Az angolul product placementnek nevezett (magyarul bújtatott reklám) jelenséggel mindenki találkozott már, a magyar filmek és sorozatok különösen elrettentő példái annak, hogyan kell otrombán reklámozni valamit (amikor mondjuk megáll egy "Kovács és társa költöztetés" feliratos teherkocsi az étterem előtt, amiben éppen a főszereplő zabál, ő meg kinéz az ablakon, és elmereng a feliraton, stb.), de rossz példát az amerikai műsorok, különösen a valóságshow-ki is tudnak szolgáltatni - Bret Michaels Rock of Love című társkeresős műsorában (VH-1) kb. ötpercenként mondták ki jó hagosan az adott epizódot szponzoráló támogató nevét.
Lehet ezt persze elegánsan is csinálni, de úgy látszik, hogy a britek már attól is besokalltak, hogy egy sorozat szereplői az egyik ismert üdítőitalokat forgalmazó cég hűtője előtt beszélgettek. Andy Burham, a brit Kulturális és sportminisztérium államtitkára bejelentette, hogy őket aztán rohadtul nem érdekli, hogy az EU-ban milyen szabályozásokat vezettek be, a brit tévékben ilyen burkolt reklámokat ő bizony nem tűr meg, és mindent megtesz annak érdekében, hogy megtisztítsa a tévét "a nézőket idegesítő és zavaró bújtatott reklámoktól." Kiváncsian várjuk a fejleményeket.
Flankerr 2008.06.13. 13:39:50
Mikor Sodrócki 2008.06.13. 14:01:47
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.13. 14:21:49
bigyibogyo 2008.06.13. 14:35:02
amig telleg bujtatott :)
2008.06.13. 15:05:17
Egyrészt pl. a 2.01-es, eheti Hősökben tényleg vicces volt az a Nissan átadás Klermacinak, vagy a Kisvárosos gyakorlat is vicces volt, de annál is kevés nevetségesebb dolog van, mint mikor a Barátok köztben kamu (és bárgyú) márkájú söröket, kamu nevű újságokat olvasnak, vagy, mikor a főzőműsorokban leragasztják a cimkéket, hogy ne lássuk, milyen főzőtejszínnel főznek, milyen étolajat löttyintenek a serpenyőbe...
laposmacska 2008.06.13. 16:29:18
Én kitoltam magammal. Addig néztem a reklámokban, míg végül észrevettem, hogy a TESCOban akciós lett a GÖSSER sör, és két dobozzal (ti. a dobozos GÖSSER volt akciós a TESCOban) is vettem belőle. Na olyan savanyú keserű utóízt még sosem éreztem...
Egyébként ma egy olyan világban élünk, amikor mindenki a reklámokból él. Reklámszünetben meg lehet menni turkálni a hűtőben, a csokis szekrényben, fogat mosni, vagy szarni az egészre. Idő van rá...
Flat 2008.06.13. 16:30:38
Mér' nem tud magyarul az újságíró?
Robson bá 2008.06.13. 18:40:33
Akkor már inkább reklámszünet, mostanra megtanultuk jól használni.
Robson bá 2008.06.13. 18:40:33
Akkor már inkább reklámszünet, mostanra megtanultuk jól használni.
Robson bá 2008.06.13. 18:41:04
Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2008.06.13. 21:24:42
hm, miert nem lehet ezeket elobb valami szep edenybe beletolteni? Ez a leragasztas nagyon faj... Egyebkent van egy csomo ceg meg markanev amit Britorszagban ki lehet mondani, engem az idegesit, mikor radiokban elhangzik a jaj, ki ne tessek mondani fordulat.
pocak 2008.06.13. 23:32:39
(Lassan már eljuthatnánk odáig, hogy ciki lesz egy normálisan megírt cikkbe belekötni egy helyesírási hiba miatt. Vagy máris ciki, csak Flat még nem vette észre?)
Flat 2008.06.14. 17:47:29
Még igazad is lenne, ha elírásról lenne szó. De nem. Lassan eljuthatnánk odáig, hogy ciki lesz nem tudni helyesen írni/szarni rá, helyesen írunk-e.
TorrenteXY 2008.06.14. 18:34:58
www.youtube.com/watch?v=fIoCplU7ouo
Robson bá 2008.06.14. 20:22:03
"Ha a bújtatott reklám tényleg bújtatott, hát elviseli az ember, "
Úgy értelmezem a lényegét a dolognak, hogy ha tényleg bújtatott, akkor észre sem veszed. Egyszerűen csak ráerősít azokra az egyéb reklámokra, amiket direktben kapsz.
House kütyüi lehet hogy reklámok, de teljesen a helyükön vannak, és nem irreális, hogy ilyenek megjelennek az adott helyzetben.
Persze lehet, hogy én vagyok a hülye, de én a mesére, a történetre, a kitalált világra vagyok kiváncsi, és ha ennek a törvényei sérülnek, az akaszt ki. De persze egy jó sztori tényleg elviseli ezt is.
2008.06.15. 23:03:57
Ro 2008.06.16. 16:14:42
Régebben állítólag mozikban a film kockáiba belevágnak direkt olyan kockát mit pl. valamilyen üditő. Persze csak egy kockát ami olyan gyorsan lemegy, hogy észre se veszed szabad szemmel de az agyad felfogja. Ennek hatására megszomjazol...akár még ki is megy az ember venni méregdrágán a moziban üditőt.
Hogy ez igaz-e nem tudom, én is csak hallotam.