Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

1986 telefonált és kéri vissza a Honfoglaló díszletét

2017. december 23. 09:00 sixx 68 komment

diszlet3645.jpg

Nincsenek nagy igényeim a hazai tévéműsorokkal szemben, már régen megtört a magyar televíziózás, szóval annyira nem is csodálkoztam azon, hogy a Szente Vajk vezetésével érkező Honfoglaló című vetélkedő (premier december 25 19:30, Duna TV) úgy néz ki, mint egy 1986-os cseszlovák tévéműsor kulisszája, csak színesebb, és van benne három tablet. Mindegy is, nem is ez a lényeg persze ebben műsorban, meg biztos kellenek a habszivacsfahungarocelműanyag várfalak a hangulathoz, csak éppen bűnronda az egész.

A műsorról kaptunk sajtóközleményt, kivonatolom:

  • December 25-től egy héten át közismert emberek (értsd: MTVA-kompatibilis celeb) játszanak, mert ők könnyebben a fejünkbe verik a szabályokat (???),
  • január 2-től jönnek a kisemberek,
  • teljes egészébe hazai licensz, hazai alapötlet, (hosszú) hazai fejlesztés, tíz év meló van benne,
  • megmaradtak a fordulók, a támadási stílus, az alap játékszabályok, de új elemeket is beletoltak, pl. a neten 10 másodperc van a feladat felfogására és megválaszolására, itt felolvassák azokat, majd van 12 mp válaszolni,
  • nagy kihívás volt a nézők számára is izgalmassá tenni a műsort
  • látványos vizuális világa van, mondják,
  • pörgős a tempója, állítják,
  • mindig történik valami a képernyőn, ígérik,
  • tizenkét fős kérdésírói csoport dolgozik rajta,
  • az első felvételeknek 800 kérdéssel kezdtek neki,
  • egy adás alatt legkevesebb 19, max. 50 feladvány hangozhat el,
  • a bajnokok hete nevű körben 6-7 millió forintot is lehet nyerni adásonként,
  • nemzetközi érdeklődés is van,
  • itt lehet jelentkezni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2017.12.23. 09:08:53

Ha valaki nyer, itt is megvádolják újraregisztrációval? Az lenne az igazi.

Flankerr 2017.12.23. 09:51:23

@Leadfoot: :D

A szövegben vétett elütésekért nyilván nem szólunk, de azért a címben, a poszt tárgyát már picit ciki ;)

Mutyuer 2017.12.23. 10:26:41

Szerintem tok jol nez körül! Komolyan, en pont az ellenkezojet latom annak amit te sixx! Nagyon meno! Pont az ugyanarra a semara epulo studiok unalmasak mar nekem. Szuper hogy becallaltak a jatekossagot latvanyban is. Egyebkent nem latom gagyinak, inkabb kreativnak :)

Kánikula 2017.12.23. 10:45:37

@Leadfoot: Hahah.. pont ez jutott eszembe. Állandóan csalónak neveztek, mert tudtam a válaszokat..

pagodalom 2017.12.23. 10:55:32

Az örök fanyalgó! Így van miről írni.

gaston 2017.12.23. 11:10:01

Csodálkoztam volna, ha ez a sixx nevű "niemand" egyszer valami pozitív kicsengésű írással jön elő, ha olyan televíziós csatornáról van szó, amit zsigerből gyűlöl. Erre nem képes, mert ő már a kezdetek előtt is tudja, hogy a műsor rossz lesz. Szerencsétlen sixx, szar lehet neked! Ennyi gyűlölettel és utálattal élni, sajnállak!!!!

d.j 2017.12.23. 11:16:17

10 év fejlesztés? Mi tartott eddig, most komolyan? Az ötletet és a szabályokat készen kapták a netről, csak kellet építeni egy közepes, ötlettelen, giccses díszletet.

teéjesenmindegy 2017.12.23. 11:35:19

@Mutyuer: Mit ugatsz jobbágy?
Sixx megmondta, hogy randa, akkor az randa. Ki vagy te, hogy neked tetszik?
Sixx szótárában nincs olyan szó, hogy "szerintem" vagy "véleményem szerint". Sixx kinyilatkoztat. Van Sixx, és az ő ízlése, ami számít.
Úgyhogy kuss a neved, aztán kezdd el rondának látni.

sixx · http://comment.blog.hu 2017.12.23. 12:10:38

@teéjesenmindegy: te szerencsétlen, persze hogy szerintem. ez egy blog, baszod, amit ide írok, az személyes véleményem. nem lehetsz ennyire sötét. UPDATE: de, lehetsz, megnéztem az eddigi kommenteidet, elnézést a feltételezésért.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.12.23. 12:13:33

Nem vagyok nagy barátja a nemzeti tévknek, de ez speciel szerintem nem ronda. Dícséretes, hogy nem 5 ledfallal oldották meg. Igen, hungarocelvár, na és? Mi a referenciavetélkedő, aminek KIRÁLY (haha) a díszlete?
Azért nézzük már meg mi volt '86-ban, ez fényévekre van attól.

sixx · http://comment.blog.hu 2017.12.23. 12:14:10

@gaston: írtam olyat, hogy rossz lesz? nem, a díszletről írtam? igen. az tetszik nekem? nem. gagyinak tartom? igen. leírtam? igen. leszarod? le. jól van ez így? jól. mi a probléma?

subbee 2017.12.23. 13:32:51

Tisztára GOT feelingem van.

miyagawa 2017.12.23. 13:38:58

@d.j: Feltehetően órabérben kapták a pénzt és 10 évet csavartak ki belőle.

2017.12.23. 14:14:47

Nekem bejön a díszlet, a játékot bírtam, még az is lehet, hogy a TV-ben is megállja a helyét. Mondjuk Dunát szerintem még életemben nem néztem, azt se tudom hol van, rakták volna az M1-re azt legalább megtalálom....mióta elsőre rakták a csatornakiosztásoknál.

Void Bunkoid 2017.12.23. 16:19:49

Mondjuk az 1986-os feelinghez nagyban hozzátesz, hogy ezen a promóciós fotón tényleg pont úgy belógnak a reflektorok a képbe (még pár mikrofonállvány meg kábel is kellene), mint egy középnyolcvanas van benne valamiben, de gondolom, a kész műsorban már nem fognak látszani (igaz, a belógó reflektor annyira "tévés szimbólum" volt, hogy a nyolcvanas években még volt "reflektor magazin" című műsor is, asszem Rolling Stones-sal (jogdíjat persze senki nem fizetett...) a főcímben).

Amúgy meg semmivel nem gagyibb, mint az ikszfaktor jellegű műsorok csupalézer-csupatükör-csupaledkijelző-csupaneon világa.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.12.23. 16:46:48

Szerintem 3 milliárdból kihozták a díszlet költségeit, hungarocel, farostlemez, festék, melósokat is ki kell fizetni, 2 db tablet......pont kijött 3 milliárdból nah.

mrperfect 2017.12.23. 16:59:48

szerintem meg semmi gond nincs ezzel a díszlettel.. kiváncsi vagyok milyen lesz a műsor..

mildi 2017.12.23. 18:10:40

nem '86 ez (látom sixx, nézted a darkot

arturdent 2017.12.23. 18:30:34

Abban reménykedem, hogy a ker tvk agylövéses nézhetetlen vetélkedői után végre lesz egy jó vetélkedő. Én szeretem a játékot néha játszom is vele, kiváncsi vagyok át lehet e tenni képernyöre. Egyszer mintha már próbálkozott volna valaki. régebben. Öszintén szólva szerintem egy vetélkdeőnél nem a látvány a lényeg hanem a tartalom.

Mutyuer 2017.12.23. 18:34:05

@teéjesenmindegy: Értem én az iróniát, de szerintem nem feltétlenül kell két ember ízlésének megfelelnie. Nem zavar hogy nem ugyanaz a véleményem Sixx-el. Két különböző személyiség vagyunk :D Viszont most megnéztem itt a videót: hvg.hu/elet/20171223_honfoglalo_elozetes_szente_vajk_musor_jatek és szerintem sokat ront az összképen, hogy van közönség. De a díszlet szerintem még mindig szuper :)

Trejo 2017.12.23. 20:16:10

Tényleg gagyi. Ilyen gótikus ablak/ajtónyílás soha nem létezett, mint amin keresztül a várat lehet látni. Egy statikusnak megmutathatták volna a díszletterveket, azt hiszem rémálmaikban ilyeneket terveznek egy felsőbb, gonosz erő utasítására és nem tudnak ellene védekezni.
Ezek a gótikát keverik klasszicista stílusjegyekkel! Ennél otrombább, primitívebb dolgot még nem hordott a hátán a Föld.

Dezsike 2017.12.23. 23:10:21

@arturdent: Egyetértek. A Legyen Ön is milliomost is szerettem, pedig látványra nem volt nagy cucc, de tartalom általában volt - pár részt leszámítva. Itt látvány is lesz valamennyi. Csak a kezdést a lehető legrosszabb időre tették, karácsonyra... Nem leszek otthon. De nem baj, a celebes bohóckodás nem is érdekel, januártól a civilekkel nézem majd.

2017.12.24. 00:41:38

@Trejo:

akkor szólj be minden hollywoodi produkciónak is, mert a középkorban játszódó filmekben semmi se szokott korhű lenni. Se a díszlet, se a beszélt nyelv, se a ruházat se az emberek bőrszíne (mindig van pár kvótaafroamerikai), se a fegyverek, se a történet. Azon vagy fennakadva, hogy egy TV vetélkedőben nem korhű és statikailag megfelelő a gótikus ablaknyílás... Azért ez nem semmi.
Ez a díszlet semennyire nem 80-as évek. A Van benne valami Vágó István SZTK keretes szemüvegével és a függöny mögött lapuló irattűzővel az a 80-as évek. Meg Rózsa György Kapcsoltam vetélkedője.
A 80-as években ilyen díszletről álmodni se mertek Magyarországon.
A Honfoglaló nevű netes játék viszont fájdalmasan 2000-es évek... Több, mint 10 éve nem játszottam vele.

teéjesenmindegy 2017.12.24. 00:49:42

@sixx: Amit az indexre írsz az is személyes véleményed. Ennek ellenére soha nem bírtad azt még leírni, hogy "szerintem'".
Egy fikarcnyi alázat sincs benned, kinyilatkoztatsz mindig.

Ja, és a legszebb, hogy a vajpuhaapaszivű kritikus marhára nem bírja a kritikát.
Ápám, nálad jobban senki nem nézi szarba a saját olvasóit, meg azoknak a véleményét.
Tudom, tudom, ne olvassam. Oszt miért ne? Ingyé van.

Trejo 2017.12.24. 01:05:15

@Colonel H. Stinkmeaner: Légy szíves ne mondd meg, hogy kinek szóljak be és mit. Egy műveltségi vetélkedő berendezőjétől pedig elvárható lenne egy minimális szakmaiság, ha feltételezzük, nem elk*rt amerikai filmekből vette az ötleteit. Amennyiben te egy mesevilág díszleteiben forgatott vetélkedőre vágysz a szíved joga, de legalább azokat az adófizetőket ne utasítsd rendre, akik számára az esztétika és a műveltség még értéknek számít.

2017.12.24. 01:50:12

@Trejo: gondolom te az Űrgammákat is azért kritizáltad annak idején, mert nem volt hiteles a műsor tudományos háttere.

Ez egy nyomorult díszlet egy olyan online műveltségi játékon alapuló tv-s adáshoz, ami amúgy már szerintem senki nem játszik.
Nézni biztos nem fogom, mert nem érdekel. És ha korhű lenne a díszlet, akkor se érdekelne a műsor. Úgyis ugyanannyi pénzt elcsesznek rá.

enté 2017.12.24. 06:13:55

Hiányolom a CÖF-ös zászlót, ha már ott az Árpádsávos.

enté 2017.12.24. 06:17:49

Lenne némi bája, ha az egyszerű halandók között feltűnne egy "migráns" hátterű játékos és letarolná az országot.

,, 2017.12.24. 07:08:18

@mildi: jól van, pont rá akartam kérdezni sixxnél h Darkot nézett-e talán:)

tnsnames.ora 2017.12.24. 08:04:44

@Mutyuer: Köszi a linket.
A játékvezetővel (hangjával) embert kínozni lehet, azt pedig tiltja az EU.Hogyan lehetséges ez így mégis? ;)

GNandor 2017.12.24. 09:06:50

Én sem látom hogy miért lenne ez egy 1986-os csehszlovák tv műsor díszlete. Szerintem pont hogy passzol a honfoglaló stílusához. Én nagyon kíváncsi vagyok hogy milyen lesz.

Sixx-nek meg olyan az MTVA mint a Fidesznek a Soros. Mindig ugrik rá és mindig fikázza, akármit is csinál :)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.24. 09:08:43

@tnsnames.ora: Élőben nem volt vele gond :-) és tök normálisan levezeti a műsort, nem erőlködik, hogy az idő 90%-ában ő beszéljen, mint a sokak által sztárolt, évekig futtatott Gundel.

tnsnames.ora 2017.12.24. 09:37:50

@bm613: WoW! Szia, jó hallani felőled. Élőben láttad? És nyertél volna, ha játszol? :DDDD

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.24. 09:51:25

@tnsnames.ora: Ilyenekre nem szabad válaszolni, tessék szépen nézni majd az adást :-)

Mutyuer 2017.12.24. 09:55:51

Sokan fanyalognak hogy nem játszanak már a játékkal és ezért szar lesz a műsor (lol). Különben érdemes kipróbálni, nem minden este de kb két naponta az ágyban alvás előtt játszom a telómon 1-2 villámháborút max 10 percesek. Jól szórakozom közben, szerintem egy próbát megér.

BihariAttila 2017.12.24. 13:07:09

Sziasztok,
Bihari Attila vagyok, a Honfoglaló kitalálója.

Szeretnék megosztani veletek pár információt, hátha az segít árnyalni kicsit a képet.

A Honfoglalóról: 18 évvel ezelőtt született az ötlet, eleve tv-s vetélkedőnek szántam. Az internetes verzió csak egy demo lett volna.

Ehhez képest a mai napig nagyon népszerű az online játék, abszolút látogató csúcsot döntöttünk idén tavasszal. A mobil verzió androidon a legtöbbet letöltött mobil játék volt, lenyomva az összes nagy nemzetközi játékot.(Akit kicsit is érdekel, AppAnnie-n tudja ellenőrizni)
Emellett 15 különböző nyelven fut a játék a világban.

Már 2006-ban forgattunk egy angol nyelvű pilotot, de úgy látszik csak most jött el az idő, hogy valamelyik csatorna be merjen vállalni egy hazai fejlesztésű főműsoridős vetélkedőt.
A Show and Game 2007 óta keresi velünk együtt a lehetőséget arra, hogy valahol gyárthassuk a műsort. Azóta közösen agyalunk a megvalósításon, de természetesen ez nem jelent 10 év megfeszített munkát.

A díszlet tudatos döntés eredménye, el akartunk térni a megszokott kvíz show trendektől, ráadásul az online játék is középkori stílusú. Nem kötődik egy korhoz, a zászlók a történelmi magyar zászlók a Honfoglalástól napjainkig. Tehát nem törekedtünk korhűségre, több korszak keveredik a látványban. Ez nyilván ízlés dolga, nekünk tetszik, de megértem, ha valakinek nem.

A játék tényleg pörgős, átlag 30+ kérdés megy le 45 perc alatt, emellett kb 30 stratégiai döntést is meg kell hoznia a játékosoknak. Szóval minden percben több dolog is történik.
A kérdések nem kertévés színvonalúak, de az majd inkább a rendes játékokban mutatkozik meg. Nagyon komoly arcok kerültek elő, hihetetlen lexikális tudással.

Remélem tetszeni fog majd, szerintem régóta hiányzik a palettáról egy olyan műsor, ami tényleg egy klasszikus műveltségi vetélkedő.

Boldog Karácsonyt!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.25. 09:17:27

@tnsnames.ora: Írtam privát üzenetet, átment?

@Mutyuer: Én szerintem az utóbbi kb. 12 évben összesen nem játszottam annyit, mint előtte havonta. Most kicsit nekiálltam, pár hét alatt lejátszottam közel 20 meccset. Egy baj van vele: még mindig kevés a kérdés. Jó pár olyan játékosba futottam bele, aki egy csomó tudhatatlan marhaságra már megjegyezte a választ, miközben láthatóan műveletlen, mert amit még nem látott a játékban, arra nem tud értelmes tippet adni. Ennyi év alatt azért be lehetett volna tenni akkora kérdésadatbázist, hogy még aki több ezret lejátszik, az se sokszor lásson ismétlődést.

@BihariAttila: Szia :-) örülök, hogy sikerült megvalósítani a tévés verziót. Türelmes voltál.
2012-ben volt a Story4 TV-n az Átvágó című játék, amit Vágó István talált ki, de az is azért került egy ilyen kicsi, alig ismert kábeltévére, mert a nagyok nem merték megkockáztatni.

Raven1975 2017.12.25. 13:54:32

Szuper a design és várós a műsor!

tnsnames.ora 2017.12.25. 22:45:57

Itt lehet megnézni.
www.mediaklikk.hu/video/honfoglalo-2017-12-25-i-adas

Vegyes érzelmeim vannak a "pilottal"
- Kifejezetten közszolgálati tévés műsornak tűnik így első ránézésre.
- Külcsínre nekem nem voltak nagyobb kifogásaim. Az ízgő-mozgó grafika is rendben volt. Mondjuk a nézők ilyetén szerepeltetése, nekem minimum fura volt.
- A kérdések meglepően jók és érdekesek voltak, szvsz, de nem vitte hátán (eléggé) a műsort.
- Nekem lassúnak tűnt a játék (ami 1999-ben teljesen rendben lévő tempó lett volna). Jó egy Vágó István játékvezetéshez képest gyorsabb, frissebb, de annál szinte csak feljebb van. Mondjuk perpillanat lövésem sincs hogyan lehetne XXI.század-kompatibilis tévés-tempóra felpörgetni a játékot.
- Nekem nem volt szimpatikus a játékvezető. A hangja is irritáló, felesleges lassító/csigázó köröket is vitt bele, humortalan is volt. De láttunk már rosszabbat is.
- A szereplők sem nagyon tudták megdobni az egésznek a hangulatát, ha szóltak is valamit több volt benne az eröltetettség.
- Nálam a kedvelési sorrend: (1) Honfoglaló-társasjáték (2) élő Honfoglaló-torna, (3) internetes honfoglaló (sok dolog van benne, amit nem szeretek benne), (4) tévés honfoglaló. A Honfoglaló-játék, nagy szívszerelem. Sok szép emlékem van úgy, hogy én is nagyon régen kikoptam.De ezek taglalásától mindenkit megkímélek.

@bm613: Nem kaptam meg, mert egy megszűnt mail-cím volt beállítva nekem, de korrigáltam. Kérlek ismételd meg az üzenetet.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.25. 23:59:21

@tnsnames.ora: Holnap megnézem, kíváncsi vagyok :-)
A lassúság nyilvánvaló érzet, hiszen mi ezt a játékot a netes verzióban szoktuk meg, ahol benyomjuk a válaszokat és megyünk tovább, itt meg valami műsort is kell belőle csinálni, így ugyanannyi kérdéssel jóval több idő telik el.
Vágónál melyik játék? Persze, a Milliomos, ahol percekig ültünk egy-egy kérdés fölött, de extrém esetben ha jól emlékszem, 1-2 kérdéssel is sikerült eltelnie egy komplett adásnak, más kategória. A Minden vagy semmit-ben meg lement nettó 20-25 perc alatt kb. 50 kérdés, az pörgős volt.
Van egyáltalán XXI.század-kompatibilis tévéstempó, vagy ez az egész műfaj a végét járja? Gyanítom, hogy fiatalok nem sokan fogják nézni, maximum azok, akik szeretik a netes változatot.

OK, írok újra.

tnsnames.ora 2017.12.26. 00:38:37

@bm613:
* Szerintem a lassúságra rájátszottak. Létezik az ilyen valóságshow-s cuccokban, Virtuózokban is, amikor eredményhirdetésnél csigázásból húzzák az időt. Namost, ha valami érdekesebb kiegészítő infó, vagy humor van, akkor nincs gond. Ha csak időhúzás, na az fárasztó. A pörgő mai embernek pláne. Olyan a feeling, mint amikor egy interjút végig kell nézned 50 percben és elolvasnád 5 percben, ha leírva lenne. A Virtuózokban végképp elviselhetetlen volt a dolog, mert ott aztán tényleg semennyire nem védhető, szvsz (ahogy az egész valóságshow-s körítés sem).
* Lassúságnál nem a több/kevesebb kérdésen (és pörgetésén) van a fókusz/probléma (itt sem), hanem, hogy az egészből mi jön át. Mindent vagy semmit nekem kimaradt, ahogy egyébként Vágót ab ovo igyekeztem mindig is kerülni.
* XXI.századi tempó? Én optimista vagyok e tekintetben. Honfoglaló úgy zseniális játék, hogy egyszerű ötletek vannak mögötte (kombinációban). Nehéz utólag elképzelni, hogy akár csak társasjáték szinten is 2000 évet kellett megvalósítására várni. Ugyanígy, úgy érzem, hogy van potenciál értelmesen tévére vitt játékokban még mananapság is (miért is ne). Kell egy karizmatikus játékvezető, ütős, átélhető kivitelezés, eseménydús játékmenet (ahol esemény lehet "akció" éppúgy, mint átvezetés: mint egy zeneműben például, ahogy egyébként a zene sem halott, mai napig születnek nagy dobások). De tény és való, így éjfél után egyetlen tuning-ötlet sem jutott eszembe hozzá (majd még gondolkozom).
A Virtuózoknál nagyságrendileg kreatívabb voltam blogposztot is szánva a témának, rögtön avval kezdve, hogy teljesen átpozicionálnám és újraszabnám az egészet, ha enyém lenne a formátum (és még csak nem is pénzpazarló módon).
PS: köszönöm megkaptam a soraidat.

GaryBird 2017.12.26. 14:13:35

Ötletes, jó díszlet egy műveltségi vetélkedőhöz. Várható volt hogy kiveri a biztosítékot SIXX féléknél.
Jól van ez így? Naná, a leghitelesebb pozitív megerősítés. Köszönjük.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.26. 15:57:51

@tnsnames.ora: Na megnéztem. Brutálisan túl voltak adagolva a filmes kérdések, meg persze az ünneppel kapcsolatos érdektelenségek. És még súlyosbítás volt az a pár feladvány, ami a játékosokról szólt. Normális kérdésekkel jobb ez.
Az zavaró volt, hogy a kérdésekhez-válaszokhoz nem tettek hozzá semmit. Én vagyok olyan perverz, hogy szerintem egy kvízjátéknak főként a kvízkérdésekről kell szólnia. Sajnos kb. a Mindent vagy semmit volt az utolsó ilyen...
A Virtuózokat nem ismerem, így a vele kapcsolatos véleményedre nem tudok mit mondani.

BihariAttila 2017.12.26. 16:28:21

@bm613: igazi játékosok esetén ez más lesz, ez egy speciális ünnepi adás

tnsnames.ora 2017.12.26. 16:51:26

@bm613: Mi a "normális" és a "kvíz"-t te hogy definiálod? :)
Te jóval többet kvízeltél és profin is játszod én hosszú idő után szembesültem egy ilyen műsorral. Nekem kérdések frontján kvázi bármit el lehetett adni a telefonkönyvig menően, hiszen ki voltam "éhezve". Nekem pont a netes honfoglalón voltak túlságosan durva lefárasztó kérdések, ahhoz képest ezek nekem üde friss kérdések voltak.
A celeb.-szereplők kvízkérdésekbe foglalása szerintem az egyik legjobb ötlet volt a tévésítés nyomán. Adott egy kézenfekvő ötlet, ami által emberileg is közelebb kerül a nézőhöz az egész /persze ez Celebje válogatja: Győzike, Alekosz típusú figuráknál kontraproduktív/. (By the way a segédeszközök igénybevételi lehetősége is kiváló gondolat volt, szerintem).
Igen az nagyon zavaró volt, hogy a kérdések-válaszokhoz alig-alig volt hozzáadott érték, miközben olcsóba' pörgették a műsoridőt. Ha ez nem lenne, még a műsorvezetőt is meg tudnám bocsátani :)
A Virtuózok az én agylövésem. Sixxéknek már herótja lehet, mert mindenről ez jut eszembe, olyan mint a viccbeli Mórickának a p*na.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.26. 17:21:31

@tnsnames.ora: Úgy értettem, hogy kiegyensúlyozott, nem egy témához kötődő kérdések, meg persze nem a szereplők életének epizódjai. Persze ez (a filmes kérdések aránytalan gyakoriságától eltekintve) belefért most az ünnep és a játékot bemutató ismert szereplők* miatt, ettől még számomra sokkal kevésbé élvezetes így.
A kvíz olyan játék, ahol kérdésekre kell válaszolni. Lehetőleg műveltségi kérdésekre, de ez már az ízlések és pofonok témájába vezet át :-)

* a celeb szót hagyjuk meg az Alekosz-kategóriájú senkiknek, akik (egy ismerősöm megfogalmazását idézve) csak arról híresek, hogy híresek. Remélem, itt a többi bemutató adásban sem erről a szintről jönnek a játékosok. Talán ennyiben bízhat az ember az állami tévében.

Mutyuer 2017.12.26. 19:23:16

Köszi a linket, én is megnéztem. Nekem tetszik a műsorvezető, nem zavar a hangja. Tetszett az is, hogy a játékosok eleinte poénkodtak és lazán vették, de a végére elkapta őket a hév és látszott rajuk hogy nyerni akarnak. Azért is jó ez a játék, mert még ha valaki nem is rendelkezik a klasszikus lexikális tudással, akkor is érvényesülhet és élvezheti. Éppen ezért bárkinek lehet esélye, illetve bármikor fordulhat a kocka az utolsókból is lehet első. Az első három játékoson látszott hogy nem játszottak még igazából a játékkal. Aki sokat játszik tudja hova érdemes rakni, mi a legjobb stratégia. Biztos hogy majd a civilek között lesznek meglepetések. Ezen kívül az is pozitív volt nekem, hogy nem Vágó István stílusban vizsgáztatják a játékosokat, ha hülyeséget mond valaki nem emelik ki és beszélnek róla 1 percig, hanem na bumm, megy tovább az egész. Kár hogy nem hosszabb az adás :) Viszont még mindig nem kéne oda közönség :D Nekem valahogy nem jön össze. Ja! Tök jó lenne ha végig mutatnák a képernyő tetején kinek hány pontja van éppen. Egyébként sok sikert hozzá, én biztos nézni fogom :)

Mutyuer 2017.12.26. 19:31:24

@tnsnames.ora: Ebbe a játékba szerintem nem kell karizmatikus játékvezető, nem róla szól. szvsz herótom van a Vágó-Gundel félékből. Más a kettő persze Vágó okoskodik és aláz, Gundel meg kedves csak sokat beszél. Szerintem ez a pali pont jó ide, bevallom fogalmam sincs kicsoda de nincs vele gond. Egyébként megnézném ha alekosz típusú celebek is lennének benne. Miért ne? Pont erről szól ez a játék, hogy bárki nyerhet ha ügyesen tippel.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.26. 20:20:32

@Mutyuer: Akinek szerencséje van, az nyerjen a lottón. Kvízben meg az győzzön, aki többet tud. Ugyanúgy, ahogy a focimeccset is az a csapat nyeri, amelyik több gólt szerez, szerencsejátékká csak a büntetőpárbajban változik.

Mutyuer 2017.12.26. 21:16:51

@bm613: ez egy ilyen játék. sosem alapozott 100%osan a tudásra

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.26. 21:21:06

@Mutyuer: Ismerem lassan 15 éve :-) ettől még ugye szabad úgy gondolnom, hogy jobb, ha a tudáson múlik egy kvízjáték?

Mutyuer 2017.12.26. 22:25:47

@bm613: szabad :D de ha ismered 15 eve akkor tudod hogy 50% a tudas. De nem feltetlenul szerencse a maradek 50, van benne egy kis taktika is. Nekem ez jobban bejon mint a klasszikus kvizjatekok :) azert megsem egy taskanyitogatos, valamit azert csinalni is kell, de. Kb barki jatszhatja. Amugy ha nagyon hulye valaki es az evszamokat kbra se tudja beloni azert hamar kihullik, mindenki ot fogja tamadni

tnsnames.ora 2017.12.27. 02:46:19

@bm613: Akkor legyen trash-celeb az Alekosz-kategória, így jó? :)

tnsnames.ora 2017.12.27. 03:09:30

@Mutyuer:
Mi látjuk itt el linkekkel a topikot :) Vágóban, közönség témában maximálisan egyetértünk.
A dolog másik oldalához én kettéválasztanám a dolgot. Más tévéről online és más letöltött verzióban nézni tévéműsort. Én az RTL klub indulása környékén (amikor egy tán Alain Delon filmet 4 reklám szakított meg), feladtam a dolgot, kidobtam a tévémet. És mivel nagyon és egyre jobban szemetesek ezek a tévéműsorok, perdöntően pörgetve nézem őket (azt a keveset), időkímélésből meg kihüvelyezendő a lényeget. Azaz nekem "jó" így ahogy van a Honfoglaló, viszont tévés meg empatikus szemmel nézve, állandó kísértés, hogy a néző b*sztatja a távirányítót (aminek sokféleképpen lehet útjába állni). EZÉRT blaszfémia lassítani (ettől nem lesz "közszolgálatibb" a műsor), pláne feleslegesen, pláne úgy, hogy nem kerülne extra pénzbe jobban odafigyelve, nézőben az adrenalin szintet tartva tempósabbnak lenni, pláne, úgy, hogy abszolút versenyképes lehetne ez a Honfoglaló (kvízt mindig szerették Magyarországon, amennyire én tudom, meg jók is vagyunk rejtvényfejtésben, különféle versenyeken).
Abban egyetértünk, hogy nehéz ma konszenzussal karizmatikus játékvezetőt találni, már csak a korosztályok is másképp fognak vélekedni az ügyben. Azt viszont fenntartom, hogy ilyen komolyabb játéknál egy műsorvezető szerintem nagyon fontos, "ellensúlyként".
Szerintem....

tnsnames.ora 2017.12.27. 05:00:27

A második adás hálistennek egy kicsit feszesebbnek tűnt nekem (vagy csak jobban ráhangolódtam az egészre). Edina, úgy is mint egyszem lány ügyes is volt, a legtöbb életet is ő vitte bele a játékba a versenyzők közül. Viszont versenyzői poén azért az előző napi nyitó adásban több volt (mégha én azt is keveselltem). Jó lesz ez, abszolút nézhető, élvezhető. Én lehet felváltva csinálnék celebes és nem-celebes adást, mert kiegészíthetik egymást, ébrentarthatják az érdeklődést.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.27. 09:34:44

@tnsnames.ora: Várható volt, hogy a humoristák több poént tesznek hozzá, mint mások :-)

Vágót meg lehet szeretni vagy nem szeretni, de több tudás van a fejében, mint az utóbbi idők összes többi kvízműsorvezetőjének együttvéve. Bizonyára elitista bunkó vagyok, de szerintem ennek alapfeltételnek kellene lennie a játékvezetéshez.

tnsnames.ora 2017.12.27. 10:02:09

@bm613: Szerintem ha van is, az inkább inkoherens lexikális tudás, jó memóriára, megkockáztatom esetleg iq-ra alapozva. Plusz kombinálva egy rettenetes és hozzá ráadásul humortalan személyiséggel.
Én mint mondtam eleve kerülöm őt, viszont megvert az élet, mert többször találkoztam vele személyesen, mindenféle nagyobb bulikon (még "rögtönzött" Favágó koncerten is, ami aztán tényleg mindennek a legalja volt).
Félre ne értsd, nem akarlak lebeszélni téged Vágóról (mission impossible is lenne), de azt lásd be, hogy kitüntetett kapcsolatban vagy a kvízzel, mint mondjuk Jakabos Zsuzsanna a vízzel, illetve a kvíztudás legyen bármennyire értékelhető egy műsorvezető Vágónál, a plebsnek, például nekem vannak ezen túlmutató igényei is.

Toxic Waste 2017.12.28. 10:49:46

Engem az nagyon meglepett, hogy a Honfoglaló még megy, számomra elvesztette a "varázsát", amikor megjelentek és elterjedtek a különböző szintű "csalók". Viszont a tévés műfajban ezek egy részét jól lehet szűrni, de az is igaz, hogy cserébe lassabb és szűkebb az egész. Köztévére azért jó lesz (és ez nem lenézés, nem bántás), a kérdés inkább az, hogy miért csak most valósult meg.

Mutyuer 2017.12.29. 01:20:17

@tnsnames.ora: bevallom toredelmesen, en se a tvben nezem hanem neten. Meghalnek ha a reklamokkal egyutt kene latnom, bar tudod mit? Lehet ezert ereztem rovidnek az adasokat :D erre nem is gondoltam.

Mutyuer 2017.12.29. 01:30:10

@bm613: a legyen on is milliomosban vago nyilvanvaloan latta a valaszokat, illetve siman utana tudott nezni par dolognak adas elott. Hol derult feny a lexikalis tudasara? Engem nem gyozott meg, szanalmas volt hogy fejrazva idegesito okoskodo hangnemben okitotta a jatekosokat. Nevetseges volt ahogy vizsgaztatta oket, kb ugy mintha minden evszamot tudnia kene a lakossagnak toribol. Imadtam azt a reszt ahol a heti hetest hivta meg es szarra szivattak vagot :D youtu.be/NVCXKVC_2hA

tnsnames.ora 2017.12.29. 02:04:32

@Mutyuer: A közszolgálatin, ahol megy a Honfoglaló, csak nincs adás közben reklám, bár tévé hiányában nem tudhatom ugye, hogy oda is begyűrűzött-e ez a nagyon unszimpatikus dolog a kereskedelmi csatornáktól... :) Viszont én le is töltöm, mert sokszor elég hulladék performanciával müxik a Mediaklikk, pláne, ha tekergetni akar az ember, ad absurdum visszafele is.

MÁS

Lement 4 adás, de a legutolsó, amit megnyert Csőre Gábor, hááááát nem volt semmi.
! ! ! ! S-P-O-I-L-E--R ! ! ! !
Gyakorlatilag semmit nem tudott, egyetlen kérdésre válaszolt jól és azzal nyert egy egész játékot. Úgy, hogy Bősze Adám, aki végig küzdött és jól, véletlenül 99 helyett 999-et ütött be. Én értem, hogy legyen végig izgalmas egy játék, de így nyerni, azért igazságtalan valahol.

Négy adás után szerintem a kérdések meg a játékosok adják el a játékot a plebsnek. És a lassúság, felesleges csigázás lehet elsősorban a felelős, ha elkapcsolnának róla (másodsorban valami tuning ötletnek hiánya, amit ugye még mindig nem tudok megfogalmazni, csak érzem). El nem tudom képzelni milyen nézettségi számok jönnek ki a Honfoglalóra. Összességében megérdemelné a sikert, de el tudom képzelni a másik végletet is. Meg kéne hozzá látni, hogy mik mennek párhuzamosan, amivel versenyeznie kell (aminek utánamenni most nincs kedvem). Most már csak pár nap is kiderül...

Na és a másik kérdés, hogy milyen lesz az első nem-celebes adás. Azt már nagyon várom ;)

Vágó-topik. Egy Gálvölgyi hogy ellopta a show-t Vágótól a linkelt videóban. Köze nem volt az egészhez Vágónak, mármint műsor- meg nézőbarátság szinten.

Szabolcs Kalmár 2017.12.29. 08:29:04

Nekem nagyon tetszik, Vajk is jól vezet, gyorsan reagál és sokszor vicces.

Egyedüli negatívum, hogy a pontszámokat csak fordulók végén látni.

Én minden harc során a nevekhez, a grafikákhoz odatenném a pontszámokat, illetve a pódiumokra is tennék egy eredményjelzőt.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.12.29. 09:45:01

@Toxic Waste: Bihari Attila, a játék kitalálója leírta följebb, hogy miért most indul csak a TV-s játék.
Csalók már akkor is voltak, amikor én 2003 elején megismertem a játékot.

@Mutyuer: Egyrészt jóval többet tudott hozzáfűzni a kérdésekhez, mint szinte bármelyik másik műsorvezető, de erre mondhatjuk, hogy szubjektív, meg hogy nagyon jól felkészült a műsorok előtt. Másrészt viszont amíg járt a Mindent vagy semmit bajnokai által alapított kvízklubba, simán felvette a versenyt a legjobbakkal. Ennek ugyan tanúja nem voltam, elkerültük egymást ott, de elhiszem azoknak, akik már akkor is jártak a klubba.
Attól, hogy nem szimpatiqs, nem kell egyből azt feltételezni, hogy nyilván tudatlan is.

Void Bunkoid 2018.01.04. 07:41:18

@Colonel H. Stinkmeaner: úúúú, Űrgammák, most adtál egy jó ötletet, a céges farsangon drakvúfnak fogok öltözni :)

Toxic Waste 2018.01.05. 09:40:12

@bm613: gyakorlatilag azt írta, hogy ő sem tudja, ő sem érti, mert azért ez nem magyarázat: "úgy látszik csak most jött el az idő, hogy valamelyik csatorna be merjen vállalni egy hazai fejlesztésű főműsoridős vetélkedőt". De talán azért lehet fontos, hogy "hazai fejlesztésű", mert ez azt jelenti, hogy nem volt kipróbálva máshol, nem voltak nézettségi adatok stb. Ez miért volt gond akkor, miért nem az most? Ki tudja.
És igen, én is kb. a 2002-2003 körüli időszakról beszéltem, bár nehéz már visszaemlékezni :(
süti beállítások módosítása