Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Apám, a diktátor

2014. január 29. 16:30 barb 35 komment

DSCN2585.JPG

Szerda este 21:05-kor indul az On The Spot új sorozata, a Diktátorok gyermekei az m1-en, ami arra a keresi a választ, hogy az utódok képesek-e szembenézni apjuk rémtetteivel. A sorozatban olyan 20. századi zsarnokok leszármazottait ismerhetjük meg, mint Pol Pot, Herman Göring, Augusto Pinochet, Fidel Castro vagy Idi Amin.

Hogy miért pont az ugandai diktátor fiával indítják a sorozatot, és miért nem a magyar nézőknek sokkal érdekesebb Herman Göring lányával, nem tudom, de az tény, hogy S. Takács András és Cseke Eszter sorozatindító epizódja megrázóra sikerült.

A kétfős magyar stáb Ugandában megkereste az egykori diktátor fiát, Jaffart, és Idi Amin legjobb barátja és minisztere, Oboth Ofumbi fiát, Godfreyt. A két férfi 30 éve nem találkozott és beszélt egymással, azóta, hogy Idi Amin paranoiás rohamában megölette legfőbb bizalmasát. Most ott ülnek egy nemzeti park kellős közepén, és miközben azon dolgoznak, hogy a diktátor által megkezdett szállodát felépítsék, „hogy legalább legyen pozitív hagyatéka is”, kénytelenek szembenézni az örökségükkel.

Az pedig, finoman szólva sem egyszerű. Hosszú percek telnek el azzal, hogy azon vitatkoznak, hány ember is vált az Amin-diktatúra áldozatává, 10 ezer, 100 ezer, 300, 500, 1 millió?! Olyan számok ezek, amibe belegondolni is borzalom, főleg, hogy már sosem tudjuk meg, annak ellenére, hogy Amin 1979-ben megbukott. A diktátor és miniszterének gyermekei elsősorban azonban mégsem a népirtásról beszélnek, hanem saját személyes tragédiájukról, arról a bizonyos napról, amikor Amin megkínoztatta és megölette Godfrey apját.

„Apu miatta látszott normálisnak” – jelenti ki Jaffar Godfrey apjáról, és ez a mondat már előrevetíti, hogy a férfi pontosan tudja, az apja megőrült, de ennek ellenére védeni próbálja, szerinte a diktátort a katonai junta irányította, manipulálta, a „foglyuk volt”, és a tragikus döntés hátterében is őket sejteti.

Godfrey hajlandó ezt elfogadni, de azért elmeséli, milyen állapotban látták meg apja holttestét, a 33 golyónyom mellett minden végtagja el volt törve, egy szál, vértől ázó inge alig takarta a testét borító kínzások nyomát, a nyílt sebek miatt a holttest két nap múlva oszlásnak indult, és ezért úgy kellett eltemetni, hogy a családjából alig ért oda valaki is a szertartásra.

Nézzük ezt a két középkorú férfit egy hófehér kanapé két végén, halálos ellenségeknek kellene lenniük, mégis azt látjuk, hogy csupán a történetük felelevenítése, a két különböző szempont egymás elé tárása egyre közelebb hozza őket egymáshoz, képletesen és szó szerint is: végül már egymás kezét szorongatják.

DSCN2449.JPG

„Nem kérhetek bocsánatot az apám nevében, csak a magaméban” – mondja Jaffar, és megteszi a legnagyobb lépést, amit csak megtehet: elmegy Godfrey családjához, a meggyilkolt apa özvegyéhez, hogy szembe nézzen azokkal, akiktől az apja nemcsak a családfőt vette el, hanem az egzisztenciájukat is, a gyilkosság után ugyanis földönfutókká váltak.

Nem spoilerezném el a végét, nézze meg inkább mindenki ma este az m1-en, de annyit elárulok, hogy ez a két férfi a lehető legintelligensebben, legfelelősebben és legemberibben oldja meg a 30 éves konfliktust a két család között.

Az On The Spot új sorozata az eddigieknél jóval személyesebbre sikerült, kevesebb benne a dokumentumfilmes távolságtartás, a száraz tények, az életrajzi adatok is alig hangzanak el, de ez a hozzáállás kivételesen segíti a történelem átélhetőségének érzését, és azt az alapvetést, amit nekünk, magyaroknak sem ártana már elsajátítanunk, hogy a gyerekek nem felelősek az apjuk bűneikért.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.29. 17:27:55

Ez jó téma, szerintem nem csalódunk.

Pandaaaa (törölt) 2014.01.29. 19:18:23

Egyszer ezért már kitiltottak innen, de akkor is megismétlem: Frei Tamás legszebb hagyományait eleveníti fel ez a műsor.

ErrorFlynn 2014.01.29. 19:34:25

Komolyan őszintén egyáltalán fel nem foghatom, hogyan lehet közéjük meg Frei közé egyenlőségjelet tenni.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.01.29. 19:50:33

Majd te döntöd el kinek érdekesebb Göring lánya, pfff...

2014.01.29. 19:51:03

@Pandaaaa: Ugyan miben hasonlít ez arra a tróger Frei-re, aki Üzbegisztánból középkori Koránt hozott haza a múzeumból, lefizetve a teremőrt, és utána el is büszkélkedett vele?

GaceTillerro · http://www.mindennapiafrika.info 2014.01.29. 20:44:08

Annyit érdemes hozzátenni, hogy Jaffar Amin a legalább 40 (!) Amin-gyermek közül szinte az egyetlen, aki hajlandó a nyilvánosság előtt szerepelni és ahogy a Sons of Africa című, új dokumentumfilmben (ott Julius Nyerere fiával találkozik és másszák meg együtt a Kilimandzsárót) be is vallja, a fent említett tényből kifolyólag túlságosan szoros kapcsolatot nem ápolt édesapjával...az alapgondolat mindenesetre jó, lássuk mi sül ki belőle.

Pandaaaa (törölt) 2014.01.29. 20:56:24

@czinikus: Igen, már jöttem is helyesbíteni, de megelőztél.
Tehát: Inkább Tvrtko.

Bélben, vérben, szenvedésben turkáló vásári mutatványosok.

Kukorica József 2014.01.29. 21:43:26

"nekünk, magyaroknak sem ártana már elsajátítanunk, hogy a gyerekek nem felelősek az apjuk bűneikért."

Most akkor ez nem holokauszt tagadás?
Mert ha jól tudom napi bocsánatkérés van számon kérve.

Brückner Gergő 2014.01.29. 23:50:59

Gratulálok! Ritka érdekes, sokszor nagyon szép dokumentumfilm. Szerintem a világ bármely adóján érdekes. Ofumbi fiának bölcsessége egészen gyönyörű! Nagyon tetszett.

lobster thermidor 2014.01.30. 03:00:10

@Pandaaaa:

Igazad van!

Semmiben nem különböznek a többi mocsokban turkáló médiamunkástól.
Ha annyira bátrak, és valóban tényfeltárni akarnak, akkor talán szétnézhetnének olykor a hazai szemétdombokon is. Garantáltan több ezer feltáratlan, ráadásul minket közvetlenül is érintő disznóság áll rendelkezésükre alapanyagként.
Arról most ne beszéljünk, hogy egyes témák felületes, és egyoldalú megközelítése egyenesen felháborító, az pedig csak hab a romlott tortán, hogy időnként nem is saját kútfőből erednek.

L.A.M 2014.01.30. 03:13:10

@ErrorFlynn:

A páros fiú tagja emlékeim szerint mindig Freit nevezte meg példaképének. Így a hasonlat egyáltalán nem abszurd.

Már csak azért sem, mert ez a Jaffar gyerek abból él, hogy folyamatosan kibékül valakivel az apja nevében.

www.youtube.com/watch?v=3XO9mQke_80

Gondolom, van egy médiaügynökség, amely árulja a sztoriját, ezt vette most meg az On the spot is.

Žďárský 2014.01.30. 08:49:50

@lobster thermidor: Vicces, hogy rendre olyan dolgot kérnek számon a műsoron, ami nem célja és feladata. Vannak belpolitikával, hazai problémákkal is foglalkozó műsorok az RTL-es Házon kívül-től a HírTV-s Célpontig. Az On the spot nem ilyen, sosem akart ilyen lenni.
Az újságokban is van külpolitikai rovat, de akit nem érdekel, átlapozza és nem ír levelet a szerkesztőnek, hogy miért nem a pesti szmoggal vagy a devizahitelesekkel foglalkozik helyette.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.30. 09:25:24

Magyar címe van? Á, el se hiszem. Ondepotty! - az igen!

ErrorFlynn 2014.01.30. 10:53:23

@L.A.M: Ha már élni kell valamiből, kibékülésből élni szerintem nem egy rossz életprogram.
Viszont a Frei-dologban ha igazad van, az eléggé lelombozó.

lobster thermidor 2014.01.30. 11:25:09

@Свобода:

Most mit szerettél volna mondani ezzel?

Mert nem tudom, hogy te hol látsz olyan belpolitikai műsort, amiről itt regélsz. Azok mondjuk éppen mind masszív hazugságokkal van teletömködve.
Egyébként pedig olyanoknak bemosni így a messze távolból, akik nem lőnek vissza még dugós puskával sem, hát nem nagy kunszt.
Egyébként én nem kérek semmit számon a két flegma riporteren, mert nem érnek annyit.
Én tudom a terület jó ismerője lévén, hogy egyes ázsiai országokban készült filmjeik mennyire nem tükrözik a valóságot, egyoldalúak, és kizárólag bulvár elemre építenek benne.

Te meg bámuld csak tátott szájjal a "nagy tényfeltárókat", ha neked az esik jól.

sien 2014.01.30. 11:38:28

@lobster thermidor: azt szerette volna mondani, hogy ide érződik a zabszemed, csak kulturáltan fogalmazott.

Žďárský 2014.01.30. 14:10:26

@lobster thermidor: Azt szerettem volna mondani, hogy ez NEM egy belpolitikai, sőt még csak nem is tényfeltáró műsor, tehát teljesen fölösleges számon kérni rajtuk, hogy miért nem a hazai szemétdombbal foglalkoznak. Amiket felsoroltam, azok deklaráltan ezekre a problémákra specializálódnak, persze lehet róla vitatkozni, hogy jól csinálják-e vagy sem.

Örülj neki, hogy megadatott, hogy az ázsiai térség avatott ismerője lehetsz. Az emberek többsége ezt nem mondhatja el magáról, mert se pénze, se lehetősége nincs rá. Az ilyen műsorok viszont arra alkalmasak, hogy felkeltsék az érdeklődést és akit foglalkoztat a téma, azt elindítsák egy úton. Tisztában vagyok vele, hogy a kasmíri kérdést vagy a burmai diktatúrát nem lehet precízen és minden szempontot figyelembe véve bemutatni 45 percben, de aligha hiszem, hogy ez volt a műsor készítőinek a célja.
Ezek riportfilmek, amik elsősorban szórakoztatnak. Persze ezen is lehetne vitatkozni, hogy jól vagy rosszul csinálják. A kritika szerint alapvetően jól, akinek meg nem tetszik, kapcsoljon el.

Btw. ha tényleg ismered az ázsiai helyszíneket, akkor leírhatnál legalább egy dolgot, ami szerinted hazugság. Nem kimaradt részletekre vagy nézőpontokra gondolok, hanem nettó hazugságokra alapvetően.

petelka 2014.01.30. 14:27:52

Megnéztem. Megindító volt.

Raziel Anarki 2014.01.30. 14:50:34

Pandaaa: mennyél nézzél inkább VV-t

lobster thermidor 2014.01.30. 16:47:06

@Свобода:

Tudatlanokkal nem szívesen vitatkozom, de a kedvedért megnevezem a Srí Lankáról szóló filmecskét, amelyet nevezhetünk akár nettó hazug állításoktól hemzsegőnek is.

Žďárský 2014.01.30. 17:15:12

@lobster thermidor: Oké, akkor nevezz meg ezekből egyet. És légy szíves, ne személyeskedj, én sem teszem.
Köszönöm.

lobster thermidor 2014.01.31. 04:10:28

@Свобода:

Megneveztem!
De még egyszer mondom, hogy nem nyitok vitát olyanokkal, akiknek láthatóan fogalmuk nincs a témáról. Talán nem is láttad az általam említett, hamis állításoktól hemzsegő "filmremeket". Ez esetben a tudatlanság említése nem személyeskedő, vagy sértegető szándékú, hanem egyszerű tényállítás,
Ha esetleg valamiféle tájékozottságot tudsz felmutatni eme témában, akkor van értelme beszélni, ha pedig nem tudsz semmit a dologról, akkor felesleges szaporítani a szót.

lobster thermidor 2014.01.31. 04:17:29

@sien:

Nem a gabonafélékről beszéltünk, tehát a zabszemek említése enyhén szólva is irreleváns e helyen.
Bár nyilván kedvedre való volna ott kutakodni, ahol elképzeled eme szemes termést, de ha nincs ellenedre, én inkább kihagynám ezt a viszolyogtató élményt.

Žďárský 2014.01.31. 08:06:04

@lobster thermidor: Ezt írtad: "megnevezem a Srí Lankáról szóló filmecskét, amelyet nevezhetünk akár nettó hazug állításoktól hemzsegőnek is."
Ezt kértem: nevezz meg ezek közül legalább egyet.
Nem tetted, úgyhogy jobb híján elkönyvelem, hogy egyszerűen nem szereted a műsort és mindenáron bele akarsz kötni. Szíved joga, ez ízlésbeli dolog. Szerencsére nem kötelező nézni, úgyhogy találhatsz magadnak más csatornákon érdekesebb programot.
Maradok tisztelettel.

lobster thermidor 2014.02.01. 04:57:21

@Свобода:

Ha mond az neked valamit, hogy én itt élek...

A tanácsaidat pedig tartogasd csak a hozzád hasonszőrű ájuldozóknak, mert én bizony már elég régen nem nézem ezeket a hebehurgya, bár komolynak látszani kívánó filmeket.

lobster thermidor 2014.02.01. 05:04:39

@nadivereb:

Látom neked is csak erre a mostanában felkapott hivatkozásra telik.
Bár én továbbra sem látok különösebb személyeskedést hozzászólásaimban, de a félremagyarázás nyilvánvaló. Sőt az is, hogy ez esetben a tájékozatlanság leplezésére, és a terelésére szolgál.

Más szóval nevezhetném projektálásnak is, de ez már messze nem a filmek színvonaláról szól.

Žďárský 2014.02.01. 12:15:16

@lobster thermidor: Nem, nem mond, mert ez még mindig csak egy ellenőrizhetetlen általánosság, nem pedig néven nevezett, konkrét, az adott műsorban szereplő tévedés. Mellesleg, ha tényleg ott élsz, az messze nem jelenti azt, hogy a tamil-szingaléz kérdésben az álláspontod 100%-ban tényszerű és objektív. Sőt. Belülről nézve ez mindig nehezebb, mint kívülről.
Egyébként nem hinném, hogy olvadoznék ettől a műsortól, sőt, azt sem kétlem, hogy vannak a riportjaikban hibák, kihagyások, valószínűleg csúsztatások is. Mondjuk nincsenek is olyan elvárásaim egy tévéműsorral szemben, mint mondjuk egy folyóiratcikkel vagy szakkönyvvel.

Azért lett volna jó, ha az én sértegetésem és a saját tudásod egekig magasztalása helyett leírtál volna egy-két szerinted téves/hazug állítást, mert akkor azokról lehetett volna vitatkozni. Így meg nem.

lobster thermidor 2014.02.03. 04:31:52

@Свобода:

Minő érzékenység!
Bár továbbra sem gondolom, hogy túlzottan sértegetnélek, sőt azt sem látom, hogy magasztalnám magam, de engedtessék meg nekem, hogy azt gondoljam magamról, némileg több információm van a valós helyzetről, mint néhány ide 3 - 4 napra beugró, leginkább szenzációra éhes újságírócskának. Meg ugye azért azt sem lehet elvitatni, hogy én helyzetemnél fogva naponta beszélgetek tamilokkal, szingalézekkel egyaránt.

S mivel nem egy tamilok által elkövetett terror merényletet, így például egy buszrobbantást Dehiwala-ban, és a colombó -i belvárost, konkrétan az egyik minisztérium épületét ért öngyilkos repülőgép támadást, melynek éppen közeleg az ötödik évfordulója szemlélhettem testközelből, ezért tudhatok néhány apróságot erről az országról.

Ha túl az okoskodáson, és a felesleges akadékoskodáson valóban kíváncsi vagy néhány "apróságra", akkor bátran kattints a nickemre, az ott található címre akár írhatsz is kérdéseiddel egy mailt nekem.
Válaszolni fogok.

Žďárský 2014.02.03. 20:10:47

@lobster thermidor: Egy LTTE vs. colombói (tudom, hogy nem ez a hivatalos főváros, de akkor is...) kormány vitába nem akarok itt belemenni, mert annak sosem lenne vége. Ha ott élsz, akkor nyilván elfogult vagy az egyik irányba.
Ezt nem vádnak szánom: még nem találkoztam olyan emberrel, aki akár a saját, akár választott hazájának eseményeit nem valamilyen elfogultsággal nézné. Külföldön diplomáztam és eddig három országban éltem évnél hosszabb ideig, úgyhogy szerintem nem minden alap nélküli tapasztalatok ezek.
(Off és reklám: a konfliktusról szerintem nagyon jó írások vannak a KatPol blogon. Az én ismeretem főleg onnan és a posztokba linkelt angol anyagokból vannak. Nem helyszíni tapasztalat, de talán az átlagosnál több.)

Visszatérve az eredeti témára: úgy tűnik, mintha a média és a tévé működésének alapvető természetét nem értenéd, vagy nem akarnád érteni. Az újságírónak nem az a dolga, hogy odaköltözzön egy országba és évekig a helyiek között élve, a nyelvüket megtanulva kiismerje a konfliktusok mélyebb mozgatórugóit. Ez a kulturális antropológusok feladata, akik vaskos köteteket írnak tele az így szerzett tapasztalataikról. A média csak egy pillanatképet ad a valóság egy részletéről, ami szükségszerűen hiányos és torzít is.

Viszont szükséges, mert az emberek nagyon-nagy százalékának soha nem lesz lehetőség/bátorsága helyszíni tapasztalatokat szerezni ezekről a távoli és magyar szemmel nagyon egzotikus országokról. Emellett arra sem vállalkoznának sokan, hogy több száz oldalas munkákat olvassanak el ezen helyek problémáiról.

Hogy ez mennyire szenzációhajhász, azon lehet vitatkozni. Valamilyen szinten biztosan az, mert az emberi természet már csak olyan, hogy a szenzációra kapja fel a fejét. Nyilván az On the spot sem hibátlan, de a kereskedelmi műsorok szintjénél azért egyelőre még jóval magasabban van. Szerintem felét se láttam az epizódjainak, de nem tűnt úgy, hogy bármelyikben megbocsáthatatlan bűnt követtek volna el.

lobster thermidor 2014.02.04. 05:20:54

@Свобода:

Azért engedtessék meg nekem, hogy azt mondjam, a szenzációhajhászás, és a hazugság között komoly különbség van.

Az, hogy mit mondott az LTTE, ez esetbe teljesen érdektelen. Polgári lakosság ellen végrehajtott terrorcselekményeket nem lehet megideologizálni. Márpedig az elhúzódó polgárháborúnak sok ártatlan áldozata volt.
A film egyoldalúan a tamilok szemszögéből mutatja be a háború utáni események egy kis szeletét, ráadásul úgy, hogy a kormány bűneiként emlegeti azt, ami egyébként Velupillai Prabhakaran és társainak a hosszú bűnlajstromát terheli.
Hogy tényszerű legyek. A film állításaival ellentétben a sri lankai kormánynak nem volt szüksége gyermekkatonák bevetésére, mert megfelelő reguláris haderővel rendelkezett a háború befejezéséhez. Ellenben az LTTE vezetésének, akik az uralmuk alá hajtott területekről a legkülönbözőbb módszerekkel megfélemlített kiskorúak kezébe adtak fegyvert, és küldték őket harcolni a sokkal jobban felfegyverzett kormányerők ellen. Most itt a halálba küldött, szintén fiatalkorú öngyilkos merénylőkre nem térnék ki.

Ennek az országnak a fejlődéséhez a polgárháború befejezése volt a legfontosabb. A mai napon, február 4 -én pedig, pont a függetlenség 66. évfordulóját békében ünneplik.

Ők itt magasról tesznek az ilyen "on the spot" -os marhaságokra, mert az emberek nagy része azt sem tudja, hogy hol van Magyarország. Én viszont minden alkalommal felháborodok azon, hogy a te szavaidat idézve, "...az emberek nagyon-nagy százalékának soha nem lesz lehetőség/bátorsága helyszíni tapasztalatokat szerezezni ezekről a távoli és magyar szemmel nagyon egzotikus országokról.", ha viszont egyszerű sikerhajhászásból félrevezetik őket.

Žďárský 2014.02.04. 14:04:45

@lobster thermidor: Abban egyetértünk, hogy a hazugság és a szenzáció nem ugyanaz. Hazugságot megnevezned viszont egészen eddig nem sikerült. Most tartunk ott, ahol jó pár hozzászólással korábban kellett volna... :-)

Sajnos nem emlékszem, a filmben elhangzott-e az, hogy a kormányerők is vetettek be gyerekeket. Meg fogom keresni neten és visszanézem. Évekkel ezelőtt láttam, szóval csak annyi rémlik, hogy forgattak egy otthonban, ahol egy idősebb szingaléz tanár vezetésével tamil gyerekkatonákon próbáltak segíteni.

Abban nincs vita köztünk, hogy a Tigrisek lényegében terrorista szervezet volt, méghozzá talán a legjobban felszerelt a világon. A módszereiket sem kell bemutatni különösebben. Valahol olvastam, hogy ők használtak először testre erősített bombaövet... Tudtommal a tamil lakosság sem rokonszenezett velük teljes egészében.
Bár nem írtad le, de szerintem abban is egyetértünk, hogy a harcok során a SLA is követett el incidenseket polgári személyek, alapvetően főleg tamilok ellen és hogy ezekből az incidensekből jutott bőven a néhány évvel ezelőtti győztes hadjárat idejére is. Bombázások, lakosság elűzése stb. Mint ahogy az a világ minden háborújában történni szokott amióta az emberek ölik egymást.

Anélkül, hogy bármelyik fél oldalán állást foglalnék: az LTTE gyerekkatonáival tele van a net, mondhatni köztudomású, hogy nagyon sok kiskorút kényszerítettek harcra. Vannak viszont cikkek arról is, hogy a kormány is ugyanígy tett. Például itt: bbc.in/LuH4FY
Tény, hogy sokkal kevesebb ilyen anyag van, szóval lehet, hogy nem voltak igaz hírek, vagy csak minimális számban harcoltak gyerekek a kormány oldalán.

Emlékeim szerint egyébként a film inkább a lassú megbékélésről szólt, mintsem a konfliktus egyoldalú bemutatásáról. De lehet, hogy te ezt szingaléz közegben élve másként érzed.
süti beállítások módosítása