Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A briteknek elegük van a bújtatott reklámokból

Lázadnak

2008. június 13. 13:25 sixx 17 komment

Az angolul product placementnek nevezett (magyarul bújtatott reklám) jelenséggel mindenki találkozott már, a magyar filmek és sorozatok különösen elrettentő példái annak, hogyan kell otrombán reklámozni valamit (amikor mondjuk megáll egy "Kovács és társa költöztetés" feliratos teherkocsi az étterem előtt, amiben éppen a főszereplő zabál, ő meg kinéz az ablakon, és elmereng a feliraton, stb.), de rossz példát az amerikai műsorok, különösen a valóságshow-ki is tudnak szolgáltatni - Bret Michaels Rock of Love című társkeresős műsorában (VH-1) kb. ötpercenként mondták ki jó hagosan az adott epizódot szponzoráló támogató nevét.


Lehet ezt persze elegánsan is csinálni, de úgy látszik, hogy a britek már attól is besokalltak, hogy egy sorozat szereplői az egyik ismert üdítőitalokat forgalmazó cég hűtője előtt beszélgettek. Andy Burham, a brit Kulturális és sportminisztérium államtitkára bejelentette, hogy őket aztán rohadtul nem érdekli, hogy az EU-ban milyen szabályozásokat vezettek be, a brit tévékben ilyen burkolt reklámokat ő bizony nem tűr meg, és mindent megtesz annak érdekében, hogy megtisztítsa a tévét "a nézőket idegesítő és zavaró bújtatott reklámoktól." Kiváncsian várjuk a fejleményeket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2008.06.13. 13:39:50

Még ha van igazság is az államtitkár úr szavaiban, megnézném hogy a GB-ben leadott USA sorozatoknál mit tenne..

Mikor Sodrócki 2008.06.13. 14:01:47

És mi lesz azzal hogy a műsorokat megszakítják reklámszünettel ? Meg persze most már ajánlóval is megspékelve . Nekem ez jobban fáj mint a bujtatott reklám .

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.13. 14:21:49

Pontosan. A különálló reklámokat átugorjuk, előfizetni nem akarunk, legyen minden ingyen, de még bujtatott reklámot se viselünk el a finanszírozás előteremtésére...

bigyibogyo 2008.06.13. 14:35:02

szamomra a bujtatott reklam kevesbe zavaro mint amikor megszakitjak a filmet/sorozatot
amig telleg bujtatott :)

2008.06.13. 15:05:17

A lónak ugye kétoldala van.
Egyrészt pl. a 2.01-es, eheti Hősökben tényleg vicces volt az a Nissan átadás Klermacinak, vagy a Kisvárosos gyakorlat is vicces volt, de annál is kevés nevetségesebb dolog van, mint mikor a Barátok köztben kamu (és bárgyú) márkájú söröket, kamu nevű újságokat olvasnak, vagy, mikor a főzőműsorokban leragasztják a cimkéket, hogy ne lássuk, milyen főzőtejszínnel főznek, milyen étolajat löttyintenek a serpenyőbe...

laposmacska 2008.06.13. 16:29:18

Szerintem a britek kurvára ráérnek az ilyenekből ügyet csinálni...

Én kitoltam magammal. Addig néztem a reklámokban, míg végül észrevettem, hogy a TESCOban akciós lett a GÖSSER sör, és két dobozzal (ti. a dobozos GÖSSER volt akciós a TESCOban) is vettem belőle. Na olyan savanyú keserű utóízt még sosem éreztem...

Egyébként ma egy olyan világban élünk, amikor mindenki a reklámokból él. Reklámszünetben meg lehet menni turkálni a hűtőben, a csokis szekrényben, fogat mosni, vagy szarni az egészre. Idő van rá...

Flat 2008.06.13. 16:30:38

Az bÚjtatott, az úristenit neki.
Mér' nem tud magyarul az újságíró?

Robson bá 2008.06.13. 18:40:33

A bújtatott reklámmal szvsz az a gáz, hogy amikor rádöbbensz, hogy "hopp, ez az volt", na onnantól a sztori leesik a képernyőről, elveszti a vezetését. Mert oké hogy fikció, de a fikció törvényeivel ellentétes, hogy pölö mindenki citroennel jár a szereplők közül.
Akkor már inkább reklámszünet, mostanra megtanultuk jól használni.

Robson bá 2008.06.13. 18:40:33

A bújtatott reklámmal szvsz az a gáz, hogy amikor rádöbbensz, hogy "hopp, ez az volt", na onnantól a sztori leesik a képernyőről, elveszti a vezetését. Mert oké hogy fikció, de a fikció törvényeivel ellentétes, hogy pölö mindenki citroennel jár a szereplők közül.
Akkor már inkább reklámszünet, mostanra megtanultuk jól használni.

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2008.06.13. 21:24:42

"vagy, mikor a főzőműsorokban leragasztják a cimkéket, hogy ne lássuk, milyen főzőtejszínnel főznek, milyen étolajat löttyintenek a serpenyőbe..."

hm, miert nem lehet ezeket elobb valami szep edenybe beletolteni? Ez a leragasztas nagyon faj... Egyebkent van egy csomo ceg meg markanev amit Britorszagban ki lehet mondani, engem az idegesit, mikor radiokban elhangzik a jaj, ki ne tessek mondani fordulat.

pocak 2008.06.13. 23:32:39

Ha a bújtatott reklám tényleg bújtatott, hát elviseli az ember, szükséges rossz valahol, ez van. House macjei meg iphone-ja jutottak eszembe. Feltűnik azért a dolog, de ha jó az a sztori, nekem rajta marad azon a képernyőn.

(Lassan már eljuthatnánk odáig, hogy ciki lesz egy normálisan megírt cikkbe belekötni egy helyesírási hiba miatt. Vagy máris ciki, csak Flat még nem vette észre?)

Flat 2008.06.14. 17:47:29

pocak
Még igazad is lenne, ha elírásról lenne szó. De nem. Lassan eljuthatnánk odáig, hogy ciki lesz nem tudni helyesen írni/szarni rá, helyesen írunk-e.

TorrenteXY 2008.06.14. 18:34:58

Heh, amúgy a kép a Family Guy egyik (általam leginkább kedvelt) jelenetéből van nem?:D Vagy csak úgy tűnik?

www.youtube.com/watch?v=fIoCplU7ouo

Robson bá 2008.06.14. 20:22:03

pocak
"Ha a bújtatott reklám tényleg bújtatott, hát elviseli az ember, "
Úgy értelmezem a lényegét a dolognak, hogy ha tényleg bújtatott, akkor észre sem veszed. Egyszerűen csak ráerősít azokra az egyéb reklámokra, amiket direktben kapsz.
House kütyüi lehet hogy reklámok, de teljesen a helyükön vannak, és nem irreális, hogy ilyenek megjelennek az adott helyzetben.
Persze lehet, hogy én vagyok a hülye, de én a mesére, a történetre, a kitalált világra vagyok kiváncsi, és ha ennek a törvényei sérülnek, az akaszt ki. De persze egy jó sztori tényleg elviseli ezt is.

2008.06.15. 23:03:57

Magyarul nem bujtatott reklám, hanem termékelhelyeznés a neve.

Ro 2008.06.16. 16:14:42

Ez zavarja az embereket? A bújtatott reklám legalább nem szakítja meg a műsort a legizgibb résznél mint a fizetett "rendes" reklám.
Régebben állítólag mozikban a film kockáiba belevágnak direkt olyan kockát mit pl. valamilyen üditő. Persze csak egy kockát ami olyan gyorsan lemegy, hogy észre se veszed szabad szemmel de az agyad felfogja. Ennek hatására megszomjazol...akár még ki is megy az ember venni méregdrágán a moziban üditőt.
Hogy ez igaz-e nem tudom, én is csak hallotam.
süti beállítások módosítása