Én, ha tehetném, soha nem bíznám rá a nézőre, hogy mi történjen egy sorozatban, egyrészt azért, mert nem akarok horrorpornót nézni egész nap, másrészt meg azért, mert az alkotók gondolataira sokkal kíváncsibb vagyok, mint Lajoséra a harmadik emelet kettőből.
A Black Mirror viszont más. Ott belefér.
Mármint nem szerintem, hanem a Netflix szerint, ahová az előző, 4. évaddal átkerült a brit antológiasorozat, bár ennek a rajongók annyira nem örültek, mert az alapvetően depis első három évadot felváltotta egy picivel pozitívabb kicsengés (lásd a San Junipero és a USS Callister c. epizódokat), bár ezt ne úgy tessék érteni, hogy Julia Roberts az utolsó pillanatban csak nem lép le az oltár elől, és széles mosollyal az arcán megy hozzá Patrick Dempseyhez, hanem úgy, hogy nem akarunk menten eret vágni a stáblista után.
Mindegy, a rajongó az már csak ilyen, ha Berényi Miklós lenne hirtelen a Rózsa presszó jó szelleme, abból is lenne háborgás, szóval nem érdemes csodálkozni az ilyesmin. Charlie Booker, a sorozat alkotója viszont elkötelezett híve az újításnak és az új évadban állítólag egy olyan epizódot is betervezett, ami egyfajta interaktív elemmel megspékelve fog kedvére tenni ez ezerfejűnek, vagy, és ez is simán benne van a pakliban, kiakasztani őket. A Bloomberg szerint ez annyiban merül majd ki, hogy mi választhatjuk ki az epizód befejezését, amit még idén fel is tolnak a Netflixre (a többivel együtt, még mielőtt).
Újabb adagot kaptunk a félelmetes jövő nyomasztó poklából
A Black Mirror című antológiasorozat első részében még arra kényszerítették az angol miniszterelnököt, hogy közösüljön élő adásban egy disznóval, idén viszont már két Emmy-díjat is bezsebelt. Charlie Brooker sci-fi sorozata (ami általában pont annyira játszódik a jövőben, hogy még felismerhető, de már rémisztő legyen) olyan, mint egy hatalmas mutatóujj, ami arra hívja fel a figyelmet, hogy mit fogunk elcseszni mi, mint társadalom, ha hagyjuk magunkat alávetni a különböző technológiai fejlődéseknek. A minősége sokszor ingadozó, de szerencsére az antológia miatt ez bőven belefér, hiszen ha egy rész nem tetszik, akkor nézhetjük a következőt, nincsen összefüggés.
Nem ez az egyetlen interaktív kontent, amivel a Netflix próbálkozik a közeljövőben, pedig az HBO Mosaic című sorozatát övező érdektelenségből leszűrhették volna, hogy az átlagnéző nem nyomogatni akar menet közben, hanem szórakozni. A Black Mirror viszont más, de tényleg, hiszen alapvetően a technológiai fejlődés társadalomra gyakorolt hatásáról szól, és ugye az előző évad első részében bemutatott pontrendszer a kínaiaknak annyira be is jött, hogy még idén elkezdik a közösségi médiás értékeléseken alapuló társadalommal való kísérletezést - ebből kiindulva ez az interaktív, történetszál/befejezés kiválasztós kísérlet mögött is lehet egy nagyobb ötlet. Mondjuk az, hogy a Netflix még jobban megismerje a nézők ízlését, vagy mittudomén.
J 79 2018.10.02. 13:06:14
Béter Szapó 2018.10.02. 13:08:00
R2D2 & C3PO 2018.10.02. 13:25:22
Vagy azonosulsz, vagy számkivetett vagy. Hol is olvastam ilyenről? (Álkérdés. ;D)
dadddd 2018.10.02. 13:27:45
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2018.10.02. 13:31:00
dr. mesterséges színezék 2018.10.02. 13:33:43
Sprawling on the fringes of the city
In geometric order
An insulated border
In-between the bright lights
And the far, unlit unknown
Growing up, it all seems so one-sided
Opinions all provided
The future pre-decided
Detached and subdivided
In the mass-production zone
Nowhere is the dreamer
Or the misfit so alone
Subdivisions
In the high school halls
In the shopping malls
Conform or be cast out <---- ITT
Subdivisions
In the basement bars
In the backs of cars
Be cool or be cast out
Any escape might help to smooth
The unattractive truth
But the suburbs have no charms to soothe
The restless dreams of youth
Drawn like moths, we drift into the city
The timeless old attraction
Cruising for the action
Lit up like a firefly
Just to feel the living night
Some will sell their dreams for small desires
Or lose the race to rats
Get caught in ticking traps
And start to dream of somewhere
To relax their restless flight
Somewhere out of a memory
Of lighted streets on quiet nights
www.youtube.com/watch?v=Vf8jvSPA3XQ
dr. mesterséges színezék 2018.10.02. 13:37:00
greenpiece 2018.10.02. 13:45:09
steery 2018.10.02. 13:57:48
Amiért fontos lenne ezt a régen kitalált módszert bevezetni, az az, hogy így egy sztori egyszerre lehetne korhatármentes, 12-es, 16-os és 18-as karikás. Egyszerre lehetne komoly vagy vicces, drámai vagy romantikus, kulturált vagy trágár, lassú vagy gyors, különféle zenékkel, CGI hátterekkel, és csak egyes szálakon megjelenő mellékszereplőkkel. Így egy 2 óra hosszú film simán lehetne teljes egészében 4-5 vagy több órás is. A gyártási költségeket ez minimálisan emelné meg, viszont a történetet többször is nézendővé tenné és különböző nézői csoportokhoz szólhatna. Én például szívesen megnézném a szexjelenetes verziókat meg a káromkodásmenteseket. A gyerekeknek meg le lehetne tiltani a korhatárosokat.
Ez a jövő. Kérdés: miért nem terjedt el már évekkel ezelőtt? Miért van ennyire lemaradva a tartalomfejlesztés a technikai lehetőségek mögött?
zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2018.10.02. 14:15:04
zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2018.10.02. 14:17:32
FlybyWire 2018.10.02. 14:27:26
Máshol nagyon is van helye (játékok), de az rólunk, a játékosról szól.
Egy film maradjon olyan alkotás, amelyik közöl, és nem olyan amelyik megvalósítja a nézőt(?)t.
ludwigvan 2018.10.02. 14:33:01
Ezt a fajta interaktív művészetet, amiről írsz, már réges-rég feltalálták, és folyamatosan fejlesztik is - csak az nem film, hanem számítógépes játék.
nademostmajdaztan 2018.10.02. 14:59:10
fejetlen bárd 2018.10.02. 15:12:31
steery 2018.10.02. 15:54:52
@ludwigvan: Szerintem simán kivághatók egy történetből bizonyos szálak, dolgok, hisz már amúgy is ezt csinálják a kereskedelmi tévék a durvább filmek kiherélésével, nem beszélve a lemezeken elérhető kihagyott jelenetekről, meg a később kiadott rendezői változatokról. Én nem érzem azt, hogy emiatt gyengülne a mondanivaló.
Szerintem az jó dolog, ha nem csak a számítógép grafikus felhasználó felületét lehet testre szabni, meg a lakás bútorzatát, a ruházatot, hanem a nézett filmeket, hallgatott zenéket (Ákos próbálkozott ilyesmivel évekkel ezelőtt egy albumán), az olvasott könyveket is. Lényegében tartalomszűrésről van szó. Had döntsem már el én, mit akarok fogyasztani és milyen formában. Nem akarok passzív, tehetetlen befogadó lenni, akire a média bármit ráerőszakolhat.
FlybyWire 2018.10.02. 16:21:32
@fejetlen bárd:
Ok, látom nem csak én látom így :)
@steery: sokan jönnek szembe, nem? :)
FlybyWire 2018.10.02. 16:22:43
Ez elég durva a netflix meg a többi streaming szolgáltató korában.
Nekem 10+ éve nincs tévém, de még akinek van, azt sem kényszeríti senki péniszcsipesszel, hogy ugyan nézze mán' :)
beep 2018.10.02. 16:46:48
ludwigvan 2018.10.02. 17:34:54
Ácsi! A rendező változatok azért léteznek, mert Amerikában produceri filmgyártás van. Ez azt jelenti, hogy a producer kezében van a végső vágás joga. Viszont ő nem művész, hanem üzletember, aki a nézők kegyeit keresi, mert maximalizálni akarja a profitot. Ezért kivág vagy megváltoztat jeleneteket, hogy több jegyet/lemezt lehessen eladni. Azán tovább maximalizálja a profitot azzal, hogy engedi a rendező verzióját is egy másik Bluray-en kiadni. Ez csak üzlet, nem művészet. A kereskedelmi tévék jelenetkivágásai pedig a korhatár- meg a műsoridő-tartás következményei, amik mindig csonkítják a filmet - van, hogy az értelmetlenségig. Nem is ajánlom senkinek, hogy így nézzen filmet.
Az meg, hogy a befogadó akarja megszűrni a tartalmat, az csak simán hülyeség. Az olyan, mint hogy odaállok Csontváry Magányos cédrusa elé, és azt mondom, hogy "Tök jó ez a fa, de én egy olyat kérek, ahol nem tenger van a háttérben, hanem sivatag, és Kovács Ákos lovagol egy tevén." :-D
@FlybyWire: "Ok, látom nem csak én látom így :)" Igen, írni is akartam, hogy "MEGELŐZTÉL!" :-)
,, 2018.10.02. 17:42:49
,, 2018.10.02. 17:45:38
A sztorik viszont jók voltak.
sazoo 2018.10.02. 19:42:33
fejetlen bárd 2018.10.02. 21:41:13
Hozzáteszem Charlie Brookernek elég régre visszanyúló videojátékos múltja van (sokáig videojátékos újságíró volt), szóval tőle nem lenne idegen ez a fajta megközelítés sem és elég sokat hozzátenne ahhoz, hogy a videojáték mint műfaj érdemes legyen arra, hogy a képzőművészetek között említsük (a filmművészet és a fotográfia is sokáig küzdött az el nem ismertséggel... valahol azért joggal). Ráférne már a játékiparra, ha nem csak tündibündi indie játékok mutatnának fel valami mondanivalót a világról, hanem ez betörhetne a mainstreambe is. Két évtizede még azt sem nagyon gondoltuk, hogy a sorozatok vihetnek képernyőre magaskultúrát, ma pedig már a filmiparral egy lapon említhető és nem csak töltelék szórakoztatás két mozizás között.
,, 2018.10.02. 22:28:20
Ne nevess, de nekem Ken Levine (Bioshock) a ma élő egyik legnagyobb művészek egyike...
,, 2018.10.02. 22:34:07
szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.03. 06:19:23
Van olyan rendező aki csak akkor hajlandó elvállalni egy produkciót ha övé az utolsó vágás joga, ilyenkor a producer cseszheti.
Milyen lett volna az Apokalipszis most ha egy kretén producer vágathatja meg végleg :)
Ezért van annyi hollywoody film elszarva mert szinte az összes pegi 12-es.
toce 2018.10.03. 07:13:28
Robson bá 2018.10.03. 09:42:08
steery 2018.10.03. 13:03:15
Betkó 2018.10.03. 13:39:54
Másrészt ilyen már volt nálunk is, a 90-es években. A fél ország kapott agyvérzést, amikor lehetett választani, ha jól emlékszem M1-M2 viszonyban, a film felénél - maradsz itt vagy kapcsolj a másikra, ha szerinted így folytatódjon a sztori...
Na, csak ennyi.
Sulopest 2018.10.08. 08:16:42