Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Újra vagy, Doki?

2010. január 11. 14:34 Hamster 41 komment

Az előző részben megismerhettük a sorozat keletkezésének történetét, a főszereplőt és az alapvető kiegészítőket, úgysmint jármű, útitársak, főbb ellenségek. A kulturális hatást méltató rész alapján szinte érthetetlen, hogyan tűnhetett el a képernyőkről ez a kultikus sorozat, és miért kellett 16 évet várni arra, hogy feltámadjon, pedig a magyarázat (sajnos) egyszerű - csak meg kell nézni a nyolcvanas évekbeli részeket.

From behind the sofa

A Doctor Who sok tekintetben feszegette a határokat. Egyik erőssége volt például a kis költségvetésből látványos(nak mondható) díszletek és effektek létrehozása, elsősorban a hatvanas években. Ezen túl elég messze elment a délutáni műsoridőben bemutatható erőszak tekintetében is: ez nem a Knight Rider volt, ahol a gonoszakat legtöbbször elviszik a rendőrök a rész végén, és legfeljebb akkor halnak meg, ha saját hibájukból beleszáguldanak egy szakadékba; vagy a Szupercsapat, ahol mindig egyben kiszállnak a rosszfiúk a szaltó után fejreállt dzsipből - itt tolongtak a szadista szörnyetegek, gonosz tudósok, ijesztő mutánsok, és eközben hullottak a szereplők is. Még gyerekkorú útitárs is meghalt néha.


Mocsári szörnyeteg 1963-ból. Az angol kisgyerekek ezután vélhetően egy ideig nem mentek természetes víz közelébe :)

Volt, akit Dalek sugárfegyver intézett el (amit eleinte onnan lehetett tudni, hogy döbbent arcot vágva összeesett, miközben a kép negatívra váltott), mást rovarok vagy növények ettek meg, és volt, aki valami zöld trutymóval való érintkezés után emberméretű léggyé változott. Sőt, néha maga a főszereplő is meghalt: hol mérgezésben, hol a magasból lezuhanva, a kötelező körnek mondható sugárszennyezésről nem is beszélve. Az angol gyerekszokások közt ebben az időszakban állítólag fontos helyet foglalt el a "szófa mögül kukucskálva" típusú tévénézés, amikoris a kisebb gyerek csak akkor ült vissza a tévé elé, ha a nagyobb testvér vagy szülő megnyugtatta, hogy a gonosz szörnyek már eltűntek a képernyőről.


Kaktusz Jack az űrben

A nem nagyon álcázott erőszak és az ijesztő lények mutogatása természetesen sokak ellenszenvét kivívta - a tiltakozások miatt a negyedik Doktor alatt volt is egy észrevehető váltás: a pre-Alien űrhorror és goth elemek helyét a humor vette át, ami Douglas Adams 17. évadbeli dramaturgkodásában csúcsosodott ki (a Doctor Who és a Galaxis útikalauz/Dirk Gently univerzum között igen komoly átjárás van, gyakorlatilag teljes Douglas Adams könyvek kezdték életüket megvalósított/félig megvalósított/elutasított Doctor Who történetként). Ennek ellenére sok ellensége maradt a sorozatnak; egyikük, a BBC One kontrollere egyszer másfél évre lejegelte a sorozatot, új Doktor (a hetedik) kitalálásához kötve a visszatérést.

Produkciós körülmények

1. A Doctor Who gyereksorozat volt a BBC szemében
2. Csipkebokor vessző
3. A "kettő, csipkebokor vessző" gyerekversikének jó, de az Univerzum uralmára törő gonosz szörnyek hatásos ábrázolásához kicsit kevés


Pirx-szindróma: valaki éppen belezuhan egy nagyon magas épület liftaknájába, de szerintem még ő se hiszi el.

Egy gyereksorozatban ritkán kell részről-részre teljesen új bolygót/űrhajót/idegeneket bemutatni, a Doctor Who-ban viszont meglehetősen gyakori az ilyen igény, így a készítők gyakran ütköztek pénzügyi korlátokba. Egy-egy részhez néha sikerült rendes költségvetést kikönyörögni a BBC-től, de legtöbbször olcsó maszkoknak, béna statisztáknak, béna trükköknek és gyatra maketteknek kellett (volna) drámai feszültséget teremteniük. Ráadásul ami a hatvanas-hetvenes években még elment a képernyőn, az a nyolcvanas évekre már kezdett ciki lenni. Eközben nem hogy a produkciós színvonal emelésére, de még szintentartására sem volt lehetőség, így nem csodálkozhatunk azon, hogy például a Caves of Androzani című - amúgy elég jó alaptörténetű - részben a negatív főszereplő a kamera felé fordulva jelzi, hogy most éppen a gondolatait halljuk, és nem a díszletben tartózkodó másik szereplőhöz beszél, vagy hogy a halálbarlang titokzatos szörnye, aki elől még a fegyveres harcosok is sikoltozva menekülnek, egy körülbelül százhetven centis gumi sárkányjelmez, benne egy statisztával.


A "Magma-szörny", aki elől géppisztolyos katonák is sikítva menekülnek. Mondom sikítva, nem röhögve!

A nyolcvanas években ráadásul az ITV-n felbukkanó amerikai sorozat-dömping elszívta a nézőket, az új saját produkciók (például az EastEnders) pedig a pénzt. És ha ez nem lett volna elég, a heti egy adás helyett csak kéthetente jelentkezhetett a sorozat, ráadásul szombat helyett hétköznap. Amikor a korábban említett Doctor Who-ellenes kontroller távozott, a sorozat akkor is megmaradt abban az időpontban, amikor az ITV-n a brit televíziózás Szabó családja, az 1960 óta futó Coronation Street ment. A rossz nézettség alacsonyabb költségvetést, az alacsonyabb költségvetés rosszabb produkciót, a rosszabb produkció még rosszabb nézettséget hozott, míg a sorozat annyira kínossá vált, hogy a producer is csak azért maradt, mert ha nem vállalta volna el a következő évadot, megszűnt volna a munkaviszonya a BBC-nél. 1989-ben végül az akkori kontroller kimondta az ítéletet: a sorozatot "felfüggesztik".

Interregnum

A Doktor persze nem halt meg - már csak azért sem, mert a hetvenes évek közepére kialakult kánon szerint tizenkét alkalommal regenerálódhat - könyvekben és képregényben újabb és újabb kalandokba keveredett. Több olyan író is készített ekkor könyvet a még mindig nagy rajongótábornak, akinek nevével az új sorozat részeinek szerzőjeként még találkozni fogunk.


A "tévé-mozin" az se segített, hogy Eric Roberts játszotta a Doktor ellenfelét. Bár általában semmilyen filmnek sem segít, ha Eric Roberts bármit is játszik benne...

Egy Amerikába szakadt rajongó 1996-ban elérte, hogy a Fox-nál készíthetett egy tévé-mozit a Doktorral, abban a reményben, hogy ha sikeres lesz, sorozatot csinálnak belőle. Nem lett siker, viszont az új Doktor - a nyolcadik - megintcsak teljesen új "off-screen" történetek szereplője lett. Közben a BBC visszavette DW-könyvekre vonatkozó jogainak gyakorlását, és elkezdett nyolcadik és régebbi Doktoros történeteket kiadni. Egy Big Finish Productions nevű cég pedig hangjátékokat készített, melyek némelyikén kisebb szerepeket kapott egy bizonyos David Tennant nevű skót színész és Doktor-rajongó. De ne ugorjunk ennyit előre!

Feltámadás

Ahogy az idő haladt, az egykori rajongók sikeres forgatókönyvírók, producerek és BBC tisztségviselők lettek, akik egyre többször gondoltak arra, hogy gyerekkori kedvencüket vissza kellene hozni a képernyőre. A BBC egy másik részlege azonban csak mozifilmben volt hajlandó gondolkodni, és nem járult hozzá tévésorozat indításához. Szerencsére egy idő után ez a részleg feladta nagyratörő terveit, így a kisebb célok elérésén dolgozó tévések nekiláthattak álmaik megvalósításának. Először is, a BBC One első női kontrollere, Lorraine Heggessey megkereste Russell T Davies-t, a menő tévés producert és írót - akiről többek közt ismert volt, hogy egyszer azt nyilatkozta, csak akkor menne vissza a BBC-hez, ha a Doctor Who-n dolgozhatna -, hogy legyen vezető írója és producere a Doktor feltámadásának.


Kilences éppen azon gondolkodik, hogy komolyan bepöccenjen-e.

Davies sok olyan embert hozott magával, akivel már dolgozott, ez biztosította a jó munkakörnyezetet - ráadásul a csapat tele volt Doctor Who rajongóval. A DVD-k extráit nézve látszik, hogy sok szereplő és stábtag szinte ugrabugrál az izgalomtól, hogy végre nem csak félarasznyi műanyagfigurákkal játszogatva vehet részt egy új Doktor-történet létrehozásában. És ami duplán számít, az írók (Rob Shearman, Mark Gatiss, Paul Cornell, Steven Moffat - és persze maga Davies) egyszere voltak rajongók és profik, lévén az "interregnum" idején mind publikáltak Doktoros történeteket/hangjátékokat/könyveket.


Kilences komolyan bepöccen.

Az új sorozat formátumában eltért a régitől: az amerikai sorozatokhoz hasonlóan egy rész 45 perces, és  - néhány kivételtől eltekintve - csak lazán kapcsolódik a többihez. A legfőbb változás mégis az, hogy a részek viszonylag rendes költségvetéssel készültek, jó sok CGI alkalmazásával. Persze spórolás itt is van: az új DW-t a BBC Wales készíti, így a költséges londoni munka helyett majdnem mindent Cardiff-ban és környékén vesznek fel.

A feltámadás feltámadása

A kilencedik Doktort jól fogadták. Még a korábban említett, az eredeti sorozatot másfél évre felfüggesztő BBC kontroller - aki közben visszatért a céghez -, is írt egy gratuláló levelet a produkciónak. Persze azt senki sem tudta, hogy a siker elég lesz-e további évadokhoz - a főszereplő, Christopher Eccleston szerződése is csak egy évre szólt. Ráadásul mivel ő attól félt, hogy beleragad a figurába, úgy döntött, nem is hosszabbíttatja meg azt. A rajongók egy része rögtön maga alá omlott a rossz hírtől, de Davies hirtelen előhúzott a cilinderből egy olyan színészt, akivel egyrészt már dolgozott korábban, másrészt akiről köztudott volt, hogy maga is hatalmas Doktor-rajongó.


Tizes nem szereti a körtét, szereti viszont a Housemartins együttest.

Nevezett színész, David Tennant rajongóként közelítette meg a szerepet. Ismerte a kontinuitást, az összes Doktort, tudta, mit lehet/szabad kihozni a karakterből - mindezt olyan energiával tette, hogy hamar Nagy-Britannia egyik legismertebb és legsikeresebb színésze lett a sorozat által. Az új évad visszahozott pár régi szereplőt is az eredeti sorozatból, például a Cyberman-eket és Sarah-Jane Smith-t, a harmadik és negyed Doktor egykori útitársát; ezen túl visszatért Graeme Harper rendező, aki különböző pozíciókban 1966 óta vett részt DW produkciókban. Sőt, egy rövid, karitatív célú mini-részben (Time crash) még az ötödik Doktor is feltűnt! Állandósult a karácsonyi különkiadás ("Christmas special") intézménye, a 2007-esben ráadásul Kylie Minoque volt a Doktor segítője. Ezen túl 2006-ban elindult a Torchwood című, kimondottan felnőtteknek szóló spin-off, 2007-ben pedig a gyerekeknek készült Sarah Jane Adventures.


Kis ízelítő a Tizenegyesre váró kalandokból.

A második évadot (a hardcore rajongók értelmezésében huszonnyolcadikat) két teljes követte, majd  2009-ben "rendes" sorozat helyett négy "special", melyek közül az utolsó elbúcsúztatta David Tennant-et, és bemutatta Matt Smith-t, a tizenegyedik Doktort. 2010-ben immár egy rendes évad következik, Russell T Davies helyett Steven Moffat-tel a vezető írói és executive produceri székben. A hírek szerint a hatvanas-hetvenes évek történeteinek rajongójaként Moffat visszahoz pár régi szörnyeteget a Dalekok és a Cybermanek mellé, és a sorozat kicsit sötétebb hangulatú lesz, mint az előzőek. Állunk elébe - és közben reménykedünk, hogy valamelyik magyar csatorna (ismét) felveszi műsorára a sorozatot!

PS: Eredetileg kétrészes bevezetőt kért tőlem Sixx, de úgy érzem, egy harmadik, némileg rövidebbet még tudnék írni arról, ami ebből a kettőből kimaradt. Lenne rá igény?

Fotók: Doctor Who Image Archive, (C) BBC

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabaládé 2010.01.11. 15:17:36

Igen, igen, írj még! Én ugyan nem néztem a Dokit, és ezután sem tervezem, de még így is tök érdekes volt számomra mind a két rész. Jó alapos.

Chavez 2010.01.11. 15:20:12

Gratula, remek írások és ezúton szintén jelezném igényemet a következő adagra! (Esetleg további kultikus sorozatok hátterét, történetét bemutató okosságokra is.)

Városi Farkas · http://neveletlen.blog.hu 2010.01.11. 15:54:02

Igen, kérünk szépen folytatást!
A felhasznált forrásokat fel tudnád tüntetni kérlek?

Tsabi 2010.01.11. 16:13:46

hajra Hamster, en nem neztem soha ezt a sorozatot (a Torchwoodot elkezdtem ugyan, de eleg latymatag szerintem), de a rebootos DW reszeket valoszinuleg ezek utan meg fogom nezni. Nem tudom mi maradhatott meg ki ebbol az elegge alapos irasbol, de kivancsian varomm :)

Fandi 2010.01.11. 16:31:39

Hogyne jöhetne!

Amúgy az amazon.co.uk-nál most nagy kedvezmények vannak a Doctor Who shop-ban. Ha vkinek kedve támadt beszerezni a box set-eket, most van itt az alkalom.

Bfrill 2010.01.11. 18:37:40

Annak ellenére, hogy nekem (szintén nagy rajongó) eddig nem mondtál újat, szívesen olvasnék még.

Viszont egy aprócska javítás: Ten nem a PEZt nem szereti, hanem a körtét. Csak a 'pears' szép RP-kiejtéssel hasonlóan hangzik. :) www.youtube.com/watch?v=6REa8sZjOrE

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2010.01.11. 18:48:41

@Bfrill: Huuuh, ezt nagyon besz*ptam :) Bele se gondoltam, csak gépeltem, amit hallottam :)

mnandy 2010.01.11. 19:04:51

Bolondozol? Mókázol?

Hát hogy' a viharba' ne lenne?!

Posztolva lenne is késő lenne!

:)

Dzsini 2010.01.11. 19:04:54

a rajongóból lett készítők közül kimaradt Nicholas Briggs, aki a 80-as években a Reeltime-éknál volt (ők csináltak az elveszett részekből rekonstrukciókat, meg forgattak nem hivatalos részeket, meg interjúkat a régi Who-szereplőkkel (Myth Makers sorozat)), majd átkerült az Audio Visuals-hoz Doktoros hangjátékokat csinálni, majd a BBV-nél csinált Colin Baker-el Doktor-szerű történeteket (persze a BBC engedélye nélkül, így The Stranger-nek nevezve a Doktort, stb.), majd 2005-ben bekerült a jóba - ő lett az új sorzatban Nesztén tudat hangja. Aztán a Dalek hangja. Aztán a Cyberman-eké, aztán a Judoon-oké, aztán a többi Dalek hangja, aztán... a fél szörnyrészlegé.
Közben 2006-ban ő lett a Big Finish egyik vezetője és állandó írója + szörnyhangja.
Végül a Torchwood Children of Earth-ben képernyőre is került, mint az egyik kormánytanácsadó.
Ja, és írt képregénytörténetet is.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.01.11. 19:16:48

Jöhet a harmadik :)
Én is nagy rajongó vagyok, hiányoltam is az idei rendes viziteket a Dokitól...

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2010.01.11. 19:21:02

@Dzsini: Sokminden és sokmindenki kimaradt. Pl. K9 eredeti hangja, vagy hogy John Barrowman kutyáját Tegan-nek hívták, hogy a Wilf Mottot játszó Bernard Cribbins anno szerepelt a második Peter Cushing-es moziban, és egy nyolcadik Doktoros rádiójátékban is... és még össze lehetne gyűjteni ilyen dolgokat :)

Dzsini 2010.01.11. 19:26:46

ja, Walesről, és az ottani forgatásokról David Tennant egy rövidkéje (mikor épp vendégműsorvezet a Never Mind the Buzzcocksban): "I've been to many planets in the solar system, and you'd be surprised how many of them look like quarries in Wales."

...meg hát előtte is szokás volt már kőbányákban forgatni, mint default idegen bolygó :) egy kis zöld háttérrel meg alkalmanként hóval nagyon jól elmegy a világegyetem nagyobb százalékának :)
csak az új sorozatban, ami hirtelen összejön:
The Impossible Planet, Utopia, Planet of the Ood/The End of Time (behavazva), Last of the Time Lords, The Doctor's Daughter, Fires of Pompeii(részben, mert ennek nagy részét helyszínen forgatták, meg a Cinecitta-ban), Waters of Mars.
Emellett másik kedvenc helyszínük egy-két elhagyatott gyárépület, ahol szép csövek meg szűk folyosók vannak: Rose, The Long Game, Bad Wolf/Parting of Ways, New Earth, Partners in Crime, The Runaway Bride, Voyage of the Damned, 42, Utopia, The End of Time.

Meg van a tengerpart, ahol Rose-tól elváltak, oda például a 11. doki is visszatér, ott fog találkozni River Song-al :)

Dzsini 2010.01.11. 19:28:48

@Hamster: csak azért említettem Nick Briggs-et, mert ő is a rajongóból-lett-fontosszemélyiség csoportba tartozik, mint pl. Gatiss.

Dzsini 2010.01.11. 19:32:27

@Hamster: ha már ki hol szerepelt: Colin Baker az egyetlen Doktor, aki már előzetesen szerepelt - az Arc of Infinity-ben Peter Davisonnal szemben :) sőt, rá is lőtt!

moli 2010.01.11. 19:35:34

jol ertem, hogy mar csak nehany evad lehetseges a sorozatbol, mivel mar csak 2 doktor letezhet?

Dzsini 2010.01.11. 19:38:33

@moli: elméletileg igen - gyakorlatilag például a Master-al is megtörtént (a Doktor egyik fő, szintén időúr ellenfele), hogy elfogytak a regenerációi, aztán alakítottak köré egy történetet, hogy most újra teljes fényében tündökölt :)

moli 2010.01.11. 19:42:06

@moli: elnezest, 3, mert 1+12. erdemes nepszerusiteni, penzt fektetni egy sorozatba, ami nehany even belul szabalyok szerint meg kell, hogy haljon?

Dzsini 2010.01.11. 19:59:53

@moli: Van például egy feltételezés (most olvastam), hogy az utolsó nagy időháború során (amiből a 9. doki elkezdte az új sorozatot) mindenkinek "újratöltötték" a regenerációit, így a 21. Doktorig biztosított a sorozat túlélése :)

az ilyen scifiben minden kánonba lefektetett szabályt meg szoktak szegni előbbutóbb :)

Ulysses 2010.01.11. 20:13:19

A cikk mellett nekem az eredeti sorozatra is lenne igényem, szépen szinkronizálva:) Kiváló sorozat, de gyalázatos hogy milyen keveset és milyen rossz időpontban adtak le belőle. A mostani karácsonyi különrészek fantasztikusak voltak, az End of Time két része közötti időt alig bírtam ki, annyira jó cliffhangert írtak hozzá, az SG:U viszont nem hiányzik, unalmas sorozat lett. Négy hónapos szünet, és csak ilyen gyenge cliffhangerre telt nekik?

Dzsini 2010.01.11. 20:22:09

@Ulysses: hát, az nem sanszos, hogy a régi sorozat valaha szinkronizálva lesz (se idő, se pénz nincs rá) - az új sorozatból az első kettőt leadta a Cool/RTL, meg az egyik sorozat Sarah Jane Adventurest valamelyik gyerekadó - de igazából ennyi, és nem is nagyon lehet számítani a folytatásra - sokkal nagyobb sikere van bármelyik amerikai scifi sorozatnak.
Aki nem ismeri a hátterét az nem fog leülni ezt nézni, meg azok se, akik inkább az amerikai sorozatokon nevelkedtek, és nem fogja meg őket az angol stílus (és a hihetetlen mennyiségű visszautalás a meglevő háttérismeretre, ami az angol átlagtudatban benne van).
Meg hát az első résszel - "A próbababák támadása" - hát, nem alapozták meg a nemzetközi visszatérést... az Autonokat bedobni első részbe egy medencényi élő műanyaggal nem egy nyerő húzás volt na.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2010.01.11. 20:43:36

@Dzsini: Azért a autonok egyszer már egy nagy váltás résztvevői voltak, hiszen az első színes DW-ben ők voltak a rosszfiúk. És mikor abból a kádból valami polip formában fojtogatta Jon Pertweet, az se volt valami meggyőző :) Nekem tetszik, hogy nem Dalekokkal indítottak, az lett volna csak igazán közhelyes.

Dzsini 2010.01.11. 21:02:26

Azért ott más volt a helyzet - egy bejáratott sorozat volt, és fél év kihagyás után (69 június - 70 január) jelentkezett az új Doktor, nem tizenhat/kilenc év után.
Abban egyetértünk, hogy a Dalekok nem kellettek volna első résznek, de műanyag próbababák 2005-ben azért eléggé low-budget szagúak voltak (főleg a bunyó a levágott karral... igaz az első sorozat végig olcsóból jött ki, nem bízott benne a BBC, hogy sikerül feltámasztani). Illendő, érthető választás volt, de nem megfelelő, ha a nemzetközi (nem angolszász) piacra gondolunk. Szerencsére az otthonában bőségesen nagy sikere lett, és folytatták.

Trivia: a Torchwood eredetileg a titokban forgatott új Doctor Who sorozat "neve" volt, nem akarták előre tudatni a fél világgal, hogy mi készül (de a betűkből ki lehet rakni) - aztán a név olyan jól hangzott, hogy életben maradt :)

failtv · http://kopkodotvmaci.blog.hu/ 2010.01.11. 21:35:23

Szerintem is jöhet a folytatás...
A BBC amúgy is sok műfajteremtő sorozatot alkotott, amiből mi azért elég keveset ismerünk, sajnos.

a17d12is 2010.01.11. 22:10:07

"Knock, knock..."
"Who is it?"
"The Doctor."
"Doctor Who?"

gyz 2010.01.11. 22:16:52

én szívesen olvasnék még.

A feleségem beszerezte az összes neten elérhető részt, a 60as évektől, de őszintén szólva azok mai semmel már kevésbé érdekesek.

A felújítás utániak viszont marha jók. Most éppen a torchwoodokat nézem, amíg nem jön az új sorozat.

gyz 2010.01.11. 22:20:13

egyébként Moffat elég sok részt írt már eddig is a sorozathoz.különben meg ő a szerzője a Coupling nak, ami nálunk az elcseszett szinkronmiatt visszhangtalan marad, pedig a legjobb vígjátéksorozatok egyike.

ügyfélszolgálatos 2010.01.12. 01:17:35

@moli: Nem feltétlenül, mert Tennant is 3 évadot nyomott, le. Ha mondjuk még 3 dokesz van az újjal együtt és mindegyik megél 3 évadot az még kilenc év mire elfogynak. Egy doki nem feltétlenül = egy évad.

mizrolist 2010.01.12. 03:11:03

@Dzsini: "sokkal nagyobb sikere van bármelyik amerikai scifi sorozatnak."

Én inkább attól tartok, hogy nincs sikere semmilyen sci-finek :-/ (az RTL-en meghalnak vagy szombat-vasárnapra kerülnek, a tv2-n éjfél után van jóformán csak sci-fi, vagy szintén a szombat déli idősávban)

moli 2010.01.12. 10:52:41

@ügyfélszolgálatos: de 9 vegtelenszeres toredeke a vegtelennek.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.01.12. 12:18:07

ha jól tudom, Matt Smith 3 évadra szerződött, úgyhogy ha doktoronként 3 évet veszünk alapnak, még a legpesszimistább becslések szerint is van legalább 6 évi anyag...

és igen, még kérünk cikket, főleg, ha az is címlapos lesz, hadd lássa a sok lemaradt ember, mi a jó... ;-)

Amúgy a magyarországi beszerezhetőségnél még nem említettétek, hogy a Torchwood kijött DVD-n, 3-4 rész per lemezes kiadásban.
(Legalábbis az első szezon biztosan, a többit nem tudom).

Tegnap este megnéztük a Father's Day-t, és meg kell állapítsam, hogy elég gáz volt. Párom szabályosan röhögőgörcsöt kapott tőle, bár igaz, hogy ő Rose-t is kapásból utálja.

Körkérdés: Van még akinek nem jött be a szőke plázacica?

Dzsini 2010.01.12. 14:10:57

@Yarner: ott még nem is volt rossz, a 4. szériára végére olyan lett, mint egy szélesszájú levelibéka :D

tényleg, egyszer láttam Torchwood DVD-t valami boltban... még jó, hogy összefüggésében árusítanak dolgokat.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.01.12. 14:38:21

@Dzsini: Az semmi, de végigselypít egy egész részt. Máig nem tudom, hogy szájplasztikája lehetett vagy micsoda, de nagyon durva :-)))

Martha Jones forever :-))))

Dzsini, úgy látom, már megint csak mi maradtunk a kommentben... (Tegnap szabin voltam, le is maradtam a posztról...)

Dzsini 2010.01.12. 16:05:57

@Yarner: Martha-nak azért egész érdekes sorsa lett - a 3. sorozatban végig azt éreztem, hogy nagyon nem lesz jó vége :P
bezzeg Donna-nál látszott, hogy két profi komédiás került össze, és folyamatosan egymás alá adták a lovat a részekben - a Stolen Earth-Journey's End részekben a MetaCrisis Doktor és a DoctorDonna párosa az az elmúlt 4 évfolyam nekem számomra leginkább lenyűgöző színészi játékát hozza.
(és a sztorikezelés megkapja a legtöketlenebb jelzőt a regereráció ilyen módon való elcsalásával :) )

ügyfélszolgálatos 2010.01.13. 13:54:47

@Yarner: Nekem nem jött be Rose, de az angliai nőkhöz képest Ő még jó csaj. Itt értelemszerűen nem a bevándorló/turista/vendégmunkás csajokra gondolok, hanem az echte angol csajokra.

Rocko- 2010.01.18. 23:22:51

" Bár általában semmilyen filmnek sem segít, ha Eric Roberts bármit is játszik benne..."
:DDDD

"2007-esben ráadásul Kylie Minoque volt a Doktor segítője."
Minogue.

Rocko- 2010.01.18. 23:23:39

ja, tetszett amúgy, nem csak fikázni jöttem. :)
süti beállítások módosítása