Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Most Verdi keresztnevét nem tudta a Tv2

2010. december 10. 11:10 sixx 217 komment

Minél több adás kerül képernyőre egy-egy vetélkedőből, annál nagyobb az esélye, hogy a kérdésszerkesztők hibáznak, és olyan feladványok kerülnek a játékosok elé, melyeknek nincs jó megoldása. A Tv2 új, Negyvenmilliós játszma című kvízsójában már volt egy necces kérdés az egyszeri tímárról meg annak foglalkozásáról, most egy keresztnévbe tört bele a proverbiális bicska.

 

A csütörtöki adásban a műsorvezető ezt kérdezte a játékosoktól, hogy a négy lehetséges válaszból melyik az, ami egy nem Ferenc keresztnevű hírességet jelöl: Verdi, Beckenbauer, Sinatra, Mitterand. Helyes válaszként a Verdit fogadta el Rákóczi (szintén) Ferenc, pedig nem kellett volna neki, Verdi (már ha a zeneszerzőre gondolunk) teljes neve ugyanis Giuseppe Fortunino Francesco Verdi volt, tehát Feri ő is valahol, a javából. A bakira két olvasónk is felhívta figyelmünket, köszi, de mi magunk is kiszúrtuk.  

Címkék: tv2 baki vetélkedő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hikori 2010.12.10. 14:29:43

Miért nem lehet a nyelvhasználatról, a helyesírásról is szót ejteni bizonyos blogbejegyzések alatt? Egy magánszemély a nyomi kis blogjában mindegy, hogy ír. De ha a szerző ebből él, akkor hivatásszerűen használja a nyelvet, és a közölt tartalom mellett a formáról is lehet az embernek véleménye. Jelen esetben az olvasó fogyasztó is. Egy örömlány ne vegye zokon, ha a nunahasználat után szóvá teszik a herpeszét. :D
Emellett meg aki manapság tévés vetélkedőket néz, az rossz helyen keresi a műveltséget és a kultúrát, meg az olyan extrém tudást, hogy Verdinek hány keresztneve volt.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 14:30:26

@Gyárfás: ismered az aranyszabályt:
DO NOT FEED THE TROLLS!

:-D

Hódos Hajnalka 2010.12.10. 14:31:15

@dolgozó lány: Igen, ez nekem is feltűnt, örülök, hogy másnak is.

Afterforever301 2010.12.10. 14:32:31

csak hallkan kérdem meg azoktól akik rinyálnak hogy rossz kérdések és lehetőségek vannak, tegye már fel a kezét az a személy aki gugli nélkül megtudta volna mondani hogy Giuseppe Verdi valójában Giuseppe Fortunino Francesco Verdi. de most komolyan na :-)én sem tudtam de mától tudni fogom :-)

beton-fej 2010.12.10. 14:32:35

egyszerűen csak "ilyenre sikeredett" ?
(lemaradt a kérdőjel)

Artie 2010.12.10. 14:33:21

@d.j: Hogy te mekkora egy barom vagy!

Hol mondtam, hogy rosszul válaszoltam? Te igen hülye... Nem megy a 300 köbcentis agyadba, hogy nem volt egy jó válasz sem? Azért én még tudtam, mire gondolnak, hogy jó megoldás...

Istenem, és te is szavazhatsz?...

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 14:35:22

@beton-fej: a comment:com-ra nem vonatkozik az index copyright-nyilatkozata, olvasd át rendesen. ez egy "magán"-blog.
(nem tudom, milyen szintű az összefonódás a blogok és a szerkesztőség között, azazhogy kapnak-e külön fizetést a blogolásért, beleszól-e a szerk. a tartalomba, stb., csak sejtéseim vannak)

Szóval ide nem vonatkoznak az általad emlegetett szabályok, azt küld el sixx "megbaszni a magasságos telihóódat", akit kedve tart. megteheti, az ő blogja.

highlife 2010.12.10. 14:35:54

rákóczi ferit mikor szarják szájba?

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 14:38:57

@Afterforever301: állítólag legalább kettő volt, nyilván zenetörténészek, vagy autisták :-). Valakinek magától eszébe kellett hogy jusson, hogy cikk legyen a dologból, nem hiszem, hogy valaki azzal szórakozna, hogy minden kérdést átfuttat a wikin...

@Yarner: a sajátomhoz még hozzáfűzném, hogy van egy stb a szerzői jogi nyilatkozatban az oldalak felsorolásábál, de a blog.hu szinte biztos, hogy nem tartozik bele.

Az viszont kicsit zavaró, amikor az index címlapra teszi a cikkek közé a blogokat, sokszor tévesztettek már meg ezzel engem is.

beton-fej 2010.12.10. 14:42:22

@Yarner:

Az alábbi linken az alá bemásolt szövegrészt is olvastad? persze ez csak egy kis része az oldalnak.

index.hu/copyright/

"Azzal, hogy belép a www.index.hu szájtrendszer (index.hu, velvet.hu, totalcar.hu, stb.) valamelyik oldalára, elfogadja az alábbi feltételeket, még abban az esetben is, ha nem regisztrált felhasználója, előfizetője a rendszer egyik szolgáltatásának sem:

Az index.hu webszájton ("lap") található tartalom az INDEX.HU Zrt. ("kiadó") szellemi tulajdona."
... stb, stb.

Ecsedy Áron 2010.12.10. 14:46:29

Esetleg ha valakit érdekel az ABBÁs kérdés is rossz volt:

www.lyrics007.com/Abba%20Lyrics/Waterloo%20Lyrics.html

Ugyanis a szöveg még véletlenül sem a csatáról szól, csak metafórikusan használja és a szöveg alapján a pasi 'győzött', aki meghódította az éneklő hölgy szívét.

Ráadásul a szempont a nőé, aki a waterloo-i csata azon aspektusáról beszél, hogy úgy nézett ki, mintha a britek és szövetségeseik győztek volna, de igazából a veszteségeik óriásiak voltak (az angol nyelvben ugyanis ez Waterloo a pürrhoszi győzelmet szimbolizálja, de a szövegből is kiderül), amivel magának is ellentmond ugyan (pontosabban az első sornak), hogy az énekesnő úgy érzi mintha győzött volna, amikor ténylegesen vesztett (mert beleszeretett a pasiba és a markában tartja ezzel), de mivel nem a történelmi pontosság, hanem az analógia volt a fontos, így a kérdésre a választ egyetlen név sem adja meg, tekintve, hogy Björn Ulvaeus neve nem szerepelt rajta (aki győzött)...

beton-fej 2010.12.10. 14:48:15

@Yarner: a stb.-be szerinted mi nem tartozik bele azok közül ami a címlapon megjelenik és miért nem?? (elárulom, hogy qrvára beletartozik)

Egyébként nem a jogi részletekbe szerettem volna elmélyedni az előbbi bejegyzésemmel, hanem egy jelenségre akartam felhívni a figyelmet, és talán egy nagyon picit méltatlankodni is emiatt...

agent T 2010.12.10. 14:49:57

@Yarner: Egy embernek szóltam összesen, hogy a szlovák miniszterelnöknő nevét tökhelytelenül írta, nem arcoskodtam, csak megemlítettem, szerintem nem kioktatóan. Erre Gyárfás nekem jött, hogy húzzak innen, ne elemezgessek itt semmit helyesírásilag, holott nem elemeztem semmit itt, a fentebb egy névtől eltekintve.
Kérdésem: A személynevek helyesírása is náciság?
Másik kérdésem: Én vagyok troll, nem Gyárfás?
Mert akkor elismerésem, neked is.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 14:53:35

@beton-fej: igen, átfutottam, de a felsorolás a blog.hu portál oldalaira nem terjed ki, nem is nagyon lehetne, hiszen ott millió blogger írja a hülyeségeit, azért biztosan nem vállal felelősséget az Index.

Ahogy írtam, egyrészt tévedésnek érzem, hogy az Index nem csak elkülönítve jeleníti mega tematikus blogok cikkjeit, hanem a cikkek közé beszúrva is, hiszen egy blogot tudni kell a helyén kezelni, arra éppen azok a felelősséggel és színvonallal kapcsolatos előírások nem vonatkoznak, amit egy újságtól elvárhatunk (haha, hol élek én, hogy ilyet leírok 2010-ben Magyarországon?). Oké, jelölik a narancs jelzéssel, de ezt csak a rutinos rókák értik, az új olvasók nem. És különben is, akkor most komoly cikk, ami egy címlapos blogon van, vagy nem? Le lehet ott engem jogosan b*szni vagy nem? Szóval valóban rezeg a léc.

Mindenesetre, ha pl. perelnél, az Index ügyvédje biztosan arra hivatkozna, hogy nem az Index honlapján volt a problémás tartalom, ők csak egy linket tettek közzé, mivel figyelemre méltónak találták.

(Más: másnak is feltűnt, hogy az Index szinte ...khm... szándékosan és következetesen ekézi a TV2-t? Pl. most ez acikk is címlapos lett... Lehet ennek valami oka?)

beton-fej 2010.12.10. 14:58:11

@Troecsvoek: Szerinted, ha egy buszvezető reggel felszáll a buszra és vezeti a 7-es buszt, de indulás előtt kijelenti, hogy ő az utasok testi épségéért, vagy az esetleges balesetért felelősséget nem vállal, akkor már nyugodtan tehet bármit ennek a 7-es busznak a volánja mögött?? És valóban nincs is semmi felelőssége??

Ha esetleg tényleg így lenne, akkor van néhány tippem arra vonatkozóan, hogy néhányan egy előzetes kijelentéssel felmentik magukat a felelősség alól, és 1-2 "érdekesebb" dolgot elkövetnek, oszt jó napot

Dr. Béla 2010.12.10. 14:58:28

@Macskavirág: Igaz :) Amúgy nem hiszem, hogy élőben menne. Ahhoz túl gagyi, meg akkor ki kéne írni, hogy élő, vagy live, vagy ilyesmi, mint pl a BL meccsek közvetítésénél.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.12.10. 15:05:03

@beton-fej: a szpemmerekkel szemben nincs kegyelem, ez van. a trollokkal szemben sincs, ez szintén van. milyen alapon perelnél? komolyan érdekelne.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 15:06:07

@beton-fej: Nem erről van szó. Ahogy fent is írtam, a blog.hu egy blogszolgáltató, ahol szabad véleményhangoztatás megy.

A hasonlatoddal élve ez olyan, mintha néha az a busz is beállna a hetes megállójába, amit a szomszéd józsi vezet, saját szórakozásából. Vele is el lehet menni a Ferenciekre de lehet, hogy néha megáll cigiért, vagy éppen másfele megy, és ha neki beszólsz ezért, hátramegy és leveri a fejedet :)

beton-fej 2010.12.10. 15:09:16

@Yarner:
@Troecsvoek:

Mégegyszer mondom! Nem a jogi részletekbe akartam belemenni, és csak a tárgyszerűség kedvéért hivatkoztam be az Index nyilatkozatát, hanem egy JELENSÉGRE akartam rávilágítani...

Mellesleg, akár jogilag is érdekes lehetne és ha egy nyugdíjas (pénz- és idő milliomos) szeretne egy próbapert indítani, annak az irataiba szívesen belenéznék a végén :-D

Azonban én a magam részéről nem szeretnék (nem is állt szándékomban) mélyebben belemenni, és arra pedig nem is gondoltam, hogy egyből ilyen keményen a lényegre (jogi részére) fókuszáltok:-D Ez esetleg azt is jelenti, hogy a bejegyzésem érdemi részével egyetértetek? :-)

beton-fej 2010.12.10. 15:12:48

@sixx: Nem fizet jól az "újságírás"? Szeretnél ingyen jogi tanácsot?
Erre nem én vagyok az alkalmas személy...

...egyébként pedig lásd:@beton-fej:

ToDorka 2010.12.10. 15:17:51

Az senkinek se tűnt fel, hogy az ABBA Waterloo c. számában Napoleon neve szerepel? Mert ez is tévedése volt a tegnapi adásnak...

pástétom 2010.12.10. 15:22:04

A tegnapi adás már nem élő volt. Miért?

Hódos Hajnalka 2010.12.10. 15:27:35

@beton-fej: Ha az a bajod, hogy lebasztak mint a pöngős malacot, akkor azt írd, ne faszságokon rugózzál, hetes busz, meg próbaper b+, ha arra gondolsz, netes rágalmazásért meg becsületsértésért még egy per nem indult, pedig annak az irataiba én is szívesen belenéznék, most meg hadd hallgassuk már a szerencsétlen waterloos gyereket, mert te kezdesz unalmas lenni.
(elnézést, ma kissé zaklatott vagyok)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.12.10. 15:28:09

Tegye már fel a kezét, aki tudta, hogy mi Versi harmadik keresztneve. Vagy hogy van neki olyan egyáltalán... Azért ez talán mégse az általános műveltség része, a legtöbb életrajzban sem szerepel.

@happystoner: Nem az volt a kérdés, hogy kinek a neve szerepel a dalban, hanem az, hogy kinek a nyertes csatájáról szól? Márpedig Waterlőő nem szerepel a Diadalíven Napóleon nyerései közt, sőt :-)

beton-fej 2010.12.10. 15:33:25

@Yarner: @Troecsvoek:

Hooopsz! Figyelitek, hogy egyébként milyen hirtelen eltűnt az ominózus bejegyzésem? :-)

Ráadásul a "szerző" azonnal kitörölte a saját -általam hivatkozott- bejegyzését is és még a fotóját is gyorsan megváltoztatta? :-)

Ha többé nem látjátok a nevemet itt, akkor az azért lesz, mert engem is kitiltanak egy egyszerű és tényszerű kérdésért, úgyhogy majd más névvel leszek kénytelen élvezni a társaságotokat!

Vad.Korte (törölt) 2010.12.10. 15:39:44

Hülyeség. Verdi az Dzsuzeppe, és kész. Kevésbé Feri, mint a többiek. Én is elfogadtam volna. Sok okostojás.

agatsu 2010.12.10. 15:40:53

Ami itt megy azt úgy hívják, intellektuális maszturbáció ( gyk. recska)...Look out! Yuppie suckers!

GSprof (törölt) 2010.12.10. 15:42:02

Hát Vágó szimpatikusabb volt számomra. Nem ordított.

Zuzimama 2010.12.10. 15:44:03

@Dr. Béla: De II. Albert belga uralkodó akkor nő?

Kulmar 2010.12.10. 15:50:02

arra gondolt é valaki, hogy a keresztnév nem teljesen megfelelő egy x-edik név megnevezésére, hiszen a keresztségben kapott név jellemzően egy darab. A többi nevet szerencsésebb lenne utónévnek nevezni!

sixx · http://comment.blog.hu 2010.12.10. 15:56:41

@beton-fej: barátom, nem vagy kitiltva, felőlem írd tovább a marhaságaidat akár ide is, leszarom. a képemet meg akkor változtatom meg, amikor akarom, ebbe akár szabadkőmíves összeesküvést is beleláthatsz, azt is leszarom.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 16:02:19

@beton-fej: Azért ez tényleg elég kemény. Idejöttem dumálni egy jót, és tűnnek el az emberek, mint egy Sikoly-filmben :-))

amúgy igen, írtam is (a magam módján), hogy értem, miről beszélsz, csak régi rossz szokásom, hogy egyszerre két oldalról nézem a dolgokat. Hiába no, van két tanári diplomám, ezt nem lehet komoly defektek nélkül megúszni...

Magyarul: én sem értek egyet az Index azon politikájával, hogy a cikkek közé keverve emel ki egyes a saját céljainak megfelelő vagy éppen érdekesnek/fontosnak tartott blogbejegyzéseket.Még akkor sem, ha azok történetesen nekem is tetszenek. Az újságírást válasszuk el a blogolástól, más műfaj.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.12.10. 16:03:35

@sixx: Kitiltva nincs, neki nem kellett új nick a beíráshoz, de hova lett a bejegyzése?

Amúgy örülök, hogy képet változtattál, az előzőtől sokkal jobban féltem :-)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.12.10. 16:05:06

@Yarner: a bejegyzését kiszedtem, mert faszság volt.

AnnaKarenina 2010.12.10. 16:09:47

Azoknak is igazuk van, akik azt mondják, hogy Verdi leginkább Giuseppe, de a másik oldalnak is, mert biztos lehetett volna még számos más híres személyiséget találni, akinek a 3., 4., vagy 5. keresztneve sem a Ferenc/Francesco, stb. És ehhez elég lett volna a Wikipédiába belepillantani.

@Nyumes: Arra gondolsz, amikor a vak lovat eladják, és a vevő nagy meglepetésére a ló kisvártatva nekimegy a falnak, vevő kérdi, vak ez a ló, válasz: nem vak, ez csak bátor? Mintha ezt akarta volna felemlegetni.

Dr. Béla 2010.12.10. 16:10:05

@Zuzimama: A neve alapján én ffi-ra tippelnék, bár nem ismerem a belaga női neveket...

beton-fej 2010.12.10. 16:11:05

:-D

...de legalább már elgondolkoztál azon amit írtam és másokkal talán megpróbálsz majd emberi hangon beszélni(legalábbis a saját tehetséged keretein belül).

Egyébként, ha a korábban kifogásolt -kritikán aluli- stílusodat a továbbiakban éppen velem szemben kívánod gyakorolni, lehet hogy mégis megfontolom annak a pernek a lehetőségét amit a többiek itt annyira hirtelen és ösztönösen javasoltak...
... és akkor majd módodban áll alanyi jogon is automatikusan megismerni azokat a jogi lehetőségeket amire az előbb rákérdeztél.

Természetesen majd azt is leszarhatod.

Persze kérdéses, hogy az Index.hu szeretne-e majd miattad pereskedni, vagy pedig egy egyszerű bocsánatkéréssel engem elintéz (egyelőre nem tartok többre igényt) és aztán majd a veled való további munkakapcsolatán fog inkább elgondolkozni?

További szép napot.

vidéki suzukis 2010.12.10. 16:15:58

Az első pár adást láttam, vártam, hogy majdcsak rászólnak Rákócira, hogy ez a rikkancsszerep nem az igaz. Nem szóltak neki, így inkább nem nézem a műsort.

beton-fej 2010.12.10. 16:16:27

@Yarner: A szakácskodás is más műfaj, mégis ha azzal kapcsolatban valami egy lapban jelenik meg, akkor arra is azt mondják, hogy újságcikk, hiszen egy újságban, közzététel szándékával írtak és jelentettek meg.

Egyébként örülök, hogy sixx azért törölte a bejegyzésemet, mert szerinte az faszság (ugyanis a saját -általam kifogásolt- bejegyzését is törölte :-) )

...ráadásul az is roppant nagy szerencse, hogy ez volt a kommentek között az egyetlen ami faszság volt :-)))

Azt már látjuk, hogy érvelni jól tud... :-)

Jó Estét 2010.12.10. 16:19:30

kurvaidegestio, hogy torolgetitek a posztokat, mer pl en igy most nem tudom, hogy ki a kocsog :D De a rakoci az az, az tuti :)

beton-fej 2010.12.10. 16:21:46

@Yarner:

Jaa és még valami... én nem arról beszéltem, hogy az Index.hu-n milyen blogbejegyzés jelent meg a TV2-ről, vagy bármi másról, hanem arról, hogy egy újság képviselője (merthogy jelen esetben sixx az, bárminek is minősítjük a postot) Veled, vagy mással milyen stílusban beszél.

Nyumes 2010.12.10. 16:27:51

@AnnaKarenina: Igen, ez volt az, vak helyett vakmerőt mondott a szerencsétlen, valahogy így: "nem bátor, hanem vakmerő"

Mesterlövész 2010.12.10. 16:32:04

Azért ez egy kissé okoskodás, ugyanis, ha a nevét kérdezik meg, senki nem ezt a négyneves borzalmat fogja felsorolni, hanem csak annyit mond, hogy Giuseppe Verdi.

AnnaKarenina 2010.12.10. 16:32:05

@beton-fej: Az Index bárkinek biztosít blogolási lehetőséget, ott a biztatás a főoldalon. Többen vannak, akik előzetes moderáció után jelentetik meg a hozzászólásokat. Ha nem teszik fel valakiét, akkor tudhatja, hogy valamiért nem tartotta odavalónak a bloggazda.
Ajánlanám beleolvasni a közéleti blogokba, ott még a kommentelők is vérig sértik egymást, de ilyet még sosem hallottam, hogy perrel fenyegetnék egymást ezért. Szerintem tedd túl magad rajta, ha nem is esett jól.

AnnaKarenina 2010.12.10. 16:35:13

@Nyumes: :) Nem rossz. Mondhatta volna még, hogy nem bátor, csak vak. Stb.
Pedig én kedvelem ezt a pasit, ráadásul még jól főz is, de ez a stílus erőltetett.

Zuzimama 2010.12.10. 16:37:50

@Dr. Béla: :D esetleg Alberta, csak elbacták????

Kulmar 2010.12.10. 16:40:13

@AnnaKarenina: azt honnan lehet tudni, hogy jól főz?

rooklin 2010.12.10. 16:41:01

Valaki nem akar indítani egy youtube-csatornát, ahol az adások 5 percre rövidített változatát lehet megnézni? Továbbra is elviselhetetlen mennyiségű üresjárat és szarakodás jellemzi a műsort, de a kérdések érdekesek, és kíváncsi vagyok mennyire vannak képben a versenyzők.

AnnaKarenina 2010.12.10. 16:42:47

@Fan....: Niná, hogy a TV-ból. Főzős műsor, mondták, hogy finom a főztje, meg ő is nyilatkozott, hogy minden nap ő főz. Ritka az ilyen férfi.

beton-fej 2010.12.10. 16:46:43

@AnnaKarenina:
Látom, hogy az előzményeket nem ismered. Most már nem is ismerheted meg, hisz törölte az én bejegyzésemet és a sajátját is (amire reagáltam).

Egyébként szó sem volt perről (azt mások vetették fel azonnal, mint lehetőséget). Irigylem a vagányságodat, hogy a részletek nem ismerete nem akadályoz abban, hogy valamiről határozott véleményed legyen...

Remélem, hogy erre a bejegyzésemre reagálva azt is megkérdezed, hogy "hová tűnt démonhill?"...

Úgyhogy ebben bízva én már előre válaszolok is Neked: bizony'Isten nem én tüntettem el démonhillt!!! Kérlek szépen hidd el nekem! Lécci-lécci...

Super aGyuri 2010.12.10. 16:50:21

Már elnézést kérek, de

1.) Verdinek nincs utóneve, legfeljebb "előneve" vagy keresztneve. Utónév csak abban a néhány egzotikus nyelvben van (mint pl. a magyar), ahol előre írjuk a vezetéknevet.

2.) Habsburg Ottó teljes neve a magyar Wikipédia szerint (ahol egyébként tévesen utolsó Habsburg trónörökösnek nevezik, holott a Pragmatica Sanctio értelmében az idők végeztéig - pontosabban: amíg Habsburg él a földön - mindig tudni fogjuk, ki a trónörökös, és mivel Ottónak van gyermeke, sőt unokája is, az már teljesen biztos, hogy nem ő az utolsó) Franz Joseph Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix Renatus Ludwig Gaetan Pius Ignatius von Habsburg-Lotharingen.

Akkor most Ottó? Ferenc? József? Róbert? Antal? Károly? Netán Mária?

Ne szórakozzunk már.

Verdi az József.

Vittorio
Emanuele
Re
D'
Italia

emárton 2010.12.10. 16:52:36

@Macskavirág: A belga uralkodó volt a helyes válasz. A szlovák miniszterelnököt csak a játékosok mondták.

jerome86 2010.12.10. 16:54:07

@rooklin: Az tényleg iszonyat hogy rápakolják a lét a válaszra aztán jön duma, hogy vagy kiestek vagy ennyit vagy annyit nyertek ez megy még 1 percig aztán 1 percig megy a zene eltűnik egy válasz aztán megint jön a duma, hogy vagy búcsúzunk vagy ennyit nyertek vagy annyit, aztán eltűnik még egy válasz és akkor marad kettő és jajj vagy nyertek vagy búcsúzunk ez most a 4. kérdés és most benyom egy kis elbizonytalanítást a Feri, ami valjuk be sokkal jobb mint a első adásokban, aztán megint 1 perc zene és végül ha nincs reklám már meg is van a helyes válasz.
Bár általában nem szokták egyenként lenyitni a csapóajtókat, de volt már rá példa.

Ezt így sikerült is egy mondatba leírni :)

yda 2010.12.10. 16:58:37

Szegény Ferike!
"Miért üvölti végig a műsort?"
"a műsorvezető egy cirkusz porondjára való ezzel a stílussal"
"milyen találó a droid szó arra,ahogy viselkedik"
"Ez a csávó úgy néz ki mint egy elbaszott hiteltanácsadó"
"ez a műsor viszont nézhetetlen,Rákóczi üvöltése és túljátszott szerepe miatt"
"minden megnyilvánulása erőltetett és idegesitő.Igazi barom."
"Valaki (végre)elküldte az anyjába a bunkó műsorvezetőt"
"Az a baj,hogy a sál nem a Ferike nyaka köré tekeredett"
"én timár óta nem nézem ezt a fost"
"ez a harsány drukkolás,kiabálás rendszer idegen"
"infantilis ,indokolatlan pezsgés"
"ha a rikoltozást mérsékelnék ,lehetne sikeres"
"a Feri tényleg gáz,a műsorban"
"ez a műsorvezető qrva gyenge"
"R.F.egyrészt dög unalmas,másrészt kurva arrogáns,leszarja,mit beszélnek a játékosai,vagy leugatja őket,vagy beléjük fojtja a szót"
LEGYETEK ELNÉZŐK NEKI EZ MEGÉLHETÉS,HAGYJÁTOK,HOGY CSINÁLJA.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2010.12.10. 17:28:01

@Super aGyuri: Erről van szó! Fölösleges szőrszálhasogatás...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2010.12.10. 17:30:05

@Super aGyuri: Erről van szó! Fölösleges szőrszálhasogatás...

Woland 2010.12.10. 17:30:54

hát én zenetörténettel foglalkozom, de Verdit mindig csak Giuseppe-ként ismertem. ez tényleg felesleges szőrszálhasogatás szerintem.

van pár zeneszerző akiknél kettő, esetleg három keresztnevet használ az ember: főleg német területekről valóak, mint például Mozart vagy a Bach-család tagjai (bár náluk eleve praktikus okokból is szükséges a két, néha három keresztnév). Az olaszokkal ez sosem volt gyakorlat.

bár a "már ha a zeneszerzőre gondoltak" kitételből gondolom, hogy egyszerűen viccnek szánta az író ennek a "bakinak" a "leleplezését." :)

eznek a kérdésnek a megválaszolását egyszerűen nem lehetett annak alapján elbukni, hogy Verdi padre harmadik keresztneve Francesco. szerintem legalábbis abszurd a feltételezés is.

paginavlady 2010.12.10. 17:31:10

Hallgatni nem bírom ezt a nagyhangú, mindig kiabáló műsorvezetőt !

És tessék mondani ?
Ez műveltségi vetélkedő ?

Vagy inkább pénzimádó shaw ?
(merthogy itt senki sem a jó válasznak örül, hanem a megmaradt pénznek!)

Sivár dolog !

szbszig 2010.12.10. 17:50:01

Igazából ennyi erővel abba is bele lehetne kötni, hogy kire gondolnak. François Mitterrand-nak például van egy unokaöccse, Frédéric Mitterrand, aki ha nem is olyan híres, mint az idősebbik rokona, de volt színész, rendező, író, tévés személyiség, jelenleg pedig ő a francia kultuszminiszter. A kérdés meg csak így lazán: "kinek a keresztneve" kezdődik, mintha soha más, a felsoroltakhoz hasonló vezetéknevű híresség nem élt volna a világon.

en.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A9d%C3%A9ric_Mitterrand

szbszig 2010.12.10. 17:52:17

Igazából ennyi erővel abba is bele lehetne kötni, hogy kire gondolnak. François Mitterrand-nak például van egy unokaöccse, Frédéric Mitterrand, aki ha nem is olyan híres, mint az idősebbik rokona, de volt színész, rendező, író, tévés személyiség, jelenleg pedig ő a francia kultuszminiszter. A kérdés meg csak így lazán: "kinek a keresztneve" kezdődik, mintha soha más, a felsoroltakhoz hasonló vezetéknevű híresség nem élt volna a világon.

en.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A9d%C3%A9ric_Mitterrand

csarli firpo 2010.12.10. 18:20:32

@Afterforever301: ahogy olvashattad, két olvasó és természetesen a post írója is ilyen átlagon felüli műveltséggel bír.

kutyacica 2010.12.10. 18:24:01

most elkepzeltem hogy ul sixx a tv elott, beadjak a kerdest mire sixx kidullett szemekkel kiallt a tevere kapasbol "micsodaa?? Verdi harmadik keresztneve is Ferenc bazmeg, mint koztudott!!" ehehehehe

Herli 2010.12.10. 18:34:30

Timár vétket még nem hozták helyre. Lüke TV2.

Mesebeli Disznó 2010.12.10. 18:39:51

@Artie: "Kinek a zászlóján szerepelt a pro libertate felirat? Mondtam nekik, hogy senkién, de ez nem érdekelte őket, szerintük II. Rákóczi Ferencén."

Azokat a zászlókat, amelyek egyik oldalán a 'Pro libertate' felirat, a másik oldalán a Rákóczi-címer van, azért elfogadhatjuk II. Rákóczi Ferenc lobogójának attól függetlenül, hogy valószínűleg nem sajátkezűleg hímezte őket?

Kulmar 2010.12.10. 18:49:54

@AnnaKarenina: csak gonoszkodni akartam, hogy amig nem ettel belole, addig nem biztos, hogy.....

@Super aGyuri: a sajat nyelvunkbol indultam ki.

@kutyacica: bruhaha

odamondó 2010.12.10. 18:53:27

Johann Gambolputty de von Ausfernschpleden-schlitter-crasscrenbon-fried-digger-dingle-dangle-dongle-dungle-burstein-von-knacker-thrasher-apple-banger-horowitz-ticolensic-grander-knotty-spelltinkle-grandlich-grumblemeyer-spelterwasser-kurstlich-himbleeisen-bahnwagen-gutenabend-bitte-ein-nurnburger-bratwustle-gerspurten-mitz-weimache-luber-hundsfut-gumberaber-shonendanker-kalbsfleisch-mittler-aucher von Hautkopft of Ulm

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.10. 19:13:10

@kutyacica: >>mint koztudott!!" ehehehehe<<

Csak a játékosnak kell fejből tudnia. A kérdést feltevők utánanézhetnek. Ellenőrizni is lehet segítséggel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.10. 19:15:17

@yda: "NEKI EZ MEGÉLHETÉS"

A nézők számára meg ez az élet. Sajnos.

pimpalini 2010.12.10. 19:38:08

@maczakb:

Ráadásul ha lenne egy pici önkritikája, nem viselné ezt a történelmi nevet...

A FEJEDELEM meg foroghat a sírjában...

pimpalini 2010.12.10. 19:54:01

Voltak itt olyanok, akik nehezményezték a bekiabálásokat és a skandálást. Mármost:
- a partner,
- a zene,
- a visszaszámlálás,
- a közönség,
- a skandálás,
- a hangos visszaszámlálás,
- s a műsorvezető
mind-mind azért vannak, hogy az egy darab észlény játékost összezavarják, elbizonytalanítsák, összekuszálják, olyannyira, hogy még a "hány lábad van" kérdésre is megosztott választ adjon...

pimpalini 2010.12.10. 20:07:54

@kutyacica:

"most elkepzeltem hogy ul sixx a tv elott, beadjak a kerdest mire sixx kidullett szemekkel kiallt a tevere kapasbol "micsodaa?? Verdi harmadik keresztneve is Ferenc bazmeg, mint koztudott!!" ehehehehe "

Ezt inkább módosítanám: ült a tévé előtt, eddig okés i. Meghallván a kérdést rákeresett a neten gyorsütemben, mert magától nem tudta a választ, majd hörögve felháborodott, s 17,82 percig Laár Andrásosan fel-alá járkált a szobában, skandálva, hogy "ilyen kurvarosszkérdést, meg ennyire szemétműsort mégazéletbenemláttam"...:)

Der Beste 2010.12.10. 20:44:06

@Vad.Korte: Tökéletesen igazad. Jól megmondtad nekik.

Der Beste 2010.12.10. 20:44:59

@Vad.Korte: Tökéletesen igazad. Jól megmondtad nekik.

bgp 2010.12.10. 21:07:29

@efzsé: mit jelent az a szó, hogy "immárom"? Szeretek új szavakat tanulni.

krj 2010.12.10. 21:34:32

kíváncsian várom, mikor lesz a 40 millásból "Magyarország legnézettebb műveltségi vetélkedője"...

a kérdés pedig ha akarom vemhes, ha akarom, nem. vajon Assisi Szent Ferenc Ferenc volt vagy János? :-)

krj 2010.12.10. 21:37:40

egyébként melyik Rákóczi Ferencre gondoltak...? :-)

szaszni 2010.12.10. 21:49:11

Fortunino Francesco! Mondjuk nem túl gyakran teszik hozzá a két utónevet a Giuseppehez. Szóval egy átlagos műveltségű embert ez nem bizonytalanít el. Ebben a játékban meg általában átlag alatti műveltségű játékosok játszanak. Szemben a sixx-el, aki feltehetően köpi-vágja fejből minden nagy ember összes utónevét!

potyus 2010.12.10. 21:53:05

Öszegezzünk, és állapítsuk meg, ez a műsorvezető Ferenc nagyon gyenge, és unszi.
Üvöltéssel próbálja helyettesíteni a nemlétező sármját. Tapasztalatlan bunkó és sokakat irritál.Engem nagyon. Éppen ezért hang nélkül nézem a műsort.

efzsé 2010.12.10. 21:56:39

@bgp: Az ilyen kérdésekre szokta írni sixx, hogy trollkodás, na de én nem vagyok sixx, tehát nem írom ezt.
Inkább szépen és illedelmsen felelek.
Az "immárom" szó az "immáron" elgépelése által jön létre.
Az "immáron" szó jelentésének megértéséhez pedig a Magyar Értelmező Kéziszótárt ajánlom figyelmedbe.

efzsé 2010.12.10. 21:57:20

Az ilyen kérdésekre szokta írni sixx, hogy trollkodás, na de én nem vagyok sixx, tehát nem írom ezt.
Inkább szépen és illedelmesen felelek.
Az "immárom" szó az "immáron" elgépelése által jön létre.
Az "immáron" szó jelentésének megértéséhez pedig a Magyar Értelmező Kéziszótárt ajánlom figyelmedbe

krj 2010.12.10. 22:01:34

@bgp: gratulálok, megragadtad a lényeget.

d.j 2010.12.10. 22:36:07

@Artie: Inkább maradnál csöndben, mert magadat égeted folyamatosan. Még azt sem érted, amit te magad írsz. De hát ez törvényszerű, hogy a leghülyébbek a leghangosabbak.
Egyébként már Formica is belinkelte neked, de ideteszem még egyszer:
www.nemzetijelkepek.hu/tortenelmi-galeria-14.shtml

felician 2010.12.10. 22:41:20

Ez a rákóciferi miért üvöltözik egyfolytában?

nagy lebowski 2010.12.10. 23:40:34

azért üvöltöz, mert úgy gondolja, hogy így figyelnek rá
és jól gondolja
a nézőközönség túlnyomó része nem szisszen fel a tévedéseknél, és a pénz egyenlően osztaná el az összes lehetőség közt
ez van
ne ettől a műsortól várjátok, hogy kiemelje a szellemi mocsárból honfitársainkat
menjetek át a szomszédba, vigyetek egy üveg bort, és beszélgessetek , közben húzzátok ki a tévét a konnektorból
naugye

CSÉ 2010.12.11. 00:05:37

Én nem szúrtam ki és ami még súlyosabb, nem is szégyellem.

Körülmetélt Rajherceg 2010.12.11. 00:11:38

A bakira két olvasónk is felhívta figyelmünket, köszi, de mi magunk is kiszúrtuk. Nyilván bazeg.

5353 2010.12.11. 00:25:08

Rákóczi, Grace Kellyről is nagyon határozottan kijelentette a héten, hogy halálát, a gépkocsi tengelyére felcsavarodó, nyakában lévő sál okozta.
Isadora Dancenről beszélt a jó ember....Grace Kelly is autóban halt meg, de másképp.
Fentiek ismerete nem feltétlen tartozik az alapműveltség kategóriába, de hülyeséget beszélt.

Rollkabolka (törölt) 2010.12.11. 02:10:54

@kiskakas: És? Téged meg kiskakasként, mégis van (más) kersztneved

brazileiro 2010.12.11. 03:15:03

Én sem szúrtam ki, én sem szégyellem - de azért, aki kérdéseket ír egy vetélkedőbe, az nézze már meg. Vazze, még a Wikipédián is így van. Két hete megy a műsor, és sokkal inkább ez, mint a Való Világ, na de két hét alatt három vitatható kérdés? Ez még akkor is durva, ha mindhárom kérdésnél kitalálható volt a helyes válasz.

Ugyanez a cég csinálta a Milliomost, ott volt olyan is, ahol ki se lehetett találni a helyes választ, mert egyik sem stimmelt, ha így folytatják, itt is ez lesz, hamar.

kiskakas 2010.12.11. 06:10:55

@Rollkabolka

VERDI a másik két keresztnevét sohasem használta
hivatalosan, legfeljebb a keresztlevelébe írták be és a házassaglevelébe!
Ha nem tudod, akkor sem vagy műveletlen! Akkor vagy az, ha nem tudod pl., hogy az AIDaat Verdi írta - és Giuseppe néven publikálta!

kiskakas 2010.12.11. 06:13:34

AIDA, meg a RIGOLETTO, sőt a TRAVIATA !

AIDA-nak tudod pl. a vezetéknevvét, vagy könnyebet kérdezek, TRAVIATA igaz nevét?

No, hegyezed már a ceruzáid , Rollkabolka ?

malmos 2010.12.11. 07:34:43

Elképesztően irritál ez a hústorony , unintelligens, "Ordibáló Rákóczi Ferenc" !

És egyáltalán !
Hogy lehet ennek a neve azonos egy magyar történelmi személyiséggel ??? !!!

Mi a te eredeti neved ?
Merthogy nem RÁKÓCZI, az biztos !
Én ezentúl már csak ORDIBÁLÓ FERENC- nek hívlak !

efzsé 2010.12.11. 10:39:38

Tegnap meg azt mondta kioktatólag a Micimackót nem ismerő informatikusoknak, akik azoonal buktak 40 milliót at első kérdéssel,hogy Micimackó azért él Kovács János név alatt az erdőben, mert egy Kovács János nevű valakitől albérli a kuckót.
Pedig egy abszurd okból él ilyen név alatt.
Tulajdonképpen, mivel ő fiú, neki ez a "hivatalos neve". Mármint persze a magyarban,Karinthynál.

Ha már Ferenc mégiscsak hozzzáfűz egy oktató jellegű magyarázatot valamihez,(mert azt ugye hol teszi, hol nem -ez egy kicsit zavaró és mellesleg nem igen hiszem, hogy a formátum ezt megengedi!) akkor legyen pontosabb. Vagy a szerkesztő, aki odaírja neki a papírjára. Vagy belesúgja a fülibe.

yda 2010.12.12. 16:40:24

ÉLJEN RÁKÓCZI ORDIBÁLÓ FERENC

pimpalini 2010.12.22. 14:37:10

@brazileiro:

Amíg anális behatolási lehetőség alapján állítják össze a műsor stábját, s így a kérdésszerkesztőket is, nem lesz normális vetélkedő...:))
süti beállítások módosítása