Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Verebes István semmit sem ért

Nap-Kelte

2008. június 30. 13:20 kiricsizoltan 52 komment

Kezdjük érteni, Verebes miért adta ultragagyi humorshow-jának a Mi kérünk elnézést címet. Szokásos heti fejtörőnk következik: érti-e Verebes István, hogy miről beszélget a Nap-Keltében.

Először lássuk, milyen kérdéssel borította hanyatt a műsorvezető dr. Vajda Adrienn dermato-onkológust. Teljes videó megtekinthető itt.

Vajda Adrienn: A legveszélyeztetettebb a vörös, szeplős, hófehér ember. Minél kreolabb, barnább, annál kevésbé veszélyes számára a napsugárzás.

 

Verebes: Mit nem tud a bőr hogyha szeplős, és mit tud, hogyha kreol?

 

V.A.: A fehér, szeplős bőr az gyorsabban megég, kevésbé termel festékanyagot, kevésbé tud védekezni.

 

V.: A festékanyag az veszélyes?

A festékanyagok veszélyességénél csak az alábbi teljesen abszurd párbeszéd viccesebb. Verebes eredetileg talán azt akarja kérdezni, hogy a mobiltelefonos parkolásnál is lehet-e csalni, de közben belegabalyodik saját kérdéseibe, vagy elfelejti, hogy mi is a téma, mindenesetre amikor kezd kínos lenni, hogy a parkolóőr már huszadszorra javítja ki, akkor úgy csinál, mintha valójában azt kérdezte volna: mi van akkor, ha parkolhatna mobillal, de mégsem teszi, mert lefizeti a parkolóőrt? A kérdés így is értelmetlen, mert tök mindegy, hogy hogyan nem fizetek a parkolásért, ha egyszer zsebbe fizetek. Egyébként meg néha egy teljes századnyi indián kódfejtő sem lenne elég ahhoz, hogy megfejtsük a műsorvezető mondatait. A teljes parkolóőrös beszélgetés megtekinthető itt, vannak még súlyos részek, amikor Verebes teljesen elveszti a fonalat.

Verebes: A parkolóőrök ellenőrzése kiterjed arra is, amikor én mobiltelefonon parkolok?

 

Duka úr: Természetesen. Beütöm a számát, mondjuk ABC 037, csak most mondtam egy rendszámot, lekérdezem és akkor GPS-en keresztül pár percen belül visszajön hogy ön parkol.

 

Verebes: Ebben ugyanúgy lehet csalni ugye?

 

D: Nem.

 

V: Hát miért? Hogyha beüti és látja, hogy nincs benne, és nem bünteti meg.

 

D: Hogy érti, hogy nincs benne? Hát ha nem parkol, akkor megbünteti az ember, ha már lekérdezem.

 

V: Értem, de hogyha én megegyezem magával és parkolok, de maga észreveszi, hogy nem hívtam föl telefonon, akkor még...

 

D: Hát ilyen mondjuk nem nagyon van. Mert ha én lekérdezem a rendszámát, akkor bekerül a rendszerbe. Nem érti akkor, hogy hogy akarom kifejezni.

 

V: Én értem. Én odaállok. Előttem, mögöttem beütötték a telefonszámba a...

 

D: Értem. A rendszámot - úgy akarja mondani, hogy a rendszámot beütöttem a telefonomba.

 

V: Én nem ütöm be. Ön látja, hogy én nem ütöttem be, mert mi megegyeztünk. De nem büntet meg. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.06.30. 14:20:17

nem csak verebes nem ért semmit, de én se. ebből az egész parkolós párbeszédből egy büdös szót se. milyen nyelven beszélnek ezek, könyörgöm?! biztos meg kéne néznem a videót, de ezek után inkább nem.

Tuskó Hopkinsz 2008.06.30. 14:26:05

Verebes Bagolynak (in the Mici a mackó) fasza volt, de a többi....
Fo'get it!

úrilány 2008.06.30. 14:45:57

hát ennek a posztnak azt hiszem, semmi értelme nem volt, legfeljebb, hogy a Verebes "hívószóra" sokan látogatnak majd erre....

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2008.06.30. 14:58:57

mista · 2008.06.30. 14:20:17

kábé ez a lényeg, amit írsz. értelmetlen párbeszéd.

Tiba 2008.06.30. 15:24:04

úrilány: nem a francot nem volt értelme, beszartam a röhögéstől... az utolsó videó elejébe is elég volt belenézni a böpözéssel, értiamitmondokozással hogy sírjak a verebes hülyeségein

cubalibre 2008.06.30. 15:26:49

Mista: könyörgök, és nem könyörgöm. Ugyanis a könyörög szó nem ikes ige. Eszik, iszik, alszik igen, tehát 1. szám 1. személyben: eszem, iszom, alszom stb.

2008.06.30. 15:47:46

cubalibre
eszem, iszom, alszom... faszom.
engem a mostanában már csak a lakok idegesít. nem mert hibás, hanem mer' báncsa a fülemet. (sztem az csak a nyelvművelő fedőnevű idiotisztikus csoportosulás agyi képződménye, h a nyelvi változásokat, a beszélt köznyelvben megragadt változatokat hibának veszi).

sörci 2008.06.30. 15:48:28

'98-2002 közt volt, mikor verebes felállt a hh-ben, és a sok e-mail-re válaszolva megfogalmazta, hogy azért fikázzák a kormányt, mert az újságírás ellenzéki műfaj. És ezt legyen szíves mindenki megérteni. Hogy adná ki magát, ha ők az ellenzéket fikáznák? Nagy taps, hullámzás. Elgondolkodtam rajta, és beláttam, hogy igaza van. Azonban 2002 után ugyanez az ember meghazudtolva saját szavait, folytatta a jól bejárt utat. Az a szerencsétlen, aki egy mondatot nem tudott hiba nélkül elmondani, egyetlen egyszer sem került szóba, pedig azon aztán lehetett volna röhögni. Ezért 'verebes' nekem, és ezért nem nézem sem az ő műsorait, sem az említett hh-t.

Shadow75 2008.06.30. 16:03:52

sörci, az nem úgy hangzik, hogy a HUMOR az ellenzéki műfaj? Én úgy tudtam. Végülis mindegy, abban igazad van, hogy kb. addig volt hiteles a hh (már amennyire, ugye), azóta valahogy nem...

brand_boy 2008.06.30. 16:22:48

Verebes István semmit sem ér(t) !

titan 2008.06.30. 16:31:02

A parkolósdiban arra nem jön rá Verebes, hogy ha beüti a gépbe a rendszámot a jómunkásember, akkor nem tud már nagyon visszakozni, az bekerült a rendszerbe, így utólag már nem lehet próbálkozni, ellenben a másik faszi meg azt nem értette meg, hogy ha Verebes leparkol és ott van mellette az ellenőr, akkor még megbeszélhetik elötte a mutyiösszeget, mielőtt beütné a gépbe a rendszámot...

HgGina 2008.06.30. 16:32:26

Ez az a röfögős-horkantós-szuszogós Verebes, akinek az apja kiváló színész volt, de a fia igen messze esett a fájától? És eséskor is fejre?

kolgét 2008.06.30. 16:46:24

Én csak azt nem értem, hogy ez a MINDEN szempontból képernyőre alkalmatlan alak hogyan szerepelhet hétről-hétre a médiában ?!

gabest1 2008.06.30. 16:52:12

cubalibre: nem csak ikes igének van tárgyas ragozása, pl néz, nézem...

joco1234567 2008.06.30. 16:54:35

A Napkelte jelmondata:

Minden rendszer annyit er, amennyit a verebes megert belole.

Ezert kene az egesz 7i 7es stabbal lekuldeni a banyaba szenet lapatolni, arra a verebes is jo, es onnan a fiacskajanak se intezhetne allami tamogatast a fimiparba, az o eseteben 1 talalmany dupla haszon lenne.

Mr. President (törölt) 2008.06.30. 16:57:56

cubalibre
Lol, az megfordult a fejedben, hogy eccerű elírás lehet, me a ká meg a emm betűje kurva közel állanak ottan? így? tod billenytyűzeten

lOc (a pasztafáriánus) 2008.06.30. 16:59:19

Én azt amit a parkolóőr mond azt értem, de hogy Verebes mire gondol azt kvára nem.

travis 2008.06.30. 17:11:04

Verebes tipikus mai jelenség.
Olyat csináltatnak vele, amihez nem ért, csak azért, mert ismert arc.

Desert 2008.06.30. 17:12:35

nem baj, mert a parkolóőr is hülye, gps-en aztán biztos, hogy nem jön vissza, hogy ki fizetett a parkolásért, mivel az a helymeghatározó rendszer. gprs-en már esetleg.

joco1234567 2008.06.30. 17:17:01

> Én azt amit a parkolóőr mond azt értem, de hogy Verebes mire gondol azt kvára nem.

Ezt gondolja verebes:

En lefizetem havi 10-20 rugoval a parkoloort, aki a cegnel cikazik. Es igy nem bunhodok, mert ha a parkoloor nem jelenti be a kozpontba, hogy nem parkolok, akkor a kozpont nem tud megbuntetni. Kiveve, ha masik parkoloor jon, de erre biztos van megoldas. (Ahogy hallom, hasonlo renszer a zsaruknal is muxik gyorshajtas teren - havi 100e fixszel az ember konnyen gyorshajt adott utvonalon - taxistol hallottam Bp. Csongrad viszonylatban, evekkel ezelott. Rakerdeztem, mert 1 falu kozepen 110-zel tepertunk, es kivancsi voltam)

joco1234567 2008.06.30. 17:18:25

aki a cegnel cikazik: marmint a munkahelyemnel, ahol fizetni kene a parkolasert altalaban.

Megdobbent 2008.06.30. 17:21:34

Verebes :) Ha valakit lefizet, az mi a fasznak botyogne be a rendszamat barmibe? Azert fizette le, hogy ne potyogjon. Ez telleg az, aminek latszik :I

polgár jenő (törölt) 2008.06.30. 17:26:59

ezt
a
szar-semmilyen
(csak a fikázáskedvéért)

posztot...
b+b+b+b+

Aqvasky 2008.06.30. 17:49:31

Felkészületlen, hatalmas barom kérdések tömkelegét zúdítja az interjúalanyra, tök el van szállva a színházi síkon, Hamlett b+ nem napi 8 órában játszod, mindent a színházra visszavezetni meg ökörség. Ezért kap sok millió forintot, hogy ott röfögjön, hörögjön,és kiröhögje a szerencsétlent , hogy nincs munkája. Verebesnek kéne a másik oldalon csücsülni, vagy visszahúzni a színházba, lehet ahhoz tényleg ért, csak húzzon már el a képernyőről, mert egy egyszemélyes drámai komédiát játszik és mindezt totál komolyan gondolja, gondolják.

hunkor (törölt) 2008.06.30. 18:10:08

Verebesnek ki lehetett adva a feladat, hogy meg kell szorongatni a bugrist, hátha a jobboldal botránya a egész.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2008.06.30. 18:37:33

Mentségére szóljon, hogy nem riporter.
De azért gáz.

kiricsizoltan · http://comment.blog.hu/ 2008.06.30. 18:48:15

joco1234567 2008.06.30. 17:17:01

túl jóindulatú vagy. verebes először azon rugózik egy órát, hogy ha bepötyögik a rendszámot, attól miért ne lehetne csalni. jó ideig nem fogja föl, amit a parkolóőr válaszol. aztán amikor felfogja, akkor gyorsan úgy tesz, mintha az elején is értette volna.

egyébként az egész interjú alatt nincs képben. nem fogja fel azt sem, hogy miért akar valaki 8 órás munkaidőben inni, enni, vagy brunyálni. azt se fogja fel, hogy a körúton nem lehetett mutyizni, mert ellenőriznek.

Megdobbent 2008.06.30. 18:55:26

Mi tobb, azt se fogja fel, hogy az en ballabas zoknim intelligensebben, plane Pulitzer-t erdemloen feszitene ott helyette, fele penzert. Lenyegileg ugyan azonos a felkeszultseguk es a mondanivalojuk, de legalabb a zoknim olcsobb, es nem szennyezi intellektualisan a kornyezetet.

Btw: nem tudom, hogy mikor volt akkora asz szinhazi korokben Verebes, mint amekkoranak eladja magat, en tobb, mint 30 evig nem kaptam fel a fejem arra, hogy valami nagyon jo produkcio az o nevehez volna kotheto.

Egy valami viszont a javara valik: remek sztorikat tud a regebbi idokbol, de mondjuk, annak aki az akkori Feszekben napszamban ivott, es kagylozott, annak nem nehez felszedni ezt-azt :)

tudorka5 2008.06.30. 18:56:49

A verébnek az orra van bedugulva nekem meg lehet hogy a fülem, mert egy szót sem értek a szuszogó, sípoló, hörgő, röfögéséből, esetleg beszédnek nevezhető horkantásaiból...amúgy meg tökmindegy úgysem érdekel amit mond!!!

Dr.White(man) 2008.06.30. 19:16:09

Mi az a Nap-kelte? Meg ki az a Verebes?

eleve lehetetlen 2008.06.30. 19:31:40

Teljesen egyértelmű, hogy ez a Verebes csak egy perverz kísérlet, vagy fogadás jóvoltából kerülhet képernyőre! Úgy tudom elképzelni, hogy a Gyárfás egy úszó világesemény egyik estéjén csúnyán beitalozott valamelyik külföldi tévés társaság vezetőjével, és egymást túllicitálva fogadást kötöttek, hogy melyikőjük tud igénytelenebb dolgot lenyomni a birka nézők torkán. Hogy Magyarországon bármilyen röfögő, böfögő, nyöszörgő malac is bőven megfelel, mint műsorvezető és az adott műsorsávban még vezeti is majd a nézettséget.
Verebes már nem csak külsőleg borzalmas (amiről, mondjuk csak részben tehet) de olyan tompa is, hogy még a Budapest TV-n is kiverné a biztosítékot.
De meg is érdemeljük! Már aki nem azért nézi, hogy egy jót röhögjön.

omgwtf 2008.06.30. 19:34:09

a bazitai dártvéderre karaktert sem pazarolnék, viszont az eszek-iszok-alszok és egyéb ikes igék egyes szám első személyű alakjainál már nem számít sudribunkóságnak a K betű a végén, mivel a nyelv élő, és sokan így mondják, és beépült, igaz nem szabatos, de senkit nem vágnak már pofán érte. egy kommentbe meg bőven elmegy.
a -k és -m végű E/1 igéknél meg nem az ikességben keresendő a válasz, hanem az alanyi és tárgyas ragozásban. biza.

végezetül csak annyit kérdeznék, hogy amennyiben parkolás közben beütöm a számat, akkor vajon benne van, és/vagy megbüntetnek érte? :)

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2008.06.30. 19:53:36

Itt Debrecenben nekem fel se tűnik az eszek, iszok, alszok, mert így használjuk. Most paraszt vagyok?
Sőt mondok jobbat. Lukács Laci a Tank koncerten a közönségnek meg ezt mondta: "most ti jösztök". :D

boreger 2008.06.30. 19:59:08

Miért kell egy ilyen lepusztult alakra szót fecsérelni?

mahabharata 2008.06.30. 20:16:17

Off téma:
nem hiszem h cubalibre-re kellene hallgatni ebben az igeragozás témában, ugyanis itt az alanyi illetve a tárgyas ragozás a döntő..
On topic: Verebes próbálja hozni kérdéseivel az átlagember tudásszintjét...de mondjuk ez az űrben az UV sugárzás téma ez aranyos volt:)

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.06.30. 20:22:52

jaj, anyám! cubalibre előhozta az egyik tipikus, állandóan előkerülő offtopic témát, ami mindig alkalmas egy kis anyázásra, fölényes "te öcsém még magyarul se tucc bazzeg"-ezésre, ráadásul pont velem kapcsolatban.

úgyhogy, ha már offtopic, akkor egy kicsit még:

"Lássuk a szökik ige régi ragozását: én %szököm, te ?szököl, ő szökik; feltételes: én ?szökném, [te szöknél], ő ?szöknék; felszólító: én ?szökjem, [te szökj(él)], ő ?szökjék. A ? jelűek elavultak, az élő nyelvhasználatból kikoptak. A [..]-ben lévőknél éppen az ikes ragozás vált általánossá: ezek tehát élnek, de nem tekinthetők már ikesnek, mert minden ige így ragozódik. Az egyetlen igazi ingadozás ma a % jelű alaknál mutatkozik: én szököm kontra én szökök. A magas kultúra hagyományőrző jellegéből következik, hogy itt az ikes -m érződik elegánsabbnak, műveltebbnek. De már ott sem minden ikes igénél: a művelt nyelvben sincs *én elbújom előle, *én elválom a férjemtől, *én hazugnak tűnöm a szemedben, *én nem folyom bele a munkába. Amikor tehát a hagyománytisztelő laikus azt kívánja, hogy "őrizzük az ikes igéket", akkor ezt reálisan csak egy dologra értheti: hogy a szököm/szökök, ugrom/ugrok, eszem/eszek közül az elsőt válasszuk."

ez egy részlet nádasdy ádám - kb hat éve a narancsban megjelent - egyik cikkéből, az a címe, hogy az ikes igék értelme.

szintén ebből a szövegből még egy fél sor:

"a tudomány halála a hagyomány­tisztelet, a nyelv pedig változik."

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.06.30. 20:26:31

egyébként a görcsös nyelvőröknél kevés idegesítőbb lény létezik a földön. naponta találkozom velük, szóval tudom, mit beszélek :D

omgwtf 2008.06.30. 20:56:02

azért Verebes bá súlyát jól jelzi, hogy még az ikes igékről is több szó esik. :)

remiz (törölt) 2008.06.30. 21:00:20

sztem meg Verebes tata semmit sem ér. kejne té. nagyonnagyon örökre spejzsarokba kéne má kötözni szegény balfaszt.

BushDoctor 2008.06.30. 21:15:22

Ugyanmár Mista, megy itt az erölködés a nyelvi dolgokról, pedig itt van Remiz aki majdnem magyarul odabasz és megmondja a frankót :DDD

Patreides · patreides.blog.hu 2008.06.30. 21:34:46

A "könyörgöm" valószínűleg a Valahol Európában c. filmből került be a köztudatba, mint jópofaság ("Könyörgöm, akasszuk fel!"), és "úgymaradtunk". :)
Bár a filmbe meg akkor honnan került bele?
Na jó, ezen még dolgoznom kell kicsit. :)

Verebest meg nem kell nézni, ha valakit idegesít. Én például nem nézem. Így aztán nem is idegesít.

Blogger Géza 2008.06.30. 21:40:11

Jaj, szálljatok már le a könyörgöm szófordulatról, ezt mindenki így mondja, mert "egy megszilárdult ragos alakulat". Lásd:

"A "Könyörgöm!" azonban leszakadt ennek az igének a ragozásáról és önálló kifejezés lett (szakszóval: megszilárdult ragos alakulat), mely már független az ige ragozásától. Olyasféleképp, mint ahogyan a "lásd..." kifejezést olyannak is mondjuk, akit nem tegezünk, hiába elvileg tegezô formájú benne az ige, vagyis például "Kérjük, ellenôrizze adatainak helyességét (lásd a túloldalon)." --- és nem "lássa a túloldalon".

akkkko 2008.06.30. 21:42:29

Az alszok-alszom magasröptű vitához jó példa a szarok-szarom. :)))) Ikes ige, mégsem az om-os változatot használod.

grigorij (törölt) 2008.06.30. 21:48:59

Hát lehet, hogy Verebes egy fasz, de kiricsizoltan-nak sincs sok köze a médiához...Gondolom az ilyen blogokat akarják betiltani Iránban...

grigorij (törölt) 2008.06.30. 21:50:58

Persze lehet, hogy arról van szó, hogy ha már TótaW bekerülhetett a tévébe...

Patreides · patreides.blog.hu 2008.06.30. 23:14:22

A Veiszer Alinda például nem idegesít, így aztán az ő műsorát nézem.
Verebessel meg minek foglalkozni?
A következő blog kiről fog szólni, talán a Bayer Zsoltról? Persze, miért ne, ha valaki azt szereti, amikor fáj neki... :)

El Curros 2008.07.01. 22:09:38

A 80'-as évek első felében,a Rádiókabaré egyik adásában Verebes átvette a jelképes stafétát egy humoristától (sajnos már nem emlékszem kitől).
A jelenet arra utalt,hogy Kádárnak is ezt kéne tenni.
Le is szóltak fentről,hogy "az öreget hagyjátok békén"...

Na most pont ezt kellene Verebesnek is tennie....
Valaki újnak átadni a stafétát!
Persze az "új" is csak ballib bagázsból jöhet,tehát személycserét illetőleg igen rosszak a kilátások.

Mindegy.Addig is:-oxigént Verebesnek,vagy inkubátort!
süti beállítások módosítása