Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kis magyar sorozathatározó: Rating

Sorozathatározó

2009. szeptember 23. 11:44 sixx 22 komment

A ma reggel címlapot is megjárt nézettséges poszt kommentjei között kérdezték páran, hogy mi a rating, és hogy lehet, hogy a House a maga 16 millió közeli nézettségével megverte a Dancing with the Stars -premiert, pedig annak 17 millió feletti nézője volt. Az úttörő, ahol tud, segít, válaszolunk tehát, bár erről már volt szó sokszor.

Az össznézettségben minden korcsoport szerepel, azaz a hatéves Pistikétől a 99 éves Gizi mamáig, ez egy nagyon szép, de semmitmondó szám, mert a reklámozókat nem árdekli, ha a nyolcvan éves floridai nyugdíjasok a sztártáncot nézik, hiszen ők már nemigen vesznek semmit, amit a programokba beiktatott reklámszünetekben oly lelkesen igyekeznek a torkukon lenyomni. Éppen ezért van a 18-49-es rating nevű dolog, ami azt mutatja meg, hogy a vásárlóképes rétegből, tehát a 18 és 49 év közötti férfiak és nők közül milyen százalékban nézték az adott műsort. 

Ha tehát azt olvassuk, hogy House 16m/6.4 18-49-ben, az azt jelenti, hogy a 16 milliós össznézőszám mellett az összes felnőtt lakos hány százaléka nézte Dr. Gregory dúlását hétfőn este. Ez ebben az esetben 6.4 százalék, tehát a kb. 132 millió amerikai felnőttből 7.68 millió látta az adott epizódot. A többi nyolcmillió meg javarészt a 49 feletti korosztályból kerül ki. A többi mérési adatról és módszerről itt olvashatunk egy nagyon alapos és részletes cikket.

Címkék: tv fogalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J. McClane 2009.09.23. 12:05:40

Javítsál ki ha tévedek de a rating nem az ÉPPEN AKKOR TV-T NÉZŐ emberek arányát jelenti? Tehát a 6.4% a TV előtt ülők 6.4%-át jelenti? Tehát ebben nincs benne az a csekély népesség, aki éppen nem nézett TV-t.

báró Csekonics 2009.09.23. 12:10:02

Ha szabad egy apró javaslattal élnem a következő poszthoz (vagy valamelyik következőhöz): érdekelne, hogy mindez _itt minálunk_ hogyan zajlik.
(Kik csinálják, hogyan, hány háztartásban összesen, hogyan dolgozzák fel, stb.)

Fidel! 2009.09.23. 12:15:39

azt nem értem teljesen, ha tudják, hogy hányan nézték összesen az adott műsort, akkor miért az össznépesség százalékában határozzák meg a ratinget? Nem egyszerűbb úgy, hogy adott műsort nézők közül, hány százalék volt a piacilag fontos korosztály?
J. McClane: valami van benne

teddike · http://teddike.blog.hu 2009.09.23. 12:18:29

Nem akarok okoskodni, ha hülyeséget mondanék, elnézést érte. 18-49-re vonatkozó adat House estében: 6,4/16 - ahogy sixx is írta a 6,4 az országban található felnőttek százalékos arányára vonatkozik, és ez szépen ki is lett számolva. A 16 pedig azt jelentené meg pluszba, hogy az akkor tv-t néző felnőttek (18-49) 16% választotta ezt a műsort. (A két szám között tehát ez a különbség, az elsőbe az összes felnőtt benne van, a másikba pedig csak azok, akik éppen tv-t néztek.)

De lehet én is rosszul tudom a dolgokat.

Fidel! 2009.09.23. 12:27:30

@teddike: szerintem ennek így nem nagyon lenne értelme. A te számításod szerint a 6,4-ből következik a 16, hiszen azt tudjuk, hogy az össznépességnek hány %-a 18-49-es korosztály. Tehát, ha egyiket kiszámoljuk, akkor egy osztással, kijön a második szám is. Bocs, közgazdász vagyok, és ma egész nap kötekedtem :)

füligjimmy77 2009.09.23. 12:48:14

Én a 18-49 korosztályt nem vágom, mi értelme van, anyám elmúlt ötven, és most nyílt ki igazána pénztárcája, hogy már nem ülünk a nyakán a tesómmal. A faterom meg sörön kívűl mást nem is vásárolt szíve szerint most se, meg 18-49 éves korában se.

teddike · http://teddike.blog.hu 2009.09.23. 13:44:19

@Fidel!: Semmi gond, én meg csak okoskodni próbáltam. Nehéz szerintem kézzel megfogni ezeket az adatokat, és inkább hiszek azoknak akik értenek hozzá, mint sem én is elkezdjek prófétát játszani. :)

brczi 2009.09.23. 13:46:39

@sixx: a 132 milliónak a 6.4%-a 8.4 millió... Nem akarok kötekedni, de ha közgazdászok is olvassák a blogot, akkor nem mindegy :)

@Fidel!: a ratinget nem az össznépességre vetítik, hanem a kereskedelmileg fontos 18-49 célcsoportra. A rating egyébként hivatalosan egy műsor vagy idősáv közönségének egy percre jutó átlagos nézőszámának százalékos aránya a populáción/célcsoporton belül (egyszerűbben a célcsoportnak az a százaléka, amely látta a programot/reklámot).

ave 2009.09.23. 13:53:55

Hm, most troll legyek vagy hulye?! Mivel elsozo mar nem lehetek... :D

simon says: 2009.09.23. 14:06:50

halleluja, -1, erzeketlen vagyok a reklamokra es a 18-49 kozepe fele vagyok, sot allergias vagyok rajuk es rogton elkapcsolok, de ertheto, hogy ez mukodteti a mediat, szoval jobb, ha legalabb a penz elkoltoi hisznek benne (bar egyre kevesbe es keresik az alternativakat, de addig sem mer senki kivonulni, nehogy hatrany erhesse)
mindent a nagy brandek mozgatnak es rajtuk keresztul a vasarlok.
x mosopor azt mondja a haziasszonynak, hogy 10 dollarba kerul, de sokkal jobb, mint az 5 dollaros. ebbol a 10 dollarbol kb 3-4 dollarba kerul az aru es annak eljuttatasa a boltba, masik 1-2 dollar megy a sales-re es 1-3 dollar meg marketingre, akciokra, ami altal elhitetik a haziasszonnyal, hogy milyen jok es a kor bezarult.
es ez csak egy szar mosopor, lehet adott aru aranak a nagyobb resze megy marketingre, attol fugg mekkora haszonnal kecsegtet es mennyire nehez elhitetni az emberekkel, hogy az milyen nagyon jo.
ezek utan az igy a vasarloktol osszegyujtott es reklamra elkoltott penzek egy resze egy vastag csekk formajaban minden heten megy Mr. Laurie es Mr. Sheen es a tobbiek szamlajara.
az teszi okosan, aki megveszi az y mosoport a Lidl-ben es az Aldiban, megsporolja a sorre valot es megnezi kedvenc sorozatat (bar a sorrel mar be is szallt egy masik sorozatba)

sixx · http://comment.blog.hu 2009.09.23. 14:08:56

@teddike: amire te gondolsz, az a share, de én nem azt írtam, hanem össznézőszámot (16m) és a ratinget. a share az egy harmadik adat, most kiegészítettem a cikket egy linkkel, abban elírják szépen.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.09.23. 14:10:48

@J. McClane: kijavítalak: adults 18-49 rating, which indicates the percentage of all adults 18-49 in the U.S. watched this broadcast.

brczi 2009.09.23. 14:31:59

@simon says:: részben igazad van. Persze hozzá tenném, hogy ha nem ülnél le kedvenc sorozatod elé, akkor nem költenének a mosóporgyártók (se) annyit a meggyőzésedre (értsd reklámra), aminek köszönhetően olcsóbb lenne a termék... és a kör megint bezárult :)

simon says: 2009.09.23. 14:44:22

@brczi: ez mar csak igy mukodik, mint a viccben, amiben 2 broker leszopja egymast 10-10 millioert es persze rajonnek, hogy ingyen csinaltak, de lenyeg, hogy volt 20 millios forgalmuk. es ez a lenyeg, a penz aramoljon, hogy az ugyesek leakaszthassanak belole amennyit tudnak, es minel tobben dolgozhassanak.

báró Csekonics 2009.09.23. 14:48:27

@simon says:: "az teszi okosan, aki megveszi az y mosoport a Lidl-ben es az Aldiban, megsporolja a sorre valot es megnezi kedvenc sorozatat (bar a sorrel mar be is szallt egy masik sorozatba)"

Lehet hogy az én készülékemben van a hiba, de nekem reklámozhatják pl. a Borsodit, amennyit csak a költségkeretük bír, de akkor sem kellene...
(Persze Borsodi helyett tetszőleges terméknév választható és nem csak sörök közül.)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.23. 14:56:47

@báró Csekonics: "érdekelne, hogy mindez _itt minálunk_ hogyan zajlik"

Tóta W. és Szabó Z. írt erről egy cikket valamikor a messzi-messzi múltban:

index.hu/kultur/media/agbhun

Tudtommal ebben azóta se történt változás.

simon says: 2009.09.23. 14:59:31

@báró Csekonics: a lenyeg a tudatos vasarlas. ha neked nem izlik az egyik sor, akkor veszel masikat, tok mindegy, hogy mit nyomat a media es a reklamok. a lenyeg, hogy csak azert ne vasarolj, mert "neve van", gyozodj meg a minosegerol, az ar-ertek aranyrol, keress jobbat olcsobbert, vagy ugyanolyat olcsobbert, vagy egy kicsit rosszabbat, de elfogadhatot sokkal olcsobbert.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.23. 16:05:26

Lassan 49 leszek. Akkor azon túl már nem számítok? és vásárolni sem fogok? Hurrá, végre kurva sok pénzem lesz!!!

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2009.09.23. 16:13:09

@efes: akkor te már csak kívülről nyalogatod a mézesbödönt... 49 után nincs élet :D
süti beállítások módosítása