Tök meglepő, de az MTVA úgy döntött hogy a Kálomista-művek, azaz a Megafilm Service, még egy utolsó kört futhat a színházak kulisszái mögé betekintő sorozatával. A Megafilm az egyetlen olyan cég, amelyik jelenleg (értsd: kb 8 éve) a közmédiának fikciós sorozatot gyárthat, vélhetően azért, mert ők az egyetlenek, akik a feladatot a közmédia feltételeinek megfelelően abszolválni képesek. (Ez vicc volt, még mielőtt.) A záróévad 2019. március 2-től szombat esténként 19.30-tól lesz látható a Duna Televízión. Az ugrás után beszél helyettünk a sajtóanyag.
A Csak színház és más semmi negyedik évadában új kihívás elé néz a színház társulata. A Komédiás Színház immár magánkézbe került. Dénes (Szervét Tibor) úgy dönt, felújíttatja az épületet, ezért a munkálatok elvégzése alatt a társulatnak egy új helyre kell költöznie és készülnie egy új bemutatóra.
A Napfény hotel című zenés darab főszerepére felkérnek egy ismert, fiatal popsztárt, Kozma Alexet (Ember Márk), a női főszerepre visszahívják Lilit (Mikecz Estilla), aki hamarosan összetűzésbe kerül a nagyképű celebbel. Lili helyzetét tovább bonyolítja, hogy a darabot Máté (Klem Viktor) rendezi, akivel idő közben szakítottak. Petra (Szávai Viktória) regényírói babérokra tör, egy dokumentumregényen dolgozik a Komédiás életéről, ami számtalan titkot és kínos történetet tartalmaz. Mivel a regény miatt elhanyagolja a színházi munkáját, Dénes alkalmaz egy lelkes dramaturg gyakornokot, Kingát (Mentes Julcsi), hogy segítsen Petrának.
A színház felvételt hirdet új színésznői posztra. A válogatáson két lány is hasonlóan tehetségesnek bizonyul, így Rebekának (Tóth Eszter) és Tinának (Réti Nóra) bizonyítania kell, aki tehetségesebb, állandó szerződést kap a színházban. A két lány között kíméletlen versengés veszi kezdetét. Alinda (Schell Judit) elutazik Norvégiába egy filmforgatásra, így Cili (Bánsági Ildikó) kihasználja az alkalmat, hogy beköltözzön Barnához (Csányi Sándor) és Marcihoz. Közben ő is elkezd próbálni a Napfény hotelben ahol partnere egy fiatalkori szerelme, István (Csernák János), akivel évek óta nincs beszélő viszonyban. Mivel Cili anyagi gondokkal küzd és bosszantja, hogy Istvánnak fiatal barátnője van, míg ő évek óta magányosan él, úgy dönt, itt az ideje újra férjhez menni.
A sorozat vezető írója változatlanul Divinyi Réka, a sorozat ötletet Divinyi Réka és Goda Krisztina jegyzik, az epizód forgatókönyveket Divinyi Réka, Goda Krisztina, továbbá Kormos Anett írták. A produkció vezető operatőre Babos Tamás, vezető rendezője Miklauzic Bence, társrendezője Vecsernyés János, producere Kálomista Gábor.
Nem akartam én ezzel tovább foglalkozni, de a nézettségre csak rákerestem, és a számokat látva azért volna kérdésem
1. évad:
1×01: 311e (6,8% SHR), 18-49: 57e (2,9% SHR)
1×02: 246e (5,7% SHR), 18-49: 54e (2,9% SHR)
1×03: 262e (6,1% SHR), 18-49: 61e (3,3% SHR)
1×04: 257e (5,6% SHR), 18-49: 64e (3,3% SHR)
1×05: 277e (6,4% SHR), 18-49: 86e (4,7% SHR)
1×06: 236e (5,6% SHR), 18-49: 56e (3,1% SHR)
2. évad:
2×01: 212e (5% SHR), 18-49: 45e (3% SHR)
2×02: 234e (5,6% SHR), 18-49: 48e (3,2% SHR)
2×03: 199e (4,9% SHR), 18-49: 37e (2,8% SHR)
2×04: 169e (4,2% SHR), 18-49: 39e (2,7% SHR)
2×05: 209e (5% SHR), 18-49: 56e (3,8% SHR)
2×06: 217e (5,5% SHR), 18-49: 36e (2,7% SHR)
3. évad:
3×01: 169e (3,8% SHR), 18-49: 26e (1,6% SHR)
3×02: 181e (4,3% SHR), 18-49: 61e (4,3% SHR)
3×03: 128e (2,8% SHR), 18-49: 14e (0,9% SHR)
3×04: 147e (3,3% SHR), 18-49: 18e (1,2% SHR)
3×05: 123e (2,9% SHR), 18-49: 13e (0,9% SHR)
3×06: 145e (3,2% SHR), 18-49: 23e (1,4% SHR)
A 3. évadra elég markáns a beesés, egy kereskedelmi tévé soha nem rendelte volna be a negyediket, mert nem rentábilis. Viszont ez a köztévé ahol más szempontok érvényesülnek, és ahol a tulajdonos, akinek a pénzét költik, az államon keresztül a kedves olvasó maga.
kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2019.02.04. 16:58:02
Van egy olyan sanda érzésem, hogy harmadik etapra berendelnek még 50 részt a Tóth János sorozatból is.
Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2019.02.04. 18:11:44
gaston 2019.02.04. 19:06:29
Ego0123 2019.02.04. 19:37:44
Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2019.02.04. 19:53:18
zia77 2019.02.04. 21:34:10
KapitányG 2019.02.04. 22:18:42
Dan da Man 2019.02.05. 13:20:21
Nem az a kérdés, hogy a sorozat jó-e. Hanem, hogy kevesen kíváncsiak rá.
Ezzel pedig nem azt kell szembeállítani, hogy "bezzeg a szart sokan nézik". Így van, és én is károsnak gondolom. (Ha lehetne be is tiltatnám, úgy, ahogy a gyereknek sem engedjük, hogy csak csokit zabáljon.)
De akkor olyan jellegű "jót" kell gyártani, amit az emberek megnéznek, és szeretnek.
A fent leírt összefoglaló a történetről egy szappanopera sztorija. Ezt persze meg lehet érdekesen írni, de ettől még 0 relevanciája van, és leginkább női vekengés az egész. Amerikából évente 100 ilyet, és 1000 jobbat importálunk, amikben esetleg még erőteljesebb mondanivaló is van. (És nem mellesleg itt, Németországban, ahol élek, is gyártanak sokkal jobbakat...)
A baj az, hogy ahelyett, hogy azt mondanák, hogy "Gábor. Ez elfáradt. Jövőre is adunk pénzt, de kérd meg az íróidat, hogy csináljanak valami újat, valami frisset, valamit, amire megint kíváncsi lesz az ember, hiszen láthattuk, hogy képesek rá", ehelyett az előre megkötött szerződés értelmében legyártatják a 4. évadot. Mert a szerződés 4 évadra szól. És azt senkit sem érdekel, hogy a végtermék milyen. Így volt ez a Hacktion-nél is. Az első évadot még be sem mutatták, már 4 évadra szólt a szerződés, és amikor a második tényleg kutya volt, akkor indítottak egy új sorozatot, és elnevezték "Hacktion reloaded"-nak.
Kérdem tehát még egyszer: nem lenne jobb valami újat kezdeni? Akár ugyanezeknek az embereknek, csak valami nem fáradtat? Mert ezen a szinopszison semmi olyat nem érzek, ami hihetetlen fordulatokat tartogat, és egyértelműen folytatásért kiált. Ez csak pénzkereset az alkotóknak is, mert újat nem érzem, hogy a színházról már mondani tudnának...
És csak egy végső gondolat: mindezt privát pénzből egy kercsatornán, vállalva a bukást - akármikor elnézem. Mindenki legyen magának hülye. De közpénzből talán olyat kéne csinálni, amit lehetőleg minél többen szeretnek. És a nézettségi adatok azt mutatják, hogy a "Csak színházat" egyre kevesebben szeretik.
Ettől még lehet jó...
És az ReggeltőlestigBudapest meg marad szar...
De gyártsunk már olyat, amit jó ÉS nézik is, ha nem baj.
KékFény6 2019.02.05. 19:05:27
dr. v.b.1990 2019.02.06. 08:58:01
dr. v.b.1990 2019.02.06. 09:06:30
R O B I 2019.02.10. 12:35:35