Kurvaélet, nem lehet úgy tévézni a TV2, vagy bármelyik más tévé adását nézve, hogy az ember 20 percenként ne kapkodjon a rohadt távkapcsoló után (pedig lenne jobb dolga), mert jön a reklám, a kibaszott hangos 10 perc, amiről hiába állították korábban, hogy nem, nem hangosabb, mint a műsor, pedig de. Úgy üvölt nekem valami bikinicsapatról meg Zorró lányáról a station voice, mintha az lenne a célja, hogy mindenképpen elkapcsoljak a rohadt csatornájukról. Be is jött, a NatGeót nézem, kapják be a 88 forintos rágójukat. UPDATE: átírtam a címet, mert szóltak többen is, hogy nem csak a TV2 csinálja ezt a faszságot, hanem az összes tévé, a királyi egyestől az RTL-ig.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vörös Szonja, a tetovált lány 2008.08.20. 17:20:52
vadparaszt 2008.08.20. 17:38:50
yz 2008.08.20. 17:42:33
A legszebb az egészben, hogy pont az ellenkező hatást érik el vele, mint szeretnék, mert mindenki reflexből kap a távirányító után, halkítani. És ha már úgyis megvan a távirányító, akkor lehet elkapcsolni.
Edward Nygma 2008.08.20. 17:46:43
thzui 2008.08.20. 17:53:55
sélli_ 2008.08.20. 18:05:00
vadparaszt 2008.08.20. 18:16:04
Mikor Sodrócki 2008.08.20. 18:19:36
dextercapo 2008.08.20. 18:19:49
komolyan fizetnek erte .
a upc digitalis kora : 5.1-es hangrendszeren uvolt a fulembe emese es a tobbi agyhalottaknak szant reklam .
Sck 2008.08.20. 18:21:53
imuci50 2008.08.20. 18:22:58
dextercapo 2008.08.20. 18:25:16
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.20. 18:26:14
kavaro 2008.08.20. 18:26:57
Csirkee · http://www.rette-net.fw.hu 2008.08.20. 18:27:58
A távirányítón található egy erre kiképzett gomb. Egy kis hangszóró van általában rajta áthúzva. Néha piros, vagy sárga! Enjoy! :D
Mikor Sodrócki 2008.08.20. 18:28:53
Sck : a hangerőkiegyenlítő nem arra való , hogy a csatornákat hangolja egymáshoz , hogy ne legyen gond amikor váltogatsz ?
dextercapo 2008.08.20. 18:36:16
Zick the Big 2008.08.20. 18:48:12
Azért milyen érdekes, hogy mondjuk az AXN-t nézve (mert ott ugye román reklámok vannak) nincs ilyen gond. És még a reklámok kb. 70%-a nem is gagyi, mint nálunk... ebben is elhagytak minket.
Mikor Sodrócki 2008.08.20. 18:49:43
Zick the Big 2008.08.20. 18:50:18
hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 20:10:19
Engem is rendre kiakaszt ez az erőszakos módszer, a szundikálások szándékos megzavarása, ostoba reklámok fülembe rontása, mint valami faltörő kos, úgy törnek csendes tévézésembe, ami nem hogy vásárlókészségemet lendítené előbbre, épp ellenkezőleg : nem csak adott termék gyártóját, de még potenciális vevőkörét is a picsulába kívánom a' pillanatokban!
Nos, a sokadik attack után, blogomban borítottam a bilit, összegző/s persze meglehetősen lesújtó/ véleményemet az egész jelenségről, percek alatt okádtam ki, olyan dühös voltam!
"Reklámok? Reklamálok!;-)" címmel...
/2008. júl. 4./
Mint fenti dátum is jelzi, az én "faszkivan"-om hamarabb és azóta is többször kikandikált :)))
Üdv:)
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.08.20. 20:28:00
Lehet, hogy csak azért érzed így, mert egyrészt nem érted, másrészt, mert ritkán látod őket, ellentétben a magyar reklámokkal, amikből midenhohol ugyanaz megy, bármit nézel. Nekem is felüdülés a küldföldi (német, lengyel, román) reklám, mégha ugyanaz, mint amit itthon adnak.
nyolc_mini_vese 2008.08.20. 20:31:47
Egyébként én a múltkor rájöttem, hogy valszeg azért nyomják fel a hangot, hogy amikor meglátod a reklámblokk kezdését és kiosonsz a konyhába gyorsan egy szenyót készíteni, akkor ott is halljad.
Lexandro2000 2008.08.20. 20:34:51
Paladin73 2008.08.20. 20:39:34
magichorze 2008.08.20. 20:45:42
a gyerek viszont kizárólag a reklámokat szereti a trubadúrládában, szóval ezek a buzi reklámcégek tudnak valamit
Abdani 2008.08.20. 20:49:05
Egyébként kábé az összes csatorna ezt csinálja...
angel1 2008.08.20. 20:50:28
Begérke 2008.08.20. 21:01:14
hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 21:05:43
Mindenki nyomatja, már-már élvezhetetlenné téve a műsort, és hát ez olyan furcsa...
Az már nem lep meg, hogy a " verseny és a profit mindenekfelett", s hogy ennek alárendelnek mindent, na de nem esik le senkinek, hogy _így_, akár kontraproduktív is lehet az e fajta nyomulás ?
hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 21:08:28
" A padsik elmentek, így nyugodtan beszélgethetünk a hüvelygombáról..."
Tudod, hogy kivel.....!
hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.20. 21:09:57
"Anyád....!" :)))
bbandi 2008.08.20. 21:25:09
"ennek csak tudják mennyi értelme van: Az ember fölébred és odébbkapcsol" :).
zebkoo (törölt) 2008.08.20. 21:53:38
Én már ott tartok, hogy a tv műsort sem nézem meg ezen és a másik sületlen adón.
De mi a fenét néztek Ti ezeken? "Vérbosszú 10"? "Gyilkológép 8"? Olcsó, igénytelen amcsi szutykok. Vagy idétlen műsorokat a megszokott "sztárokkal"? Borzalom!!!
Biztos vagyok benne, hogy a lelki, szellemi leépüléshez ez a két adó nagyban hozzájárul. Törvényben kellene betiltani őket! Csak hát sokaknak ez a nemgondolkodó, mindenevő, FOGYASZTÓ mutáns kinemesítése a cél.
VJack · www.kormanyvalto.hu 2008.08.20. 21:56:28
Szerintem egy megoldás a DVD, vagy HDD recorder. Egyrészt nem kell a tévéműsorhoz időzíteni a dolgainkat, másrészt az ember simán átlépi a 10 perces reklámblokkot. Ezzel komoly időt és idegbajt lehet spórolni. A HDD-s tényleg jó dolog, még helyet sem kell keresni. Valami érdekel, rec, aztán majd felvételről, a faszom idegesíti magát a reklámokkal.
sixx · http://comment.blog.hu 2008.08.20. 21:57:24
ovits 2008.08.20. 22:01:54
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.20. 22:07:15
Na ezt a tábort erősítem én is.
2008.08.20. 22:43:08
vs.
Én már ott tartok, hogy a tv műsort sem nézem meg ezen! és a másik! sületlen adón.
kiemelés tőlem. azért mielőtt felpattan valaki a lóra, a másik mellé, egy olcsó poénért, nem ártana a szövegértelmezés képességéhez is visszanyúlni...
Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.08.20. 22:49:22
de azért csatlakozom sixxhez, kapják be!
F.Piszok 2008.08.20. 23:01:58
Egyébként ezen rádióműsor óta utálom az ORTT szervezetet, mert tutyimutyi banda, nem megoldani akarják a problémát, kár beléjük minden adóforint.
A reklámozókról meg annyit, hogy a boltban általában eszembe jutnak ezen reklámok, és tudatosan nem veszek ilyen terméket.
(Megyek HDD recorder-ért.)
FAQlyás Menyét 2008.08.20. 23:55:38
b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.08.21. 00:36:27
gftamas 2008.08.21. 07:56:24
Missing Link 2008.08.21. 09:14:40
a8zoli 2008.08.21. 11:57:57
b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.08.21. 13:09:55
akkurvaanyjukat akkor >_
corruptor 2008.08.21. 15:30:50
Fak Anál 2008.08.21. 18:58:09
GGG77 2008.08.21. 20:34:05
Jedlik 2008.08.22. 11:15:03
A hangsáv az olyan az összes digitális cuccon, hogy van egy tól-ig tartomány ahol szólhat a hang. Na mostan filmeknél, ezt nem használják ki folyamatosan, csak pl. hangos zörejeknél, így pl. a robbanások sokkal hangosabbak tudnak lenni, mint egy párbeszéd. Ennek a hangerő dinamikának filmekben nagy szerepe van a hangulat miatt. És azért nem érezzük hangosnak, mert nem folyamatosan robbanásokból áll a film. Igen ám, de egy reklámnak a célja, hogy figyelmet keltsen fel, és ott kevésbé fontos ez "művészi" a hangdinamika, így tehát mindenféle okos eljárásokkal (komprimálásnak hívják és kompresszorral csinálják) az egész hangsávot folyamatosan és megállás nélkül a maximumra vezérlik ki. Így hangos a szöveg, hangos a zene és egyáltalán minden a maximumon van, FOLYAMATOSAN. Emiatt pszichoakusztikusan hangosabbnak tűnik a dolog, hiszen a maximális kivezérlések száma és ideje sokkal hosszabb, mint egy filmben.
Ha nem lenne teljesen világos, akkor hallgassunk meg mondjuk egy eredeti Led Zeppelin (nem remastered!) felvételt és mondjuk egy legújabb Depeche Mode-ot. Utóbbi kb. kétszer olyan hangosnak fog tűnni, holott csak azt az eljárást alkalmazzák, amit a reklámoknál.
Az egyéb műsorokban meg azért nem húzzák így ki falig a hangerőt, mert egy dinamika nélküli hangfolyamot hosszútávon nagyon fárasztó hallgatni, ennek azonban az ára, hogy halkabbnak fog tűnni.
Rádióknál ez a reklámhangerő dolog azért nem probléma, mert ott az adásprocesszor, azaz az a cucc, amin keresztül kiküldik az éterbe a jelet, eleve szénné komprimálja a hangsávot, emiatt van minden rádiós műsorvezetőnek mélyen zengő, búgó hangja. Erre meg azért is szükség van, hogy szarabb rádiókon is hallani lehessen a műsort. Ez persze a zenék eredeti keverését tönkrevágja, de ez a hangmérnökökön kívül mást nem nagyon zavar. (Hiszen egy már komprimált zenét tovább komprimálnak.)
Szóval a tévéadók egy beállított és megszabott hangerőn sugározzák a hangot, csak éppen a különböző műsorok a hangsáv dinamikai lehetőségeinek kihasználásában különböznek. És mi ettől kapunk agyhúgykövet.
Arról meg nem is beszélve, hogy többnyire a régi filmeknél feltűnő, hogy ki sem használják a hangsáv lehetőségeit, eleve halkabbak. Na olyankor különösen kurvaannya a reklámoknak.
Jedlik 2008.08.22. 11:20:17
Hogy erre a tévék rászarnak, és nincs egy hangmérnök/automatika, aki/ami folyamatosan kompenzálja ezeket a különbséget, az már más kérdés.
zsooltiii 2008.08.22. 14:22:53
Szerintem ennek az a célja, hogy ha elszaladsz egy picit a másik helyiségbe, akkor is halljad, amit olyan fontosnak tart a tévé. Mert az Aktív is valahol reklám: az "édes élet" reklámja. Azt próbálják elhitetni a nézővel, hogy neki az a jó, ha dúskál a pénzben, luxusvillában él és a legdrágább, legdivatosabb ruhákban jár. Ezzel közvetett reklámot csinálnak ezeket a luxuscikkeket gyártó, eladó cégeknek. Igyekeznek olyanná változtatni az embert, amilyenek ők, mert - nem értem, miért - utálják, lenézik a szegényeket. Azt szeretnék, ha mindenki a fényűző életre hajtana: vagy arra törekedne, hogy alapból jól fizető állása legyen, és sok szerencsétlen emberen élősködve érezze jól magát, vagy lopna, csalna... De vannak, akiknek - nem tehetnek róla, de - még a lehetőségük sincs meg arra, hogy akár csak egy picit jobbítsanak a körülményeiken. Na, hogy ezeknek az embereknek hogy esik ez a "reklám" és állandó dicsekvés, polgárpukkasztás, az a TV2-t nem érdekli. Ha ők élnének kilátástalan helyzetben, bennük is felmenne a pumpa az ilyen műsortól.
bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2008.08.22. 14:44:16
Jedlik már mindent leírt - a hiradokban a mélyebb tartományok dominálnak (nem olyan hars a zene, hirolvasok hangja monoton) és más a hangsulyozás, mert hírmüsor. A aktiv ezzel ellentétben gumicukor-müfaj, ott énekelnek a müsorvezetők (nem szo szerint), és dinamikusabb a zene. Más a müfaj, mások az eszközök.
A sex&NY meg nem azért szol ugy ahogy, mert p*csök a viasatnál, hanem mert nem egy mai darab, igy sikerült a szinkron.
Azmeg ne kábitson aki a limiterrel meg a hangkiegyenlitövel jön, szépen egyensulyba vannak a hangok a reklámoknál, tartományon belül, csak-hagynekelljen-mégegyszer-megismételni miért tünik hangosabbank. Mert nem az.
zsooltiii 2008.08.22. 20:29:28
Amúgy nem tudom, hogy jobban járnánk-e azzal, ha Combos Edina és Szembeni István az Aktív vezetése helyett szó szerint énekelne. :-D
bauer 2008.08.25. 15:17:31
Na ezek a mocskok már 2006-ban azon agyaltak, hogy ne tudjátok áttekerni a reklámokat. :)
Egyszer ez a világ is eljön, na akkor kell elkezdeni majd inkább könyvet olvasni. Ott a reklámokat - a Noszty fiú Grund Centerben vett vadi új Adidas felsőjében, Klapka fekete gyémánt gyűrűjével indult a wannabe celeb VV Tóth Marihoz - legalább áttekerhetjük. :)
moli 2008.09.06. 21:18:27
raadasul plusz gomb se kene, mert a mostani mute lehetne alapbol ez, ha pedig 1-2-3 masodpercnel tovabb tartod nyomva akkor teljes mute. igy ha gyorsan halkitani kell mondjuk telefonalas miatt, ugyanugy hamar be tudnad halkitani, mint eddig azonnal, teljesen meg mindossze 1 masodperc alatt.
moli 2008.09.06. 21:49:25
zsooltiii 2008.09.13. 20:02:02
A reakcióidő meg fejleszthető, nekem már sikerült. A Dokikat néztem a nyáron majdnem minden nap, és a végén, amikor eltűnt a jobb felső sarokból a logó, már nyomtam is ki a tévét.
concordius 2008.09.19. 22:59:55
Panaszolom a TV2 (azaz az MTM-SBS Zrt) műsorszolgáltatása során tapasztalható hangerő növekedést, amely a műsor megszakításakor, a reklámblokkok illetve a promóciós sávok adása során tapasztalható. A hangerőt oly mértékben növelik, hogy ez a cselekedet véleményem szerint megvalósítja a garázdaság szabálysértési alakzatát.
Kérem szíves állásfoglalásukat, és intézkedésüket!
"
concordius 2008.09.19. 23:28:35
"Elég a túl hangos reklámokból!" - jelentette ki Paolo Gentiloni olasz kommunikációs miniszter, és felszólította a televíziókat, hogy hagyjanak fel a reklámok túlzott hangerővel való sugárzásával. A miniszter az Iscom (a kommunikáció és információs technikák intézete) felmérését figyelembe véve lépett. Az intézet a RAI Uno, a Canale 5 és a La 7 tévécsatornákon végzett mérései azt mutatják, hogy a reklámok 83 százaléka átlagosan 51 százalékkal hangosabb, mint a műsor, amelybe beékelődik. Ez olyan különbség, amelyet a tv-nézők az esetek 57 százalékában észrevesznek.
Olaszországban azért is léphetett a miniszter, mert a rádióra és televízióra vonatkozó szabályozás egyik cikkelye kimondja: a reklámnak ugyan a többi programtól világosan megkülönböztethetőnek kell lennie, de ezt nem érhetik el nagyobb hangerővel. Úgy tűnik, a miniszter felszólítása nem maradt hatástalan: némelyik tévé már bejelentette, hogy hajlandó változtatni, de várja az új paraméterek meghatározását. Vannak azonban olyan csatornák, amelyek arra hivatkoznak, hogy hozzájuk teljesen kész állapotban érkeznek a reklámok, s az ő feladatuk csak az, hogy megnézzék: a szavak és a képek nem sértenek-e tilalmakat.
A reklámblokk ugyan hangosabbnak tűnik, mint a rendes műsorfolyam, ezt azonban a reklámkészítők nem is nagyobb hangerővel, hanem különböző hangmérnöki trükkökkel érik el. Amíg egy filmben vagy más műsorban a hangsáv elég széles dinamikai tartományban mozog, azaz nagy a távolság a halk és hangos zörejek között, addig a reklámokban a halkabb hangokat felerősítik, hogy minél közelebb legyenek a hangosabbakhoz. A maximum jelszint tehát azonos marad a rendes műsoréval, de mivel az átlagos hangerő nagyobb lesz, ezért az emberi fül hangosabbnak érzékeli a hirdetéseket. Magyarán tényleg hangosabb lesz a reklám.
Ha az olasz televíziók eleget tesznek a kommunikációs miniszter felszólításának, akkor sem Olaszország lesz az első, ahol az állam gátat szab a hangsávok manipulálásának. Hollandiában a gyerekeknek szóló műsorszámokat megszakító reklámok esetében például már évek óta tiltják ezt a fajta manipulációt. Ausztráliában pedig törvénytervezet is született arról, hogy a reklámokban tiltsák ezt a hangmérnöki trükköt, ám azt végül nem szavazták meg.
Magyarországon a jogalkotók soha nem foglalkoztak ezzel a jelenséggel, noha a hvg.hu információi szerint korábban mind az Országos Rádió- és Televíziótestülethez (ORTT), mind a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) nagy számban érkeztek panaszok. Bár az ORTT ejtette a kérdést, mondván, az technikai és nem tartalmi, a hírközlési hatóság vizsgálatot indított, legutóbb egy éve. S jóllehet az NHH illetékesei is tudják, hogy a manipulált hang a fogyasztók egy jelentős részét zavarja, tehetetlenek, mivel nincs erre vonatkozó jogszabály.
(hullamvadasz.hu, 2006. 09. 06.és hvg.hu, 2006. 09. 08.)