Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A mormonok sokkot kaptak a melegektől

2012. augusztus 28. 12:30 sixx 18 komment

A Utah állambeli KSL-TV vezetősége közölte az NBC-vel, hogy nem hajlandók műsorra tűzni a The New Normal című vígjátéksorozatot. Az USA-ban nincs olyan központi kereskedelmi tévézés, mint Európában, a nagy network tévék (NBC, ABC, CBS, Fox és CW) helyi állomásokkal szerződnek, akik a főműsoridőben és késő este sugárzott műsorokat veszik át tőlük, azaz az este 8 és hajnal 1 közötti időszakra vonatkozóan - már amelyik tévének ilyenkor van műsora, mert a CW és a Fox esténként maximum 3 órányi műsort szolgáltat.

Jess Simpson, a KSL televíziót birtokló Bonneville International elnöke azt nyilatkozta egy helyi lapnak, hogy megnézték a The New Normal pilotját, majd a cégvezetés egyöntetűen úgy döntött, nem kérnek belőle. A Kés/alatt és a Glee készítője, Ryan Murphy vígjátéka egy meleg párról szól, akik egy béranya szolgálatait veszik igénybe ahhoz, hogy gyerekük legyen. A nő a terhesség idejére beköltözik a két férfi lakásába, és magával hozza homofób anyját is, akit a főleg a moziból (Farkangyal) ismert Ellen Barkin alakít.

Nem ez az első program, amit a mormonok visszadobnak, tavaly a The Playboy Club című (bukott) sorozatot minősítették túl merésznek. A Twitteren persze elszabadult a pokol, a KSL tévét homofóbiával, szűkagyú bigottsággal vádolják, a helyi lakosok pedig petíciót indítottak, hogy a The New Normal Utah-ban is látható legyen. A szeptember 11-én bemutatkozó sitcom ellen a One Million Moms nevű nőegylet is tiltakozott, ők az NBC reklámpartnereit zaklatták heteken át, azt remélve, hogy megvonják a támogatást a csatornától.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spotted 2012.08.28. 13:24:30

nem lehet hogy a mormonoknál plusz még az is hozzájárult ehhez a hisztériához, hogy a meleg pár egyik tagját az az Andrew Rannels alakítja, aki a Trey Parker és MAtt Stone (South Park) által készített The Book of Mormon c. Tony-díjas (és egyébként kurva vicces), mormon-kifigurázó musicalében az egyik főszereplőt Elder Price-t játssza? bár lehet hogy csak gyárilag ilyen homofóbok.

vitaygeorgina 2012.08.28. 13:30:29

Valakik nem akarnak melegekről szóló sorozatot nézni. A hírből nem derül ki nekem, hogy ezt sértő módon kommunikálták volna, nem kérték, és kész. Az nem világos, hogy őket miért nem illeti annyi tolerancia az ügyben, hogy ha nem akarják, akkor ne nézzék. Egyes emberekben, akik a tolerancia bajnokai, miért van tolerancia a melegek felé, és miért nincs azok felé, akik ebből nem kérnek?
Mielőtt valakinek nem világos: nem a melegek elleni atrocitásokkal szemben várok toleranciát. De ha egy csatorna nem kér egy sorozatot, feltételezem vallási okokból, azt miért nem lehet tolerálni?

spotted 2012.08.28. 13:43:33

szerintem ezzel az a gond, hogy a csatorna akarja eldönteni a potenciális nézők helyett, hogy mit NEM nézhetnek, miközben sokkal egyszerűbb lenne a nézőnek úgy döntenie, hogy vallási vagy bármilyen más okból nem akar nézni valamit ami megy a tv-ben. attól hogy egy csatorna lead valamit, nem kötelező azt senkinek sem néznie, de legalább megvan a választás lehetősége. így viszont az sincs.

vitaygeorgina 2012.08.28. 14:11:19

@spotted: nem értek egyet. Manapság nem igaz, hogy nincs választási lehetőség. Még itt, Magyarországon sem maradsz le semmiről, amit nézni akarsz, hiába nem adja le egy országos csatorna sem. Itt a comment blogon is nagyrészt olyan sorozatokról jönnek a hírek, amik Mo-n egyáltalán nincsenek, mégis egy csomóan hozzájutnak.
Azt sem hiszem, hogy ahol ez a KSL tévé fogható, ott ők lennének az egyetlen, kizárólagos csatorna, és amit ők nem adnak, arról mindenki lemarad.
Ráadásul a cikkből úgy vettem észre, hogy ez egy mormon csatorna, mert azt írja: "Nem ez az első program, amit a mormonok visszadobnak". Tehát maga a csatorna vallási tematikájú, vagy valami hasonló, és ha úgy döntenek, hogy nem adnak le valamit, akkor szerintem az a saját ügyük, a néző meg nem marad le semmiről, streamelhet, vagy letölthet, vagy úgy dönt, hogy másik csatornát néz. Feltételezem, hogy a mormonok amúgy sem néznék ezt a sorozatot, tehát elvileg nem sokat kockáztat a ksl, ha kihagyja őket a műsorból.

goodjohnwin 2012.08.28. 14:28:56

@vitaygeorgina: itt arról is szó van, hogy lassan az egyes vallási csoportok feladhatnák kirekesztő dogmáikat, a társadalom többségéhez idomulva - végülis nem a középkorban élünk, ne a gyűlölettel különböztessék meg magukat a többi szektától.

vitaygeorgina 2012.08.28. 14:56:34

@goodjohnwin: semmi közöm a mormonokhoz. Ezt előre leszögezem, hogy érthető legyen, hogy nem miattuk vitatkozom annyit, hanem mert teljesen másképp látom, és ha beszélünk róla, akkor teljesebb képet kapok a dolgokról.

Szóval a következőt gondolom: adott egy vallás. Aki hisz benne, annak van egy erős meggyőződése, hogy szerinte hogyan kell élni. Miért nem lehet békén hagyni? Miért kell tőlük elvárni, hogy a világhoz igazodjanak? A vallásnak nem lényege, hogy a világhoz igazodjon, pont az által tudna erős erkölcsi alapot nyújtani, hogy nem változik mindig a széljárással. (Most hagyjuk azt, hogy az egyes emberek megvalósításában ez nem működik ilyen szépen.)
Nekem úgy tűnik, a mai világ arról szól, hogy virágozzék száz virág, mindenkinek sokkal több minden áll szabadságában, mint régen. A melegek rengeteg jogot nyertek, és békésen elférnének a mormonok mellett, akiknek a hite szerint a melegség elfogadhatatlan - gondolom, mert fogalmam sincs, mi is ezzel kapcsolatosan a hittételük.
Egy csomó kérdésem van:
milyen hit és meggyőződés lenne az, amit egy éppen alakuló társadalmi változás nyomán csak úgy megváltoztatnak, hogy igazodjanak? Ha azt a hitet csak úgy meg lehet változtatni, akkor addig mi értelme volt? Ha valakinek szent meggyőződése, hogy a párkapcsolat férfi és nő közt van, akkor azt nem lehet csak úgy megváltoztatni.
A másik kérdésem: ahogy a melegek jogaiért harc folyik, miért nem folyik olyan harc is, hogy a mormon vallású tévének legyen joga olyan műsort sugározni, amit ő akar, anélkül, hogy homofóbnak bélyegeznék?
És persze, tudom, hogy joga van, mert ugye elutasította a sugárzást, és ez nem jogellenes.
De ha valaki nem tiszteli azt a jogot, hogy a melegek házasodhatnak, és ennek hangot ad, hogy fúj, undorító, akkor ez a megnyilvánulás szalonképtelen, és ez rendben is van. Ha valaki a mormonok jogait nem tiszteli ahhoz, hogy azt vetítsenek, amit akarnak, és a twitteren szidja őket, akkor az egy felvilágosult szabadságharcot folytat a szemellenzősök ellen.

Na, ezt nem mind neked szánom, inkább csak belőlem kívánkozott ki, de én egyértelműen kettős mércét látok, és zavar, hogy ez így van.

gastro, missing in action 2012.08.28. 15:43:43

furcsa népség az biztos. aki nem volt még SLC-ben az nem is tudja miről beszélek..

reccs 2012.08.28. 15:51:44

@vitaygeorgina: "Miért nem lehet békén hagyni? Miért kell tőlük elvárni, hogy a világhoz igazodjanak? "

Nem kell, de ehhez annyit tennék hozzá, hogy időnként kifejezetten agresszív hittérítőkkel találkozik az ember (nem feltétlenül mormonokkal), akiket alig lehet lerázni. Ezek általában elmagyarázzák nekd, hogy milyen hülye, megtévedt, erkölcstelen rohadék vagy, mert nem olyan vagy, mint ők, de ők majd megmentenek jól. Akik nem úgy akarnak élni, ahogy ők, azokat miért nem lehet békén hagyni? És akkor tedd hozzá, hogy a mai magyar kormány szerint a megoldás mindenre az egyházak térnyerése: az oktatásban, az egészségügyben, stb. Hogy a nem vallásosoknak ez nem tetszik, kit érdekel?
A hittérítés, ahogy a keresztények csinálják, az agresszió egy formája, kéretlen beavatkozás a legbensőbb magánéletedbe. Erre az emberek hajlamosak ellenállással, agresszióval reagálni.

kozi001 2012.08.28. 16:17:15

@reccs: Egybemosod a házaló szektákat a történelmi egyházakkal!

Sherlock20 2012.08.28. 21:30:02

Szerintem szíve joga egy csatornának eldönteni, mit vesz át (most adott esetben) az NBC-től. Ha nem illik abszolút a csatorna tematikájába, akkor nem adja le. Ennyi. Akit nagyon érdekel, másnap reggel leszedi a netrő és megnézi reklám nélkül meló közben/után.

Amúgy az USA-ban tényleg így megy? Mintha nálunk este 8-tól pl. a Viasat3 átváltana FOX-ra, és adná 8-tól a sorozatokat, majd 11-től vissza Viasat?

mizrolist 2012.08.28. 22:21:18

@vitaygeorgina: "Azt sem hiszem, hogy ahol ez a KSL tévé fogható, ott ők lennének az egyetlen, kizárólagos csatorna, és amit ők nem adnak, arról mindenki lemarad."

Pedig ott a KSL az NBC szerződött partnere, azaz ők adják a csatorna műsorát, és más nem. Ha a KSL nem ad egy műsort, akkor addig nem is láthatják az ott lakók, amíg egy másik csatorna meg nem szerzi a sorozat vetítési jogát - és ha esetleg korán elkaszálják, akkor nem biztos, hogy kábelre kerül...(illetve ott vannak még a digitális vetítések, pl. a Netflixen, a Hulun stb.)

goodjohnwin 2012.08.29. 09:48:59

@kozi001: csak azért, mert hosszabb ideje hülyítik az embereket, nem jobb egyik sem. az én szememben mind szekta (gondolom hallottál már katolikus templomból kiszivárgó öregasszony vernyákolást... elég ijesztő elképzelni, mi folyik odabent)

goodjohnwin 2012.08.29. 09:55:14

@vitaygeorgina: az tény, hogy manapság már nem a TV az egyetlen forrása egy sorozatnak, tehát végülis nem a világ vége, ha a szektások nem sugározzák.
Az is tény, hogy a melegek jogaiért folyó harc felül van reprezentálva a médiában, ez a szórakoztatóipar sajátja.

Azt viszont nem hiszem hogy egy vallásnak, csak azért mert X évvel ezelőtt találták ki, olyannak kellene megmaradnia, amilyen akkor volt. Akkor is, most is egy társadalmi rendszer hívta őket életre, igazodtak valamihez, igényt elégítettek ki. Ez mára jó eséllyel megváltozhatott, és ha jól tudom attól érzi magát egy egyház különbnek egy szektánál, hogy ők a társadalom szerves részét képezik. Márpedig ha a társadalom már nem akarja kivégezni a bűnösöket, akkor az egyház sem hirdetheti ezt. A törvényeket nekik is tisztelniük kell, igazodniuk kell.
Szerintem egy vallásnak nem egy dogmatikus szokásjogot, hanem szellemi segítségnyújtási módot kell megőrizni, ami akár egy változó társadalmi közegben is lehetséges.

digitime 2012.08.29. 10:12:26

Arrafelé nem kellenek a melegek. Oké. Az mondjuk más kérdés, hogy épp a mormonok lennének kevésbé toleránsak a melegekkel kapcsolatban, akik maguk is toleranciát várnak el a saját nem átlagos életvitelük tekintetében.

juhaszvik 2012.08.29. 11:16:11

@kozi001: ejha, de magasan repül ez a labda. hogyan is szereztek híveket a történelmi egyházak?

Antilles 2012.08.29. 17:02:54

Itt az a probléma, hogy az állomás fejesei döntöttek a nézők helyett. Nem arrol van szó, hogy a lakosok nagy többségének baja van a sorozattal, hanem, hogy az a pár ember aki a helyi szolgáltató vezetőségében ül, úgy határozott ez Nekik nem tetszik, hát más se nézhesse.

goodjohnwin 2012.08.30. 23:10:56

ezzel a sorozattal csak 1 gond van, hogy Ryan Murphy van mögötte, és az ürge egyre inkább "tipikussá" válik, ahogy nő a hatalma hollywoodban. Modorosság, sematikus karakterek és ugyannak az "üzenetnek" a szajkózása, egyre kevesebb csomagolással. Gyakorlatilag a Glee zanzája, dalolás nélkül, Kurt Hummelre komponálva.

Azért jó is van benne, az ürgének alapvetően jó a humora, ironikus is tud lenni, csak nem mindig akar. Egy producer kellene fölé, valaki, aki kordában tartja a tehetségét.
Azért nézhető a sorozat, kedves, érzelgős. A buzik nem csókolóznak benne, a morgós öreglány meg Sue Sylvester karakterének másolataként oda-odaszólogat. Még a vicces szőkített feka nőci is itt van, aki a Glee-ben a szinkronúszók edzője.
Hosszú jövőt azért nem jósolok neki, bár nem a szektások fogják kinyírni... :p

vitaygeorgina 2012.08.31. 09:19:38

@Antilles: és van arra példa, hogy bármely országban nem egy csatorna fejesei döntenek arról, hogy mit vesznek meg? Hol dönthetnek a nézők arról, hogy egy csatornán milyen műsor menjen?
A nézők szerintem egyedül az internet előtt ülve dönthetnek.
süti beállítások módosítása