és mást kell adni ugyanabban az időben határontúlra meg tengerentúlra a nézőknek.

Dorsz 2014.02.09. 12:13:20

@Bloodscalp: Hány évig is volt Hernádi Juci a Heti hetes című műsorban? ;)

timotheus78 2014.02.09. 12:28:30

A Bülbüls lány hangja és rezgései olyan egyediek, Ti mind, hogy ha van fületek, halljátok meg. Őt látom ByeAlexes meglepetésre képesnek...illetve őt láttam volna. A többi olyan, mint a többi sok jó hang Európában.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.02.09. 12:30:49

Akiket nagyon vártam (Mystery Gang, Depresszió), gyengék voltak. A HoneyBeast viszont egész jó volt, én rájuk voksolnék.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2014.02.09. 12:47:13

@Ejaku LAZIO: "a duna worldöt nézi egyáltalán valaki? oda befért volna egy 0-24 olimpia"

viccelsz? ott ismétlik A Dalt. Azt csak nem lehet kihagyni :)

Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2014.02.09. 12:49:31

Hogy hogy nem volt most világszínvonalú mindegyik előadás?

radoznao 2014.02.09. 12:58:38

Összegezve az eddig látott elődöntőket és az eddig látott dalfesztiválokat, tök mindegy ki kerül, a Dániai döntőt csak az menthetné meg a teljes érdektelenségtől, ha kedvenc dán törpe zenészem a zenekarával fellépne ott.

Sulopest 2014.02.09. 12:58:45

A blogger pont olyan újságíró, mint amilyen rendőr a közterület felügyelő, az szeretett volna lenni, csak alkalmatlan volt rá!Sose voltam oda Király Lindáért de megint csak a falusi hakni alatt elbafott Himnusz a téma. Christina Aguilera egy Super Bowl élő adásban szabta el mégsem húzzák minden fellépése előtt karóba érte.

bovorac 2014.02.09. 12:59:40

@latin szerelő:

Alább következik egy vélemény. Nyilván egy kommunistáé.

Nem nézek rendszeresen tévét.Általában az ilyen zenés műsorokba csak belenézek, és elborzadok. Többé-kevésbé egyetértve sixx véleményeivel.

Ez volt az elmúlt X-Faktorokkal és Megasztárokkal, amiket alapvetően borzalmasnak tartok a vontatottságuk és a rossz értelemben vett profizmus (kiszámított érzelmek, nyálasság stb.) miatt.

Kb. így néztem bele a Sztárban sztárba is, amely kapcsán még az az előítélet is játszott bennem, hogy a TV2 úgyis mindent elszar. (Már bocsánat, de e ponton is megdől a teóriád a politikai alapú elfogultság kapcsán: pl. e blogon rendszeresen előjön az, hogy a TV2 a legjobb formátumot is borzalmasan gagyi módon elcseszi.)Szóval belenéztem és ott ragadtam a Sztárban sztár előtt. Voltak benne idegesítő elemek (Claudia, Szandi túljátszott színészkedései, Friderikusz kiszólásai a konkurenciára stb.), de az egész alapvetően rendben volt. (És már meg ne haragudj, igazán nevetséges, amit írsz, hogy voltak benne rosszabb produkciók: egyrészt rohadt nehéz volt a feladat hétről hétre, másrészt a találati arány nem volt rossz.) Kb. az első szériás Megasztár óta ez volt az, amelyik rendszeresen leültetett a tévé elé.

Tegnap belenéztem ebbe a csodába is. A dán blődség tényleg blődség. Gundel nekem mindig is rohadt idegesítő volt, most is. Az egyébként gyönyörű Novodomszkyt beöltöztették valami förtelembe. A vén barom Csiszár tényleg úgy szólt hozzá mindkét általam elkapott véleményében az elhangzott dalhoz, hogy világsztárokhoz hasonlította az egyébként értékelhetetlent. Rúzsa Magdit egyszer konkrétan nem értettem, másszor pedig a mondandójának két fele gyökeresen ellentétes volt egymással. Philipet nem értettem, de ezt normálisnak tartottam. De legalább kellően patetikus volt. Mintha Húsvétkor ünnepelnénk Szent Istvánt.

A két látott produkció? Valami Klum Gabi (vagy valami ilyesmi) énekelt valami halál unalmasat vaginavillantó, számos anyajegyét nem elfedő ruhácskában. És még el is keseredett, amikor a Broadway-hasonlat után fapadosnak minősítette Csiszár. Aztán kapott 29 pontot, amikor én mondjuk 19-re saccoltam volna.
Aztán láttam ezt a Gang-ot, amitől egészen elképedtem, megrettentem. Attól pedig még inkább, hogy itt a kommentek szerint ők a sztárok. Akkor milyen a többi?

Ja, aztán egy tök ismeretlen csajhoz kapcsoltak, aki kettőt kérdezett ByAlextől, az egyikkel be is égett, mert Alex mondta, hogy nem követi a produkciók születését - válasz: "ha nem, akkor nem". Mondjuk ezt az alapkérdést tisztázhatták volna a felkészüléskor. Annál is inkább, mivel a másik kérdésre adott válaszában kifejtette ByAlex, hogy egész évben rengeteget dolgozik a produkció körül.

Szóval ez épp olyan nyálas-túljátszott, semmitmondó produkció, mint az X, a Mega, csak sokkal szarabb kivitelben.

Fapados.

ui.: És van harmadik opció is, miszerint a köztévé vagy műsorra költi el a rengeteg lóvét, vagy nem. A harmadik opció, hogy nem költi el azt a sok pénzt. Vagy negyedik: esetleg igényes, jó műsorra. Közszolgálati alapon.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 13:17:23

Lehangoló, hogy a legjobb, amit ezekről mondani lehet, az az "egész jó, nem annyira gáz". (Nem én mondom.) Rohadtul nem kellene megpróbálni sem nyerni, mert úgysem sikerül, küldenénk ki igazi dalokat, amiket 40 év múlva is slágerként dúdolunk. Ja bocs, ilyenek mostanában egyáltalán nincsenek.

De mindez hagyján, a legbosszantóbb az egészben a kvázi kritika nélküli tömjénezés a zsűri részéről. Oké, megmondják nekik, mint az X-faktor döntőben: most még a kritika is dicséret legyen. (Miért mondják meg?)

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 13:23:47

@bovorac:

Mondjuk felesleges lesz vitáznom, de...

1. 430 produkció jelentkezett. Az nem a műsorkészítők hibája, ha ennyire képesek a magyar zenészek.

2. Gundel jelenleg a legnépszerűbb tévés, szerintem teljesen jogosan, mert nem egy üresfejű pojáca, mint pl. Sebestyén Balázs, nem olyan álművelt pózőr, mint Fridi és sorolhatnám...
Amit róla írsz, abban semmi, de semmi korrektség sincs.

3. A Sztárban sztárt végigkövettem. Az előadásoknál volt alkalmanként 2 jó, 3 elmegy, a többi szar, néha már borzalmas és idegesítő. Az ottani zsűriben 4-ből 1 ember, Hajós ért valamit, a többi (Liptai, Majka, Lakatos Márk) a maga módján éppen olyan idegesítő és megosztó személyiségek, mint amott. A két műsor egyetlen szegmensében sem volt erősebb a Sztárban sztár.

4. És akkor a nézettség:
Nézd meg az m1 átlagos nézettségét főműsoridőben, majd ezzel a számmal oszd el a Dal nézettségét.
Nézd meg a tv2 átlagos nézettségét főműsoridőben, majd ezzel a számmal oszd el a Sztárban sztár nézettségét.
Fogadjunk, h első esetben messze nagyobb hányados jön ki, azaz az m1 önmagához képest messze sikeresebb műsora ez, mint a tv2-n a Sztárban sztár, habár az sem volt éppen sikertelen.

Végül: akárhogy próbáltad leplezni politikai elfogultságaidat, nem sikerült. És még egy: a mai kínálatban én mindkét műsort egy elfogadható színvonalú produkciónak tartom. Persze, egy erősebb kínálatban talán nem ezt mondanám, de örülnék, ha e kettő produkció lenne a legrosszabb.

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 13:30:44

@Ódor Richárd:

1. Szerintem 10.-nek lenni kb. 45 országból, az nem rossz.

2. Ha van egy műsor, ami nem ártalmas senkire (mint pl. a VV), és nézik kb. 1 millióan, akkor sztem azt a műsort érdemes gyártani.

3. Ha a magyar zenészek jó lehetőségnek látják a Dalt, akkor érdemes miattuk is csinálni.

4. Annak idején a Neotont is mindenki szarba nézte, aztán mégis érvényesek a mai napig a dalaik, feldolgozzák őket, koncerteznek velük, miközben az általam is kedvelt, anno minőséginek tartott East 30 évvel ezelőtti dalait alig hallani valahol.

Dalos 2014.02.09. 13:32:02

@latin szerelő: az, hogy a neoton dalai a mai napig érvényesek, a magyar kultúra egyik nagy tragédiája.

Bérgyilkos Bohóc 2014.02.09. 13:37:09

@Zongora: Király Linda 10 évvel ezelőtti himnuszos bakijának felemlegetése és a kárörvendés minimum kicsinyes, ráadásul ezzel érvelni a "rossz" előadói képessége mellett meg egyenesen szánalmas. KL röhögve leiskolázza a mostani versenyzők 3/4-ét.

bovorac 2014.02.09. 13:42:44

@latin szerelő:

Az erősen a műsorkészítők hibája, hogy az esélyes dalok nagy részét ugyanaz a két-három "slágerszerző" írja.

Gundel népszerűsége kapcsán mindig is csodálkoztam. Egy humortalan, ám viccelődni próbáló, magát sok mindenben kipróbáló középszer. Tény, hogy cseppet sem korrekt ez a megjegyzés, hanem teljesen szubjektív.
Az viszont biztos, hogy a sporthoz nem ért, ehhez képest egész jól elvan azon a területen is. Ez viszont objektív megállapítás.

Sztárban sztár zsűri: nekem sem a kedvenceim, viszont azonosítható szerepek szerint válogatták őket, s annak meg is feleltek (még a számomra roppant idegesítő Claudia is). Erre a profizmusra mondtam azt, hogy tényleg profi, csak épp nekem általában nem szimpatikus.
Itt viszont nem tiszták a szerepek. Magdié, meg Kovács Katié az. Ők a két különböző generáció - más kérdés, hogy az általam hallott értékeléseikből ez cseppet sem jött le. Tök ugyanolyan semmitmondó volt mind a négy hozzászólás. A másik két zsűritagról nehéz megmondani, hogy mit keresnek ott. Merthogy valakinek kellene képviselni a szakmának valamelyik háttér-szegmensét. Meg kellene egy mindenhez értő, népszerű, személyisége által hiteles figura. Csiszár melyik is? És Philip?
Emellett a zsűritagok az égvilágon semmilyen viszonyban nincsenek egymással. Nem vitatkoznak, nem szeretik egymást, "nincs köztük semmi kémia" (utálom ezt a kifejezést). Azért ha megnézted a Sztárban sztárt, ott voltak pengeváltások, meg összekacsintások. Az értékelés része ott is értelmetlen volt a zsűrizésnek, ezért aztán játszottak a tagok egy kicsit. Itt sem értékelnek (bár pontoznak), viszont nem is játszanak egymással vagy a műsorvezetőkkel.
Szóval ez a zsűri nem professzionálisan lett válogatva, amatörizmusa pedig nem bájos, hanem semmilyen.

Nem óhajtottam leplezni politikai szimpátiámat (ahol Philip megjelenik, az arról írott véleményben ezt megkísérelni is felesleges, annyira gáz a faszi).
Teljesen abszurdnak tartom a köztévé működését. Annak minden elemét.

belga6 2014.02.09. 13:42:56

Önmagáról is az állítja, és sixx is az írja, hogy a Fool Moon a cappalla. Pedig nem. Az a cappella az, hogy a hangjukkal adnak elő mindent. A Fool Moonnál volt egy vastag alap, sőt, mintha egyes vokálok sem élőben mentek volna. Szóval ez egy lapos félplayback előadás volt, és annyiban különböztette meg őket a Shygys-tól vagy a VIP-től, hogy nem ugrabugráltak éneklés közben.

Leone_510 2014.02.09. 13:44:18

basszus nem tudom mit tol sixx de mostanában majd mindig igaza van , mármint egyet értek vele, a párommal az olimpiai összefoglalót néztük közben , és még a jégtánc is sokkal érdekesebb volt mint ez a szutyok műsor, persze lehet azért is volt érdekes mert jó pár versenyző pofára esett a jégen...ja ez volt a dalban is...:)

vajon m.monilla hozzászoló ki lehetett a tegnapi kiesők közül, hogy ennyire a szívére vette sixx szavait, mai regisztráció 1 hozzászólás...háháhá

sogeking 2014.02.09. 13:47:03

Knoll Gabin volt bugyi, vagy nem? Pál Dénes pont annyira nyújtott gyenge produkciót, amennyire sok pontot kapott.

Polyák Lillára ráadnám a mézes szörny ruháját, hozzácsapnám Gigi produkciójából a két táncos lányt, plusz Sanderstől a középső vokált, és így mehetnek is a versenyre.

bovorac 2014.02.09. 13:58:55

Azért felmerül a kínzó kérdés, hogy ez mitől igényesebb, mitől közszolgálatibb, mint bármelyik hasonló műsor? Mit keres közpénzen a köztévén?

1. Ízlésesebb ruhák, fizimiskák? Nem. (Csiszár, Klumm Gabi, Novodomszky, ByAlex, Radics Gigi táncosfiúja.)

2. Mondanivaló? Nem. (Tök ugyanolyan merítésű nóták, mint bármelyik hasonló produkcióban.)

3. Jellemzően más merítésű énekesek? Nem. (Kertévén feltűnt sztárocskák + esetleg alternatívabb előadók erősen fékezett habzásúan alternatív nótákkal.)

4. Kizárólag magyar, vagy a magyar kultúrát visszaadó dalokkal? Nem.

Mivel szolgálja ez inkább a kultúrát, a nép igényes szórakoztatását, mint a kertévék nem közpénzt felszippantó produkciói?

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 14:00:10

@latin szerelő: Hamis az a kép, hogy ezzel nem ártanak senkinek. Igénytelen, művészietlen könnyűzenével árasztják el a popkultúra színpadait és nyilvános tereit (ez nem csak itthon jelenség), miközben akiknek nemzetközileg is volna valami esélye, azok lassan külföldön hamarabb futhatnak be egymillió másik énekessel versenyezvén, mint itthon.

Persze az Eurovízió rég nem egy minőségi rendezvény, inkább csak nagy feneket kerítenek neki.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.02.09. 14:07:51

@bovorac:
Itt szerintem nem is kellenének szerepek a zsűribe (sírós, beszólongatós,...), mivel a zsűrinek másodlagosnak kellene lennie. Háttérbe kellene maradniuk, és a pontokat felmutatniuk. Ehelyett nyomnak egy szöveget amatőr/félprofi/profi/lemezeket már kiadott zenészeknek, hogy mennyire jó volt az előadás és mennyire ő volt a színpadon. Háromszor(!) is. Mert elmondják ezt a középdöntőben és a döntőben.Brr.

takingsider 2014.02.09. 14:17:46

Na igen, mindennel egyetértek, sajnos. A new level szerintem nem volt gáz, mondjuk. Bosszankodtam, hogy miért ilyen lagymatag dallal jöttek ki Myseryék, de azt nem értettem, hogy a végén miért Frank Sinatra neve merült fel, amikor, ha jól emlékeszem, az öreg ördöginek nevezte Presley-t és a Rock and Rollt is. Persze ettől még ő a legjobb, aki nem RNR-t vagy klasszikust játszik.

BotloB 2014.02.09. 14:24:56

Végigszenvedtem az elődöntők - vagy akármik is legyenek, soha nem értettem én igazán ezt a tehetségkutatós rendszert - produkcióit. Mondanám, hogy csalódtam, de nem voltak nagy elvárásaim. Popsláger idén sem született, igazán senkinek a produkciója nem ragadt meg bennem. A tipikus pop-nóták közül a New Level Empire produkciója volt az egyetlen, amitől nem rándult görcsbe a gyomrom elsőre. Nem volt az sem jó, viszont az volt az egyetlen, ami nem zavarna, ha a háttérben szólna valami gyorsétteremben, miközben tolom az arcomba az anti-update menüt.

A Mystery Gang stílusát szeretem, amit tegnap műveltek, az viszont gyalázatos volt, akármennyire is technikai korlátok meg hasonlók. Ez a stílus attól jó, hogy még használnak benne hangszereket, arra, amire valók. Nekem csalódás volt a tegnapi produkció.

A zsűrit és a műsor egyéb készítőit továbbra sem minősíteném, tisztességes iparosmunkának is csak nagyon erős jóindulattal nevezhető az, amit a képernyőre vittek.

Jobb lenne jövőre ennyivel is csökkenteni a közmédia költségvetését.

bovorac 2014.02.09. 14:34:26

@kis_kiraly:

A zsűrinek azért van, kellene, hogy legyen egy műfajilag meghatározott, alapvetően kettős funkciója. Egyrészt hogy mondjon valamit a versenyzőnek és a nézőnek is a produkcióról (hogy mindkettőt nevelgesse egy kicsit), másrészt, hogy szórakoztassa a nézőt.

Az, hogy a nép nagy része számára tök ismeretlen külföldi példákat veszünk, hogy ez "olyan volt, mint X-Bigsy a 2012-es nagylemezről, csak épp nem annyira karcos, de egyébként gratulálok" a nézőnek nettó nullát mond (akkor is, ha épp tudja, hogy ki X-Bigsy), és hát az előadónak is. Amikor utána meg nyom egy 8-ast, vagy 9-est, akkor végképp értelmetlenné válik a "kritika".

És ehhez képest még azt is megengedi magának a zsűri, hogy unalmas és/vagy ellenszenves legyen - az így egy kicsit sok.

A régi-régi Ki mit tudokban azért egy Major Tamás vagy egy Szinetár Miklós igenis kifejtette a szakmai véleményét. Tudom, hogy más kort élünk meg, de a közmédia talán kockáztathatna annyit, hogy valódi szakembereket tesz be a zsűribe. (Teszem hozzá, a sokat szidott Retek pl. ezt meglépte pl. a CSISZ-ben Szirtes Tamással.)

Scagnetti 2014.02.09. 14:38:07

A sok megafaktoros előadónkkal, ezek tucatslágereivel és rendkívül sok külföldi barátunkkal ismét esélyünk van elcsípni a 20. hely környékét.
Inkább küldenénk megint egy ByeAlexet. Az sem volt nagy szám, de legalább kilógott a sorból, és többre is jutott, mint ezek az agyonsztárolt bohócok.

Pikk Dáma ♠ 2014.02.09. 15:12:52

@sixx: de jó! lesz hozzá egy-két szavam..
de akkor majd holnap. addig is remélem nem robbanok fel a dühtől.

nagykrisz_2 2014.02.09. 15:16:44

szerintem a fool moon, a new level empire, joni, pál dénes voltak csak annyira eszüknél, hogy rájöttek, mit komáltak a szavazók az elmúlt évek győzteseiben. Emelkedett, ünnepies hangzás, romantikus dal.
krály viktor, király linda, gigi, kállay szandibandi pedig mintha csak arra törekedtek volna, hogy a tengerentúli ízlesnek megfeleljenek. nem valamiféle karrierépítés miatt, hanem azt hiszik, attól jó egy szám, hogy olyan mintha amerikaiak csinálták volna. rádióba tökéletesek két hasonló szám közé, de én üres tucatzenének érzem őket, még ha tényleg igényes is a hangzásuk.

KopaszMercis 2014.02.09. 15:24:20

@sixx:
jó volt a Lenos cikked öreg, igazi minőségi újságírás… mintha nem is magyar műve lenne :)

megint 2014.02.09. 15:31:50

Nem is jobb és nem is rosszabb mint a többi tehetségkutató. Kovács Katit nagyon tisztelem, de nem való zsűribe, le kéne írnia a véleményét és valaki másnak érthető formában felolvasnia, Csiszár egy ostoba barom aki mindig oda nyal ahol lát némi forintot, Philip alapvetően egy művelt ember, de nem tudom mit keres itt, ez nem az ő világa, és az erőltetett komolysága is vicc, egyedül Magdi az akinek valóban itt a helye, talán túl jószívű. Király Lindának jó hangja van, nem az én világom de ettől még simán veri a komplett magyar zenei élet túlnyomó részét. Himnusz felemlegetése sixx részéről semmivel nem gázabb mintha valamelyik nagy magyar tette volna. Az is igaz viszont, hogy sixx a politikai meggyőződését próbálja minden áron belekeverni kritikáiba, kevesebb a szakmaiság , és előre sejthető , hogy ki és mi lesz a végén lehúzva.
Egyébként sem értem, hogy minek ez a nagy felhajtás a két fél részéről, ki nem szarja le, hogy ki megy ki? Ha jól emlékszem küldünk mi már ki versenyzőt valóban jó hanggal , és lófaszt nem ért el. Küldtünk ki olyat is aki közepes hanggal , béna mozgással jól szerepelt. Ha elég trendi az adott figura, és mellé megszerzi valaki pár ország támogatását akkor jól fog szerepelni, ennyi az egész.

kerekes pereces 2014.02.09. 15:35:47

Ha nem a Depresszió nyeri az egészet, akkor tényeg vége ennek az országnak.

Neogra 2014.02.09. 15:51:23

Soha nem értettem miért ír valaki arról, amit nem szeret vagy idegesíti vagy nem ért hozzá.
Végignéz egy két órás műsort csak azért, hogy utána jól lehúzza? Ott ül a kis jegyzetfüzetével és közben irogat. Hát ezen nevetnem kell.
Azért a tegnapi műsorban volt mindenféle irányzat és egyik sem tetszett neki. Mit vagy kit szeretett volna hallani? Operát Plácido Domingoval?
Igen is nagyon jó kis dalok voltak. Akinek meg nem tetszik miért nem nézi a National Geograficot. Bár biztos kiosztaná méheket, hogy ne legyenek már ilyen szolgalelkűek a királynőjükkel, vagy a lajhárokat, hogy mozogjanak gyorsabban.

BotloB 2014.02.09. 15:55:32

@Neogra:

Én mondjuk azért néztem végig, hogy tudjak róla véleményt alkotni, meg is állapítottam, hogy híg a mezőny, senkitől nem fogadnám szívesen, ha Magyarországgal együtt engem is képviselne, innentől nem is nézem.

Abban persze igazad van, hogy hazánkban a kritikai újságírás jellemzően egyet jelent a válogatás nélküli leszólással, viszont ebben a műsorban és felhozatalban sajnos én is kevés dicsérni valót találtam. Dehát ugye ízlések és ficamok...

Sir Integra 2014.02.09. 15:59:20

Gigi általában tud jót csinálni, ez pont nem az volt, nagyon erőtlen.
Gájer Bálintra már nem emlészemm pedig kb 3 órája néztem.
Knoll Gabi száma unalmas de egynek jó.
A New Level Empire azt hiszem tetszett miközben hallgattam de nem sok maradt meg belőle.
Bülbüls - tudom hogy én vagyok a geci, lőjetek le, de engem baszott mód irritál a lány "s" hangja. Minden alkalommal mikor kiejti a száján le akarom tépni az arcát. Kár, pedg egyébként maga a dal tetszett.
Király Linda lmao hogy néz ki szerencsétlen. A száma meg rettenetesen tucat és érdektelen.
Honeybeastre alig emlékszek de nem voltam rosszul tőle.
Pál Dénes felháborítóan unalmas.
Mystery Gangben lehetett volna egy kis erő, így elég feledhető volt.
Fool Moon így "élőben" sokkal elviselhetőbb mint a stúdiófelvétel, de nem hallgatám meg újra. Egyébként én George Clooneyt láttam a frontemberben valamiért.

Összességében Király Viktor, Saunders, Joni, Bogi azok akiket érdemesnek találok, meg talán a Group'n Swing egy kicsit, de az ő dalukban elég hangsúlyos a szöveg is, az meg ugye nem fog átmenni.

BotloB 2014.02.09. 16:10:28

Most vettem észre, hogy a Fool moon produkciója eddig nekem kimaradt a szórásból. Már kezdtem örülni, hogy a Rácz Gergő idén messzire elkerüli a nyilvánosságot. Mindenkinek jobb lett volna. Sajnos ebben a formációban is alulmaradt az egyik vokalista társával szemben, de nem baj, a részvétel a fontos.

Neogra 2014.02.09. 16:21:08

@BotloB: De akkor írja már le nekem valaki, hogy milyen nótát vagy előadót szeretnétek hallani?
Vann szép és jóhangú lányok, vannak jóképű, szimpatikus fiúk. Aki azt mondaj, hogy mindegyik nóta hallgathatatlan és egyik előadó sem szimpatikus az nem tudom mit szeretne hallani.
Szerintem a FoolMoon vagy Pál Dénes méltóan képviselné az országot. De a HoneyBeast-et is el tudnám képzelni.Polyák Lilla száma nem túl bonyolult, de fülbemászó és szerethető. A nő pedig igazán dekoratív a hangja pesig csodás. Nem kell velem egyet érteni, de szerintem igen is hallgatható és jólmegírt számokról van szó.
A zsürivel pedig nem érdemes foglalkozni. Biztos vagyok benne, nagyon jól tudják, hogy mikor-kit juttatnak tovább. Szerintem az lenne méltatlan, ha nem szépen beszélnének az előadoról. Gondoljátok meg, Rúzsa Magdi és Kovács Kati esetében kollégáikról kell véleményt mondjanak, akivel egy hete mondjuk még egy szimpadon állt egy másik műsorban.Vagy következő héten egy buszban utaznak egy falunapra. A két férfi ember a zsűriben, számomra egyáltalán nem szimpatikus, de nekik a műsor után is bele kell tudni nézni az előadók szemébe. Amikor a vége főcím lemegy, csak számunkra ér véget a műsor. Utána ők nem mennek el egymás mellet a folyosón, hogy én zsűritag vagyok, te meg versenyző.
Köszönöm BotloB, hogy észrevetted, bizony-bizony nekem a stílussal van problémám, és mint minden "majdénmegmondomatutit"ember esetében, most is nagyon kíváncsi lennék, hogy a blog írója vajon milyen zenét írt már életében vagy vajon milyen lehet az énekhangja ;)

BotloB 2014.02.09. 16:42:01

@Neogra:

A blog írója nevében nem beszélhetek, bár azzal egyet kell értenem, hogy szerintem a műsor televíziós szempontból is hagy némi kívánnivalót maga után. Nem értem a létjogosultságát vagy a szükségességét, hiszen zömmel a tehetségkutatók énekesei és egykét "befutott hazai sztár" versenyezteti a produkcióit, az új, ismeretlen előadók teljesítménye pedig meglehetősen gyenge. Erre felesleges műsort építeni ennyi pénzből, találomra is rábökhetnénk akármelyik tehetségkutató aktuális évadának győztesére, vagy a legsűrűbben játszott hazai előadóra, ezt a szintet simán produkálná.

A dolog másik oldala a szint, amit produkálni kell. Az a helyzet, hogy ezek a dalok - kevés kivételtől eltekintve - futószalagon gyártott pop-dalocskák. Mindenféle egyediséget, karaktert, mondanivalót nélkülöznek. Nem bántóan rosszak, gond nélkül elférnek a hazai pop-mezőnyben, ilyen szempontból jellegzetesen magyarok is, de pont ebből az ürességükből kifolyólag nem tartom őket érdemesnek arra, hogy egy nemzetközi versenyen képviseljék hazánkat, ha már komolyan vesszük ezt az egész cirkuszt. Ha egyszer nem tudunk pop-slágert gyártani, küldjünk ki valami mást. Az index versenyében szereplő, indie rock-britpop vonalon mozgó Ivan & the Parazol, a Vad Fruttik, a Subscribe, Lovasi András vagy Harcsa Veronika bármelyik próbálkozása minőségibb és "magyarabb", mint akármelyik kaptafa pop-dalocska, ami a műsorban szerepelt.

avionics 2014.02.09. 16:51:44

@bovorac: Annak idején azt mesélték a légiutaskisérő lányok, hogy minden New York-i járaton volt 4 elviselhetetlen utas a 200-ból. Soha, semmi sem volt jó nekik... ahogy most neked sem! Nem kéne néha a tükörbe nézni? Lehet hogy ott a baj!

Neogra 2014.02.09. 17:38:28

@BotloB: Köszönöm, hogy leírtad kiket kedvelsz, Így már teljesen értető, hogy azokat a számokat hallgatatlannak gondolod, amik a Dalban indultak. A Te világod teljesen más. A legnagyobb tsztelettel, szerinted a Vad Fruttikat vagy Harcsa Veronikát nem fikázná a blogg írója - aki tutira csak ebben látná örömét - és a kommentelők nagy része.
Számomra az az érthetelen, hogy senki nem tartja tiszteletben a másik véleményét. Miért kell bántani valakit, mert neki Király Linda tetszik vagy Oláh Ibolya.
Mindenhol csak a fikázást olvassa az ember. Már nem merek egy cikket sem elolvasni, mert mindenhol csak arra mennek, kiről milyen hányadék dolgot lehetne írni.
Senki sem azzal foglalkozik, hogy Ő kit bír és azt buzdítaná, inkább átmegy olyan oldalra, ahol trollkodni lehet. Engem a hideg rázott ByAlextől még inkább attól amit "énekelt", de nem mentem egyik oldalra sem, ordenáré dolgokat irogatni.
Beteges világot élünk, ez elég kiakasztó! :/

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2014.02.09. 18:02:50

@sixx: Szia! Kedves édesanyám az én nicknevemmel kommentelt feljebb ehhez az íráshoz. Miután én ezt a műsort nem láttam, fogalmam sincs ki kicsoda, nagyon boldog volnék, ha a fenti Thoreau nickes kommentjeim eltüntethetőek lennének. Köszönöm.

bovorac 2014.02.09. 18:31:33

@avionics:

Ez tekinthető válasz a kérdésekre vagy a kritikára?
Értem.

bovorac 2014.02.09. 18:32:54

@bovorac:

helyesen: Ez tekinthető válasznak a kérdésekre vagy a kritikára? Értem.

az_igazi_trebitsch 2014.02.09. 18:35:43

... És az senkinek nem tűnt még fel, hogy az egész mezőnyben nincs egy mai Szörényi Levente, Bródy János, Presser Gábor, Schöck Ottó, Dusán, Adamis Anna, Novai Gábor, nincs egy mai illés, Omega, Generál, Color, LGT, nincs egy mai Koncz Zsuzsa, Cini, Demjén Rózsi? Senkinek nem hiányzik az igazi DAL? Mert annak, amit itt nyomnak, kábé annyi köze van a dalhoz, mint a guminőnek a hús-vér nőhöz.

BotloB 2014.02.09. 18:51:19

@az_igazi_trebitsch:

Ez már amolyan sz@rrágás kategória, már elnézést a kifejezésért, és ezt, kérlek, ne vedd személyes támadásnak. El kell fogadni, hogy ma erről szól a "dal".

Eurovíziós keretek között meg főleg. A mai Szörényik, Bródyk, Presserek - már ha azokra gondolsz, akik valami tartalmas, minőségi, netalántán hangszerekkel megtámogatott zeneművet próbálnak kicsikarni magukból - többnyire az underground és a mainstream homályos határmezsgyéin tanyáznak. Sokan szeretik és hallgatják őket, de jellemzően nem a közmédián keresztül. Értük még többnyire koncertre meg klubokba kell járni, nem rádió és TV-kompatibilis figurák.

Hozzáteszem, Szörényi vagy Presser sem volt feltétlenül, megkérdőjelezhetetlenül és mindenkoron sokkal kiemelkedőbb, esetleg világszínvonalú, csak annak a korszaknak a populáris alkotásai még a leggyengébbekből szemezgetve sem tűntek annyira üresnek, mint a mai futószalag-pop.

Többen művelik, látszik, hogy felhígult a szakma...

bovorac 2014.02.09. 18:59:35

@BotloB: Épp ennek a határmesgyének a futtatása lenne a közmédia feladata. A futószalagot úgyis futtatják a pfúj kertévék.

BotloB 2014.02.09. 19:06:02

@bovorac:

Na igen. A közmédia, és az ő feladatai.

A közszolgálati média sok területen túlteljesít, ami a "szolgálatot" illeti. Szolgálják ők a közt, változatos halmazállapotú sz..ral, attól függően, hogy a köznek mire van szüksége. Most éppen "A Dalra".

Persze ez szerintem sem áldásos állapot, de ameddig a köznek ez a szolgálat kielégítő, addig a köz ezt kapja. A mi médiánk, a mi pénzünkből. Nekünk, értünk.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 19:15:05

@Neogra: Jó szerzeményeket szeretnék hallani. Ez persze szubjektív, és egy csomó semmilyen szám jött elő anno a táncdalfesztiválokon is. De... azért van különbség.

verkli 2014.02.09. 19:18:50

sixx, azonnal tanulj meg énekelni és zenét szerezni, különben nem írhatsz zenei (hahaha, eurovision mint zene) blogot. A villába is költözz be, különben nem írhatsz róla.

Elképesztő. Hogy a picsába gondolják emberek, hogy ezen a gagyi fesztiválon a gagyi fellépőinkkel kedvező képet mutathatunk hazánkról. Ami szar az szar, miért baj, ha valaki kimondja? Nincs bajom azzal, ha valakinek tetszik, ízlés dolga, de azt ne mondjuk róla hogy jó. A zsűri (ki tudja, ki válogatta ki ezeket a dalokat) pedig igenis felelős azért, hogy ilyen siralmas a felhozatal. Műanyag emberek műanyag szemetet tolnak, egy PET palackot is szívesebben hallgatnék, az legalább nem bántja a fülem.

mémyeti 2014.02.09. 19:32:27

ÓÓrbááán Dáridóóóóó :))

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.02.09. 19:34:57

saját fiokból előhúzva a honebeastet és a m ganget támogatnám

IQMAX 2014.02.09. 19:44:04

@bovorac: "Azért felmerül a kínzó kérdés, hogy ez mitől igényesebb, mitől közszolgálatibb, mint bármelyik hasonló műsor? Mit keres közpénzen a köztévén?"

Ne felejtsük már el, hogy a kertévéken 2-3 fellépőként jön egy orbitálisan hosszú reklámblokk, van 1 órányi szavazatszámlálás (közben megint k. sok reklám), ripacskodnak a műsorvezetők (mert lehet nem kedvelni a műsorvezetőket, de azért fridihez, liluhoz meg balázshoz képest ég és föld) megint reklám, időhúzás, reklám és eredményhirdetés. Amikor már csak 5 versenyzőjük van, akkor is 3 órásra nyújták a műsort.

Itt pont csak annyi szünet van a dalok között, amennyi kell és nincs semmi reklám!
A szavazatszámlálás sincs elhúzva. Ennyi előnye minimum van a többi hasonló műsorhoz képest.

BotloB 2014.02.09. 19:55:38

@IQMAX:

Bár nem nekem szólt a válasz, de azért ettől ez még nem lesz közszolgálati. Legalábbis elég baj, ha közpénzen annyit jelent a közszolgálati plusz, hogy nincs reklámidő. Dehát minek is lenne, ha a közpénz biztosítja a működést?

Azt is tudom, hogy nem a közmédia az ország legnagyobb pénztemetője, de ha már egyszer a "pofánkba tolják", akkor tényleg mutasson valamit, amitől ez jobb, vagy közszolgálatibb, mint más tartalmak. És nem, az sem ad neki közszolgálati felhangot, hogy az ország lakosaként engem is képviselő előadót választják ki a cirkusz keretében. Ha jól emlékszem, én ebből ilyen formában nem kértem. Mondjuk nekem meg semmi se jó...

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 20:27:50

@BotloB: Akartam is említeni, hogy ennél a műsornál - az első 30-ba jutásnál legalábbis - nem kellene, hogy egyáltalán érvényesüljön a hazai elfuserált zenei trend. Ennek a műsornak nem kell SMS-ekből bevételt gyűjtenie, ennek nem kell milliókat ültetni a tévé elé, hogy pénz jöjjön a reklámblokkokból. Semmi szükség nem volna divatos előadókat beemelni, ha nem elég jó a szerző. Ez a helyzet tehát sokkal inkább és sokkal előbb kötelezettségeket ró a műsorszerkesztőkre, mintsem hogy a csatorna erényévé váljon.

2014.02.09. 23:18:38

Végig akartam nézni a műsort, hogy hozzá tudjak szólni, de most nincs időm, így csak annyit tennék hozzá:
Miért erőltetjük mi ezt az Eurovíziót?
Tudjuk, hogy mennek a szavazások, milyen simlis dolgok vannak még a politika is belejátszik és magyar, az életben nem fog ott labdába rúgni.
Még jó is, mert ha nyernénk akkor törne ki minket a frász, mert nem tudnánk egy ilyen versenyt lebonyolítani.

Akkor meg minek ez az egész...?

2014.02.10. 00:00:11

@latin szerelő: Azért az idei X-faktort se dicsérte halálra...sőt!

fofofo 2014.02.10. 12:41:53

nekem most már Csiszár lett az elkapcsolási faktor. annyira maníros, hogy nem bírom nézni.

tingli-tangli 2014.02.12. 15:02:36

akkor én nagyon süket vagyok, mert három hete hallgatom a számokat, és pár kivétellel mindegyik a kedvencem. Aki nagyon nem jött be, az a BülBüls, nem hallgatom a Királyokat, Andrást, Vastag Tomit, a Belmondo-t, Lil C-t, a Beatles-tribute zenekart, meg azokat a kisfiúkat. A többiek slágeresek. Van mindenféle dal, de mit kell ezt túlragozni, a vájtfülűek hallgassanak jobbat. A tavalyi dán csapat sem egy különleges dallal nyert. Loreen meg egy europop-pal, amivel előző évben a Katit leszólták. Jó páran énekeltek cd minőségben, a többiek meg igyekeztek. A válogató arról szól, hogy melyik dal való odakintre, kint meg jön a pofára esés. Megjósolhatatlan a szereplésünk.

papajoe970 2014.02.14. 11:41:40

hello v.melyik nap találtam.
ujszo.com/online/regio/2014/02/06/parkanyi-enekesno-az-eurovizios-dalfesztivalon
felhivom a figyelmet a cikk dátumára februar 6.!!!!
ami érdekes benne Gájer B-ről egy mondat,ami azzal végződik nem jutott be.honnan tudtak ezt 3 nappal a musor előtt?nem élőben megy az egész?vagy már az mtva előre eldöntötte a középdöntő emberkéit???

mgyl 2014.02.16. 18:15:46

@belga6: Annyira okos vagy, hogy elsül a fejed! Nézz utána ponosan, hogy mi is az a cappella!
Egyébként véletlenül egy próbájukon ott voltam,
És ugyanaz hallatszott egy szobában akusztikusan, mint a tévében.
Tehát nem hallottál a szájdobolásról (beatbox), és ha ez a basszussal együtt szó,l tök olyan, mintha
egy alap szólna. De az írásod egyben jó kritika is, mert az éneklést és a szájjal csinált kíséretet olyan magas színvonalon csinálják, hogy te úgy hallottad, hogy alap volt a hátterben. Nem volt alap! Mindent szájjal ill.
Hangszálakkal csináltak! Neked és a cikkírónak úzenem, hogy nézzetek meg egy koncertjüket, ha már ennyire "zeneértők" vagytok! Persze van két fületek, valamit hallotok, oszt jónapot! Hozzáértés?
Miért nem kérdeztek meg egy igazi zenészt, mielőtt firkáltok össze-vissza?
A dal egyébként tényleg nem világbajnok, de elmegy (nem is ők ítrák). Az előadást meg nem ponozzák.
Tényleg, utánanézett már ez a sok kommentelő, hogy mostanában mit neveznek dalnak? Legalább annyit kéne tudni, hogy nem pop, nem sláger és nem diszkó, meg nem is jazz.

belga6 2014.02.18. 17:34:25

@mgyl: Lebuktam, el is sült a fejem. Értem, tehát véletlenül épp arra jártál, ahol a próbájuk volt. Akkor két dolog lehetséges: véletlenül (stáb)tagja vagy a csapatnak vagy véletlenül rajongója. Így már egészen hiteles, amit írsz.
süti beállítások módosítása