Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Sci-fi klasszikusok borzalmas fináléval

Gyógyíthatatlan kór

2010. június 08. 15:00 RaulReal 60 komment

Manapság is tombol ez a betegség a modern sorozatok körében is, hiszen elég, ha a FlashForward vagy a Terminátor széria befejezésére gondolunk. Lezáratlan, megoldás nélküli finálék voltak ezek, a katarzisról pedig ne is beszéljünk. Számos műsort tettek tönkre így a készítők, a Scifiwire csapata pedig úgy határozott, összeszedik az eddigi legdurvább megoldásokat. Ugrás után tehát spoilerek előfordulhatnak, első áldozatunk ugyanis a Quantum Leap.

A történet ugyebár sokak számára lehet ismerős, a hazai csatornák sokat ismételik a sorozatot, melynek során Sam Becket ugrál az időben, hogy mások testébe bújva, elfuserált életeket tegyen helyre. Olyasmi a koncepció, mint a Sliders esetében volt anno, és a befejezés is hasonlóképp zajlik. Az illúzió halála jelenik meg, ugyanis a finálé vége után a narrátor pökhendi hangnemben közli velünk: hősünk bizony soha nem fog hazajutni. A néző ekkor legjobb esetben is falhoz vágja a távirányítót, és elmegy egy korsó sörért.

Hogy miért teszi tönkre az eddig felépített élményt? Mivel ugye a főszereplő nem öregszik, a kezdetben mókás időutazgatás valami mássá alakul. Végtelen purgatóriummá, ahonnan nincs menekvés. Minden ugrás csak egy újabb nap Becket privát poklában. Mivel pedig Isten irányítja az egész körforgást, nos elég kellemetlen 0-24 óráig mások problémáival foglalkozni.

A Star Trek: Voyager hat Emmy-díjat zsebelt be, és a mai napig sok potenciál rejlik ebben az univerumban. A sztori középpontjában a felfedezetlen űrben bolyongó hajó és legénysége, valamint a 75 éves út állt. Szerencsére azonban a bádogdoboz hazaért 23 év alatt, azonban az elégedetlen főnök inkább időutazásra adta a fejét, hogy kipucolja a múltat. A "miért teszi ez tönkre a sorozatot?" kérdésre a válasz azonban kissé komplikált.

Az utolsó rész 10 évvel a Voyager megérkezése után zajlik, amikor Janeway kapitány azon morfondírozik, nem jó az, hogy ennyi évet elszúrt az életéből. Így hát jól megmondja saját magának a múltban, hogy ne szálljon a fedélzetre, vagy legalábbis ne engedélyezze a hajóval való ugrást. Pontosabban, ezt tenné, csakhogy elkésik, ami jókora galibát okoz. A Voyager első részei olyan élményt jelentettek, mint Stephen Hawkingnak a füvezés, azonban az, hogy a katasztrófát az időutazó kapitány okozta, nos kissé lehangoló.

Igazi klasszikus, az X-akták, ami modernebb formában tért vissza nemrég, ennek pedig nagyobb jelentősége van, mint gondolnánk. Evidens, hogy tudjuk, David Duchovny-ék akkoriban még hetente támadó lényeket kaptak el, persze inkognitójukat gondosan megőrizve. A borzalmas pedig az volt az egészben, hogy csupán a már említett film promóciója volt a műsor célja. Lassacskán derült ki ugyanis, hogy az ufók célja az invázió volt, a kérdés azonban, hogy vajon miért kellett nekik egy medvedisznóemberektől megszállt bolygó?

A fináléban pedig kiderült, hogy mindössze 2012-ben jön el a vész, ahogy a sokszor emlegetett maják már megmondták. Ráadásul ekkor jön majd a harmadik X-akták film is. Pedig az egészben az volt az izgalmas, hogy sosem lehetett tudni, mikor csapnak le. A másodszori nézhetőségen ez rengeteget ront, főleg hogy az érdekfeszítőbb részek a műsor vége után zajlanak le. A monster of the week koncepció persze azért élvezhető marad.

Egy modernkori klasszikussal zárnánk le a sort, ami a Battlestar Galactica, és az eddig említett sorozatok közül a legfrissebb élmény. A lényeg az, hogy az emberek szétzúzott hajójuk fedélzetén vegetálva keresik a Föld nevű bolygót, ahol letelepednének, mindeközben pedig az elképesztően jól kinéző cyclonok sanyargatják őket. A végső magyarázatként pedig egy szót vésnek a készítők az agyunkba: angyalok. Na igen, a Supernatural esetében elfogadható motívum ez, a BSG-nél viszont vicces.

A cselekmény során ugyanis Six és Gaius Baltar egymásról fantáziálnak, egy sor vizsgálat után pedig kiderül, a ludasok a szárnyas jótevők. Ami nagy kérdőjelet hagyhatott az agyunkban, hogy vajon miért nem jelentek meg teljes valójukban, ahelyett hogy karbonnőcikkel operálnának. De akkor miért hajtja Isten az embereket vissza a Földre? Talán azért, mert a Menny is csupán egy füstös kocsma manapság? Első blikkre a sorozat egy élvezhető sci-fi volt, másodszorra viszont egy magasabb létállapot öncélú játszadozása.

Ráadásul ezek csak a legismertebb példák. Akadnak más, kevésbé populáris klasszikusok is, amiket ugyanígy elrontottak. A Lost fináléja pedig a korábbi példákat nézve egészen zseniális. Ha azt nézzük, legalább fLocke álarca mögött nem egy bepöccent zsiráf őrjöngött.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k.g. (törölt) 2010.06.08. 15:05:36

RaulReal, nem tudom, hogy kerültél ide a sorozatgururól, de meglátásaid mélysége és íráskészséged alapján még mindig ott a helyed ;)

sorozatmania 2010.06.08. 15:22:07

Hmm, ebben azért akadnak butaságok. Kicsik, s nagyok.

Spawn85 2010.06.08. 15:25:12

Nekem a BSG és a Voyager befejezésével nem volt semmi gondom. Ellenben az X-Akták utolsó része nem tetszett. A Quantum Leap végét pedig nem láttam.

J. McClane 2010.06.08. 15:25:34

Ez elég kevés. A BSG miatt pedig nem is vagyok elégedett az írással, mert az szerintem frenetikus volt...

Ráadásúl most a Lost kapcsán összeszedtek egy csomó oldalon hasonló listákat. Én pl a Lostot tartom bénának.

rio.pete 2010.06.08. 15:30:00

A Terminator:TSCC utolsó pár része zseniális volt, hatalmas WTF-okkal és adrenalinlökettel.

schnee 2010.06.08. 15:31:06

Emlékeim szerint a Voyager befejezésével semmi gond nem volt. Én nem emlékszem arra, hogy a kapitány okozta volna a problémát. De lehet, hogy rosszul emlékszem

RaulReal 2010.06.08. 15:42:01

@schnee - NOKIA dobozokat elfogadok!: A Star Trek esetében a (scifiwire)forrásra hagyatkoztam teljesen, nem volt idő bedarálni gyorsan.

dr. Aullah 2010.06.08. 15:46:16

TSCC vel semmi gond nem volt, sőt! Nagyon is hogy tetszett... mai napig egy űr van benne miattam, remélem lesz valami DVDs lezárás.

Voyagerrel sem volt gondom.

BSG-t addigra meg már annyira megutáltam, hogy a végén csak megrándítottam a vállamat, és néztem valami mást.

Többit nem láttam.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.06.08. 15:46:37

Hát ez a Voyager befejezés leírása nem sikerült.
Abban egyetértünk, hogy nem volt jó, de hogy a kapitány okozta a problémát? Ember, hol olvastad ezt? Merthogy láttad volna, abban kételkedem...
Az utolsó rész zanzásítva:
Janeway admirális visszautazik az időben, hogy a legénységet megkímélje a hazaúton ért veszteségektől - pl. Tuvok súlyos agyi betegsége,SevenofNine halála...
Hosszas szenvedés (nem igazi, hanem filmes:) ) után visszamegy az időben, technológiát visz, ami segíti a hazajutást - adaptív páncél+valami új torpedók, amiből kettő elég egy borg kocka ellen. Hehe.
Újabb szenvedések (ismét filmes) után egy borg gömb belsejében átutaznak egy borg járaton, és voilá! itthon is vannak.
Ritka egy összecsapott szar volt, tény. Méltatlan a sorozathoz.

reccs 2010.06.08. 15:48:53

Ja, a Voyager vége szerintem sem így volt. Az utolsó duplarészben tett dolgairól akarja lebeszélni egykori magát, nem a sorozat elején tett dolgairól.

Pussyfoot 2010.06.08. 15:59:59

Sztem a Voyager végével nem volt baj. Végül is hazajutottak. Én láttam párszor a végét, mivel rajongó vagyok és sokszor le is adták a Viasaton. Nem a kapitány "okozta a problémát" - hacsak azt nem vesszük, h ő adta ki a parancsot a sorozat legelején arra, h mentsék meg a mittoménmelyik népet... de enélkül nem is lett volna sztori.

Ysu 2010.06.08. 16:03:10

A BSG végéhez csak annyit, hogy arról a sorozatról beszélünk, amelyben a pilot utáni első epizódban (33) Six közölte Baltarral, hogy ő Isten angyala, és Istennek célja van az emberiséggel. Aztán mondta még többször is, 4 éven át. Ahogy Karáról sem az utolsó részben derült ki pontosan micsoda - tessék csak figyelmesen nézni a 4. szezont. Nem a készítők hibája, ha a kedves néző azt hitte, csak viccből írták bele ezeket a dolgokat. Amúgy a BSG sosem volt sci-fi, hanem drámasorozat sci-fi környezetben, némi mitologikus felhanggal. Szellemi rokona a Babylon 5-nek, és valamelyest a DS9-nak, de azoknál realisztikusabb ábrázolással.

A Voyagerről írottakon sajnos nagyon látszik, hogy nem láttad a sorozatot. Se a végét, se az elejét, se semmit. Ennek, amit írtál, sajnos se füle, se farka.

Az X Akták végével a legkisebb probléma volt, hogy tudjuk, az idegenek 2012-ben jönnek. Sokkal nagyobb volt, hogy Duchovny a 7. évadban megunta a szereplést, ennek ellenére még 3 évadot húzták-vonták a sorozatot, és bár voltak jó részek, de az mégsem volt ugyanolyan, mint korábban. A problémát egyébként az adta, hogy a sorozat "mitológiája" úgy volt felépítve, mintha a jelek egy bizonyos irányba mutatnának, de a finálé felszínre hozta, hogy Chris Carternek fogalma sincs, hogy mi is lenne ez az irány.

bigBB 2010.06.08. 16:08:44

Ha már Star Trek akkor az Enterprise utolsó részét is elcseszték rendesen. Viszont legalább a DS9 kerek sztori volt elejétől a végéig - szerintem minden idők legjobb sci-fi sorozata.

Ysu 2010.06.08. 16:17:51

@bigBB: Imédom én is a DS9-et, bár épp a finálé nekem csalódást okozott. Nem annyira a sztorija, hanem az epizód dramaturgiai egysége. A két legjobb sci-fi finálé szvsz a Babylon 5-é és a Star Trek: TNG-é. All Good Thing rulez. :)

dr. Aullah 2010.06.08. 16:19:05

@Ysu: Mi volt a DS9 vége? Mert én valahogy leszoktam róla a vége felé.

J. McClane 2010.06.08. 16:25:45

@Aullah: Sisko legyőzte a Pah szellemeket, ám meghal miközben kinyírja Dukatot, ám a proféták közé emelkedik, és onnan osztja az észt a családjának

bigBB 2010.06.08. 16:27:38

@Ysu: Ízlések és pofonok. Nekem a DS9 hangulata, képi világa, világos történetvezetése tetszett. Na meg a karakterfejlődések. A mostani sci-fi-kel (Lost, BSG) ellentétben nem igazán hagytak megmagyarázatlan rejtélyt. Persze tetszik nagyon a TNG, VOY, ENT is, kár hogy manapság nincs egy újabb ST spinoff hisz az az univerzum még rengeteg lehetőséget tartalmaz. Például ugorhatnának vagy 200 évet a jövőbe mikorra a teljes galaxis Föderáció és átjárogatnának felfedezőutakra a szomszédos Andromédába.

nygá 2010.06.08. 16:30:32

Terminátor alatt ugyebár nem a TSCCre gondolunk?

bigBB 2010.06.08. 16:31:05

@J. McClane: Ez az egyik szál. A másikon az egyesült föderációs-klingon-romulán flotta legyőzi a Dominiont.

nygá 2010.06.08. 16:31:25

Csak mert az a sorozat nem kaphatott lezárást (értsd: berendelést még egy záróévadra) így nem fair a lezáratlanságáért megróni.

J. McClane 2010.06.08. 16:46:43

@bigBB: jaja, de az nyilvánvaló volt már a háború elején :)

NocadLee · http://nocadlee.hu 2010.06.08. 17:39:32

"David Duchovny-ék akkoriban még hetente támadó lényeket kaptak el, persze inkognitójukat gondosan megőrizve."

Aha, persze. Nyilván ezért van, hogy amikor a két FBI ügynök kimegy az aktuális helyszínre, kezében igazolványt lóbálva imígyen szól az egyik: "Fox Mulder különleges ügynök vagyok, ez pedig a társam, Dana Scully." :-))))
És ez úgy átlagban epizódonként egyszer legalább előfordul. :-))

Dark Wolf 2010.06.08. 18:34:46

Solmyrnek sajnos igaza van. Az írás már a TSCC és a FlashForward említésével bukik, hiszen azok kasza miatt értek véget, így nem lehet a tervezett befejezésekhez hasonlítani, mint amilyen a BSG vagy a Voyager voltak.

Az már csak személyes vélemény, h a TSCC végét fel lehet fogni egyfajta frappáns lezárásnak, ami igenis katartikus.

Dark Wolf 2010.06.08. 18:37:40

@NocadLee: hát igen, az X-aktákról írt bekezdések egy elég nagy WTF-ok...

Ysu 2010.06.08. 18:38:19

@bigBB: Ne érts félre, a ST-k közül nekem is a DS9 a kedvencem. Problémáim a zárórésszel vannak. A Dominion háború lezárása kissé túl gyors, kicsit olyan wtf jellegű, ami fura, mert akkor már 2-3 évad óta megy a harc. Utána egy kis búcsúzkodás, majd jön a Sisko-Winn-Dukat féle mitologikus lezárás, ami már jobb valamelyest, majd utána ismét búcsúzkodunk egy sort, és aztán vége. A visszaemlékezések jók lennének, _ha_ sikerült volna megegyezni Ms. Farrellel, mert az, hogy Worf nem Jadziára emlékszik vissza, az kicsit (nem kicsit) fáj. Kb. ilyen problémáim vannak vele, és pont azért haragszom rá, mert nagyon szeretem azt a sorozatot.

majdazténtudom 2010.06.08. 19:20:19

Igazából csak annyit szeretnék mondani, hogy nem Cyclon, hanem Cylon. :) ...és nem azért, mert elgépelés, mert azt leszarnám, hanem mert olyan, mintha Ciklonnak hívnád szegényeket. :)

majdazténtudom 2010.06.08. 19:21:21

..és naaagy BSG fan vagyok, úgyhogy emiatt rosszul esett. ...ahogy a sorozat vége is egy kicsit. Én nem éreztem annyira parának azért, viszont összecsapottnak annál inkább.

yippyupp 2010.06.08. 19:52:25

@Patek: még mindig gondolkozom rajta, hogy befejezzem-e. anno domini a 3. évad végénél hagytam abba. akkor még baromi jó volt, és azóta sem tudtam rávenni magam, hogy befejezzem. a the plant és a capricát néztem, és szerettem. mit tegyek?

Ysu 2010.06.08. 20:10:48

@yippyupp: Én befejezném a helyedben, és eldönteném, tetszik-e. A 4. szezon hangulata és a Capricáé nem áll távol egymástól, még az is lehet, hogy tetszene. Nem gondolnám, hogy rosszabb a 4., mint a többi, de nagyon más. (Mondjuk mind a 3. sem hasonlít az 1-2-re, szóval ez kapásból 3 különböző stílus.)Én mindegyik szezont szeretem, mindegyiket másért. Szimbolikában, mondanivalóban a 4. komolyabb,fajsúlyosabb, kiemelkedőbb, mint a többi, de nehezebben emészthető, és kevésbé sci-fi, mint a korábbiak.

GreenDragon 2010.06.08. 20:22:04

Nekem a BSG végével semmi bajom nem volt. A szereplők célhoz értek, alapvetően pozitív vége volt a sorozatnak. Ellenben a Lost befejezését botrányosnak tartom.

D.E. 2010.06.08. 20:23:41

a Quantum Leap fináléja aljas kis húzás volt;
a Voyager-t nem csíptem sohasem de végignéztem és szerintem teljesen rendben volt a befejezés;
az X-akták végével sem volt bajom, igaz az utsó 2-3 évad minősége jelentősen lecsökkent az első 3 évadhoz képest;
BSG nekem nagyon szűz terület még, így arról nem tudok véleményt formálni

nekem még mindig a DS9 és a Babylon 5 "a sci-fi sorozat", mindkettő a mai napig a legnagyobb két kedvencem

Pussyfoot 2010.06.08. 20:31:45

@eml: Ja, persze! Köszi!:)

yippyupp 2010.06.08. 20:35:51

@Ysu: köszi, már kérem is be fénypostával ted bácsikámtól

Moso 2010.06.08. 20:41:38

Ysu:
"A BSG végéhez csak annyit, hogy arról a sorozatról beszélünk, amelyben a pilot utáni első epizódban (33) Six közölte Baltarral, hogy ő Isten angyala, és Istennek célja van az emberiséggel. Aztán mondta még többször is, 4 éven át. Ahogy Karáról sem az utolsó részben derült ki pontosan micsoda - tessék csak figyelmesen nézni a 4. szezont"
ne legyél már komolytalan.
a BSG írói azt is évekig szajkózták hogy a haldokló vezér meghal mielőtt elérik a Földet...(hogy vártuk már hogy a szerencsétlen végre meghaljon, és mi lett...)
Vagy hogy Kara elhozza a halált...
meg a többi szart amit a hybridek hordtak össze.
sulykolták 4 évadig aztán kiválasztottak egy szálat, a többiről meg elfeledkeztek.
szóval az angyal dolgot senki nem vette szó szószerint az elején(valszeg még az írók sem), aki nem kényszerzubbonyt visel.

yippyupp:
a 4 a leggyengébb évad.
torz váza a korábbiaknak.
ha most nem folytatod lehet nem ér csalódás.
a 4/10-ig érdemes nézni utána brazil szappanoperává alázták az írók

yippyupp 2010.06.08. 21:01:31

@Moso: ezért volt a nagy dilemma eddig is, most kinek higgyek??? mondjuk magamnak lesz a legjobb, és majd törhetem a fejem, miért is néztem meg...
mondjuk én a lost finálé szeretők közé tartozom, szóval még az is lehet, hogy bejön a bajonett.

Moso 2010.06.08. 21:07:03

Jaaaa:)
ha tetszett a Lost akkor szrintem ezt komálni fogod.
miért nem ezzel kezdted?:)
a bsg is akkor lett gyenge mikor ellostosodott.
wtf wtf hátán és úgy maradt.

a Plant viszont tisztességesen összerakták.

egyébként feltűnt hogy a BSG színészek közül az antiszínész Helo kapott egyedül normálisabbúj szerepet? fura

yippyupp 2010.06.08. 21:09:25

@Moso: katee sackhoff is beült pancsizni a TBBT-be : )

Ysu 2010.06.08. 21:47:38

@Moso: Hát nem szörnyű, hogy az a nyavajás "haldokló vezér" képes volt néhány órával túlélni azt, hogy megtalálták a Földet, és csak azután halt meg? Szerintem ez a találati arány egy 3600 éves jóslattól szép teljesítmény.
Azt meg gondolom, senki sem feltételezte, hogy Ron Moore a személyes kedvenc színészét, és két Oscar jelölésével a sorozat húzónevét a finálénál hamarabb elengedi.

Egyébként a 4. szezonról, és a többiről is részletesen írtam a nevem melleti blogon (2. szezon 6 epizódja még hiányzik). Persze az epizódok megnézése után tessenek olvasni, mert kár előre elspoilerezni a dolgokat.

titok84 2010.06.08. 22:31:21

Én épp a BSG-vel példálózom, ha jó befejezést említenék. Nagyon ott volt!

majdazténtudom 2010.06.08. 23:26:05

@yippyupp: hát én azért biztosan megnézném a helyedben a BSG végét. Mondom, én sem érzem a lezárásban az erőt, de azért legyen már kerek a dolog. :)

reccs 2010.06.08. 23:35:15

@yippyupp: persze, meg kell nézni a végét, az ízlés kérdése, hogy erről ki mit gondol. Kb. az a baja, mint a Lost-nak tényleg, de azért amíg ezt nagyvonalúan csinálják, jó. Csak el ne kezdjék utánozni ezt a lezárást, mert a 600. gagyi másolatot már nagyon fogom utálni. :)

emTV.hu · http://emtv.hu 2010.06.08. 23:42:16

@RaulReal: A Voyager 7 év alatt ér haza és nem 23. Érted. 7 évad, 7 év...

egosumquisum 2010.06.09. 02:11:43

@emTV: Speciel az eredeti idővonal szerint 23. Ezt resetelte Janeway az időutazásával.

Gagrin 2010.06.09. 07:58:30

Cikket azért meg lehetett volna hivatkozni.

Mad Mind 2010.06.09. 09:25:05

Amennyire tudom a Voyager befejezését hirteen kellett megoldani, mert nem kaptak több évadot, de mindenképpen haza akarták juttatni őket, ezért ez a fura befejezés.

koschwarz 2010.06.09. 10:24:00

a Terminatort szerintem a lehetőségekhez képest egész frappánsan sikerült lezárni.

a lost meg...ááá, bele sem megyek...nem voltam boldog, maradjunk annyiban.

Terézágyú 2010.06.09. 10:26:36

Sokkal kisebb sorozat: Az elveszett szoba

Nekem nagyon tetszett, nagyon vártam a végét, hogy kiderül, hogy végül is miért ilyen ez a szoba, meg a tárgyak - és marhára nem magyaráztak meg semmit...

nagyKá 2010.06.09. 10:49:50

A Lost fináléja zseniális??? Hát ez meglep, merthogy én speciel majdnem szétvertem a laptopomat, mikor láttam. Ráadásul még nyúlás is. Hány ilyet láttunk már!

Spawn85 2010.06.09. 11:10:57

@nagyKá: Ezen felesleges "fennakadni". Szerinted rossz, más szerint meg zseniális. Ez van. :)

Amúgy a Terminátor sorozatnak szerintem is egész korrekt befejezése lett.

@Terézágyú: Na igen, Az Elveszett Szoba. Annak a végétől én is kicsit többet vártam.

NocadLee · http://nocadlee.hu 2010.06.09. 11:39:47

@Mad Mind:
A Voyagert sose tervezték 7 évadnál többre (ahogy az előbbi Star Trek-sorozatokat, az Új Nemzedéket és a Deep Space 9-t sem).

nagyKá 2010.06.09. 11:54:15

@Spawn85: oké, maradjunk akkor objektívek. :) a Losttal kapcsolatos 165 000 000 kérdésedre pontosan hány választ kaptál a briliáns finálé megnézése után? nem kukacoskodom, komolyan kérdezem.

poro75 2010.06.09. 12:40:32

oké, ez mind szép és jó, lehet egy része igaz is, mert nem néztem mindegyik sorozatot. De miért nincs megemlítve a Star Trek-Enterprise. Szerintem az összes közül ennek volt a legrosszabb a befejezése.

slima · http://fightmusic.hu/ 2010.06.09. 13:03:07

ez gáz...szvsz a szerző szembeköpte magát.
BSG vége fényévekkel jobb a Lost végénél...pedig nagy Lost fan vagyok/voltam/leszek

algi 2010.06.09. 13:32:15

A Voyagernek az utolsó volt a legjobb része. Addig nem szólt semmiről, végre történt valami. Ráadásul Brokkoli is ('Howling Mad' Murdock) szerepelt benne.

AlexWolf 2010.06.09. 14:34:32

BSG és VOY vége is tetszett. Mondjuk a BSG-re visszatérve az ilyen Istenes belemagyarázós sorozatokhoz kell a nézőknek egy pici hit, mert nélküle hülyeségnek tarthatják a dolgot.
Viszont a mostani Capricát az 5. rész után kaszáltam. Unalmas, vontatott stb. Lehet, hogy olyan, mint egy tipikus régi sci-fi, amikor a mondandó a lényeg, és nem a képi világ. A gondolat, és nem az akció, de mi a francnak a múltba egy távoli bolygóra helyezni azokat a kérdéseket, amiket a jelenünkben is lehetne feszegetni (terrorizmus, mi számít MI-nek, hova fejlődik a robotika stb.).

Reg5 2010.06.09. 16:42:30

@Mad Mind: Több évadot akartak? :O Minek? Már a meglévő 7 is túl sok volt, persze szerintem...

algi 2010.06.09. 21:09:58

@AlexWolf: Általában azért teszik ezt, mert a prűdebbek így nem akadnak ki. (Pl. az eredeti Star Trekben kritizálhatták Vietnámot.)

Spawn85 2010.06.10. 10:43:06

@nagyKá: Nem volt 165 000 000 kérdésem a Lost-al kapcsolatban. :)

Igazából elég sok kérdésre adtak választ (ha nem is a fináléban, de a sorozat során.) Jó igaz, nem mondom, egy-két választ még el tudtam volna viselni pluszban. De ennek ellenére nem éreztem csalódásnak a finálét.
(A Lost eleve a különböző karakterekre, azok sorsára épült már az elejétől, és ilyen szempontból lezárták a történetet.)
Viszont azt megértem, hogy sokaknál "kicsapta a biztosítékot" ez a fajta lezárás. :D

Fekete Sámuel 2011.04.26. 03:55:32

Bloggerkém... A voyager fináléról írt bekezdésed körülbelül 80% valótlanságot tartalmaz.

Legközelebb majd nézd meg.

Közelről.

Idiot.
süti beállítások módosítása