A ma reggel címlapot is megjárt nézettséges poszt kommentjei között kérdezték páran, hogy mi a rating, és hogy lehet, hogy a House a maga 16 millió közeli nézettségével megverte a Dancing with the Stars -premiert, pedig annak 17 millió feletti nézője volt. Az úttörő, ahol tud, segít, válaszolunk tehát, bár erről már volt szó sokszor.
Az össznézettségben minden korcsoport szerepel, azaz a hatéves Pistikétől a 99 éves Gizi mamáig, ez egy nagyon szép, de semmitmondó szám, mert a reklámozókat nem árdekli, ha a nyolcvan éves floridai nyugdíjasok a sztártáncot nézik, hiszen ők már nemigen vesznek semmit, amit a programokba beiktatott reklámszünetekben oly lelkesen igyekeznek a torkukon lenyomni. Éppen ezért van a 18-49-es rating nevű dolog, ami azt mutatja meg, hogy a vásárlóképes rétegből, tehát a 18 és 49 év közötti férfiak és nők közül milyen százalékban nézték az adott műsort.
Ha tehát azt olvassuk, hogy House 16m/6.4 18-49-ben, az azt jelenti, hogy a 16 milliós össznézőszám mellett az összes felnőtt lakos hány százaléka nézte Dr. Gregory dúlását hétfőn este. Ez ebben az esetben 6.4 százalék, tehát a kb. 132 millió amerikai felnőttből 7.68 millió látta az adott epizódot. A többi nyolcmillió meg javarészt a 49 feletti korosztályból kerül ki. A többi mérési adatról és módszerről itt olvashatunk egy nagyon alapos és részletes cikket.
J. McClane 2009.09.23. 12:05:40
báró Csekonics 2009.09.23. 12:10:02
(Kik csinálják, hogyan, hány háztartásban összesen, hogyan dolgozzák fel, stb.)
Fidel! 2009.09.23. 12:15:39
J. McClane: valami van benne
teddike · http://teddike.blog.hu 2009.09.23. 12:18:29
De lehet én is rosszul tudom a dolgokat.
Fidel! 2009.09.23. 12:27:30
füligjimmy77 2009.09.23. 12:48:14
teddike · http://teddike.blog.hu 2009.09.23. 13:44:19
brczi 2009.09.23. 13:46:39
@Fidel!: a ratinget nem az össznépességre vetítik, hanem a kereskedelmileg fontos 18-49 célcsoportra. A rating egyébként hivatalosan egy műsor vagy idősáv közönségének egy percre jutó átlagos nézőszámának százalékos aránya a populáción/célcsoporton belül (egyszerűbben a célcsoportnak az a százaléka, amely látta a programot/reklámot).
ave 2009.09.23. 13:53:55
simon says: 2009.09.23. 14:06:50
mindent a nagy brandek mozgatnak es rajtuk keresztul a vasarlok.
x mosopor azt mondja a haziasszonynak, hogy 10 dollarba kerul, de sokkal jobb, mint az 5 dollaros. ebbol a 10 dollarbol kb 3-4 dollarba kerul az aru es annak eljuttatasa a boltba, masik 1-2 dollar megy a sales-re es 1-3 dollar meg marketingre, akciokra, ami altal elhitetik a haziasszonnyal, hogy milyen jok es a kor bezarult.
es ez csak egy szar mosopor, lehet adott aru aranak a nagyobb resze megy marketingre, attol fugg mekkora haszonnal kecsegtet es mennyire nehez elhitetni az emberekkel, hogy az milyen nagyon jo.
ezek utan az igy a vasarloktol osszegyujtott es reklamra elkoltott penzek egy resze egy vastag csekk formajaban minden heten megy Mr. Laurie es Mr. Sheen es a tobbiek szamlajara.
az teszi okosan, aki megveszi az y mosoport a Lidl-ben es az Aldiban, megsporolja a sorre valot es megnezi kedvenc sorozatat (bar a sorrel mar be is szallt egy masik sorozatba)
sixx · http://comment.blog.hu 2009.09.23. 14:08:56
sixx · http://comment.blog.hu 2009.09.23. 14:10:48
brczi 2009.09.23. 14:31:59
simon says: 2009.09.23. 14:44:22
báró Csekonics 2009.09.23. 14:48:27
Lehet hogy az én készülékemben van a hiba, de nekem reklámozhatják pl. a Borsodit, amennyit csak a költségkeretük bír, de akkor sem kellene...
(Persze Borsodi helyett tetszőleges terméknév választható és nem csak sörök közül.)
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.09.23. 14:56:47
Tóta W. és Szabó Z. írt erről egy cikket valamikor a messzi-messzi múltban:
index.hu/kultur/media/agbhun
Tudtommal ebben azóta se történt változás.
simon says: 2009.09.23. 14:59:31
báró Csekonics 2009.09.23. 15:09:13
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.09.23. 16:05:26
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2009.09.23. 16:13:09
Rocko- 2009.09.23. 16:56:09
J. McClane 2009.09.27. 11:08:09