Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Giccsfaktor

2011. december 19. 15:00 vl 165 komment

Háromórás profi műsor volt az X-Faktor döntője, unatkozással, sok-sok lassú és érzelmes dallal, részben elfelejtett győztessel. Nő nem nyerhetett, Jason Statham húzta be a döntőt. Bónusz: az RTL sajnos elárulta, mit gondol a hőseiről.

Két, korábban már RTL-es műsorokban kiesett versenyző küzdött az X-Faktor idei döntőjében. Muri Enikőt még az előző szériában Geszti Péter tanácsolta el, Kocsis Tibort pedig a Csillag születikben tették ki. A döntő tehát a visszatérésről, a hitről és a bizonyításról szólt, az RTL Klubnak így volt témája, amire felépíthette az estét, ha már a Karácsony nem volt elég. Ezért a biztonságos giccsbe menekült sajnos a műsor, pedig a versenynek soha sem a biztonság a fő szervezője, hanem a kihívás, a saját határok elérése és leküzdése.

A másolás kultúrája

A híres és őrült író, Hunter S. Thompson állítólag többször lemásolta F. Scott Fitzgerald klasszikusát, A nagy Gatsbyt, mert meg akarta érteni, mitől nagy mű az, illetve mindig is szeretett volna egy nagy és fontos regényt írni, és ezt így tehette meg. Az X-Faktor a másolásról szól: mindenki szupersztár lehet egy dal vagy egy műsorfolyam idejére, de hogy kiből lesz valódi, hiteles és szerethető előadó, az majd elválik. A Megasztár, a Csillag születik és az X-Faktor közös történetéből az derül ki, hogy nem a műsor teremti a sztárt.

"Nem az a kérdés, hányszor buksz el, hanem hányszor tudsz felállni" - mondta Geszti Péter a felvezetőjében. Minden valóságshow a kicsi, reménytelen és tehetséges hős találkozik a lehetőséggel, majd megmutatja, mire képes. Ha nem lenne egy ilyen elmesélhető története a műsornak, akkor értelme sem lenne, mert néhány ismert sláger semmire sem elég. A szereplők mindent kézhez kapnak a daltól a mentoron át a saját történetig. Az X-Faktor egy remekül működő gyár, nem több. Az igazán előremutató dolgok ritkán születnek a mainstreamben, azok a szélen, titokban keletkeznek, majd egy idő után bekerülnek a fősodorba. Az RTL ügyesen kiszolgál, de nem teremt semmit, belemenekül a biztonságba, pedig piaci előnyüket akár ki is használhatnák. Fontos, hogy ez nem az RTL Klub hibája, nekik ez a dolguk, értjük és elfogadjuk, de akkor is jó lenne, ha nemcsak eljátszanák, hogy történik valami értékes, hanem történne is.

Teveadás

A műsor készítői a szürreálisból indítottak, majd egy jogosan beépített karácsony blokkal folytatták, hogy végül teljesen feloldódjanak a műsorkészítők a giccsben. A giccs a tömegkultúra terméke, elhiteti, hogy művészeti alkotás születik, hamis érzéseket kelt, könnyen fogyasztható, modoros és sok klisével dolgozik. Szóval semmire sem jó, de legalább megható, így megválaszoltuk a hetek óta mindenkit annyira aggasztó kérdést, miért sír annyit Keresztes Ildikó.

A szürreális indítás után Istenes Bence bejelentkezett Nyíregyházáról, ahol egy tűzoltó mondta el, miért szavazna Muri Enikőre, majd Barabás Éva Lajosmizséről egy teve mellől köszönt be ("teveadás" - BÉ). Közben a stúdióban a szokásosan remek díszlet, jó vágások, karácsonyi hangulat, csak a a bátorság és a humor, pedig úgy örültem, hogy az X-Faktor alkotói a sorozat alatt többször viccelődtek a kommentezőkkel, a blogokkal, így a C:c-vel kiemelten. Hogy az ügyes műsorvezetőből igazi profivá váló Ördög Nóri tudott röhögni azon, hogy a hajával foglalkoznak az újságok.

Nagy Feró egy bejátszásban elmondta, hogy az X-Faktorban egy igazi szupersztárt keresnek. Nem sokkal később a korábbi második helyezett, Takács Nikolas gyengécske dalát, A zene kísér majd az útont adták elő együtt a döntősök. A zene jövőjeként hirdeti magát a műsor, és teljesen igaza van: éneklő testekre van szüksége az embereknek, akik szépen és hatásosan elő tudnak adni már működő slágereket. Az RTL ügyesen a saját kedvére felépít karaktereket, olyanokat, akikre nekik szükségük van. Egyéniségekre például nincs szükségük. Szuper lenne egy olyan spin-off, ahol a Megasztár és az X-Faktor legjobbjai saját dalokkal megmérkőznének egymás ellen.

Az X-Faktorban az éneklés másodlagos dolog. Nem a hang, hanem a személyiség és az ahhoz kapcsolódó történet az igazán fontos, ugyanis énekelni itt már mindenki tud. Az RTL Klub történetgyártásban elég ügyes, ezt mindegyik valóságshowjában nagyon bírom. Muri Enikőt az előző X-Faktorban kivágták, és ahogy egy pontos szoftverekkel megírt hollywoodi történetnél vagy a Rockyban lennie kell, a vereség után talpra állt, visszatért. Nálam ő sokkal inkább nyert, mint az éneklő Jason Statham, Kocsis Tibor.

Kocsis az egéz műsorban rosszul, de hatékonyan választott dalokat, nem akarta megismerni saját képességeinek határait. Az amerikai tehetségkutatóban az ország mentalitásából adódóan mindig a lehetetlen leküzdése a legfontosabb, nem a biztonságos győzelem. A verseny fontosabb a győzelemnél, ezért meglepő, hogy az RTL műsorkészítői is többször elfelejtkeztek a döntőseikről. A három órás döntő miatt ezen nem csodálkozunk.

Ezért lehet utálni a karácsonyt

A karácsonyi dalok a legborzasztóbb dolgok a világon, A szeretet mindenkié című karácsonyi dalt Puskás Peti írta, teljesen jellegtelen volt. Muri Enikő szép volt, állítólag ordibált, amikor elénekelte Faith Hill Where are you Christmas című dalt. A giccs az kell ebben az időszakban, a nyíregyháziak még a Kis karácsonyt is elénekelték. Dramaturgiailag is fontos, de miért kell Kocsis Tibornak a Csendes éjt elénekelnie? A Csendes éj az túl könnyű feladvány a vastag fehér garbóban. Keresztes Ildikó itt sírta el magát először. Geszti joggal említette, hogy a "giccshó mezején járunk", bár szerinte ez pont nem volt giccses. Hát, ez ízlésbeli kérdés, giccses volt.

Ebből giccsfaktorból nem engedtek ezután egy pillanatra sem. Érezzék a tévénézők, hogy van szívük, ha már válság van körülöttük. Mindkét versenyző Josh Groban You Raise Me Up című dalát magyarítva adta elő Mit ér egy hang címmel, vonósokkal és kórussal megtámogatva. A hatás mindig fontosabb a személyiségnél, és hát ezek az éneklések működnek. Mondjuk nem tökéletes biztonsággal, mert Keresztes Ildikó például nem sírt, csak kirázta a hideg.

Három kőkemény óra

A dalokat felvezető kommentárok borzasztóak voltak, Nagy Ferónak és Malek Miklósnak is hozzájuk nem illő szövegeket kellett felolvasniuk. Ki hallotta már Nagy Ferót kedvesen körmondatokban beszélni? És ha valaki hallotta, akkor az jó volt valamire? Nem! Az X-Faktornak valójában egy hibája van, a személyiséget teljesen háttérbe szorítja: mentorokét és fellépőkét egyaránt. A Megasztár mindkettő esetében sokkal bátrabban hagyatkozott karaktereire. Oké, Keresztes Ildikó bármikor elsírhatja itt magát, tehát ezt nevezhetjük spontaneitásnak.

Az RTL Klub az egész este alatt egy nagy baklövést követett el: elárulta, hogy mit gondol saját hőseiről, amikor az adás legvállalhatatlanabb részeként Vastag Csaba és Tamás dala alatt besétáltak saját celebjeik. Az üzenet egyszerű, minden X-Faktorra és Csillag születikre jelentkezőből is lehet egy: Erős Antónia, Szily Nóra, Kokó, Gergely István, Hajas László, Szirtes Tamás, Bebe, Csonka András, Pécsi Ildikó. Hogy miért pont ők sétáltak ki? Mert ők mind élő példái annak, hogy érdemes őrizni az álmainkat, mondta Ördög Nóri, hogy még borzasztóbb legyen az összkép.

A giccsmérő itt kiakadt, mert nem lehet, hogy egy ilyen nagy költségvetésű, egyébként profi és jó műsor alkotói között senki ne akarjon valami különlegeset létrehozni, előremutatónak lenni. A búcsúdal is szomorkás, szívhez szóló borzalom volt, ahogy a sírásokat két lábon kihordó Keresztes Ildikó lángok között énekelt a szerelemről és a tévedésről. Megjegyeznénk, hogy nem szerencsés, ha a mentor maga áll ki a műsorban énekelni. Ki szavazna erre?

Az RTL a háromórás műsor alatt elfelejtette a versenyt, ahogy én a döntősöket az Omega fellépésénél. Az X-Faktor jó műsor, amiből hiányzik a bátorság, mert sajnos tényleg elhiszi az ország, hogy hősöket teremt, és hogy ez a kultúra lényege, ami a képernyőn történt vasárnap este. Januárban újabb tehetségkutatón próbálják kiválasztani majd, ki másol a legjobban nagy irodalmi regényt, hogy kiderüljön, ki a legjobb író. Esterházy Péter nyerne vagy én? Ő egy lapon megoldotta.

Fotó: RTL Klub Sajtóklub/Bársony Bence

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HunLancer 2011.12.19. 17:35:21

@tééényleg?: "Arra való, hogy a családi élet közben a háttérben menjen valami amiben jó hangú énekesek klassz dalokat adnak elő. Mert Múri és Kocsis nem azért nyerték meg mert az RTL így akarta, hanem mert klasszis hangjuk van. Nem hiszem, hogy 5-nél többen vannak ma a 10 millió magyarból, akik úgy énekelnek mint a Tibó."

Hát öregem, te nagyon el vagy tévedve. Pont ezért lehet a 10 millió magyar nagy többségét megvezetni ezzel a szarral, mert közötök nincs a zenéhez. A tudatlannak a közepes is klasszis...

ninimimi 2011.12.19. 17:36:58

FARIZEUSFAKTOR
Nekem meg a farizeusfaktor akadt ki a posztot olvasva.
Máris itt vannak a követőid farizeuskám:
"Bárcsak kidobtam volna a tv-met '94-ben... :)"

Hát mi a francért nem dobtad ki?

Eszem ágában se lenne itt vitatkozni veled és RTL-t védeni, ha nem tudnám, hogy (részben) ez a hitetlen - a szó általános értelmében értve hitetlen... - szemlélet, ami miatt itt tart ez a szerencsétlen ország. "Elég" csak jól lefikázni valamit, ami sokaknak tetszik és máris mi vagyunk az überjanik, mi?!

Igenis emberi, igenis értékes volt, amit az X-faktor teremtett! Most akkor én vagyok primitív, mi, nagyokoskám?

Egyszerűen hányingerem van a következő soroktól:

"Az X-Faktor egy remekül működő gyár, nem több...az RTL ügyesen kiszolgál, de nem teremt semmit, belemenekül a biztonságba, pedig piaci előnyüket akár ki is használhatnák.
...jó lenne, ha nemcsak eljátszanák, hogy történik valami értékes, hanem történne is.
...egy jogosan beépített karácsony blokkal folytatták, hogy végül teljesen feloldódjanak a műsorkészítők a giccsben. A giccs a tömegkultúra terméke, elhiteti, hogy művészeti alkotás születik, hamis érzéseket kelt, könnyen fogyasztható, modoros és sok klisével dolgozik. Szóval semmire sem jó, de legalább megható...
...egyéniségekre például nincs szükségük...Muri Enikőt az előző X-Faktorban kivágták, és ahogy egy pontos szoftverekkel megírt hollywoodi történetnél vagy a Rockyban lennie kell, a vereség után talpra állt, visszatért. Nálam ő sokkal inkább nyert, mint az éneklő Jason Statham, Kocsis Tibor."

Hopp itt nagyon elszóltad magadat:

"Ezért lehet utálni a karácsonyt...
A karácsonyi dalok a legborzasztóbb dolgok a világon..."

Meg itt:
"ezt mindegyik valóságshowjában nagyon bírom..."

Érdekes, én eddig kettő percnél tovább egyik valóság-showját se néztem a csatornának, mégsem gondolom, hogy EMIATT lennék több azoknál, akik nézik...

Azt viszont nagyon is gondolom, hogy az ilyen hitetlen, mindent - ami neki nem tetszik, de tömegeknek, igen - fikázó, fanyalgó mentalitás viszi sírba mentálisan ezt a nemzetet. Nekem igenis tetszett, igenis meghatóan emberi volt a műsor szinte minden pillanata! Még a karácsonyi dalok is...

Kíváncsi lennék, szerinted mikor teremtett "igazi értéket", "művészeti alkotást" a magyar tévé? Gondolom a kádárdiktatúrában - az velejéig hazug, parancsolt mesterkéltség és szürke unalom bizonyára igazi "érték" volt a hozzád hasonlóknak.

Ajánlom figyelmedbe neked és hozzád hasonlóknak az észak-koreai, vagy a kubai népi demokrácia tévéjét! Ott aztán tobzódhatsz a művészi értékekben, őszinteségben.

Zsákos ember 2011.12.19. 17:41:15

@innovation: Az a baj hogy a már magában a karácsony is egy gejl, egy giccs !
Elhiteti hogy minden emberben megvan a szeretet, holott minden ember önző és gyarló !
Erre a Retekklub még rátesz egy lapáttal.

Lotyóbridzsida 2011.12.19. 17:50:22

mindenre elszánt voltam, hogy végignézem, de annyira giccses volt szerintem is, hogy többször elkapcsoltam, és emiatt sok dalról lemaradtam, de nagyjából ez széria már a 2. adástóül dögunalom volt nekem.

ellenben volt Fási Zsülike az ATV-n, így azért többször önkritikát gyakoroltam, és visszakapcsoltam a Zertélere.

- Az úfók a barátanink vagy az elleneségeink?
- Miért kérdezed?
- Mert elvitték a Fási Zsülikét.
- Ja? Akkor a barátaink...:))

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 17:53:37

@jorda: "Ilyen külsővel,kényszeredett vigyorgással,elálló fülekkel sosem lehet igazán sikeres."

Ja.
Mert Zámbó Jimmy (hoppá, Giccs-Faktor!) aztán maga volt a magyar Alain Delon.... Vagy a Szörényi Levente a magyar Brad Pitt? . Ugyan már. :)
Ha van tehetség, van hang, van a közönség által szerethető személyiség, akár egy ferengi külsejével is lehet valaki sikeres. És fordítva. Ha mondjuk egy Z. Linda szerű megélhetési celeb úgy nézne ki, mint Julika néni a kisboltból, a kutya nem lenne rá kíváncsi a bulvár-legalja médiában sem. Mert benne meg ennyi van.

Lotyóbridzsida 2011.12.19. 17:55:24

@Brix:

Igen, sokban mertem volna fogadni, hogy egy nő nem nyerhet ebben a műsorban.
Pedig szimplán színesebb előadó az Enikő, mint a Tibó szerintem. Szép hangja mindkettőnek, DE az enikő jobb előadó. Mondjuk a kutyát sem érdekli, hogy ki nyert, mert kb ugyanolyan esélye van mindkettőnek a karrierje elindításában. Amennyiben lehet énekes karrierről beszélni ma itthon.

monyon le 2011.12.19. 18:02:11

Középszerű hangok csatája volt a tegnapi!
Egy teátrális kedves csajszi ill. egy Vásáry André & Tabáni István klón.
Az egyik színházi szerepet kapott, a másikból meg lesz egy hurcolható hakni sztár, ill. írnak neki "slágereket", melyből a dalszövegíró/zeneszerző kaszál a legtöbbet. Nem változik itt kérem szépen semmi!

Enikőnek lagymatag dalok helyett olyat kellett volna énekelnie, az utolsó műsorban, hogy essen le a székről mindenki - pl. egy ilyet:

youtu.be/8S6lJECVBTg

viragimado 2011.12.19. 18:07:54

A mű intelligens hozzászólókkal ellentétben, semmi baj azzal, ha megnézünk egy ilyen műsort is. (a VV-t nézni, az gáz, az az itelligencia legalja). Tágul a világképünk. Tavaly az első után nem néztem, annyira gázul vislekedtek a mentorok is, és annyira szarok voltak a versenyzők. Idén viszont lehetett jó hagokat hallani, és bizony érdekes mit hoz ki belőlük a stáb a háttérben! :))) A Megasztár valamiért jobb. Jobb hangú, érdekesebb embereket is találnak.
A karácsonyt meg már lassan trendi szidni, legiccsezni! Nálunk mindig nagyon jó, tényleg jó hangulatú, sok szeretettel, igaz ez nem csak ilyenkor, hanem egész évben. Szeretem is, bár hóval jobb lenne!! Nagyon silány kis lelkiélete lehet annak, akit nem érintenek meg az ünnepek (és nem üzleti, és nem ajándék szemszögből)!! Sajnálom azokat!

dr. pretender 2011.12.19. 18:08:32

ez a kritika nagyon okos akar lenni, de csak okoskodik, nem sikerült jól :(

KékFény6 2011.12.19. 18:09:15

@СubE: De jó, hogy mindig idetéved valaki, aki már "20 éve" kidobta a tévéjét, és egyáltalán, azt sem tudja mi az. De könyörgöm, akkor minek jár egy tévés blogba? Hogy megmondja a tutit?

asz0089 2011.12.19. 18:09:17

Átfutottam az üzeneteket kb. és csak annyit mondanék, hogy :
Tényleg jó, hogy nem a pártbizottság dönti el ki a jó énekes, mondjuk mintha néha itt is eldöntötték volna. Tényleg az X-Faktor volt az elmúlt időszak legnézhetőbb műsora. Nem tudom kinek van még rajtam kívül ki a töke. A Bud Spencer, Hull a pelyhes, Jégkorszak, Micsoda nő és társai cuccokkal, amit nyolcszázadjára adnak karácsonykor. És ezeket nem is nézem.
Aztán most jöhetnék itt a mentalitással és totál más irányba visz. Pl. az embereket próbálják némi toleranciára tanítani: Nyerhet kövér, csúnya, színesbőrű, ázsiai stb. Mégsem érzem, hogy a társadalom tanulna ezekből a dolgokból bármit is. Más örömét nem vehetjük el.
Az viszont számomra nagyon elkeserítő, hogy amíg az érdekli a fél országot, hogy ki nyeri az X-Faktort, meg küld is smst, addig az nem érdekli miként néz ki majd az ország választási rendszere, vagy, hogy milyen politikai, társadalmi elitet választ magának és mivel verik át folyton. Ez az elkeserítő.
Plusz a 'közszolgálat' is olyan mélyen van, mint még soha.
Én magam propagálom az olvasást és inkább a sorozatokat nézem (Éppen ma fogom a Dexter évadzárást :D ) vagy komolyabb filmeket. Én még eljárok művészmoziba, amíg meg nem ölik őket, mert máshol pl. nem tudnám megnézni Tarr Béla Torinói ló c. alkotását. És mehetnék itt még messzebb, még messzebb, de nincs értelme. Nem szabad alapvetően negatívan állni az ilyesmikhez, csak az a baj nem tanulnak belőle semmit a műsorkészítők sem, pedig lehetne az emberi igényeket formálni és magasabbra tenni a mércét.
Én egyébként azért követek sok dolgot, mert érdekel az emberek reakciója, jó formán ez a foglalkozásom és az érdeklődési köröm is. Tavaly pl. emlékezetes volt a VV4-ben, amint az OV tanácsadó Hegedűs Zsuzsa-féle cuccnak kalapozták a pénzt, aminek tudjuk a sikerét.
Magyarul mindenki számára evidens lehet, hogy mik mennek a háttérben és mi a célja ennek az egésznek. Kolosi Péter neve szerintem mindenkinek magáért beszél, az apuka Tamás, igazi milliárdos, aki átmentette a politikai tőkéjét gazdaságiba. Így alakult ez az ország és így jár ott, ahol.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:12:14

@johevi: "...elkezdenek saját dalokat írni és most derül ki, hogy milyen az egyéniségük."

Egy előadónak nem kell dalszerzőnek is lennie egy személyben. Jó, ha tud magának zenét meg szöveget írni, de ez nem feltétele a sikernek. Katona Klári a legnagyobb sikerei idején még nem írt dalokat magának, de olyanok írtak neki, mint Demjén, Presser, Dusán.
Eva Cassidy sosem írt, sosem szerzett dalokat, mégis a legnagyobbak között van. (Sajnos, csak posztumusz, de hát ez már egy másik, tragikus történet.) Azért, mert baromi tehetséges előadó volt, aki nem csak egyfélét tudott:
www.youtube.com/watch?v=SfPZ_HpnIVY
www.youtube.com/watch?v=K_jqje0lZZ0
Na, benne aztán ott volt az X Factor, és ráadásul a két dalt szinte két különböző előadóként szólaltatja meg. Ki várná a másodikat az első alapján?

Szóval nem kell szerzőnek is lennie egy előadónak, de meg kell találnia a neki való dalokat, amelyeket a maga módján feldolgozhat (elfelejtve a karaoke szintet), és meg kell találnia a jó szerzőket, akik baromi jó dalokat írnak majd neki. De persze az még jobb, ha - mint Rúzsa Magdi, vagy Janicsák Veca - tényleg maguk is részt vesznek a dalok megírásában is. De ez nem kötelező, enélkül is lehet valaki sikeres, jó előadó... Ha tényleg nagyon tehetséges.
Bár az olyan hangokból, mint akik a Megasztár és az X-Faktor két utolsó szériájában szerepeltek, sok van még itt, Magyarországon is. De persze a hang önmagában még kevés a sikerhez (lásd: Tarány Tamás, aki a legjobb hang volt most).

Gault 2011.12.19. 18:15:33

Elcsépelt, tudom, de túl sok olyan instant termék lett idegyártva, akik arra várnak, hogy felkarolják őket. Véget ér a műsor és szerencsésebb eset(ük)ben valaki lát bennük egy lemeznyi/slágernyi fantáziát/hasznot, és mivel se dalszövegíróként, se zeneszerzőként nem állják meg a helyüket önállóan, az adottságaik nem nyúlnak túl egy eszközön, így nincs is mit igazán közvetíteni. Persze lehetne élvezni a produkciókat és annak utórezgéseit, ahogyan egy karaoke bulin is tud szórakozni az ember, de egészen kiábrándító, hogy a mások által hozzáköltött, farvizen evező alibi művek (évtizedek óta) és indigópapíros másolatok beleesnek az ünnepelt szintbe (alternatíva híján?). A kreativitás hiányának ilyen hivalkodó megnyilvánulásai után legalább magunkkal legyünk annyira jóindulatúak, hogy nem képzelünk többet a szerepükbe egy minőségibb szalonzenénél, amit gyakorlatilag a verseny és a kritika lehetősége tesz szórakoztatóvá.

viragimado 2011.12.19. 18:16:43

@ninimimi: hát ez az!! A magyar fikázásban hatalmas! Aztán ennyi! Másban sehol nincs. Tudomásul kell venni, hogy egy amerikai (egyébként egy sötét, buta népség), és egy magyar X-Factor nem lehet egyforma. Nagyobb létszámból válogathatnak versenyzőt és mentort egyaránt. Más a pénz, amit a műsorra fordíthatnak.
Ettől függetlenül, nem baj ha vannak tehetségkutatók, bár a Csillag születik hatalmas bukás, és nagyon gáz, akik ott megjelennek. Talán érdekes lenne tudni, miért nincs kiemelkedő színészünk, vers-, mesemondónk, bűvészünk (na az még csa-csa), táncosunk, stb. A Megatánc is nagyon jó volt, de a nézőknek túl intellektuális volt. Én nagyon élveztem, igaz én a modern balettet is szeretem. Az ilyen műsorokra azért lenne szükség, hogy találjan ak ilyen tehetségeket.

Ez vagyok 2011.12.19. 18:19:26

Nem tudom, hogy aki fikázza, miért nézte. Kapcsolt volna másra, vagy bármit csinálhatott volna helyette. Nálam egy műsor fokmérője az, hogy elalszom-e rajta. Az X-faktoron jópárszor elaludtam. De ezt békésen tettem és nem is fikázom őket ezért. Útálom, hogyha valaki úgy okoskodik, mint a blogíró, másokat letaposva a sárgaföldbe. Legközelebb találjon valamit, ami tetszett, írja meg tökjó hangulatú cikkben. Elegem van már abból, hogy mindig csak a negatív üzenetek, lehúzás, szar a kedvem... Tessék már örömködni, dúdolgatni:)

GONOSZ 2011.12.19. 18:19:56

Nem a giccs a lényeg!
Az, hogy giccses? melyik könnyűzenei utánzó műsor nem az? Ha ez így megy tovább, minden magyarországi rajongónak saját előadója lesz.
Mekkora a hazai könnyűzenei piac? Hány stílus van és annak mennyi előadója? Az x fator és a hozzá hasonló műsorok sztárocska tömegtermelő műsorok. A lényeg azonban a pénz!
és nem a nyeremény, hanem a szavazók által bepötyögött 315,ft- os bevételek sokasága.
És a méregdrága reklámidő. Az összes többi nem számít, az összes többi csak ámítás! Nem számít semmi az sem, hogy mi itt mit irkálunk össze, ez is csak arra jó, hogy még két három ember érdeklődését felkeltse a műsor iránt.
Csak a nézettség, mert az =bevétel.
Biztos sokan emlékeznek arra, hogy voltak sokkal jobb, különlegesebb és szebb hangú előadók is akik el sem jutottak pl, a mentorházig sem. Sajnos az ő karakterük nem egyeztethető össze a műsorban megtervezettel, nem hoznának nézettséget(pénzt) inkább összeeszkábálnak rosszul éneklő csapatokat, héliumot lélegző majdnem amerikai előadót,stb.
a világ három dologtól működik,3xa pénz. És ebben is ott van az x ebben van igazán.

diLauro 2011.12.19. 18:23:15

Szeretnék gratulálni a cikk írójának, hogy amit egy szóval is meg lehet fogalmazni -és a többség azt általában lehuzza a véccén -, illyen hosszan és változatosan tudott mesélni.
Minden tiszteletem az övé!

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:24:33

Éppen valamelyik legutóbbi amerikai X Factor adásban volt Adele "Someone like you" dala, de feltűnő volt, hogy a magyar adásokhoz képest mennyire hozzá mertek nyúlni, és a versenyző egészen más stílusban énekelte, mint az eredetit Adele.
A RTL Klub műsorából nagyon hiányzik mondjuk egy Novák Péter, aki bátran belenyúlna a dalokba, és vinne egy kis életet, egy kis csavart az egészbe.

viragimado 2011.12.19. 18:25:37

Engem sokkal inkább zavarnak az előre megírt "valóságshowk". Előzeteseknél belefutok, és elszörnyedek honnan szedték azt a sok pornó és tahófalva szökevényt! Na azt mutogatni, és azt elhitetni a sajna átverhető fiatalokkal, hogy ez a menő, ha ilyen valaki, az szerintem már büntetendő!!!
A cikkíró is lehetene empatikusabb. Neki is vannak jobb, rosszabb, és nagyon szar cikkei!!

viragimado 2011.12.19. 18:31:53

@Patreides: igen, ebben nagyon igazad van!! Na de hát a stábot, ha megnézted, nincs köztük kiemelkedő zenész, aki a kezdőknek segített volna ebben. Mert a zenészeink is egyre gyengébbek. A művészi területeken is válság van, de sajna már évek óta, és nem pénzügyi.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:34:37

@Ez vagyok:
Nyilván az ember azért kritizál, mert szeretné, ha változna valami, és legközelebb már jobbat kapna.
Mert szeretne jól szórakozni.
(Vagy éppen csak megélni valahogy, ha nem műsorról, hanem mondjuk a politikáról van szó.)
Az, hogy akinek nem tetszik, ne nézze, meg ne kritizáljon az, aki maga legalább ennyire nem tud énekelni maga is, az úgy hülyeség, ahogy van. Attól, hogy én nem tudok valamit megcsinálni, még látom, hallom, ha valami szar, és szeretném, ha jobb lenne.
Az előadónak is kell a visszajelzés, mert csak így tud változtatni, fejlődni. Ezért nem értem, miért nem mondják meg a mentorok Enikőnek, hogy az, amit a Beyoncé dalban csinál az erős részeknél, nem jó így. Helyette dicsérték.
Persze a kritika akkor ér valamit, ha ül, és ha a megoldásra is ad valami útmutatót.
De persze nem az olyanokra gondolok itt, hogy "na ennél a résznél gyorsan varrják be a száját". :)

Unionista 2011.12.19. 18:37:41

direkt előfizetéssel működne ez. mondjuk adásonként 1 eurós előfizetéssel is simán összejönne 1M néző. minden előfizetés szavazásra jogosítana fel.

anyagilag is 10x jobban megérné. mert szerintem 1 adásban messze nincs 1M sms. legfeljebb 100 ezer. amit szerintem legfeljebb 10 ezer ember küld. meg ugye itt is volt, hogy a székely kiscsávónak gyűjtötték a pénzt. utald át a számlára, és valaki továbbküldte a pénzt az sms szerverre. na most ha átutalt százcsillió lejt, akkor a kiscsávó simán tovább jutott. ha a következő fordulóban mégsem, akkor simán kiesett.

ha egyszer a háztartások többségében lesz set top box, vagy valami hasonló, akkor ezt a direkt előfizetést simán megéri megcsinálni. az emelt díjas sms-sel meg esetleg lehet a versenyzőket direktben szponzorálni. (a távközlési szolgáltó és a csatorna így is lenyúlhajta pénz a felét, vagy akár négyötödét. mert adminisztráció, meg ugye a csatorna hozzáadott érték. de ez működhet úgy, hogy az sms privát szponzoráció. a direkt előfizetéssel meg demokratikusan szavazhatsz.

ez esetben a zsűritagnak nem azt mondja a producer, hogy "bőgjél", hanem azt, hogy "ne bőgjél". mert a nézőt nem az érdekli feltéve, hogy fizetni kell érte 1 eurót. ha ingyen van, akkor persze kapjon csak sírógörcsöt, és idegösszeomlást főműsoridőben.

ezzel együtt szerintem olyan nagyon rosszul nem dönt a nép. ez a kopasz gyerek talán tényleg a legjobb volt. bár igazán ebben a szériában sem volt "legjobb". és az előzőben sem.

hja, és még annyit, hogy a "HANGILAG" helyett mondjuk már azt: "HANGBAN". az énekileg, táncilag helyett azt: énekben, táncban.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:39:19

@viragimado:
Na igen, van különbség a fikázás és a kritika között. Előbbi inkább a fikázóról mond el sokat, róla szól.
Mondjuk ez a cikk azért nem a puszta fikázós kategória, bár messze nem mindenben értek egyet a benne leírtakkal.

viragimado 2011.12.19. 18:40:40

@Patreides: azért lássuk be, hogy olyanok ne kritizáljanak, akik például elmentek a válogatókra, és még énekelni sem tudnak. Aki még saját magával szemben sem tud kritikus lenne, az ne kritizáljon. Ha valakinek mondjuk nincs zenei hallása, az aztán énekest ne kritizáljon. Szerintem a háttérben elmondták nekik mi nem jó, de mire odáig eljutnak, hogy ezt alkalmazni is tudják, az idő ám! Nem 3 hónap!!
Én énekeltem, de hiába van jó hangom, hallásom, soha nem mennék el egy ilyen válogatásra, mert nincs bennem az a plusz, amiért szinpadra érdemes állni. Csak átlagosan jó a hangom. Nézd meg azokat az ezreket, akik odamentek kiröhögtetni magukat!!

salamander 2011.12.19. 18:42:25

Magasra rakott fos az egész rendszer, vagy mondhatnám műsor.

Azonban nem szeretném, ha mások - azt gondolnák, hogy csupán fikázni szeretek.

Röviden megindokolnám miért gondolom ezt.

1. ezek a műsorok csupán egy másik kultúrában kialakult giccsparádé magyarországi adaptációja.
A rendszernek semmire nincs szüksége, csak a "helyi születésű biodíszlet" kell a vásárolt recepthez és megvan a műsor eladója által garantált nézőszám/bevétel.

Ehhez nálunk megvan az anómiás fogyasztóréteg.

2. Ami ránk vonatkozik ebből: az lenne, hogy (A "ránk" kifejezés csak azon magyarországi polgártársainkra vonatkozik, akik ebből a folyamatosan ránk pakolt kultúrmocsokból ki akarják tolni a fejüket, azaz értik mi történik körülöttünk/velünk) más erőszakos nyomulása ne hasson meg a profitért, mert később sokszorosan megfizetünk érte. Kezdjük el - még ha nehéz is - és nem olyan csillogó mint "ezek" a saját kultúránkat fejleszteni építeni. Persze nem a tarsolylemez ordibáló pödrött bajuszos "Helló Maris"-ra gondolok. A kivitelezésről már nem írnék csupán a helyzetet szerettem volna - egy más fénytörésbe állítva bemutatni.

magánvélemény: a műsor mondanom kell lesújtó volt, szerencsére időben átkapcsoltam.

...

viragimado 2011.12.19. 18:50:53

@salamander: igen. Volt régen egy műsor Ki mit tud volt a címe. Jó néhány énekes, együttes, színész ott tűnt fel. Én kiegyeznék azzal, ha hasonló lenne, az amerikai konzerv műsorok helyett. De nagyon túlzottan magyarba se menjünk el, mert attól is hányhatnékom lesz.

telegd 2011.12.19. 18:53:16

"...pedig úgy örültem, hogy az X-Faktor alkotói a sorozat alatt többször viccelődtek a kommentezőkkel, a blogokkal, így a C:c-vel kiemelten. Hogy az ügyes műsorvezetőből igazi profivá váló Ördög Nóri tudott röhögni azon, hogy a hajával foglalkoznak az újságok." A viccelődés rendben lenne, ha egy átlagos televíziónézőnek legalább leeshető poénként tudták volna tálalni ezt. Nem sikerült. Ördög Nóri pedig csak a szó egyik értelmében profi: pénzért csinálja. Ezt a műsort úgy vezette le, hogy végig párhúzamos volt mindennel, egy parasztlány naivságával vitte végig.

viragimado 2011.12.19. 18:57:14

@telegd: azért a Nóri mégis jobb volt, mint a Stohl, vagy a Balázs, vagy a Nóci (vagy hogy hívják). Van még az RTL-nek pár rettenetes riportere, műsorvezetője. Ez még elfogadható volt.

СubE 2011.12.19. 18:58:52

@Fenimore: te intelligencia te, neked biztos három tévéd is van és egyszerre nézed őket. Mennyi Karlovic Gurenda filmet láttál eddig? Én az összes filmjét ismerem.

hobot 2011.12.19. 19:01:56

Tény hogy az utóbbi idők legjobban sikerült "magyar" műsora. Elvből nem nézek tévét, de amikor rokonoknál ment, én is rákaptam, a kövér fickó nagyon szimpatikus volt. Kb. onnan néztem amikor már csak hatan maradtak. Profi megvalósítás, de a végére tényleg elgiccsesedett. A karácsonyi dalok helyett énekelhettek volna egy Fairytale of New York-ot duettben, osz't kész.Ezek a tehetségkutatók nem a sztárcsinálásról szólnak, még egy se tudott igazán sikeres énekest produkálni. Teletömik reklámmal, dől a pénz, mi kell még? Az igazi sztárok pedig jönnek maguktól, szerintem akinek ilyen műsorba kell mennie hogy felfedezzék az előre le van írva. Én csak szegény versenyzőket sajnálom, az adás után mehetnek haknizni az rtl-nek, aztán meg elfelejtik őket. Talán Enikő járt a legjobban a színházzal, ez többet ér mintha megnyerte volna a versenyt.

P.S. Amikor először megláttam Tibort nem értettem mit keres Stiffler az X-faktorban :D

telegd 2011.12.19. 19:07:27

@viragimado: Stohlhoz képest biztos elfogadható, de nem biztos, hogy ő a legjobb mérce. Nóri néhány percig volt hiteles az adásban, akkor amikor bejelentette a reklámszüneteket.

viragimado 2011.12.19. 19:11:09

@telegd: Hiteles? Tudsz olyat magyar berkekből mondani? Csatorna függetlenül. :)))

Piócás ember 2011.12.19. 19:11:49

3 órás? egész délután ez ment, 6 körül el is mentem otthonról -ezt nézte a nejem és nem bírtam. Annyira profi giccs, hogy nézhetetlen. Szerintem a mentorok is bánják már (vagy csak a pénz miatt nem).

viragimado 2011.12.19. 19:15:17

Én ezt nem bírom!!! (ülök After Eight mikulást eszem, és miközben netezem, hallgatom a tévét) Még ma is minden az X-Factorról szól. Ilyen műsor, olyan riportok, és ez a VV-vel is így megy. Valamelyik csatornán vég nélkül ezek mennek. Nem tudom melyiken, mert háttér tévézek éppen. :))) Egy műsorról 500 bőrt húznak le! Elhiszem, hogy váslág van, na de ennyire?!

miro1 2011.12.19. 19:15:39

Tarány Tomi nélkül már csak erre futotta

Piócás ember 2011.12.19. 19:16:59

@viragimado: Balázs és Nóci is halovány Stohl mellett; jól képzett, de üres, törtető "szakmunkások", minden spiritusz nélkül

viragimado 2011.12.19. 19:20:17

@Piócás ember: szerinted Stohl jó? Üres, színésznek is rettenetes, ripacs.

TakeshiKovacs 2011.12.19. 19:25:38

Kocsis Tibor nem Statham:)
Hanem Stifler és Woody Harelson mixe.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 19:27:04

@hobot: "Ezek a tehetségkutatók nem a sztárcsinálásról szólnak, még egy se tudott igazán sikeres énekest produkálni. Teletömik reklámmal, dől a pénz, mi kell még? Az igazi sztárok pedig jönnek maguktól, szerintem akinek ilyen műsorba kell mennie hogy felfedezzék az előre le van írva."

Ezzel azért vitatkoznék... Leona Lewis 2003-ban végzett a The Brit School-ban, és három évig a kutyát sem érdekelte (miközben az osztálytársa, Katie Melua a 2003-ban kiadott albumával vezette a brit albumlistát), azután Leona megnyerte a 2006-os brit X Factort, és hirtelen sztár lett, és ő nem csak otthon, vagy Európában, de az USA-ban is.
De Alexandra Burke, a 2008-as győztes sem annyira sikertelen, vagy ott van Diana Vickers...
Igenis, még a legjobbaknak is kell a kiugrási lehetőség, kell a pódium, ahol felfedezhetik.
Az már a szervezők, válogatók hibája, ha nem a legtehetségesebbeket válogatják be... Amint az tavaly is, most is előfordult sajnos a magyar X-Faktorban. Ebben főleg Geszti jár az élen, de az előválogatások során is sok mellényúlás lehetett, mert az RTL Klubnak nyilván vannak más szempontjai is, mint a puszta tehetség.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 19:37:37

@viragimado:
A Viva, az RTL Klub, a TV2 celebeket "gyártanak", akikkel azután meg lehet tölteni a bulvárra éhes nézőknek szóló műsorokat, együttműködésben a bulvársajtóval, mert azoknak is kell a nyersanyag, a téma, amivel foglalkozni lehet - persze többnyire sekélyes röhejes bulvárszinten.
Erről szól az X-Faktor is... nálunk, mert Simon Cowell-nél ez a zenei üzletről szól inkább, arról, hogy a versenyben megismert, felépített előadóból legalább egy-két évig hogy lehet kiszedni a legtöbb profitot lemezkiadóként. Utána a többi már az adott előadó, énekes dolga, meg tudja-e alapozni a jövőjét ezalatt az egy-két év alatt, meg tudja-e magát szerettetni a közönséggel, ki tud-e építeni olyan kapcsolati hálót a zeneiparban (dalszerzők, producerek, zenésztársak, kiadók), ami azután tovább viszi a pályán.
Míg nálunk ez inkább - bár szerencsére még nem pusztán - szimpla "celebgyár" - az utolsó két Megasztár-széria is ilyen volt már, és az X-Factor kezdettől ilyen.

Bakancsagancs 2011.12.19. 19:38:14

Ildikó annyira jó volt, küldtem is vagy húsz SMS-t a 1799-re ILDIKÓ névvel... De végül mégsem ő nyert. Vajon mit ronthattam el?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.19. 19:40:00

@Piócás ember: A Nóci tetszőleges ruhában és hajjal ragyog. A Balázs kicsit üres, de ezeket a szar műsorokat képes veztni. A buci egy ripacs. Ő is elvezetgeti a műsorokat, de színésznek nulla.

tééényleg? 2011.12.19. 19:48:48

@buddha: tipikus seggfej vagy aki azt hiszi, hogy azért mert egy idióta posztoló leírja a faszságait majd a többi troll magyarázza, hogy milyen szar volt az valóban a többség véleménye. Te voltál az a marha aki végignézte 2*10 órában aztán magyaráz, hogy azért tette mert nem volt más. Szedd már össze magad öcsém! Ha nem tetszik ne nézd, ha pedig nézted ne oszd az észt, hogy milyen szar volt... csak mert az a divat manapság, hogy minden kis köcsög magyaráz név nélkül a neten, mert az menő.
És igenis utána lehet csinálni. Ja, addig már nem terjed a vagányság... Könnyebb ülni a gép előtt oszt osztani az észt.

traff 2011.12.19. 19:52:11

Erős Antóniának mitől volt úgy felpüffedve az arca?

tééényleg? 2011.12.19. 19:54:21

@Inquisitor: Nehéz úgy megállni a helyüket, hogy egy egész ipar dolgozik középszerű emberekkel, akik szépek, jól mozognak a színpadon, igaz, hangjuk nincsen. Az pedig, hogy rabszolgák lesznek... hát ja. Ebben a pár évben megkeresik azt a pénzt amiért a többség simán elmenne bányába is dolgozni.
Mindezek mellett nem kell nekiállni fikázni mindent, csak mert ma az a menő. Sajnos itt tartunk, hogy az emberek fikázni jobban szeretnek mint örülni annak, hogy valaki egy kicsit előrébb jutott, ráadásul azzal, hogy valamilyen pozitív teljesítményt letett az asztalra.
Az pedig, hogy utána lehet csinálni, tartom. Utána még mindig lehet folytatni a név nélküli magyarázást arról, hogy mindenki milyen béna...

tééényleg? 2011.12.19. 19:58:41

@HunLancer: Gondolom te annyira menő vagy, hogy sorban állnak az arany és platina lemezek a vitrinben meg a falaidon. Annyira jó lehet ilyen okosnak és hozzáértőnek lenni.
Ebben a posztban amúgy is mindenki olyan hozzáértő és szakmabeli. Mindenki elmondta, hogy a Kocsisnak nincs hangja meg rosszul énekel...
Küldj át valami sajátot, biztos nagyon profi...

samot 2011.12.19. 19:58:58

A legnagyobb az,hogy még megis fizettetik ezt a tehetségtelen müsort!(sms+ telefonhivàsok):D

hobot 2011.12.19. 20:02:54

@Patreides: Na igen, aki jártas a popzenében annak lehet hogy mond valamit Leona Lewis, Katie Melua, és a többiek neve. Nekem rá kellett gugliznom. Azután rájöttem hogy a zenéjüket ismerem a rádióból, de őket egyáltalán nem. Én ebből arra következtetek, hogy írnak nekik egy tucatslágert, amit naponta 5x lejátszanak a rádiók, és így persze hogy sikeresek. Viszont Beyoncé-t, Robbie Williams-t, vagy az újabb sztárok közül Adele-t, esetleg Bruno Mars-t nekem se kell bemutatni, és ők nem voltak semmilyen tehetségkutatóban. Talán az a legnagyobb bajom, hogy a frissen kitermelt sztároknak annyira egyforma zenéket írnak. Hallgatom a rádiót mert melóban mást nem lehet, és megy az agyamra hogy folyton csak ugyanaz megy, az összes sláger egy sablon alapján készül.

Gault 2011.12.19. 20:04:51

lilu lenócizását még azelőtt hagyjuk abba, mielőtt valaki meg akarná magyarázni, hogy nem is néz tv-t

Esperes úr 2011.12.19. 20:07:53

az a csávó nem a statham, hanem a scott!

www.imdb.com/name/nm0005405/

Megdobbent 2011.12.19. 20:12:51

Borzalmas volt, tobbszor is visszakapcsoltam, hogy na hatha. De nem. kaka.

pucros 2011.12.19. 20:13:27

Egyik kezünkkel szoktatjuk a népet az igénytelenségre, hogy a másikkal gazdasági értelemben véve hatékonyan tudjuk kiszolgálni.

Bohóckodás időpazarlás.

fran7 2011.12.19. 20:15:30

@Patreides: Te hoztad fel Eva Cassidyt, tehát van jó ízlésed. De mindenhol ezek a sztárgyárak történtet adnak el. Susan Boyle énekelt a templomi kórusban. Biztos egész sokan tudták, hogy van abban a faluban valaki, aki nagyon jól énekel. De kit érdekel egy negyvenes nő, aki az anyját gondozza éppen? Evahoz visszatérve az ő története az lett, hogy a legjobb énekes, akit soha senki nem fedezett fel. Csak a halála után. Szerinted őt nem hallotta menedzser? Csak ő egy szőke, átlagos nő volt, akinek nem volt története. A VV idén az újrakezdés, a felállás, a többre vágyás történetét mesélte el. Ehhez talált szereplőket. Ezért nem kellett Blanka, Oltyán vagy a síró fiú. Nem fértek bele ebbe a történetbe. Pedig hangilag vagy show szempontból tökéletesek lettek volna ők is. Erre az üzenetre szüksége van az országnak. Lehet újrakezdeni. Vannak helyek, ahol jót mondanak az emberről. Csak ahogy a blogszerző írta nem tudott a középszerűségen túlmutatni. De ez nem is a legnézettebb tv-műsorok feladata sehol sem.

viragimado 2011.12.19. 20:16:27

@Patreides: ebben sajna igazad van! Ráadásul az egész az amerikai séma szerint megy. Kell kisebbségi, kell rokkant, kell kövér, kell szinesbőrű. Akkor is, ha épp nincs belőlük tehetséges. Az a valamilyen C gyerek nagyon gáz volt. Kissé szánalmas Jako utánzat, egyéniség nélkül, fejhanggal. Lehet, hogy többre jutnának, ha nem ezt a klisét akarnák követni. De legalább a mentorok nem annyira "megírtak" voltak, mint tavaly. Legalábbis az elsőben.

viragimado 2011.12.19. 20:28:14

@Gault: bocs, egyik kutya, másik eb! Nekem egyformák. Gáz mind a kettő. És aki kicsit is ad magára nem vezet VV-ket.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 20:32:21

@hobot:
Én azt hiszem, hogy a magyar X-Faktor mentorai és nézői a seg*üket a plafonhoz verhetnék örömükben, ha egy Alexandra Burke-höz (brit X Factor 2008) hasonló tehetség megjelenne ebben a műsorban.
indavideo.hu/video/X-Factor_donto_2008_-_Alexandra_Burke_-_Hallelujah
Ő utána pont attól lett kicsit jellegtelen, hogy írták neki trendi a tucatslágereket, pedig ő sokkal többet tudna.
Katie Melua meg sosem indult X Factorban, és a dalai egy részét maga is írja, zenét is, szöveget is... viszont ő egyáltalán nem trendi, inkább szép nyugodtan járja a maga útját, és dalokat is szerezget:
www.youtube.com/watch?v=tK2z1G20_9U
Vagy ott van az Angelina Jolie/Johnny Depp film, Az Utazó betétdala, ami zenével/szöveggel/énekkel szintén Melua szerzemény:
www.youtube.com/watch?v=tr6-stHVkko
Ezek a dalok nem a mai slágerlistáknak készülnek, és nem is jutnak oda. :)
Ő azért került ide, mert ugyanabba az iskolába járt, mint Adele és Leona Lewis, de míg neki és Adele-nek nem volt szüksége X factor-os szereplésre, Leonának igenis ez hozta meg az áttörést. És ezért énekelhette aztán Leona Lewis például az Avatar film betétdalát.
www.youtube.com/watch?v=3YDz-ftqr1g
Pedig Leona tényleg nagyon tud énekelni, a magyar tehetségkutatókban hozzá - vagy akár Alexandra Burke-höz - fogható tehetség még nem tűnt fel... De Leona Lewis kicsit jellegtelen személyiség számomra, mindezek ellenére.
De ő legalább tényleg nagyon befutott a Factor-győzelemmel, viszont hol van ma például Leon Jackson, a 2007-es győztes, aki akkor 2007-ben még magasan vezette a karácsony heti slágerlistát a dalával? Hát róla azóta tényleg nem sokat hallottam. Szóval a brit mentorok és a nézők is melléfognak néha a szavazataikkal.

Hó apó 2011.12.19. 20:40:17

Mikor és melyik adón volt ez a műsor?

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 20:51:06

@fran7: "Evahoz visszatérve az ő története az lett, hogy a legjobb énekes, akit soha senki nem fedezett fel. Csak a halála után. Szerinted őt nem hallotta menedzser? Csak ő egy szőke, átlagos nő volt, akinek nem volt története."

Ez is bizonyítja, hogy a tehetség kevés, szerencse és lehetőség is kell, hogy valaki kitűnjön. Hogy észrevegyék.
Lady GaGa például tehetségesebb, mint sokan hiszik, ez látszik a tinédzser-kori felvételeiből, meg a mostani élő-szóló zongorás fellépéseiből. De soha nem jutott volna el ide, ha nem csinál bohócot magából, ha nem viszi el a végsőkig, a groteszken is túl a feltűnősködést. Elveszett volna a hatalmas amerikai piacon a sok feltörekvő tehetség között.
Ha az X-Faktor lehetőségét valóban tehetségesek ragadják meg, és használják fel, nincs is semmi baj. Csak ehhez valóban keresztül kellene törniük az előválogatások koncepciós szűrőin, mert itt nem elsősorban a tehetséget keresik, hanem a nézettségnövelő pénzcsináló-show-ba keresnek jó alapanyagot.

lanyi 2011.12.19. 20:55:58

Néhány kommentelőn jót röhögtem:)

Emanuelle 2011.12.19. 20:57:47

Olvasom a kommenteket és nem értelek titeket.
háromféle kommentelő van: aki a szereplőket fikázza, aki az RTL-t (és áttételesen a többi kertévét) és aki mindkettőt. Kiváncsi vagyok, hogy ugyan milyen televíziózás és milyen műsor az, ami megfelelne a kényes ízléseteknek.
Félreértés ne essék, nem vagyok tehetségkutató-kedvelő, mert úgy gondolom, hogy egy ekkora piacnak, ami itt van már így is túl sok énekest kellene eltartania, de azért nem gondolom, hogy ezért az énekesek a hibásak. Én személy szerint nem drukkoltam senkinek igazán, mert senkiben sem láttam az X-et, legyen az bármi is, nekem az, ha valakire felkapom a fejem és holnap is érdekel meg holnapután is. Sokan példálóznak az amerikai X-Faktorral is, háát, én attól sem voltam elcsattanva, ugyanolyan tucathangok vannak ott is, de nyilván a nagy számok törvénye alapján ott gyakrabban kerül elő egy igazi tehetség.
A fikázóknak egyébként azt üzenem, hogy nézzék meg ők miben, hol tették le már eddig a névjegyüket, a partvonalról könnyű pofázni.
Ha meg végképp nem bírják akkor tessék kibaszni a tévét a tizedikről és leemelni a polcról egy könyvet.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 20:58:01

@viragimado: "Ráadásul az egész az amerikai séma szerint megy."

Habár azért jegyezzük meg, hogy az X Factor brit találmány, és a kitaláló Simon Cowell csak most vitte át az USA-ba is a műsort.
Persze a magyar verzió nem teljesen azonos sem a brittel, sem az amerikaival. Láthatóan nálunk a válogatás elveiben is vannak eltérések, és a mentorok bohóckodása-összeveszései sem licensz-előírás szerintiek, azt hiszem.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 21:03:24

@Emanuelle:
A kommentelőket fikázóknak meg azt üzenem, hogy nem muszáj ilyen blogokat olvasni, sem az ezekhez írt hozzászólásokat végigszenvedni.
Lehet találni jobb elfoglaltságot is, kár ezen idegeskedni.
A fikázás nem szép dolog, de a fikázók fikázása sem magasabb rendű elfoglaltság.
Sőt, a fikázókat fikázók fikázása sem. De most már mindegy... :)

(Távol otthonától kóborolt...)

silk 2011.12.19. 21:04:01

@СubE: Bibíííí..Hú, te!

hobot 2011.12.19. 21:05:25

@Patreides: Számomra mindhárom szám amit belinkeltél ugyanúgy hangzik,mind egy kaptafára készült. (A Hallelujah-n kívül, mert ugye Leonard Cohen-t mégse lehet ezekkel összehasonlítani). Ebből is látszik hogy mindenkinek más az ízlése :D. Nem vagyok szakértő, de szerintem Tibor is nagy tehetség, van olyan jó énekes mint ezek közül akármelyik, stúdióban, utómunkával meg főleg. Bár abban igazat adok, hogy a brit x-faktor szereplőinek több esélyük van a műsor után az önálló zenei karrierre. Az RTL csak kifacsar szegény énekesekből annyi pénzt amennyit bír.

Emanuelle 2011.12.19. 21:11:01

@Patreides: Nem hinném, hogy bárkit is fikáztam volna, de tényleg zavar, hogy a legtöbb embernek itt semmi, soha nem jó.

buddha 2011.12.19. 21:12:29

@tééényleg?: te szellemi fogyatékos!még mindég nem érted miről beszélek?ki a pöcs nézte 2×10órában???annyit jegyeztem meg,hogy belenéztem.
milyen név nélkül? a te királyi és ötletes neved mindenre utal,csak arra nem ,hogy ki jártad a 8 általánost.
anyád inkább lenyelt volna...

Emanuelle 2011.12.19. 21:13:35

@hobot: Na igen, a pénz. Ha jól figyeltem, akkor az amerikai X-ben a szavazásokat is csak az összes énekes szereplése után indítják, itt meg gyakorlatilag egyfolytában lehet szavazni, a lényeg, hogy dőljön a lóvé a csatornához.

laslo71 2011.12.19. 21:13:39

valóban unalmasra sikerült,ez a műsor, de megfigyelhető a többi hasonló műsorban is, hogy a végső döntő már nem nagy szám. meg persze az is törvényszerű, hogy aki megnyert eddig ilyen műsorokat, nem nagyon futott be igazán, egy két kivétellel. én Enikő párti vagyok, és remélem a már elindult karrierje szépen kiteljesedik majd. Én nagy jö
vőt jósolok neki

Hülye aki elolvassa! 2011.12.19. 21:21:26

Iszonyú unalmas ez az xfaktor. Pláne, hogy a végén már a korábbi dalaikat énekelgetik újra szerencsétlenek. Szar az egész koncepció, a fos dalokkal, a ripacskodó, hivatalból elfogult zsűrivel, a fos vendégekkel együtt.
Hogy jót is mondjak (hisz valamiért én is néztem), a végére a két legjobb maradt. Idén Baritz Gergő alakította a hang nélküli, de jófej kölköt K.L.N. helyett.

hobot 2011.12.19. 21:25:49

@Emanuelle: A csatorna fő bevételi forrása nem az sms-ezők pénze, hanem a reklám, ezt nem árt tudni. Javítsatok ki ha tévedek, de úgy emlékszem a Való Világ első évadaiban kb. 100 ezer szavazat érkezett egy párbaj során, pedig azt is az egész ország nézte, tehát most se lehet nagyon több. Ez adásonként kb. 30 milló forintot jelent. Hol van az egy ilyen nagyszabású műsor költségeihez képest? Talán a színpad bérleti díja, esetleg a zsűri és Nóri gázsija.

Hó apó 2011.12.19. 21:31:39

"Kiváncsi vagyok, hogy ugyan milyen televíziózás és milyen műsor az, ami megfelelne a kényes ízléseteknek."

Mondjuk egy ismeretterjesztő és tudományos csatorna, amiből nem a bazmeg, pitscha, kötschög, sz@r és egyén IQ javító szavak ömlenek....

Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 21:33:43

@laslo71: "én Enikő párti vagyok, és remélem a már elindult karrierje szépen kiteljesedik majd. Én nagy jövőt jósolok neki "

Igen, sajnos ez egy ilyen világ, ez neki áll... illetve... na jó, ezt nem fejtem ki. :)
Szerintem a reális hely a harmadik hely lett volna a számára, a döntőbe meg Kocsis és Tarány kerülhetett volna.

"Ha a volna hal volna, minden halász dúskálna."
:)

Hó apó 2011.12.19. 21:39:00

"én Enikő párti vagyok, és remélem a már elindult karrierje szépen kiteljesedik majd. Én nagy jövőt jósolok neki"

Én is nagy jövőt jósolok neki. Egy erotikus férfimagazin címoldalán vagy Dubai-ban....

Emanuelle 2011.12.19. 21:53:56

@hobot: Persze, a reklámokban van a sok pénz, de ez a non-stop SMS-re, hívásra buzdítás elég undi.
Egyébként kiváncsi lennék, hogy ténylegesen hány hívás és SMS érkezik. Annak idején ha jól emlékszem, akkor nem százalékokat mutattak, hanem számokat, gondolom manapság meg sem közelíti a telefonálók száma a korábbiakét.

Emanuelle 2011.12.19. 21:58:22

@Hó apó: Vannak ilyen csatornák, bár szvsz ezek színvonala is egyre esik. Lehet ezeket választani a "kultúrszenny" helyett. Érdekes módon mégis a valóságshow-knak van nagy nézettsége. Ez valami Jockey effektus lehet.

hobot 2011.12.19. 22:04:31

@Hó apó: ""Kiváncsi vagyok, hogy ugyan milyen televíziózás és milyen műsor az, ami megfelelne a kényes ízléseteknek."

Mondjuk egy ismeretterjesztő és tudományos csatorna, amiből nem a bazmeg, pitscha, kötschög, sz@r és egyén IQ javító szavak ömlenek..."

Discovery(Channel, World, Science, Travel and living), /Animal Planet/Nat Geo/Spektrum. És a lista nem teljes. Senki nem kényszerít hogy kereskedelmi tv-t nézz. Nekem is állandóan a dokucsatornák/sport tv-k vannak bekapcsolva, épp az x-faktort néztem csak az rtl-en mert Tarány szimpatikus volt. Ha meg valakinek a Való Világ vagy a Jóban-Rosszban tetszik, hát nézze azt, engem nem zavar.

hobot 2011.12.19. 22:07:20

@Emanuelle: Hát igen, énis untam már amikor századszor hangzott el a "szavazzanak!!!" A szavazatok tényleges számára én is kiváncsi volnék.

Wolfram 2011.12.19. 22:13:15

szerintem is. tiszta inthelligenchia volt a műsor! bár a dalok nyolcvan százaléka uncsi volt. vagy nem is tudom. volt egyáltalán annyi dal?

Hó apó 2011.12.20. 00:21:28

@hobot:

...és gondolom az általad felsorolt csatornák is ingyen foghatóak. Mert a szennycsatornák ingyenesek, sőt sok helyen mást nem is lehet fogni...
Akkor hová kapcsoljon a néző?

Hó apó 2011.12.20. 00:23:41

@Emanuelle:

Akkor sorold azokat a természettudományos csatornákat, amiket ingyenesen lehet fogni....
mert sokan nem tudják megfizetni, helyette csak a mocsokból választhatnak.

szgy 2011.12.20. 00:25:44

@Dusan: "Bárcsak kidobtam volna a tv-met '94-ben... :)"

már szinte hiányzanak akik állandóan azzal jönnek elő hogy csak a spektrumot meg a natgeo-t nézik :-)

Loreena McKennitt tényleg jó.

szgy 2011.12.20. 00:28:06

na, így legyen ötösöm a lottón :-)

szgy 2011.12.20. 00:31:34

@Emanuelle: "Annak idején ha jól emlékszem, akkor nem százalékokat mutattak, hanem számokat, gondolom manapság meg sem közelíti a telefonálók száma a korábbiakét."

erre gondoltam, mekkora égő lenne már ha a két első helyezett "párbajban" kapna mondjuk 300 és 340 szavazatot...

szgy 2011.12.20. 00:33:27

sokat javítana a műsor színvonalán ha Ördög Nórit megtanítanák levegőt venni, gyors beszéd közben a zihálása iszonyatos. egyébként tök jól csinálja ahhoz képest hogy egyedül van ekkora műsorban.

vén krampusz (törölt) 2011.12.20. 00:58:50

@ninimimi: Akár hiszed, akár nem, de a korabeli Ki mit tudoknak a zsürijében hiteles személyek ültek. Olyanok akik valamit már letettek az asztalra. Sajnos ez a zsüri nem ilyen. Talán Geszti a kivétel (mint szövegíró, mert énekesnek csapnivaló).
Sajnálom hogy nem nézem ezeket a versenyeket a kertv-kben, de sajnálok rá 3 órát az életemből.

itt a pont (best of) (törölt) 2011.12.20. 01:01:06

Az a gyötrelmes rögvalóság, hogy ez a szerencsétlen, nyomorult, halodokló nép tényleg leküzdötte magát az utóbbi 20 évben oda, arra a "szintre" (mondjuk, sokan segítettek neki ebben...), hogy ezt a tömény SZART értékelje, erre gúvadjon a szeme meg az agya minden egyes héten 3 órát, aztán utána még napokon keresztül ezt a felböfögött szart rágcsálja - mannaként.

vérfürdő (törölt) 2011.12.20. 01:23:16

@Patreides: Tudod csak az a probléma, hogy nincsenek szerzők! Mármint olyanok, akik másoknak adják a dalaikat, szövegeiket. Kivétel Rakonczai Viktor. A régi szerzők kihaltak, a még élők és az újabbak pedig maguk próbálják előadni (Geszti, Bródy, Dés, Malek). Az általad említett példa a múlt, annak idején kényszerítették a zenekarokat hogy lemezeket írjanak a szólóénekeseknek.

fogatlan provokátor (törölt) 2011.12.20. 01:55:31

@Patreides: Zámbó Jimmy az akkoriban frissen kialakult lecsúszott rétegnek lett az egyedüli bálványa. Koós, Korda, Záray-Vámosi stb. megöregedtek, a fiatalok pedig nem a hagyományos tánczenei vonalon nyomultak.
Szörényi mellett ott volt jóképűnek Bródy, Illés Lajos vagy Pásztori Zoltán, mindamellett a korabeli kínálat legjobb énekese és gitárosa volt, ami azért kompenzálta a külcsínt.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.12.20. 02:20:45

@vén krampusz: Azért Maleket se felejtsük ki. Neki ugyebár az apja az elmúlt negyven évben a hazai zenei élet egyik mozgatórugója volt (persze nem a pop vonalon) és saját erőből is zenei producer, szóval szakmailag ő is okés. De ha megnézzük, az ilyen műsorok zsűrijei mindenhol így vannak összerakva, ezért nem támadnám az RTL-t.

Ami a döntőt illeti: én tavaly nagyon ki voltam bukva, hogy Geszti azt a hogyishívják Fannit (nulla, de tényleg NULLA tehetséggel) és Shodeinde Dorát (aki szülés után egy hangot nem tudott helyesen kiénekelni) vitte magával Szirota Dzsenifer és Muri Enikő helyett. Hát Muri Enikő idei szereplése után azt mondom, nem tévedett. Tény, hogy jó hangja van a csajnak (bár az előző szériában csak olyan 3-4 nála jobb női hang volt...) de mint előadó valami borzalom. Gyakorlatilag az első adás óta olyan durván manírosan adott elő mindent dalt, hogy az valami hihetetlen. Tavaly Vastag Csabát végig b@sztatták a színpadiassága miatt, Enikőnek meg egy büdös szót nem szóltak arról, hogy a dalt előadni kell, nem elszínészkedni. Mindemellett ahol erő kellett volna a dalba, ott mindig kiabálásba csúszott a produktuma. Szóval lehet elfogadható énekesnő lesz, de az a bizonyos X amit keresnek, na az benne nincs meg. Stiffler sokáig kicsit olyan volt, mint tavaly Takács Nikolas: jó hang, de rettenetesen unalmas előadó, de a párbaja után ez megváltozott, ezzel nem lehet vitázni. Személy szerint szimpatikus srácnak tartom jó hanggal, de voltak olyanok idén, akikben inkább megvolt az a bizonyos plusz.

Egyébként úgy megnéznék már egyszer egy olyan tehetségkutatót, ahol nem korlátozzák le a zsűritagok szabadságát. Egyszerűen hihetetlen, hogy rémesebbnél rémesebb produkció után is alig-alig hallani igazán kritikus hangvételű megjegyzéseket. Ez nem csak itthon igaz, hanem úgy általában (ott van pl az X-Factor USA, ahol annak a Drew nevű csajnak mikrofon közelében nem lett volna a helye, mégsem hallottunk igazán erős kritikát rá, azt leszámítva, hogy L.A. néha megjegyezte: kicsit unalmas)
Ami a show-t illeti: hát én nem voltam tőle elragadtatva. A Megasztárok valahogy ebben mindig erősebbek voltak. Itt annyi volt a töltelékpofázás és unalmasnál unalmasabb töltelékdal, hogy mire az eredményhirdetésre sor került, már szinte el is felejtettem, hogy kik a döntősök. Elhiszem, hogy piacvezetőként az RTL-nek nem kell nagyon túráztatnia magát, de ez akkor is gyenge volt.

cozumel 2011.12.20. 03:14:20

@Giggsy: szerintem drew hangja gyonyoru, kulonleges, ritka, de egysiku. az otodik eloadas utan mar nem tudott ujat mutatni, es simon hulye volt, hogy nem vette figyelembe L.A. kritikajat.

hobot 2011.12.20. 07:29:33

@Hó apó: Azt ne mondd hogy valahol nem lehet megfogni a muholdas adast, en peldaul a felvideken nezem magyarul a discoveryt. Ami meg az árat illeti, szivesen megfizetem, nem milliokat kernek erte. Fizeted az internetet, a telefont, es meg ki tudja mit, akkor minosegi TV- re is futja. Ha meg semmikeppen se akarsz fizetni ott a magyar lelemenyesseg. Nem egy embert ismerek aki ingyen nezi a kabel TV-t.

amit még megtehetsz 2011.12.20. 07:50:35

Az rtlen mostanság minden olyan "ördögnóris", vidám , kedves, jópofa de baromira unalmas és állandóan ezt tolják.Másrészt valai árulja el, hogy ez a műsor tart kb. 2 hónapig, akkor hogyan lehet ezeknek az énekeseknek több ezer rajongója????
Azért mert főműsoridőben mutatják őket szép ruhában, sok fény, és zene közepette?
Az emberek már gondolkodni is elfelejtettek? Tényleg ezt KELL nézni minden szombat este? Tényleg kell választani egy kedvencet és ezt megdiskurálni a facsén?

tééényleg? 2011.12.20. 08:43:17

@buddha: de legalább le tudom írni helyesen, hogy "ki jártad" = kijártad :D tudod igekötő az ige előtt meg ilyesmi :D

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.12.20. 11:19:51

@cozumel: Hát nem tudom, nekem nagyon nem jött be. Azt nem mondom, hogy hamisan énekelt, egyszerűen a hangját utáltam, de azt nagyon. Teljesen olyan mint Björk, akitől meg a falra mászom. Drew esete főleg akkor durva, ha megnézzük, hogy Cowell milyen énekeseket, micsoda egyéniségeket hagyott miatta a mentorok házában (SPOILER!!! többek közt ugyebár elsőre az egyik későbbi döntőst is...) SPOILER VÉGE

Emanuelle 2011.12.20. 11:36:18

@Hó apó: Most miért csinálsz úgy, mintha nem értenéd a helyzetet? A ker. tévék magukat tartják el és profitot termelnek. Ehhez nézettség kell, a nézettséget pedig nem az általad preferált műsorok hozzák. Nézd a közszolgálatit, bár ott sem jobb a helyzet. Ez van, ezt kell szeretni. Egyébként fogalmam nincs, hogy hány ember van az országban, aki csak az ingyenesen fogható 3 csatornát látja.
Azt tapasztalom, hogy az emberek zöme leszarja ha mondjuk késik egy hónapot a villanyszámlával, csak legyen kábel meg net.
Aztán ott van neki 45-100 csatorna, de ők sem a Discovery-t vagy a Travel Channelt nézik.

fagyihajú 2011.12.20. 15:07:28

Sziasztok! Én sokkal borzasztóbbnak és elkeserítőnek találom, hogy Keresztes Ildikó playbackben nyomta és ezzel nem kell vitába szállni TUDOM, hogy playback volt. A másik meg, hogy addig amíg az embereknek nincsen füle és nem hallják, hogy a lány aki eljutott a döntőbe botrányosan hamis volt, addig fölösleges x-faktor kategóriában bármit is kinyilvánítani. Szirtes Tamás pedig szégyellhetné magát amiért lefekteti a színházat a pénznek. Nyilván többen mennek majd el egy musicalre amiben egy x-faktoros szerepel mint egy arra érdemesebb művész. Hát senki sem látja mekkora baj van??????????

Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2011.12.21. 16:39:48

Egyetértek a kritikával, maga az írás is szép, jó volt olvasni.

Utólag, neten néztem meg az adást másnap, így az unalmas részeket (sok volt) át tudtam tekerni. Örülök, hogy a vasárnap estét értékesebb töltöttem el, nem másfél óra reklámmal a 3 órás műsorból.

Amúgy Murinak szurkoltam, szerintem jól néz ki a színpadon és hangja is van, bár vasárnapra mintha elfáradt volna. Ezek szerint tényleg lehet, hogy kiabál, ami kikészíti a torkot...

96clarity 2011.12.21. 16:41:39

Na és ha giccses? Sajnáljuk, ez kell a népnek. Tarthatnának hosszú intellektuális előadásokat a zene és énekhang gyönyörűségéről, de akkor nem ülne ott a fél ország a képernyő előtt és nyomkodná lelkesen a telefont (milyen kár). Igen is kell bele kövér biztonságiőr és elvált anyuka, igenis kellenek bele instant életreszóló barátságok és késztermék szerelmek, mert ezért kapják meg a pénzüket a dolgozó emberek. Akik aztán lelkesen kommentelgethetnek a kritikák alá.
süti beállítások módosítása