Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kosztümös esküvővel érkezett meg az Egyszer volt, hol nem volt a köztévére

2012. augusztus 09. 15:47 sixx 32 komment

A közmédia mostanában a szürreálban utazik, legalábbis ezt tapasztaltuk az új logócsaládot és arculatot bevezető szeánszon, amiről Index anyánk itt írt részletesebben, és az Egyszer volt, hol nem volt, illetve a Bosszú című új sorozatokat felvezető sajtótájékoztatón is. A két sorozat az ABC Studios terméke, ami pedig a Disney tulajdonában van, a világ egyik legnagyobb médiabirodalmáéban, akiktől egy kelet-európai tartalomfejlesztési igazgató érkezett a Vajdahunyad várában rendezett eseményre. A színhely persze tudatosan került kiválasztásra, az Egyszer volt, hol nem volt (már ha a címből nem lett volna egyértelmű) egy félig-meddig mesesorozat, Hófehérkével, gonosz mostohával meg daliás herceggel, ennek megfelelően az MTVA egy kosztümös eseményt rendezett a bejelentéshez királylánnyal, herceggel meg pappal együtt, komolyan, még a pirosra lakkozott lábkörmű Piroska is ott kódorgott a díszletben.

lola.jpg

Miután a Lola alakította királykisasszony és kedvese, Brasch Bence kimondta a boldogító igent a szárazjégfüstös udvaron, az újságírókat beterelték ez egyik terembe, és először Tatjana Vucanovic, a Disney képviselője mondott egy rövid kis megnyitó beszédet, majd ugyanezt tette a köztévé családbarát imidzsét kihangsúlyozó Rákay Philip, az m1 intendánsa és Kálomista Zsuzsanna, az MTVA archívum- és tartalomkereskedelmi igazgatója, ami nem mellesleg a legmenőbb tévés titulus evör. A két sorozat az új őszi műsorrend része, mint kiderült, és már augusztusban, az olimpia generálta magasabb nézettség farvizén érkezik a képernyőkre. Persze nem a köztévé lett volna, ha minden stimmelne, a ceremóniamester mikrofonja pont úgy hagyott ki percenként, mint A Dal című eurovíziós showműsorban, és a kastélyt formázó torta sem a mérete, hanem inkább a bugyirózsaszín külseje miatt lesz emlékezetes. Sebaj, ilyen puccos eseménnyel nem vezettek még fel MTVA-sorozatot, majd a következő jobban megy.  

Az eseményt leginkább a királylányos mesesorozatnak tűnő Egyszer volt, hol nem volt köré építették fel, amiről ugyan többször hangsúlyozták, hogy családbarát, és a gyerekek és a szülők közösen is nézhetik, de elnézve az első két epizódot én ezt csak akkor javasolnám, ha a gyereket nem vágja oda az, hogy a gonosz boszorkány nettő másfél óra alatt két szívet is kiszakít a helyéről. A sorozat a Lost két írójának köszönhető, akik fogták a mesehősöket és a fantázia világából áthelyezték őket a rögvalóságba, ahol Hófehérke tanítónő, a gonosz mostoha meg olyan genyó polgármester, mint amilyen Meggyes Tamás volt Esztergomban.

IMG_9496.jpgA történet két szálon fut, az egyikben a rendes mesevilágban mutatják be a karaktereket elvarázsolt erdővel meg egyszarvúval megspékelve, megjelenik az összes ismert és számunkra kevésbé ismerős mesehős, mint például az egyik főgonosz, Rumpelstiltskin is, akit magyarul Zörgőfürgének hívnak, ki tudja miért. A való világban a mesehősök nem tudnak arról, hogy azok, de jön egy kívülálló, Emma Swan, a fejvadász, és majd ő rendet tesz a kisvárosban, ahol a mesebeli lények élnek boldog tudatlanságban. Igen, ki tetszettek találni, a gonosz mostoha/banya/polgármester átka miatt nem tudnak magukról a szereplők.

A sorozatot az ABC vasárnaponként vetítette az USA-ban hatalmas sikerrel, az év egyik legnézettebb újonca lett, nem volt ellenfele a nézettségi versenyben (már ha a focit nem számoljuk), szóval egy sikersorozat, aminek nem biztos, hogy igazán jó helye lesz a köztévén, már ami a nézettséget illeti. Tatjana Vucanovic szerint a számok nem olyan fontosak, mint a sajtó hiszi, inkább az a lényeg, milyen közegben, csatornán találja meg a közönségét a történet, márpedig erre szerinte az MTVA tökéletesen alkalmas.

Arra a kérdésre, hogy nem furcsa-e, hogy két húzósorozatot (mert a Bosszú is az valahol) nem egy kereskedelmi tévén, hanem a közmédiában sugároznak majd, a kelet-európai igazgató azt válaszolta, hogy az ABC/Disney már évek óta szoros kapcsolatban áll a magyar tévékkel, és a többi nagy stúdióval (Sony, Universal, Warner, Fox) ellentétben nem kötelezték el magukat egy kertévé mellé, hanem aktívan üzletelnek minden piaci résztvevővel, így a köztévével is. Vucanovic azt is elárulta, hogy a két most bejelentett ABC-dráma mellé a jövőben újabb sorozatok is érkezhetnek a köztévére, de konkrétumokat nem árult el, bár azt valószínűsítette, hogy nem vígjátékokról, hanem drámákról lesz szó, mivel a könnyed műfajt, legalábbis annak amerikai képviselőit Európában nagyon nehéz eladni.

A Bosszú című sorozat, ami a köztévé családbarát értékeket képviselő kampányának másik húzóneve lehet, még annyira sem gyerek-kompatibilis, mint a sötét átkot szóró banyás Egyszer volt, hol nem volt. A modern Monte Cristo-történetben egy lány áll bosszút az őt és családját tönkretevőkön, ráadásul igen változatos, de minden esetben meglehetősen fájdalmas módszerekkel. A sorozat nem teljesített rosszul az USA-ban és az Egyszer volt...-hoz hasonlóan megkapta a második évados berendelést, azaz ha beváltja az MTVA reményeit, és jól fogadja a közönség, semmi akadálya, hogy ne folytatódjon az m1-en is.

Rákay Philip, az m1 intendása szerint a köztévén nem olyan egyszerű bevezetni egy-egy új sorozatot, mint egy kereskedelmi tévében, ahol az amerikai tartalmak megszokottnak számítanak. “A közmédia arculatának, struktúrájának átalakulása másfél évvel ezelőtt kezdődött el, és az volt a célja, hogy ismét a térképre kerüljünk, hogy megmutassuk magunkat, mert igenis vannak olyan nézők, akik kíváncsiak a közszolgálati televíziókra. El filip.jpgkell magunkról hitetni, hogy valamilyenek vagyunk, ezt különböző műsorok láncolatával tudjuk elérni, Ehhez nem elég egy nagyon jó dolgot beindítani, az nem definiálja a csatornákat.”

Ennek az átalakulásnak, és az őszi műsorstruktúrának lesz fontos eleme a két amerikai sorozat. A Bosszú és az Egyszer volt... története azonban nem epizodikus jellegű, azaz nem különálló részek, történetek alkotják, mint mondjuk egy krimisorozatét (pl. Helyszínelők), hanem összefüggő sztorikról van szó, amiből ha a néző kihagy három-négyet, nem biztos, hogy vissza tud rázódni a történetbe. Ilyen volt a 24 is, ami nem túl nagy sikerrel ment az m1 műsorán annak idején, de nálunk bukott a Lost is, amit viszont az RTL vetített.

A Tv2 programigazgatója, Kiss Péter tavaly azt nyilatkozta nekünk, hogy a magyar nézőnek egyszerű történetek kellenek, ezzel szemben a Bosszú és az Egyszer volt, hol nem volt is jóval összetettebb, mint egy Derrick-epizód. A köztévé, mint Rákay Philip elmondta viszont lehet bátrabb, mint egy kereskedelmi tévé, “anélkül, hogy gatyaletologatós műsorokat” vetítenének. “Akár most is be tudnánk indítani egy olyan műsort, ami nagy nézettséget hozna, de nekünk nem szabad ebbe a sorba beállnunk, Meg kell húzni egy határt, nem a nézettségre kell vadásznunk, hanem valami többet, értékesebbet nyújtani. Igenis meg lehet változtatni a közízlést, és meg is kell.”

Az intendáns azt is elmondta, hogy a Bosszú és az Egyszer volt, hol nem volt mellé még két másik amerikai sorozat is érkezik majd, a Borgiák című, részben Magyarországon forgatott történelmi dráma, és a Camelot, ami Artúr király legendáját dolgozza fel némi vérrel és meztelenséggel. A két sorozat 18-as karikával, a késő esti műsorsávban kap majd helyet, és nem vágnak ki belőle semmit, mert nem akarják megcsonkítani a történetet azzal, hogy a véres-csöcsös jeleneteket kiszedik belőle. “Gondolkoztunk rajta, de úgy döntöttünk, nincs értelme belenyúlni a tartalomba, és inkább megkerestük azt a műsorsávot, amiben a megfelelő korhatárkarikával vetíthetjük a csonkítatlan epizódokat.”

IMG_9587.jpg

A két sorozat pár napon belül már látható is lesz. Az Egyszer volt, hol nem volt vasárnap este 20:15-től kerül műsorba, az első részt augusztus 19-én láthatják a nézők az m1 műsorán. Az első öt rész után viszont költözik a sorozat, mert szeptember 23-án visszatér a Magyarország, szeretlek! és elfoglalja a nyolcórás műsorsávot, a mesehősös széria pedig este kilenc után lesz látható. A Bosszú első részét augusztus 22-én, szerdán este mutatja be a köztévé, 20:15-ös kezdettel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agent_x 2012.08.09. 17:50:52

Sixx, a Mad Men-re nem sikerült rákérdezni, hova tűnt?

Neoprimitív 2012.08.09. 17:56:43

Azért a szívkitépésnél szerencsére nem a Walking Dead volt a trükkmesterek mintaképe. 10-11 éves kor fölött szerintem már némelyik anime durvább (egy Tekken-ről már nem is beszélve), alatta meg úgy sem igazán követné a párhuzamosságokat.

A két csöcsös/véres sorozat mellé ott van még harmadiknak a Strike Back is, úgy látszik az M1 rá akar gyúrni az éjszakai baglyokra.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2012.08.09. 17:59:06

Szóval szeptember végétől már 21:30-tól lesz az Egyszer volt...? Ezzel kinyírják majd a sorozatot.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2012.08.09. 18:01:03

@Neoprimitív: Reméljük, hogy folytatják az 1. évad után is.

Én egyébként még a Trónok harcát is ide tippelem országos premierként.

shimizu 2012.08.09. 19:25:05

"valami többet, értékesebbet nyújtani. Igenis meg lehet változtatni a közízlést, és meg is kell."

Hogyne, hogyne! Először talán meg kellene tanítani magyarul - és magyar hangsúllyal - beszélni a riportereiteket, ún. műsorvezetőiteket (v inkább szánalmas bohócokat), Rákaykám!
Okádék, ami jelenleg folyik az m1-m2-ből. 5 percet nem lehet kibírni egy híradóból, mert felmegy a vérnyomásom a falusi, bunkó paraszt/ribanc beszédétől. Ilyen hibákért "pofon" járt nálunk általánosban....pedig csak a húszas éveimben járok, nem volt az olyan régen!

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.08.09. 19:54:29

Kissé off leszek, de jó kampányok (logo promózása és most ez) mellett nézhető tartalmat is kellene mutatniuk.
Jó, rendben ezek amerikai sorozatok, de lásd a Marslakók esetét. Ott sem a kampánnyal volt a probléma.
Jáksó szerint a dühös nézők buktatták meg a sorozatot. Nyilván.

Erre most ősszel jön mind a három magyar gyártású bukott sorozat. Azért csak három, mert a negyediket (Szájhősök) már premier előtt megbuktatták a havi rendszeresség miatt.

Az a sejtésem, hogy az m1 lassan átveszi a tv2 mentalitását: kampány még oké, de amikor a képernyőre kerül produkció....brrr.
Annyi különbséggel hogy az m1 nem egy másik csatornát próbál utánozni, hanem elhiteti magáról, hogy amit csinál, az az igazi közszolgálat.

Tblog 2012.08.09. 20:41:53

Azt hittem hirtelen, hogy a Walking Dead első két évadját vették meg. De aztán láttam, hogy köztévé. Akkor nem. Pedig Jáksó Marslakóinak az árából biztos megkapta volna azt is a köztrévé.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.08.09. 20:52:29

@desmondwallace: nézhetőbbnek nézhetőbb lenne, de engemet a scripted műsorok érdekelnének inkább.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.09. 21:57:06

Tatjana Vucanovic szerint a számok nem olyan fontosak - Miért is lenne neki fontos, hiszen az MTV kicsengette a sorozat árát. Egyébként az első évadot végignézve a Once upon borzosztóan jó kis sorozat, de nem árt ha van némi mesebeli műveltsége az embernek.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.09. 21:57:45

Ja, az este 9 utáni kezdéssel szinte biztosan kinyírják a sorozatot.

innovation 2012.08.09. 22:24:51

Nálunk bukott a LOST? Mi van? o.O

sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.09. 22:44:00

@innovation: miért, nem? nem nézte a kutya sem, az utolsó évadot tán most lőtte el az rtl hétvégén, délután.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2012.08.09. 22:51:26

@sixx: Az utolsó évadot már nem is adta le az RTL. Legutóbb az 5.-et ismételték.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.08.09. 23:55:16

@innovation: Lost, 24, anno a Prison Break mind bukta a magyar országos tv-ken

bretman 2012.08.10. 04:48:39

@sixx:

Sokat elmond a magyar tévénézőről, hogy mi minden bukik itt meg. De azért az nagyon súlyos, hogy egy sorozatot egy csatorna elkezd és nem fejez be. Nyilván megadhatta volna az RTL az esélyt a Lost rajongóinak (azoknak, akik nem netfüggők és nem töltik le), hogy befejezi.

Az milyen lenne, ha a TV2 nem adná le a House utolsó fél évadát (azt hiszem ennyi van hátra), mert már nem olyan sikeres?

superunknown 2012.08.10. 05:33:25

@innovation: hogy a magyar NETen nem bukott, az ugye egy dolog, a tv meg egy másik. a magyar letölteni szeret, ha sorozatról van szó. minden barátomnak van tv-je, mindegyik néz sorozatokat, a két halmaznak még sincs keresztmetszete. azért ez elég abszurd.

mondjuk nem sokat segít a dolgon a sok gusztustalanul hosszú és hangos reklámblokk, az alkalmanként megvágott részek (hogy a kurva anyjukba képzelik?), meg a pocsék szinkron.

Neoprimitív 2012.08.10. 06:40:54

@desmondwallace: Mármint a Strike Back-et? Nagyon remélem én is. Egyébként had kérdezzem meg, hátha van itt olyan, aki belát a kulisszák mögé: egy éjszakai sorozatnál mi számít jónak nálunk? Tudtommal itthon még nem SD+1-et mérnek, márpedig egy éjfél tájban kezdődő műsort alig ha néznek százezrek, legfeljebb felveszik.

@superunknown: Akkor még jó, hogy az átlag magyar nem Amerikában él, mert ott van aztán igazán tele reklámmal egy-egy epizód. A megvágás és a szinkron más tészta. Az előbbi elvileg a művészi integritást sértené, de mivel sokszor már a kint adásba kerülő anyag sem a készítők elképzelésével egyezik, hanem a megrendelő stúdióéval, milyen alapon szólnának bele, ha más is dolgozik az ollóval?

A szinkronnál egy picit remélem, hogy az M1-re kerülő sorozatok a Sherlock-hoz hasonló, igényesebb szintet hoznak majd, színészekkel, nem csak szinkron színészekkel. (Már a fogalmat is utálom.) Ez jelenthet egy kis elmozdulást a többi csatornán is a minőségibb szinkron felé. (Tudom, bilibe lóg a kezem.) Egyébként aki akarja, már most is nézhet eredeti nyelven sorozatokat, ha digitális előfizetése van, pl. UPC.

ropile 2012.08.10. 06:48:30

Ezt is szinkronizaltak.... A felirat me' nem eleg?

Neoprimitív 2012.08.10. 08:10:44

@ropile: Azért, mert a tévénézők jelentős része nem sorozatfüggő és nem okvetlenül beszél angolul. Próbálj ki egyszer egy számodra ismeretlen nyelvű és még nem látott sorozatrészt, nézd meg egyszer (csak egyszer!) a felirattal anélkül, hogy megállítanád vagy visszatekernéd. Az élmény közelíteni fog a nullához, mert vagy a színészekre figyelsz vagy olvasol.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.08.10. 08:13:32

Minek vesznek ilyeneket? Anno a 24-et se nézte kutya se, amikor a közszolgálatin ment, mert ugye ott ment le először. Főleg vazzeg az én pénzemből minek vesznek. Hát nem?

ropile 2012.08.10. 08:15:27

@Neoprimitív: Nemtudom....

angolul beszélni kell<pont>. A lengyelek évtizedek óta feliratoznak csak és mégis élvezik a filmeket.

A random nyelv valóban, szóval a román filmet valószinű én is kérném szinkronosan, de nem az angol nyelvüt.

miszerint 2012.08.10. 08:49:59

@ropile: majd szólok anyukámnak, h. kezdjen el angolozni! :)

Neoprimitív 2012.08.10. 08:56:00

@ropile: Ha a magyar lakosságnak csak az a része nézné a tévéadókat, akik olyan szinten beszélnek angolul, hogy megértsenek egy sorozatot, akkor egyetlen sorozatot sem adnának nálunk, mert a mérési hibahatárt sem érné el a nézettség.

"Angolul beszélni kell" - sznobnak tetszik-e lenni? Angolul beszélni hasznos, nem kell. A németül, oroszul, franciául vagy kínaiul tudók dögöljenek meg csak mert te ezt a nyelvet tanultad?

Nálunk a szinkron vált az uralkodó, általánosan elfogadott gyakorlattá, több nemzedék így nőtt fel. Ezen lehet keseregni, jó és hasznos lenne változtatni, de az, hogy máshol más a gyakorlat, semmit sem számít. Ha majd a nézettebb műsorok elérhetőek lesznek szinkronnal és eredeti hanggal is és az emberek elhiszik, hogy a kiváló magyar szinkron már inkább csak múlt idő és elvesz az élményből, akkor elindulhat egy átállás. A netes szcéna kommentjei és hozzáállása köszönő viszonyban sincs a teljes nézőközönségével.

ropile 2012.08.10. 09:00:54

@Neoprimitív: Nem, nem vagyok sznob :)
csak jobb szeretem a filmet nézni az eredeti szöveggel, nem hasraütött forditással. ( vagy jó forditással )

Ellenben, amit irsz, egyet értek és teljesen igazad van. Sajnos, IPTV -t is ugy árulják, hogy választható nyelv, de ez százalékosan is szegényes.

saks 2012.08.10. 09:02:58

"Kálomista Zsuzsanna, az MTVA archívum- és tartalomkereskedelmi igazgatója"
- Na, hát ezért rendelték be a Haksön harmadik évadát is.

Neoprimitív 2012.08.10. 09:09:37

@ropile: Az hogy te vagy én mit szeretünk, ez sajnos egyéni szociális probléma. Elvileg az M1 digitális adásában is megvan a lehetőség, hogy mindkét nyelven sugározzák. (A Sherlock-ot pl. emlékeim szerint így adták.) Az angol sorozatokat én is eredetiben nézem (sőt, felirat nélkül - vállveregetés, mellkas kidülleszt), de ettől még nem várom el másoktól.

Az viszont pl. szerintem igen hasznos lenne, ha a műsorújságok jeleznék, melyik műsor látható kétnyelvű formában. Amíg az emberek nem tudják, hogy van, nem is jut eszükbe kipróbálni.

ropile 2012.08.10. 09:12:49

@Neoprimitív: elvileg az EPG jelzi, de megjegyzem hogy ez nagyon elvi...

Esetleg akinek köze van a Rákay Philiphez szoljon már neki :)

sofalwy 2012.08.10. 09:29:09

Már csak azt kellene tisztázni, hogy mit neveznek "közszolgálati műsorszám"-nak? Végül is az MTV köztelevízió, a műsorszerkezete pedig gyakorlatilag kereskedelmi. Ez igazán nagy műfajtévesztés.

Az is kérdés, hogy egy nagy promóval beharangozott Marslakók után mi várható a nagy promóval beharangozott amerikai sorozatoktól? És miért csak sorozatok kerülnek képernyőre? Hol vannak az igényes egyedi filmek? Olyanok, melyek esetleg arról az országról szólnak, ahol fizetik a műsort.

aehrenthal 2012.08.11. 00:52:46

A Revenge nekem nagyon tetszett, de az kétségtelen, hogy ha valaki végig érteni akarja, akkor minden részt néznie "kell". Én nem értek ehhez, majd a blog szakértői biztos megírják, de gondolom, az ilyesféle állandó odafigyelést igénylő sorozatokat abból az egyszerű logikából találták ki, hogy így a néző kénytelen minden részt nézni, ami emeli a nézettséget, ergo jobban lehet értékesíteni a reklámidőt és a gyártók nyilván szívesebben fizetnek magasabb díjat egy olyan sorozat reklámidejéért, amit sokan néznek.
Na ez az, ahol félek, hogy az USA-ban bevált módszer nem igazán fog működni -de ne legyen igazam, én kívánom a köztévének, hogy a Revenge legyen a legnézettebb sorozata -szóval a tvben sorozatokat néző magyar általában olyan, tisztelet a remélhetőleg egyre több kivételnek, hogy ha 2-3 rész után nem érti, elhagyja a sorozatot -lásd Lost. A TBBT humora szerintem szokatlan volt a tvben sorozatot néző magyarnak, ezért nem volt sikeres, bár, ha jól tudom, most vmelyik csatorna vetíti, azt nem tudom, milyen a nézettsége. A Revenge-nek talán van esélye, mert tulajdonképpen hasonlít egy egyszerű dél-amerikai tv sorozat témájára (bosszú, régi titkok, hűtlenség, szerelem) -igaz szerintem nagyon jó színészek és nagyon finom színjátszás jellemzi. Tényleg remélem, hogy jó lesz a nézettsége.

chico 2012.08.11. 19:13:03

SZVSZ a magyar nézőközönségnek se lenne baja az összefüggő történetes sorozatokkal, ha a leggyakrabban elérhető hülye kertévék (retek klub, tv2) nem pakolgatnák összevissza napok és műsorsávok között csak azért , mert az első rész nem hozta az elvárt, olykor irreálisan magas nézettséget. És ahogy emiatt tovább romlik a nézettség, úgy teszik át újabb napra és műsorsávba. Akit meg esetleg még érdekelne, az szívjon gázt, és tegyen reménytelen kísérleteket arra, hogy esetleg megtalálja. Csoda-e, hogy inkább letölti az ember és megnézi egy ültő helyében az egész évadot?

Amúgy szvsz az Egyszervoltnak csak rosszat tehet a Magyarország szeretlek, mert akinek a sorozat bejön, az sikítófrászt kap a vetélkedőnek csúfolt pénzmosodától, és addig inkább mást néz. Kérdés, hogy máshonnan visszajön-e nézni a sorozatot, vagy letölti inkább. Másrészt mivel a királyi egyest inkább 40+osok nézik, nem biztos, hogy a szörnyes mesés vonal nekik is bejön, a gyerek meg jó esetben alszik már fél tízkor - most nem a tinédzserekről beszélek.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.08.13. 12:17:21

Ez a "Bosszú" című sorozat érdekes holminak ígérkezik. Az a mesés cucc engem nemigazán hoz lázba.

Meglátjuk...
süti beállítások módosítása