Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Dal láttán visszasírjuk az X-Faktort

2014. január 26. 09:15 sixx 160 komment

Screen Shot 2014-01-26 at 9.01.51.png

A köztévé idén is rászánt pár száz millió forintot arra, hogy bebizonyítsa: a mai magyar popzenéből igenis ki lehet választani harminc olyan dalt, amiből a közönség és a szakmai zsűri majd kiszedi azt az egyet, ami megfelelően képviselheti a Nemzetet, így csupa nagy betűvel, pátoszosan, ahogy azt Rákay Philip Úr, a közmédia egyik tótumfaktuma elrebegte. Nemzeti Elődöntő volt ez tehát, az első a sorban, tíz indulóval. Kár, hogy még egy nyomorult Kedvesem sem volt köztük, pedig ByeAlex nótája sem váltotta meg azért a világot tavaly. Igaz, a műsor főcím- és gumizenéjének sikerült betolni, amitől a második Dallal teli óra végére eljutottam arra a pontra, hogy nagyon szerettem volna forró ólmot önteni a fülembe.

Maga a műsor egyébként pont úgy nézett ki, mint egy kertévés tehetségkutató, a díszletek, a LED-képernyős fal, a világítás és a parancsra kurjongató közönség mind stimmelt, volt zsűrije (az említett Rákay mellet Kovács Kati, Rúzsa Magdi és Csiszár Jenő) és két műsorvezetője, volt pontozás és sms-tarhálás, szóval első blikkre nem nagyon volt különbség egy X-Faktor-Voice-Megasztár és A Dal között. Aztán ha jobban megnéztük, akkor repedezni kezdett a smink, és alatta nem volt semmi, csak a sötétség. Novodomszky Éva láttán például konkrétan telefonált a nyolcvanas évek, és kérte vissza a Charlie-frizurát és a szegecses farmerdzsekit, aki pedig megírta a műsorvezetők spontán dán évődését, az szégyellje el magát, de gyorsan, mert ennyire rosszul még Lilu és Istenes Bence sem tudta egymást húzni.

 

A zsűriről az első adás utolsó percéig sem derült ki, hogy tulajdonképpen mi az istent csinálnak a műsorban. Kritikát nem fogalmaznak meg, üres, iszonyú patetikus frázisokat viszont minden előadó után puffogtattak, és dicsértek, még akkor is, amikor a színpadon kínlódó tinipunkzenekar énekese egy kétperces nóta felétől már remegő hangon tudott csak vinnyogni, és attól lehetett tartani, hogy ha még egy perc van hátra a slágernek szánt Foo Fighters-Blink182 nyúlásból, ott esik össze élő adásban, és kékül el az arca. A Dal szereplőiről vagy jót, vagy semmit, adhatta ki az ukázt a tiszteletbeli zsűrielnök Rákay Philip, vélhetően ezért nem mondhatta el a véleményét a Depresszió zenekarról Csiszár Jenő, aki korábban a rockzenét kutyázta egy interjúban. UPDATE: nem kutyázta, hanem azt mondta Sajó kollégának, hogy a rockzene bizonyos ágai úgynevezett elkapcsolási faktorbak számítanak a Class FM-en. 

Screen Shot 2014-01-26 at 8.59.01.png

És ha már a Lukács László úttörőcsapatnál tartunk, a heavy-metal az nem a Depresszió, kedves Gundel Takács Gábor, a Depresszió az olyan, amikor pár srác Linkin Parkot játszik Tankcsapdának öltözve. A zenekar Csak a zene című számát egyébként a köztévé kicsit cenzúrázta is, a szövegükben eredetileg szereplő se kurvák, se kokain helyett a ha durvák a soraim hangzott el, hiába no, 12-es karika, köztévé, Nemzeti Elődöntő, ugye. A többi fellépő mellett egyébként a Depresszió nem is tűnt annyira problémásnak, Hien Get Lucky-nyúlása, Cserpes Laura végig hamisan előadott nótája, Lil C értelmezhetetlen ugrabugrálása, vagy a tinipunk Extensive röhejes vergődése sokkal több "ezek meg mi a fenét keresnek itt" vagy "és akkor a többi 370 jelentkező milyen volt" reakciót válthatott ki a nézőkből, mármint nem a rokonságból, nekik biztos bejöttek a dalok.

Screen Shot 2014-01-25 at 20.37.58.png

Oláh Ibolya sem váltja meg a világot Egy percig sztár című dalával, amiben pont azokat a tehetségkutatókat kutyázza, amitől ő is az lett, ami most (mínusz nyaktetoválás, az saját ötlet lehetett), és Szabó Leslie Máté Pétert, Sose halunk meg-et, Zoránt és Cseh Tamást felidéző dalától sem dobtunk olyan hátast, mint a sírdogáló Rúzsa Magdi és Rákay Philip, aki egyébként úgy megrendült tőle, hogy a fal adta a másikat. A mezőnyből három dal, opparon Dal emelkedett ki, a várandós Marge tökéletes eurovíziós slágere, a Group 'n' Swing szvingje, amivel viszont soha nem lehet nyerni a giccses popfesztiválok non plus ultráján, valamint Király Viktor Bruno Mars-utánérzése. Utóbbit elnézve vitathatatlan, hogy az egykori Megasztár-győztes nagyon jó előadó, tud a színpadon mozogni és viselkedni, nem csak áll egy helyben és kántál, ráadásul nem is hamis.

A zsűri pontjai alapján Király, Marge és Szabó Leslie jutott be a középdöntőbe, a közönség a Depressziót, a Group 'n' Swinget és Oláh Ibolyát juttatta tovább. Folytatás jövő héten, újabb tíz előadóval. Addig is itt az Index alternatív dalversenye, A szám, ahol az első fordulóban szintén tíz szám versenyez: hármat a zsűri, hármat pedig a közönség juttat tovább.

Címkék: tv m1 a dal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vtbxx 2014.01.26. 13:45:13

Az egész Eurovízio súlytalan, a Dal miért ne lenne az?
De legalább Sixx ekézhette a Depressziót :) Pedig ő is tudja, hogy ugyanúgy több ezer tini fog rájuk őrjöngeni bármelyik nyári fesztiválon, mint az elmúlt 10 évben mindig.
Persze lehetne küldeni a Brainst, a Paddy and the Ratset, az Irie Maffiát, vagy a Vad Fruttikat. De mondjuk ők tényleg jók és csak megzavarnák a rendszert.

KopaszMercis 2014.01.26. 13:52:35

@vtbxx:

"Persze lehetne küldeni a Brainst, a Paddy and the Ratset, az Irie Maffiát, vagy a Vad Fruttikat. De mondjuk ők tényleg jók és csak megzavarnák a rendszert."
AHAHAHAHA EHEHEHEH AHAHAHAHtényleg jók ehhehehe ahahah EHEHEH MEKKORRA DUMAAAAAA :)))

Figyi… már hegyeshalomnál szabad az átjárás, és az angolt sem tilos megtanulni. Ásd már bele magad egy kicsit a balkánon kívül eső dolgokba is kérlek :)

koolkat 2014.01.26. 14:00:00

www.youtube.com/watch?v=th8WgJPmDmU

Örülök a Depi sikerének, de ezt a Dalt kellett volna inkább helyette indítani.

Nikuyome 2014.01.26. 14:05:52

Én csak pár számig bírtam mert olyan borzasztó volt. Cserpes Laura valami kiábrándítóan szar volt, nem kéne neki ezt erőltetni. Inkább azon ügyködne, hogy majd édesapja vállalkozását továbbvigye. Többször hallottam, hogy olyan hihetetlenül gyönyörű meg minden, szerintem egy teljesen átlagos lány, nem egy nagy szépség, sokkal szebb csajokat látni az utcán.

ves 2014.01.26. 14:18:20

Azért annyit hadd javítsak a Depresszió kapcsán, hogy nem a Magyar Királyi Nemzeti Közszolgálati Média (vagy mi a fene mostanában a polkorrekt megnevezésük)herélte ki a dalukat, hanem ők saját maguk önként és dalolva: a "se kurvák, se kokain" nélküli verziót cirka két hónapja játssza a Petőfi...gondolom ők is sejtették, hogy abban a közegben ahol az asshole szót is kisípolják, nem sok esélyük van egy ilyen sorral. Persze lehet, hogy már akkor is az Eurovízió diktált nekik, de én alapállásból kinézek belőlük ennél nagyobb megalkuvásokat is. A magyar rock-metál besorolás meg egy vicc rájuk, szvsz a jócskán elkurvult Lukács "AlkoholmentesSoproni" László a mai napig keményebbet szarik, mint amilyen a Depresszió valaha is lesz.

Amúgy tegnap este óta kínoz, de lusta vagyok utánanézni: mi a tököm volt Oláh Ibolya dalának refrénje??? Mert kb. annyit sikerült belőle kihallanom, hogy kislány, meg nagy sztár, dehát ennél azért talán több értelmes szó szerepelt benne. :)

KopaszMercis 2014.01.26. 14:22:11

@koolkat:
ez meglepően vállalható

KopaszMercis 2014.01.26. 14:30:36

@ves:
Hát igen a mai világban a keresztény konzervatívnak csúfolt kommunista álszent erkölcs dívik.

vtbxx 2014.01.26. 14:31:09

@KopaszMercis: Ezt valamelyik 1991-es rádiókabaréban hallottad? Akkor vicces volt? :) Amúgy nem tilos meghallgatni a zenéket ;)

megint 2014.01.26. 14:32:48

Én végignéztem, a fiúcsapat szánalmasan gyenge volt, Cserpes ne válasszon ilyen dalt ha nem tud énekelni. Lil c(vagy ki) ugrabugrált mint egy idióta, kis koreai csaj sem volt nagy szám, de rohadt jól néz ki. A továbbjutókkal simán egyetértek, tényleg ők voltak a legjobbak, és itt ezt a nézők is jól látták, nem úgy mint zámbó gyereknél. Semmivel nem volt rosszabb ez mint az x-faktor, nem is ugyanarról szól.

vtbxx 2014.01.26. 14:37:20

@KopaszMercis: De amúgy azon kívül, hogy mindenkinek mindenre beszóltál eddig csináltál valamit? :)

vtbxx 2014.01.26. 14:44:52

@derry: Ne bántsd, mondhatta volna a Black sabbathot is.

KopaszMercis 2014.01.26. 14:51:39

@vtbxx:
Hát ma reggel pl felköhögtem egy csomó slelymot, mert betegeskedem… vagy másra gondoltál?
Mi az amit tehettem volna, ami esetleg meggyőzne arról, hogy nem a levegőbe beszélek? Ha én lennák Ekszöl Rózsi az elég lenne neked, vagy te annál nagyobb szaktekintély vagy ebben a könnyűzenében, hogy neked csak úgy egy Gáz end róziz énekes beszólhasson?

Amúgy ráadásul annyira fura, hogy pont most írtam hogy ez a Road szám mennyire vállalható… tehát még nettó baromság is ez a "mindenkinek mindenre beszóltál". Bár mondjuk tény, hogy attól függetlenül, hogy ennek is konvergál a 0hoz az igazságtartalma, még mindig ez a megnyilvánulásod állt a legközelebb a reális valóságérzékeléshez.

KopaszMercis 2014.01.26. 14:54:12

@vtbxx:
Igen a blekszebösz (csak hogy te is értsd…) is nagyon média ellenes… emlékszem mikor legutóbb láttam őket Philadelphiában egyáltalán nem volt tele velük a rádió. Milyen igaz, akár aztat is mondhattam volna.

vladimir964 2014.01.26. 14:54:39

Nem tudom, minek ekkora epésségekkel túlspirálozni ezt az egész Eurovíziós Dalfesztivált, mert maga az egész egy nagy parasztvakító giccsömleny, ahol minden ország trágyalevét leadják évente egyszer. Minőségben a többiek sincsenek előttünk. Mert nem nagyon hiszem, hogy az ABBA Waterloo-ján kívül egyetlenegy valódi sláger is született-e a győztes dalok közül...

vtbxx 2014.01.26. 14:58:44

@KopaszMercis: Csak nem látom a beszólás és a teátrális röhögésimitálás okát. Az általam felsorolt zenék szerintem a legjobbak magyar mezőnyben, de hogy irtózatosan jó koncerteket nyomnak az biztos. Mondom ezt, úgy hogy nem az én stílusom amit játszanak. Az angolos beszólást főleg nem értem, meg ezt a határátlépősdit.. meg hogy jön ide a balkános dolog?? Se füle se farka.

vtbxx 2014.01.26. 15:03:45

@KopaszMercis: Ááá csak kibukott :D Úúú mekkora király vagy, hogy jueszéjben jársz koncertre, így most már mindenben igazad van, bocsáss meg nekem parasztnak, hogy én csak itthon voltam Deep Purple-ön, you know. Nem vagyok rá méltó.

EurovisionFan 2014.01.26. 15:05:57

@lesly &jerry: Ezt én is megkérdezném! Fikázni, és fikázni. Itt erről szól minden.

tingli-tangli 2014.01.26. 15:06:10

a múltkor végighallgattam a netre feltett összes 30-at, most a közepétől néztem az adás, nekem tetszett a Laura is, bár ahogy visszajátszották, sajnos tényleg hamiskás volt. Rádióban ugye mindez hibátlan és fülbemászó. Király Viktor viszont nem fogott meg másodszorra sem. Azon viszont ledöbbentem, miket mondtak neki. Mitől lett hirtelen ilyen istenkirály? Nem mondom, profi, a Fire akár világsláger is lehetne, de ez dala nem übereli. A gns ötletes, egyedi, sajnos nem láttam teljesen, de visszanézem. Hien szintén fülbemászó, bár ezek szerint tök süket vagyok, mert a Get Lucky-t rongyosra hallgattam, de ebben én nem hallottam ki. A Depresszio refrénjét szintén el tudom már dúdolni, de az tényleg hülyén hangzik, hogy ilyen nótát úgy hörög el. Marge jó, de annyira nem mászott a fülembe, kellemes kis dal, ennyi. Oláh Ibolya száma viszont emlékeztet valamire. A mondanivalója ütős, bár ő is abból a közegből került ki. Viszont rá is igaz az, hogy a leghitelesebb az az előadó, aki zeneszerző, szövegíró is.
A zsürit megrökönyödve hallgattam, ennyi hülyeséget összehordani? Összevissza beszéltek, hülye frázisokat pufogtattak. Na, de még a Magdi is? Pedig őt tisztelem, mert cd minőségben énekel és zeneszerző is. Egy kérdés, a Rakonczai nem tudom zeneszerzőként hány számnál működik közre, ezért nem zsűrizik? Vagy induló volt, de nem jutott be a 30-ba? Amúgy az eurovisio annyira színes, hogy bármelyik dal odavaló, max. hamar kihullik és nem mindig a férgese.

KopaszMercis 2014.01.26. 15:08:25

@vtbxx:
De van, mert az általad felsorolt próbálkozások ugyanazon a pályán mozognak, mint a dal… akár mit is mondat veled, a fesztiválokon elfogyasztott becsempészett tablettásból készült VÉBÉKÁ.

A magyar előadók raneroll próbálkozásai azzal egyenértékűek, mintha doktordré kámptonból átszédelegne a pusztára és félre lökné Laci Bácsit, hogy ő majd megmutassssa hogyan kell gulyáslevest főzni.

Biztos lenne olyan eltévedt gettólakó pajtás, aki megesküdne, hogy ez faintos, de olyan aki képes értékelni a rendes gulyást, az max vállba vágna az öreg negrót és visszazavarná tüstént a keverőpult möge, mert ahhoz ért.

Na te annyira tudod innen belőni, hogy mekkora szinvonal a vadfruttid, mint doktordré onnan, hogy hogyan kell gulyást csinálni.

Kapizsgálod már?

KopaszMercis 2014.01.26. 15:09:26

@vtbxx:
Jah igen, azért dícsértem a roadot, mert ők is mekkora király juesszé gyerekek.. hagyjuk már, egy fecske nem csinál nyarat, vagyis attól mert megporcukrozod a szart, az még szar marad, nem lesz tőle sütemény.

VérMiki 2014.01.26. 15:12:17

kicsit már csodálkoztam is, hogy a magát értelmiségi liberális demokratának tévképzelő indexes bérblogokon nem jelenik meg fikázó poszt a köztévé új műsoráról, amit persze amúgyis csak a szarmagyar fiddSS nácik néznek, hiszen nem olyan minőségi, és pártatlan, mint az ATV

de ím! megjelent az írás az egyik fikabajnok "újságíró" trollából...

KopaszMercis 2014.01.26. 15:15:24

@VérMiki:
Megjött a kedvenc látensheterom!!! De jó!!

miciur 2014.01.26. 15:16:42

Szerintem Kiraly Viktorek oriasi strategiai hibat kovettek el azzal, hogy nem a Fire cimu szamaval neveztek, tul koran kiadtak azt a szamot. Mondjuk nem az en stilusom, de azzal szerintem a vegso haromba jutott volna Koppenhagaban. A Dalt siman nyerte volna elotte persze.

VérMiki 2014.01.26. 15:16:52

@BélaBácsiTudja: hogy náci fidSS pártkatonák szerkesztik, és nem olyan pártatlan, mint az ATV, vagy az RTL Klub...

ja és, hogy nem szerepeltetik Demokrata Dopeman-t, minden értelmiségi liberális választott szellemi vezetőjét
ez már elve rasszizmus

dr66 2014.01.26. 15:16:53

Ízlések és pofonok...Nálam Oláh,Leslie meg a swingesek az első három a többi nem fogott meg.Ja,a Depresszió még jó volt. Ez a Marge vagy kit,miért kapott magas pontszámot.Unalom volt a köbön.

vtbxx 2014.01.26. 15:22:50

@KopaszMercis: Ki a rossz nyavaja mondta, hogy a Vad Fruttik lenyomja a RHCP-t, vagy a Brains egy echte jamaikai bandát??? Te hoztad föl a NOFX-et is (ami teljesen logikus lépés volt, hiszen egy európai megmérettetésről volt szó és ahhoz egy amcsi punkbanda a legjobb kiindulási pont). Te halóztad be, hogy szerintem ők jobbak a világ minden más zenéjénél, pedig csak a Dal mezőnyéhez viszonyítottam, te kezdtél el egyből arcoskodni, miközben halvány fogalmad sincs, hogy mellesleg mennyi és milyen zenéket hallgatok, mert tudod van olyan dolog hogy "internet"...

KopaszMercis 2014.01.26. 15:24:59

@vtbxx:
Nem érted lassan mondom:
Arra hoztam fel példaként, hogy nem szükségből fordulnak a közmédiához a nevezők, mert van média nélkül is siker. Az, hogy "kénytelenek" egy faszság. Értsd már meg KÉRLEK!

Azért neveztek, mert kapnak egy kis pénzt, ellátást, normálisabb körülményeket, egy kis jogdíjat stb. Nem azért mert muszáj, és kényszerpályán vannak. Értsd már meg bazd meg.

KopaszMercis 2014.01.26. 15:25:50

@VérMiki:
Utálom, amikor a hozzád hasonló meleg fidesznyikeket rasszizmussal meg kirekesztéssel vádolják.
Egyfelől buzi vagy, más felől cigányra szavazol. Felháborítóak ezek a magukat liberálisnak mondó majomemberek.

bat4 2014.01.26. 15:28:48

Mi a faszom az az X-faktor? Aki fost néz, fost érdemel. Amúgy is szarok a comment com-ra.

vtbxx 2014.01.26. 15:30:22

@KopaszMercis: és a média nélküli sikerre a NOFX volt a legjobb példád, csak gratulálni tudok.

KopaszMercis 2014.01.26. 15:42:23

@vtbxx:
a vegytiszta példa ők.. van még sok sok, de olyan aki a világ bármely szegmensében sok ezer embernek fel tud lépni és sosem voltak main stream mediában nincsen náluk népszerűbb azokban a műfajokban, amiknél én követem az andergrandot. De biztos a te haverjaid a Pipogya Fráterzben ők jobban tuggyák...

vtbxx 2014.01.26. 15:52:38

@KopaszMercis: Igen, Pipogya Fráááterz Forever!!! Sokkal jobbak mindenkinél és Fanszanszikszóban (nem tudom leírni jól mert paraszt vagyok) is fel fognak lépni 30ezer ember előtt, de úgy hogy senkinek nem szóltak előtte. Mert ugye attól andergrand.

KopaszMercis 2014.01.26. 15:57:11

@vtbxx:
Sokadjára nem érted a lényeget...

vtbxx 2014.01.26. 15:58:21

@KopaszMercis: Te már a legelső hozzászólásomat sem értetted, te nyertél.

KopaszMercis 2014.01.26. 16:05:53

@vtbxx:
ok, tiéd a nagy rüpülepe, erőlködj tovább úgy, hogy majd bekakilsz mit bánom én, csak hagyjál már békén.

vtbxx 2014.01.26. 16:09:22

@KopaszMercis: a rossznyavaja nem szólt hozzád, te kezdtél arcoskodni velem.

anden 2014.01.26. 16:48:20

Néha úgy érzem, hogy a comment:com meg én nem egy világban élünk. Én pont az x-faktor láttán sírom vissza a gyerekbetegségekkel teli Dalt. Itt legalább az alkotókészség meg a kreativitás egészen apró szikrája jelen van.

Azért lassan már mindenkinek sikerül levennie, hogy az indulók nagy része nem az eurovízió miatt indul el ebben a műsorban. Az underground szerezhet a klubbulikba pár plusz fogyasztót, a B-C-D kategóriás pop-énekesek megpróbálhatnak felúszni a felszínre, nevenincs előadók bekerülhetnek a köztudatba. A Depressziónak sem célja az eurovízióból metálfesztet csinálni, egyszerűen csak kimozdultak a szokásos közegükből. Btw, a linkin park-hoz hogy jön a Depresszió azt nem tudom, de Tankcsapda utánzatnak nevezni a Depressziót egy kurva nagy kapufa. Kétségkívül tájékozott vagy sixx a média mocsarában, de azzal amihez nem értesz óvatosan.

Lényeg a lényeg, a magyar pop iparnak nincs más felülete, ahol ennyi emberhez eljuthat, hiába a szabályozások. Ráadásul itt még visszajelzést is kapnak (szavazatok formájában) hogy mennyire bejövős az amit csinálnak. Szerintem teljesen rendben van ez a kezdeményezés.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2014.01.26. 16:53:15

Nekem a Hien kegyetlenül hiányzik a továbbjutók közül... Depresszió, Szabó Leslie-t, Group n swinget elengedtem volna bőven... bár az utóbbi kettő jó kis dal, de voltak náluk élvezhetőbbek is.

zoldpont 2014.01.26. 16:53:54

valaki sürgősen mondja meg, hogy az Oláh Ibolya dalának refrénje melyik számból lett nyúlva!!! ezen kattogok már egy ideje :O amúgy megy eurovizió mindig is egy híg fos volt, nem értem mire ez a nagy felháborodás :D

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.26. 16:58:52

@Dr. Schwanzkopf Rudolf:
Nekem a műsor megtekintése nélkül is inkább Lemmy a befutó :D

anden 2014.01.26. 16:59:07

@Tomi9046: Arról a Hienről beszélünk, aki a kisfilmjében büszkén említette hogy a dalt ő írta, aztán pedig bemondták hogy a dalszövegíró Johnny K. Palmer? :D

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2014.01.26. 17:00:01

A Depresszió daláról az derült ki, hogy a klip nélkül egyáltalán nem működik. És még így is ők voltak a legjobbak...

heimdall 2014.01.26. 17:01:01

Csak egy tanulság van: amikor kereskedelmi tévé csinálja ezt, akkor jó. Ha a közszolgálati, akkor szar.
Amúgy tényleg szar, de ez a zsűri nem kevésbé nevetséges és szakmai, mint a másik két majomparádé zsűrije. Mindegyik a pénzért csinálja. És mindegyik tudja, hogy az egész egy vicc. Legyen az A Dal, a Csillag születik vagy a Megasztár.

hogi 2014.01.26. 17:02:29

@zoldpont:

végre ásnak is feltűnt. én tegnap egész este ezen rugóztam, de nem tudtam rájönni. tuti lopta.

Nikuyome 2014.01.26. 17:10:18

Küldjük ki megint a ratyi Átok Zolit, azon legalább lehet nevetni.

KopaszMercis 2014.01.26. 17:10:50

@heimdall:
azért amatőrizmusban és szakmaitalanságban Pülöp mindent visz.

heimdall 2014.01.26. 17:18:43

@KopaszMercis: az lehet, de ez nem menti fel sem ennek a színvonaltalanságát, sem a többiét.

Róbert Tamás 2014.01.26. 17:19:02

Ez van, amikor a "zseni" Geszti dalai kimaradnak a versenyből.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.26. 17:19:54

@Nikuyome:
Emlékeim szerint őt azért tartották óriási esélyesnek, mert tudott hátra szaltót csinálni, ami számomra ugyan nem világos miért is kvalitás egy énekesnél de biztosan volt valami alapja.

KopaszMercis 2014.01.26. 17:20:14

@heimdall:
just establishing a baseline

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.01.26. 17:26:29

"És ha már a Lukács László úttörőcsapatnál tartunk, a heavy-metal az nem a Depresszió"

Én úgy emlékszem, hogy modern rock stílust mondott Gundel a felvezetőben (jelentsen ez bármint is).

heimdall 2014.01.26. 17:27:32

@KopaszMercis: na meg attól még a szar sem lesz csokipuding, mert van mégszarabb. :) Szerencsére megvan a választás joga, nem kell nézni.
Akinek meg ez a szint, annak úgyis mindegy.

KopaszMercis 2014.01.26. 17:30:52

@heimdall:
hát nem igazán… próbáltam nem befizetni az adómat arra hivatkozva, hogy a Rátkai Pülöp egy köcsög paraszt, de nem volt ilyen rubrika amit beikszelhettem volna az adóbevallásomban.

heimdall 2014.01.26. 17:37:12

@KopaszMercis: nyilván nem erre értettem hanem arra, hogy nézed-e vagy sem. :) De a közszolgálatit valóban fel kéne szántani, bármely kormány alatt. Értelmetlen.

KopaszMercis 2014.01.26. 17:40:38

@heimdall: világos… az én olvasatomban amúgy nem az a szabadság, hogy szabad emberek szabad országban azt csinálják amit szabad :) ennél kicsit összetettebb

KopaszMercis 2014.01.26. 18:24:10

@heimdall:
hanem azt amit én mondok hogy szabad :P

heimdall 2014.01.26. 18:26:43

@KopaszMercis: ami azt jelenti, hogy a szabadság csak viszonylagos :)

Nyilas 2014.01.26. 18:42:14

Nézed?Úgy kell neked!Közpénzből ekkora f@szságot!!

abrelosojos 2014.01.26. 19:52:11

@Teshow: ja, az egész magyar popszakma úgy érezte, de már a válogatón kiesett, és maradtak ezek a szarok. tudod te, mit beszélsz? és azt, hogy milyen vicces? :-)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.26. 20:57:26

Nem kötekedni akadok, de csupa nagybetűvel ilyen lenne: NEMZETET. Így simán csak nagybetűvel.
Csupa nagy betűvel meg mondjuk nemzetet, de 72 pontos betűmérettel (bemutatnám, de sajnos, a blogmotor nem fogad HTML-kódokat).

A pár százmillióban pedig a százmillió egybe.

HaCS 2014.01.26. 20:59:53

"USS Cameron!
Itt James Cameron!
Megtaláltam, megtaláltam a lécet!"

belga6 2014.01.26. 21:01:03

Ismerek sok jó magyar zenekart, feltételezem, hogy a jelentezők között voltak minőségi produkciók is. Alapvetően az lehet a gond, hogy akik kiválaszotta a 30 indulót, azok rossz munkát végeztek. Lehet, hogy uram-bátyám módszerrel történt a válogatás? Máskülönben hogy kerülhetett be egy végig hamisan éneklő Cserpes Laura, egy Bruno Marsot nyúló Király Viktor, egy harmatgyenge, 2 akkordra is képtelen tinipunktrió? Nem a magyar zenei élet szar, hanem akik döntöttek a 30 döntősről.

KopaszMercis 2014.01.26. 21:46:35

@belga6:
"Nem a magyar zenei élet szar, hanem akik döntöttek a 30 döntősről."
mind a 2 szar

bitond 2014.01.26. 22:08:17

A Dal alapvetően két dologban különbözik az X-faktortól:

1. Lehetőség a magyar szerzemények bemutatására. Ami persze olyan, amilyen, csodák nincsenek.

2. Lehetőleg megfelelő magyar szereplője legyen az Euroviziónak. Nem azért, mert az annyira fontos és színvonalas műsor, nem is Nemzeti ügy, de akkor is, (több?)százmillióan nézik, és úgy mint magyart.

Akinek ezek nem számítanak, annak marad a fikázás öröme.

biggyh 2014.01.26. 22:11:46

azért Novodomszkyt sunáznám... bár kétségtelen, hogy nem most volt a legjobb a ruhája.
maga a műsor elég tré..

bitond 2014.01.26. 22:12:32

@anden: Csak most olvastam az írásod. Az egy mondatomat szépen kifejtetted!

thelizardking 2014.01.26. 22:13:44

Ez a dal arra jó, hogy a Megasztár, X Faktor, Voice és hasonló szarokban feltűnt, de mára lesüllyedt, a feledés mély homályába veszett "énekesek" és a TV2/RTL tehetségkutatóiba bejutni képtelen ismeretlen gyökerek pár órán keresztül rombolják a közízlést. A győztest egy pár hónapig felkapja a média, kicsit futtatják, aztán szép csendben eltűnik.

biggyh 2014.01.26. 22:14:19

azért Novodomszkyt sunáznám.. bár a tegnapi ruha tényleg elég ócska volt.. de ő legalább jó

Teshow 2014.01.26. 22:18:06

@abrelosojos: El kellene mégegyszer olvasni, amiket fentebb írtam. Akkor rájönnél, hogy nem én vagyok az ellenség!
És igen, a helyzet nagyon nem vicces! :(

jogalany 2014.01.26. 22:23:53

A győztes már megvan: Király lesz az.
Olyan lenne mint a lottó több milliárdos játéka (már 2 milliárd felett van, meg sem áll 3 -ig), ahol lehet tudni mennyit nyer: 3 milliárdot, de csak pár ember tudja ki az. De már tudják, elvégre ez a matematikát "meghazudtoló" nagy nyeremény eloszlás, csak úgy jöhet létre, ha a halmozódást mesterségesen irányítják.
Ha a lottónál lehet tudni, hogy csalás lehetséges, egy Dal-nál ez a bizonyosság, mint a való világok, az X faktor stb. esetében.

HaCS 2014.01.26. 22:30:45

@bitond:

Esetemben, akinek ezek igenis számítanak fájdalom, hogy kritizálni (fikázni)vagyok kénytelen.
De sajnos az előadók többségénél úgy érzem, mintha néhány hasonlóan magas színvonalú (irónia, értem?) műsorban lefőtt pörköltet most felbüfögnék és rágnám, rágnám, de lenyelni sehogyan sem bírnám még egyszer.

Az 1. ponttal kapcsolatban inkább hallgass MR2-t (neadjisten akusztikot). Ez a műsor művészeti, zenei szempontból alkalmatlan.

A 2. pontra ez a műsor ebben a formában ezzel a felhozatallal, sajnos minden szempontból teljes mértékben alakalmatlan.

jogalany 2014.01.26. 22:33:07

"Nem a magyar zenei élet szar, hanem akik döntöttek a 30 döntősről.
"
@belga6:
Nézem a Csiszárt, és ettől komolyabbnak gondoltam Őt, de aztán rájöttem, Ő üzent nekünk, hogy ez az egész egy vicc. Üzent a bohóc szemüvegével, a karpaszományával, a túl lihegett dicsérettel (Király csúnyán is nézett rá, lehet holnap már ki is rúgják?)
Egy igazi értelmiségi üzenet. Kovácsék Katija félve nézegetett Rátkayra, és dadogott mikor a hang, a hamis hangról szólni merészelt. Rúzsa az ami, Sárika.....
Rákay az más tészta, Ő a hivatalnok, hozzáértése nincs nem is kínlódik vele, ki van adva, Király a nyertes és ezt hatalmánál fogva végig is veri, hiszen a többi zsűri tag valahol függhet Tőle egzisztenciálisan. A népszavazás meg úgyis csak egy álca. Mint mindenhol.

bitond 2014.01.26. 22:43:37

@HaCS: "ez a műsor ebben a formában ezzel a felhozatallal, sajnos minden szempontból teljes mértékben alakalmatlan."

A "Kedvesem" így jutott ki, egyébként ez aligha történhetett volna meg! És szépen végzett.

asd1098760 2014.01.26. 23:00:25

szokásos m1 színvonal... hóhelyzetes tudósításuk megvolt? www.youtube.com/watch?v=eZ4tENJsoC8

Mr. Alkohol 2014.01.26. 23:22:09

Egyik dal sem volt fülbemászó, melodikus, némelyik szöveg nem volt érthető. Lehet, hogy én vagyok túl öreg, de az 1960-as évek (akkor még nem éltem) dalaihoz képest ez mind nudli.
A mostani 10 versenyszám mindegyike valamelyik befutott külföldi sláger utánzatának tűnt.
A Depresszió együttes száma negatív értelemben volt retró: kb. az 1990-es évek közepén volt menő az ilyen stílus, most dögunalom.

bovorac 2014.01.26. 23:43:27

A zsűri egy az egyben úgy néz ki, mintha egy Gálvölgyi-paródia szereplői lennének. Konkrétan az X-Faktor paródiáját tudnám velük elképzelni.

(Kálmánunknak helyes az a bajusz. Most már végképp magyarnak látszik-:)

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2014.01.27. 00:14:11

@anden: LoL? :D Etről lemardtam. :) De maga, amit énekelt és ahogy, az nekem nagyon bejött. Dög volt a csaj. Régen nem is tetszett, de most...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.27. 01:22:41

@KopaszMercis:
Ez nem igaz, vannak nagyon jó magyar zenekarok, csak ahogy te, úgy a tévések se hallottak róluk. Persze nem a mainstream vonulatban.

(Én mondjuk lehet, hogy indítanék egy Kampec Dolorest, Egy Kiss Erzsi Zenét vagy Úzgin Űvert ezen a mutatványon. Talán még esélyük is lenne, mert bár nem pop, de befogadható zene, és utóbbi kettőnél a szöveg sem lenne gond.

@HaCS: )
Az MR2 már vagy 3 éve nagyon szar, köze nincs ahhoz, amilyennek indult (mert akkor tényleg jó volt, bár etikusnak már akkor sem neveztem volna, amit csinálnak, közpénzen közszolgálatiságról mentes zenerádió azért elég méretes pofátlanság).

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.27. 04:13:59

@latin szerelő:
Hát pedig ekkora etalon.
Az egyetlen magyar igazi rockénekesnő az 1950-es évektől mostanáig.
Valóban kár, hogy hagyták ezekbe a tinglitangli diszkószarokba elkallódni. Sokkal több volt benne.

@Dzsano:
Az East mondjuk tényleg jó volt. A többi azért elég feledhető.

@zsebatya:
Na igen, én láttam az A38 után még kétszer. Fenomenális.

@KopaszMercis:
Mondjuk mivel az angol kb. az anyanyelve (3-4 éves korától kb. 20 éves koráig Amerikában élt), nem lehet neki nehéz jó angolsággal énekelni.

"Felétek ez ilyen bonyolult feladatnak számít ezt kimatekozni?"
Igen, a Fidesz seggnyalóinak ezt ilyen nehéz kimatekozni. Erre futja nekik.

"Figyi… már hegyeshalomnál szabad az átjárás, és az angolt sem tilos megtanulni."
A Paddy and The Rats énekese bennszülött ír, anyanyelve az angol, és ha jól tudom, az Irie Maffia énekesének is.
A gitáros esetében meg tök mindegy, beszél-e angolul.

"A magyar előadók raneroll próbálkozásai azzal egyenértékűek, mintha doktordré kámptonból átszédelegne a pusztára és félre lökné Laci Bácsit, hogy ő majd megmutassssa hogyan kell gulyáslevest főzni."
Ez viszont egetverő faszság.

@koolkat:
Kár, hogy ezt a dalt 90%-ban vagy 10-12 éve már eljátszotta a Mind1 zenekar A nevem címmel, más szöveggel és kissé eltérő hangszereléssel.

@anden:
"Tankcsapda utánzatnak nevezni a Depressziót egy kurva nagy kapufa"
Pedig kurvára azok. Csak sokkal rosszabb kivitelben.
Mondhatnánk, hogy ők a szegény ember Tankcsapdája.
Szóval azzal, amihez nem értesz, csak óvatosan.

CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika 2014.01.27. 06:11:25

Aaaaaadj egy puszikááát, hagy tanuljam meg a lambadáááát !

Phoenix84 2014.01.27. 06:14:21

Ez oltári bullshit... Akkora baromságokat hord össze a szerző, hogy kettéáll egy épeszű rocker füle...

izellajos 2014.01.27. 07:53:17

most komolyan mit vártatok? ez a kritika izzadtság szagú. tavaly is ez volt a helyzet ezzel a műsorral, szóval ennyire naivak nem lehettek. A zsűri választotta ki a 30 dalt, szóval egyértelmű, hogy nem fogják savazni a saját döntésüket. A látvány amúgy jobb mint egy átlagos mtva produkció -lásd pl Szerencseszombat - ez van ezt kell szeretni, mert sajnos nem kritikák alapján fogják eldönteni, hogy mire verik el az adómilliárdjainkat :S

tingli-tangli 2014.01.27. 09:04:08

az jutott eszembe, hiába vérprofi Király Viktor, ha a közönségre bízzák, szerintem kihullott volna. Amúgy van egy montázs, ezt végighallgatva nem is olyan rossz ez a mezőny, www.youtube.com/attribution_link?a=Qfq-ScvKk5A&u=%2Fwatch%3Fv%3DXZvNm3M9elc%26feature%3Dshare

keios 2014.01.27. 09:41:31

"És ha már a Lukács László úttörőcsapatnál tartunk, a heavy-metal az nem a Depresszió, kedves Gundel Takács Gábor, a Depresszió az olyan, amikor pár srác Linkin Parkot játszik Tankcsapdának öltözve."

Kedves cikkíró, egy dolog hogy lövésed sincs a zenekarról, és a fáradtságot sem vetted hogy utánaolvass mióta zenélnek, hány albumuk van, milyenek is azok (arról már nem is beszélve hogy esetleg pár szöveget odafigyelve hallgass meg hogy ne írj ekkora butaságot), de ezek alapján még a Tankcsapáról sincs fogalmad (kinézet pl), de ami igazán gond, hogy úgy látszik úgy egyáltalán a rockzenéről sincs semmi lövésed.

szvob. 2014.01.27. 09:52:23

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
A Paddy and the Rats énekese annyira ír, hogy miskolci és magyar az anyanyelve.
Sena (Irie Maffia) anyanyelve viszont az angol, mivel ő meg ghánai.
Látod, nem ezen múlik. Meg lehet tanulni Miskolcon is angolul, még a Földes gimnáziumban is :)

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.01.27. 11:21:00

Mielőtt valaki azt hihetné, hogy le van zsírozva a győztes személye:
Csak megjegyzem, hogy tavaly a nagy rajongóbázissal rendelkező 3 ember(tehetségkutatós énekes) jutott a legjobb 4 közé, és egy addig még nem hallott/látott hipszternek kikiáltott gyerek. No, melyik kapta a legtöbb szavazatot?
Pedig a szűri Kállay-Saunderst és Radics Gigit folyamatosan nyomta a műsor folyamán.

cinika 2014.01.27. 16:06:39

Azt lehet tudni, hogy ByeAlex miért nincs a zsűriben, és miért kérték fel más feladatra? Előző évben csak ott volt a Compact Disco-s csóka, előtte meg Wolf Kati...
Kovács Kati lehet, hogy lehúzott sok-sok évet a szakmában (nem értem hogyan, mert énekelni sosem tudott, csak nyaki erek dagasztásával kiabálni), attól még nem ért hozzá... no meg a másik három sem érthető számomra. Ok, tudom, ha egyik sem jó, mondjak valakit helyettük. De nem tudok. Kis hazánkban nem ismerek kompetens zenekritikust. Merthogy nem is az előadók képességét kell zsűrizni, arra elég lenne egy énektanár is.
Ha dalról van szó, akkor énekelje el egyvalaki az összeset, aztán úgy tessenek dönteni, melyik dal jó :)

bollokcs 2014.01.28. 10:42:44

Azt nem lehetne, hogy elfelejtjük ezt az egész "euróvizilós" mizériát és nem veszünk részt rajta? Mert nyerni kb. annyi esélyünk van, mint annak hogy a Led Zeppelin polkalemezt ad ki jövőre...

A Dal helyén pedig javasolnám a monoszkóp sugárzását... :)

abrelosojos 2014.01.28. 23:26:59

@Teshow: elolvastam. előre és utólag is bocsánatot kérek. értem, hogy miről írtál, értem a problémát, amit felvetettél, ám mégiscsak ragaszkodni kellene a tényekhez, még ha csak kicsit is. popszakma? pláne az egész? legalább melyik generációja? hol? mikor? a dalban? na ne csináld már... szóval értem, hogy kétségbeesésedben ez a, kissé patetikus kép állt össze a fejedben a hiánypótlásról, csak nem fedi a valóságot. a dal az eurovízió ürügyén egy próbálkozás a királyi tévétől, hogy valami hasonlót hozzon össze, mint a kertévék, a cél a nézettség emelése. de komolytalan, hiteltelen úgy az "előadókat", mint a zsűrit (wtf?!) illetően. izzadtságszag a köbön és bénázás, kevés indulóval, azt a szót, hoyg "popszakma" ezzel a műsorral kapcsolatban pedig elfelejtheted, mert ahhoz végképp nincs köze. hány éves vagy? óvodás? a popszakma már kicsit régebben kezdett felépülni, mint amire ez a gyösz műsorutánzat csak távolról is utalni tud. szóval nem kell önérzetesen megsértődni és zöldségeket írni :-)

abrelosojos 2014.01.28. 23:29:30

@bollokcs: de ha lenne is esély, akkor is, mit ér ez a középszerű, sztereotípiákat halmozó, szarabbnál szarabb, de annál hangosabb műanyag számokkal virbliző ótvaros giccsparádé?

abrelosojos 2014.01.28. 23:33:01

@cinika: elég volt, hogy egyszer égette magát ebbena szarban :-) majd zsűrizni megy vissza :-)

abrelosojos 2014.01.28. 23:37:34

@Mr. Közbiztonság Szilárd: még szerencse, hogy van nekünk egy ilyen szilárd szilárdunk, aki viszont mindenhez ért, de leginkább a más lekezelő kioktatásához :-) különösen szimpatikus vagy :-)és sokaknak ám

KopaszMercis 2014.01.29. 19:18:28

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Uzgin Úver előzenekarunk volt a sziget fesztiválon, de hagyjuk… biztos én nem ismerem. Hagyjuk már a hülyeséget.
süti beállítások módosítása