Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A The Americans: Az oroszok már a jenki spájzban vannak

2013. február 01. 13:30 sixx 12 komment

A Homelanddel a Showtime húzott egy okosat, és abba a környezetbe vitte el a (kém)drámát, amit olyan jól ismernek az amerikaiak, a kertvárosba, ahol az Irakból kiszabadított Brody őrmester lakik kedves kis családjával. Az FX a The Americans fejlesztését nagyjából akkor kezdte el, amikor a Showtime a saját sorozatáét, így nem is fogjuk rá hogy nyúlás, de az alapfelállás azért valahol hasonló: kémek laknak a Lila akác közben. Spoileresek leszünk.

Képernyőfotó 2013-02-01 - 1.07.54 PM.png

A szovjetek hidegháborús kémprogramja sok filmest és tévést megihletett már, az Alias egyik epizódja egy olyan városban játszódott például, amiben az oroszokat képezték ki az amerikai társadalomba való beépülésre, a főszereplő anyjáról nem is beszélve, aki meg ugye azért érkezett az USA-ba, hogy Jack Bristow felesége legyen, és így kémkedjen a CIA-ügynök után. A The Americans rendkívül lendületes pilotja a nyolcvanas évekbe, pontosabban Ronald Reagan elnöksége idején játszódik, és egy olyan párról szól, akik oroszok, de amerikaiaknak adják el magukat, gyerekkel, kertvárosi lakkal, tokkal-vonóva, csak Fidó, a kedves labrador hiányzik a tökéletes képből.

Képernyőfotó 2013-02-01 - 1.08.19 PM.png

Közben persze kémek, de nagyon: az asszony, ha kell, szájjal szeret egy külgyminisztériumi lúzert, aki a szopatás közben árulja el a hivatali titkokat, a faszi meg az álcázás nagymestereként szedi ki az infót a gyanúlan FBI-titkárnőből. A pilot az alapfelállás felvázolásán kívül két-három konfliktusforrást is belenget, a szomszédjukba például egy kémvadász FBI-ügynök költözik, Philip, a férj ki akar szállni a buliból, de Elizabeth olyan hithű orosz, akit nem lehet Oreo keksszel és légkondícinált nappalival eltántorítani az anyaföld szeretetétől, és akkor még ott van az orosz felettesük, aki egyszer csak megjelenik, hogy megkavarja a szart picit.

Képernyőfotó 2013-02-01 - 1.06.59 PM.png

A pilot nemcsak nekünk, hanem szinte az egész tévés kritikustársadalomnak bejött, mert a színészek, különösen Keri Russel (Elizabeth) és Noah Emmerich (Stan, az FBI-ügynök) jó, de Matthew Rhys, az orosz-amerikai családfő sem lóg ki nagyon a sorból, csak valahogy túl merev az arca ahhoz, hogy mindig hiteles lehessen. A sorozat ráadásul jól, bár kissé szájbarágósan alkalmazza az elkerülhetetlen flashbackeket is - kifejezetten érdekes az, hogyan ismerkedtek meg a szereplők még valahol Moszkva-alsón, és hogyan képezték ki őket, a múlt itt nem hézagkitöltő, hanem a sztori szerves része.

Képernyőfotó 2013-02-01 - 1.08.39 PM.png

Ami nagyon tetszett még, az a vágás, amivel egy egyszerű emberrablást is iszonyú feszültté és tempóssá tettek a készítők. A képi viágból nekem hiányzott a nyolcvanas évek erőteljesebb ábrázolása, bár a Russellre adott, derék fölé érő farmer, az odavág rendesen. Tévésorozattól meglepő módon az akciójelenetek is nagyon stimmelnek, a verekedések egy pillanatig nem tűnnek megrendezettnek, akit itt eldobnak, annak szar, ez látszik a mozdulatokon. Érdekes, izgalmas pilot jó színészekkel - ennél többet nem vártunk a sorozattól. Értékelés: 5/4,5

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.02.01. 14:33:22

Lehet, hogy furcsán fog hangzani, de nekem kicsit sok volt az akció.
Mióta az első híreket hallottam a sorozatról, többször is elképzeltem a helyzetet. Egy ilyen szituációban valami elképesztő módon kell figyelni a látszat fenntartására, a rejtve maradásra (ami persze irtózatos feszültségeket és pszichés terheket tud szülni).
Erre ezek mit tesznek? A nyílt utcán üldöznek és rabolnak el embereket, aztán éjjel kiengedik a garázsukban, hogy bunyózzanak vele egy jót, miközben a szomszédban figyel egy kémelhárító FBI-legény. Meg elmegyünk randizni a KGB-safehouse-ba a KGB-fejessel. Meg elmegyünk megruházni azt, aki sunázná a 13 éves lányunkat. Mert így nyilván rejtve lehet maradni 10-20 évig…
Szerintem ha egy (két) kém így viselkedik ebben a szituban, két hét alatt lebuknának.

A két főszereplő találkozása jó téma, hiszen hiteles házaspárrá kell válniuk. A megvalósítás már annál bénább volt.

Ami számomra igazán vonzóvá tudná tenni az Americans-t, abból elég keveset kaptunk: a főszereplők helyzetének a bonyolultsága, ennek minden gyakorlati és pszichés terhével együtt. Pl. hogy évtizedeken keresztül hogy tudják elérni, hogy a saját gyerekeik egy árva félmondatot se halljanak meg a “melóról”. Ilyesmik. Na meg hogy ezeket a dolgokat senkivel nem beszélhetik ki egymáson kívül, el kell temetniük magukban az aggodalmaikat, kételyeiket, félelmeiket.

A fickó vívódása, hogy dobbantson-e, szintén rendben volt, ott érezni lehetett a feszültséget és a kétségeket, amik belülről feszítik szerencsétlent. A himnuszt éneklős jelenet talán a kedvencem volt (azzal együtt, mikor az új szomszéd elmondja, mit melózik).

A színészek jók, az alapsztori jó, szóval egyelőre biztosan maradok, de remélem, hogy kicsit átgondoltabb lesz a történetvezetés.

Faby 2013.02.01. 16:42:05

Érdekes, az Elementary egyik részének is ez volt az alap sztorija, ott is a "férj" ki akart szállni, a gyerek meg nem tudott semmit. Ráadásul ott is volt egy szart kavaró felettes, kapcsolattartó orosz tiszt.
Érdekesen hangzik, megnézem.

the_daver 2013.02.01. 18:54:29

2013 legjobb pilotja? Akkor gyorsan tessék megnézni az Utopia-t. Ahhoz képest minden amcsi sorozat nevetséges sablonvacaknak tűnik.

gaknab 2013.02.01. 20:37:49

Általában egyetértek Sixx véleményével, de ebben az esetben nem tudom miért kapott ilyen kimagasló kritikai visszhangot a pilot. Szerintem, ha csak a Homeland-hez hasonlítjuk, ég és föl a két sorozat. Bár ne legyen igazam, mert az FX-es sorozatok mind egytől egyig minőségi munkák, de úgyérzem a Rubicon sorsára fog jutni.

NPeete 2013.02.01. 21:02:45

Szerintem az egész rész olyan mindenből kevés (az akciókat leszámítva), túl steril volt hiányzott 1-1 apró részlet a dolgok mögül.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.02.02. 01:40:11

@gaknab: szerintem ha a Homelandhez hasonlítják akkor ez a pilot után kasza, sehol nem volt a két színész Lewishez vagy Daneshez (hátmég Mandy Patinkinhez) képest, a feszültség egyetlen egyszer nem jött át, még a pofonnál sem. Szerintem sem kéne a Homelandhez hasonlítani, a beharangozókból azt vártam, hogy valami hasonló és erre bumm, óriási csalódás eddig.

justbabbling (törölt) 2013.02.02. 11:00:31

Nekem is hiányzott a 80-as feeling, a pszicho-thriller, de leginkább az emberek személyisége. Értem én, hogy most az egyiknek honvágya van, a másik meg abba akarja hagyni az egészet, csak nem érdekel, mert nem empatizálok velük.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.02.02. 13:36:56

Szerintem is hiányzik belőle az a feszült pszihés hangulat, amit egy ilyen témától várni lehetne.

A lebukás-félelem, a ki-is-vagyok gyötrődés, a szomszédra-gyanakvás paranoiája, ezeket nem lehet érezni igazán, nem voltak erősek.

És hát hiányzik nekem is a 80-as évek feeling.

Ami e legjobban sántít, hogy a férj az aki inkább gyökeret eresztene, és a feleség a keményvonalas szovjet. Inkább fordítva lenne életszerű, ha már szült két gyereket, azoknak a jövője inkább az anyának lenne fontos. Főleg az ő gyerekkorára emlékezve.

De ami miatt mégis nézem egy darabig az utolsó 2-3 perc, a garázsos éjjeli jelenet, mert ebben benne volt mindaz amit a hsz elején hiányoltam.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.02.02. 13:48:31

+ Ja és ami meg nettó hülyeség, hogy az FBI fickó csak úgy közli beköltözéskor hogy ő kémvadász... Az ilyet nem veri dobra az ember, pláne nem olyan aki évekig fedett ügynökként dolgozott...

garnéla mák 2013.02.02. 16:53:50

@Sigismundus: az apa múltjáról még nem tudtunk meg semmit, de az lejött a flashbackből is, hogy nem csak a család miatt akar kiszállni a kémkedésből, hanem az amerikai álom megvette kilóra.
egyelőre én is fenntartásokkal kezelem a sorit, de adok neki esélyt, már csak az FBI-os csóka miatt is.

saks 2013.02.04. 08:56:53

Szerintem ez az év egyik legjobb pilotja volt, nekem nagyon tetszett, csak félek, hogy a következőkben le fog ülni kicsit és megkapjuk azt, amit úgy hiányoltok - a pszichés vívódást! Az akció meg kell, különben nem lenne sorozat - pl. az is nagyon bejött, hogy azt a pedofil bunkót nem nyomta le rögtön a boltban, mert meg kell tartani az álcát mindenáron, pedig látszott hogy nagyon szeretné, majd később megkereste, mert mégiscsak apa, aki a gyerekét védte.
A Homelandhez hasonlítani meg tök hülyeség (csak a rejtetten a kertvárosban a közös), mivel a két sztori teljesen más - ne felejtsük el, hogy az ikertornyok után radikálisan változott a felállás.

saks 2013.02.04. 09:00:41

Egyébként érdekes, hogy mindig csak arról szólnak a filmek/sorozatok, hogy oroszok beépülnek amerikában, de arról soha, hogy amerikaiak beépülnek a szovjetúnióban. Ilyen nem volt, ez csak orosz specialitás volt?
süti beállítások módosítása