Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Páva Zsolt esete a nézettséggel UPDATE

Azok a makacs számok

2010. január 14. 10:29 sixx 164 komment

Egy kedves olvasónk hívta fel a figyelmünket arra a vicces cikkre, ami az inforadio.hu lapjain jelent meg, és amiben Páva Zsolt, Pécs polgármestere egy sajtótájékoztatón csinált tiszta hülyét magából. A lelkes lokálpatriotizmussal persze semmi bajunk nincs, így valahol érthető, hogy Európa újdonsült kulturális fővárosának első embere szeretné, hogy mindenki azt higgye: Pécs valóban a világ közepe 2010-ben, de azzal már igenis van bajunk, ha mindehez légből kapott nézettségi adatokat citál a sajtónak.

A pécsi rendezvénysorozat megnyitójára 2010. január 10-én, vasárnap került sor, ez volt a Magyar Televízió történetének első élő HD-ben közvetített adása, nagyon büszkék is voltak rá, és nekünk is tetszett, amit láttunk. A megnyitó után a helyi önkormányzat legott rendelt is egy felmérést a Nézőpont Intézettől, nem is akármilyet, hanem országos, reprezentatív közvélemény-kutatást, aminek az volt a célja, hogy kiderüljön: hányan nézték a közvetítést a tévében.

Az eredmény meglepő és mulatságos is volt egyben, mi legalábbis nagyon jót röhögtünk rajta, hiszen a Nézőpont Intézet vajákosai szerint az EKF-megnyitót a teljes lakosság 59 százaléka, azaz saccperkábé hatmillió honfitársunk nézte a tévében, ami Páva Zsolt szerint rendkívül magas közönségarány. UPDATE ON: ezt számot így a közvéleménykutató nem írta le, illetve ebben a szövegösszefüggésben nem, csak Páva Zsolt volt oly figyelmetlen, hogy a mindjárt beidézett, csodálatos magyarsággal megfogalmazott közleményből ezt nem tudta kiolvasni:

A január 10-i megnyitó ünnepségről szóló beszámolókat a megkérdezettek 73 százaléka látta vagy hallotta. A kérdésre a 45 év alattiak 61, míg az a felettiek 81 százaléka válaszolt igennel. Az ünnepség televíziós közvetítését, saját bevallása szerint, a teljes lakosság 44 százaléka „követte” a televízióban. Közülük tízből hatan (59 százalékuk) mindezt a Magyar Televízió közvetítésén keresztül tette. Összességében tehát a megkérdezettek negyede (26 százalék) látta, legalább részben, az élő közvetítést. Az ünnepséggel a túlnyomó többség elégedett volt. A teljes népesség 59, a saját bevallásuk szerint az élő közvetítést, legalább részben, követők 91 százaléka mondta azt, hogy „nagyon tetszett” vagy „inkább tetszett” neki a rendezvény. 

Anélkül, hogy elemezgetnénk a fentiket (pedig lenne mit), kiemelném azt hogy a felmérést végző, minden bizonnyal kiváló és tévedhetetlen cég továbbra is azt állítja, hogy az kóser, hiteles és hihető, hogy Az ünnepség televíziós közvetítését, saját bevallása szerint, a teljes lakosság 44 százaléka „követte” a televízióban. Az idézőjel ilyetén használatától egészen kis korom óta rémálmaim vannak, mire gondolhatott vajon a szerző ebben a passzusban? Hogy ha nem teszi idézőjelbe, akkor szó szerint értelmezem a mondatot? És továbbgondolva azt hiszem majd, hogy az EKF-megnyitó mint entitás ballag az utcán, mögötte meg a teljes lakosság 44 százaléka (pluszmínusz 4 ugye), azaz 4-5 millió ember? Vagy csak arra gondolok, hogy ez faszság, hiszen a teljes lakosság 44 százaléka (pluszmínusz 4 ugye) nem nézi a köztévét??? UPDATE OFF

Az hát, ilyen magas nézettségről a két nagy kereskedelmi tévé is csak álmodozni mer, és piros betűs ünnepként tartják számon, ha az AGB Nielsen ilyen adatokkal örvendezteti meg őket, de erre eddig nem túl sűrűn került sor, a legutóbbi labdarúgó-világbajnokság döntője óta például csak egyszer: a Csillag születik döntőjét az RTL műsorán a teljes tévénéző lakosság 59,8 százaléka látta, azaz hárommillió ember. 

Azt, hogy a Nézőpont Intézet milyen módszerekkel mért 59 százalékos adatokat, nem lehet tudni, mi a birkavesére és tealevelekre gyanakszunk, esetleg a klasszikus hasraütésre, legrosszabb esetben pedig a "menjünk ki az utcára, és kérdezzünk meg 500 embert itt Pécsett" megoldásra, mert ha teszem azt elkérik a Nielsen grafikonjait, akkor kiderült volna, hogy a vasárnapi nézettség a következőképpen alakult:

RTL Klub - Híradó (37,1% - 1 754 535 néző) TV2 - Tények (26% - 1 229 778 néző), m1 - Pécs 2010 megnyitó (9,4% - 436 718 néző)

Az adatok az akkor tévét néző lakosságra vonatkoznak.

Jó lenne, ha Páva Zsolt a jövőben ne nézné teljesen hülyének a lakosságot, és megpróbálná a valósághoz legalább közelítő adatokkal sztárolni városa teljesítményét, mert így csak kiröhögteti saját magát és tovább égeti az egyébként is ezer sebből vérző EKF-projectet.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 12:10:05

@Mitya Ivanov: szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a válaszadók egy vélemény-kutatásban nem elég konzekvensek (nem csak ebben, kb. semelyikben), és jelentős részük attól függetlenül is minősíti a megnyitót, hogy nem feltétlenül látták.

Blochh 2010.01.14. 12:11:08

Der Beste
TÉVEDSZ
Mivel a műsort az m1 -en adták , az m1 -et nézők 100% nézte a műsort .
Nem 59% !!!

shawshank 2010.01.14. 12:11:28

Sixx!

Hamár baromság:
"Közülük tízből hatan (59 százalékuk) mindezt a Magyar Televízió közvetítésén keresztül tette."
Elárulod nekem még hol közvetítették? Hol nézte a közvetítést az a maradék 41%?

sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.14. 12:12:16

@shawshank: hé, én csak idéztem a Naccerű Intézettől, nekik háborogj.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 12:12:32

@shawshank: mivel "követés" alatt azt értik, hogy legalább egy részét látta, ezért ide tartoznak a hírműsorok beszámolói és összefoglalói is.

zeee 2010.01.14. 12:13:02

@mcgregor:

:) Tegyük fel, hogy az adott időpontban az AGB által mért adatok szélsőségesen torz képet mutattak. Legyen a 4,7% helyett 9,4%! Szerinted ezzel védhető Páva úr és a Nézőpont pártos elfogultsága?

zeee 2010.01.14. 12:13:51

@Blochh:

ez jó:)!! vagy még ők sem.?

Mitya Ivanov 2010.01.14. 12:14:52

@robin masters:
nem érted, mit mondok...
én nem a számokat vonom kétségbe, hanem az interpretációt. Téves következtetéseket vonnak le a számokból vagy levonnak valamit, de azt rosszul, félreérthetően, vagy félreértelmezve fogalmazzák meg.
erre gondolok:

első mondat, kiemelt

"A megkérdezettek 59 százalékának tetszett a pécsi Európai Kulturális Főváros (EKF) program megnyitója " > ennyinek tetszett, tehát látta

aztán ez:
"Az ünnepség televíziós közvetítését, saját bevallása szerint, a teljes lakosság 44 százaléka „követte” a televízióban"

majd ez
"Összességében tehát a megkérdezettek negyede (26 százalék) látta, legalább részben, az élő közvetítést."

aki nem ért hozzá, az nyilván ebből a szövegből a leghihetetlenebbet veszi ki, mint tette azt Páva Zs

kamasuka 2010.01.14. 12:15:36

"mert ha teszem azt elkérik a Nielsen grafikonjait, akkor kiderült volna, hogy a vasárnapi nézettség a következőképpen alakult"

Mert a Nielsen az megmondja a tutit, mi? Amit ők csinálnak, az szintén kb. "hasraütés", és max. abból lehet következtetni, hogy hány % néz ezt vagy azt, hogy az Anakonda 114, a Csendes Pusztító 448, vagy egy klasszikus közönségsiker premiere megy-e a tévében, ill esetleg a Híradó. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Nielsen szerint náluk bárhol és bármikor alapból szop a TV2, akkor az adónak már 100X tönkre kellett volna mennie, de valahogy ez még egyelőre nem történt meg, sőt ...

Bár tény, hogy Páva is hülyeséget beszél(he)t, de pl. az index is először kevés érdeklődőről tudósított, majd valahogy nagy érdeklődés lett belőle, persze miután előjöttek a képek ahol alig fértek el az emberek.

Pl. nálunk, nem néztük végig, sőt, alig láttunk belőle valamit, mert éppen vendégek voltak, de a gyerekek bekapcsolták a tévét miután kb. 10 perc lement, a család meg benthagyta, pedig máskor azonnal lekapcsoltatjuk velük ha ilyen nagy társaság gyűlik össze. Bár mi sem néztük, csak néha-néha belepillantottunk, de negyvenen voltunk, és így tk. 40 fő - plusz a gyerekek (13 fő kisebb-nagyobb lurkó), akik máskor tuti átkapcsolnának vagy elmennének játszani IS maradtak és nézték - látta a megnyitót.

zeee 2010.01.14. 12:15:57

@Mitya Ivanov:

felszállott a páva, vármegye házára...

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 12:16:35

@Mitya Ivanov: ezek nem "következtetések", hanem a válaszokból készült statisztika szöveges leiratai.

Mitya Ivanov 2010.01.14. 12:17:47

@robin masters:
ha ennyire nem érted, akkor másra nem tudok gondolni, csak arra, hogy a nézőpont intézet alkalmazottja vagy.
Bocs

grimbusz 2010.01.14. 12:18:42

@robin masters:
Ebben természetesen van igazság, de amikor olvastam a cikket a hálón, egyből szívgörcsöt kaptam, hogy mi lesz itt vajon Várdy úrral és Gerkens úrral, ha csak EKF megnyitót kell adni.
Persze, utána kiderült, hogy Páva úr mást olvasott, de talán célszerűbb lett volna megvárni az AGB adatokat, és egy összehasonlítható platformot használni. De akkor nem lehet ilyen hatásvadász bejelentéseket tenni.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.14. 12:19:25

Ez a megnyitó is olyan volt, mint bármelyik megnyitó, miért kellene jobban tetszeni, mint az átlag?

Viszont egy nagy előnye volt, hogy sokan mentek ki személyesen, mert így az embertömeg eltakarta az újonnan lerakott kövezetet, amit valószínűleg delíriumos cukrászok, vagy bölcsészek is különb módon raktak volna le.
Ha valakit érdekel ez a pocsék munka, annak már nem kell személyesen Pécsre mennie, mert a Google Earth-ön van egy friss panorámakép a térről, ahol bárki láthatja.

Pikk Dáma ♠ 2010.01.14. 12:19:50

@Mitya Ivanov: mit nem? én azt mondom, hogy a Nézőpont is meg Páva is hibázott. az nem?

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 12:20:04

@grimbusz: egyetértek, klasszik nézettségmérési adatokat telefonos lekérdezéssel nem kell, nem is lehet összevetni.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 12:20:55

@grimbusz: egyetértek. a kétféle módszertant nem kell, nem is lehet egy lapon említeni nézettségmérés területén.

zeee 2010.01.14. 12:22:42

Én megkérdezném Páva Zsoltot arról, hogy mit szól a mért adatok közötti (finoman fogalmazva) szignifikáns eltérésről.
Megkérdezném azt is, hogy szándékosan hazudott, vagy esetleg csak jobb színben próbálta beállítani a helyzetet a választók számára és ehhez egy-egy kiragadott mérési eredményt használt fel?!

"azta" 2010.01.14. 12:22:49

sixx!
" A Néázőpont az 500 főt vette teljes lakosságnak, ezt így tették közzé, Páva csak felolvasta."

még te is így látod: elétettek egy papírt, ő meg csak a végeredményt nézte (nézhette), felolvasta; valószínűleg fingja nincs a nézettségi adatokról, mérésekről - szóval mondták neki, hogy Zsoltikám, ennyi és ennyi ember nézett minket, ő meg örült! így most hol van itt a hülyének nézés?
túlzásokban azért te sem vagy nyeretlen két éves...

kamasuka 2010.01.14. 12:23:22

@Mitya Ivanov:

Vagy elírták az a portálon? 59 simán összejöhetett egy elírt 26ból. Érdemes lenne meghallgatni az eredeti riportot, hogy ott is ennyi van-e!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.14. 12:23:33

@zeee: "A Nézőpont Intézet valószínűleg a FIDESZ kedvéért azt is bevállalta volna, hogy az adatfelvétel idején Pécsett 59%-ban piros hó esett..."

Szerintem pirosat speciel pont nem :-)

Neo logick 2010.01.14. 12:23:44

@Hypofx: "most kapom az információt, hogy 2 millióan vagyunk itt a téren" ez hangzott el, ami persze még nagyobb baromság

zeee 2010.01.14. 12:25:42

@robin masters:

Azért ezen vitatkoznék, mivel a mérések adathalmaza és értelmezési tartománya (legalábbis részben)átfedésben volt egymással. A Nézőpont statisztikája még a helybéli lakosok között sem fedi a valóságot.

zeee 2010.01.14. 12:26:23

@Fedor:

hmm :)) jó, narancsos... igazad van..

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.01.14. 12:27:32

Azért enyhén szólva röhejes, hogy pont egy olyan blogon nevetik ki páva vagy milyen madár ezen beszólását, mikor itt szajkózzák, hogy mekkora csalhatatlan, meg TUDOMÁNYOSAN alátámasztott, hogy ez az ezer mérő agbnél aztán csalhatatlan és MUKODIK.. Mikor marhaság az egész.

Amúgy értelmesebb lenne, ha minden állampolgár félévente egyszer online szavazhatna, hogy melyik tv-t milyen rangsorban nézi.Ez sem a pontos nézettségre mutatna rá, de reklámok szempontjából értelmesebb felmérés lenne. És szavaz aki akar..Valszeg a többség nem is fog. Hű, lehet, hogy kevesebben néznek TV-t mint gondolnánk? Á, biztos nem..

zeee 2010.01.14. 12:27:38

@Neo logick:

Félreértetted: 12 millióan vannak a téren, legalább is lélekben... :)

füligjimmy77 2010.01.14. 12:30:01

Istenem, olyanok pofáznak százalékokról, reprezentatív mintáról, akik a négy alapművlettel bajban vannak. Ebben élen jár Páva Zsolt, aki felolvasott egy jó pénzért megvett nyilvánvalóan kikozmetikázott baromságot. Ezzel barmot csinált magából. A szorzás-osztás-kivonás-összeadás nem politikai kérdés.

zsoltix 2010.01.14. 12:30:30

Ezeknek a kabelkutyus nezettsegmeroknek sincs sok kozuk a valosaghoz, a kulonbseg annyi, hogy ezt veszik etalonnak.

zeee 2010.01.14. 12:31:00

@sanche:

Igen, - bár ha azt mérnék, hogy ki nem kapcsol át másik csatornára reklámok alatt... hát, az is érdekes mérés lenne. Nálam a műsorok között mutatott reklámok hatékonysága 0%. Statisztikai hibahatár nélkül.

Aladár69 2010.01.14. 12:36:03

ez a hatmillió amolyan megszokott fideszes túlzás. de elvégre ha anno a Kossuth téren lehettek kétmillióan, akkor most is nézhették hatmillióan a megnyitót...

Potrien 2010.01.14. 12:43:20

Káel Csabának ez csak bemelegítés volt. Lesz az még 12 millió is...

belga6 2010.01.14. 12:45:18

AGB-nek sosem hittem, szerintem mindig túl sok tévénézőt állapítanak meg.

Atisz 2010.01.14. 12:51:02

Most kimondta a 6 milliót vagy sem? Mert én a forrás cikkben nem találtam ám semmiféle 6 millióra utaló adatot...

59%-a pedig sok mindennek van.

TaDaM87 2010.01.14. 12:58:00

Páva Zsolt 59%-a látta a megnyitót, azaz kb félszemmel

Mitya Ivanov 2010.01.14. 12:58:06

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: Páva ott hibázott, hogy megbízott a nézőpontban. A nézőpont meg ott hibázott, hogy bénán fogalmaz

***

tudomásul kellene venni Mráz Ágoston Sámuelnek, és a fidesznek is, hogy attól nem lesz jobb a helyzete valakinek, ha egy kérdésre azt a választ kapja, amit hallani akar.

zsoltix 2010.01.14. 13:00:52

@zeee: En sem szoktam atkapcsolni reklam alatt, olyankor kimegyek ragyujtani:)

prometheus_X 2010.01.14. 13:00:57

@sixx: Bocsi, csak az első 4 tucat kommentet olvastam el - nincs időm a maradékra.

Az a baj ezzel a cikkel, hogy olyan, mint az a játék, amit úgy kell játszani, hogy az első ember súg a második fülébe egy rövid mondatot, aztán az tovább súgja, majd a 40-ik kimondja hangosan - aztán meg lehet állapítani, hogy a két mondat között nincs összefüggés.

Az NI mondott valamit a Pávának, Páva mondta a sajtónak, sajtó mondta Neked, Te meg nekünk. Mindezt anélkül, hogy picike fáradságot is vettél volna az NI tanulmányának (az eredeti forrásnak) a megtekintésére és helyes értelmezésére.

Pont olyan légből kapott az egész cikk, mint Páva nyilatkozata - ha egyáltalán tényleg ezt nyilatkozta.

Fizetett lejáratókampány? Csak kérdezem, nem vagyok se Fideszes, se Pécsi, sőt az EKF-ért se rajongok (különösen azért, ahogy "kezelik").

gasoline 2010.01.14. 13:01:05

Szerintem kérdezzük R. KÁLMÁNT, akarom mondani nemzeti-polgárias-mélymagyarossan PHILIP-et! Ő ezekben a milliókban jobban otthon van mint az Esőember. Nem beszélve az egyéb millióiról...

Laetus 2010.01.14. 13:01:40

@sixx:
Ne szólj rá a kommentelőkre légy szíves.

Válasz erre
sixx · comment.blog.hu 2010.01.14. 11:19:19
@allnitelong: miért is?

Egyrészt mert olyan gáz, még akkor is, ha te vagy a blogger. Töröld, ha nem tetszik, de ne nevelj itt senkit.
Másrészt nekem 1997-ben tanították utoljára, hogy a nagybetű kiabálás, azóta max. a Nők lapja internetes sarkában bombázzák ilyenekkel a nagymamákat. És egyébként is: miért ne lehetne kiabálni? A kiabálás (ld. Sziget, futballmeccs, az utca túloldala) mióta van száműzve a kommunikációból?

gege0505 2010.01.14. 13:04:05

páva zsolt matek tanára az a rákai filip aki a Kossuth téren 2.millio embert számolt össze.Ezek az idioták szeretnék vezetni az országot!!!

sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.14. 13:04:31

@prometheus_X: klikkelni tudsz? ott van, mit mondott Páva, én erre reagáltam, illetve a cég felmérésének kétes eredményére, amiről most adtak ki egy mti-közleményt, benne ezzel a mondattal: "Az ünnepség televíziós közvetítését, saját bevallása szerint, a teljes lakosság 44 százaléka "követte" a televízióban." ha ezek után szerinted ÉN járatok le bárkit is, akkor sajnálom, de nem tudsz szöveget értelmezni.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.14. 13:05:22

@Laetus: nem baj, nem kell neked megértened.

Laetus 2010.01.14. 13:11:34

sixx · comment.blog.hu 2010.01.14. 13:05:22
@Laetus: nem baj, nem kell neked megértened.

Ja, az más ...

Zorgo 2010.01.14. 13:16:46

Ki a fene megy le Pécsre?Azért,hogy matyó népviseletes néptáncot nézzek?Vagy egyéb közhelyes, már százszor megunt mutatványt?Budapestről 2 napra,két embernek mennyibe is kerülne, hát nagyjából 60-70e Ft,szállás,utazás,kaja.Köszi de kihagyom.

forgodssake 2010.01.14. 13:17:02

en lattam h otmilliootszazvalahanyezren egy kosmaban ulve neztek az esemenyt, amit ugye nem mer az agb. egyszoval zsotinak igaza van jo?

Zorgo 2010.01.14. 13:20:30

Nagy égés lesz.Szerintem már tudják,hogy nem lehet ebből jól kijönni,még kozmetikázva sem.

nyg 2010.01.14. 13:21:33

@sixx: És ha a bogger egyértelműen hamis, félrevezető eredményről számol be, mint ön kedves sixx, mi van? Látot már valaha közelről közvélemény-kutatást? Érti, miről beszél, ha nem érti, miért beszél? Vissza tehát az 59 százalékhoz: "Az ünnepség televíziós közvetítését, saját bevallása szerint, a teljes lakosság 44 százaléka „követte” a televízióban. Közülük tízből hatan (59 százalékuk) mindezt a Magyar Televízió közvetítésén keresztül tette. Összességében tehát a megkérdezettek negyede (26 százalék) látta, legalább részben, az élő közvetítést." Azaz a 44 százalék 59 százaléka, saját bevallása szerint, legalább részben. Tegye hozzá még a Nézőpont és a Nielsen mintavételi hibahatárát, ha még tud követni. Ráadásul a válaszadók utólag sokszor nem tudják a forrást pontosan megnevezni, magyarán azt, hol (melyik tévében), milyen műsorban (közvetítés, híradó)látták az adott programot.

tumpara 2010.01.14. 13:22:47

Laetus segítek: a kiabálással nem kizárólag az a baj, hogy nem illik, hanem hogy a csupa nagybetű olvashatatlan. Magadnak ártasz vele, mert nem olvassa el senki a mondandódat.

"azta" 2010.01.14. 13:23:45

@MTFUN:
ki a fene vár itt téged? azért, hogy itt az utcán köpködj, a járdára dobd a csikked, mindenbe beleköss? köszi, de mi is szívesen kimaradunk belőled! a sztori tv-t, mexikói sorozatokat, paris hiltont amúgy sem tudnánk neked prezentálni...

Mitya Ivanov 2010.01.14. 13:25:36

@tumpara: a csupa nagy betű olvashatatlan? úgy érted, neked? vagy mindenkinek?

mekkora baromság, ÚRISTEN!

Mitya Ivanov 2010.01.14. 13:30:15

most elolvastam az MTI közleményt. Ez az egész nem lett volna akkor, ha a nézőpont intézet pontosan, szakmailag kifogásolhatatlanul fogalmaz.

orvian 2010.01.14. 13:31:47

@MTFUN: A matyók nem arra vannak.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.01.14. 13:33:16

az a baj, hogy a jelek szerint meg az ide kommentelok kozul sem kepes senki ertelmezni egy kozvelemenykutatasi tanulmanyt

hulyeseg: 59%latta
kisebb hulyeseg: 59 +-4,4% latta

van ertelme: 95% (vagy akarhany, a kutatasi jelentesben szerepelnie kell) valoszinuseggel 59+-4,4% latta

az elso szam nelkul az egesznek nincs ertelme! minden megkerdezesnek van bizonytalansaga, ha nem a teljes populaciot kerdezik meg (meg akkor is, mert hazudhat, lasd nepszamlalas)

ez a szam, ami itt elhangzik, es nyilvanvalo baromsagnak tunik, az akar ki is johetett volna egy korrekt kutatas alapjan is!

hasonloan, a reprezentativ minta nem azt jeleni, hogy aranyaiban pont annyi 18-49 kozotti balkezes pecsi szivsebesz van a mintaban, mint a teljes lakossagban, hanem hogy minden egyednek egyenlo eselye volt bekerulni a mintaba. az, hogy lakhelyre, korfara es vegzettsegre nagyjabol stimmeljen a minta, tkp egy joindulatu csalas

az, hogy egy polgarmester eppen hulyesegeket beszel, az nem menti sem a mediat, sem az itt nagy pofaval rohogo kommenteloket, akik nagy reszenek ezt egyszer leadtak az egyetemen.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.14. 13:36:08

a statisztika olyan, mint a bikini
rengeteget megmutat, de a lenyeget mindig eltakarja

orvian 2010.01.14. 13:41:33

@Pályaelhagyó autóversenyző: Most megnyugtattál:egyébként nem röhögtem semmilyen pofával.

Aerion 2010.01.14. 13:42:56

@Rékuc:

Azok kezében, akik nem értenek hozzá.

Zorgo 2010.01.14. 13:45:43

Tudom,hogy nem arra vannak a matyók.De nincsen az országban olyan fesztivál ahol ne lenne ez produkció..Aki szereti annak lelke rajta, de engem kicsit sem érdekel a néptánc.Attól félek csak ilyen magyarosch,gulasch produkciókból áll majd az egész...

Aladár69 2010.01.14. 13:48:04

@Pályaelhagyó autóversenyző: nem az a gond, hogy senki nem tudja értelmezni a közvélemény kutatást. tök mindegy, hogy mekkora a valószínűség vagy a minta elemszáma vagy a standard hiba stb. az eredmény önmagában akkora baromság, hogy ahhoz nem lehet statisztikai becslőfüggvényt rendelni.

Zorgo 2010.01.14. 13:49:34

"azta"@

Szóval aki leszarja a pécsi produkciót az már csakis egy sült bunkó lehet? :) Azt hiszem meglepődtök majd milyen gyatra érdeklődés mellett fesztiváloztok, bár inkább ne legyen igazam.

Mitya Ivanov 2010.01.14. 13:51:58

@Aladár69: aki 2010 ben 500 fős országos mintára azt mondja, hogy reprezentatív, ráadásul mindezt (valószinű vonalas) telefonon kérdezi le kvotázva, és ebbből szar eredményeket kap, és azt úgy írja le, hogy könnyen félreérthető, az dilettáns.

Aerion 2010.01.14. 13:53:00

A témáról szólva, most tényleg ez a legfontosabb? Hogy hányan látták ezt a megnyitót? Az a legfotosabb, hogy Páva Zsoltról leszedjék a keresztvizet, mert nem vette észre azt a nyilvánvaló képtelenséget, hogy bármely magyar televíziós műsort egy időben hatmillió ember néz?

Ráadásul azok, akik két fűszálat nem tettek keresztbe azért, hogy egyáltalán legyen bármi ebből a projektből?

Miféle egy mentalitás ez? Miféle gazemberség?

Pontosan olyan, mint amit az elmúlt 8 év politikája tükröz, meg amilyenné a tisztelt kritikai hangvétel megütő egyének értékeikben váltak.

Páva Zsoltnak azt kívánom, legyenek olyan munkatársai, akiket képesek egy statisztikai adatsort normálisan értelmezni, a Nézőpont intézet munkatársainak meg azt, hogy tanuljanak meg egyértelműbben fogalmazni.

Mitya Ivanov 2010.01.14. 13:53:13

@MTFUN:
kalocsaik lesznek, azok közelebb vannak.
"a magyarosch gulaschosch" egy tipikus liberális fikajelző.

"azta" 2010.01.14. 14:00:46

@MTFUN:
Te vagy a legszebb példány: a már-már nem is titkon reménykedő, aki a bukást várja! nem kell itt a "ne legyen igazam" duma, nyugodtan köpheted a "remélem megszívjátok" szöveget. nem ettől leszel bunkó (nem kötelező örülni az ekf-nek, sőt!)! a stílusod, na az tesz azzá!

Aladár69 2010.01.14. 14:00:53

@MTFUN: látszik, hogy még sosem jártál Pécsen... próbálj meg pl. a poszt-ra jegyet venni egy hónappal előbb. esélytelen (a kedvedért: pécsi országos színházi találkozó)
de említhetném még a Domingo koncertet, az általa szervezett Operaliát, vagy a Pannon Filharmonikusok koncertjeit... egyszóval: szerintem az érdeklődéssel nem lesz gond. sokkal inkább a helyszínekkel...

Zorgo 2010.01.14. 14:03:02

Mitya Ivanov@

Szóval akinek nem tetszik a gagyi az balos?Érdekes okfejtés.Attól tartok a pécsi rendezvény sem lesz különb mint egy nagyobb kirakodó vásár,a szokásos produkciókkal.Sült kolbász, sör, és karnevál.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.14. 14:03:11

Az a vicc, hogy az 59 % az köbö a fidesz népszerűséggel egyenlő. tehát csörgött a telefon, ember felvette a telefont, és ha fideszes, akkor azt mondta: IGEN láttam, és IGEN tetszett.
(Még mielőtt nekem esnétek: ha Tollernek nincs a balesete, és Pécs Mszp-s, akkor az Mszps válaszadó mondaná ezt)

Még annyit, hogy a "követte" a televízióban, az azt is jelentheti, hogy látta valamelyik híradóban.

Tehát:
Kérdés: Tud a megnyitóról:
Válasz: Igen.
Kérdés: Honnan?
Válasz: A televízióból.

Pipa behúzva, látta a tévében.

josepapa 2010.01.14. 14:05:15

@Mitya Ivanov: a minta nagyságának és a reprezentativitásnak nincs közvetlen köze egymáshoz. Minél nagyobb a minta, elvileg annál pontosabb lehet a mérés. A reprezentativitás a mintába kerülés esélyére nézve releváns. Vagyis egy ötszáz fős mintán ugyanúgy lehet baromságokat mérni, mint egy 10000 fősön. És vica verza... A nézőpont felmérése és elemzése több szempontból is aggályos, de tele a padlás ilyen kutatásokkal...

Zorgo 2010.01.14. 14:06:39

Aladár69@

Sokszor jártam Pécsett, talán ezért nem is értem miért pont ez a város kapta a rendezési jogot.Talán mert itt volt a kőkemény szoci lobbi, holott ennél jobban felkészült és reálisabb helyszínt is találhattak volna.

Zorgo 2010.01.14. 14:13:22

A másik pedig,hogy ennyire érdekelné az embereket, akkor most nem kellene magyaráznotok a bizonyítványt,hogy mennyien voltak kíváncsiak a megnyitóra. :)Ennyien,és kész!

Aladár69 2010.01.14. 14:14:24

@MTFUN: pl? a kultúrális főváros nem csak a felkészültségről szól. 3 év alatt bőven fel lehetett volna készülni, ha nem qrják el a gyökér politikusok. Azért azt el kell ismerned, hogy Pécsnek olyan történelmi múltja va - ebből adódóan olyan kultúrális értékekkel rendelkezik - amivel mindenképpen kiérdemelte az EKF címet. Az megint más kérdés,hogy ezzel az örökséggel mit tudnak kezdeni. Engem pl. qrvára bosszantott, hogy a múzeumok téli éjszakáján a számos pécsi múzeumból talán csak 1 volt nyitva (a katalógus szerint)...

Aladár69 2010.01.14. 14:16:20

@MTFUN: ha ebből az egészből nem csináltak volna politikát, akkor senkinek sem kellene semmit magyaráznia

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.01.14. 14:19:01

Vicces volt politikus nyilatkozata, amit a felmérésből kiolvasott.

Ami a legjobb:
Nielsen szerint a teljes lakosság 4,7% nézte a műsort, ami nagyságrendekkel kisebb mint a 59%-es nyilatkozat.

Ezen a híren nem lehet nem elmosolyodni.
Nyilván promózni akarta volna a megnyitót, de azt is rosszul.

Zorgo 2010.01.14. 14:21:02

Aladár69@

Tökéletesen egyetértek ezzel, hogy a politika és a korrupció áldozata lett a rendezvény.Remélem sikerül átlépni ezen, és színvonalas programokkal elfeledtetni az idáig vezető utat.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.01.14. 14:45:45

@kis_kiraly: helyesírási hibákért elnézést, gyorsan írtam

Vaandor 2010.01.14. 14:56:50

@kis_kiraly: Nem folynék bele a "ki a hülye" vitába, de a "nagyságrendek" szóval ne dobálózzunk, mert elkopik! Egy nagyságrend rendszerint 10x-es szorzót takar.

Jelen esetben épp van helye, de csak így:
"4,7% nézte a műsort, ami egy nagyságrenddel kisebb mint a 59%"
Ez is elég ütősen hangzana, ha nem hajigálnák a szót mindenfelé, ok nélkül.

Lovastengerész 2010.01.14. 15:06:06

jojo, az rendbe van h Páva Úr hülyeségeket beszél, politikus, ergo ez a dolga ("kommunikál").

a felmérés állítása bár homályos, de reális :

"Összességében tehát a megkérdezettek negyede (26 százalék) látta, legalább részben, az élő közvetítést."

ez hihető. a "megkérdezettek negyede" lehet a teljes lakosság 4-5 % a.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.01.14. 15:25:27

@Vaandor: Kis számok esetében valóban nincs értelme nagyságrendekről beszélni.

Tévedtem. Elnézést.

rakaz 2010.01.14. 15:36:05

Engem még egyetlen közvéleménykutató sem kérde-
zett meg. Mi a jó büdös francból állapitják
meg a nézetséget??? Nekem ugyanis 25 éve, hogy
vezetékes telefonom van. Netán a Kálvin, avagy
a Moszkva téren végzikel ezeket a kutatásokat??? Ha meg valaki, az ilyen hülyesé-
geknek bedől, hát lelke rajta.

Hattory Hanzo 2010.01.14. 15:45:15

Normális ember egy 10 milliós országban 3x végiggondolja/rákérdez/máshol is megnézi, hogy most akkor tényleg mondhatom, hogy 6 millió, vagy mondjam azt, hogy nagyon sokan nézték? 176 jelöltnek 176 kampányfőnöke van, Pávának meg nincs egy sajtósa, aki mondjuk írja/átnézi a beszédeit? Ennyire huszadrangú kérdésben így beerdőzni/kamuzni össze-vissza elég amatőr megfejtés.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 16:08:13

annak idején Rákay Fülöp szerint is kétmillióan voltak a Kossuth téren, istenkém, alapértelmezésben jogászok ezek, nem matematikusok... ;-))))

nápolyi maszti 2010.01.14. 16:18:45

Páva-Káel-Nézőpont Intézet -- ebből így együtt csak valami nagyon szép, nagyon nagy dolog jöhetett ki! Valóban, Phülöph még hiányzott, hogy hozzátegye a maga nagyon nagy nulláját.

biohazard 2010.01.14. 16:20:16

Ááááááááááá, ezt nem hiszem el! Mit nem lehet ezen érteni?

A 44 százalék 59 százaléka 26 százalék. Ezt írták le.

shawshank 2010.01.14. 16:21:17

Tehát fidesz mutyival sikerült közpénzt egy olyan cégnek kiutalni, aki kurvára alkalmatlan egy olyan felmérés elvégzésére, melyre vállalkozott és leakasztotta a pénzt...
És még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább egy nielsenes számot bekamuzzanak, és mondjuk a Pávának egy milliót mondjanak. Senki nem háborodott volna fel a számon. Legalábbis az 1M-400e összevetés még elfogadhatóbb, mert beleveszi az ember a hiradós öszefoglalót. Ezzel szemben 4,4M ember látta így vagy úgy és abból 2,6M pont az MTV-n nézi. Ja. Az összes nyugdíjas. +-4,4% :)

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.01.14. 16:25:31

Rágódunk a gumicsonton, mit mondott Páva. Öszöd óta már a statisztikát is lehallgatják.
50 milliárd vész el különféle útvesztőkben. Remek megnyitó műsor volt 80 millióért!! Egy válságba került nemzet paródiába hajló zagyvasága. nem a számokon kellene lovagolnunk, hanem a felesleges rongyrázás felelőseit kipellengérezni. A Hiller vezérelte eseménysorozat csúcsa a 70 éves Tina Turner, meg az ír stepptáncos. Isztambul vastagon kenterbe vágja Pécset. Ide várnak 1 millió embert, ahol ekkora a fejetlenség? Ide, ahol a vasútállomás kész lebuj?
És senkinek nem tünt fel, hogy az unióból egyetlen köszöntésre érdemes, köztiszteletben álló személy nem jött el? Érdekesebb ez, mint a milliókért tákolt nézettségi grafikon.
Hajrá Pécs! Ott vagy te, itt a válság!

shawshank 2010.01.14. 16:26:54

Ja és a legjobb rész:
"a saját bevallásuk szerint az élő közvetítést, legalább részben, követők 91 százaléka mondta azt, hogy „nagyon tetszett” vagy „inkább tetszett” neki a rendezvény."
Még jó hogy olyat néztek, amit nem tartottak szarnak. Bár lehet hogy sokakat a "közvélemény kutatóknál" az is meglepne, hogy van kapcsoló és ami rossz arról elkapcsolnak.
Bár így leszűrhetnénk azt is, hogy:
1. A lakosság nagy része leszarta az egészet. hisz csak 44 % szerzett róla tudomás, ami a kisebb része a társadalomnak.
2. Jó részük a kisebbségnek annyira nem foglalkozott vele, hogy a híradásokon kívül jobban megnézze, jó e a műsor. A 44% 59%-a.
3. A maradék nézők egy része szintén csak részben látta, tehát nem bírta végignézni.
Ergo szumma és egyáltalán szar volt és unalmas.

Budapesten született pécsi 2010.01.14. 16:35:25

Én sajnos nem értek a számokhoz,meg a közvélemény kutatás elemzéséhez!Ezért úgy gondolom,hogy azt,hogy mennyien látták a tv-ben,vagy mennyien hallottak róla úgysem lehet "kiszámolni"
Azt,hogy hányan vettek részt a megnyitón,szintén nem lehet tudni.DE!!Azt tudom,hogy a téren és a környező utcákban,lépni nem lehetett (nemcsak a rosszul lerakott kínai kövek miatt).Mindegy hogy hányan voltunk,a tér tele volt,annak ellenére,hogy minden pécsi tudta,hogy milyen nehezen jutottunk el idáig.
Az,hogy a politika mennyit ártott ennek a rendezvénynek,az,hogy mennyit és kik raktak el ebből a pénzből,hogy hányan végezték a munkájukat rosszul....ez már megtörtént,ezen nem lehet változtatni,mint ahogy azon sem,hogy Pécs nyerte el az EKF megrendezési jogát.
Számomra a megdöbbentő az,hogy a fenti hozzászólások nagy részéből,amelyek országunk más más részéből érkeznek,ennyi ellenszenv és rosszindulat sugárzik.
Látom,hogy nem úgy mennek a dolgok ahogyan kellene,hiszen ebben a városban élek.Most is rengeteg a probléma.
De az,hogy ennyi magyar "ellendrukkere"van a pécsieknek,egyszerűen érthetetlen számomra,és nagyon elszomorít.

Világszám 2010.01.14. 16:36:51

Imádom amikor amúgy értelmes, de az ügyben tájékozatlan emberek levezetnek valamit majd kimondják a tutit. Ha jól értelmezem, akkor itt sok embernek fingja sincs az AGB méréséről.
Tehát, ha ők azt mondják, hogy az abban az időben tévét nézők, akkor 2 számot írnak. 1. a 4 évnél idősebbek közül hányan nézték a műsort. jelen esetben kevesebb, mint félmillió. A másik szám, hogy az összes tv-néző közül az adott csatornát hányan nézték. Ez a SHR. De most nem ez a kérdés. Hanem az össznézőszám.
Namost mivel ez elektronikusan megy ezért nem becslés, qrvára nem az. Azt nem mondható, hogy pontos, de nem becslés.
A közvéleménykutatók 18 év felettieket mérnek, tehát ebben nincsnek benne a fiatalabbak. Magyarán kb 8 millió ember x százaléka hallott a közvetítésről.
Mégha elfogajuk (nem fogadjuk) a Nézőpont adatait, akkor is max. 2 millió ember (26%) nézett bele az m1 műsorába. Ez pedig nem egyenlő azzal, hogy ennyien nézték végig. AMúgy bármelyik kereskdelmi tv ugrana egy hátast ettől a 2 milliós számtól. Nem hülyék, ha ennyien akarnák nézni a pécsi megnyitót, akkor bizony ők közvetítették volna, hatalmas showt kerítve köré.
Ennyi...és tessék ismerni a mérési módszereket mielőtt hülyeségeket tetszenek írni politikai elfogultság okán.
Amúgy a félmillió ebben az idősávban az mtv-nek nagyon jó eredmény.

Vilő 2010.01.14. 16:47:01

És miből fizette? Pécs adósságának terhére?
És minek??? Mi az eredménye/hatása/következménye a kutatásnak? Vagy csak öncél?

café 2010.01.14. 16:47:20

Most találtam egy jó bejegyzést, amely fején találja azt a szöget, ami ebben az ügyben bár kibújt a zsákból, senkit sem érdekelt:
kampanyzaj.blog.hu/

Világszám 2010.01.14. 16:58:09

Ne legyen senkinek sem illuziója. A szavazatokért a médián keresztül folyik a hatalom. Ezért hazudott akkorát Gyurcsány 2006-ban, amekkorát aligha lehetett volna. Ezért olvassa Páva úgy a számokat, ahogy mértékadó ember nem teszi. A politikusi hazugság Magyarországon nem az MSZP vagy a Fidesz privillégiuma. Bármelyik párt megteszi, ha a hatalom felsejlik előtte. Ez tehát nem redendő komcsi vagy fidesznyik bűn. Ez a hatalom megragadásának aljas eszköze. Senki sem makulátlan. Ráaádul a kis lopás ugyanolyan bűn, mint a nagy. Csak az utóbbit jobban büntetik, na és?

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 19:09:28

az UPDATE részben sikerült odáig eljutni, hogy az idézőjel használatának mikéntje válik a kritika fősodrává. színvonalas:)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.14. 19:37:15

@robin masters: neked sem megy az olvasás elemi szintnél jobban, hát segítek: van neki folytatása is. a felesleges idézőjeltől meg a hideg ráz. ja, és nem kötelező elolvasni, tessék inkább tisztességesen megfogalmazott sajtóközleményeket kiadni, talán ezzel kellene foglalkozni, nem engem baszogatni.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2010.01.14. 21:08:17

@sixx: tessék nem blogolni, ha ennyire indulatos a természetünk:)

birdito 2010.01.15. 10:02:28

Megkezdődtek a pontosítások. Bár a 4,4 millió is kicsit soknak hangzik:
www.pecsinapilap.hu/?id=45366
Még tovább is pontosíthatnák. De inkább egyértelműsíthetnék.Kár, hogy ilyen hülyeségekkel cseszik el a dolgot.

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2010.01.20. 03:10:45

@sixx: Kedves Sixx!

Szép összevetés volt ez a nézettségről, amit csak két dologgal egészítenék ki.
1. Nemcsak Páva nyomta a „lakosság 59 százaléka látta” kamut, hanem az egyetlen hivatalos Pécsi közlemény is ez: hivatal.pecs.hu/cikk/1002/243724/20100113_pecs_megnyito_ekf_1.htm

2. A Fidesz pártalapítványtól pénzhez jutó Nézőpont Intézetnek nem ez volt az első trükközése. Néhány ezek közül:

Mond másként a kérdést és tedd fel 22,5 főnek
fideszfigyelo.blog.hu/2009/03/31/a_sajatos_nezopont_intezet_atvagta_az_egesz_mediat

Kreatív rangsor: sorold előre a harmadállású képviselőt
fideszfigyelo.blog.hu/2009/06/05/kreativ_rangsor

"Nehogy keveredjen az elemző és a tanácsadó funkció" - a nyilvánosság előtt
fideszfigyelo.blog.hu/2009/07/16/minosegi_fidesz_elemzo

Trükközz a jelölt ismertségével!
fideszfigyelo.blog.hu/2009/12/17/stabil_nezopont
süti beállítások módosítása