Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A tévéknél mindenki süket?

Reklám

2008. augusztus 20. 17:11 sixx 61 komment

Kurvaélet, nem lehet úgy tévézni a TV2, vagy bármelyik más tévé adását nézve, hogy az ember 20 percenként ne kapkodjon a rohadt távkapcsoló után (pedig lenne jobb dolga), mert jön a reklám, a kibaszott hangos 10 perc, amiről hiába állították korábban, hogy nem, nem hangosabb, mint a műsor, pedig de. Úgy üvölt nekem valami bikinicsapatról meg Zorró lányáról a station voice, mintha  az lenne a célja, hogy mindenképpen elkapcsoljak a rohadt csatornájukról. Be is jött, a NatGeót nézem, kapják be a 88 forintos rágójukat. UPDATE: átírtam a címet, mert szóltak többen is, hogy nem csak a TV2 csinálja ezt a faszságot, hanem az összes tévé, a királyi egyestől az RTL-ig.

Címkék: tv2 ideges

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2008.08.20. 17:20:52

ehhe, ez jó rusztikus szöveg volt :)

vadparaszt 2008.08.20. 17:38:50

Kapjákbe, tényleg résen kell lenni. Úgy bóbiskolok hogy kezem a NIGHT MODE gombon, nehogy kirepedjen a hangfal. Kapják be, Áron is azt mondta.

yz 2008.08.20. 17:42:33

Tényleg idegesítő, de ez megy az rtl-en is.
A legszebb az egészben, hogy pont az ellenkező hatást érik el vele, mint szeretnék, mert mindenki reflexből kap a távirányító után, halkítani. És ha már úgyis megvan a távirányító, akkor lehet elkapcsolni.

Edward Nygma 2008.08.20. 17:46:43

Minden szavaddal egyetértek, csak egy kicsit még rusztikusabban.

thzui 2008.08.20. 17:53:55

A Viasat3 is ezt csinálja:-((((

sélli_ 2008.08.20. 18:05:00

Ez főleg akkor igencsak rossz, mikor mondjuk kellemesen beszuszókálsz egy filmen, már éppen aludnál..... amikor... ÜVÖLTVE megszólal Emese... anyádat!

vadparaszt 2008.08.20. 18:16:04

Én tudok sokkal rusztikusabban is fogalmazni, ha van igény.

Mikor Sodrócki 2008.08.20. 18:19:36

Szerintem a Viasat a legborzalmasabb ezzel,és még nem elég a reklám , megspékelik pár ajánlóval , aki már mindenki látott párszor. Gondolom azért van ez , hogy aki elalszik a tévé előbb , vagy épp alfában van , abban is rögzüljön a reklám :-) !

dextercapo 2008.08.20. 18:19:49

ettol vagyok en is kiakadva . itt a digital box meg minden idota , folosleges parasztvakito szolgaltatasa - csak egyet szeretnek : a reklamok hangerejet csokkenteni . latott valaki mar ilyen funkciot _barhol_ ?
komolyan fizetnek erte .
a upc digitalis kora : 5.1-es hangrendszeren uvolt a fulembe emese es a tobbi agyhalottaknak szant reklam .

Sck 2008.08.20. 18:21:53

Egyes Tv-ken van hangerő kiegyenlítés. :)

imuci50 2008.08.20. 18:22:58

Nem csak hangos de egyre több is!Ráadásúl soha nem tartják be a kezdésidőt!

dextercapo 2008.08.20. 18:25:16

egyeseken igen . az enyem egy gagyi bang and olufsen -- asszem valami civilizalt idoszakban , civilizalt csatornakhoz , civilizalt vilagba terveztek .

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.20. 18:26:14

Maximálisan egyetértek. Tegnap néztem (volna) a Szex és New Yorkot a Viasaton, és totál azt hittem, hogy elromlott a tévém: hiába hangosítottam maximumra a film alatt, alig lehetett elérni egy normál szintet. DE AZTÁN JÖTT A REKLÁM!!! És majdnem beszakadt a dobhártyám. Ez annyira felhúzott, hogy el is kapcsoltam a francba. Cinemaxon érdekes módon tökéletesen működött a hangerő-gomb.

kavaro 2008.08.20. 18:26:57

nagyon sok a reklám mindegyik adon az m1-ennem de ott meg mit nézzek az olimpián kivül

Csirkee · http://www.rette-net.fw.hu 2008.08.20. 18:27:58

Hehe... :D Csak így tovább! Segítségül mindenkinek akinek ilyen, és ehhez hasonló problémái vannak:


A távirányítón található egy erre kiképzett gomb. Egy kis hangszóró van általában rajta áthúzva. Néha piros, vagy sárga! Enjoy! :D

Mikor Sodrócki 2008.08.20. 18:28:53

Nadine , a barátnőm is pont azt nézte , én meg zenét hallgattam füllhalgatón keresztül , de még így is fültépő élmény volt.

Sck : a hangerőkiegyenlítő nem arra való , hogy a csatornákat hangolja egymáshoz , hogy ne legyen gond amikor váltogatsz ?

dextercapo 2008.08.20. 18:36:16

sodro : nem egeszen . a dinamikakompresszor real-time egyenliti ki a hangerot . igy sajnos ha suttog a foszereplo az ugyanolyan hango lesz mint amikor tuzharc van . nekem egyebkent is ez a fo gondom - a dvd dinamika tartomanya mar boven sok - a parbeszedet meg nem hallom , amikor a zajok mar fulsertoek .

Zick the Big 2008.08.20. 18:48:12

Szumma-szummárum: gáz van. Nekem a TV hangerőkiegyenlítése vagy nem jó vagy nem tudom mi van, de a "hiba" akkor is fenn áll, ha bekapcsolom.
Azért milyen érdekes, hogy mondjuk az AXN-t nézve (mert ott ugye román reklámok vannak) nincs ilyen gond. És még a reklámok kb. 70%-a nem is gagyi, mint nálunk... ebben is elhagytak minket.

Mikor Sodrócki 2008.08.20. 18:49:43

Na ehhez már nem értek,akkor valami equalizerrel kell babrálni szerintem.

Zick the Big 2008.08.20. 18:50:18

dextercapo: a DVD-nél nekem is u.ilyen gondom van. Így inkább simán csak a TV hangszóróin hallgatom stereóban. :(

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 20:10:19

Saját mérgünket jó megosztani másokkal, különösen az egyetértőkkel!:) S persze nem véletlen, hogy találok ilyeneket, bőven!
Engem is rendre kiakaszt ez az erőszakos módszer, a szundikálások szándékos megzavarása, ostoba reklámok fülembe rontása, mint valami faltörő kos, úgy törnek csendes tévézésembe, ami nem hogy vásárlókészségemet lendítené előbbre, épp ellenkezőleg : nem csak adott termék gyártóját, de még potenciális vevőkörét is a picsulába kívánom a' pillanatokban!

Nos, a sokadik attack után, blogomban borítottam a bilit, összegző/s persze meglehetősen lesújtó/ véleményemet az egész jelenségről, percek alatt okádtam ki, olyan dühös voltam!

"Reklámok? Reklamálok!;-)" címmel...
/2008. júl. 4./

Mint fenti dátum is jelzi, az én "faszkivan"-om hamarabb és azóta is többször kikandikált :)))
Üdv:)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.08.20. 20:28:00

"És még a reklámok kb. 70%-a nem is gagyi, mint nálunk... ebben is elhagytak minket."

Lehet, hogy csak azért érzed így, mert egyrészt nem érted, másrészt, mert ritkán látod őket, ellentétben a magyar reklámokkal, amikből midenhohol ugyanaz megy, bármit nézel. Nekem is felüdülés a küldföldi (német, lengyel, román) reklám, mégha ugyanaz, mint amit itthon adnak.

nyolc_mini_vese 2008.08.20. 20:31:47

Most már kezd érdekelni, hogy mi a fene mehet a tévé2-n, hogy mindenki azt nézi. :-)
Egyébként én a múltkor rájöttem, hogy valszeg azért nyomják fel a hangot, hogy amikor meglátod a reklámblokk kezdését és kiosonsz a konyhába gyorsan egy szenyót készíteni, akkor ott is halljad.

Lexandro2000 2008.08.20. 20:34:51

érdekes, hogy van aki még néz tévét... én 3 éve leszoktam és csak sorozatok/filmek

Paladin73 2008.08.20. 20:39:34

Csatlakozom, nekem is kivan rendesen hogy ordíttatják a kurva reklámokat. Ahogy elmondták mások is: nem csak a tv2, de még csak nem is a két nagy csinálja. Viasaton éreztem a legdurvábbnak eddig a dolgot, de axn-en is feltűnt már.

magichorze 2008.08.20. 20:45:42

jóreggelt, ez megy mióta

a gyerek viszont kizárólag a reklámokat szereti a trubadúrládában, szóval ezek a buzi reklámcégek tudnak valamit

Abdani 2008.08.20. 20:49:05

Kicsit off, de én is NatGeót néztem, éppen a szupervulkánokról, állítólag 700 ezer évente csak egy szupervilkánkitörés van a bolygónkon. Egy újabb érdekes adat!! :D :D (Na jó, gonosz vagyok, télleg érdekes volt.)
Egyébként kábé az összes csatorna ezt csinálja...

angel1 2008.08.20. 20:50:28

vagy rosszul sikerült a nevelésed...Bocs:)))

Begérke 2008.08.20. 21:01:14

Én tök jól megoldottam ezt a problémát: kizárólag az m1, m2 és Duna Tv-t nézem, csak filmeket. Azóta sokkal nyugodtabb az életem. :)

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 21:05:43

Egyetértek, a Tv2 messze nem az egyetlen, sőt, alig van kivétel!
Mindenki nyomatja, már-már élvezhetetlenné téve a műsort, és hát ez olyan furcsa...
Az már nem lep meg, hogy a " verseny és a profit mindenekfelett", s hogy ennek alárendelnek mindent, na de nem esik le senkinek, hogy _így_, akár kontraproduktív is lehet az e fajta nyomulás ?

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 21:08:28

Épp most emlegeti egy behízelgő női hang :
" A padsik elmentek, így nyugodtan beszélgethetünk a hüvelygombáról..."

Tudod, hogy kivel.....!

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 21:09:57

Ez megérne így utólag egy mosolyt, de azért

"Anyád....!" :)))

bbandi 2008.08.20. 21:25:09

Volt Médiatech tanárom:
"ennek csak tudják mennyi értelme van: Az ember fölébred és odébbkapcsol" :).

zebkoo (törölt) 2008.08.20. 21:53:38

Mi is az a TV2? Jaa, megvan! Valami égi szennycsatorna...
Én már ott tartok, hogy a tv műsort sem nézem meg ezen és a másik sületlen adón.
De mi a fenét néztek Ti ezeken? "Vérbosszú 10"? "Gyilkológép 8"? Olcsó, igénytelen amcsi szutykok. Vagy idétlen műsorokat a megszokott "sztárokkal"? Borzalom!!!
Biztos vagyok benne, hogy a lelki, szellemi leépüléshez ez a két adó nagyban hozzájárul. Törvényben kellene betiltani őket! Csak hát sokaknak ez a nemgondolkodó, mindenevő, FOGYASZTÓ mutáns kinemesítése a cél.

VJack · www.kormanyvalto.hu 2008.08.20. 21:56:28

Tök jogos a kiakadásotok. Az is igaz, hogy az ellenkezőjét érik el, nem is tudom, hogy lehetnek olyan barmok a TV-k, hogy ezt nem tudják. De hát azok.
Szerintem egy megoldás a DVD, vagy HDD recorder. Egyrészt nem kell a tévéműsorhoz időzíteni a dolgainkat, másrészt az ember simán átlépi a 10 perces reklámblokkot. Ezzel komoly időt és idegbajt lehet spórolni. A HDD-s tényleg jó dolog, még helyet sem kell keresni. Valami érdekel, rec, aztán majd felvételről, a faszom idegesíti magát a reklámokkal.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.20. 21:57:24

bármilyen hihetetlen, ez begy tévés blog, aminek olvasói tévében néznek műsorokat. kösz a hozzászólást zebkoo, büszkék vagyunk rád, mert kihajítottad a tévédet, drukkolunk, hogy ne kelljen egyszer összeszedni a kertből a darabokat.

ovits 2008.08.20. 22:01:54

Szerencsére a mostani tv-m megoldja az efféle problémákat. De jellemző; a régi tv-m távkapcsolóján először a hangerőszabályzó gombja romlott el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.20. 22:07:15

"Szerintem egy megoldás a DVD, vagy HDD recorder. Egyrészt nem kell a tévéműsorhoz időzíteni a dolgainkat, másrészt az ember simán átlépi a 10 perces reklámblokkot. Ezzel komoly időt és idegbajt lehet spórolni."

Na ezt a tábort erősítem én is.

2008.08.20. 22:43:08

kösz a hozzászólást zebkoo, büszkék vagyunk rád, mert kihajítottad a tévédet, drukkolunk, hogy ne kelljen egyszer összeszedni a kertből a darabokat.
vs.
Én már ott tartok, hogy a tv műsort sem nézem meg ezen! és a másik! sületlen adón.

kiemelés tőlem. azért mielőtt felpattan valaki a lóra, a másik mellé, egy olcsó poénért, nem ártana a szövegértelmezés képességéhez is visszanyúlni...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.08.20. 22:49:22

szintén zenész! :)) mióta hdd-s beltérim van, azóta mególdódtak az ilyen gondjaim. benyomom a felvételt, majd egy negyed óra múlva el kezdem nézni csúsztatva. mire a végére érek a filmnek, realtimeban vagyok:)))
de azért csatlakozom sixxhez, kapják be!

F.Piszok 2008.08.20. 23:01:58

Egy kicsit régebben valamelyik rádió csatornán interjúvoltak valami ORTT szóvivőt a témával kapcsolatban. (Hogy ki volt már nem rémlik.) Elmondása szerint hivatalból nem lehet mit kezdeni a reklámozókkal, mert előírás csak a sugárzott hangerő maximumra van. Az átlagos műsorok csak kis számú hangsávon érik el egyidőben a maximumot, míg reklámok több hangsávon teszik ezt. A szóvivő szerint így minden rendben van, a reklámok hangereje sem nagyobb a többi műsornál, csak annak érezzük. (Na itt emlegettem azért a felmenőit!) Nincs technológia jelenleg amivel ezt a problémát megoldhatnák. Szerintem azért lenne, például előírhatnák, hogy a reklám és műsorelőzetes blokkok csak az eredetileg engedélyezett hangerő 70-80%-ával mehet adásba, aztán nyugodtan használhatnának több hangsávot reklámozók.
Egyébként ezen rádióműsor óta utálom az ORTT szervezetet, mert tutyimutyi banda, nem megoldani akarják a problémát, kár beléjük minden adóforint.
A reklámozókról meg annyit, hogy a boltban általában eszembe jutnak ezen reklámok, és tudatosan nem veszek ilyen terméket.
(Megyek HDD recorder-ért.)

FAQlyás Menyét 2008.08.20. 23:55:38

Igen, a merevlemezes felvevő nagyon hasznos - ebből a szempontból is. Azzal pontosítanék, hogy még a "felvétel"-gombot se kell benyomni, csak a nézni kívánt csatornán hagyni és 15-30 perc elteltével a műsort az elejétől nézhetem úgy hogy két gombnyomással átugrom a reklámokat. Soha nem vettem volna DVD-lejátszót, pont a leglényegesebb funkció, a felvétel hiányzik belőle.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.08.21. 00:36:27

az újabb tévéken nincs vmi hangerőmaximalizáló funkció. mármint valami limiter nevű dolog.

gftamas 2008.08.21. 07:56:24

Igen, hangosabb a reklám, de nem csak a TV2-n, hanem az összes adón. Zaharnak üzenem, hogy a legmodernebb TV-ken vannak hangerő szabályozó kütyük, de sajnos a csatornák oly módon trükköznek a hangerővel, hogy azt nem tudja kezelni a TV. Ugyanis nem simán megemelik a hangerőt, hanem a beszéd és zene hullám amplitudóját manipulálják, amit a TV-be épített fuzzy logic áramkör ugyanolyan hangerejűnek vél, ám a valóságban hangosabbnak halljuk.

Missing Link 2008.08.21. 09:14:40

F.Piszok - emlékszem, én is hallgattam azt a riportot, de van egy érzésem, hogy sokaknak hiába szakad be a dobhártyájuk a reklámblokktól, mégis, ha megaszongyák nekik, hogy nem hangos, akkor az nem hangos. Ami a médiában elhangzik az szent, különben már nagyobb visszhangja lenne, nem? "dehiszen aszondták...)

a8zoli 2008.08.21. 11:57:57

tehnap pl a ténylegben is a grúziai riportban a háttérzaj totál elnyomta a narrátort... :D

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.08.21. 13:09:55

gftamas: kösz, O.o
akkurvaanyjukat akkor >_

corruptor 2008.08.21. 15:30:50

Én is csatlakozom minden tv-csatorna anyázóhoz, de kiemelném, hogy a S@msung 4-es szériájából a 451 tökéletesen "lenyesi" a reklámok hangosodását!!! :)

Fak Anál 2008.08.21. 18:58:09

ennyi eszetek van pubikáim! nézzetek csak a gagyi magyar tévét, gagyi magyar szinkronnal!

GGG77 2008.08.21. 20:34:05

Lehet, hogy írták már, de nem a hangerővel trükköznek. A reklámok hangját a készítők másképp keverik, a magasat és a középmagasat vezérlik az egekig. A hangerő ugyanakkora.

Jedlik 2008.08.22. 11:15:03

Sokszor elhangzott már, idevetem újból.

A hangsáv az olyan az összes digitális cuccon, hogy van egy tól-ig tartomány ahol szólhat a hang. Na mostan filmeknél, ezt nem használják ki folyamatosan, csak pl. hangos zörejeknél, így pl. a robbanások sokkal hangosabbak tudnak lenni, mint egy párbeszéd. Ennek a hangerő dinamikának filmekben nagy szerepe van a hangulat miatt. És azért nem érezzük hangosnak, mert nem folyamatosan robbanásokból áll a film. Igen ám, de egy reklámnak a célja, hogy figyelmet keltsen fel, és ott kevésbé fontos ez "művészi" a hangdinamika, így tehát mindenféle okos eljárásokkal (komprimálásnak hívják és kompresszorral csinálják) az egész hangsávot folyamatosan és megállás nélkül a maximumra vezérlik ki. Így hangos a szöveg, hangos a zene és egyáltalán minden a maximumon van, FOLYAMATOSAN. Emiatt pszichoakusztikusan hangosabbnak tűnik a dolog, hiszen a maximális kivezérlések száma és ideje sokkal hosszabb, mint egy filmben.

Ha nem lenne teljesen világos, akkor hallgassunk meg mondjuk egy eredeti Led Zeppelin (nem remastered!) felvételt és mondjuk egy legújabb Depeche Mode-ot. Utóbbi kb. kétszer olyan hangosnak fog tűnni, holott csak azt az eljárást alkalmazzák, amit a reklámoknál.

Az egyéb műsorokban meg azért nem húzzák így ki falig a hangerőt, mert egy dinamika nélküli hangfolyamot hosszútávon nagyon fárasztó hallgatni, ennek azonban az ára, hogy halkabbnak fog tűnni.

Rádióknál ez a reklámhangerő dolog azért nem probléma, mert ott az adásprocesszor, azaz az a cucc, amin keresztül kiküldik az éterbe a jelet, eleve szénné komprimálja a hangsávot, emiatt van minden rádiós műsorvezetőnek mélyen zengő, búgó hangja. Erre meg azért is szükség van, hogy szarabb rádiókon is hallani lehessen a műsort. Ez persze a zenék eredeti keverését tönkrevágja, de ez a hangmérnökökön kívül mást nem nagyon zavar. (Hiszen egy már komprimált zenét tovább komprimálnak.)

Szóval a tévéadók egy beállított és megszabott hangerőn sugározzák a hangot, csak éppen a különböző műsorok a hangsáv dinamikai lehetőségeinek kihasználásában különböznek. És mi ettől kapunk agyhúgykövet.

Arról meg nem is beszélve, hogy többnyire a régi filmeknél feltűnő, hogy ki sem használják a hangsáv lehetőségeit, eleve halkabbak. Na olyankor különösen kurvaannya a reklámoknak.

Jedlik 2008.08.22. 11:20:17

Ja és az, hogy mennyire van komprimálva egy hangsáv az nem a tévék felelőssége, hanem az adott műsort/reklámot gyártó cégé.

Hogy erre a tévék rászarnak, és nincs egy hangmérnök/automatika, aki/ami folyamatosan kompenzálja ezeket a különbséget, az már más kérdés.

zsooltiii 2008.08.22. 14:22:53

Érdemes megfigyelni, hogy a TV2-n a Tényekben a műsorvezetők és riporterek viszonylag nyugodtan beszélnek, az Aktívban (főleg az előzetesében) viszont a hang erősebbnek tűnik (mint a reklámoknál), és a műsorvezető szinte kiabál.
Szerintem ennek az a célja, hogy ha elszaladsz egy picit a másik helyiségbe, akkor is halljad, amit olyan fontosnak tart a tévé. Mert az Aktív is valahol reklám: az "édes élet" reklámja. Azt próbálják elhitetni a nézővel, hogy neki az a jó, ha dúskál a pénzben, luxusvillában él és a legdrágább, legdivatosabb ruhákban jár. Ezzel közvetett reklámot csinálnak ezeket a luxuscikkeket gyártó, eladó cégeknek. Igyekeznek olyanná változtatni az embert, amilyenek ők, mert - nem értem, miért - utálják, lenézik a szegényeket. Azt szeretnék, ha mindenki a fényűző életre hajtana: vagy arra törekedne, hogy alapból jól fizető állása legyen, és sok szerencsétlen emberen élősködve érezze jól magát, vagy lopna, csalna... De vannak, akiknek - nem tehetnek róla, de - még a lehetőségük sincs meg arra, hogy akár csak egy picit jobbítsanak a körülményeiken. Na, hogy ezeknek az embereknek hogy esik ez a "reklám" és állandó dicsekvés, polgárpukkasztás, az a TV2-t nem érdekli. Ha ők élnének kilátástalan helyzetben, bennük is felmenne a pumpa az ilyen műsortól.

bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2008.08.22. 14:44:16

zsooltii, figyelemre méltó az eszmefutattás, de azért ne emeljük szociálpszichologiai dimenziokba a problémát.
Jedlik már mindent leírt - a hiradokban a mélyebb tartományok dominálnak (nem olyan hars a zene, hirolvasok hangja monoton) és más a hangsulyozás, mert hírmüsor. A aktiv ezzel ellentétben gumicukor-müfaj, ott énekelnek a müsorvezetők (nem szo szerint), és dinamikusabb a zene. Más a müfaj, mások az eszközök.
A sex&NY meg nem azért szol ugy ahogy, mert p*csök a viasatnál, hanem mert nem egy mai darab, igy sikerült a szinkron.
Azmeg ne kábitson aki a limiterrel meg a hangkiegyenlitövel jön, szépen egyensulyba vannak a hangok a reklámoknál, tartományon belül, csak-hagynekelljen-mégegyszer-megismételni miért tünik hangosabbank. Mert nem az.

zsooltiii 2008.08.22. 20:29:28

Kedves bagaela! Tudom, hogy ez a blog meg a bejegyzés nem társadalmi témájú, de manapság a tévé annyira befolyásol sokakat, hogy úgy éreztem, érdemes ezt ide leírnom. Meg azért valamennyire köze van a témához... legalábbis az elejének.
Amúgy nem tudom, hogy jobban járnánk-e azzal, ha Combos Edina és Szembeni István az Aktív vezetése helyett szó szerint énekelne. :-D

bauer 2008.08.25. 15:17:31

index.hu/tech/mp3/adblokk06041/

Na ezek a mocskok már 2006-ban azon agyaltak, hogy ne tudjátok áttekerni a reklámokat. :)

Egyszer ez a világ is eljön, na akkor kell elkezdeni majd inkább könyvet olvasni. Ott a reklámokat - a Noszty fiú Grund Centerben vett vadi új Adidas felsőjében, Klapka fekete gyémánt gyűrűjével indult a wannabe celeb VV Tóth Marihoz - legalább áttekerhetjük. :)

moli 2008.09.06. 21:18:27

en meg azt nem ertem, hogy miert nincs FÉLHANGERO-gomb a taviranyitokon. a jelenlegi hangerot felere allitana be gombnyomasra. miert nem jutott ez meg egy tevegyartonak se az eszebe? nagyon sokszor szukseg lenne ra: a reklamblokknal vagy ha nem erdekel epp valami vagy csatornavaltas elott vagy ha beszelgetsz es nem hallottad a masikat.

raadasul plusz gomb se kene, mert a mostani mute lehetne alapbol ez, ha pedig 1-2-3 masodpercnel tovabb tartod nyomva akkor teljes mute. igy ha gyorsan halkitani kell mondjuk telefonalas miatt, ugyanugy hamar be tudnad halkitani, mint eddig azonnal, teljesen meg mindossze 1 masodperc alatt.

moli 2008.09.06. 21:49:25

de legalabb reklam es stationid elott eltunik a logo a sarokbol, igy akinek jo a reakcioideje, megussza :D

zsooltiii 2008.09.13. 20:02:02

Moli! Nagyon okos ötlet, ezt én is tudnám értékelni.
A reakcióidő meg fejleszthető, nekem már sikerült. A Dokikat néztem a nyáron majdnem minden nap, és a végén, amikor eltűnt a jobb felső sarokból a logó, már nyomtam is ki a tévét.

concordius 2008.09.19. 22:59:55

"Tisztelt Ortt Panaszbizottsága!

Panaszolom a TV2 (azaz az MTM-SBS Zrt) műsorszolgáltatása során tapasztalható hangerő növekedést, amely a műsor megszakításakor, a reklámblokkok illetve a promóciós sávok adása során tapasztalható. A hangerőt oly mértékben növelik, hogy ez a cselekedet véleményem szerint megvalósítja a garázdaság szabálysértési alakzatát.

Kérem szíves állásfoglalásukat, és intézkedésüket!
"

concordius 2008.09.19. 23:28:35

Csendesebbre fogják az ordító tévéreklámokat


"Elég a túl hangos reklámokból!" - jelentette ki Paolo Gentiloni olasz kommunikációs miniszter, és felszólította a televíziókat, hogy hagyjanak fel a reklámok túlzott hangerővel való sugárzásával. A miniszter az Iscom (a kommunikáció és információs technikák intézete) felmérését figyelembe véve lépett. Az intézet a RAI Uno, a Canale 5 és a La 7 tévécsatornákon végzett mérései azt mutatják, hogy a reklámok 83 százaléka átlagosan 51 százalékkal hangosabb, mint a műsor, amelybe beékelődik. Ez olyan különbség, amelyet a tv-nézők az esetek 57 százalékában észrevesznek.


Olaszországban azért is léphetett a miniszter, mert a rádióra és televízióra vonatkozó szabályozás egyik cikkelye kimondja: a reklámnak ugyan a többi programtól világosan megkülönböztethetőnek kell lennie, de ezt nem érhetik el nagyobb hangerővel. Úgy tűnik, a miniszter felszólítása nem maradt hatástalan: némelyik tévé már bejelentette, hogy hajlandó változtatni, de várja az új paraméterek meghatározását. Vannak azonban olyan csatornák, amelyek arra hivatkoznak, hogy hozzájuk teljesen kész állapotban érkeznek a reklámok, s az ő feladatuk csak az, hogy megnézzék: a szavak és a képek nem sértenek-e tilalmakat.


A reklámblokk ugyan hangosabbnak tűnik, mint a rendes műsorfolyam, ezt azonban a reklámkészítők nem is nagyobb hangerővel, hanem különböző hangmérnöki trükkökkel érik el. Amíg egy filmben vagy más műsorban a hangsáv elég széles dinamikai tartományban mozog, azaz nagy a távolság a halk és hangos zörejek között, addig a reklámokban a halkabb hangokat felerősítik, hogy minél közelebb legyenek a hangosabbakhoz. A maximum jelszint tehát azonos marad a rendes műsoréval, de mivel az átlagos hangerő nagyobb lesz, ezért az emberi fül hangosabbnak érzékeli a hirdetéseket. Magyarán tényleg hangosabb lesz a reklám.


Ha az olasz televíziók eleget tesznek a kommunikációs miniszter felszólításának, akkor sem Olaszország lesz az első, ahol az állam gátat szab a hangsávok manipulálásának. Hollandiában a gyerekeknek szóló műsorszámokat megszakító reklámok esetében például már évek óta tiltják ezt a fajta manipulációt. Ausztráliában pedig törvénytervezet is született arról, hogy a reklámokban tiltsák ezt a hangmérnöki trükköt, ám azt végül nem szavazták meg.


Magyarországon a jogalkotók soha nem foglalkoztak ezzel a jelenséggel, noha a hvg.hu információi szerint korábban mind az Országos Rádió- és Televíziótestülethez (ORTT), mind a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) nagy számban érkeztek panaszok. Bár az ORTT ejtette a kérdést, mondván, az technikai és nem tartalmi, a hírközlési hatóság vizsgálatot indított, legutóbb egy éve. S jóllehet az NHH illetékesei is tudják, hogy a manipulált hang a fogyasztók egy jelentős részét zavarja, tehetetlenek, mivel nincs erre vonatkozó jogszabály.

(hullamvadasz.hu, 2006. 09. 06.és hvg.hu, 2006. 09. 08.)
süti beállítások módosítása