A GfK Hungária és a Médiaanalízis 2000 óta mért elemzése alapján a 15-19 évesek körében az elmúlt öt év drasztikus változásokat hozott, a fiatalok 4,9 órát töltenek a különböző képernyők előtt. Az internethasználat tíz év alatt 4-ről 65 százalékra növekedett, a tévénézés 6 százalékpontnyit emelkedett, míg a rádió és magazinok fogyasztása lassú csökkenést mutat a fiatalok körében.
A Nemzeti Médiaanalízis komplex médiafogyasztási szegmensei közül a 2005-ös 27 százalékról 64 százalékra növekedett a netfüggők száma a 15-19 évesek körében. Erre a csoportra az jellemző, hogy gyakran neteznek, ha tévét néznek, akkor a kisebb adókat preferálják és kevésbé kedvelik a bulvár lapokat. A felmérés arra is felhívja a figyelmet, hogy ez a változás hatott a fiatalok szabadidő eltöltésére is, vagyis egyre többen vannak azok, akik az otthonülő, elszigetelt, zárkózott életstílust választják.
Sajnos a többi generációról nem szól a fáma, pedig van egy olyan érzésem, hogy ezek a megállapítások bőven érvényesek a harmincasokra is.
Flankerr 2010.10.27. 13:49:55
Ezt azért én trendként nem írnám le. Számos, a neten erősen lógó fiatalt ismerek. Akik emellett buliznak, kocsmáznak, művelődnek, élik a fiatalok életét.
S'hark · http://nekedvan.blog.hu 2010.10.27. 13:51:08
Ezek szerintem mindenki netfüggő, aki nem olvas Story magazint, vagy Bestet, és nem bézi a BK-t és a Jóban Rosszbant?
S'hark · http://nekedvan.blog.hu 2010.10.27. 13:51:48
garnéla mák 2010.10.27. 14:03:34
mtrx 2010.10.27. 14:03:50
Éljen a beskatulyázás :)
SATA 2010.10.27. 14:40:29
Ami durva, hogy már a 40-hez közelítő nők is nagyon sokat lógnak facebookon, minden arcrezzenésüket kiírják az üzenőfalra, és ugyan a gyorsaságnak meg a kommunikációs felületek kibővülésének megvan a szépsége, de valahol gáz is, méghozzá nagyon.
Pikk Dáma ♠ 2010.10.27. 15:13:26
kerikak 2010.10.27. 16:05:31
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.10.28. 11:03:42
Ezt - harmincasként - a szabadidős rész kivételével megerősíthetem...