A Dal harmadik elődöntője hajszálpontosan ugyanolyan volt, mint az előző kettő, az indulók nem túl nagy meggyőződéssel énekeltek jobb, de inkább rosszabb, vagyis pontosabban fogalmazva unalmas, avítt, elcsépelt alapokra felépített, egyértelműen slágernek gyártott nótákat. Üdítő kivétel volt a Mystery Gang, akikkel kapcsolatban sajnos kénytelen volta egyetérteni Rákay Philip Úrral, hiszen a zenekar koncertjei valóban nagyszerű szórakozást jelentenek - kár, hogy pont ide, a Nagy Nemzeti Dalmustrára nem egy olyan szerzeményt hoztak, amivel fel lehetett volna borítani a színpadot. A Játssz még jazzgitár! így is jobb volt, mint a többi induló általában europop-kompatibilis haknija vagy az az acapella előadás a Fool Moontól, ami alatt egy kicsit bealudtam, pedig az egyik énekes frizurája (a Ben Stillerre hajazó fejűé) az első perctől fogva lenyűgözött.
Ha csak a zsűrit hallgatta az ember, azt hihette volna, hogy a világ zeneiparának 2014-ben kurvára fel kell kötnie a gatyát, hiszen a színpadon csak világsztárok szerepeltek. Röpködtek a pátoszos benyalások egymás után sorban, hetesnél rosszabb pontszámot tán egyszer sem osztottak ki, még Csiszár Jenő Úr sem, aki pedig kétszer, a Dalverseny Nemzeti jellegét figyelmen kívül hagyva keményebben is bírt fogalmazni. Az első körös továbbjutók (Pál Dénes egy mélabús kesergővel, a New Level Empire valami felejtető tinglitangli nótával és a már említett Full Moon egy gyanúsan ismerős dallamú előadással) egyébként semmivel sem voltak rosszabbak vagy jobbak a tavalyi Eurovíziós Dalfesztivál moldáv vagy bolgár indulójánál, a léc annyira azért nincs magasan.
A közönség is továbbrugdosott még hármat (Radics Gigit, a Mystery Gang triót és a HoneyBeastet), és ha valami pozitívum volt az estében, az Király Linda ignorálása lehetett, akit a Nemzeti Zsűri már két éve dicsér, ha kell, ha nem, pedig nem is olyan régen még Nemzeti Fohászunkat pocsíkolta meg egy kosárlabda-meccs előtt, ha jól emlékszem. Nem is értem, hogy bírta ki a tekintetes Rákay Philip Úr, hogy nem vetett kereszteket, amikor megint meglátta a nevét az indulók között. Most jönnek a középdöntők, majd a döntő, még több kínos poénnal és rossz dánsággal felolvasott, viccesnek szánt mondatokkal, csak legyünk már túl rajta.
A mezőny: Király Viktor, Marge, Szabó Leslie, Oláh Ibolya, Group'n Swing, Depresszió, Kállay-Saunders András, Joni, Bogi, Polyák Lilla, Musikfabrik, Dér Heni, Pál Dénes, New Level Empire, Fool Moon, Radics Gigi, Mystery Gang, HoneyBeast. Ha jól számolom, nyolcan vannak köztük, akik a kertévék lesajnált, lenézett, ipari hulladéknak tartott, más szemével sem nézett mocskaiból (értsd: tehetségkutató) érkeztek, érdekes, hogy most Nemzeti Kincs lett belőlük hirtelen. Tippünk szerint a nyertes a Joni-Bogi-Muzikfabrik hármasból kerül majd ki, mi viszont ebből a mezőnyből a Mystery Ganget küldenénk ki, hadd bulizzanak a dánok is egy jót.
A végére még csak annyit, hogy a streamelést továbbra sem tudja megoldani a köztévé, szaggat, leáll, pufferel állandóan, de ez még csak a kisebbik baj, ehhez a poszthoz is úgy kellett lelopni a képeket az online videóból, mert arra a közmédia képtelen, hogy a hivatalos oldalra egy külön menüpontba feltöltsön pár fotót a Nagy Eseményről. Minek is, 2014-et írunk, majd rajzolunk valamit.
szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2014.02.09. 09:05:34
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 09:11:05
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.02.09. 09:13:43
Knoll Gabi aranyos volt, de néha mikor nem néztem a képernyőre azt hittem macska bagzik a köztévében...
Pál Dénes dalától pedig még most is világszínvonalon bőgök....
Rácz Gergő meg szerintem a Dragon Ballból lopta a haját, csak még azt nem tudom melyik karaktertől.
Dave_bloghu 2014.02.09. 09:15:20
A Mistery Gang énekese továbbra sem normális és ez jó.
Úristen király linda hogy néz ki.
A Zola számáról eddig azt hittem, hogy valami random külföldi hallgatható sláger.
Valaki vegye már ki Borbás Marcsi kezéből a beles kiflit.
Dave_bloghu 2014.02.09. 09:16:59
Mortanius 2014.02.09. 09:17:20
PH_fet 2014.02.09. 09:24:10
2014.02.09. 09:40:35
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2014.02.09. 09:42:54
emkorec 2014.02.09. 09:45:33
m.monilla 2014.02.09. 10:00:04
sajnos adott hozzá a csürhe, aki pedig ezt elvárja ezt, és oda lehet dobni neki mint egy csontot
mindenki boldog :(
redriot77 2014.02.09. 10:09:06
redriot77 2014.02.09. 10:10:03
Rátóti Mutyikos 2014.02.09. 10:15:25
vtec 2014.02.09. 10:16:55
Ill. Ki az a Zola?
Bloodscalp 2014.02.09. 10:21:37
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 10:24:34
Nekem az acapellások jöttek be legjobban, minden tekintetben profinak találtam azt, amit csinálnak, és ha ők mennének, legalább meglenne a kilógási faktor, ami nagyon kell egy jobb eredményhez. Persze, a kilógási faktor a M.G.-nél is megvan, de a számuk gyenge.
Tompó 2014.02.09. 10:26:36
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 10:28:15
avionics 2014.02.09. 10:32:28
Lucretia/My Reflection 2014.02.09. 10:32:30
Nagyon erőltetettek és unalmasak voltak. Nem értettem, hogy mégis miféle szempont alapján kaptak több pontot pl. Radics Giginél.
Az egész műsor alatt egyszer kaptam fel a fejem: amikor egy kellemes, mély hangot hallottam. De ezt a szegény Dénest is félrekezelik, érthetetlen, hogy miért énekeltetnek vele ennyi magasat, konkrétan a dal refrénjében nem lehetett őt hallani egyáltalán.
Annyira durva, hogy a mély férfihang ilyen ritkaságnak számít a mai popiparban...
A dalokat nézve még talán a New Level Empire volt aránylag rendben, meg Dénesét kellene ének tekintetében átvariálni és akkor hallgatható lenne az is.
radoznao 2014.02.09. 10:34:00
Ebben a részben az acapellás előadás érdekes volt ugyan, de a dal nagyon gyenge.
Tetszett a Honeybeats, bár mintha egy PUF dalt hallottam volna női énekessel. A szövegvilág is hasonló volt.
A Mystery Gangre meg jót buliztunk itthon, kár hogy a vége felé már meguntuk. kicsit sokszor ismételték a refrént.
Ejaku LAZIO 2014.02.09. 10:41:23
Bérgyilkos Bohóc 2014.02.09. 10:44:12
EurovisionFan 2014.02.09. 10:46:45
Akinek meg ez a "Nemzeti Kincs" még mindig nem tetszik, annak még mindig csak azt mondom, hogy nem kell nézni. Aki akarja, az élvezi az efféle pocskondia nélkül is a műsort. Sőt!
mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2014.02.09. 10:53:04
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 11:00:11
Vierre_ 2014.02.09. 11:03:13
Én azt gondolom, hogy az Eurovíziós cuccra nyilván nem az underground körből érkeznek első sorban, így fogtam magam, totál elvonatkoztattam és meghallgattam a továbbjutókat neten, nehogylemaradjak-mercirkuszkellanépnek.
Király Lindának sose fogjuk megbocsájtani a Himnusz bakit bár én személy szerint szarok rá, teljesen okés pop nótát rittyentett, amivel szvsz simán első 10-ben érkezhetett volna kint, a Mystery Gang hulladék nótát hozott- ismerem őket, szeretem a zenéjüket, felesleges felnyalni csak mert Mystery, a daluk szar. Próbáltam olyan aggyal és füllel hallgatni, amivel szerintem abban az miliőben ahová végül egy kijut bármelyikük, elcsípheti az überpopuláris közönséget, így Pál Dénes ebben a konszenzusban rendben van, Lindának (akármennyirenemszeressük) helye lett volna, a többiek kuka. - a poszthoz meg annyit, hogy ha vállaltan és nem szubkultikusan tévés blog, Sixx, akkor hááááányszor mondjam, hogy ne ess az elitizmus bűzölgő mocsarába? :)
Ejaku LAZIO 2014.02.09. 11:05:23
mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2014.02.09. 11:07:44
@Ejaku LAZIO: @sixx: Az a poszt itt már megszületett: tablet.magyarnarancs.hu/c_kozep/szocsi-a-halva-szuletett-olimpia-es-a-kinyirt-tevekozvetites-88560
Szégyen! Legalább az M2-re, M3-ra áttehették volna erre a két hétre 0-24-ben.
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 11:15:01
dedalon74 2014.02.09. 11:15:33
Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.02.09. 11:15:35
Mondjuk én Bogit bírtam a tinglitangli zenéjével. Mondjuk nem kell ezt azért túlizgulni. Majd lesz valahogy :)
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 11:15:52
mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2014.02.09. 11:17:48
Gerberus 2014.02.09. 11:23:15
yaksi 2014.02.09. 11:32:55
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 11:35:06
Teljesen egyetértek. A rohadt köcsög fidesznyik tv jó műsort nem csinálhat, ez alap Sixxnél. Ez az alfa, a többi csak a kötelező szarság körülírása. Érdemes lenne visszaidézni, h a semmivel sem jobb "Sztár a sztárban" műsorról mennyivel jobbakat írt, pedig rengeteg csapnivaló produkció volt benne és végül is senki sem saját zenével lépett fel, nem is erről szólt.
Sixxnek többet ér a politikai hűség a saját világához, mint egy pártatlan kritika.
bergerdaniel · http://ujkurir.blog.hu 2014.02.09. 11:37:23
A Gang nekem bejött, Dániába velük! Engem már az se érdekelne, ha nulla pontot kapnának, de mutassuk meg, hogy teremnek még az országban olyanok, akik hangszerekkel is képesek zenélni, illetve háromnál több értelmes mondatot el tudnak mondani a nyilatkozataikban. Ja, és a dalaikat sem fizetett csicskák írják, ez se gyakori!
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 11:38:15
Ejaku LAZIO 2014.02.09. 11:41:16
bovorac 2014.02.09. 11:43:52
Mert ez egy jó műsor?
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 11:59:08
Az megvan, h részint szerinted fideszes a tv2, részint meg a "Sztárban sztár" még azelőtti produkció, h úgymond fideszes lett a tv2 egy tranzakció által, kedves pártsemleges Sixx, muhahha :)
@bovorac:
Lehetne jobb is, de nem rosszabb, mint a Sztárban sztár, amiről viszont nagyon jókat (is) írt Sixx
kamarti 2014.02.09. 11:59:52
bevallom, sose voltam koncertjükön, biztos nagyon jó, tényleg, de tegnap öreg emberek nevetséges és kínos erőlködése volt az egész fellépésük és minden megnyilatkozásuk, egy gyenge dallal, nevetséges, h továbbrugdosták őket. oppardon, továbbszavazta a néző - mert itt nyilván semmi suskus nincs, az csak a csúf kertévék alja teheccségkutatóiban van nyilván.
Zongora 2014.02.09. 12:01:46
Az első két jelzőhöz nem tudok hozzászólni, mert nem ismerem (nyilván te igen, közelről, ezért írod ezt),
de akinek bármi köze van a zenéhez (azon túl, hogy az mp3akat meg a nóta TV-t hallgatja), akár csak tangenciálisan is,
az nem ír akkora baromságot, hogy K. Lindának nulla hangja van.
Ha bányász vagy, vagy kulcsmásoló (vagy valami rokonszakmabeli), akkor el lehet nézni neked ezt a barom kijelentést.
Más:
Attól, hogy a Mistery Gang más mint a többi, még nem jelenti azt, hogy jó is. A rockabily rétegzene, az eurovízión meg a
mainstream megy. El kell dönteni, hogy jó helyezést akarunk-e
elérni, vagy kiküldeni egy olyan produkciót, ami kap 3 szavazatot, nem jut be a döntőbe, kutya sem fog rá emlékezni,
de elmondhatjuk, hogy kint volt. Egyébként a verse meg a refrén nem is különült nagyon el náluk, és kb 600x nyomták le a refrént.
A kezdeti, "fú, ez tényleg más mint a többi" érzet átment abba, hogy "baz, hányszor ismétlitek meg??? oh, és a végére még1x jön
uaz a szaxofon kiállás...neee"
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 12:05:40
Rodolfo63 2014.02.09. 12:07:20
sixx ugyan felejthetőnek találta, valójában van a dallamban valami, ami miatt beragadt a fülbe - lehet, hogy a verseny után 1 évvel senki nem emlékezne rá, de valójában a byealex dal is azért ért el bármilyen eredményt is, mert volt benne egy dallam, ami megragadt a fülekben
és egyébként is egész jó lett a dal a magyar átlaghoz képest, simán elmegy egy nemzetközi átlag-limonádé-slágerecskének
bergerdaniel · http://ujkurir.blog.hu 2014.02.09. 12:10:47
nemcsikbori 2014.02.09. 12:11:03
Dorsz 2014.02.09. 12:13:20
timotheus78 2014.02.09. 12:28:30
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.02.09. 12:30:49
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2014.02.09. 12:47:13
viccelsz? ott ismétlik A Dalt. Azt csak nem lehet kihagyni :)
Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2014.02.09. 12:49:31
radoznao 2014.02.09. 12:58:38
Sulopest 2014.02.09. 12:58:45
bovorac 2014.02.09. 12:59:40
Alább következik egy vélemény. Nyilván egy kommunistáé.
Nem nézek rendszeresen tévét.Általában az ilyen zenés műsorokba csak belenézek, és elborzadok. Többé-kevésbé egyetértve sixx véleményeivel.
Ez volt az elmúlt X-Faktorokkal és Megasztárokkal, amiket alapvetően borzalmasnak tartok a vontatottságuk és a rossz értelemben vett profizmus (kiszámított érzelmek, nyálasság stb.) miatt.
Kb. így néztem bele a Sztárban sztárba is, amely kapcsán még az az előítélet is játszott bennem, hogy a TV2 úgyis mindent elszar. (Már bocsánat, de e ponton is megdől a teóriád a politikai alapú elfogultság kapcsán: pl. e blogon rendszeresen előjön az, hogy a TV2 a legjobb formátumot is borzalmasan gagyi módon elcseszi.)Szóval belenéztem és ott ragadtam a Sztárban sztár előtt. Voltak benne idegesítő elemek (Claudia, Szandi túljátszott színészkedései, Friderikusz kiszólásai a konkurenciára stb.), de az egész alapvetően rendben volt. (És már meg ne haragudj, igazán nevetséges, amit írsz, hogy voltak benne rosszabb produkciók: egyrészt rohadt nehéz volt a feladat hétről hétre, másrészt a találati arány nem volt rossz.) Kb. az első szériás Megasztár óta ez volt az, amelyik rendszeresen leültetett a tévé elé.
Tegnap belenéztem ebbe a csodába is. A dán blődség tényleg blődség. Gundel nekem mindig is rohadt idegesítő volt, most is. Az egyébként gyönyörű Novodomszkyt beöltöztették valami förtelembe. A vén barom Csiszár tényleg úgy szólt hozzá mindkét általam elkapott véleményében az elhangzott dalhoz, hogy világsztárokhoz hasonlította az egyébként értékelhetetlent. Rúzsa Magdit egyszer konkrétan nem értettem, másszor pedig a mondandójának két fele gyökeresen ellentétes volt egymással. Philipet nem értettem, de ezt normálisnak tartottam. De legalább kellően patetikus volt. Mintha Húsvétkor ünnepelnénk Szent Istvánt.
A két látott produkció? Valami Klum Gabi (vagy valami ilyesmi) énekelt valami halál unalmasat vaginavillantó, számos anyajegyét nem elfedő ruhácskában. És még el is keseredett, amikor a Broadway-hasonlat után fapadosnak minősítette Csiszár. Aztán kapott 29 pontot, amikor én mondjuk 19-re saccoltam volna.
Aztán láttam ezt a Gang-ot, amitől egészen elképedtem, megrettentem. Attól pedig még inkább, hogy itt a kommentek szerint ők a sztárok. Akkor milyen a többi?
Ja, aztán egy tök ismeretlen csajhoz kapcsoltak, aki kettőt kérdezett ByAlextől, az egyikkel be is égett, mert Alex mondta, hogy nem követi a produkciók születését - válasz: "ha nem, akkor nem". Mondjuk ezt az alapkérdést tisztázhatták volna a felkészüléskor. Annál is inkább, mivel a másik kérdésre adott válaszában kifejtette ByAlex, hogy egész évben rengeteget dolgozik a produkció körül.
Szóval ez épp olyan nyálas-túljátszott, semmitmondó produkció, mint az X, a Mega, csak sokkal szarabb kivitelben.
Fapados.
ui.: És van harmadik opció is, miszerint a köztévé vagy műsorra költi el a rengeteg lóvét, vagy nem. A harmadik opció, hogy nem költi el azt a sok pénzt. Vagy negyedik: esetleg igényes, jó műsorra. Közszolgálati alapon.
Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 13:17:23
De mindez hagyján, a legbosszantóbb az egészben a kvázi kritika nélküli tömjénezés a zsűri részéről. Oké, megmondják nekik, mint az X-faktor döntőben: most még a kritika is dicséret legyen. (Miért mondják meg?)
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 13:23:47
Mondjuk felesleges lesz vitáznom, de...
1. 430 produkció jelentkezett. Az nem a műsorkészítők hibája, ha ennyire képesek a magyar zenészek.
2. Gundel jelenleg a legnépszerűbb tévés, szerintem teljesen jogosan, mert nem egy üresfejű pojáca, mint pl. Sebestyén Balázs, nem olyan álművelt pózőr, mint Fridi és sorolhatnám...
Amit róla írsz, abban semmi, de semmi korrektség sincs.
3. A Sztárban sztárt végigkövettem. Az előadásoknál volt alkalmanként 2 jó, 3 elmegy, a többi szar, néha már borzalmas és idegesítő. Az ottani zsűriben 4-ből 1 ember, Hajós ért valamit, a többi (Liptai, Majka, Lakatos Márk) a maga módján éppen olyan idegesítő és megosztó személyiségek, mint amott. A két műsor egyetlen szegmensében sem volt erősebb a Sztárban sztár.
4. És akkor a nézettség:
Nézd meg az m1 átlagos nézettségét főműsoridőben, majd ezzel a számmal oszd el a Dal nézettségét.
Nézd meg a tv2 átlagos nézettségét főműsoridőben, majd ezzel a számmal oszd el a Sztárban sztár nézettségét.
Fogadjunk, h első esetben messze nagyobb hányados jön ki, azaz az m1 önmagához képest messze sikeresebb műsora ez, mint a tv2-n a Sztárban sztár, habár az sem volt éppen sikertelen.
Végül: akárhogy próbáltad leplezni politikai elfogultságaidat, nem sikerült. És még egy: a mai kínálatban én mindkét műsort egy elfogadható színvonalú produkciónak tartom. Persze, egy erősebb kínálatban talán nem ezt mondanám, de örülnék, ha e kettő produkció lenne a legrosszabb.
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.09. 13:30:44
1. Szerintem 10.-nek lenni kb. 45 országból, az nem rossz.
2. Ha van egy műsor, ami nem ártalmas senkire (mint pl. a VV), és nézik kb. 1 millióan, akkor sztem azt a műsort érdemes gyártani.
3. Ha a magyar zenészek jó lehetőségnek látják a Dalt, akkor érdemes miattuk is csinálni.
4. Annak idején a Neotont is mindenki szarba nézte, aztán mégis érvényesek a mai napig a dalaik, feldolgozzák őket, koncerteznek velük, miközben az általam is kedvelt, anno minőséginek tartott East 30 évvel ezelőtti dalait alig hallani valahol.
Dalos 2014.02.09. 13:32:02
Bérgyilkos Bohóc 2014.02.09. 13:37:09
bovorac 2014.02.09. 13:42:44
Az erősen a műsorkészítők hibája, hogy az esélyes dalok nagy részét ugyanaz a két-három "slágerszerző" írja.
Gundel népszerűsége kapcsán mindig is csodálkoztam. Egy humortalan, ám viccelődni próbáló, magát sok mindenben kipróbáló középszer. Tény, hogy cseppet sem korrekt ez a megjegyzés, hanem teljesen szubjektív.
Az viszont biztos, hogy a sporthoz nem ért, ehhez képest egész jól elvan azon a területen is. Ez viszont objektív megállapítás.
Sztárban sztár zsűri: nekem sem a kedvenceim, viszont azonosítható szerepek szerint válogatták őket, s annak meg is feleltek (még a számomra roppant idegesítő Claudia is). Erre a profizmusra mondtam azt, hogy tényleg profi, csak épp nekem általában nem szimpatikus.
Itt viszont nem tiszták a szerepek. Magdié, meg Kovács Katié az. Ők a két különböző generáció - más kérdés, hogy az általam hallott értékeléseikből ez cseppet sem jött le. Tök ugyanolyan semmitmondó volt mind a négy hozzászólás. A másik két zsűritagról nehéz megmondani, hogy mit keresnek ott. Merthogy valakinek kellene képviselni a szakmának valamelyik háttér-szegmensét. Meg kellene egy mindenhez értő, népszerű, személyisége által hiteles figura. Csiszár melyik is? És Philip?
Emellett a zsűritagok az égvilágon semmilyen viszonyban nincsenek egymással. Nem vitatkoznak, nem szeretik egymást, "nincs köztük semmi kémia" (utálom ezt a kifejezést). Azért ha megnézted a Sztárban sztárt, ott voltak pengeváltások, meg összekacsintások. Az értékelés része ott is értelmetlen volt a zsűrizésnek, ezért aztán játszottak a tagok egy kicsit. Itt sem értékelnek (bár pontoznak), viszont nem is játszanak egymással vagy a műsorvezetőkkel.
Szóval ez a zsűri nem professzionálisan lett válogatva, amatörizmusa pedig nem bájos, hanem semmilyen.
Nem óhajtottam leplezni politikai szimpátiámat (ahol Philip megjelenik, az arról írott véleményben ezt megkísérelni is felesleges, annyira gáz a faszi).
Teljesen abszurdnak tartom a köztévé működését. Annak minden elemét.
belga6 2014.02.09. 13:42:56
Leone_510 2014.02.09. 13:44:18
vajon m.monilla hozzászoló ki lehetett a tegnapi kiesők közül, hogy ennyire a szívére vette sixx szavait, mai regisztráció 1 hozzászólás...háháhá
sogeking 2014.02.09. 13:47:03
Polyák Lillára ráadnám a mézes szörny ruháját, hozzácsapnám Gigi produkciójából a két táncos lányt, plusz Sanderstől a középső vokált, és így mehetnek is a versenyre.
bovorac 2014.02.09. 13:58:55
1. Ízlésesebb ruhák, fizimiskák? Nem. (Csiszár, Klumm Gabi, Novodomszky, ByAlex, Radics Gigi táncosfiúja.)
2. Mondanivaló? Nem. (Tök ugyanolyan merítésű nóták, mint bármelyik hasonló produkcióban.)
3. Jellemzően más merítésű énekesek? Nem. (Kertévén feltűnt sztárocskák + esetleg alternatívabb előadók erősen fékezett habzásúan alternatív nótákkal.)
4. Kizárólag magyar, vagy a magyar kultúrát visszaadó dalokkal? Nem.
Mivel szolgálja ez inkább a kultúrát, a nép igényes szórakoztatását, mint a kertévék nem közpénzt felszippantó produkciói?
Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 14:00:10
Persze az Eurovízió rég nem egy minőségi rendezvény, inkább csak nagy feneket kerítenek neki.
kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.02.09. 14:07:51
Itt szerintem nem is kellenének szerepek a zsűribe (sírós, beszólongatós,...), mivel a zsűrinek másodlagosnak kellene lennie. Háttérbe kellene maradniuk, és a pontokat felmutatniuk. Ehelyett nyomnak egy szöveget amatőr/félprofi/profi/lemezeket már kiadott zenészeknek, hogy mennyire jó volt az előadás és mennyire ő volt a színpadon. Háromszor(!) is. Mert elmondják ezt a középdöntőben és a döntőben.Brr.
takingsider 2014.02.09. 14:17:46
Nils. H 2014.02.09. 14:22:30
BotloB 2014.02.09. 14:24:56
A Mystery Gang stílusát szeretem, amit tegnap műveltek, az viszont gyalázatos volt, akármennyire is technikai korlátok meg hasonlók. Ez a stílus attól jó, hogy még használnak benne hangszereket, arra, amire valók. Nekem csalódás volt a tegnapi produkció.
A zsűrit és a műsor egyéb készítőit továbbra sem minősíteném, tisztességes iparosmunkának is csak nagyon erős jóindulattal nevezhető az, amit a képernyőre vittek.
Jobb lenne jövőre ennyivel is csökkenteni a közmédia költségvetését.
bovorac 2014.02.09. 14:34:26
A zsűrinek azért van, kellene, hogy legyen egy műfajilag meghatározott, alapvetően kettős funkciója. Egyrészt hogy mondjon valamit a versenyzőnek és a nézőnek is a produkcióról (hogy mindkettőt nevelgesse egy kicsit), másrészt, hogy szórakoztassa a nézőt.
Az, hogy a nép nagy része számára tök ismeretlen külföldi példákat veszünk, hogy ez "olyan volt, mint X-Bigsy a 2012-es nagylemezről, csak épp nem annyira karcos, de egyébként gratulálok" a nézőnek nettó nullát mond (akkor is, ha épp tudja, hogy ki X-Bigsy), és hát az előadónak is. Amikor utána meg nyom egy 8-ast, vagy 9-est, akkor végképp értelmetlenné válik a "kritika".
És ehhez képest még azt is megengedi magának a zsűri, hogy unalmas és/vagy ellenszenves legyen - az így egy kicsit sok.
A régi-régi Ki mit tudokban azért egy Major Tamás vagy egy Szinetár Miklós igenis kifejtette a szakmai véleményét. Tudom, hogy más kort élünk meg, de a közmédia talán kockáztathatna annyit, hogy valódi szakembereket tesz be a zsűribe. (Teszem hozzá, a sokat szidott Retek pl. ezt meglépte pl. a CSISZ-ben Szirtes Tamással.)
Scagnetti 2014.02.09. 14:38:07
Inkább küldenénk megint egy ByeAlexet. Az sem volt nagy szám, de legalább kilógott a sorból, és többre is jutott, mint ezek az agyonsztárolt bohócok.
belac++ 2014.02.09. 14:40:48
local.blog.hu/2014/02/09/a_dal_309
Pikk Dáma ♠ 2014.02.09. 15:12:52
de akkor majd holnap. addig is remélem nem robbanok fel a dühtől.
nagykrisz_2 2014.02.09. 15:16:44
krály viktor, király linda, gigi, kállay szandibandi pedig mintha csak arra törekedtek volna, hogy a tengerentúli ízlesnek megfeleljenek. nem valamiféle karrierépítés miatt, hanem azt hiszik, attól jó egy szám, hogy olyan mintha amerikaiak csinálták volna. rádióba tökéletesek két hasonló szám közé, de én üres tucatzenének érzem őket, még ha tényleg igényes is a hangzásuk.
KopaszMercis 2014.02.09. 15:24:20
jó volt a Lenos cikked öreg, igazi minőségi újságírás… mintha nem is magyar műve lenne :)
megint 2014.02.09. 15:31:50
Egyébként sem értem, hogy minek ez a nagy felhajtás a két fél részéről, ki nem szarja le, hogy ki megy ki? Ha jól emlékszem küldünk mi már ki versenyzőt valóban jó hanggal , és lófaszt nem ért el. Küldtünk ki olyat is aki közepes hanggal , béna mozgással jól szerepelt. Ha elég trendi az adott figura, és mellé megszerzi valaki pár ország támogatását akkor jól fog szerepelni, ennyi az egész.
kerekes pereces 2014.02.09. 15:35:47
Neogra 2014.02.09. 15:51:23
Végignéz egy két órás műsort csak azért, hogy utána jól lehúzza? Ott ül a kis jegyzetfüzetével és közben irogat. Hát ezen nevetnem kell.
Azért a tegnapi műsorban volt mindenféle irányzat és egyik sem tetszett neki. Mit vagy kit szeretett volna hallani? Operát Plácido Domingoval?
Igen is nagyon jó kis dalok voltak. Akinek meg nem tetszik miért nem nézi a National Geograficot. Bár biztos kiosztaná méheket, hogy ne legyenek már ilyen szolgalelkűek a királynőjükkel, vagy a lajhárokat, hogy mozogjanak gyorsabban.
BotloB 2014.02.09. 15:55:32
Én mondjuk azért néztem végig, hogy tudjak róla véleményt alkotni, meg is állapítottam, hogy híg a mezőny, senkitől nem fogadnám szívesen, ha Magyarországgal együtt engem is képviselne, innentől nem is nézem.
Abban persze igazad van, hogy hazánkban a kritikai újságírás jellemzően egyet jelent a válogatás nélküli leszólással, viszont ebben a műsorban és felhozatalban sajnos én is kevés dicsérni valót találtam. Dehát ugye ízlések és ficamok...
Sir Integra 2014.02.09. 15:59:20
Gájer Bálintra már nem emlészemm pedig kb 3 órája néztem.
Knoll Gabi száma unalmas de egynek jó.
A New Level Empire azt hiszem tetszett miközben hallgattam de nem sok maradt meg belőle.
Bülbüls - tudom hogy én vagyok a geci, lőjetek le, de engem baszott mód irritál a lány "s" hangja. Minden alkalommal mikor kiejti a száján le akarom tépni az arcát. Kár, pedg egyébként maga a dal tetszett.
Király Linda lmao hogy néz ki szerencsétlen. A száma meg rettenetesen tucat és érdektelen.
Honeybeastre alig emlékszek de nem voltam rosszul tőle.
Pál Dénes felháborítóan unalmas.
Mystery Gangben lehetett volna egy kis erő, így elég feledhető volt.
Fool Moon így "élőben" sokkal elviselhetőbb mint a stúdiófelvétel, de nem hallgatám meg újra. Egyébként én George Clooneyt láttam a frontemberben valamiért.
Összességében Király Viktor, Saunders, Joni, Bogi azok akiket érdemesnek találok, meg talán a Group'n Swing egy kicsit, de az ő dalukban elég hangsúlyos a szöveg is, az meg ugye nem fog átmenni.
BotloB 2014.02.09. 16:10:28
Neogra 2014.02.09. 16:21:08
Vann szép és jóhangú lányok, vannak jóképű, szimpatikus fiúk. Aki azt mondaj, hogy mindegyik nóta hallgathatatlan és egyik előadó sem szimpatikus az nem tudom mit szeretne hallani.
Szerintem a FoolMoon vagy Pál Dénes méltóan képviselné az országot. De a HoneyBeast-et is el tudnám képzelni.Polyák Lilla száma nem túl bonyolult, de fülbemászó és szerethető. A nő pedig igazán dekoratív a hangja pesig csodás. Nem kell velem egyet érteni, de szerintem igen is hallgatható és jólmegírt számokról van szó.
A zsürivel pedig nem érdemes foglalkozni. Biztos vagyok benne, nagyon jól tudják, hogy mikor-kit juttatnak tovább. Szerintem az lenne méltatlan, ha nem szépen beszélnének az előadoról. Gondoljátok meg, Rúzsa Magdi és Kovács Kati esetében kollégáikról kell véleményt mondjanak, akivel egy hete mondjuk még egy szimpadon állt egy másik műsorban.Vagy következő héten egy buszban utaznak egy falunapra. A két férfi ember a zsűriben, számomra egyáltalán nem szimpatikus, de nekik a műsor után is bele kell tudni nézni az előadók szemébe. Amikor a vége főcím lemegy, csak számunkra ér véget a műsor. Utána ők nem mennek el egymás mellet a folyosón, hogy én zsűritag vagyok, te meg versenyző.
Köszönöm BotloB, hogy észrevetted, bizony-bizony nekem a stílussal van problémám, és mint minden "majdénmegmondomatutit"ember esetében, most is nagyon kíváncsi lennék, hogy a blog írója vajon milyen zenét írt már életében vagy vajon milyen lehet az énekhangja ;)
BotloB 2014.02.09. 16:42:01
A blog írója nevében nem beszélhetek, bár azzal egyet kell értenem, hogy szerintem a műsor televíziós szempontból is hagy némi kívánnivalót maga után. Nem értem a létjogosultságát vagy a szükségességét, hiszen zömmel a tehetségkutatók énekesei és egykét "befutott hazai sztár" versenyezteti a produkcióit, az új, ismeretlen előadók teljesítménye pedig meglehetősen gyenge. Erre felesleges műsort építeni ennyi pénzből, találomra is rábökhetnénk akármelyik tehetségkutató aktuális évadának győztesére, vagy a legsűrűbben játszott hazai előadóra, ezt a szintet simán produkálná.
A dolog másik oldala a szint, amit produkálni kell. Az a helyzet, hogy ezek a dalok - kevés kivételtől eltekintve - futószalagon gyártott pop-dalocskák. Mindenféle egyediséget, karaktert, mondanivalót nélkülöznek. Nem bántóan rosszak, gond nélkül elférnek a hazai pop-mezőnyben, ilyen szempontból jellegzetesen magyarok is, de pont ebből az ürességükből kifolyólag nem tartom őket érdemesnek arra, hogy egy nemzetközi versenyen képviseljék hazánkat, ha már komolyan vesszük ezt az egész cirkuszt. Ha egyszer nem tudunk pop-slágert gyártani, küldjünk ki valami mást. Az index versenyében szereplő, indie rock-britpop vonalon mozgó Ivan & the Parazol, a Vad Fruttik, a Subscribe, Lovasi András vagy Harcsa Veronika bármelyik próbálkozása minőségibb és "magyarabb", mint akármelyik kaptafa pop-dalocska, ami a műsorban szerepelt.
avionics 2014.02.09. 16:51:44
Neogra 2014.02.09. 17:38:28
Számomra az az érthetelen, hogy senki nem tartja tiszteletben a másik véleményét. Miért kell bántani valakit, mert neki Király Linda tetszik vagy Oláh Ibolya.
Mindenhol csak a fikázást olvassa az ember. Már nem merek egy cikket sem elolvasni, mert mindenhol csak arra mennek, kiről milyen hányadék dolgot lehetne írni.
Senki sem azzal foglalkozik, hogy Ő kit bír és azt buzdítaná, inkább átmegy olyan oldalra, ahol trollkodni lehet. Engem a hideg rázott ByAlextől még inkább attól amit "énekelt", de nem mentem egyik oldalra sem, ordenáré dolgokat irogatni.
Beteges világot élünk, ez elég kiakasztó! :/
Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2014.02.09. 18:02:50
molnarb83 2014.02.09. 18:18:38
fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1688466_10202903453644536_174412357_n.jpg
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 18:18:39
sixx · http://comment.blog.hu 2014.02.09. 18:20:55
bovorac 2014.02.09. 18:31:33
Ez tekinthető válasz a kérdésekre vagy a kritikára?
Értem.
bovorac 2014.02.09. 18:32:54
helyesen: Ez tekinthető válasznak a kérdésekre vagy a kritikára? Értem.
az_igazi_trebitsch 2014.02.09. 18:35:43
BotloB 2014.02.09. 18:51:19
Ez már amolyan sz@rrágás kategória, már elnézést a kifejezésért, és ezt, kérlek, ne vedd személyes támadásnak. El kell fogadni, hogy ma erről szól a "dal".
Eurovíziós keretek között meg főleg. A mai Szörényik, Bródyk, Presserek - már ha azokra gondolsz, akik valami tartalmas, minőségi, netalántán hangszerekkel megtámogatott zeneművet próbálnak kicsikarni magukból - többnyire az underground és a mainstream homályos határmezsgyéin tanyáznak. Sokan szeretik és hallgatják őket, de jellemzően nem a közmédián keresztül. Értük még többnyire koncertre meg klubokba kell járni, nem rádió és TV-kompatibilis figurák.
Hozzáteszem, Szörényi vagy Presser sem volt feltétlenül, megkérdőjelezhetetlenül és mindenkoron sokkal kiemelkedőbb, esetleg világszínvonalú, csak annak a korszaknak a populáris alkotásai még a leggyengébbekből szemezgetve sem tűntek annyira üresnek, mint a mai futószalag-pop.
Többen művelik, látszik, hogy felhígult a szakma...
bovorac 2014.02.09. 18:59:35
BotloB 2014.02.09. 19:06:02
Na igen. A közmédia, és az ő feladatai.
A közszolgálati média sok területen túlteljesít, ami a "szolgálatot" illeti. Szolgálják ők a közt, változatos halmazállapotú sz..ral, attól függően, hogy a köznek mire van szüksége. Most éppen "A Dalra".
Persze ez szerintem sem áldásos állapot, de ameddig a köznek ez a szolgálat kielégítő, addig a köz ezt kapja. A mi médiánk, a mi pénzünkből. Nekünk, értünk.
Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 19:15:05
verkli 2014.02.09. 19:18:50
Elképesztő. Hogy a picsába gondolják emberek, hogy ezen a gagyi fesztiválon a gagyi fellépőinkkel kedvező képet mutathatunk hazánkról. Ami szar az szar, miért baj, ha valaki kimondja? Nincs bajom azzal, ha valakinek tetszik, ízlés dolga, de azt ne mondjuk róla hogy jó. A zsűri (ki tudja, ki válogatta ki ezeket a dalokat) pedig igenis felelős azért, hogy ilyen siralmas a felhozatal. Műanyag emberek műanyag szemetet tolnak, egy PET palackot is szívesebben hallgatnék, az legalább nem bántja a fülem.
mémyeti 2014.02.09. 19:32:27
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.02.09. 19:34:57
IQMAX 2014.02.09. 19:44:04
Ne felejtsük már el, hogy a kertévéken 2-3 fellépőként jön egy orbitálisan hosszú reklámblokk, van 1 órányi szavazatszámlálás (közben megint k. sok reklám), ripacskodnak a műsorvezetők (mert lehet nem kedvelni a műsorvezetőket, de azért fridihez, liluhoz meg balázshoz képest ég és föld) megint reklám, időhúzás, reklám és eredményhirdetés. Amikor már csak 5 versenyzőjük van, akkor is 3 órásra nyújták a műsort.
Itt pont csak annyi szünet van a dalok között, amennyi kell és nincs semmi reklám!
A szavazatszámlálás sincs elhúzva. Ennyi előnye minimum van a többi hasonló műsorhoz képest.
BotloB 2014.02.09. 19:55:38
Bár nem nekem szólt a válasz, de azért ettől ez még nem lesz közszolgálati. Legalábbis elég baj, ha közpénzen annyit jelent a közszolgálati plusz, hogy nincs reklámidő. Dehát minek is lenne, ha a közpénz biztosítja a működést?
Azt is tudom, hogy nem a közmédia az ország legnagyobb pénztemetője, de ha már egyszer a "pofánkba tolják", akkor tényleg mutasson valamit, amitől ez jobb, vagy közszolgálatibb, mint más tartalmak. És nem, az sem ad neki közszolgálati felhangot, hogy az ország lakosaként engem is képviselő előadót választják ki a cirkusz keretében. Ha jól emlékszem, én ebből ilyen formában nem kértem. Mondjuk nekem meg semmi se jó...
Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2014.02.09. 20:27:50
Kiállá 2014.02.09. 20:43:54
2014.02.09. 23:18:38
Miért erőltetjük mi ezt az Eurovíziót?
Tudjuk, hogy mennek a szavazások, milyen simlis dolgok vannak még a politika is belejátszik és magyar, az életben nem fog ott labdába rúgni.
Még jó is, mert ha nyernénk akkor törne ki minket a frász, mert nem tudnánk egy ilyen versenyt lebonyolítani.
Akkor meg minek ez az egész...?
2014.02.10. 00:00:11
fofofo 2014.02.10. 12:41:53
tingli-tangli 2014.02.12. 15:02:36
papajoe970 2014.02.14. 11:41:40
ujszo.com/online/regio/2014/02/06/parkanyi-enekesno-az-eurovizios-dalfesztivalon
felhivom a figyelmet a cikk dátumára februar 6.!!!!
ami érdekes benne Gájer B-ről egy mondat,ami azzal végződik nem jutott be.honnan tudtak ezt 3 nappal a musor előtt?nem élőben megy az egész?vagy már az mtva előre eldöntötte a középdöntő emberkéit???
mgyl 2014.02.16. 18:15:46
Egyébként véletlenül egy próbájukon ott voltam,
És ugyanaz hallatszott egy szobában akusztikusan, mint a tévében.
Tehát nem hallottál a szájdobolásról (beatbox), és ha ez a basszussal együtt szó,l tök olyan, mintha
egy alap szólna. De az írásod egyben jó kritika is, mert az éneklést és a szájjal csinált kíséretet olyan magas színvonalon csinálják, hogy te úgy hallottad, hogy alap volt a hátterben. Nem volt alap! Mindent szájjal ill.
Hangszálakkal csináltak! Neked és a cikkírónak úzenem, hogy nézzetek meg egy koncertjüket, ha már ennyire "zeneértők" vagytok! Persze van két fületek, valamit hallotok, oszt jónapot! Hozzáértés?
Miért nem kérdeztek meg egy igazi zenészt, mielőtt firkáltok össze-vissza?
A dal egyébként tényleg nem világbajnok, de elmegy (nem is ők ítrák). Az előadást meg nem ponozzák.
Tényleg, utánanézett már ez a sok kommentelő, hogy mostanában mit neveznek dalnak? Legalább annyit kéne tudni, hogy nem pop, nem sláger és nem diszkó, meg nem is jazz.
belga6 2014.02.18. 17:34:25